FC Emmen pakt volle buit na Haagse comeback en grandioze pegel van Jansen

FC Emmen pakt volle buit na Haagse comeback en grandioze pegel van Jansen

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 16:22zo 10-02-2019 om 16:22

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 19:28zo 10-02-2019 om 19:28

Dankzij een prachtig doelpunt van Anco Jansen heeft FC Emmen zondagmiddag drie punten overgehouden aan het thuisduel met ADO Den Haag. Na de pauze gaf de thuisploeg een 2-0 voorsprong uit handen. Vlak voor tijd poeierde Jansen echter de winnende treffer binnen: 3-2. 

Emmen, dat vorige week kansloos met 5-0 verloor bij AZ, kende een fantastische eerste helft. Na 25 minuten stond het 2-0. Al na zes minuten was het Alexander Bannink die de score opende. De 2-0 volgde na slap verdedigen en geklungel van Dion Malone in de achterhoede van ADO. Sven Braken haalde de trekker over. Voor de huurling van NEC betekende het zijn eerste doelpunt in de Eredivisie. 

Pas diep in de tweede helft rechtte ADO de rug. John Goossens, koud in het veld, werkte de 2-1 binnen achter Kjell Scherpen. De gelijkmaker viel een paar minuten later. Sheraldo Becker ontsnapte op rechts, kreeg alle tijd om voor te zetten en vond het hoofd van Tomas Necid: 2-2. Necid was vorige week tegen Heracles Almelo (2-0 zege) ook al goed voor twee treffers. 

Een derde treffer van ADO leek in de lucht te hangen, maar de drie punten bleven uiteindelijk in Drenthe. Een paar minuten voor het laatste fluitsignaal scoorde Jansen op prachtige wijze. Van afstand knalde hij snoeihard raak. Door de winst heeft Emmen nu 24 punten, net zo veel als ADO. De teams staan op een gedeelde twaalfde plaats. 

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +3346
zondag 10 februari 2019 om 16:22
Heeerrlijkke winnende goall van het weekend
Vind ik leuk
ruud wubbers +21861
zondag 10 februari 2019 om 16:24
Het wordt tijd dat Anco eens voor PEC gaat spelen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3346
zondag 10 februari 2019 om 16:25
Ja volgend terug naar zwolle zou ik zeggen haha
Vind ik leuk
mazu +3516
zondag 10 februari 2019 om 17:03
Volgend seizoen inderdaad Anco maar terug naar Zwolle halen. Heeft ie wel verdiend inmiddels
Vind ik leuk
Kevindo +1924
zondag 10 februari 2019 om 17:13
Als ‘ie maar wel een beetje op gewicht blijft hehe
Vind ik leuk
mazu +3516
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Tja da's een risico......er wordt nu een foodcourt gebouwd vlakbij het stadion 😲
Vind ik leuk
Kevindo +1924
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Wat zou hij eerst doen? De KFC en dan de Burger King, of andersom?
Vind ik leuk
mazu +3516
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Ach maakt me niet uit. Als het maar na de wedstrijd is.
Vind ik leuk
Kevindo +1924
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Ik wil hem nog wel trakteren op een Whopper menu ook, als hij er wekelijks zo’n eentje maakt als vandaag.
Vind ik leuk
Farmer +13496
zondag 10 februari 2019 om 16:29
Eerlijk is eerlijk, dat was een heerlijke goal idd! een pégel via de onderkant vd lat... Keeper kansloos.

Magistraal!
Vind ik leuk
elmagico070 +23780
dinsdag 19 februari 2019 om 13:37
Raaktd geen onderkant lat, toch?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:39
Dit was een prachtgoal maar denk dat de meesten de goal van Osman de goal van het weekend vinden 😏
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3346
zondag 10 februari 2019 om 16:42
Je weet niet wat utrecht nog gaat doen v moois.. Maar als liefhebber is dit sowieso de goal van het weekend
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:45
Dat sowieso helemaal met je eens.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:23
Hoppaaaa! Aan het bier nu 👍
Wát een goal van Anco, held!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 16:24]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3346
zondag 10 februari 2019 om 16:26
Alleen jammer dat ze het de 2e helft zo onnodig spannend maakten totaal onnodig
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:33
Nou zeg dat. Maar Emmen maakt het helaas wel vaker onnodig spannend tot het eind
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3346
zondag 10 februari 2019 om 16:43
Zolang ze de puntjes maar blijven pakken.. Lekker sfeertje daar
Vind ik leuk
allround +1792
maandag 11 februari 2019 om 10:45
Dat heeft een duidelijke reden Laura. Emmen is een beetje het kleine kopie van Heracles Almelo. Je ziet het ook vaak bij de meeste Duitse clubs. Bij voorsprong, gaan ze "achterover leunen" en op de omschakeling spelen. Hierdoor kwam ADO in zijn kracht, en wanneer het weer moet, gaan ze weer rammen. Ondanks dat het een mooi - maar gelukkig - doelpunt was, heeft Emmen verdient gewonnen van het angsthazen voetbal van ADO.
Vind ik leuk
Rodajc +18196
zondag 10 februari 2019 om 16:24
Op zes clubs na is de hele eredivisie gewoon gelijkwaardig, vraag me echt af wie uiteindelijk de nacompetitie in moet. Komt echt aan op details, beetje geluk de laatste maanden en je wordt 5de, heb je veel pech dan word word je 16de.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:58
Verwacht De Graafschap. NAC degradeert. Wie De Graafschap volgt voor de nacompetitie is afwachten, wisselen elkaar te vaak af
Vind ik leuk
Rodajc +18196
zondag 10 februari 2019 om 19:57
Maar wie denk je dat 16de wordt? Eigenlijk verdient geen enkele ploeg dat tot nu toe.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 00:48
Mwoahh, Excelsior misschien? Emmen doet het prima voor hun doen, die redden het wel
Vind ik leuk
Enw02 +593
zondag 10 februari 2019 om 16:26
Om je kapot te schamen. 12 punten aan Emmen en Vvv. Stelletje bagger.
Vind ik leuk
repeP +2106
zondag 10 februari 2019 om 16:27
Voor Anco Jansen mogen ze in Emmen echt wel de loper uit gaan leggen onderhand.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:28
Inderdaad. Eindbaas eerste klas die man. Wel ongelooflijk dat emmen het nog bijna zo weggeeft in de 2e helft. Je moet gewoon met 3/4-0 de rust in
Vind ik leuk
Farmer +13496
zondag 10 februari 2019 om 16:34
Knappe overwinning van Emmen!(Wat is dr met ADO aan de hand?), en nog knappere goal van Anco Jansen!

Denk dat het wel veilig is om te stellen dat FC Emmen dus niet voor 'spek en bonen' in de Eredivisie speelt. Ze hebben menig ploeg al weten te verrassen, en het is ook niet zo dat het publiek op de Oude Meerdijk nu niets te zien krijgt bv...

Waar menig 'kenner' voor dit seizoen nog lacherig deed over het kleine Emmen, zo is menig 'kenner' nu met de beentjes terug op aarde gezet en heeft FC Emmen haar 'strepen' gewoon keurig verdiend.

Voor een Eredivisieclub met een relatief zeer lage begroting: weinig middelen, is het toch bijzonder knap dat men daar zo'n rendement weet te halen!


Men is er van overtuigd dat FC Groningen niet zal degraderen dit seizoen, al zal het soms lastig worden, ik denk dat Emmen ook makkelijk boven de streep eindigd. Ook 'nog wel een beetje op tijd ook'.

Ik misgun het ze niet, niet omdat het 'onze zuiderburen zijn', of omdat Emmen voor FCG altijd speciaal zal blijven ivm de afgedwongen promotie daar, toen... of het feit dat Emmen een kleine Groningse enclave is met een groot aantal spelers me een FCG-verleden, en niet weg te flappen: Dickie Lukkien!

Had wel een stug Emmen verwacht, maar ik schatte ADO toch sterker!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:34
Malone laatste man was niet best en verder Lorenzen ook lekker naar het bankie. Emmen wel verdiend gewonnen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:36
Groenendijk voor 100% schuldig aan deze nederlaag.
Foute beslissing om Malone op te stellen onbegrijpelijk maar in ADO zit ook totaal geen voetbal ongelofelijk slecht elftal voor de derde stad van Nederland
Vind ik leuk
elmagico070 +23780
dinsdag 19 februari 2019 om 14:28
Gewoon laf van Fons om zo tegen met alle respect Emmen voor de dag te komen. Hoe dom kun je zijn om inderdaad Malone op te stellen, terwijl je een voetballende centrale verdediger Pinas hebt. Lorenzen viel ook door de mand en had beter met Hooi kunnen starten. Eigen schuld dikke bult!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:40
Wat een wedstrijd, genieten!
Vind ik leuk
NvC +7531
zondag 10 februari 2019 om 16:41
Lekker hoor! Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
NvC +7531
zondag 10 februari 2019 om 16:40
Zo die zit! Prima geraakt!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:42
We kunnen weer ademen! Volgende week Excelsior winnen!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:51
Anco Jansen, de Anthony Lurling van Emmen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:59
Klasse Emmen! Meer dan verdiende zege, jammer dat ze ADO nog terug laten komen tot 2-2. Emmen die eindigd na mijn mening buiten de Play-offs voor Degradatie.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:59
Verdiende overwinning!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:00
Terechte overwinning van FC Emmen, verdient gewonnen en de schade had net zo goed groter kunnen zijn voor FC DEN HAAG. 4-2 was ook een realistische uitslag geweest.
Vind ik leuk
Roodbergen +9601
zondag 10 februari 2019 om 17:10
Wat een fantastisch goal!!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:22
Zeker Sven!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:17
Een wedstrijd vol strijd over en weer. Sfeer was top, tot het moment dat het Ado publiek zicj schandalig ging gedragen met liederen zoals --> K****r boeren etc etc.

Het emmen publiek pakte dit goed is maar die lui in den haag mogen zicj schamen met hun taalgebruik. Zeer kansloos.
Vind ik leuk
Emmenaar +790
zondag 10 februari 2019 om 21:49
Mee eens. Wat een bizar en schandelijk gedrag. Dan moet je je als club toch kapot schamen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws