Twijfels bij Fraser: 'Resultaatgericht, Feyenoord wil zich juist op jeugd richten'

Twijfels bij Fraser: 'Resultaatgericht, Feyenoord wil zich juist op jeugd richten'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 08:26zo 10-02-2019 om 08:26

Henk Fraser lijkt na het afhaken van Dick Advocaat één van de belangrijkste kandidaten om de nieuwe trainer van Feyenoord te worden. De meningen zijn echter verdeeld over de huidig oefenmeester van Sparta.

Regi Blinker ziet zijn oud-ploeggenoot bij Feyenoord als de ideale kandidaat. "Henk is een Feyenoorder in hart en nieren. En een trainer met een Feyenoord-hart scheelt net weer een paar procent in de acceptatie", zegt Blinker tegen de NOS. "Bovendien heeft hij behoorlijk wat ervaring. En ook belangrijk: hij heeft eerder al laten weten graag trainer te worden hier."

NOS-commentator Arman Avsaroglu heeft twijfels. "Hij kent de club, maar ik twijfel of hij Feyenoord verder kan helpen. Hij is resultaatgericht en Feyenoord wil zich juist meer op de jeugd gaan richten. Daar moet je dan ook een trainer bij zoeken." Fraser heeft bovendien geen goede band met hoofd jeugdopleiding Stanley Brard, die in 2007 verantwoordelijk was voor zijn ontslag als jeugdtrainer.

Ook van Maurice Steijn is clubwatcher Avsaroglu niet helemaal overtuigd. "Steijn is een gerespecteerde trainer en doet het goed bij VVV, maar Feyenoord is toch een ander verhaal." Rob Jacobs is het daarmee eens. "Steijn heeft een goede uitstraling en weet wat hij wil. Maar goed genoeg voor de top? Ik weet het niet..."

Lees ookVan Hanegem: 'Cocu ook goede kandidaat en maak Van Bronckhorst directeur'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 08:34
Alsjeblieft geen Fraser, wie het wel moet worden weet ik zo gauw niet maar, en nogmaals, alsjeblieft geen Fraser.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:37
Henk Laser wellicht een optie?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:37
Ik zou het ook niet weten. Van de mensen die worden genoemd denk ik bij alles van eigenlijk allemaal net niet. Eigenlijk moet je nu een trainer aanstellen die veel jeugd de kans geeft en dan over 2/3 jaar Kuyt doorschuiven.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:40
Ik vernam uit betrouwbare bron dat ten hag eerdaags ook beschikbaar is als trainer
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:43
Weet niet of je daar vrolijk van wordt... Ben ook bang dat Overmars hem niet gaat ontslaan.
Vind ik leuk
Degier +2057
zondag 10 februari 2019 om 09:43
Als Overmars het vertrouwen in Ten Hag opzet, zegt hij het gelijk ook in zichzelf en Van der Sar op. Dus ik denk dat je gelijk hebt.
Vind ik leuk
Mjblinker +869
zondag 10 februari 2019 om 14:32
Ten Hag is wellicht de ideale assistent-trainer, enorm gedreven en ik denk dat hij spelers echt wel goed kan trainen. Hij mist evenwel wat charisma en handigheid richting de media en vermoedelijk ook richting de zgn belangrijke spelers. Zo lang hij wint is het geen probleem maar als het even tegen zit is het al snel weer “helemaal niks” terwijl een ander net wat meer krediet heeft. Ik zou Ten Hag best wel bij Fey willen zien als assistent van Gio of wie m straks ook mag opvolgen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:49
Ook taktisch een drama! Met dit materiaal zo weinig presteren is gewoon heel slecht! Die wissels zijn ook echt belachelijk en zijn keuzes ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1388
zondag 10 februari 2019 om 08:54
Waarom kwam Feijenoord uit bij Advocaat dan. Die staat niet echt bekend dat hij de jeugd een kans geeft.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3660
zondag 10 februari 2019 om 09:20
Hoe het er nu op lijkt, heeft Feyenoord zelf ook geen idee wie ze moeten aanstellen. Denk dat dat ook de reden is waarom zij zelf eigenlijk wel door wilden met Gio.
Vind ik leuk
Degier +2057
zondag 10 februari 2019 om 09:45
Ik denk, dat ze hem als hoofdtrainer aan wilden stellen met bijvoorbeeld Kuyt als assistent, zodat die het seizoen erop doorgeschoven kon worden.
Trainer bij Feyenoord is het lastigste vak in de Eredivisie denk ik. Verwachtingen zijn voor het seizoen hoger, dan realistisch is.
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1388
zondag 10 februari 2019 om 13:58
Klopt idd.
Vind ik leuk
Luiehond +2625
zondag 10 februari 2019 om 08:39
Laat van gastel gewoon doorschuiven! Die wordt ook wel derde hoor!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:27
Alsjeblieft niet zeg. Hij zit al die jaren al naast v Bronckhorst en kan deze groep ook niet motiveren. Hij moet er juist uit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:39
Die Stanley brard is me toch een grote flapdrol als hij het probleem is ( waar ik niet van sta te kijken ) knikker hem er dan eerst uit
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:41
Die is net aangesteld, 3x raden door wie.................wacht zal je gelijk helpen, door onze super TD die ze er eigenlijk als eerste en gelijk uit moeten gooien.
Vind ik leuk
Mjblinker +869
zondag 10 februari 2019 om 14:35
Brard is prima voor de jeugdopleiding, onder hem liep het vrij goed en na zijn vertrek stortte het weer in, al hangt het ook af van de behoefte in het 1ste elftal en de trainer daar, etc.
Vind ik leuk
Kaar +4438
zondag 10 februari 2019 om 10:22
Flapdrol? Bijna alle Feyenoorders zijn blij dat hij weer terug is en terecht!
Vind ik leuk
Zultkop +6769
zondag 10 februari 2019 om 08:47
Straks komen ze nog bij Jans uit 🙃
Vind ik leuk
Vak-DD +12950
zondag 10 februari 2019 om 09:40
Fraser kan dat niveau niet aan. Zou verder ook niet weten wie de nieuwe trainer zou moeten worden, misschien een buitenlander.
Vind ik leuk
VA1 +3139
zondag 10 februari 2019 om 09:49
Nou... dat zou nog grappiger zijn als Ten Hag naar Ajax. Nee dan had Gio nog beter kunnen blijven.
Vind ik leuk
Romo +1622
zondag 10 februari 2019 om 11:51
Gewoon Louis
Heeft kennis
Een grote kwaak
Pikt het niet als ze de kantjes er af lopen
Is autoritair
En is geweldig met jeugd.

Kan hij na 1 jaar direct v Geel opvolgen
Vind ik leuk
fr1963 +4756
zondag 10 februari 2019 om 17:08
Mijn idee. De ideale opvolger om Feyenoord binnen 3 jaar weer op niveau te hebben, zo de nieuwe Kuip in als landskampioen.
Met Kuyt en RvP als assistenten.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10620
zondag 10 februari 2019 om 12:14
Erwin Koeman. Kan streng zijn als het moet, maar ook een aai over de bol geven, met jeugd omgaan, kent Feyenoord. Bovendien vind ik hem vaak realistisch maar ook redelijk attractief voetbal laten zien met zijn ploegen. Hongarije het beste voorbeeld.
Vind ik leuk
Hans Worst +1789
zondag 10 februari 2019 om 14:19
Ron Jans misschien..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:38
Beide niet nemen. Kuyt miet plrkje van van Gastel overnemen. Wie de coach moet worden. Echt geen idee. Alle namen die ze noemen vind ik niks.
Vind ik leuk
Sideburnn +3250
zondag 10 februari 2019 om 11:03
Hans de Koning.
Is Rotterdammer , getergd en staat bekend om goed voetbal en teamspirit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:25
Hahaha....nee moet maar niet
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:41
Nog even en ze komen uit bij Aad de Mos...
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6114
zondag 10 februari 2019 om 08:44
Ik ben het hier wel eens met Kieft. Feijenoord is in de regel gewoon de nummer drie van NL. Zal Fraser of De Wolf dat nu niet redden met dit budget?

We moeten niet doen of ze Real Madrid gaan coachen...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:49
Philip Cocu of Foppe de Haan.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:00]
Vind ik leuk
RR12 +809
zondag 10 februari 2019 om 08:52
Fraser en resultaatgericht? Ja zo lul je een banaan recht.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:01
Won een beker.
Vind ik leuk
RR12 +809
zondag 10 februari 2019 om 09:14
😊speciaal accountje daar voor gemaakt? Alsof ik dat niet weet. Hij presteert ruim onder de maat bij al zijn clubs. Vd Looi won ook een beker.
Vind ik leuk
VA1 +3139
zondag 10 februari 2019 om 09:52
Dat staat helaas op zijn cv maar Ricky van Wolfswinkel won die beker voor Vitesse vriend.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:32
Was de coach die hem opstelde in een positie om hem de beker te winnen. Wat je ook van Frazer vind, een beker met een niet top3 team is niet gemakkelijk te winnen. Toch knap van frazer.
Vind ik leuk
VA1 +3139
zondag 10 februari 2019 om 10:34
Wie moest ie anders opstellen, Piet Paulusma?! Je had die wedstrijd moeten zien kerel. Een ramp. De zoveelste tactische vernedering
Vind ik leuk
Lucky Kes +8224
zondag 10 februari 2019 om 11:03
Twente en Uttecht wonnen hem ook al drie maal
Vind ik leuk
MojoRisin +16302
zondag 10 februari 2019 om 09:11
Rutten komt misschien wel vrij straks..
Vind ik leuk
Lucky Kes +8224
zondag 10 februari 2019 om 11:05
Bracht feyenoord wel het beste en mooiste voetbal sinds tijden. Konden het op het eind alleen niet volhouden. Misschien iets voor Ajax?
Vind ik leuk
Leonardus +211
zondag 10 februari 2019 om 09:20
Nee natuurlijk is Maurice Steijn niet goed genoeg. Als je de werkelijke ranglijst gaat vergelijken met die van de begrotingen staar VVV 11 plaatsen hoger. Toeval?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:21
Cocu aanstellen.
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
zondag 10 februari 2019 om 10:06
nee, is zelfde type als Gio. Doodsaai en degelijk. Als persoon en zo laten ze hun elftallen ook spelen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:36
Bert van Marwijk kwam bij Fortuna vandaan. Dat ging volgens mij ook niet echt slecht. Dat dhr Steijn bij VVV vandaan komt wil niet meteen betekenen dat hij niet de juiste persoon zou zijn lijkt mij.
Vind ik leuk
COYG +8528
zondag 10 februari 2019 om 09:50
Dit is ook wel een manier om ernaar te kijken ja.
Vind ik leuk
Pieterke +400
zondag 10 februari 2019 om 09:45
Nou feyenoorders !!! Deze frezer is een drama trainer. Hij is bij onze club vitesse compleet door de mand gevallen. Hij heedt 1 van onze grootste die nu bij heerenveen floreert van bergen bijna kapot gemaakt. Hij kan totaal niet overweg met jeugdspelers. Hij maakt geen speler beter en het team gaat onder hem niet beter voetballen.jullie zullen hem weg willen omdat hij oud speler is maar dat word een groot fiasco. Bij sparta zijn ze hem ook al spuug zat geloof ik. Nee, dit wordt de doodsteek voor jullie doorstroom van jeugd. Succes ermee
Vind ik leuk
VA1 +3139
zondag 10 februari 2019 om 09:56
Veel mensen vallen voor die schijnheilige kutkop van hem die zich voordoet als sympathieke kerel. Misselijk ventje is het.
Vind ik leuk
Pieterke +400
zondag 10 februari 2019 om 10:35
Ja frezer kan totaal niet communiceren met spelers en al helemaal niet wedstrijd gericht communiceren
Vind ik leuk
Bobo8484 +165
zondag 10 februari 2019 om 09:50
Steijn kan goed uitpakken! Wat had van Marwijk nou op zijn cv staan voordat hij bij Feyenoord begon... Heeft goed uitgepakt. Belangrijkste is dat hij goed bij de club past en een klik krijgt met het team. En Steijn lijkt me geen domme trainer als het om taktiek aan komt dus ik snap die vooringenomen negativiteit niet!!
Los van Steijn denk ik dat Feyenoord wat meer op zoek moet naar een 'grotere' trainer, om wat te doen aan de uitstraling en aantrekkingskracht van de club. Van Gaal zal niet haalbaar zijn maar zo zijn er wel meer grotere trainers die dat kunnen.
Vind ik leuk
Romario9 +14023
zondag 10 februari 2019 om 12:11
Misschien wil Ruud Gullit het wel weer eens proberen 😁

Maar alle gekheid op een spreekwoordelijk stokje... ik heb geen idee wie ze moeten nemen. Zou me niets verbazen als ze bij Martin Jol uitkomen. Eerder had ik m’n geld durven zetten op Fräser, maar ik wist niet dat die niet met Brard door één deur kan.
Vind ik leuk
Bobo8484 +165
zondag 10 februari 2019 om 12:21
Met zo'n cv als die van Jol mag Feyenoord heel blij zijn. Hij is internationaal bekent, en heeft een behoorlijk netwerk lijkt me. Misschien is hij niet zo'n aanvallende trainer maar dat was van Marwijk ook niet. Winnen telt.
Vind ik leuk
Kuip +10280
zondag 10 februari 2019 om 09:52
Dus als je een Feyenoorder in hart en nieren bent, dan ben je geschikt om trainer van Feyenoord te worden?
Rot op. Al die kansloze ex-spelers die zo’n flutdiplomaatje van de KNVB hebben gekregen hebben totaal geen know-how hoe je didactisch en psychologisch een ploeg moet managen. Daarvoor heb je hooggeschoolde professoren nodig. Meestal zijn dat de trainers die zelf amper een pepernoot kunnen raken maar wel een visie hebben en dat ook vakkundig kunnen overbrengen.
Maar de eenkennigen bij Feyenoord kijken alleen in hun eigen nestje. Hoe dom kun je zijn.
Open die blik en kijk in het buitenland naar een geschikte trainer!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:32
Amen! Zeer goede conclusie!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:07
Er is er maar 1 die Feyenoord weer op de kaart kan zetten, met jeugd. LOUIS...
Vind ik leuk
Bobo8484 +165
zondag 10 februari 2019 om 10:30
Zouden een petitie moeten starten!
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
zondag 10 februari 2019 om 10:08
Is toch te gek voor woorden dat een naam als Fraser serieus genoemd kan worden! Kent de club........ Ja en!! Heeft er ooit eens geharkt. En dat was een mooie tijd, maar laten we niet proberen die tijd terug te halen, want dat lukt niet.
Vind ik leuk
fr1963 +4756
zondag 10 februari 2019 om 17:13
De tuinman kent Feyenoord ook goed, de man van de snackkar op het voorplein ook. Traint af en toe zijn honden met een bal.

Louis van Gaal is de enige juiste kandidaat.
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
zondag 10 februari 2019 om 18:43
dat zou top zijn. Komt er wat leven in de brouwerij. Maar die wil niet geloof ik.
Vind ik leuk
pinkelman +4480
zondag 10 februari 2019 om 10:11
Kan Feyenoord John van de Brom niet kopen van Utrecht
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:20
Waarom niet eens verder kijken dan naar Feyenoorders? Jullie willen toch een goede opbouwtrainer die de club verder kan brengen?
Vind ik leuk
Smithsonian +45311
zondag 10 februari 2019 om 10:24
Weer de nostalgie bullshit. We leren het nooit.
Vind ik leuk
Bas2019 +2
zondag 10 februari 2019 om 10:25
Misschien een trainer die nog niet bekend is in Nederland ? Trainer van Red Bull bijvoorbeeld uit Brazillië. Die doet het top daar en heeft een groot netwerk om bv spelers naar Feyenoord te halen. Trainer van Santos is ook fantastisch, die winnen bijna elke wedstrijd. Probeer keer wat anders ipv alleen te kijken naar Nederlandse bodem.
Vind ik leuk
Ikkuh +2497
zondag 10 februari 2019 om 10:30
"NOS-commentator Arman Avsaroglu"

Wie?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:40
Henrik larson geen optie ?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:20
Rot op met je acceptatie en je paar punten. Feyenoorder of geen Feyenoorder,je moet tactische een goede trainer zijn want bij Feyenoord keert de wedstrijd van zelf om waardoor je moet veranderen op dat moment in je speel stijl. Wat ik nu zie bij Sparta is dat fraser heel onrustig word als het even niet goed gaat. Ik twijfel echt te veel aan hem en aan vriendjes politiek hebben we niks regi blinker! We hebben een trainer nodig die ook aandacht geeft aan de jeugd en hen beter maakt
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:24
Blijf erbij Jans is de perfecte trainer. Goed in groepsvorming en inpassen van jeugd.
Vind ik leuk
Romo +1622
zondag 10 februari 2019 om 11:49
Praat met v Gaal....
v Geel.
Vind ik leuk
Mari +13581
zondag 10 februari 2019 om 12:45
Frezer resultaat gericht? Lache
Vind ik leuk
kees ee +1088
zondag 10 februari 2019 om 12:56
elke trainer heeft sterke en minder sterke punten, . . maar bij de nos valt er altijd wel wat zeiken over dingen die bij feyenoord spelen en dat schuiven ze dan het liefst in de schoenen van de supporters !?
Vind ik leuk
Pieterke +400
zondag 10 februari 2019 om 13:08
Ik denk..ron jans of mario been als trainer van feyenoord
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:01
Geen Fraser
Wel louis van Gaal.
Hij kijkt naar jeugd.
Is een toptrainer met ongelooflijke ervaring en kan voetballers laten voetballen.
Heeft gigantisch inzicht in het spel.
Is een ex bondscoatch.
Wat wil je nog meer!
Vind ik leuk
Raptor +194
zondag 10 februari 2019 om 15:05
Erwin Koeman
Vind ik leuk
FRFC'08 +83
zondag 10 februari 2019 om 16:22
Dirk Kuyt
Vind ik leuk
fr1963 +4756
zondag 10 februari 2019 om 17:17
Martin van Geel wil de meute pleasen. Zoals met zijn onzin aankopen en huren van ex Feyenoord spelers. Om het publiek te paaien. Maar alles lijkt zonder visie te gebeuren, impulsief, zonder plan.....
Zoals ze nu voetballen, redelijk voorspelbaar en met weinig intelligentie en lef en creativiteit. Zo wordt er ook gemanaged.
Geef LvGaal een grote bezem en laat hem een club neerzetten die weer meetelt in NL en in Europa.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 17:18]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws