PSV ontsnapt in slotfase tegen Utrecht en vergroot gat met Ajax naar zes punten

PSV ontsnapt in slotfase tegen Utrecht en vergroot gat met Ajax naar zes punten

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 18:37zo 10-02-2019 om 18:37

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 18:39zo 10-02-2019 om 18:39

PSV heeft zondag slechts deels geprofiteerd van het Ajax-verlies bij Heracles Almelo. In een tumultueuze wedstrijd tegen FC Utrecht, met een hoofdrol voor de VAR, eindigde het in 2-2. Het gat tussen PSV en Ajax groeit daardoor naar zes punten.

In de wetenschap dat Ajax zaterdag onderuit ging bij Heracles Almelo, kon PSV in stadion Galgenwaard de voorsprong op de nummer twee van de Eredivisie vergroten naar acht punten. Na zes minuten nam FC Utrecht echter brutaal de leiding. Sander van de Streek klopte Daniel Schwaab in de lucht en kopte de 1-0 binnen.

Na de openingstreffer nam PSV het initiatief in handen, maar voetballend kwamen de Eindhovenaren nauwelijks tot kansen. Wel mocht de ploeg van trainer Mark van Bommel zich beklagen over een overtreding van Timo Letschert op Luuk de Jong in het strafschopgebied. Het opzichtige shirtje trekken van de Utrecht-verdediger werd niet bestraft door de arbitrage.

Het dominante PSV kreeg na 38 minuten zelfs de 2-0 om de oren. Gyrano Kerk klopte de PSV-defensie op snelheid en schoot de bal in de lange hoek achter Jeroen Zoet. Van Bommel was razend, omdat hij vond dat er voorafgaand aan de goal een overtreding werd gemaakt op Hirving Lozano.

Na rust was het tegenhouden geblazen voor FC Utrecht, dat de nodige kansen te verwerken kreeg van PSV. Na twaalf minuten in de tweede helft tekende Luuk de Jong op aangeven van Steven Bergwijn voor de aansluitingstreffer: 2-1. Utrecht-doelman David Jensen zat er nog aan, maar kon niet voorkomen dat de bal tergend langzaam over de doellijn rolde.

PSV ging volle bak op zoek naar de gelijkmaker en Utrecht kwam niet meer onder de Eindhovense druk vandaan. Goede kansen waren echter niet besteed aan Gastón Pereiro, Steven Bergwijn en De Jong. De topscorer van PSV maakte in de 86ste minuut tóch de 2-2. Veelzeggend was de reactie van de PSV'ers: meteen terug naar de middenlijn, op zoek naar meer.

Meteen na de gelijkmaker van PSV dacht heel Utrecht aan een strafschop. Denzel Dumfries nam in zijn val Simon Gustafson mee, maar scheidsrechter Van Boekel gaf na uitvoerige bestudering van de VAR-beelden géén penalty. Dick Advocaat kon zijn emoties maar net onder bedwang houden. In de daaropvolgende vier minuten blessuretijd werd uiteindelijk niet meer gescoord.

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +21131
zondag 10 februari 2019 om 18:38
Blijft een gekke maar heerlijke competitie die wij hebben! Ben benieuwd naar Dicky z'n reactie....
Vind ik leuk
Plattekar bv +32239
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Phoeeee....van Boekel bij dat scherm :" Ok...het is een pingel, maar ik zag in de rust dat het bij de Jong óók een pingel was...weet je wat...ik doe het niet, anders is het gezeik nog groter !" 6 Punten( met doelsaldo 7 )...ok...blij mee zijn in dit geval. Kagbo geweldig. Nu verdomme in Heerenveen niet als slappe lamzakken beginnen en vol erop.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21131
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Gekke pot ouwe... hehe
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Gefeliciteerd pik
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
De Jong was geen penalty die gaat omdat ie wat voelt maar op de grond zitten ipv dat hij gewoon overeind blijft staan en zich knokt naar de bal
Vind ik leuk
Stranger +6286
zondag 10 februari 2019 om 19:25
Huhm of je bent Ajax supporter of je hebt geen verstand van voetbal.

Het was duidelijk een strafschop.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:27
Geen verstand van voetbal, misschien een verschil van interpretatie maar ik heb het nog nagekeken en hij gaat instant zitten als hij het handje voelt, daar kan ik geen respect voor opbrengen blijf gewoon overeind. Daarnaast houd hij zelf ook vaak genoeg vast en moeten we altijd maar penals geven voor vasthouden dan krijgen we echt een kinderachtig spelletje
Vind ik leuk
Stranger +6286
zondag 10 februari 2019 om 19:31
Misschien een brilletje kopen?
Ik denk dat je een duidelijk gekleurde bril draagt!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:33
Nee hoor ik kan prima zien, nogmaals een verschil in interpretatie, ik ben sws niet zo happig op strafschoppen omdat t voetbal verpest spelers gaan snel liggen bij een klein beetje contact dat verpest t voetbal
Vind ik leuk
Stranger +6286
zondag 10 februari 2019 om 19:43
Voor een gedeelte ben ik het met je eens.
Alleen dit was / is een schoolvoorbeeld van een strafschop.
Duidelijk en langdurig vasthouden shirtje zonde de intentie de bal te willen spelen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:19
Dus was je het eens met beide beslissingen van v Boekel en met Gozubuyuk ttv Ajax-Heerenveen. Fair.
Vind ik leuk
MG MG +331
maandag 11 februari 2019 om 20:37
Kom op zeg. Het is al bijzonder dat zijn shirt heel blijft. Ik ben geen PSVèr , maar dit was een schoolvoorbeeld. Je kijkt echt met een gekleurde bril.
En die van Dumpfries was er ook een.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:39]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:42
Omdat hij op de grond gaat zitten gaat dat shirt omhoog leer eens wat beter te kijken
Vind ik leuk
MG MG +331
maandag 11 februari 2019 om 22:52
Leuk dat zitten. Maar het gaat om het moment daarvoor. Dat zijn shirt volledig naar achter wordt getrokken. En dan niet heel even ook nog eens. Als je dit toelaat dan kan je het vasthouden net zo goed toestaan. Toch een gekleurd brilletje op.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 22:55]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Ja zo is het hij had hem bij beide gevallen op de stip moeten leggen. Maar het gat is nu 6 punten en dat geven jullie nooit meer weg. Van harte gefeliciteerd met het kampioenschap! Dik verdiend ook dus geniet er van!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Heb je Van Boekel al een seizoenskaart gegeven?
Vind ik leuk
Vak-T +1552
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Jammer dat ze de kans laten liggen om echt uit te lopen.
Ik had toch op 8 punten gerekend.
Weer met een te laag tempo begonnen.
Vind ik leuk
Always PSV +15962
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Dat punt moet je koesteren als je terugkomt van een 2-0 achterstand. Volgende week in Heerenveen de volle buit pakken is echt nodig.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:45
Heerenveen speelt met 10 man tegen PSV, je denkt toch niet dat Lammers z'n best gaat doen om PSV weer punten te laten verspelen.
Vind ik leuk
Dharmpie +895
maandag 11 februari 2019 om 11:36
Als van Boekel bij de eerste incident een Pingel had gegeven had hij de tweede zeker ook op de stip gelegd ( als die situatie dan nog zou zijn voorgekomen) Heel NL valt nu over hem maar ik vind dat hij het aan het eind dan toch netjes opgelost heeft. We maken allemaal weleens fouten. Dat hij z'n eerste fout daarna rechtvaardig oplost is zijn keus.. Als hij de eerste strafschop had gegeven was heel NL erover begonnen dat het een onterechte pingel was geweest. Utrecht mag niet klagen en PSV ook niet.
1-1 = 0. Nobody lose!
Vind ik leuk
VanGoal +1004
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Schandalige beslissing om geen penalty te geven zeg!!!!
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:40
ze hielden luuk inderdaad lang vast aan zijn shirt
Vind ik leuk
Nuance +10426
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Nog 10 overwinningen schat ik in, plus 1 x verlies , 2 x gelijk. De wedstrijd tegen Ajax wordt cruciaal.
Vind ik leuk
Hoeness +704
zondag 10 februari 2019 om 18:45
En de godenzonen winnen nu alles... de knop is om.. zagen we gisteren..
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:08]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Net zoals Feyenoord gaat PSV met ruime cijfers van ajax winnen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Hoezo? Daarvoor verliest ajax nog wel 2 keer
Vind ik leuk
VanGoal +1004
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Luuk heeft de vallende ziekte. Lijkt in gedrag niets op zijn broer. Jammer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Ne klopt die is nog niet goed genoeg meer voor Helmond sport
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:48
tja als dat je mening is over het shirtje ruilen wat letsjert deed in de eerste helft dan laat maar....

ik snap dat je gefrustreerd bent en vergeef het je dat je niet logisch meer kan reageren.
Vind ik leuk
VanGoal +1004
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Nope Luuk had zeker recht op een penalty maar het is een ongekend zeikwijf. Hoe hij zich aan het einde laat vallen met zijn armen de lucht in. Toen Suarez dit deed was de wereld te klein. Nu doet de Jong het en is het oké?

Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 19:07
wat je persoonlijk van de jong vind of welke speler dan ook is toch niet van belang of het een pingel was ja of nee?
Vind ik leuk
VanGoal +1004
zondag 10 februari 2019 om 19:18
Ik zeg toch dat hij een pingel had moeten krijgen? Los daarvan draait mijn maag zich om als ik die verongelijkte kop zie.
Vind ik leuk
Stranger +6286
zondag 10 februari 2019 om 19:28
Ik denk als hij een Ajax shirt aan had gehad het ineens niet meer zo zou zijn😂
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:35
Dat is altijd zo met deze hypocriete mensen achter hun schermpje
Vind ik leuk
Importbrabo +1970
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Nou, dan hadden we met 2-3 gewonnen (als we hem hadden ingeschoten)
Vind ik leuk
ruud wubbers +21224
zondag 10 februari 2019 om 18:41
PSV had inderdaad een penalty moeten krijgen na dat shirtje trekken van Letschert.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Van beide kanten was de VAR gewoon verschrikkelijk slecht. Dit is echt belachelijk dit.
Vind ik leuk
Storm14 +129
zondag 10 februari 2019 om 18:46
De hele VAR is een aanfluiting, het slechte beeld over de scheidsrechter wordt alleen nog maar slechter....rare beslissingen worden nu alleen maar in beeld gebracht.....slechte zaak dus!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
VAR zei toch pingel voor Utrecht? Van Boekel niet
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Maar dit precies hetzelfde als Ajax tegen Heerenveen had, die scheidsrechters maken zichzelf een beetje belachelijk
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Inderdaad. Luuk was 100% penalty.
Vind ik leuk
Psssttttt +584
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Nou Sjakie, je hebt weer iets om klagen
Vind ik leuk
Roeptoeter +12450
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Weer een VAR beslissing in zijn nadeel. Thuisfluiter Polleke durfde hem niet te geven.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21131
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Is gewoon 100% penalty..

Net als die van Lamprou een penalty was!

Vind ik leuk
Roeptoeter +12450
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Gozubuyuk is voor Ajax en Van Boekel voor PSV. Dat was mij al heel lang bekend hoor.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Wat voor spul rook jij nou weer??
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:11
Cristalmeth
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:46
en dat durf jij te zeggen na een niet gegevens strafschop aan luuk en een onterechte tweede goal van utrecht. Var was vandaag gewoon weergaloos slecht.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12450
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Wacht nou eerst even af wat de uitleg is bij die overtreding op De Jong. Volgens mij heeft de VAR niet eens de scheids daarvoor naar de monitor geroepen, toch?
Als de bal niet in het spel was kan het geen overtreding zijn.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Welke mogelijke verklaring kan het rechtsgeldig maken dat je 5 seconden aan iemands shirt mag hangen?
Vind ik leuk
Roeptoeter +12450
zondag 10 februari 2019 om 19:08
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/858183/var-moment-van-de-week-in-utrecht-ajax-wil-penalty-na-overtreding-op-dolberg.html

Dit is van 2 weken geleden. Dat had een uitleg kunnen zijn. Inmiddels weten we dat Makkelie het wel als een penalty zag en Van Boekel dat helemaal zelf weggewoven heeft. En dus zelf 2 maal fout zat.
VAR heeft zijn werk goed gedaan.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Zoals gewoonlijk wen er maar vast aan.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:45
En die op Luuk vandaag.
Vind ik leuk
VanGoal +1004
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Idd! Jammer dat de psv'ers niet objectief zijn met Stratum voorop.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21131
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Ah joh, stratum doet alsof ;)...
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:49
net als dat shirtje trekken van letsjert
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Klopt. Beiden wel of beiden niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Grappig, beide partijen zijn boos op de scheids, kutscheids.
Toch één punt uitgelopen op de concurrentie, hoezee, hoezee, hoezee...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:03]
Vind ik leuk
Johnny Cash +8861
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Uitgelopen
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21131
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Ja ik snap 'em ook niet...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Wij zijn psv en knokken er wel voor als we achter staan!!!
Vind ik leuk
Kees Bman +4056
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Ook dat maar ik gun Utrecht oprecht dit punt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Spannende competitie inderdaad en wat betreft meneer Advocaat die gaat op zeker weer janken die huilebalk.
Vind ik leuk
Hupfean +5134
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Heerlijke pot voetbal gezien met een terechte uitslag. Var weer vreemd.
Vind ik leuk
RodeKaart +113
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Psv ontsnapt ? , je bedoelt psv wordt in de 1e helft genaait ... en ja het was ook een penalty voor utrecht in de 2e helft. Maar dan wordt het nog steeds 2-3..

Kan iemand die de var snapt her mij uit leggen ? Ik snap het niet meer , elke week worden vergelijkbare situaties anders beoordeeld.

Ach ja het was te verwachten met het magische duo van boekel-makkelie. Ondertussen staat kuipers in Groningen te fluiten, was dat niet onze topscheidsrechter ?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Het verschil tussen gisteren en vandaag. 11 ego-BV-tjes gisteren, puur voor economische waarde.
Team wat vocht voor haar supporters en de eer vandaag, passie en strijd.
Vind ik leuk
VanGoal +1004
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Weet je wat erg bijzonder is? Dat Psv tegen 9 man speelde. Kramer deed niet mee, verrichte geen arbeid en was geen aanspeelpunt. Daarnaast was die 18jarige linksbuiten ook dramatisch.

En weet je wat nog mooier is? Dat Psv in principe net zo kut uit de winterstop is gekomen als Ajax. Over 2 weken is het weer helemaal open let op mijn woorden. Psv gaat de komende 2 wedstrijden geen 6 punten halen tegen Heerenveen en Feyenoord. Daarna in de lastige uitwedstrijden tegen Excelsior en VVV ook geen 6 punten. Let op mijn woorden: de komende weken gaat Ajax flink inlopen.
Vind ik leuk
RodeKaart +113
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Heerenveen uit zie ik psv niet verliezen met heerenveen in deze vorm...


Feyenoord kunnen ze inderdaad punten verliezen 50/50

Vvv en excelsior uit is meestal geen probleem voor psv.

Ajax haalt gelukkig ook.niet 12 uit de volgende 4 wedstrijden in deze vorm.
Vind ik leuk
bartjeee +1376
zondag 10 februari 2019 om 23:00
Ik ga niet letten op jou woordenn vind je dat heel erg?
Vind ik leuk
AZ14 +198
zondag 10 februari 2019 om 19:41
KOM OP PSV nog 4 te gaan !!! na Fey, Emmen en Utrecht !! KOM OP PSV 7 OPRIJ haha
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21131
zondag 10 februari 2019 om 19:42
?
Vind ik leuk
Roeptoeter +12450
zondag 10 februari 2019 om 18:38
Zo komen we nog niet van Ten Hag af.
Vind ik leuk
McLovin +316
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Jank niet. We doen nog mee! Goed resultaat
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Jij bent nog positief.
Klasse man.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:43]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Hahaha prima toch
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Zeker
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:36
@Roeptoeter dat zal voorlopig ook niet zijn want Ten Hag doet het naar de winterstop niet goed maar het ligt niet aan Ten Hag zelf het ligt ook aan de spelers van Ajax ik denk dat Ajax als ze niet verder komen in de CL dat dan ajax beter gaat spelen in de ED maar dat weten we pas als we de we de 2 wedstrijden hebben gespeeld tegen R.Madrid
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:38
Toch een goede prestatie van Dirk en zijn mannen, hadden ze ook wel even nodig na 5 nederlagen op rij.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Kuyt ?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Dirk Nicolaas Advocaat (Den Haag, 27 september 1947).
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Meneer Advocaat heet gewoon Dick geboren Delagoastraat Transvaal Den Haag.
Vind ik leuk
McLovin +316
zondag 10 februari 2019 om 18:38
Maar 1 punt gelukkig. Goed voor Ajax zijn nog in de race
Vind ik leuk
Naranja +967
zondag 10 februari 2019 om 18:38
Worden ze nog gered door de var.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:39]
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2095
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Hou op man, hij glijdt uit niks aan de hand.
Vind ik leuk
munkikiii +141
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Of je nou uitglijdt of niet hij maakt gewoon een overtreding
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Er was maar 1 penalty deze wedstrijd en dat was die na het 56 seconde lang vasthouden van de Jong...

En als dat er geen is dan is die van Dumphries er ZEKER geen.
Vind ik leuk
munkikiii +141
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Jij bent nog gekker dan die scheidsrechter !
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Was gewoon een zuivere strafschop hoor. Maar PSV had er misschien ook wel 1 mogen krijgen.
Vind ik leuk
bartjeee +1376
zondag 10 februari 2019 om 23:02
Exact!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Wat is dat nou voor lul verhaal hij glijdt uit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
PSV ja hahaha, echt ongelofelijk dat jij dat net niet zag
Vind ik leuk
Naranja +967
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Ik zag het maar die scheids wou het niet zien.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
De var vond het een penalty. En die van de jong niet. Was allebei 100% penantie
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:38
www. Zo knok je je als team op karakter naar een kampioenschap . nl
Vind ik leuk
VanGoal +1004
zondag 10 februari 2019 om 18:40
De scheids helpt je bedoel je. Volgende week tegen Heerenveen 0 punten. Schrijf maar vast op
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:41
ja de scheids hielp inderdaad ....eerste helft gemist zeker?
Vind ik leuk
VanGoal +1004
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Blijf daar lekker in hangen man. Ik heb jou nog nooit op iets zinnigs kunnen betrappen.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 19:11
je bent ook relatief "nieuw" hier toch?
Vind ik leuk
Kees Bman +4056
zondag 10 februari 2019 om 20:34
Terecht 2-2 en bij Ajax terecht 1-0 wat is het verschil. 1punt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Onzin. PSV had bij 1-0 stand een pingel moeten krijgen en de 2-0 had nooit goedgekeurd mogen worden.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Jij hebt er kijk op. 👀
Vind ik leuk
Sooike1208 +5040
zondag 10 februari 2019 om 18:48
2-0 was zuiver de bal op lozano. Terechte goal. Beide clubs hadden een penalty verdiend dus onderaan de streep heeft de var vandaag niemand benadeeld
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Niet zo zeuren man. Wees realistisch. Ik ben ook ajaxcied. Maar psv had net zoveel recht op een penalty als dat utrecht dat had. Dus 2-2 is wat dat betreft een prima uitslag👍🏻
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Geloofwaardig Aja’x’cied
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Scherp gezien mr wise guy😉
Vind ik leuk
Sooike1208 +5040
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Tegen heerenveen 0 punten? Daar win je met je ogen dicht van. Staan niet voor niks 15e
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Www.zo wordt je in de slotfase 2x in het zadel geholpen door de scheids.nl
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
De arbitrage met de VAR begint zijn eigen leven binnen de competitie te leiden . Het is er niet echt veel veter van geworden elke week is het weer raak . Uit eindelijk hebben ze aan het einde van het seizoen in Zeist de meeste punten verzameld en geven ze zich zelf op het jaarlijkse personeelsfeest een schaal en spreken ze van een geslaagd seizoen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
We zullen zien, Heerenveen uit word een lastige
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:42
iedere week is lastig en daarom ook mooi maar ons TEAM toont karakter en geeft nooit op
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Gefeliciteerd met het nog terugkomen op 2-2.

Denk dat de laatste overtreding een goedmakertje was voor de penalty die van Boekel de eerste helft niet heeft gegeven.

Al met al een vermakelijke pot.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:50
inderdaad en een terechte uitslag
Hard gewerkt van beide zijden .
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Juist! Als Ajax eens een klein voorbeeld nam aan de spirit in Eindhoven... Niet dat ze goed spelen, maar de wil om te winnen is ongelooflijk
Vind ik leuk
bartjeee +1376
zondag 10 februari 2019 om 23:05
Kijk ik hou van dit soort reacties!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Zeker,we blijven uitlopen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
moeten we naar werken de komma vervangen door punt
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1777
zondag 10 februari 2019 om 18:43
leuk programma dat 'Saved By the Var'
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:46
inderdaad ze mogen vandaag niet klagen bij utrecht
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:28
Als ze scherper starten dan hadden ze wellicht acht ipv zes punten voor gestaan. Dat ze er een puntje uit slepen is mooi, maar jammer dat we pas na de 2-0 en een uur spelen echt gaan drukken
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 19:30
helemaal mee eens . ze hadden het moeilijk tegen dickie zijn berlijnse muur en gaven door 2 x slecht te verdedigen 2 goals weg
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:33
Ik snap nooit waarom men nooit wat opportunistischer speelt tegen zo'n muur. Proberen het van afstand, of probeer het lang op Luuk en dan de tweede bal. Dan verlies je maar de bal, dan komt Utrecht uit zijn schulp en ontstaat er weer ruimte in de omschakeling. Nu was het een soort status quo, PSV breien en Utrecht wachten en dan die Kerk diep sturen. Na drie van zulke tegenaanvallen moet je toch schakelen en het anders aanpakken.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 19:38
Ik zei het in het live meepraten topic ook al : over de flanken met onze tank en angelino kwamen we er niet door .
Dat had dickie goed voor mekaar.

Dan moet je wat meer pompen dus opperde ik al vroeg voor een extra spits er bij
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:50
Ik zou in dit soort wedstrijden Guti wel eens willen zien ipv Hendrix of Rosario. Meer voetbal in de ploeg.
Vind ik leuk
Rood&wit +4252
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Uuuuuuuuu
Vind ik leuk
Naranja +967
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Uuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Vind ik leuk
Bud Spencer +2662
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Van Boekel: schorsen voor het leven!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Waarom?
Vind ik leuk
Bud Spencer +2662
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Kom op man. 2 penalties niet zien, geen geel geven bij een overduidelijke overtreding waar geel voor staat. De grensrechter overrulen bij een ingooi terwijl de grens het goed zag. Ook had hij bij de 2-2 Utrecht voordeel kunnen geven omdat PSV een overtreding maakte. Maar vooral omdat hij zo parmantig aangeeft dat het geen penalty was voor Utrecht. Je kan 10x kijken en dan nog zie je niet dat het een penalty is. Dan ben je echt ongeschikt.
Vind ik leuk
Cazzy +1950
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Oof
Vind ik leuk
Mosquito +20317
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Puntje uitgelopen, zo jammer dit.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:39]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Van Boekel had die bal gewoon op de stip moeten leggen wat een schande ik snap wel dat Dickie tegen de VAR is wat eenm schande
Vind ik leuk
Nosje +1568
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Klopt. De Jong werd duidelijk aan zijn shirt getrokken.....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Dus jij denkt dat elke wedstrijd niemand aan zijn shirtje getrokken word, bovendien is die de Jong echt een nicht gaat liggen bij elk kleine touch, in de 88ste minuut niks aan de hand gaat als een stervende zwaan naar de grond
Vind ik leuk
Nosje +1568
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Er wordt veel aan de shirtjes getrokken, klopt. Nu werd zijn shirt bijna uitgetrokken. Wat is het verschil met vorige week. Heereveen krijgt gewoon een pingel.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Bijna uitgetrokken, voorkant blijft netjes de achterkant tot aan zijn schouderbladen, daarnaast helt hij naar voren om op de grond te gaan zitten daardoor word dat shirt naar boven getrokken.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Laat ze lullen joh.
Van ajacieden win je toch geen discussie, die hebben hun arrogante kop in hun eigen reet zitten en zo kijken ze wedstrijden van PSV.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5040
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Ook in de eerste helft toch? Dus die kun je tegen elkaar wegstrepen
Vind ik leuk
Sooike1208 +5040
zondag 10 februari 2019 om 18:44
En dickie moet zich maar eens kapot schamen dat hij zo’n kramer opstelt. Heeft werkelijk niks uitgevoerd en is dan nog moe ook.
Die venema moet zich verbijten op de bank zeg.....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
En Utrecht nog klagen op de VAR ook nog
Vind ik leuk
Stack5 +3204
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Gewoon een overtreding van Dumfries
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Van letschert ook. Van boekel was gewoon slecht en de var op de hand van utrecht..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Was t ook, ik ging er al van uit dat hij hem gaf. Alleen de Jong shirttrekken en Lozano overtreding hadden het 1-1 gemaakt ipv 2-0. Dus ze mogen bij U echt niet klagen.
Vind ik leuk
Stack5 +3204
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Waar de 2-0 uit kwam vond ik geen overtreding. v. Overeem speelde de bal. De Jong had inderdaad een penalty moeten krijgen. Al met al was deze wedstrijd een schoolvoorbeeld voor het falen van de VAR. Jammer want het had zoveel potentie. Maar het werkt gewoon niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Als er nu nog een PSVer die klaagt over did VAR.. wat een onzin maar alles kan nog !
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Zout toch op man, schele. Welke wedstrijd heb jij gekeken frikandel.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Waarom mogen we niet klagen? Omdat hij 1 keer geen penalty geeft aan Utrecht terwijl we zelf een penalty hadden moeten hebben en de 2-0 van Utrecht afgekeurd had moeten worden?

Jullie tellen maar 1 kant.
Beetje jammer...
Vind ik leuk
MojoRisin +14611
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Zeer vermakelijke wedstrijd, dubieuze scheids aan 2 kanten..
2-2 wel terecht lijkt me..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
aan 2 kanten? Lozano had geel moeten krijgen vervolgens krijgt voor precies dezelfde overtreding een Utrechter geel en Utrecht word een penalty onthouden, bij de 2-2 word Kramer omver gegooid hoezo van 2 kanten
Vind ik leuk
Nosje +1568
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Poep in de ogen? Wst dacht je van de overtreding tegen de Jong.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Was geen overtreding, elke staatsmongool kan gaan zitten op zijn knieën als hij contact voelt, veel te makkelijk daarintegen Dumfries die met zijn hand Gustafsson wegduwt vind ik wel een strafschop, Dumfries ook zn jong die elke keer wat probeert te versieren
Vind ik leuk
Nosje +1568
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Zijn shirt werd bijna uitgetrokken! Gewoon strafschop. Maar eerlijk is eerlijk, ze hadden ook een strafschop tegen moeten krijgen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Je kan niet de ene wedstrijd wel een penal geven voor trekken en de andere wedstrijd niet, dat is willekeur zoals Dick Advocaat al aangeeft is in deze wedstrijd niet anders toch?
Vind ik leuk
MojoRisin +14611
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Ja aan 2 kanten, wel ietsje meer voor PSV, dat klopt..
Maar doelde op de 2 penalty-momenten, waren het namelijk beide..
Ben redelijk tevreden, achterstand naar 6 punten en geen 8..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Ik ben ook tevreden, achterstand van 5 naar 6.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Hoe kan je tevreden zijn als je achterstand oploop, like wtf?
Vind ik leuk
MojoRisin +14611
zondag 10 februari 2019 om 18:52
Niet tevreden over gisteren natuurlijk.. Maar gelukkig geen 8 punten..
Vind ik leuk
MojoRisin +14611
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Geef je groot gelijk.. Maar bij 8 was het over en uit geweest, nu hebben we nog een kans..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Nouja Utrecht had t verdiend dus het had gewoon 5 moeten blijven maar Ajax gun je atm niks meer daar valt iedereen van in slaap
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Je hebt de wedstrijd gezien?
PSV was twaalf klasse beter.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Haha, in tweede deel van tweede helft, jazeker heb ik de wedstrijd gezien waar baseer ik anders mijn mening op
Vind ik leuk
MojoRisin +14611
zondag 10 februari 2019 om 18:49
En bij de 2-2 was het inderdaad een overtredeing maar de scheids gaf voordeel.. Was een beetje dom van Utrecht, die hadden niet door moeten voetballen..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Hij gaat kijken ziet de overtreding en nog denkt ie ja weetje wat ik geef PSV wat ze graag willen, dan moet je ballen tonen en hem gewoon op de stip leggen, ook zegt t genoeg dat de VAR zegt ga maar kijken dat gebeurde bij de Jong niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Is hij bij dat shirtje trekken ook gaan kijken ? Nou dan
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Nee dat zegt al genoeg, dat de VAR t te makkelijk vind
Vind ik leuk
MojoRisin +14611
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Ben het met je eens dat Utrecht de penal zeker meer verdiende.. Maar goed, 2-2 vind ik een goede afspiegeling van deze wedstrijd verder..
Vind ik leuk
ArieBombarie +42265
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Dit was natuurlijk een penalty voor Utrecht. Als je dan de beelden mag bekijken kan je tot geen enkele andere conclusie komen. Waanzin.

Wel een toffe pot. Goed teruggekomen van PSV.
Vind ik leuk
Arbee +2465
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Dumfries kan er vrij weinig aan doen dat hij valt, maar dat hij vervolgens die arm gebruikt om die jongen van Utrecht om te duwen is toch 100% reden om een pingel te geven
Vind ik leuk
ArieBombarie +42265
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Hij kon er idd niks aan doen. Maar die gast kon anders gewoon de bal aannemen.

Was die bal nu aan de andere kant van t veld oke. Maar hier is het gewoon absurd om geen penalty te geven. Een ieder die dat ontkent heeft helemaal niks met de regels.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
En geen PSVer die dat betwist. Maar oordeel dan ook eerlijk over dat shirttrekken bij de Jong.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Zelfs als hij valt, je kan ook zeggen dat Lamprou tegen Heerenveen zijn balans verliest omdat hij naar die bal toe gaat en dan beseft om het niet te doen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Als die van Lamprou geen penalty is dan is dit er zeker geen dus ik snap die VAR wel ;)

Dat makkelie hem niet geeft aan de Jong terwijl hij hen vorige week als VAR wel gaf is niet uit te leggen.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:45
hoe beoordeel je dan die situatie in de eerste helft waar letjert al in vroegtijdig stadium shirtje wil ruilen met de jong?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Geef t maar op Stratum, dat winnen we hier toch nooit.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42265
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Er is nogal een verschil tussen de 2-1 als penalty in de 1e helft of de 3-2 in de laatste minuten.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:52
da nooit nie
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Ins
Vind ik leuk
ArieBombarie +42265
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Precies t zelfde. Maar dat is toch niet t punt?
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:53
streep het weg en je hebt een terechte 2-2 toch?


Al dat gejank hier
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Onverwacht van 5 naar 6 punten. Kaasje toch ?
Vind ik leuk
ArieBombarie +42265
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Een penalty voor de 2-1 in de 1e helft of een penalty voor de winnende goal in de laatste minuten. Nogal een groot verschil zal zelfs jij erkennen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Het was pas 1-0 Arie
Vind ik leuk
ArieBombarie +42265
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Zelfde bericht, maar andere stand. Blijft een enorm verschil het moment.

Beide waanzinnig slecht van de scheids natuurlijk.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:58]
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 19:02
het had een pingel geweest die de 1-1 had kunnen opleveren arie .....

bovendien gaat het mij daar niet om.

Het gebrul en gehuil hier is van dusdanig selectieve aard dat je dat niet serieus kan nemen..


Ik roep al vanaf dag 1 weg met die kutvar
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Hij kon hem na die eerste helft niet meer geven.

Verder 100% penalty aan beide kanten.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Psv ook nooit meer zeiken dat ajax de var mee heeft.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Och och!!! Helemaal niets in Amsterdam!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Want?

Omdat hij op het laatste geen penalty geeft. Je ziet maar 1 kant.

Wij hadden sowieso al 1 penalty moeten hebben en een overtreding op Lozano.

Dus praat objectief of zegt niks.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:43
precies,weten zelf geeneens waar ze over praten.Maar zodra t woord VAR valt zijn ze er als de kippen bij
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:00
Psv had de var tegen. Var vond het een penalty en die psv niet..
Vind ik leuk
munkikiii +141
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Het is gewoon walgelijk om te zien hoe PSV geholpen wordt door de scheidsrechters
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Hahaha...kijk je de wedstrijd wel?
Vind ik leuk
munkikiii +141
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Haha heb jij een brilletje op !!!
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zondag 10 februari 2019 om 18:54
hahahahaha ga nog ff door we genieten met volle teugen van dit soort gejank
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:25
Geholpen? Ik had willen zien als we met 1-1 gaan rusten ipv 2-0
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Nu niet meer over de VAR zeuren in Eindhoven...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Want?
We hebben 2 overduidelijke momenten tegen en 1 mee. Maar alleen de laatste telt begrijp ik?
Onzin.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2184
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Bedankt Utrecht, na de wanvertoning van gister is de schade toch nog een beetje beperkt gebleven.
Vind ik leuk
Arbee +2465
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Utrecht bestolen door de arbitrage, jammer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:52
Hahaha, morgen effe naar Specsavers jij
Vind ik leuk
Arbee +2465
zondag 10 februari 2019 om 19:50
EdIt: reactie op de verkeerde persoon, excuus
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:51]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Welke speelronde hebben we het nu over?

Wel graag bij vandaag blijven aub.
Vind ik leuk
Arbee +2465
zondag 10 februari 2019 om 19:52
Ik heb drie grote fouten van de scheids en/of VAR gezien die alledrie een directe invloed hebben op het scoreverloop.

1. Geen pingel voor Luuk de Jong bij dat shirtje trekken gedoe
2. Niet gefloten voor de overtreding op Kramer die een of twee acties voorafgaand aan de 2-2 gemaakt werd
3. Geen pingel voor Utrecht na die valpartij waarbij Dumfries Gustafson omkegelt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:53
4. Niet gefloten voor overtreding op Lozano waardoor Urecht naar 2-0 kan counteren.
Vind ik leuk
Biennie +1534
zondag 10 februari 2019 om 18:39
Tja.. wat moet je hier allemaal over zeggen.

Geen uitgespeelde kans gehad dat psv, echter wel op mentaliteit een punt gepakt.

Kijken we mee dames ( ajax spelers).
Vind ik leuk
Nr14always +1439
zondag 10 februari 2019 om 18:40
We leven nog, 6 punten moet te doen zijn, ik roep alle spelers van Ajax nu op om echt alles te geven en Nouri die schaal te brengen.
Vind ik leuk
Dezeun +6044
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Bergwijn wil er vast wel mee langs gaan
Vind ik leuk
Dezeun +6044
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Verdiend punt
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Weg met de var
Vind ik leuk
Benniewies +4509
zondag 10 februari 2019 om 18:40
5 of 6 punten dat maakt tot nu toe weinig uit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Gelijk stoppen met die Var die is niet meer te volgen deze wedstrijd bewijst dat het voetbal niet klaar is voor de Var
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6107
zondag 10 februari 2019 om 18:49
het voetbal wel. maar de scheidsrechters niet

ze moeten de de verantwoordlijkheid gewoon bij de Var leggen en niet bij de scheidsrechter

en de regels moeten gewoon duidelijker zoals het eerste geval met De jong. shirtje trekken. of shirtje vasthouden gewoon pingel geven als het in de 16 meter is.

al gaat de bal 10 meter over de speler.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Van boekel houd Psv overeind , 2e doelpunt ging duidelijke overtreding aan vooraf.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:43
2e doelpunt van Utrecht bedoel je. Eens.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Van Overeem speelt de bal, geen overtreding. Maar zag het pas goed na 3 herhalingen, dus ik snap je reactie wel.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:03]
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5180
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Beide kanten op: waardeloos gefloten door het tiental scheidsrechters...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Mooi op karakter geknokt hoor waardige kampioen!!! 6 pnt ook mooi de rest voorsprong komt nog wel!!
Vind ik leuk
Johnny Cash +8861
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Nou dat was me het wedstrijdje wel weer.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +766
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Gelukkig toch nog gelijk gespeeld had ze liever zien verliezen maar zo zie je maar weer psv komt bijna altijd terug
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Dit was een 100 procent penalty voor Utrecht.... 100 procent tweede geel voor Lozano... Belachelijke beslissingen van deze scheidsrechter.
Vind ik leuk
jari11 +2388
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Lijkt erop dat psv wel wil strijden voor elkaar. 2-0 en dan toch nog 2-2 dankzij de stervende zwaan! Woensdag zullen de 11 eenmanszaakjes wel weer alles uit de kast halen voor hun eigenbelang. Ik hoop liever een team te zien dat vecht!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Gefeliciteerd PSV met het zwaarbevochten punt! Knap geknokt in een wedstrijd waar veel in zat.
Vind ik leuk
stefvo +776
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Hoe je daar geen penalty voor kan geven. Ongelofelijk! Van Boekel is een scheidsrechter met 0,0 ruggengraat, dat is vandaag wel weer gebleken.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:52]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Was idd een strafschop.
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:23
Inderdaad, shirt ging haast uit
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Utrecht wordt hier tekort gedaan. Maar 6 punten is te overbruggen. Ajax zit echt nog wel in de race voor de titel.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Boeiende wedstrijd was dit met een mega slechte van Boekel zeg pffff wat een aanfluiting.
Vind ik leuk
Godin1 +1261
zondag 10 februari 2019 om 18:40
PSV wordt door de VAR gered. 100 procent penalty.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:58
PSV wordt 2 keer genaaid.
1 keer zit het mee.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11238
zondag 10 februari 2019 om 18:40
Wat een verassing met een Brabantse scheids!! Nooit meer klagen over de VAR!! En de arbitrage!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Limburgse scheids, woont 7 km van eindhoven, blijft knvb maffia.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Hij komt uit Limburg dus je lult poep.

En we hebben hem 2 keer tegen en 1 keer mee. Dus wat zwets je nou man?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:35
Hij komt wel uit Brabant. Jij kletst uit je nek.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11238
zondag 10 februari 2019 om 20:44
Hij kan best in Limburg wonen, hij is geboren in Vierlingsbeek...en het is een thuisfluiter eerste klas, zelfs als PSV uit speelt!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:20
En Ajax heeft die Turkse scheidsrechter als thuisfluiter , dus dan hebben ze allebei een scheidsrechter die altijd in hun voordeel fluit .
En dat Ajax al 8 punten heeft verloren na de winterstop ligt niet aan van Boekel , maar aan het matige spel van Ajax
Vind ik leuk
De Liefhebber +11238
zondag 10 februari 2019 om 22:03
Dat laatste klopt! Alleen heeft Pol er wel voor gezorgd dat PSV niet meer punten verloren heeft....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:09
Ik heb het niet gezien dus kan er ook geen oordeel over vellen , maar een feit is dat topclubs bevoordeeld worden tegenover de andere clubs met scheidsrechterlijke dwalingen .
Ik kan zo een lijstje met scheidsrechterlijke dwalingen opnoemen ten voordele van PSV , maar dat kan ik bij Ajax ook .
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Utrecht of PSV?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
PSV wint ook niet..en volgende week de traditioneel lastige uitwedstrijd naar Heerenveen. We zullen zien hoe de rest van het seizoen verloopt. Hopelijk komt na volgende week de spanning meer terug.
Vind ik leuk
KCP +387
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Ten hag rot op!!!
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:22
Terecht punt
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Die var mag echt oprotten van mij. In de eerste helft dat moment met Luuk de Jong en in de tweede helft een dramatisch optreden bij die overtreding van Dumfries wat ook gewoon een penalty was.

Uiteindelijk nog tevreden met een punt waarmee Ajax dus op 6 punten zetten.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2184
zondag 10 februari 2019 om 18:45
En de duidelijke penalty voor Utrecht noem je maar even niet?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Kijk eens op het einde van de eerste alinea!
Vind ik leuk
Roffel1998 +2184
zondag 10 februari 2019 om 19:56
Ahh die verkeerd gelezen, dr waren nog wel een aantal dingen in t nadeel van psv trouwens. Ik las 'overtreding op Dumfries', sorry.
Vind ik leuk
stefvo +776
zondag 10 februari 2019 om 18:54
“Overtreding van Dumfries”.....
Vind ik leuk
Roffel1998 +2184
zondag 10 februari 2019 om 19:57
Verkeerd gelezen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Dat zegt hij toch?
Vind ik leuk
Mozes24 +589
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Dick bedankt!!! Laffe coach met zijn enige wissel in de 86e minuut. Kramer...... luie spits zeg!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5040
zondag 10 februari 2019 om 18:41
2-2 tegen 10 man van utrecht. Want waarom kramer er in stond??

Voor neutrale tv kijker als ik was dit een heerlijke pot voetbal
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Het lijkt net of PSV elke wedstrijd de eerste helft begint op 80%. Waarna ze 2e helft doorschakelt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:41
100% penal, 100% overtreding bij de 2-2 (PSVAR)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Inderdaad 100% penalty. Als je ziet hoe lang hij de Jong vast houdt...verschrikkelijk inderdaad dat hij niet wordt gegeven. En 2-2...Je bedoelt de overreding op Lozano maar dat was bij de 2-0.

Verder goed gesproken maar probeer wel de standen goed in te vullen want zo is je verhaal onduidelijk.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:23
Je weet volgens mij precies over welke situaties ik het had, verder moet je de 2-0 maar is even terugkijken en dan zul je zien dat hij de bal raakt. Verder laat Lozano "de duikelaar" zich zo'n 20-30 keer per wedstrijd vallen dus dat kan je niet meer serieus nemen.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:26]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:22
Ah oké...Als iemand de bak raakt is het sowieso geen overreding.
Dank voor deze vernieuwende regel.
Vind ik leuk
Nr14always +1439
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Volgende week nog 3 punten.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11238
zondag 10 februari 2019 om 20:48
Heerenveen kan de punten goed gebruiken!
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1777
zondag 10 februari 2019 om 18:42
corrupt als wat de var, waar is die lelijke calimero met zn 'VajaxR account ? Ff naam veranderen dus. Nu al helemaal na die tackel van laatst haha
Vind ik leuk
De Liefhebber +11238
zondag 10 februari 2019 om 20:47
Die heeft een ban....heet nu iets van Sjef lul of zo...
Vind ik leuk
Bizzy +23310
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Psv onwaardig. Ze moeten zich kapot schamen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Dan had je gister Ajax eens moeten zien 😅
Vind ik leuk
munkikiii +141
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Dr was er maar 1 de slechtste man van het veld dat is van Boekel voor zowel Utrecht als PSV
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1777
zondag 10 februari 2019 om 21:07
dit is de max van psv. Psv waardig.
Vind ik leuk
Bizzy +23310
zondag 10 februari 2019 om 22:02
Wens is de vader van de gedachte. Afgelopen 5 jaar lijkt me een prima rentiekader
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1777
maandag 11 februari 2019 om 00:32
al komen er nog 10 jaren bij, jullie blijven in de schaduw van de spotlight (Ajax) 😁🤙
Vind ik leuk
Bizzy +23310
maandag 11 februari 2019 om 08:02
Het is ook geen doelstelling om jullie schaduw te lopen. Wij zijn Psv.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1777
maandag 11 februari 2019 om 10:39
hahah komop, 'Wij zijn psv' dat klinkt echt zo droevig, dat past totaal niet, dat is het zelfde als iemand zegt 'wij zijn vitesse' (no offense)
leuke club doen het weel aardig in nederlandse compititie maar in Europa niks te zoeken.
dat kan je gewoon niet zeggen je word echt niet serieus genomen...
Vind ik leuk
Bizzy +23310
maandag 11 februari 2019 om 12:54
Maar toch is het zo "wij zijn PSV". Jullie zijn Ajax. Niks mis mee. Weet je wat droevig is iedere keer de prijzenkast van Ajax erbij halen om je punt te maken. Het is in de categorie wedstrijdje ver plassen. Dat Ajax een grotere prijzenkast heeft is een feit. Naar mijn weten heeft PSV geen beleid gemaakt om Ajax op dat vlak af te troeven.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1777
maandag 11 februari 2019 om 15:56
grappig, want je begint zelf met de context : 'prijzen' met je comment hierboven 😂.
Ten tweede ik heb niks gezegd over prijzen en ja voetbal draait om prijzen, prijzen zijn voor eeuwig..

Maar het eind van de dag zijn wij maar de supporters. De voetballers spelen voor prijzen wij supporten de club, dus zoveel heb je er niet aan (alleen een feestje denk)
Vind ik leuk
Akela +66
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Dit wordt weggestreept tegen de niet gegeven penalty tegen de Jong. Arbitrage is zo matig. Van Boekel floot inconsequent.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:53
En de niet gegeven gele kaart voor Lozano waardoor hij de volgende wedstrijd niet mist en de overtreding bij de 2-2 waardoor PSV kon scoren. Verder wel een verdiend punt. PSV bleef door knokken. Kan mijn ploeg een voorbeeld aan nemen
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:21
Consequent inconsequent
Vind ik leuk
keesje s +416
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Dacht even... Het geluk is eindelijk op in Eindhoven maar nee hoor...en die luuk de Jong gadverdamne wat een jankerd... Wel knap gescoord trouwens eerlijk gezegd
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Luukiluuk ouwe prikkerd...
Wel jammer had het Dickie echt gegund
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:42
1punt erbij is altijd beter dan niets!! Terechte uitslag.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:43
En daarom word PSV wel kampioen en wij niet. Strijd en passie. Dat is nodig als het voetballend een x niet lukt. Dat miste ik bij ons gisteren.
Vind ik leuk
Nar +758
zondag 10 februari 2019 om 18:43
We mogen Utrecht wel dankbaar zijn...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Gelukkig gelijkspel
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:43
Piep - piep........reactie ergens in de 80........of 90, kan ook natuurlijk.
Vind ik leuk
derksen +9003
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Voor de gene die niet geschakeld hebben
Man city- Chelsea vs Utrecht-psv whoeahahahahahahah
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Titel graag aanpassen PSV pakt dankzij hulp VAR een punt.
Vind ik leuk
Maan88 +6596
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Titel graag aanpassen: PSV loopt punt uit op het miljoenensterrenessemble uit amsterdam en is op weg naar de volgende titel!!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
De var is echt verschrikkelijk. Aan beide kanten vandaag! En zo is het iedere week weer raak...
Vind ik leuk
Retweet +668
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Nou...ontsnapt....dit was geen ontsnappen dit had winst moeten zijn. Utrecht speelde thuis laf ( hun goed recht) en had geluk dat de VAR niet thuis gaf in de eerste helft bij 1-0( zuivere penalty) en bij 2-0 ( overtreding) 4 punten verloren na de winterstop al door hoofdrol var... Zo alleen kunnen ze PSV stoppen....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Zielige Calimero
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1330
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Ga huilen joh
Vind ik leuk
Tfoe +3890
zondag 10 februari 2019 om 18:57
🤣👍
Vind ik leuk
Retweet +668
zondag 10 februari 2019 om 19:08
In Amsterdam lachen ze ja vinden ze super de var heeft ze bij vvv uit ook 3 punten geschonken.. zonder de VAR lukt t blijkbaar niet...met is t ook maar de vraag
Vind ik leuk
markie +2377
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Hahaha is dit serieus? Hahaha
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Gelijkspel is wel terecht. Utrecht had de beste kansen de eerste helft, PSV de tweede helft en beide een zuivere penalty ontnomen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11238
zondag 10 februari 2019 om 22:12
Je hebt de overtreding bij 2-2 gemist? En de penal voor Utrecht? Die botsing/struikelpartij van Lozano kun je moeilijk een overtreding noemen.... of moet iedereen aan de kant als Lozano er aan komt?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Het failliet van de VAR
Vind ik leuk
Retweet +668
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Wordt nog wat in Amsterdam als PSV daar heen moet.... benieuwd wat de VAR dan te melden heeft....wordt vervolgd..
Vind ik leuk
Ultra-Mag +29
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Scheids heeft in de rust de beelden van de Jong vs Letschert gezien en dit rechtgetrokken met het knullige moment van Dumfries, daar hebben we geen VAR voor nodig dus.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Ik vind het er niet leuker op worden. Het gaat meer over de VAR dan over het voetbal
Vind ik leuk
Vamos7 +10163
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Waarom begint PSV niet zoals tweede helft speelde aan de wedstrijd eerste helft was slap Lozano en Bergwijn bakten er werkelijk waar helemaal niets van......
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Zijn ook alleen maar met een transfer bezig...
Vind ik leuk
De Liefhebber +11238
zondag 10 februari 2019 om 22:14
Zijn ook zwaar geblesseerd geweest....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Bergwijn gewoon van de partij na de van lijn tot lijn rol afgelopen week, wat een verschrikkelijke aansteller is het toch. Lozano ook al zo'n drama kleuter, typisch PSV. Gefeliciteerd Utrecht met het verdiende punt.
Vind ik leuk
Counterattack +11371
zondag 10 februari 2019 om 22:08
Klasse spelers om zo op en top sportman te zijn: proficiat met jullie herstel, net als ook Veltman weer erbij
Vind ik leuk
VA1 +2660
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Belachelijk, wat is nou de meerwaarde van de VAR?!
Vind ik leuk
Linke loe +313
zondag 10 februari 2019 om 18:45
En nu moeten we blij zijn als ajaxieden!!?? Nou ik ben helemaal niet blij schaam me nog kapot en heb helemaal geen hoop meer in de titel..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Als Barcelona vanavond nou maar wint dan vind ik het allemaal best......
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Soms zit het mee, soms...
Vind ik leuk
FCWijsneus +1208
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Helaas geen 8 punten maar je moet tevreden zijn met wat je krijgt.
Vind ik leuk
Maan88 +6596
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Toch mooi puntje uitgelopen!! Hoppaaaa lekker weekend zeg
Vind ik leuk
Come on Utreg +29105
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Spannende pot. PSV 2e helft veel sterker. Toch zonde om een 2-0 voorsprong weg te geven. En geen pingel in de slotfase
Vind ik leuk
aartstyle +1760
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Tja wat kan ik ervan zeggen. Dramatische leiding. Beide kanten recht op penalty. Arbitrage compenseert fouten van eerste helft in tweede helft. Dat maakt het nog slechter!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +2899
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Zo. Alles wat PSV weer mondje toe over arbitrage, VAR en de KNVB 🤫
Vind ik leuk
Reddevil +317
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Niemand hoeft te klagen om de VAR als die er niet was vandaag zoals bijna iedereen wil was de eindstand ook 2-2!
Vind ik leuk
pos +9335
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Leuke pot om te kijken met weer een rare VAR. 2 zuivere pingels en die gewoon wegwuiven. Heel vreemd. Alsof ze hun fout van de 1e helft willen compenseren met nog een fout.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
De var beslist wie er dit jaar kampioen wordt...echt waar.
Vind ik leuk
Kevinho +616
zondag 10 februari 2019 om 19:05
02Waren geen fouten van de VAR. Van Boekel negeerde de adviezen van de VAR. De scheidsrechter is eindverantwoordelijk.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1330
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Als dat laatste moment geen penalty meer was dan weet ik het echt niet meer hoor.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Wat doet die van boekel nou weer. 100% een penalty. Hoe ongelukkig de actie van Dumfries ook is, hij kegelt die speler zowat naar Afghanistan man, die speler kon nooit meer bij de bal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Ik vind, mijn mening, dat Utrecht een klein beetje genaait is vandaag.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:09
Die mening deelt iedereen die PSV geen warm hart toe draagt...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:43
Ik draag zelfs m'n vriendin geen warmhart toe dus wat is je punt?😂
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Wat een blamage weer voor die VAR.
Shirtje trekken op de middenlijn is een overtreding en vrije trap, maar in de 16 meter geen penalty. En een VAR die uit alle hoeken zicht heeft en een penalty wil geven wordt overruled door het ego van een middelmatige scheidsrechter. We maken er in NL een potje van
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Tja, liever zes dan acht punten achterstand
Vind ik leuk
wolfie +609
zondag 10 februari 2019 om 18:49
De VAR blijft verrassen. Eerste helft duidelijk een penalty voor PSV, in de tweede helft duidelijk een penalty voor Utrecht. Verder mocht de hoofdrolspeler van de musical " De stervende zwaan " Lozano weer lekker schoffelen zonder een kaart te krijgen. Van Boekel heeft zich weer in de picture gezet.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:09]
Vind ik leuk
Gerro +8490
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Gered door de VAR en daarnaast doet toch pijn als je denkt 3 punten uit lopen.
Vind ik leuk
Mad Max +1039
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Dat kan nog best een belangrijk puntje worden.
Vind ik leuk
Lubje +766
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Jammer dat het geen acht punten zijn geworden!
Vind ik leuk
Itsese +5945
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Wat een held he die Luuk!
Vind ik leuk
Harmmm +176
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Daar had Utrecht gewoon een penelty moeten krijgen op het laatst, was gewoon een goedmakertje richting De Jong. Met die blunder begint het overigens. Mits die penelty gewoon werd gegeven komt PSV op 1 - 1 ipv Utrecht op 2 - 0. Dan had PSV deze match gewoon over de streep getrokken.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20593
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Netjes, op karakter een punt gepakt
Vind ik leuk
Blindsy +17314
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Toch uitlopen op Ajax. Met een 7e punt vanwege een beter doelgemiddelde.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
na 2-0 achterstand terugkomen op 2-2 tegen ploeg die van zn eigen helft komt is gewoon goed van psv en daarom worden we terecht kampioen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Gefeliciteerd uuuuuu!

Goed geknokt en 1 pnt is terecht!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Meneer luke gaat graag liggen net als die mexicaan huilie huilie
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:15
De enige die huilie huilie doet ben jij ....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:50
Lucky psv.
Vind ik leuk
joodje007 +47
zondag 10 februari 2019 om 18:50
onbegrijpelijk dat deze 2 strafschoppen weer niet gezien worden.

al met al terechte uitslag
Vind ik leuk
Voetbal@com +2504
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Ontsnapt is niet echt het juiste woord gezien de statistieken, was het een penalty voor FC Utrecht, yep.

Was het penalty voor PSV in de 1ste helft, yep.

Heeft PSV weer als team gevoetbald, in de 2de helft zeker en was de 2-3 nog meer dan verdiend geweest.

Maar goed 3-2,had het in de laatste minuut ook kunnen worden, echter toen was Zoet wel goed wakker.

De 2 jeugdspelers van ons PSV, prima ingevallen.

Blijven werken aan het doelsaldo dan is het geen 6 punten maar 6+ punten.

Utrecht, alles gegeven en PSV goed gespeeld.

Jammer dat het er ala AZ geen 3 punten werden echter ze hebben zich goed hersteld & Luuk is veruit de beste speler van de ED ook al zou hij nu 13 wedstrijden uitvallen. Wat een aanvoerder, hij sleept het team mee ook in mindere periodes.

Fijne avond...en Sjaak..die gaat het alleen hebben over Diepvries daar durf ik wel geld op te zetten.
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:17
Ik had me een hoop type werken kunnen besparen. Beide partijen zullen niet kunnen leven met de beslissing van de scheidsrechter. De scheidsrechter maakt er een puinhoop van.

Door een sterke tweede helft met een wederom uitblinkende Luuk de Jong inderdaad een puntje gered. Wat een aanvoerder. En Gakpo en Ihattaren deden het inderdaad prima, leuke spelers.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
die niet van zn eigen helft komt moest t zijn
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Van Boekel heeft psv 2 punten geschonken
Vind ik leuk
markie +2377
zondag 10 februari 2019 om 18:57
En maar roepen over alle Var momenten tegen Ajax pfffg
Vind ik leuk
Uitvak030 +382
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Als je vandaag de wedstrijd hebt gezien. Kan je toch niet meer serieus zeggen, dat de manier waarop wij de VAR gebruiken een goede ontwikkeling is voor het voetbal? Twee penaltys!! Waar op het gemakje naar gekeken kan worden. Maar van Boekel dacht, ach miss zat ik wel fout bij de eerste. Dan ook maar bij de tweede niet. Willekeur. Willekeur.
Vind ik leuk
Smithsonian +41474
zondag 10 februari 2019 om 18:52
Ach ze worden toch kampioen.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:52]
Vind ik leuk
deltiaan +1383
zondag 10 februari 2019 om 18:52
mede door weer de VAR is psv genaaid, meten met 10 maten en hoe het hun uitkomt
Vind ik leuk
markie +2377
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Serieus, mag in je handjes knijpen dat je na de 2 2 geen pingel tegen krijgt.
Vind ik leuk
Kevinho +616
zondag 10 februari 2019 om 19:16
VAR had het bij het juiste eind. Scheidsrechter van Boekel echter niet, aangezien hij de adviezen in de wind sloeg.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2691
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Uiteindelijk na 2 fouten van de VAR aan PSV en Utrechts kant een voor beide teams verdiende 2-2 gefeliciteerd Utrecht!
Vind ik leuk
Kevinho +616
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Waren geen fouten van de VAR. Van Boekel negeerde de adviezen van de VAR.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2691
zondag 10 februari 2019 om 19:11
Hoe dan ook, dit soort fouten kunnen echt niet.. ik begrijp niet dat er bij iets wat zoveel geld kost en van zo'n gigantische invloed is nog zoveel wordt getolereerd.. maakte ik toch eens zoveel fouten op mijn werk..
Vind ik leuk
Voetbal@com +2504
zondag 10 februari 2019 om 19:34
en PSV ook gefeliciteerd....

Goed teruggekomen na een 2-0 achterstand.

Dank je wel beste Gyrosregime.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:41]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Blijft toch heerlijk spannend deze competitie!! Wat nou micky mouse !!
Vind ik leuk
markie +2377
zondag 10 februari 2019 om 18:55
Jammer dat er geen objectieve psvers zijn. Was natuurlijk een pingel, geef het gewoon toe. Wat niet weg neemt dat ook de stervende zwaan de Jong er een had kunnen krijgen
Vind ik leuk
Voetbal@com +2504
zondag 10 februari 2019 om 19:42
Er zijn genoeg forum PSV ers die het gewoon toegeven, niet alleen vandaag maar ook andere keren.

Kan Sjaak nog iets van leren.
Vind ik leuk
broedkip +1925
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Twee weken terug feliciteerde ik Psv met het behaalde VAR Kampioenschap. Nu nog maar eens van harte. Pol van Boekel fluit volgend jaar weer alle oefenwedstrijdjes voor Psv en krijgt de Gouden PSV speld voor zijn voorbeeldige fluiten.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Die Luuk de Jong laat zich ook maar al te graag vallen, beetje duikelen op de grond. Hoe nat het ook was door de regen, het was geen zwembad!
Vind ik leuk
AFP +1936
zondag 10 februari 2019 om 18:59
PSV ontsnapt in slotfase tegen Utrecht.
Na zo'n vervelend voetbalweekend voor zowel Ajax als PSV is duidelijk hoe de voetbalstijlen van beide ploegen zijn.
Ajax heeft te veel technische spelers en wil te veel voetballend oplossen waardoor het niet compact is, er komt dan achter te veel ruimte vrij. Dit zagen we vooral tg Hveen. Ajax kan geen bus parkeren.
PSV moet het hebben van hoge ballen van de backs en de zijkanten.
Utrecht liet het duidelijk zien dat PSV het heel moeilijk kan krijgen.Tegen tegenstanders van de ED lukt het PSV altijd, maar Europees denk aan Tottenham in Edhv waar Dumfries en Angelino kort gehouden werden dan scoort PSV haast niet tot moeilijk.

In elk geval zijn 6 punten veel beter dan 8 punten. Die hatelijke 2 punten zijn nu weg. Reken maar dat Ajax nu weer zelfvertrouwen krijgt en het wordt weer spannend. Ajax moet nu alles winnen inclusief 30.3 en hopen dat PSV punten gaat morsen, thuis tg Feyenoord en misschien de volgende week tg Hveen. Maar dit is slechts gissen. Met nog 11 wedstrijden te gaan en met een gewaarschuwde en getergde Ajax kan het misschien tot de laatste wedstrijd spannend worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:01]
Vind ik leuk
markie +2377
zondag 10 februari 2019 om 19:06
Prima verwoord
Vind ik leuk
AFP +1936
zondag 10 februari 2019 om 19:36
Dank je Markie.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2504
zondag 10 februari 2019 om 19:36
Beste AFP,

Jij gaat er dus vanuit dat Ajax vanaf heden alles wint, heb je het gisteren niet gezien tegen Heracles?

Ajax moet nog uit tegen AZ bijvoorbeeld.

Toch mooi Ajax verliest kansloos.

PSV behaald een terecht punt, als team, en toch gaat het geluid van wzawzdb niet even wat zachter behalve gisterenavond. .
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:40]
Vind ik leuk
AFP +1936
zondag 10 februari 2019 om 19:54
Nou Voetbalcom, ik gaf een scenario waarin als Ajax alles wint incl. 31.3 en PSV punten morst, ALS !!! dan kan het nog spannend worden.
Ajax speelde gisteren heel heel heel slecht net als PSV in Emmen en vandaag jôh tegen Utrecht, dat was toch niet om aan te zien. Steeds maar hoge ballen. Ik snap nu waarom PSV uit de CL gekegeld werd tg Tottenham en Inter, laat ik Barca ff weg. PSV speelt voorspelbaar voetbal, lange ballen lange ballen af en toe een combinatie maar vanavond zag je het resultaat en ze mogen blij zijn met het gelijkspel.
Ajax krijgt ook voor tg. Real weer zelfvertrouwen en moed door deze uitslag en zal naar verwachting proberen om zo veel te winnen. En als het niet lukt dan verloor Ajax de titel van zichzelf en is PSV de verdiende kampioen. Klaar.
Wat zijn 6 punten nou, die 2 punten extra (Ajax-Heracles) die zijn weg.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:55]
Vind ik leuk
kees ee +783
zondag 10 februari 2019 om 18:59
. . bij langs de lijn, radio, waren ze alweer bijna opgelucht, . . had ajax toch bijna geen punten verspeeld aan voetbalhoofdstad eindhoven !? zelfs borst begon een beetje opgewekt te klinken.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:35]
Vind ik leuk
markie +2377
zondag 10 februari 2019 om 19:05
Erg he die Borst met zijn "onpartijdigheid "
Vind ik leuk
kees ee +783
zondag 10 februari 2019 om 19:37
erg en eng, . . erg eng eigenlijk !?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Nou nou het was me het weekendje wel weer op deze manier. Mag duideliijk zijn dat zowel Ajax als Psv niet in goede doen zijn na de winter pauze en beiden niet optimaal kunnen profiteren van het falen van de ander. Daarbij moet dan wel gezegt worden dat de teamspirit er bij Psv beter in zit dan bij mijn eigen clubje, en hun dus wel op karakter er nog een punt weten uit te slepen. Chapeau hiervoor! Voor de rest zal er wel weer gezeikt worden over en weer of het wel of geen panelty's waren en dat de var weer kut was enzo. Nou ik weet in ieder geval dat de deur naar het kampioenschap voor ons nog op een kier staat, en dat had ik na de wedstrijd van gisteren in Almelo niet gedacht. Prettige avond verder allemaal!
Vind ik leuk
markie +2377
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Fijn dat ik niet die lap text hoef te typen, maar dit is ook mijn gedachten +1
Vind ik leuk
Guust +6090
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Nee de KNVB vergroot het gat, niet PSV. Ben benieuwd of die nare van de Ende nu ook iets te zeggen heeft.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Luuk de Jong had ook een pingel moeten hebben Calimero
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Men kan hier wel erg dom tijdens een wedstrijd, die nog niet afgelopen is, gaan lopen provoceren. En supporters uitlachen dat PSV een zuivere penalty onthouden is. Maar als het dan alsnog gelijk wordt en FC Utrecht misschien ook wel een penalty had moeten krijgen, komt de klap dubbel zo hard aan voor deze gastjes. Feit is dat PSV toch weer een puntje uitloopt.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:01]
Vind ik leuk
Guust +6090
zondag 10 februari 2019 om 19:09
Daar heb je gelijk in, maar deze scheids heeft het wel kado gedaan, veel te opzichtig gewoon wat deze man doet, en dan liepen alle PSVers over die Guzbuyuk te klagen, dit is nog vele malen erger en blijkbaar is het nu normaal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Daar waar PSV in de 1e helft geen penalty kreeg, kreeg FC Utrecht er geen na de uitglijder van Dumfries. Makkeli gaf als VAR vorige week Heerenveen wel een penalty voor exact hetzelfde vergrijp. Waarom nu dan niet? Willekeur. Dat van Boekel FC Utrecht er ook geen geeft, is dan logisch en terecht.
Vind ik leuk
Guust +6090
zondag 10 februari 2019 om 22:31
Zegt ook weer genoeg over de VAR, zo slecht vaak. Maar dat zeiken tegen de scheids mag ook wel eens aangepakt worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:32]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:03
In 15 van de 21 wedstijden tot nu toe scoort PSV na de 85e minuut. Dan toon je karakter.
Vind ik leuk
markie +2377
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Lachwekkendste moment vd wedstrijd: van Bommel protesteert bij het tijdrekken van Utrecht
Vind ik leuk
Kaylovic +16
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Wanneer het 2-2 staat heb je een speler nodig die kansen creëert en spelers passeert. Dat kan die ene palmboom Rosario niet. Zo zie je maar een cruciale fout van Bommel om Ramselaar weg te sturen!!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:14]
Vind ik leuk
SimonSays +6892
zondag 10 februari 2019 om 19:06
Je verwacht toch dat er niet met zo'n slappe instelling begonnen wordt... Nu maar genoegen nemen met een punt, en gun Utrecht en Dicky ook zeker een punt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:10
Wat een gelul allemaal van Boekel heeft gewoon de de VAR genegeerd hij wil graag zelf beslissen en dat heeft niks met geluk PSV of Utrecht te maken
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
zondag 10 februari 2019 om 19:11
Spannende en merkwaardige pot. Eerste helft had PSV veel de bal maar Utrecht stond goed. PSV wist zich geen raad, kwam er niet doorheen. Utrecht had een goed plan en was de gevaarlijkste ploeg op de counter. Geholpen door een snelle voorsprong toonde Utrecht zich een taaie tegenstander. PSV moest het hebben van spelhervattingen en had een strafschop moeten krijgen toen Luuk de Jong zijn shirt werd uitgetrokken maar de scheidsrechter oordeelde anders. De Engelstalige commentator begreep er niets van. PSV ploeterde voort, en na een duidelijk overtreding op Lozano waar de scheidsrechter wederom de mist in gaat komt Utrecht op een 2-0. Waarbij PSV er niet goed uitziet bij die tegenaanval en Zoet wellicht beter gepositioneerd had kunnen staan. De tweede helft begint net zo zwak aan PSV zijde, al spelen we wel opportunistischer. Waarbij Luuk de Jong uiteindelijk bij de eerste echte goede aanval van de tweede helft de aansluitingstreffer maakt. Daarna drukken wij Utrecht weg en krijgen enkele goede kansen, Utrecht komt er nog maar spaarzaam uit. Echter net wanneer de storm begint te liggen maken we de gelijkmaker weer dankzij het duo Bergwijn en Luuk de Jong. Als PSV dan net de jacht maakt op de winnende glijdt Dumfries uit en wordt Utrecht een strafschop ontnomen. Al met al een spannende pot, één punt uitgelopen. Het eerste uur spelen we erg zwak, daarna halen we een goed niveau maar uiteindelijk mogen we blij zijn met een punt.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3285
zondag 10 februari 2019 om 19:13
Zuivere strafschop voor Utrecht, Dumfries steekt zijn arm uit, hoe duidelijk wil je het hebben? Van Boekel slaapt in psv shirt.
Vind ik leuk
plein19 +2854
zondag 10 februari 2019 om 19:40
Je hebt gelijk maar vergeet de strafschop van psv te noemen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:41
Als dat zo was had PSV in de eerste helft ook een penalty gehad...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:14
Kijken wat swart weer gaat zeggen hierover
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:15
Var zegt 2 maal penalty van boekel neemt dat niet over.
Dus var niet fout
Vind ik leuk
Pietje2015 +16568
zondag 10 februari 2019 om 19:23
Deze niet gegevens penalty voor FC Utrecht gaat nog wel gevolgen hebben. Het wordt nu groot opgeklopt door de media, hetzelfde als het Lamprou moment.

Maar ondertussen heeft Ajax al 2 twijfelachtige pingel tegen gehad. Dit zelfde noodlot gaat met psv ook gebeuren.

Maar ohhh wat wordt psv toch verschoont van gele en rode kaarten.
Zoals Feyenoord altijd thuis loot voor de beker, krijgt psv nooit terechte kaarten. Vandaag de charge van lozano, niets. Was anders gewoon geschorst geweest tegen Heerenveen. En dan zal ik vorige week en de week ervoor, pereiro en malen nog maar even vergeten.
Vind ik leuk
Savior +1568
zondag 10 februari 2019 om 19:37
Helemaal mee eens maar dit is ook kampioensgeluk jammergenoeg, desalniettemin mooi dat het geen 8 punten zijn geworden
Vind ik leuk
Pietje2015 +16568
zondag 10 februari 2019 om 19:43
Heeft niets met kampioensgeluk te maken maar met bepaalde opdrachten vanuit Zeist.
Vind ik leuk
Savior +1568
zondag 10 februari 2019 om 19:48
Klopt maarja dan vind iedereen het weer triest als dat genoemd word
Vind ik leuk
mcmodd +26128
zondag 10 februari 2019 om 20:39
Nou Savior, ik denk dat 3 punten voor PSV ook niet helemaal terecht zou zijn geweest, toch?
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:40]
Vind ik leuk
Savior +1568
zondag 10 februari 2019 om 20:43
Klopt ook helemaal maar dat zeg ik ook niet toch! Maar je kunt toch ook niet ontkennen dat psv vaak goed wegkomt
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
zondag 10 februari 2019 om 19:41
Volgens mij ben jij Sjaak Swart
Vind ik leuk
B H +78
zondag 10 februari 2019 om 19:26
Klote Var! Weer lucky Ajax
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:35
Deze reactie kan echt niet
Vind ik leuk
Savior +1568
zondag 10 februari 2019 om 19:35
Kampioensgeluk, jammer lucky psv
Vind ik leuk
plein19 +2854
zondag 10 februari 2019 om 19:38
Beide ploegen hadden een strafschop moeten krijgen. 1x fout van de VAR en 1x een belachelijke beslissing van de scheidsrechter
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
zondag 10 februari 2019 om 19:40
Psv was op alle fronten beter
Vind ik leuk
Mr.Dee +401
zondag 10 februari 2019 om 19:44
Ik vond dat er bij de 2e goal van Utrecht een overtreding op Lozano werd gemaakt. De Jong had op basis van wat de VAR afgelopen weken heeft besloten een penalty moeten krijgen. Die actie van Dumfries was natuurlijk 100% een overtreding, onbewust maar wel een penalty. Verder is het (ondanks de uislag) natuurlijk zorgwekkend dat een FC Utrecht thuis tegen PSV maar 25% balbezit heeft.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:49
Dan maar een week later feesten toch?
Vind ik leuk
Ron Vinke +26
zondag 10 februari 2019 om 19:52
Als iedereen nu onder zijn stoel kijkt, ligt er voor iedereen een penalty!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:03
Gefeliciteerd Psvers met het punt en daardoor het uitlopen op Ajax. Ik denk wel dat Utrecht een strafschop verdiende bij een 2-2 stand. Maar soms zit het mee, soms tegen. Het blijft superspannend. Op naar volgende week. Voor Ajax nog een vervelend tussendoortje met Real op bezoek. Ben nu al benieuwd naar de wedstrijd in Amsterdam tegen jullie. Afzender: een Ajacied.
Vind ik leuk
mcmodd +26128
zondag 10 februari 2019 om 20:03
Natuurlijk weet ik dat ik PSV moet feliciteren met het gelijke spel tegen mijn FC Utrecht. Knap hoe ze nog terugkomen na wat persoonlijke blunders onzerzijds. En wat de scheidsrechter betreft, ik wens ook hem nog een heel fijn weekend, voor hem te hopen dat hij lekker zal slapen.
Vind ik leuk
MeAgain +7075
zondag 10 februari 2019 om 20:14
Ze maken zo veel fouten en blunders. Beide clubs hadden een penalty moeten hebben en misschien had er een dan ook nog wel een kaart moeten hebben.
Vind ik leuk
MeAgain +7075
zondag 10 februari 2019 om 20:11
Utrecht, gefeliciteerd met het punt. Knappe eerste helft gespeeld. Twee keer op de goal en ook nog twee goals gemaakt. Psv heeft volgens mij geen schot op de goal gehad eerste helft. Wel een aantal keer naast gekopt. Ik hoop dat het punt voor beide clubs genoeg is aan het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:41
Psv mist veel creativiteit in het team. Normaal gesproken komt dit ook van Lozano en Bergwijn, maar omdat Utrecht zo ging hangen kwamen zij niet aan de bal. Psv heeft wel de wedstrijd bijna in zijn geheel gecontroleerd maar ze lieten zich ongelukkig verassen bij de 2e goal (voorafgaand was het geen overtreding op Lozano, bal werd gewoon geraakt) en Zoet stond ook nog eens helemaal verkeerd in zijn goal... In de 2e helft had PSV veel meer controle maar ze kwamen er nog steeds moeilijk doorheen. Gelukkig hebben we Luuk de Jong in het team die ze er makkelijk in legt. 2-2 is een terechte uitslag. Alhoewel PSV uiterst slordig speelde!

P.S iedereen met een gekleurde bril die zegt dat PSV weer eens geluk heeft moet eerst een in de spiegel kijken. Beide ploegen werd een penalty ontnomen. Of de een nou meer een penalty was dan de ander maakt in deze niet uit. Het gaat weer aardig los in de reacties. Een hele hoop trieste mensen die elkaar uitschelden en belachelijk maken. En dat durven ze alleen vanaf hun computer schermpje. Het moet eens ophouden!!!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:42]
Vind ik leuk
Neuzekneus +2260
zondag 10 februari 2019 om 20:59
Sjezus zeg, is het allemaal zo moeilijk? Ik zal proberen met enige realiteitszin kort samen te vatten hoe het zit.

Ajax heeft die 6 punten achterstand helemaal aan zichzelf te wijten, niet de VAR, niet de scheids of het veld. Psv heeft ongeveer net zo vaak als Ajax de VAR mee gehad dus is ook geen excuus. Psv heeft de beste papieren om kampioen te worden en Ajax verkloot het wederom voor zichzelf. Psv heeft de afgelopen seizoenen wat meer geluk dan Ajax, door vaak in de laatste minuut een punt te redden, of zelfs 3 punten. Dus dan wordt Psv terecht kampioen. Ajax heet in de afgelopen seizoenen vaak genoeg de kans op de schaal gehad maar laat het elke keer zelf liggen.

Competitie duurt nog even, moeten nog onderling tegen elkaar in Amsterdam, dus ik geef nog niet op maar ik zal nooit Psv af gaan zeiken voor de resultaten die Ajax niet haalt door mentaliteit, onderschatting en divagedrag. Maar ik vraag in het algemeen aan IEDEREEN, hou aub op met elkaar proberen te kleineren, verrot te schelden of elkaar proberen af te troeven met dit soort onzin. Verleden en toekomst telt niet, het gaat om nu!

Ps. Sorry het is toch niet kort geworden, liet me eventjes gaan 😇
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:03]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 06:35
Één ding is zeker. Degene die kampioen wordt, is kampioen van de armoe...
Vind ik leuk
Hvdp +1609
maandag 11 februari 2019 om 11:40
ik begrijp de reacties hier echt niet
van boekel heeft de wedstrijd zodanig beïnvloed dat we nooit zullen weten hoe het resultaat echt zou zijn geweest
zowel voor de klachten van PSV als die van Utrecht is veel te zeggen
van boekel direct schorsen dus
ongeschikt om een wedstrijd te leidden
bij het TV programma "bed en breakfast" was hij ook al niet in staat om een wedsrijd "walking voetbal "te leiden
en zo iemand mag dan wel een eredivisiewedstrijd leiden!!
dat moet het hoofdthema zijn
zowel PSV als Utrecht benadeeld
de wedstrijd direct beïnvloed

Vind ik leuk
loek +105
maandag 11 februari 2019 om 12:48
Onbegrijpelijk dat van Boekel een Limburger een wedstrijd van PSV mag fluiten,ik woon in Limburg en weet dat de meerderheid hier voor PSV is
het aloude punt van westen/Zuiden en het was een 100% penalty watdoetdie mongool het gewoon weg wuiven natuurlijk want onze zuiderbuur PSV moet weer kampioen worden KNVB jullie zijn niet te volgen in jullie naief beleid jullie vergeten wel dat Ajax zorgt dat Nederland nog een beetje op de kaart staat en alsPSV kampioen word profiteren ze van de punten die Ajax dit jaar in Champions League verdiend.
Bovendien profiteren alle eredivisie spelers door Ajax wat betreft transfers en salaris dus ik begrijp die haat en jaloezie ten opzichte van Ajax niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws