PSV ontsnapt in slotfase tegen Utrecht en vergroot gat met Ajax naar zes punten

PSV ontsnapt in slotfase tegen Utrecht en vergroot gat met Ajax naar zes punten

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 18:37zo 10-02-2019 om 18:37

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 18:39zo 10-02-2019 om 18:39

PSV heeft zondag slechts deels geprofiteerd van het Ajax-verlies bij Heracles Almelo. In een tumultueuze wedstrijd tegen FC Utrecht, met een hoofdrol voor de VAR, eindigde het in 2-2. Het gat tussen PSV en Ajax groeit daardoor naar zes punten.

In de wetenschap dat Ajax zaterdag onderuit ging bij Heracles Almelo, kon PSV in stadion Galgenwaard de voorsprong op de nummer twee van de Eredivisie vergroten naar acht punten. Na zes minuten nam FC Utrecht echter brutaal de leiding. Sander van de Streek klopte Daniel Schwaab in de lucht en kopte de 1-0 binnen.

Na de openingstreffer nam PSV het initiatief in handen, maar voetballend kwamen de Eindhovenaren nauwelijks tot kansen. Wel mocht de ploeg van trainer Mark van Bommel zich beklagen over een overtreding van Timo Letschert op Luuk de Jong in het strafschopgebied. Het opzichtige shirtje trekken van de Utrecht-verdediger werd niet bestraft door de arbitrage.

Het dominante PSV kreeg na 38 minuten zelfs de 2-0 om de oren. Gyrano Kerk klopte de PSV-defensie op snelheid en schoot de bal in de lange hoek achter Jeroen Zoet. Van Bommel was razend, omdat hij vond dat er voorafgaand aan de goal een overtreding werd gemaakt op Hirving Lozano.

Na rust was het tegenhouden geblazen voor FC Utrecht, dat de nodige kansen te verwerken kreeg van PSV. Na twaalf minuten in de tweede helft tekende Luuk de Jong op aangeven van Steven Bergwijn voor de aansluitingstreffer: 2-1. Utrecht-doelman David Jensen zat er nog aan, maar kon niet voorkomen dat de bal tergend langzaam over de doellijn rolde.

PSV ging volle bak op zoek naar de gelijkmaker en Utrecht kwam niet meer onder de Eindhovense druk vandaan. Goede kansen waren echter niet besteed aan Gastón Pereiro, Steven Bergwijn en De Jong. De topscorer van PSV maakte in de 86ste minuut tóch de 2-2. Veelzeggend was de reactie van de PSV'ers: meteen terug naar de middenlijn, op zoek naar meer.

Meteen na de gelijkmaker van PSV dacht heel Utrecht aan een strafschop. Denzel Dumfries nam in zijn val Simon Gustafson mee, maar scheidsrechter Van Boekel gaf na uitvoerige bestudering van de VAR-beelden géén penalty. Dick Advocaat kon zijn emoties maar net onder bedwang houden. In de daaropvolgende vier minuten blessuretijd werd uiteindelijk niet meer gescoord.

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +23149
zondag 10 februari 2019 om 18:38
Blijft een gekke maar heerlijke competitie die wij hebben! Ben benieuwd naar Dicky z'n reactie....
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Phoeeee....van Boekel bij dat scherm :" Ok...het is een pingel, maar ik zag in de rust dat het bij de Jong óók een pingel was...weet je wat...ik doe het niet, anders is het gezeik nog groter !" 6 Punten( met doelsaldo 7 )...ok...blij mee zijn in dit geval. Kagbo geweldig. Nu verdomme in Heerenveen niet als slappe lamzakken beginnen en vol erop.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Gekke pot ouwe... hehe
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Gefeliciteerd pik
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
De Jong was geen penalty die gaat omdat ie wat voelt maar op de grond zitten ipv dat hij gewoon overeind blijft staan en zich knokt naar de bal
Vind ik leuk
Stranger +7055
zondag 10 februari 2019 om 19:25
Huhm of je bent Ajax supporter of je hebt geen verstand van voetbal.

Het was duidelijk een strafschop.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:27
Geen verstand van voetbal, misschien een verschil van interpretatie maar ik heb het nog nagekeken en hij gaat instant zitten als hij het handje voelt, daar kan ik geen respect voor opbrengen blijf gewoon overeind. Daarnaast houd hij zelf ook vaak genoeg vast en moeten we altijd maar penals geven voor vasthouden dan krijgen we echt een kinderachtig spelletje
Vind ik leuk
Stranger +7055
zondag 10 februari 2019 om 19:31
Misschien een brilletje kopen?
Ik denk dat je een duidelijk gekleurde bril draagt!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:33
Nee hoor ik kan prima zien, nogmaals een verschil in interpretatie, ik ben sws niet zo happig op strafschoppen omdat t voetbal verpest spelers gaan snel liggen bij een klein beetje contact dat verpest t voetbal
Vind ik leuk
Stranger +7055
zondag 10 februari 2019 om 19:43
Voor een gedeelte ben ik het met je eens.
Alleen dit was / is een schoolvoorbeeld van een strafschop.
Duidelijk en langdurig vasthouden shirtje zonde de intentie de bal te willen spelen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:19
Dus was je het eens met beide beslissingen van v Boekel en met Gozubuyuk ttv Ajax-Heerenveen. Fair.
Vind ik leuk
MG MG +540
maandag 11 februari 2019 om 20:37
Kom op zeg. Het is al bijzonder dat zijn shirt heel blijft. Ik ben geen PSVèr , maar dit was een schoolvoorbeeld. Je kijkt echt met een gekleurde bril.
En die van Dumpfries was er ook een.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:39]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:42
Omdat hij op de grond gaat zitten gaat dat shirt omhoog leer eens wat beter te kijken
Vind ik leuk
MG MG +540
maandag 11 februari 2019 om 22:52
Leuk dat zitten. Maar het gaat om het moment daarvoor. Dat zijn shirt volledig naar achter wordt getrokken. En dan niet heel even ook nog eens. Als je dit toelaat dan kan je het vasthouden net zo goed toestaan. Toch een gekleurd brilletje op.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 22:55]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Ja zo is het hij had hem bij beide gevallen op de stip moeten leggen. Maar het gat is nu 6 punten en dat geven jullie nooit meer weg. Van harte gefeliciteerd met het kampioenschap! Dik verdiend ook dus geniet er van!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Heb je Van Boekel al een seizoenskaart gegeven?
Vind ik leuk
Vak-T +1950
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Jammer dat ze de kans laten liggen om echt uit te lopen.
Ik had toch op 8 punten gerekend.
Weer met een te laag tempo begonnen.
Vind ik leuk
Always PSV +17389
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Dat punt moet je koesteren als je terugkomt van een 2-0 achterstand. Volgende week in Heerenveen de volle buit pakken is echt nodig.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:45
Heerenveen speelt met 10 man tegen PSV, je denkt toch niet dat Lammers z'n best gaat doen om PSV weer punten te laten verspelen.
Vind ik leuk
Dharmpie +1154
maandag 11 februari 2019 om 11:36
Als van Boekel bij de eerste incident een Pingel had gegeven had hij de tweede zeker ook op de stip gelegd ( als die situatie dan nog zou zijn voorgekomen) Heel NL valt nu over hem maar ik vind dat hij het aan het eind dan toch netjes opgelost heeft. We maken allemaal weleens fouten. Dat hij z'n eerste fout daarna rechtvaardig oplost is zijn keus.. Als hij de eerste strafschop had gegeven was heel NL erover begonnen dat het een onterechte pingel was geweest. Utrecht mag niet klagen en PSV ook niet.
1-1 = 0. Nobody lose!
Vind ik leuk
VanGoal +1334
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Schandalige beslissing om geen penalty te geven zeg!!!!
Vind ik leuk
Importbrabo +2467
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Nou, dan hadden we met 2-3 gewonnen (als we hem hadden ingeschoten)
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 10 februari 2019 om 18:41
PSV had inderdaad een penalty moeten krijgen na dat shirtje trekken van Letschert.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Van beide kanten was de VAR gewoon verschrikkelijk slecht. Dit is echt belachelijk dit.
Vind ik leuk
Storm14 +197
zondag 10 februari 2019 om 18:46
De hele VAR is een aanfluiting, het slechte beeld over de scheidsrechter wordt alleen nog maar slechter....rare beslissingen worden nu alleen maar in beeld gebracht.....slechte zaak dus!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
VAR zei toch pingel voor Utrecht? Van Boekel niet
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Maar dit precies hetzelfde als Ajax tegen Heerenveen had, die scheidsrechters maken zichzelf een beetje belachelijk
Vind ik leuk
Psssttttt +637
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Nou Sjakie, je hebt weer iets om klagen
Vind ik leuk
Roeptoeter +19366
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Weer een VAR beslissing in zijn nadeel. Thuisfluiter Polleke durfde hem niet te geven.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Is gewoon 100% penalty..

Net als die van Lamprou een penalty was!

Vind ik leuk
Roeptoeter +19366
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Gozubuyuk is voor Ajax en Van Boekel voor PSV. Dat was mij al heel lang bekend hoor.
Vind ik leuk
la galaxy +1218
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Wat voor spul rook jij nou weer??
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:46
en dat durf jij te zeggen na een niet gegevens strafschop aan luuk en een onterechte tweede goal van utrecht. Var was vandaag gewoon weergaloos slecht.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19366
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Wacht nou eerst even af wat de uitleg is bij die overtreding op De Jong. Volgens mij heeft de VAR niet eens de scheids daarvoor naar de monitor geroepen, toch?
Als de bal niet in het spel was kan het geen overtreding zijn.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Welke mogelijke verklaring kan het rechtsgeldig maken dat je 5 seconden aan iemands shirt mag hangen?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19366
zondag 10 februari 2019 om 19:08
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/858183/var-moment-van-de-week-in-utrecht-ajax-wil-penalty-na-overtreding-op-dolberg.html

Dit is van 2 weken geleden. Dat had een uitleg kunnen zijn. Inmiddels weten we dat Makkelie het wel als een penalty zag en Van Boekel dat helemaal zelf weggewoven heeft. En dus zelf 2 maal fout zat.
VAR heeft zijn werk goed gedaan.
Vind ik leuk
VanGoal +1334
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Idd! Jammer dat de psv'ers niet objectief zijn met Stratum voorop.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Ah joh, stratum doet alsof ;)...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Klopt. Beiden wel of beiden niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Grappig, beide partijen zijn boos op de scheids, kutscheids.
Toch één punt uitgelopen op de concurrentie, hoezee, hoezee, hoezee...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:03]
Vind ik leuk
Johnny Cash +10950
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Uitgelopen
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Ja ik snap 'em ook niet...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Wij zijn psv en knokken er wel voor als we achter staan!!!
Vind ik leuk
Kees Bman +5404
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Ook dat maar ik gun Utrecht oprecht dit punt.
Vind ik leuk
Hupfean +5709
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Heerlijke pot voetbal gezien met een terechte uitslag. Var weer vreemd.
Vind ik leuk
RodeKaart +603
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Psv ontsnapt ? , je bedoelt psv wordt in de 1e helft genaait ... en ja het was ook een penalty voor utrecht in de 2e helft. Maar dan wordt het nog steeds 2-3..

Kan iemand die de var snapt her mij uit leggen ? Ik snap het niet meer , elke week worden vergelijkbare situaties anders beoordeeld.

Ach ja het was te verwachten met het magische duo van boekel-makkelie. Ondertussen staat kuipers in Groningen te fluiten, was dat niet onze topscheidsrechter ?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Het verschil tussen gisteren en vandaag. 11 ego-BV-tjes gisteren, puur voor economische waarde.
Team wat vocht voor haar supporters en de eer vandaag, passie en strijd.
Vind ik leuk
VanGoal +1334
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Weet je wat erg bijzonder is? Dat Psv tegen 9 man speelde. Kramer deed niet mee, verrichte geen arbeid en was geen aanspeelpunt. Daarnaast was die 18jarige linksbuiten ook dramatisch.

En weet je wat nog mooier is? Dat Psv in principe net zo kut uit de winterstop is gekomen als Ajax. Over 2 weken is het weer helemaal open let op mijn woorden. Psv gaat de komende 2 wedstrijden geen 6 punten halen tegen Heerenveen en Feyenoord. Daarna in de lastige uitwedstrijden tegen Excelsior en VVV ook geen 6 punten. Let op mijn woorden: de komende weken gaat Ajax flink inlopen.
Vind ik leuk
RodeKaart +603
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Heerenveen uit zie ik psv niet verliezen met heerenveen in deze vorm...


Feyenoord kunnen ze inderdaad punten verliezen 50/50

Vvv en excelsior uit is meestal geen probleem voor psv.

Ajax haalt gelukkig ook.niet 12 uit de volgende 4 wedstrijden in deze vorm.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
zondag 10 februari 2019 om 23:00
Ik ga niet letten op jou woordenn vind je dat heel erg?
Vind ik leuk
AZ14 +603
zondag 10 februari 2019 om 19:41
KOM OP PSV nog 4 te gaan !!! na Fey, Emmen en Utrecht !! KOM OP PSV 7 OPRIJ haha
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
zondag 10 februari 2019 om 19:42
?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19366
zondag 10 februari 2019 om 18:38
Zo komen we nog niet van Ten Hag af.
Vind ik leuk
McLovin +1909
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Jank niet. We doen nog mee! Goed resultaat
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Jij bent nog positief.
Klasse man.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:43]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Hahaha prima toch
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Zeker
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:36
@Roeptoeter dat zal voorlopig ook niet zijn want Ten Hag doet het naar de winterstop niet goed maar het ligt niet aan Ten Hag zelf het ligt ook aan de spelers van Ajax ik denk dat Ajax als ze niet verder komen in de CL dat dan ajax beter gaat spelen in de ED maar dat weten we pas als we de we de 2 wedstrijden hebben gespeeld tegen R.Madrid
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:38
Toch een goede prestatie van Dirk en zijn mannen, hadden ze ook wel even nodig na 5 nederlagen op rij.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Kuyt ?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Dirk Nicolaas Advocaat (Den Haag, 27 september 1947).
Vind ik leuk
McLovin +1909
zondag 10 februari 2019 om 18:38
Maar 1 punt gelukkig. Goed voor Ajax zijn nog in de race
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Uuuuuuuuu
Vind ik leuk
Bud Spencer +2865
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Van Boekel: schorsen voor het leven!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Waarom?
Vind ik leuk
Bud Spencer +2865
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Kom op man. 2 penalties niet zien, geen geel geven bij een overduidelijke overtreding waar geel voor staat. De grensrechter overrulen bij een ingooi terwijl de grens het goed zag. Ook had hij bij de 2-2 Utrecht voordeel kunnen geven omdat PSV een overtreding maakte. Maar vooral omdat hij zo parmantig aangeeft dat het geen penalty was voor Utrecht. Je kan 10x kijken en dan nog zie je niet dat het een penalty is. Dan ben je echt ongeschikt.
Vind ik leuk
Cazzy +1967
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Oof
Vind ik leuk
Mosquito +22708
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Puntje uitgelopen, zo jammer dit.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:39]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Van Boekel had die bal gewoon op de stip moeten leggen wat een schande ik snap wel dat Dickie tegen de VAR is wat eenm schande
Vind ik leuk
Nosje +1617
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Klopt. De Jong werd duidelijk aan zijn shirt getrokken.....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Dus jij denkt dat elke wedstrijd niemand aan zijn shirtje getrokken word, bovendien is die de Jong echt een nicht gaat liggen bij elk kleine touch, in de 88ste minuut niks aan de hand gaat als een stervende zwaan naar de grond
Vind ik leuk
Nosje +1617
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Er wordt veel aan de shirtjes getrokken, klopt. Nu werd zijn shirt bijna uitgetrokken. Wat is het verschil met vorige week. Heereveen krijgt gewoon een pingel.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Bijna uitgetrokken, voorkant blijft netjes de achterkant tot aan zijn schouderbladen, daarnaast helt hij naar voren om op de grond te gaan zitten daardoor word dat shirt naar boven getrokken.
Vind ik leuk
Sooike1208 +6005
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Ook in de eerste helft toch? Dus die kun je tegen elkaar wegstrepen
Vind ik leuk
Sooike1208 +6005
zondag 10 februari 2019 om 18:44
En dickie moet zich maar eens kapot schamen dat hij zo’n kramer opstelt. Heeft werkelijk niks uitgevoerd en is dan nog moe ook.
Die venema moet zich verbijten op de bank zeg.....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
En Utrecht nog klagen op de VAR ook nog
Vind ik leuk
Stack5 +3270
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Gewoon een overtreding van Dumfries
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Van letschert ook. Van boekel was gewoon slecht en de var op de hand van utrecht..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Was t ook, ik ging er al van uit dat hij hem gaf. Alleen de Jong shirttrekken en Lozano overtreding hadden het 1-1 gemaakt ipv 2-0. Dus ze mogen bij U echt niet klagen.
Vind ik leuk
Stack5 +3270
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Waar de 2-0 uit kwam vond ik geen overtreding. v. Overeem speelde de bal. De Jong had inderdaad een penalty moeten krijgen. Al met al was deze wedstrijd een schoolvoorbeeld voor het falen van de VAR. Jammer want het had zoveel potentie. Maar het werkt gewoon niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Als er nu nog een PSVer die klaagt over did VAR.. wat een onzin maar alles kan nog !
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Zout toch op man, schele. Welke wedstrijd heb jij gekeken frikandel.
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Zeer vermakelijke wedstrijd, dubieuze scheids aan 2 kanten..
2-2 wel terecht lijkt me..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
aan 2 kanten? Lozano had geel moeten krijgen vervolgens krijgt voor precies dezelfde overtreding een Utrechter geel en Utrecht word een penalty onthouden, bij de 2-2 word Kramer omver gegooid hoezo van 2 kanten
Vind ik leuk
Nosje +1617
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Poep in de ogen? Wst dacht je van de overtreding tegen de Jong.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Was geen overtreding, elke staatsmongool kan gaan zitten op zijn knieën als hij contact voelt, veel te makkelijk daarintegen Dumfries die met zijn hand Gustafsson wegduwt vind ik wel een strafschop, Dumfries ook zn jong die elke keer wat probeert te versieren
Vind ik leuk
Nosje +1617
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Zijn shirt werd bijna uitgetrokken! Gewoon strafschop. Maar eerlijk is eerlijk, ze hadden ook een strafschop tegen moeten krijgen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Je kan niet de ene wedstrijd wel een penal geven voor trekken en de andere wedstrijd niet, dat is willekeur zoals Dick Advocaat al aangeeft is in deze wedstrijd niet anders toch?
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Ja aan 2 kanten, wel ietsje meer voor PSV, dat klopt..
Maar doelde op de 2 penalty-momenten, waren het namelijk beide..
Ben redelijk tevreden, achterstand naar 6 punten en geen 8..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Ik ben ook tevreden, achterstand van 5 naar 6.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Hoe kan je tevreden zijn als je achterstand oploop, like wtf?
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 18:52
Niet tevreden over gisteren natuurlijk.. Maar gelukkig geen 8 punten..
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Geef je groot gelijk.. Maar bij 8 was het over en uit geweest, nu hebben we nog een kans..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Nouja Utrecht had t verdiend dus het had gewoon 5 moeten blijven maar Ajax gun je atm niks meer daar valt iedereen van in slaap
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 18:49
En bij de 2-2 was het inderdaad een overtredeing maar de scheids gaf voordeel.. Was een beetje dom van Utrecht, die hadden niet door moeten voetballen..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Hij gaat kijken ziet de overtreding en nog denkt ie ja weetje wat ik geef PSV wat ze graag willen, dan moet je ballen tonen en hem gewoon op de stip leggen, ook zegt t genoeg dat de VAR zegt ga maar kijken dat gebeurde bij de Jong niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Is hij bij dat shirtje trekken ook gaan kijken ? Nou dan
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Nee dat zegt al genoeg, dat de VAR t te makkelijk vind
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Ben het met je eens dat Utrecht de penal zeker meer verdiende.. Maar goed, 2-2 vind ik een goede afspiegeling van deze wedstrijd verder..
Vind ik leuk
ArieBombarie +43472
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Dit was natuurlijk een penalty voor Utrecht. Als je dan de beelden mag bekijken kan je tot geen enkele andere conclusie komen. Waanzin.

Wel een toffe pot. Goed teruggekomen van PSV.
Vind ik leuk
Arbee +2615
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Dumfries kan er vrij weinig aan doen dat hij valt, maar dat hij vervolgens die arm gebruikt om die jongen van Utrecht om te duwen is toch 100% reden om een pingel te geven
Vind ik leuk
ArieBombarie +43472
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Hij kon er idd niks aan doen. Maar die gast kon anders gewoon de bal aannemen.

Was die bal nu aan de andere kant van t veld oke. Maar hier is het gewoon absurd om geen penalty te geven. Een ieder die dat ontkent heeft helemaal niks met de regels.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
En geen PSVer die dat betwist. Maar oordeel dan ook eerlijk over dat shirttrekken bij de Jong.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Zelfs als hij valt, je kan ook zeggen dat Lamprou tegen Heerenveen zijn balans verliest omdat hij naar die bal toe gaat en dan beseft om het niet te doen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Psv ook nooit meer zeiken dat ajax de var mee heeft.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Och och!!! Helemaal niets in Amsterdam!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:00
Psv had de var tegen. Var vond het een penalty en die psv niet..
Vind ik leuk
munkikiii +689
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Het is gewoon walgelijk om te zien hoe PSV geholpen wordt door de scheidsrechters
Vind ik leuk
Shelbourne +6215
zondag 10 februari 2019 om 19:25
Geholpen? Ik had willen zien als we met 1-1 gaan rusten ipv 2-0
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Nu niet meer over de VAR zeuren in Eindhoven...
Vind ik leuk
Roffel1998 +3620
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Bedankt Utrecht, na de wanvertoning van gister is de schade toch nog een beetje beperkt gebleven.
Vind ik leuk
Arbee +2615
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Utrecht bestolen door de arbitrage, jammer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:52
Hahaha, morgen effe naar Specsavers jij
Vind ik leuk
Arbee +2615
zondag 10 februari 2019 om 19:50
EdIt: reactie op de verkeerde persoon, excuus
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:51]
Vind ik leuk
Biennie +3376
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Tja.. wat moet je hier allemaal over zeggen.

Geen uitgespeelde kans gehad dat psv, echter wel op mentaliteit een punt gepakt.

Kijken we mee dames ( ajax spelers).
Vind ik leuk
Nr14always +5600
zondag 10 februari 2019 om 18:40
We leven nog, 6 punten moet te doen zijn, ik roep alle spelers van Ajax nu op om echt alles te geven en Nouri die schaal te brengen.
Vind ik leuk
Dezeun +6257
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Bergwijn wil er vast wel mee langs gaan
Vind ik leuk
Dezeun +6257
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Verdiend punt
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Weg met de var
Vind ik leuk
Benniewies +6178
zondag 10 februari 2019 om 18:40
5 of 6 punten dat maakt tot nu toe weinig uit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Gelijk stoppen met die Var die is niet meer te volgen deze wedstrijd bewijst dat het voetbal niet klaar is voor de Var
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6738
zondag 10 februari 2019 om 18:49
het voetbal wel. maar de scheidsrechters niet

ze moeten de de verantwoordlijkheid gewoon bij de Var leggen en niet bij de scheidsrechter

en de regels moeten gewoon duidelijker zoals het eerste geval met De jong. shirtje trekken. of shirtje vasthouden gewoon pingel geven als het in de 16 meter is.

al gaat de bal 10 meter over de speler.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6082
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Beide kanten op: waardeloos gefloten door het tiental scheidsrechters...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Mooi op karakter geknokt hoor waardige kampioen!!! 6 pnt ook mooi de rest voorsprong komt nog wel!!
Vind ik leuk
Johnny Cash +10950
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Nou dat was me het wedstrijdje wel weer.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1847
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Gelukkig toch nog gelijk gespeeld had ze liever zien verliezen maar zo zie je maar weer psv komt bijna altijd terug
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Dit was een 100 procent penalty voor Utrecht.... 100 procent tweede geel voor Lozano... Belachelijke beslissingen van deze scheidsrechter.
Vind ik leuk
jari11 +5386
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Lijkt erop dat psv wel wil strijden voor elkaar. 2-0 en dan toch nog 2-2 dankzij de stervende zwaan! Woensdag zullen de 11 eenmanszaakjes wel weer alles uit de kast halen voor hun eigenbelang. Ik hoop liever een team te zien dat vecht!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Gefeliciteerd PSV met het zwaarbevochten punt! Knap geknokt in een wedstrijd waar veel in zat.
Vind ik leuk
stefvo +826
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Hoe je daar geen penalty voor kan geven. Ongelofelijk! Van Boekel is een scheidsrechter met 0,0 ruggengraat, dat is vandaag wel weer gebleken.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:52]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Was idd een strafschop.
Vind ik leuk
Shelbourne +6215
zondag 10 februari 2019 om 19:23
Inderdaad, shirt ging haast uit
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Utrecht wordt hier tekort gedaan. Maar 6 punten is te overbruggen. Ajax zit echt nog wel in de race voor de titel.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Boeiende wedstrijd was dit met een mega slechte van Boekel zeg pffff wat een aanfluiting.
Vind ik leuk
Godin1 +1304
zondag 10 februari 2019 om 18:40
PSV wordt door de VAR gered. 100 procent penalty.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13093
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Wat een verassing met een Brabantse scheids!! Nooit meer klagen over de VAR!! En de arbitrage!!
Vind ik leuk
Shelbourne +6215
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Utrecht of PSV?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
PSV wint ook niet..en volgende week de traditioneel lastige uitwedstrijd naar Heerenveen. We zullen zien hoe de rest van het seizoen verloopt. Hopelijk komt na volgende week de spanning meer terug.
Vind ik leuk
KCP +1516
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Ten hag rot op!!!
Vind ik leuk
Shelbourne +6215
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Terecht punt
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Die var mag echt oprotten van mij. In de eerste helft dat moment met Luuk de Jong en in de tweede helft een dramatisch optreden bij die overtreding van Dumfries wat ook gewoon een penalty was.

Uiteindelijk nog tevreden met een punt waarmee Ajax dus op 6 punten zetten.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3620
zondag 10 februari 2019 om 18:45
En de duidelijke penalty voor Utrecht noem je maar even niet?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Kijk eens op het einde van de eerste alinea!
Vind ik leuk
Roffel1998 +3620
zondag 10 februari 2019 om 19:56
Ahh die verkeerd gelezen, dr waren nog wel een aantal dingen in t nadeel van psv trouwens. Ik las 'overtreding op Dumfries', sorry.
Vind ik leuk
stefvo +826
zondag 10 februari 2019 om 18:54
“Overtreding van Dumfries”.....
Vind ik leuk
Roffel1998 +3620
zondag 10 februari 2019 om 19:57
Verkeerd gelezen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Dat zegt hij toch?
Vind ik leuk
Mozes24 +1166
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Dick bedankt!!! Laffe coach met zijn enige wissel in de 86e minuut. Kramer...... luie spits zeg!
Vind ik leuk
Sooike1208 +6005
zondag 10 februari 2019 om 18:41
2-2 tegen 10 man van utrecht. Want waarom kramer er in stond??

Voor neutrale tv kijker als ik was dit een heerlijke pot voetbal
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Het lijkt net of PSV elke wedstrijd de eerste helft begint op 80%. Waarna ze 2e helft doorschakelt.
Vind ik leuk
Miquelfb +18
zondag 10 februari 2019 om 18:41
100% penal, 100% overtreding bij de 2-2 (PSVAR)
Vind ik leuk
Nr14always +5600
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Volgende week nog 3 punten.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13093
zondag 10 februari 2019 om 20:48
Heerenveen kan de punten goed gebruiken!
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2323
zondag 10 februari 2019 om 18:42
corrupt als wat de var, waar is die lelijke calimero met zn 'VajaxR account ? Ff naam veranderen dus. Nu al helemaal na die tackel van laatst haha
Vind ik leuk
De Liefhebber +13093
zondag 10 februari 2019 om 20:47
Die heeft een ban....heet nu iets van Sjef lul of zo...
Vind ik leuk
Bizzy +22896
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Psv onwaardig. Ze moeten zich kapot schamen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Dan had je gister Ajax eens moeten zien 😅
Vind ik leuk
munkikiii +689
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Dr was er maar 1 de slechtste man van het veld dat is van Boekel voor zowel Utrecht als PSV
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2323
zondag 10 februari 2019 om 21:07
dit is de max van psv. Psv waardig.
Vind ik leuk
Bizzy +22896
zondag 10 februari 2019 om 22:02
Wens is de vader van de gedachte. Afgelopen 5 jaar lijkt me een prima rentiekader
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2323
maandag 11 februari 2019 om 00:32
al komen er nog 10 jaren bij, jullie blijven in de schaduw van de spotlight (Ajax) 😁🤙
Vind ik leuk
Bizzy +22896
maandag 11 februari 2019 om 08:02
Het is ook geen doelstelling om jullie schaduw te lopen. Wij zijn Psv.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2323
maandag 11 februari 2019 om 10:39
hahah komop, 'Wij zijn psv' dat klinkt echt zo droevig, dat past totaal niet, dat is het zelfde als iemand zegt 'wij zijn vitesse' (no offense)
leuke club doen het weel aardig in nederlandse compititie maar in Europa niks te zoeken.
dat kan je gewoon niet zeggen je word echt niet serieus genomen...
Vind ik leuk
Bizzy +22896
maandag 11 februari 2019 om 12:54
Maar toch is het zo "wij zijn PSV". Jullie zijn Ajax. Niks mis mee. Weet je wat droevig is iedere keer de prijzenkast van Ajax erbij halen om je punt te maken. Het is in de categorie wedstrijdje ver plassen. Dat Ajax een grotere prijzenkast heeft is een feit. Naar mijn weten heeft PSV geen beleid gemaakt om Ajax op dat vlak af te troeven.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2323
maandag 11 februari 2019 om 15:56
grappig, want je begint zelf met de context : 'prijzen' met je comment hierboven 😂.
Ten tweede ik heb niks gezegd over prijzen en ja voetbal draait om prijzen, prijzen zijn voor eeuwig..

Maar het eind van de dag zijn wij maar de supporters. De voetballers spelen voor prijzen wij supporten de club, dus zoveel heb je er niet aan (alleen een feestje denk)
Vind ik leuk
Akela +400
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Dit wordt weggestreept tegen de niet gegeven penalty tegen de Jong. Arbitrage is zo matig. Van Boekel floot inconsequent.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:53
En de niet gegeven gele kaart voor Lozano waardoor hij de volgende wedstrijd niet mist en de overtreding bij de 2-2 waardoor PSV kon scoren. Verder wel een verdiend punt. PSV bleef door knokken. Kan mijn ploeg een voorbeeld aan nemen
Vind ik leuk
Shelbourne +6215
zondag 10 februari 2019 om 19:21
Consequent inconsequent
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Luukiluuk ouwe prikkerd...
Wel jammer had het Dickie echt gegund
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
1punt erbij is altijd beter dan niets!! Terechte uitslag.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:43
En daarom word PSV wel kampioen en wij niet. Strijd en passie. Dat is nodig als het voetballend een x niet lukt. Dat miste ik bij ons gisteren.
Vind ik leuk
Nar +1229
zondag 10 februari 2019 om 18:43
We mogen Utrecht wel dankbaar zijn...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Gelukkig gelijkspel
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Piep - piep........reactie ergens in de 80........of 90, kan ook natuurlijk.
Vind ik leuk
derksen +8897
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Voor de gene die niet geschakeld hebben
Man city- Chelsea vs Utrecht-psv whoeahahahahahahah
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Titel graag aanpassen PSV pakt dankzij hulp VAR een punt.
Vind ik leuk
Maan88 +6426
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Titel graag aanpassen: PSV loopt punt uit op het miljoenensterrenessemble uit amsterdam en is op weg naar de volgende titel!!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
De var is echt verschrikkelijk. Aan beide kanten vandaag! En zo is het iedere week weer raak...
Vind ik leuk
Retweet +848
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Nou...ontsnapt....dit was geen ontsnappen dit had winst moeten zijn. Utrecht speelde thuis laf ( hun goed recht) en had geluk dat de VAR niet thuis gaf in de eerste helft bij 1-0( zuivere penalty) en bij 2-0 ( overtreding) 4 punten verloren na de winterstop al door hoofdrol var... Zo alleen kunnen ze PSV stoppen....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Zielige Calimero
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Ga huilen joh
Vind ik leuk
Tfoe +3835
zondag 10 februari 2019 om 18:57
🤣👍
Vind ik leuk
Retweet +848
zondag 10 februari 2019 om 19:08
In Amsterdam lachen ze ja vinden ze super de var heeft ze bij vvv uit ook 3 punten geschonken.. zonder de VAR lukt t blijkbaar niet...met is t ook maar de vraag
Vind ik leuk
markie +3222
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Hahaha is dit serieus? Hahaha
Vind ik leuk
Shelbourne +6215
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Gelijkspel is wel terecht. Utrecht had de beste kansen de eerste helft, PSV de tweede helft en beide een zuivere penalty ontnomen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13093
zondag 10 februari 2019 om 22:12
Je hebt de overtreding bij 2-2 gemist? En de penal voor Utrecht? Die botsing/struikelpartij van Lozano kun je moeilijk een overtreding noemen.... of moet iedereen aan de kant als Lozano er aan komt?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Het failliet van de VAR
Vind ik leuk
Retweet +848
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Wordt nog wat in Amsterdam als PSV daar heen moet.... benieuwd wat de VAR dan te melden heeft....wordt vervolgd..
Vind ik leuk
Ultra-Mag +37
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Scheids heeft in de rust de beelden van de Jong vs Letschert gezien en dit rechtgetrokken met het knullige moment van Dumfries, daar hebben we geen VAR voor nodig dus.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Ik vind het er niet leuker op worden. Het gaat meer over de VAR dan over het voetbal
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Bergwijn gewoon van de partij na de van lijn tot lijn rol afgelopen week, wat een verschrikkelijke aansteller is het toch. Lozano ook al zo'n drama kleuter, typisch PSV. Gefeliciteerd Utrecht met het verdiende punt.
Vind ik leuk
Counterattack +11625
zondag 10 februari 2019 om 22:08
Klasse spelers om zo op en top sportman te zijn: proficiat met jullie herstel, net als ook Veltman weer erbij
Vind ik leuk
VA1 +3138
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Belachelijk, wat is nou de meerwaarde van de VAR?!
Vind ik leuk
Linke loe +2368
zondag 10 februari 2019 om 18:45
En nu moeten we blij zijn als ajaxieden!!?? Nou ik ben helemaal niet blij schaam me nog kapot en heb helemaal geen hoop meer in de titel..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Als Barcelona vanavond nou maar wint dan vind ik het allemaal best......
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Soms zit het mee, soms...
Vind ik leuk
Maan88 +6426
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Toch mooi puntje uitgelopen!! Hoppaaaa lekker weekend zeg
Vind ik leuk
Come on Utreg +30200
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Spannende pot. PSV 2e helft veel sterker. Toch zonde om een 2-0 voorsprong weg te geven. En geen pingel in de slotfase
Vind ik leuk
aartstyle +2041
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Tja wat kan ik ervan zeggen. Dramatische leiding. Beide kanten recht op penalty. Arbitrage compenseert fouten van eerste helft in tweede helft. Dat maakt het nog slechter!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5692
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Zo. Alles wat PSV weer mondje toe over arbitrage, VAR en de KNVB 🤫
Vind ik leuk
Reddevil +442
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Niemand hoeft te klagen om de VAR als die er niet was vandaag zoals bijna iedereen wil was de eindstand ook 2-2!
Vind ik leuk
pos +10022
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Leuke pot om te kijken met weer een rare VAR. 2 zuivere pingels en die gewoon wegwuiven. Heel vreemd. Alsof ze hun fout van de 1e helft willen compenseren met nog een fout.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
De var beslist wie er dit jaar kampioen wordt...echt waar.
Vind ik leuk
Kevinho +609
zondag 10 februari 2019 om 19:05
02Waren geen fouten van de VAR. Van Boekel negeerde de adviezen van de VAR. De scheidsrechter is eindverantwoordelijk.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Als dat laatste moment geen penalty meer was dan weet ik het echt niet meer hoor.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Wat doet die van boekel nou weer. 100% een penalty. Hoe ongelukkig de actie van Dumfries ook is, hij kegelt die speler zowat naar Afghanistan man, die speler kon nooit meer bij de bal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Ik vind, mijn mening, dat Utrecht een klein beetje genaait is vandaag.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:09
Die mening deelt iedereen die PSV geen warm hart toe draagt...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:43
Ik draag zelfs m'n vriendin geen warmhart toe dus wat is je punt?😂
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Wat een blamage weer voor die VAR.
Shirtje trekken op de middenlijn is een overtreding en vrije trap, maar in de 16 meter geen penalty. En een VAR die uit alle hoeken zicht heeft en een penalty wil geven wordt overruled door het ego van een middelmatige scheidsrechter. We maken er in NL een potje van
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Tja, liever zes dan acht punten achterstand
Vind ik leuk
wolfie +652
zondag 10 februari 2019 om 18:49
De VAR blijft verrassen. Eerste helft duidelijk een penalty voor PSV, in de tweede helft duidelijk een penalty voor Utrecht. Verder mocht de hoofdrolspeler van de musical " De stervende zwaan " Lozano weer lekker schoffelen zonder een kaart te krijgen. Van Boekel heeft zich weer in de picture gezet.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:09]
Vind ik leuk
Gerro +9601
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Gered door de VAR en daarnaast doet toch pijn als je denkt 3 punten uit lopen.
Vind ik leuk
Mad Max +1289
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Dat kan nog best een belangrijk puntje worden.
Vind ik leuk
Lubje +771
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Jammer dat het geen acht punten zijn geworden!
Vind ik leuk
Itsese +6273
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Wat een held he die Luuk!
Vind ik leuk
Harmmm +201
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Daar had Utrecht gewoon een penelty moeten krijgen op het laatst, was gewoon een goedmakertje richting De Jong. Met die blunder begint het overigens. Mits die penelty gewoon werd gegeven komt PSV op 1 - 1 ipv Utrecht op 2 - 0. Dan had PSV deze match gewoon over de streep getrokken.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21228
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Netjes, op karakter een punt gepakt
Vind ik leuk
Blindsy +20597
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Toch uitlopen op Ajax. Met een 7e punt vanwege een beter doelgemiddelde.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
na 2-0 achterstand terugkomen op 2-2 tegen ploeg die van zn eigen helft komt is gewoon goed van psv en daarom worden we terecht kampioen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Gefeliciteerd uuuuuu!

Goed geknokt en 1 pnt is terecht!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Meneer luke gaat graag liggen net als die mexicaan huilie huilie
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:15
De enige die huilie huilie doet ben jij ....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Lucky psv.
Vind ik leuk
joodje007 +77
zondag 10 februari 2019 om 18:50
onbegrijpelijk dat deze 2 strafschoppen weer niet gezien worden.

al met al terechte uitslag
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
die niet van zn eigen helft komt moest t zijn
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Van Boekel heeft psv 2 punten geschonken
Vind ik leuk
markie +3222
zondag 10 februari 2019 om 18:57
En maar roepen over alle Var momenten tegen Ajax pfffg
Vind ik leuk
Uitvak030 +407
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Als je vandaag de wedstrijd hebt gezien. Kan je toch niet meer serieus zeggen, dat de manier waarop wij de VAR gebruiken een goede ontwikkeling is voor het voetbal? Twee penaltys!! Waar op het gemakje naar gekeken kan worden. Maar van Boekel dacht, ach miss zat ik wel fout bij de eerste. Dan ook maar bij de tweede niet. Willekeur. Willekeur.
Vind ik leuk
Smithsonian +45286
zondag 10 februari 2019 om 18:52
Ach ze worden toch kampioen.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:52]
Vind ik leuk
deltiaan +1480
zondag 10 februari 2019 om 18:52
mede door weer de VAR is psv genaaid, meten met 10 maten en hoe het hun uitkomt
Vind ik leuk
markie +3222
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Serieus, mag in je handjes knijpen dat je na de 2 2 geen pingel tegen krijgt.
Vind ik leuk
Kevinho +609
zondag 10 februari 2019 om 19:16
VAR had het bij het juiste eind. Scheidsrechter van Boekel echter niet, aangezien hij de adviezen in de wind sloeg.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2760
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Uiteindelijk na 2 fouten van de VAR aan PSV en Utrechts kant een voor beide teams verdiende 2-2 gefeliciteerd Utrecht!
Vind ik leuk
Kevinho +609
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Waren geen fouten van de VAR. Van Boekel negeerde de adviezen van de VAR.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2760
zondag 10 februari 2019 om 19:11
Hoe dan ook, dit soort fouten kunnen echt niet.. ik begrijp niet dat er bij iets wat zoveel geld kost en van zo'n gigantische invloed is nog zoveel wordt getolereerd.. maakte ik toch eens zoveel fouten op mijn werk..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Blijft toch heerlijk spannend deze competitie!! Wat nou micky mouse !!
Vind ik leuk
markie +3222
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Jammer dat er geen objectieve psvers zijn. Was natuurlijk een pingel, geef het gewoon toe. Wat niet weg neemt dat ook de stervende zwaan de Jong er een had kunnen krijgen
Vind ik leuk
broedkip +2246
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Twee weken terug feliciteerde ik Psv met het behaalde VAR Kampioenschap. Nu nog maar eens van harte. Pol van Boekel fluit volgend jaar weer alle oefenwedstrijdjes voor Psv en krijgt de Gouden PSV speld voor zijn voorbeeldige fluiten.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Die Luuk de Jong laat zich ook maar al te graag vallen, beetje duikelen op de grond. Hoe nat het ook was door de regen, het was geen zwembad!
Vind ik leuk
AFP +3791
zondag 10 februari 2019 om 18:59
PSV ontsnapt in slotfase tegen Utrecht.
Na zo'n vervelend voetbalweekend voor zowel Ajax als PSV is duidelijk hoe de voetbalstijlen van beide ploegen zijn.
Ajax heeft te veel technische spelers en wil te veel voetballend oplossen waardoor het niet compact is, er komt dan achter te veel ruimte vrij. Dit zagen we vooral tg Hveen. Ajax kan geen bus parkeren.
PSV moet het hebben van hoge ballen van de backs en de zijkanten.
Utrecht liet het duidelijk zien dat PSV het heel moeilijk kan krijgen.Tegen tegenstanders van de ED lukt het PSV altijd, maar Europees denk aan Tottenham in Edhv waar Dumfries en Angelino kort gehouden werden dan scoort PSV haast niet tot moeilijk.

In elk geval zijn 6 punten veel beter dan 8 punten. Die hatelijke 2 punten zijn nu weg. Reken maar dat Ajax nu weer zelfvertrouwen krijgt en het wordt weer spannend. Ajax moet nu alles winnen inclusief 30.3 en hopen dat PSV punten gaat morsen, thuis tg Feyenoord en misschien de volgende week tg Hveen. Maar dit is slechts gissen. Met nog 11 wedstrijden te gaan en met een gewaarschuwde en getergde Ajax kan het misschien tot de laatste wedstrijd spannend worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:01]
Vind ik leuk
markie +3222
zondag 10 februari 2019 om 19:06
Prima verwoord
Vind ik leuk
AFP +3791
zondag 10 februari 2019 om 19:36
Dank je Markie.
Vind ik leuk
kees ee +1083
zondag 10 februari 2019 om 18:59
. . bij langs de lijn, radio, waren ze alweer bijna opgelucht, . . had ajax toch bijna geen punten verspeeld aan voetbalhoofdstad eindhoven !? zelfs borst begon een beetje opgewekt te klinken.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:35]
Vind ik leuk
markie +3222
zondag 10 februari 2019 om 19:05
Erg he die Borst met zijn "onpartijdigheid "
Vind ik leuk
kees ee +1083
zondag 10 februari 2019 om 19:37
erg en eng, . . erg eng eigenlijk !?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Nou nou het was me het weekendje wel weer op deze manier. Mag duideliijk zijn dat zowel Ajax als Psv niet in goede doen zijn na de winter pauze en beiden niet optimaal kunnen profiteren van het falen van de ander. Daarbij moet dan wel gezegt worden dat de teamspirit er bij Psv beter in zit dan bij mijn eigen clubje, en hun dus wel op karakter er nog een punt weten uit te slepen. Chapeau hiervoor! Voor de rest zal er wel weer gezeikt worden over en weer of het wel of geen panelty's waren en dat de var weer kut was enzo. Nou ik weet in ieder geval dat de deur naar het kampioenschap voor ons nog op een kier staat, en dat had ik na de wedstrijd van gisteren in Almelo niet gedacht. Prettige avond verder allemaal!
Vind ik leuk
markie +3222
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Fijn dat ik niet die lap text hoef te typen, maar dit is ook mijn gedachten +1
Vind ik leuk
Guust +6761
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Nee de KNVB vergroot het gat, niet PSV. Ben benieuwd of die nare van de Ende nu ook iets te zeggen heeft.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Luuk de Jong had ook een pingel moeten hebben Calimero
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Men kan hier wel erg dom tijdens een wedstrijd, die nog niet afgelopen is, gaan lopen provoceren. En supporters uitlachen dat PSV een zuivere penalty onthouden is. Maar als het dan alsnog gelijk wordt en FC Utrecht misschien ook wel een penalty had moeten krijgen, komt de klap dubbel zo hard aan voor deze gastjes. Feit is dat PSV toch weer een puntje uitloopt.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:01]
Vind ik leuk
Guust +6761
zondag 10 februari 2019 om 19:09
Daar heb je gelijk in, maar deze scheids heeft het wel kado gedaan, veel te opzichtig gewoon wat deze man doet, en dan liepen alle PSVers over die Guzbuyuk te klagen, dit is nog vele malen erger en blijkbaar is het nu normaal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Daar waar PSV in de 1e helft geen penalty kreeg, kreeg FC Utrecht er geen na de uitglijder van Dumfries. Makkeli gaf als VAR vorige week Heerenveen wel een penalty voor exact hetzelfde vergrijp. Waarom nu dan niet? Willekeur. Dat van Boekel FC Utrecht er ook geen geeft, is dan logisch en terecht.
Vind ik leuk
Guust +6761
zondag 10 februari 2019 om 22:31
Zegt ook weer genoeg over de VAR, zo slecht vaak. Maar dat zeiken tegen de scheids mag ook wel eens aangepakt worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:32]
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
zondag 10 februari 2019 om 19:03
In 15 van de 21 wedstijden tot nu toe scoort PSV na de 85e minuut. Dan toon je karakter.
Vind ik leuk
markie +3222
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Lachwekkendste moment vd wedstrijd: van Bommel protesteert bij het tijdrekken van Utrecht
Vind ik leuk
Kaylovic +40
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Wanneer het 2-2 staat heb je een speler nodig die kansen creëert en spelers passeert. Dat kan die ene palmboom Rosario niet. Zo zie je maar een cruciale fout van Bommel om Ramselaar weg te sturen!!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:14]
Vind ik leuk
SimonSays +7404
zondag 10 februari 2019 om 19:06
Je verwacht toch dat er niet met zo'n slappe instelling begonnen wordt... Nu maar genoegen nemen met een punt, en gun Utrecht en Dicky ook zeker een punt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Wat een gelul allemaal van Boekel heeft gewoon de de VAR genegeerd hij wil graag zelf beslissen en dat heeft niks met geluk PSV of Utrecht te maken
Vind ik leuk
Shelbourne +6215
zondag 10 februari 2019 om 19:11
Spannende en merkwaardige pot. Eerste helft had PSV veel de bal maar Utrecht stond goed. PSV wist zich geen raad, kwam er niet doorheen. Utrecht had een goed plan en was de gevaarlijkste ploeg op de counter. Geholpen door een snelle voorsprong toonde Utrecht zich een taaie tegenstander. PSV moest het hebben van spelhervattingen en had een strafschop moeten krijgen toen Luuk de Jong zijn shirt werd uitgetrokken maar de scheidsrechter oordeelde anders. De Engelstalige commentator begreep er niets van. PSV ploeterde voort, en na een duidelijk overtreding op Lozano waar de scheidsrechter wederom de mist in gaat komt Utrecht op een 2-0. Waarbij PSV er niet goed uitziet bij die tegenaanval en Zoet wellicht beter gepositioneerd had kunnen staan. De tweede helft begint net zo zwak aan PSV zijde, al spelen we wel opportunistischer. Waarbij Luuk de Jong uiteindelijk bij de eerste echte goede aanval van de tweede helft de aansluitingstreffer maakt. Daarna drukken wij Utrecht weg en krijgen enkele goede kansen, Utrecht komt er nog maar spaarzaam uit. Echter net wanneer de storm begint te liggen maken we de gelijkmaker weer dankzij het duo Bergwijn en Luuk de Jong. Als PSV dan net de jacht maakt op de winnende glijdt Dumfries uit en wordt Utrecht een strafschop ontnomen. Al met al een spannende pot, één punt uitgelopen. Het eerste uur spelen we erg zwak, daarna halen we een goed niveau maar uiteindelijk mogen we blij zijn met een punt.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4853
zondag 10 februari 2019 om 19:13
Zuivere strafschop voor Utrecht, Dumfries steekt zijn arm uit, hoe duidelijk wil je het hebben? Van Boekel slaapt in psv shirt.
Vind ik leuk
plein19 +3392
zondag 10 februari 2019 om 19:40
Je hebt gelijk maar vergeet de strafschop van psv te noemen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:41
Als dat zo was had PSV in de eerste helft ook een penalty gehad...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Kijken wat swart weer gaat zeggen hierover
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:15
Var zegt 2 maal penalty van boekel neemt dat niet over.
Dus var niet fout
Vind ik leuk
Pietje2015 +18036
zondag 10 februari 2019 om 19:23
Deze niet gegevens penalty voor FC Utrecht gaat nog wel gevolgen hebben. Het wordt nu groot opgeklopt door de media, hetzelfde als het Lamprou moment.

Maar ondertussen heeft Ajax al 2 twijfelachtige pingel tegen gehad. Dit zelfde noodlot gaat met psv ook gebeuren.

Maar ohhh wat wordt psv toch verschoont van gele en rode kaarten.
Zoals Feyenoord altijd thuis loot voor de beker, krijgt psv nooit terechte kaarten. Vandaag de charge van lozano, niets. Was anders gewoon geschorst geweest tegen Heerenveen. En dan zal ik vorige week en de week ervoor, pereiro en malen nog maar even vergeten.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
zondag 10 februari 2019 om 19:41
Volgens mij ben jij Sjaak Swart
Vind ik leuk
B H +461
zondag 10 februari 2019 om 19:26
Klote Var! Weer lucky Ajax
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:35
Deze reactie kan echt niet
Vind ik leuk
plein19 +3392
zondag 10 februari 2019 om 19:38
Beide ploegen hadden een strafschop moeten krijgen. 1x fout van de VAR en 1x een belachelijke beslissing van de scheidsrechter
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
zondag 10 februari 2019 om 19:40
Psv was op alle fronten beter
Vind ik leuk
Mr.Dee +680
zondag 10 februari 2019 om 19:44
Ik vond dat er bij de 2e goal van Utrecht een overtreding op Lozano werd gemaakt. De Jong had op basis van wat de VAR afgelopen weken heeft besloten een penalty moeten krijgen. Die actie van Dumfries was natuurlijk 100% een overtreding, onbewust maar wel een penalty. Verder is het (ondanks de uislag) natuurlijk zorgwekkend dat een FC Utrecht thuis tegen PSV maar 25% balbezit heeft.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:49
Dan maar een week later feesten toch?
Vind ik leuk
Ron Vinke +26
zondag 10 februari 2019 om 19:52
Als iedereen nu onder zijn stoel kijkt, ligt er voor iedereen een penalty!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:03
Gefeliciteerd Psvers met het punt en daardoor het uitlopen op Ajax. Ik denk wel dat Utrecht een strafschop verdiende bij een 2-2 stand. Maar soms zit het mee, soms tegen. Het blijft superspannend. Op naar volgende week. Voor Ajax nog een vervelend tussendoortje met Real op bezoek. Ben nu al benieuwd naar de wedstrijd in Amsterdam tegen jullie. Afzender: een Ajacied.
Vind ik leuk
mcmodd +28793
zondag 10 februari 2019 om 20:03
Natuurlijk weet ik dat ik PSV moet feliciteren met het gelijke spel tegen mijn FC Utrecht. Knap hoe ze nog terugkomen na wat persoonlijke blunders onzerzijds. En wat de scheidsrechter betreft, ik wens ook hem nog een heel fijn weekend, voor hem te hopen dat hij lekker zal slapen.
Vind ik leuk
MeAgain +7179
zondag 10 februari 2019 om 20:14
Ze maken zo veel fouten en blunders. Beide clubs hadden een penalty moeten hebben en misschien had er een dan ook nog wel een kaart moeten hebben.
Vind ik leuk
MeAgain +7179
zondag 10 februari 2019 om 20:11
Utrecht, gefeliciteerd met het punt. Knappe eerste helft gespeeld. Twee keer op de goal en ook nog twee goals gemaakt. Psv heeft volgens mij geen schot op de goal gehad eerste helft. Wel een aantal keer naast gekopt. Ik hoop dat het punt voor beide clubs genoeg is aan het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:41
Psv mist veel creativiteit in het team. Normaal gesproken komt dit ook van Lozano en Bergwijn, maar omdat Utrecht zo ging hangen kwamen zij niet aan de bal. Psv heeft wel de wedstrijd bijna in zijn geheel gecontroleerd maar ze lieten zich ongelukkig verassen bij de 2e goal (voorafgaand was het geen overtreding op Lozano, bal werd gewoon geraakt) en Zoet stond ook nog eens helemaal verkeerd in zijn goal... In de 2e helft had PSV veel meer controle maar ze kwamen er nog steeds moeilijk doorheen. Gelukkig hebben we Luuk de Jong in het team die ze er makkelijk in legt. 2-2 is een terechte uitslag. Alhoewel PSV uiterst slordig speelde!

P.S iedereen met een gekleurde bril die zegt dat PSV weer eens geluk heeft moet eerst een in de spiegel kijken. Beide ploegen werd een penalty ontnomen. Of de een nou meer een penalty was dan de ander maakt in deze niet uit. Het gaat weer aardig los in de reacties. Een hele hoop trieste mensen die elkaar uitschelden en belachelijk maken. En dat durven ze alleen vanaf hun computer schermpje. Het moet eens ophouden!!!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:42]
Vind ik leuk
Neuzekneus +2839
zondag 10 februari 2019 om 20:59
Sjezus zeg, is het allemaal zo moeilijk? Ik zal proberen met enige realiteitszin kort samen te vatten hoe het zit.

Ajax heeft die 6 punten achterstand helemaal aan zichzelf te wijten, niet de VAR, niet de scheids of het veld. Psv heeft ongeveer net zo vaak als Ajax de VAR mee gehad dus is ook geen excuus. Psv heeft de beste papieren om kampioen te worden en Ajax verkloot het wederom voor zichzelf. Psv heeft de afgelopen seizoenen wat meer geluk dan Ajax, door vaak in de laatste minuut een punt te redden, of zelfs 3 punten. Dus dan wordt Psv terecht kampioen. Ajax heet in de afgelopen seizoenen vaak genoeg de kans op de schaal gehad maar laat het elke keer zelf liggen.

Competitie duurt nog even, moeten nog onderling tegen elkaar in Amsterdam, dus ik geef nog niet op maar ik zal nooit Psv af gaan zeiken voor de resultaten die Ajax niet haalt door mentaliteit, onderschatting en divagedrag. Maar ik vraag in het algemeen aan IEDEREEN, hou aub op met elkaar proberen te kleineren, verrot te schelden of elkaar proberen af te troeven met dit soort onzin. Verleden en toekomst telt niet, het gaat om nu!

Ps. Sorry het is toch niet kort geworden, liet me eventjes gaan 😇
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:03]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 06:35
Één ding is zeker. Degene die kampioen wordt, is kampioen van de armoe...
Vind ik leuk
Hvdp +2092
maandag 11 februari 2019 om 11:40
ik begrijp de reacties hier echt niet
van boekel heeft de wedstrijd zodanig beïnvloed dat we nooit zullen weten hoe het resultaat echt zou zijn geweest
zowel voor de klachten van PSV als die van Utrecht is veel te zeggen
van boekel direct schorsen dus
ongeschikt om een wedstrijd te leidden
bij het TV programma "bed en breakfast" was hij ook al niet in staat om een wedsrijd "walking voetbal "te leiden
en zo iemand mag dan wel een eredivisiewedstrijd leiden!!
dat moet het hoofdthema zijn
zowel PSV als Utrecht benadeeld
de wedstrijd direct beïnvloed

Vind ik leuk
loek +123
maandag 11 februari 2019 om 12:48
Onbegrijpelijk dat van Boekel een Limburger een wedstrijd van PSV mag fluiten,ik woon in Limburg en weet dat de meerderheid hier voor PSV is
het aloude punt van westen/Zuiden en het was een 100% penalty watdoetdie mongool het gewoon weg wuiven natuurlijk want onze zuiderbuur PSV moet weer kampioen worden KNVB jullie zijn niet te volgen in jullie naief beleid jullie vergeten wel dat Ajax zorgt dat Nederland nog een beetje op de kaart staat en alsPSV kampioen word profiteren ze van de punten die Ajax dit jaar in Champions League verdiend.
Bovendien profiteren alle eredivisie spelers door Ajax wat betreft transfers en salaris dus ik begrijp die haat en jaloezie ten opzichte van Ajax niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws