Feyenoorders richten vizier op Ajax: 'Je loopt weer drie punten in'

Feyenoorders richten vizier op Ajax: 'Je loopt weer drie punten in'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 07:38zo 10-02-2019 om 07:38

Jens Toornstra beleeft gekke weken met Feyenoord. De Rotterdammers schitterden in de Klassieker tegen Ajax, maar leden vervolgens een nederlaag bij Excelsior. Zaterdagavond werd wel weer eenvoudig gewonnen van De Graafschap (4-0).

Toornstra heeft geen antwoord op die wisselvalligheid. "Dat is wat we het hele seizoen al hebben", laat hij weten voor de camera van VTBL. "Dat mag niet, maar een duidelijk antwoord is er niet. We moeten niet terugkijken eigenlijk. Dat moesten we na Ajax niet doen en nu ook niet. De blik moet vooruit."

Het frustreert de middenvelder wel. "Ook als je ziet dat Ajax verliest. Je loopt weer drie punten in. Dan zijn die punten die je vorige week laat liggen, echt zonde", doelt hij op het debacle van de Amsterdammers bij Heracles Almelo (1-0). Het verschil tussen de aartsrivalen is nu acht punten.

Toornstra kan leven met de zege op De Graafschap. "In de eerste helft waren we iets te statisch. We waren wel beter en hadden wel kansjes, maar pas in de tweede helft toen we druk vooruit gingen zetten zag je echt het verschil. Ik denk dat we het snel hebben afgemaakt. We hadden zeker nog wel drie of vier goals kunnen maken. Dat kun je ons wel verwijten."

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 07:47
Ben weer trots op m,n cluppie, ook al was het maar De Graafschap.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
zondag 10 februari 2019 om 07:49
Het seizoen is nog lang Feyenoord. Nog veel wedstrijden volgens ons aller Erik dus die 2e plek is nog niet uit zicht
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 07:50]
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12586
zondag 10 februari 2019 om 09:43
Alles kan nog maar zelf heb ik liever dat de spelers gewoon de rust bewaren en zich wedstrijd op wedstrijd concentreren maar gewoon nu ook vol voor de beker gaan en Europees voetbal veilig stellen dat vind ik als supporter belangrijker.
Die 2 plek moeten we niet zo naar toe leven leggen teveel druk op het team als het komt het wel goed en zo niet jammer van dit seizoen volgend keer beter😉
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
zondag 10 februari 2019 om 07:51
Andersom is niet het geval.
Vind ik leuk
3Bier +15637
zondag 10 februari 2019 om 08:03
Dit tekent de situatie bij Feyenoord. Trots op een overwinning op de nr laatst waarvan de helft van de selectie ziek is.
Ik ken Feyenoord nog als topclub. Lijkt wel of veel supporters zich neerleggen bij een rol als subtopper.
Tegen dit De Graafschap is 4-0 wel het minste wat je mag verwachten. Hoef je niet trots op te zijn hoor.
Vind ik leuk
Degier +2046
zondag 10 februari 2019 om 08:15
Lees het hele interview eens en niet alleen de suggestieve kop van VP.
Vind ik leuk
3Bier +15637
zondag 10 februari 2019 om 08:21
Ik reageer op de comment van Feyenoord fan voor altijd.
Vind ik leuk
Degier +2046
zondag 10 februari 2019 om 08:36
Ik denk dat hij eerder opgelucht bedoelt. Want als Feyenoord supporter weet je, dat je het zelfs tegen dit soort teams moeilijk kan krijgen, als ze zich niet voor 100% inzetten.
Vind ik leuk
3Bier +15637
zondag 10 februari 2019 om 08:42
Opgelucht zou kunnen. Maar trots op een overwinning op een half fit De Graafschap is wel een beetje sneu.
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
zondag 10 februari 2019 om 12:19
We leggen ons zeer zeker niet neer dat wij doorgaan als subtopper, de realiteit is dat wij momenteel niet beter presteren. We kennen onze positie, dat is beter dan te roepen dat we zo vreselijk goed zijn en nooit verliezen van laagvliegers. Enige sarcasme kan ik me hier ook niet aan ontrekken, gelukkig kunnen ook een keer winnen van een degradant. Meestal kosten ze ons nl veel punten.
Vind ik leuk
bettini +59
zondag 10 februari 2019 om 08:20
trots??? waar is dat op gebaseerd????
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:23
Ben eigenlijk alleen trots op de 3 behaalde punten want eerlijk is eerlijk het was bar slecht wat Feyenoord liet zien.
Vind ik leuk
bettini +59
zondag 10 februari 2019 om 08:22
trots????? dan ben jij wel heel erg snel tevreden
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:30
Uit was het De Graafschap, zonder maar
Vind ik leuk
1313 +12817
zondag 10 februari 2019 om 07:49
Tja, je moet iets he. Al is Feyenoord buiten de kuip ook niet veel soeps. Er is geen sprake meer van een top 3. Maar 3 ploegen die ver uit elkaar liggen.😂😂 wat een bijzondere competitie toch dit.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 07:49]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:56
Ja in ieder geval geen spannende competitie, PSV licht lichtjaren voor op Ajax die zijn de komende jaren afgehaakt als concurrent.
Vind ik leuk
1313 +12817
zondag 10 februari 2019 om 08:04
Alle Nederlandse clubs zijn in zorgelijke staat, en niemand die het ziet? Niemand die het iets boeit dat we Europees gezien afhaken, en gewoon als kleuters worden weggezet. De toekomst voor het Nederlands clubvoetbal ziet er op dit moment iig dramatisch uit, over 10 jaar speelt de kampioen niet eens EL meer zo weinig punten halen we binnen. Dat is pas zorgelijk.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:06
Nou en we doen toch al 20 jaar voor spek en bonen mee in Europa. Gewoon niet meer naar kijken, daar is geen lol aan.
Vind ik leuk
1313 +12817
zondag 10 februari 2019 om 08:08
Dan moet er toch iets veranderen? Ben je het daar niet mee eens dan?😂 dit gaat ten koste van onze talenten die ook bij jouw Psv worden weggekaapt door de grote clubs.

Wat dus ook ten koste gaat van het niveau qua voetbal hierzo. Maarja. Laat maar man, geen echte voetballiefhebbers hierzo kennelijk.
Vind ik leuk
Svdb13 +19
zondag 10 februari 2019 om 10:41
Er is al een veel te groot gat met de rest van Europa.

In de eredivisie is het niveau al bedroefd slecht.

Ik hoop van harte dat de NL clubs zich kunnen aansluiten Europees maar denk dat het wel echt heel erg moeilijk word, kijk maar alleen al maar hoeveel geld er in de andere top competities omgaat.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:11
Psb doet mee voor spek en bonen. Altijd al als opvulling gezien PSV in Europa
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:42
Psb?! 😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:10
Hahaha PSV lichtjaren verder? Ik snap dat Drugs verleidelijk is maar verkoop een keer nee. Schwaab en Viergever vanmiddag word toch weer lachen. Utrecht wint.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:13
Haha ik lees je bericht nog een keer. Het enge is dat jij hier nog echt in geloofd. Ajax heeft dadelijk een pot met transfer geld waar PSV in 10 jaar nog niet gespaard heeft. Word lachen voor Ajax komende jaren
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:13
Alweer? Net zoals de afgelopen 5 jaar? Wat hebben we gelachen he... hahaha we lachen nog steeds.
Vind ik leuk
MG MG +535
zondag 10 februari 2019 om 11:48
Nog een paar dure eilandjes erbij open. Dan komt het goed.
Vind ik leuk
Degier +2046
zondag 10 februari 2019 om 07:52
De kop van het artikel dekt de lading niet van het interview. Toornstra heeft het erover dat ze dichterbij zouden kunnen staan. Niet dat ze aan een i haalrace denken.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:57
Alles voor de clicks
Vind ik leuk
Blindsy +20511
zondag 10 februari 2019 om 08:10
Story-gehalte op VP soms érg hoog.
Vind ik leuk
Itsese +6255
zondag 10 februari 2019 om 07:54
Dat zou toch wel wat zijn he:p hahah ik zie de koppies van Marc en Edwin al voor me.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 07:56]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:55
Ja dat is wat jullie altijd al fout doen
Geen of te weining druk zetten
En te veel terug spelen balletje breed
Je moet de tegenstander niet de kans geven om de verdedeging weer in orde maken
Dus de druk erop en naar goren
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:58
It ain't over until it is over
Vind ik leuk
Blindsy +20511
zondag 10 februari 2019 om 08:11
Mooie nickname. Maar had je van 'op' niet 'onder' moeten maken?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:18
2e Plaats? Schei nou toch uit, dan moet je van Excelsior winnen. Het gaat alleen nog maar om de beker!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:27
blijf is van die ghb af joh,vergeten wat voor verschutting ze waren voor het hele nederlands voetbal met dat "jaartje" CL. Loop niet te dromen jongen! eet je pizza
Vind ik leuk
Justin Kees +3576
zondag 10 februari 2019 om 08:41
Tuurlijk Jens... dream on!
Vind ik leuk
Smithsonian +45167
zondag 10 februari 2019 om 09:25
Haha. Laat ajax maar met rust. Constat presteren kunnen we zelf niet eens.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30184
zondag 10 februari 2019 om 09:28
Het kan nog alle kanten op met wekelijks verrassingen in de ED! Gaat nog een mooi slot worden!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:36
Real Madrid gaat lachend naar Amsterdam
Als Ajax zo dramatisch speelt wordt het een dik pak slaag
Echt zonde van een fantastisch voor seizoen
Te druk met speler opbrengsten i.p.v. seizoen goed afmaken
Vind ik leuk
Sabau +1856
zondag 10 februari 2019 om 09:37
Ajax haal je niet in want zelf zullen we uit gewoon nog een paar keer door de ondergrens zakken, daardoor sta je nu ook zo’n eind achter.
Vind ik leuk
Nr14always +5566
zondag 10 februari 2019 om 09:40
Whaaaaaaa kijk bij ons is het zwaar klote, maar dit is nog triester.
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zondag 10 februari 2019 om 09:51
Nah, Feyenoord is te wisselvallig om Ajax in te halen. Net zoals Ajax te wisselvallig is om PSV bij te benen.
Vind ik leuk
Bobo8484 +165
zondag 10 februari 2019 om 09:58
Laat Feyenoord nou niet naar Ajax kijken, maar alles op het feit zetten dat vanaf nu elke wedstrijd gewonnen moet worden. En wie weet wat er dan gebeurd.....
Vind ik leuk
pinkelman +4473
zondag 10 februari 2019 om 10:08
Wat gisteren inderdaad weer een gala show wat de Rotterdammers ons voor schotelde.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:36
Geweldig Jensie, maar volgende week sta je weer 3 punten verder achter. Of anders die week er op wel.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:37
Keep Calm. 2de worden Feyenoord niet jezelf overschatten . Houd eerst maar AZ op afstand.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:51
Als Ajax zo door gaat met dat gepruts gaan ze zeker nog punten morsen. Dat Feyenoord punten gaat morsen is sowieso een feit. Je denkt toch niet dat ze 100% gaan geven voor de 2e plek? En dan weer een huldiging????
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
zondag 10 februari 2019 om 11:04
Feyenoord is wisselvaliger dan Ajax. Hoezo richten op de tweede plek?
Vind ik leuk
Stranger +7051
zondag 10 februari 2019 om 11:10
Richt je pijlen nu eerst maar eens op gewoon je wedstrijden winnen dan proberen op 75% van het niveau van de wedstrijd tegen Ajax te komen en dan kun je misschien,heel misschien aan een tweede plaats gaan denken.

Gisteren was het ook gewoon KUT!

Zo ik heb gesproken en nu ga ik eens kijken wat ik gisterenavond na de wedstrijd en het stappen mee naar huis genomen heb. ;-)
Vind ik leuk
COYG +8525
zondag 10 februari 2019 om 11:22
Ja je loopt 3 punten in, maar dit jaar heb je toch ook alweer 2 keer onnodig verloren van laagvliegers. Als je toen ook de concentratie had, was het gat nu maar 2 punten geweest.
Vind ik leuk
Benniewies +6142
zondag 10 februari 2019 om 11:36
8 punten? Geen drank meer voor Toornstra
Vind ik leuk
bert +693
zondag 10 februari 2019 om 13:55
Moet je eens zien hoe dramatisch Feijenoord speelt echt waardeloos,maar wat waardelozer is dat de kans bestaat en dat gaat gebeuren dat Feijenoord en Az Ajax voorbij snellen
Vind ik leuk
loek +123
maandag 11 februari 2019 om 12:53
Wat een gek hier die beweerd dat het voor het Nederlands voetbal beter is als Feyenoord 2e word Ajxx is de club die Nederland hoog houd en niet dat armetierige clubje uit zuid.
Vind ik leuk
loek +123
maandag 11 februari 2019 om 12:54
Dus Feyenoord kan wel 8 punten inlopen maar Ajax geen 6 ik snap die
stomme logica hier niet van.
Vind ik leuk
loek +123
maandag 11 februari 2019 om 12:55
1 feit is wel bewezen Ten Hag is niet de trainer voor Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws