Verbeek 'drukt stempel' op Ajax: 'Dan praat je over arrogantie en hooghartigheid'

Verbeek 'drukt stempel' op Ajax: 'Dan praat je over arrogantie en hooghartigheid'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 07:17zo 10-02-2019 om 07:17

Gertjan Verbeek heeft de vinger op de zere plek proberen te leggen bij Ajax. De analist is niet mals in zijn kritiek op de ploeg van trainer Erik ten Hag na de 1-0 nederlaag bij Heracles Almelo.

"Je mag wel een stempel plakken op dit elftal. Dan praat je over arrogantie en hooghartigheid van we kunnen zo goed voetballen", zegt Verbeek bij FOX Sports. "En nu krijg je teksten als 'we geven niet thuis' en 'we spelen niet des Ajax'. De kwaliteit kan niet in één keer weg zijn. Het is niet zo dat ze in één keer niet meer kunnen voetballen. Maar het is wel zo dat ze niet meer de dingen doen die ze goed hebben gedaan in de eerste seizoenshelft."

"Ze moeten terug naar de basis", stelt Verbeek. "Dat lijkt heel makkelijk, maar blijkt voor Ajax heel moeilijk te zijn. Het zit 'm in de kop, het zit 'm niet in de benen." De vraag is wat Ten Hag nu moet doen. "Succesbeleving", is de analist stellig. "Op de training gewoon herhalen, herhalen, herhalen. De meest simpele dingen gewoon weer stinkend goed doen."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 07:20
Lekkuuuuur, nu al 2 Ajax onderwerpen op deze vroege morgen.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4771
zondag 10 februari 2019 om 08:06
Je had je wekker er zeker voor gezet?
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21001
zondag 10 februari 2019 om 07:20
Succesbeleving? .... Dat is toch al een tijdje geleden....
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 07:21]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:21
De visie van Sjaak Swart is maatgevend en doorslaggevend.

Het was niet de verdienste van Heracles. Heracles won niet maar Ajax verloor. Ook van zichzelf.

[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 07:26]
Vind ik leuk
Romario9 +13917
zondag 10 februari 2019 om 07:30
Zo gaat het toch altijd volgens de Amsterdammers? Andere clubs worden ook altijd alleen maar kampioen omdat Ajax het heeft laten liggen.
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 07:51
Wat een onzin man.😂😂 weetje, jullie maken dit zelf er allemaal van, best belachelijk eigenlijk. Zulke dingen roep ik toch echt nooit als Amsterdammer hoor.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:18
Dat is toch echt alleen sjaak swart die dat zegt hoor haha. Dat die man nog een show heeft. Hij zet zich elke keer voor lul en die vent moet gewoon naar een bejaardentehuis.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:37
Ik hoop dat Heracles degradeert, en als je dan ook nog die supporters ziet juichen hoe durven ze tegen het almachtige Ajax.
Vind ik leuk
phritzzz +4450
zondag 10 februari 2019 om 07:39
Bij ajax is de som der delen meer dan het geheel.
Vind ik leuk
Janzijnvader +17396
zondag 10 februari 2019 om 07:23
Paniek! Crisis! ESCALATIE!
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1388
zondag 10 februari 2019 om 08:14
Paniek in de tent n Amsterdam. De pleuris zal uitbreken deze week.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:25
Heb nog steeds de pest in m'n lijf, straks maar even naar de gym.
Al die negatieve energie omzetten in iets positiefs.

Fijne dag allen!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14390
zondag 10 februari 2019 om 07:28
Het gaat bij de Ajax directie al jaren slechts om geld, dat doen ze ook goed.
De sportieve beleving verdwijnt langzaam naar de achtergrond, langzaam maar zeker sijpelt die zakelijkheid ook door echter naar de spelersgroep en dan is de geest uit de fles.
Allemaal verschillende BVtjes dus, sommige groen van jaloezie richting de Jong, ik zou ook een blessure hebben als ik Frenkie was.
Ten Hag heeft bovendien niet het gezag en de kwaliteit om de groep te beïnvloeden en de gezonde structuur terug te brengen.
Over en sluiten dus en na Real "opnieuw" beginnen en vooral veel veranderen en vernieuwen.

Vind ik leuk
Degier +2037
zondag 10 februari 2019 om 07:45
Het erge is dat zelfs veel supporters het heel fijn vinden dat er zo veel geld binnen komt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14390
zondag 10 februari 2019 om 08:01
Op zich is dat ook goed.
Maar je moet wel beseffen dat je supporters er ook nog zijn.......
en die verdienen prijzen die ze al 4 jaar worden onthouden door ex profs die niet weten wat ze doen.
Vind ik leuk
Degier +2037
zondag 10 februari 2019 om 08:06
Het is zeker goed dat een bedrijf zo veel mogelijk probeert te verdienen. Voor een supporter van een voetbalclub horen andere zaken belangrijker te zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14390
zondag 10 februari 2019 om 08:30
Daar moet je als Directie een evenwicht vinden inderdaad.
Aan de andere kant, de Arena is praktisch altijd zo goed als uitverkocht, dus v.d.Sar denkt; "ach....ze komen toch wel, gewoon af en toe wat leuke CL wedstrijdjes spelen...."
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:31]
Vind ik leuk
Degier +2037
zondag 10 februari 2019 om 08:38
Als de prijzen definitief uit beeld zijn, komen er zat weer niet opdagen, ondanks hun seizoenkaart. Dàt kan Van der Sar niets schelen, want het geld is al geïnd.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14390
zondag 10 februari 2019 om 08:43
Ja precies.
Dus je moet als supporter gewoon een duidelijk statement maken, alleen geld spreekt, geloof mij maar.
Maar de sponsors staan in de rij, de prijzen voor de spelers rijzen de pan uit, de supporters betalen trouw voor een volle Arena elk jaar......dus natuurlijk heeft de Directie schijt aan de buitenwacht...
Vind ik leuk
Neuzekneus +2827
zondag 10 februari 2019 om 08:42
Even voor de duidelijkheid Giertje, ja ik ben als supporter blij dat er zo’n dikke bankrekening is in Amsterdam, want daar zou je mee aan kunnen haken in Europa. Maar de resultaten gaan bij mij ten aller tijden voor. Net zoals bij elke Ajax-supporter.
Vind ik leuk
Degier +2037
zondag 10 februari 2019 om 09:10
Nou ik zag gisteren echt een Ajacied hier op het forum beweren, dat veel geld verdienen belangrijker is dan kampioen worden. Maar misschien was het Overmars.
En merr van dat soort reacties zie ik regelmatig hier. Wat heb je er nou aan als supporter, dat Frenkie voor de hoofdprijs verkocht wordt, als er niets met dat geld bereikt wordt?
Ik quote even de besye reactie: Ajacieden zijn maar in één prijs geïnteresseerd en dat is de vraagprijs.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3811
zondag 10 februari 2019 om 11:39
Dat zijn mensen die balen van het feit dat de prijzen uitblijven terwijl ze elk jaar beweren de beste selectie te hebben. daarom proberen ze iets positiefs te vinden en beginnen ze over geld
Vind ik leuk
Neuzekneus +2827
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Die willen gewoon een weerwoord kunnen geven. Ik denk dan als dat je weerwoord is zeg dan niks. Ja Ajax heeft de rijkste historie, grootste bankrekening en naar mijn mening, laat ik het netjes zeggen, technisch gezien de beste spelers. Maar als je er niks mee wint dan is dat dus ook niks waard.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2827
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Dat is ook geen Ajacied in mijn ogen. Ik zou me druk maken als mijn werkgever slecht verdiend want daar moet ik ook van eten. Maar bij voetbal gaat t mij iig om de sprtieve prestaties. Tot oo zekere hoogte is veel geld daar ook niet onbelangrijk in maar het gaat mij om het voetbal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:30
Ik heb het al vaker gezegd op deze forum hoogmoed komt voor de val
Vind ik leuk
Janzijnvader +17396
zondag 10 februari 2019 om 07:36
Heb ik je nog nooit zien zeggen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:33
Ik ken
Ajax supporters die nog steeds zeggen oke geen kampioen dit jaar maar we blijven de beste en dan vraag ik hoezo nou we hebben de meeste titels en prijzen gewonnen dan denk ik als je steeds terug moet vallen op het verleden dan is dat niet best
Vind ik leuk
phritzzz +4450
zondag 10 februari 2019 om 07:45
Deze eeuw gaat dat ook al niet meer op. PSV 10 Ajax 6 titels. Ze zullen steeds verder terug willen of moeten kijken om hun gelijk te halen.
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 07:59
Die titels zullen me serieus waar een worst wezen man. Ookal wint Ajax er 20 op rij... lekker belangrijk allemaal. Waar ik me toch echt meer druk over maak is dat we Europees gezien gewoon keihard onderuit vallen. En niets meer te vertellen hebben.


Jullie genieten van het feit dat Ajax punten verspeeld bij Heracles of geen titel behaald, dat zou me andersom niet eens interesseren weetje dat. Ik hou van voetbal, maar kan er niet tegen dat onze Nederlandse clubs, bijna structureel niet ver komen in europa, en worden weggezet als "lachertjes". Schrikbarend hoe weinig mensen je daar over hoort. Ookal wint jouw Psv 10 titels oprij gefeliciteerd man! Maakt mij niet uit, wat veel belangrijker is dat onze competitie sterker wordt, Europees gezien weer aanhaken, zodat je grote talenten langer kunt blijven houden, en niet op 16 jarige leeftijd worden weggekaapt. Mensen hier kijken alleen naar het verleden en niet naar de toekomst! Op dit moment ziet de toekomst voor het Nederlandse voetbal er dramatisch uit. Maar nee, niemand die het wat interesseert joh. Zolang de concurrent maar punten verspeeld en je kampioen wordt toch? Daar gaat het immers om. Volgens vele dan. We halen zo weinig punten binne Europees gezien, dat we over 10 jaar niet eens EL spelen als kampioen zijnde.


Wow excuus. Wel een heel lang betoog wtf.😂
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:00]
Vind ik leuk
phritzzz +4450
zondag 10 februari 2019 om 08:07
Prima. Maar Europees begint met een goed resultaat in je eigen competitie. Eerst een titel en dan CL of EL. Dat is toch ècht de volgorde....
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 08:10
Jij snapt dus niet mijn punt? Als we op deze manier doorgaan speelt de kampioen geen CL of EL meer over 10 jaar. Omdat we gewoon-weg geen punten binnen halen. Kun je zovaak kampioen worden als je wilt, maar dan beland je in de 3de competitie van Europa die ze willen in gaan zetten. Heel veel landen gaan ons voorbij hoor, tis te triest voor woorden, en niemand die zich daar druk over maakt, het verleden regeert hier, de toekomst denken ze niet aan.😂😂
Vind ik leuk
lulkoek +165
zondag 10 februari 2019 om 08:09
Gaat niet veranderen. Engelse clubs krijgen superveel tv gelden en hebben ook nog steenrijke eigenaars

In spanje mag je miljoenen schuld hebben dus zolang dat zo blijft is het ook logisch
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 08:13
De top clubs moeten gewoon samen werken in deze, moeten met plannen komen! Ook de Knvb mag zijn steentje bijdragen. Na dit Europees seizoen, gaan heel veel landen ons inhalen. En komen heel veel landen uit zicht voor ons. Het dwaalt alleen maar af, en ik zie het somber in voor de toekomst.
Vind ik leuk
phritzzz +4450
zondag 10 februari 2019 om 08:19
@1313
Leuk om dat allemaal te 'willen' en hard te roepen dat het zo niet meer kan.

Maar hoe zie jij het dan voor je? Wat wil je doen tegen de macht van het geld van clubs als PSG, man. City, United, Bayern, Barca, Real, Chelsea? Daar zullen clubs uit de mickey mouse competitie nooit tegen kunnen concureren.

En nogmaals. Het begint bij het begin. Als je 3e of 4e wordt ga je europa niet in. Je zult dus eerst moeten zorgen dat je titels en 2e plekken vergaart. Anders willen die goede spelers helemaal niet naar je toe komen.
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 08:24
Hierzo moeten de clubs toch mee gaan samenwerken, ook de Knvb kan hierbij helpen. Ze zien toch ook wel dat alles aan het afdwalen is?

Ja tuurlijk begint het daar, maar door structureel falen van onze clubs in Europa zijn er amper plekken over. Europa is 1 van de belangrijkste inkomsten bronnen van de clubs, hoe dit op te lossen ja ik weet het ook niet zo nu 1, 2,3. Maar op dit vlak moeten ze toch kunnen samen werken? En die eigen belangen eventjes aan de kant gooien, want hier heeft elke Nederlandse club baat bij!
Vind ik leuk
phritzzz +4450
zondag 10 februari 2019 om 08:31
Wat lulkoek zegt zit wat in. Misschien toch de competitie dusdanig aanpassen zodat met alle respect alleen de 'grote' nederlandse clubs met een bewezen verleden in europa boven komen drijven: Az, Ajax, PSV en Feyenoord.

Dat betekent dat de manier waarop beslissingen worden genomen in de ED minder democratisch wordt. Anders gaat het nooit lukken. Je zult zien dat op dit bericht ook weer veel negatieve reacties van supporters van die andere clubs komen.
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 08:38
Nja daarom, maar het is wel van belang dat de clubs hiermee om de tafel gaan, de kans is groot dat Ajax uitgeschakeld wordt, en dus geen punten meer binnenhaalt. Oostenrijk kan ons al voorbij gaan, beleef je volgend seizoen weer zo'n drama... dan komt plek 20 echt in zicht, dan ben je nog verder van huis. Dit moeten ze toch ook wel zien bij de clubs? We hebben er nog nooit zo slecht voorgestaan als nu. Dat is best zorgelijk. Hoe minder Europees voetbal, hoe eerder onze talenten weg zullen gaan.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:57
'En die eigen belangen eventjes aan de kant gooien, want hier heeft elke Nederlandse club baat bij!'

Dat verklaart wellicht het collectief uitgesproken dedain van ziggofanboys dat clubs buiten Groot-Amsterdam en de periferie van Eindhoven 'niets' in Europa te zoeken hebben. Alsof het qua coëfficiëntie slechts het exclusieve territorium van bepaalde clubs zou betreffen.
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 09:05
Waarom de term 'Groot-Amsterdam' gebruiken? Nergens voor nodig.

Dit jaar nog ga je ingehaald worden door Oostenrijk.

Als dit zo doorgaat, heeft geen enkele club in NL wat te zoeken meer in Europa, omdat we die plekken allemaal kwijtraken. De feiten liegen niet. Maar dit is wel zorgwekkend.😜
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:34
Het kan mij uiteraard niet kwalijk worden genomen dat miljoenen Nederlanders claimen ‘ Ajax-sympathisant’ te zijn.


Groot-Amsterdam is uiteraard een onschuldige flirt met de gepercipieerde catchment area, waarvan de territorium afbakende geurvlaggen wapperen in Vaals, Zeeuwsch Vlaanderen, Den Helder en Delfzijl, aldus het buitengewoon puberale ‘020’ letterlijk en figuurlijk ruimschoots overstijgend.


Fijne dag nog!
Vind ik leuk
phritzzz +4450
zondag 10 februari 2019 om 12:16
De ervaring leert dat wanneer clubs buiten Ajax, AZ, Feyenoord en PSV europa ingaan, het vaak bij één rondje blijft.

Bovenstaande clubs gaan ook wel eens de mist in maar gemiddeld genomen doen zij het beter in Europa.

Als deze clubs wegvallen in de ED, is er ruimte voor andere clubs om prijzen te pakken. Het is natuurlijk zaak dat er een win-win ontstaat. Alleen dan is het ook in het belang van het NL voetbal.

Het is dus zaak om de competitie zo te organiseren dat er voor eenieder winst te behalen valt. Niet vanuit randstedelijke of Barabantse arrogantie maar het belang van de ontwikkeling van mooi voetbal in NL.

En nog een fijne voetbal zondag!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 12:18]
Vind ik leuk
Pagan1964 +3811
zondag 10 februari 2019 om 11:44
Die kunnen concurreren zodra er een Europese supercompetitie komt. Zodra een club als Ajax meedoet in een supercompetitie dan zal er ook meer geld in de club gestoken worden
Vind ik leuk
lulkoek +165
zondag 10 februari 2019 om 08:19
De laatste jaren hebben we ook veel clubs in europa gehad die de eerste ronde niet doorkomen terwijl alle andere landen dit probleem niet hebben.

Scheelt ook veel maar als er spelers al voor 200 mil verkocht worden is het echt niet meer te overbruggen

Misschien voor nl beter als er minder clubs europa ingaan omdat t punten kost.

Groot nadeel is natuurlijk dat de cl steeds moeilijker te halen is
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 08:31
Klopt wat je zegt, maar in dit geval kan iedereen toch elkaar helpen? Nadenken, plannen bedenken over hoe dit aan te pakken? Op dit moment is de kans groot dat Ajax uitgeschakeld wordt in de CL waardoor er geen punten meer bijkomen, landen als Oostenrijk, Griekenland, Tjechie... die zitten aardig in de buurt, beleef je volgend seizoen weer een dramatisch seizoen komt plek 20 akelig dichtbij. Dat is echt niet waar je wilt staan als land zijnde.


Europees spelen is gewoon goed voor de ontwikkeling van de talenten, maar als we zo blijven dwalen, zullen de talenten ons ook gaan verlaten op een veels te jonge leeftijd. Dat noem ik zorgelijk.
Vind ik leuk
lulkoek +165
zondag 10 februari 2019 om 09:12
Dat is t eerste punt om aan te pakken.

Hoe zorgen de clubs dat de grote talenten niet op 16jarige leeftijd of jonger vertrekken als ruilhandel in t buitenland

Als die grote talenten doorbreken in nl scheelt dat geld en gaat t niveau ook hopelijk omhoog
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 09:36
Klopt ja dat is absoluut een belangrijk punt. Waarbij je echt meerdere clubs nodig hebt.

Nja structureel Europees mee voetballen is daar ook wel essentieel in. Daar worden ze beter van. Het is een heel gedoe om dit allemaal weer op de rit te krijgen, maar dat er actie ondernomen moet worden is wel duidelijk. We raken alle grip kwijt op deze manier!
Vind ik leuk
Degier +2037
zondag 10 februari 2019 om 08:31
De enige die dat om kan draaien is de UEFA. Maar die verdienen nu ook heel veel aan dit model.
Daarom komt er ook een derde Europese competitie. Zodat in de CL, waar het grote geld te verdienen valt, straks alleen nog maar PSG, Barca, Real, Atletico, Bayern, Dortmund, Italiaanse en Engelse top mee doen. Daar wordt veel meer aan verdient dan aan Ajax-AEK, of PSV tegen een tegenstander, die niet in dat rijtje zit.
Kunnen wij straks mooi voetbal kijken en Europees weer eens een troostprijsje pakken.
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 08:42
Wie zegt dat we daar gaan meetellen dan? Ik zie dat juist heel somber in? Denk je echt dat de talenten dan voor onze clubs blijven spelen? Die gaan juist eerder weg, omdat we geen CL of EL meer spelen. Op deze manier blijft er niks over van onze competitie en wordt alles kapot gemaakt.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2827
zondag 10 februari 2019 om 08:44
Lang betoog maat maar wel on the spot!
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 08:53
Thanks maat! Ja dit is toch ook gewoon zorgwekkend, grote kans dat Ajax eruit gaat in de CL. Dan haalt Oostenrijk ons dit jaar al in. Draai je nog zo'n seizoen volgend jaar in Europa, haak je gewoon definitief af! Niemand die zich er om bekommert, want kampioen worden is het belangrijkste. Denken aan de toekomst doen ze niet aan, het verleden is belangrijker. Absurd eigenlijk.😂
Vind ik leuk
Neuzekneus +2827
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Klopt, heel absurd. Maar imo ligt dit niet perse aan Ajax, in ieder geval de laatste 3 jaar niet. Het verval is natuurlijk wel net zo goed aan Ajax maar de laatste drie jaar een EL finale en een overwintering in CL is meer als elke ned club mag hopen. Psv heeft natuurlijk een heel zware loting maar voor de rest, Feyenoord, AZ en Vitesse waren natuurlijk dramatisch. Je kan je niet handhaven met resultaat van 1 club. Das gewoon niet genoeg.
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 20:26
Eens idd. Je hebt meerdere ploegen nodig om de punten binnen te halen. Volgend seizoen moeten we meedraaien, anders haak je gewoon definitief af voor plek 12.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2827
zondag 10 februari 2019 om 20:32
Precies. En het zag er aan t begin van t seizoen ogzo gunstig uit. Maar helaas.
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 20:56
Ja echt he. Hoop dat we volgend seizoen met meer ploegen actief zijn! Cyprus haalt dit seizoen zelfs meer punten binnen dan ons.😂
Vind ik leuk
Neuzekneus +2827
zondag 10 februari 2019 om 21:00
Ben bang dat t ijdele hoop is maar goed. We shall see
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:01]
Vind ik leuk
1313 +11880
zondag 10 februari 2019 om 21:15
Ja idd ik ook wel hoor. Maarja, hoop doet leven he!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:38
Er zit er een bij die zegt maar wij zijn ajax en dan zeg ik hoezo beste club van Nederland ook al zijn ze jaren geen kampioen maar wij zijn ajax met 3 sterren oke zeg ik maar wij komen wel steeds dichter bij jullie behaalde titels en dan hebben wij psv de meeste titels
Vind ik leuk
wattenstaafje +23732
zondag 10 februari 2019 om 07:42
Goed verhaal.
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
zondag 10 februari 2019 om 07:51
Ho ho, we laten de arrogantie lekker in de hoofdstad. Niet overnemen.
Vind ik leuk
JWK +842
zondag 10 februari 2019 om 08:05
LB
Vind ik leuk
Bushtukker +116
zondag 10 februari 2019 om 07:39
Grappig om te zien hoe na een AJAX nederlaag de voetbalwereld vergaat in Amsterdam terwijl de rest van Nederland gewoon haar schouders ophaalt en doorgaat met leven.
Vind ik leuk
Degier +2037
zondag 10 februari 2019 om 07:49
Erger nog is dat ze in Madrid niet eens over Ajax hebben gehad de laatste weken. Die zeggen nu er naar gevraagd wotdt (omdat het de volgende wedstrijd is gewoon dat ze favoriet zijn en niet dat het lastig zou kunnen worden.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23732
zondag 10 februari 2019 om 07:41
Ach Verbeek....de wereldtrainer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:44
Transfer Frenkie, de afgunst wat dit met zich meebrengt.
Er staat geen team meer, die voor elkaar willen werken.
De spirit is eruit en spelers nemen Erik niet meer seriues.
Ten Hag zou zeggen.. It ain't over till it is over.. Nou..het is over.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 07:44]
Vind ik leuk
Itsese +6191
zondag 10 februari 2019 om 07:51
Klopt helemaal wat je zegt, iedereen is voor zichzelf gaan voetballen in de hoop er ook een mooie transfer uit te halen. De transfer komt er bij hun wel, dus eigenlijk moeten ze ook niks.
Vind ik leuk
Markus80 +3078
zondag 10 februari 2019 om 16:01
Serieus, maar ja dat is weer zo`n analist die het zo goed weet en er zelf geen klote van bakt. Hij wordt overal voortijdig voorslagen. Hoe geloofwaardig ben je dan nog?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:46
'Jullie kunnen pas genieten van winst van je eigen clubje als Ajax heeft verloren'

[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 07:47]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:21
Waarschijnlijk nog waar, óók. Hou zou dat toch komen, extra blij worden van een nederlaag van Ajax? 😉
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:22]
Vind ik leuk
Godin1 +1305
zondag 10 februari 2019 om 07:48
Inderdaad niet te moeilijk gaan doen en doen wat je deed. Met z’n allen de ego gedachten overboord gooien en als een hecht team fungeren. Met 100 procent inzet!
Vind ik leuk
AZVork +2960
zondag 10 februari 2019 om 07:53
Het Ajax DNA. In de kopjes jarenlang de beste van supporters tot manegement. Maar een simpele blik op de ranglijst de afgelopen jaren ze niet. Niet nodig want ze zijn de beste. Lachwekkend is het al jaren.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:18
Als ze heeeel erg hun best doen, kunnen ze de beker nog winnen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18677
zondag 10 februari 2019 om 07:56
Het is gewoon weer allemaal de schuld van Marc Overmars.
Weer heeft Netto een transferperiode verneukt.

Vooraf duidelijk aangeven dat er niemand verkocht gaat worden en dan doodleuk 2 man verkopen.
Wober was gewoon een echte selectie speler die zijn minuten kreeg maar die 2 miljoen winst was blijkbaar belangrijker.

Frenkie is ook gewoon verkocht in die periode. Hij gaat weliswaar pas 1 juli, maar de centen zijn wel binnen. Het groepsproces is er wel drastisch door verstoord.

Ook het bedrag, 86 miljoen. Een Nederlands record, net iets boven Van Dijk zet je aan het denken. Waarom daarop uitkomen?
Overmars zit er niet voor Ajax, Overmars zit er voor Overmars. Die runt geen voetbalclub die runt een bedrijf, Overmars B.V.

Dat hij Ten Hag heeft aangesteld omdat hij die al kende geeft dat alleen maar meer aan. Hij moet de macht hebben binnen Ajax, Bergkamp moest geslachtofferd worden.
Dat Ten Hag aan zijn kant staat was belangrijker dan de kwaliteiten die Ten Hag heeft.

En nu dus weer geen kampioen.

Het erge is dat de fans, voor 95%, niet willen inzien. Iedereen geilt maar in het kielzog van Overmars op de vele miljoenen die hij heeft binnengehaald. Waarom toch?
Hij moet spelers binnenhalen. Aanwinsten.

Ik roep al meer als 3 jaar dat Overmars eruit moet, en dat is vanaf nu verandert. Hij moet blijven. Net zolang tot alle fans zien wat voor een waardeloze TD hij is. Je zult zien dat hij nu TD bij Arsenal gaat worden en de fans, blind gestaard op het geld, hem tot in lengte van dagen zien als de beste TD ooit van Ajax. Kom op zeg, mag ik een teiltje?

Deze zomer vertrekken er 5-6 man. Laat Overmars nog maar 1 jaar langer blijven. 6 jaar geen prijs kan dan ook wel.
Het voordeel is dat iedereen kan zien met wat voor een rotzooi hij gaat aan komen zetten als vervangers voor die 5-6 man.
Europees voetbal halen zal volgend jaar lastig genoeg zijn met de door Overmars samengestelde selectie.

#OVERMARSOUT
Vind ik leuk
Degier +2037
zondag 10 februari 2019 om 08:13
Overmars runt een deel van een beursgenoteerd bedrijf. Vanuit dat oogpunt doet hij het prima.
Supporters zijn alleen maar lastig, want die brengen niet zo veel geld in het laatje.
Vind ik leuk
peewee +303
zondag 10 februari 2019 om 09:46
zonder supporters, lege stadions .... eens kijken waar dat toe leidt ....
Vind ik leuk
Degier +2037
zondag 10 februari 2019 om 09:52
Die blijven toch wel komen hoor. Ook die nepperds, die met een seizoenkaart van de baas zitten te netwerken op de tribune.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:17
#VANGEELIN
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:32
Je bedoelt denk ik Van Gaal...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:46
Nee, ik wil nl Van Geel weg hebben..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:33
Helemaal mee eens! Amen!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14390
zondag 10 februari 2019 om 12:05
Het is de AFC Ajax NV en NV's hebben nu eenmaal als doelstelling zoveel mogelijk geld te verdienen.
Dus Overmars en v.d. Sar zijn uitstekende beheerders van deze NV.
Alleen vervelend dat er ook nog supporters zijn die prijzen willen winnen, zolang die nog elk seizoen de Arena afkopen met kaarten heeft de Directie denk ik schijt aan de achterban.
Zoals blijkt de afgelopen 4 jaar, ach denken ze, we spelen een handvol leuke wedstrijdjes in de EL en CL dan kopen ze die kaarten ook wel weer.
En ze hebben gelijk, kaartverkoop Ajax/Real 67000 stuks.
Vind ik leuk
ritje +740
zondag 10 februari 2019 om 07:58
hallo de spelers hadden geen inzet! waren bezig voor zich zelf! het is geen team! En ten Hag kan het gewoon niet! hij kan niet met dit kaliber omgaan! mvg ritje
Vind ik leuk
ritje +740
zondag 10 februari 2019 om 08:05
hallo Verbeek, Welke basis? die van tegen PSV Heerenveen Feyenoord Heracles? De enige echte basis de Ajax basis een Ajaxciet als trainer! En geen ZGN wijsneus TEN HAG ! De hele afgang is te danken aan Die murmelaar uit twente, mvg ritje
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:15
Arrogantie en hooghartigheid bij Ajax. Zou het?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:18
Er is op de vooravond van de clash tegen Real Madrid geen beter afrodisiac denkbaar voor Ajax dan de beschamende pandoering in Almelo.

Erik ten Hag heeft niets meer te doen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:30
Gewoon een dramatische trainer die denkt dat hij het voetbal heeft uitgevonden! Wat een drama gister!
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1113
zondag 10 februari 2019 om 08:56
Erik houdt wel van lange trainingen. Zijn jongetjes niet dus dat wordt een ontploffende bom de komende weken.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:58
Als ik overmars was dan verliet ik dit zinkende schip op mijn financiele hoogtepunt.
Vind ik leuk
Garinsha +5119
zondag 10 februari 2019 om 09:00
'Dan praat je over arrogantie en hooghartigheid'

Maar dat is toch niets nieuws??
Nu val je een paar keer hard op je bek. Leren we ervan? nope... dusja wat doe je eraan.. hoe dan ook blijven supporten.
Vind ik leuk
Mi amigo +200
zondag 10 februari 2019 om 09:09
Beetje voorzichtig, je klinkt ni als een amsterdammer
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:19
Ik heb sjakie nog niet gehoord, die zal wel wijze woorden spreken straks.
Vind ik leuk
twentepet +344
zondag 10 februari 2019 om 09:41
Als de tegenstander nou eens begint om niet iedere keer weer de bal af te pakken dan komt.t het wel goed
Vind ik leuk
renemar +836
zondag 10 februari 2019 om 09:42
Ziyech op de tribune zetten. Ook Tadic en Schöne. Maar vooral FC Ziyech.
Vind ik leuk
peewee +303
zondag 10 februari 2019 om 09:43
De enorme onderlinge salarisverschillen beginnen de ploeg op te breken. Men heeft blijkbaar niet veel meer voor elkaar over. Voor de winterstop TOP, na de winterstop FLOP! Het gaat blijkbaar toch altijd weer om de centjes, daarbij wordt vergeten dat het grote gros van de supporters het met heel wat minder moeten doen! Dit kun je je supporters toch niet aandoen? Er zijn supporters die hun hele levensvreugde op deze club hebben gericht en dan ga je daar zo mee om??? Een mindere periode kan best wel, maar er mag toch minimaal wel elke wedstrijd inzet en strijd verwacht worden van spelers op dit niveau en met deze salarissen? Voor jullie geen "centje" pijn maar ik vraag me af of er met deze mentaliteit nog veel mensen supporter van Ajax willen zijn!!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:02
Volgens de Dikke van Dale is het woord arrogantie een synoniem van Ajax
Vind ik leuk
Siemjo +347
zondag 10 februari 2019 om 10:33
Blijft alleen de vraag staan, is ten Hag de man die het tij kan keren. In Amerika gaf hij aan dat het goed was om tegen agressieve clubs te spelen. Het was al duidelijk dat men hier moeilijk mee om kon gaan echter is er niet ingegrepen om dit aan te passen. Na 4 wedstrijden 4 punten behaald is ten Hag er ook achter zoals hij aangeeft dat Ajax daar moeite mee heeft. Wie heeft er gefaald en niet op tijd ingegrepen. Of speelt er een partij onvreden als bij b.v. Man. United waar men na een trainers wissel wel ineens kan voetballen.
Vind ik leuk
frankje +113
zondag 10 februari 2019 om 10:54
Ik ben geen Ajax fan, maar Ajax piekt vaak na een wanprestatie. Let maar op woensdag.
Vind ik leuk
Smithsonian +45000
zondag 10 februari 2019 om 10:57
Ze moeten terug naar de basis?

En wat is dat meneer de houthakker?
Vind ik leuk
DeNeutrale +279
zondag 10 februari 2019 om 11:11
De resultaten in het eerste seizoenshelft verbloemen veel. Teams kwamen om de 'bus te parkeren. Dan heeft Ajax 86% balbezit. Drie mooie passes van Ziyech en de buit is binnen. Nu clubs in het nauw komen (degradatiegevaar) en dus moeten, zie je de zwakte van Ajax.

Vind ik leuk
Mari +13198
zondag 10 februari 2019 om 12:34
En niet schuwen om Tadic, Frenkie en in mindere mate Zyech ernaast te zetten.
Daarnaast niet teveel willen veranderen in je team.
(Mazraoui en Beek , met Neres liep het beter)
Nooit meer beginnen met Huntelaar; uitstekende invaller, maar geen voetballer voor het combinatiespel

Zo, mijn adviezen geheel gratis. Zo simpel is het
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 12:34]
Vind ik leuk
bert +664
zondag 10 februari 2019 om 14:00
Heb je die gek weer,overal ontslagen en meent ook wat te zeggen hebben .....mafkees
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:05
Wat ik niet begrijp, is dat sinds Frenkie de Jong getekend heeft bij Barca, hij geen pepernoot meer goed geraakt heeft. Hij gaat duels uit de weg, trekt steeds zijn pootje terug en speelt alsof hij met zijn hoofd overal is, behalve bij zijn huidige club/werkgever.. ik zou zeggen.. als je niet geblesseerd wil worden en graag heelhuids naar Barca wil, ga lekker de rest van het seizoen op de tribune zitten. Dan raak je ook niet geblesseerd. En ik vraag me ook af hoelang een Tadic, die met de week slechter gaat spelen, er ook eens naast gezet word. Ajax vergooit alle, met moeite behaalde resultaten voor de winterstop in een paar weken tijd, zonder dat iemand een keer opstaat en een paar van die verstoppertjes eens flink op hun plek zet... En dat WZAWZDB gezeik moet ook maar eens ophouden, want we zijn al jaren niet meer in de buurt geweest van de beste te zijn. Het kan mij geen donder schelen welke prijzen we in het verleden behaald hebben. Zodra een nieuwe competitie begint, staat de teller gewoon op nul... wat dat betreft heb ik respect voor psv, die niet arrogant roepen dat zij wel eventjes kampioen zullen worden.. ook al word het ze nu wel weer erg makkelijk gemaakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws