9 uit 12 voor FC Groningen na make-over: 'Goed gedaan van Ron en Hans, haha'

9 uit 12 voor FC Groningen na make-over: 'Goed gedaan van Ron en Hans, haha'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 18:14zo 10-02-2019 om 18:14

De goede reeks van FC Groningen bij de start van de tweede competitiehelft is voor een groot deel te danken aan meerdere geslaagde winteraankopen. Dat stelde aanvoerder Mike te Wierik, zondag na de overwinning op Vitesse. 

Kaj Sierhuis en Mo El Hankouri tekenden tegen Vitesse voor de doelpunten. De twee aanvallers werden in januari vastgelegd door Groningen, dat nu drie van z'n vier competitieduels in 2019 heeft gewonnen. "Dat hebben Ron en Hans goed gedaan, haha", doelde Te Wierik voor de camera van FOX Sports op technisch manager Ron Jans en algemeen directeur Hans Nijland.

"We moesten gewoon een impuls hebben. We hadden voor de winterstop veel jonge jongens dus het is lekker dat je ook wat ervaren jongens erbij hebt die de jonge jongens weer beter maken."

Naast Sierhuis (gehuurd van Ajax) en El Hankouri (gehuurd van Feyenoord) versterkte Groningen zich ook met onder meer Thomas Bruns en Iliass Bel Hassani. De formatie van trainer Danny Buijs staat inmiddels opgeklommen naar de twaalfde plaats. 

Poll

Gaat Groningen de playoffs voor Europees voetbal nog bereiken?

(1757 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 18:21
De hele week zie ik weergaloos, onvoorstelbaar, etc voorbij komen, dan was hier "prima gedaan" wel op zijn plaats geweest.
Vooral heel mooi voor Danny !
Kai is nu al populairder daar dan Cassiëra
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:43]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:21
Ben blij dat ze die trainer hebben laten zitten en hun eigen falen deels hebben hersteld, zou heel oneerlijk zijn geweest als ze Buijs hadden geslachtofferd wat mij verder ook een prima kerel lijkt voor Groningen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:27
Leuke spits die Sierhuis die heeft een aardig neusje voor de goal
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
zondag 10 februari 2019 om 18:37
Dat is hij zeker. Een hardwerkende afmaker die niet vies is van een sliding. Dan win je in Groningen al snel de harten van de fans. El Hankouri heeft op zijn goal na echt helemaal niets laten zien en hielp 3 grote uitbraakkansen knullig om zeep. Die moet kwa niveau echt nog omhoog. Verder had FCG meer recht op de zege op basis van de wil. Buijs glooide er met Gladon nog een extra aanvaller bij waar Slutsky tevreden was met een punt. Verder slechte wedstrijd.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +983
zondag 10 februari 2019 om 21:51
Bij de o19 kon ie m zowat met z'n snikkel nog tussen de palen krijgen. Blij om te zien dat hij bij Groningen ook rendement heeft. Optie tot koop kan wel eens leuk blijken.
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
maandag 11 februari 2019 om 08:03
Die koopoptie ben ik ook heel benieuwd naar. Maar het aankoopbedrag en ook de terugkoopclausule voorwaarden zijn niet bekend.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:13
Ik vind het anders héél zorgwekkend dat de hele kern van het elftal bestaat uit huurlingen. FCG doet er goed aan deze jongens heel gauw vast te leggen, want anders hebben we in de zomer niemand meer. Deze mannen ben je dan -eventueel- kwijt:
- Mahi
- Doan
- Sierhuis
- Bel Hassani
- Bruns
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:28
Bel Hasani optie tot koop na dit seizoen
Sierhuis optie tot koop na het volgende seizoen
Bruns gaat terug
Mahi is waarschijnlijk al weg
Doan gaat waarschijnlijk weg eind van het seizoen voor een leuk bedrag. Kunnen ze dus ook wat leuks voor terug halen
Vind ik leuk
Lekkerjoh +983
dinsdag 12 februari 2019 om 18:14
Ja maar kan me niet voorstellen dat het om een bedrag van meer dan 3 miljoen bijv gaat.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:08
Goede analyse!
Klopt helemaal wat je zegt van onze vriend Hankouri, leuk dat hij de winnende maakt maar goed was hij nog niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:35
Zeker goed gedaan! Al kan het voetbal wel wat beter! Mr gaat wel lukken als doan en Mahi ook weet fit worden
Vind ik leuk
Koeien +4223
zondag 10 februari 2019 om 20:17
Mahi is schijnbaar net vertrokken
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:48
Helaas jammer mr ja weer wat geld erbij en Gellukig is de selectie breed genoeg momenteel de laaste 4 wedstrijden ook punten gepakt zonder Mahi of zonder dat Mahi belangrijk was
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:46
En dat zonder Zeefuik en Mahi. Luxe problemen voor Buijs tegen Feyenoord!
Vind ik leuk
Zinho +117
zondag 10 februari 2019 om 18:47
9 uit 12? Das niet best hoor. Volgens mij moet het 9 uit 4 zijn.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Maar als je 9 punten pakt in 4 wedstrijden, dan zijn dat toch 9 punten van de mogelijke 12.
Vind ik leuk
Zinho +117
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Tja, zo zou je het ook kunnen interpreteren. Maar zo wordt het nooit gezegd. Het is toch 9 punten uit 4 wedstrijden. Of 9 punten van de mogelijke 12 punten.
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Volgende speelronde gaan de 3 punten echt wel mee naar het Rotterdamse.
Vind ik leuk
normaal72 +603
zondag 10 februari 2019 om 19:17
Kom maar naar groningen
En dan wil ik het nog wel eens zien
Groningen is absoluut niet kansloos in de vorm en vechtlust wat ze nu tonen
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 10 februari 2019 om 19:40
Spreken elkaar volgende week weer, o.k.?
Vind ik leuk
normaal72 +603
zondag 10 februari 2019 om 22:57
Ja dan weten we het
Vind ik leuk
tikkitrug +922
zondag 10 februari 2019 om 19:23
Beetje een grote mond.... #excelsior
Vind ik leuk
tikkitrug +922
zondag 10 februari 2019 om 19:24
Alhoewel daar de punten ook naar rotterdam gingen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:10
Zoals het nu gaat bij Feyenoord zijn de punten a.s. zondag absoluut nog niet gewonnen. Maar ik hoop van ganser harte dat Feyenoord er lichtzinnig over denkt.
Vind ik leuk
repeP +2285
maandag 11 februari 2019 om 12:26
Heb je natuurlijk wel gelijk in hoor. Feyenoord bakt er in uitwedstrijden vooralsnog niet veel van dit seizoen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:38
Netjes Groningen en kaj weer gescoord top 👌👌
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws