VP's Elftal van de Week: AZ hofleverancier, spelers van Feyenoord en PSV

VP's Elftal van de Week: AZ hofleverancier, spelers van Feyenoord en PSV

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 10:00ma 11-02-2019 om 10:00

AZ is met drie spelers hofleverancier voor VP's Elftal van de Week. Ook Fortuna Sittard, Heracles Almelo en Feyenoord doen het met twee stuks goed.

Alexei Koselev (Fortuna Sittard)
Keepte de wedstrijd van zijn leven tegen Excelsior, dat slechts één keer wist te scoren tegen de doelman uit Moldavië. Mede door Koselev staat Fortuna na 21 speelronden in het linkerrijtje.

Jonas Svensson (AZ)
Het kan Svensson niet koud en guur genoeg: de Noorse stoomwals draait sinds de jaarwisseling op volle toeren aan de rechterkant. Was tegen NAC Breda weer goed voor een assist.

Maximilian Rossmann (Heracles Almelo)
Het was een klein wonder dat Rossmann de negentig minuten volmaakte tegen Ajax, want de Duitse verdediger van Heracles had in de slotfase letterlijk óveral last van. Een rots in de branding.

Calvin Verdonk (Feyenoord)
Maakte tegen De Graafschap zijn eerste doelpunt voor Feyenoord. Daarmee gaf hij een passend vervolg aan 2019, waarin hij zich heeft opgewerkt tot vaste basisspeler in De Kuip.

Guus Til (AZ)
Had het in de eerste seizoenshelft moeilijk met zijn tegenstanders en vooral zichzelf, maar is weer helemaal terug. Met twee doelpunten wees Til zijn ploeg de weg in Breda.

Lazaros Lamprou (Fortuna Sittard)
"Dit is mijn doorbraak", jubelde Lamprou na de 4-1 zege op Excelsior. Met twee knappe doelpunten had de jonge Griek (21) een groot aandeel in de driepunter van Fortuna Sittard.

Anco Jansen (FC Emmen)
De regisseur van FC Emmen. In de slotscéne van de thriller tegen ADO Den Haag (3-2 winst) speelde hij ook nog de hoofdrol als redder in nood door op schitterende wijze te scoren.

Brandley Kuwas (Heracles Almelo)
Kuwas en Ajax: het is een gelukkig huwelijk. Vorig seizoen draaide hij de Amsterdammers met een laat doelpunt de nek om in Almelo en zaterdag was hij weer een constante plaag.

Calvin Stengs (AZ)
Er wordt zo veel gezegd en geschreven over Stengs, maar alle loftuitingen zijn terecht. De sierlijke aanvaller van AZ is een genot om naar te kijken en floreerde ook tegen NAC.

Luuk de Jong (PSV)
Van onschatbare waarde voor PSV dit seizoen. Bij een 2-0 achterstand tegen FC Utrecht stond de topscorer weer op, met twee doelpunten en een zwaarbevochten punt als beloning.

Peniel Mlapa (VVV-Venlo)
Leidde VVV met twee doelpunten naar de zevende plaats in de Eredivisie. Mlapa, die een verleden heeft bij Hoffenheim en Borussia Mönchengladbach, scoorde al negen keer in zeventien Eredivisie-duels.

Poll

Wie was dit weekend de beste?

(1843 stemmen)

Plaats een reactie

Depsvfan +274
maandag 11 februari 2019 om 10:03
Zoals het hele seizoen was luuk weer super belangrijk! Blij dat hij deze zomer niet vertrokken is
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:07
Zeker belangrijk, ook gewoon een goede spits voor de ED.
Zou hij houdbaar zijn voor PSV, lijkt me tenminste dat hij na zijn mislukte avonturen in het buitenland het daar ook nog een keer wil bewijzen toch?
Vind ik leuk
dhrwobo +40533
maandag 11 februari 2019 om 10:08
Precies mijn gedachten. Als het aan hem ligt zal hij wel revanche in Europa willen.

Maar clubs zullen terughoudend zijn nadat hij in Engeland en Duitsland geflopt is. Al is hij wel volwassener geworden.. hij moet een coach hebben die het elftal in dienst van Luuk laat spelen, met echte buitenspelers en opkomende backs...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:12
Inderdaad, het is ook gewoon een spits die afhankelijk is van ballen en voorzetten.

Het nadeel is dan ook wel direct dat hij eigenlijk in een ploeg moet spelen die bovenin meedraait met veel balbezit, en dat is denk ik te hoog gegrepen.
Vind ik leuk
mcmodd +26111
maandag 11 februari 2019 om 10:23
Luuk maakte twee uitstekende doelpunten, maar wel door zeer slordig en matig verdedigen van FC Utrecht. Ik zag Kuwas met onnavolgbare bewegingen en sprankelend bleef hij overeind tot zijn laatste minuut. Mijn voorkeur lag dus bij de laatste speler.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:26
Heb je een punt, maar voetbal blijft natuurlijk ook wel een spel waarbij degene die de minste fouten maakt doorgaans wint. Hij staat er wel weer op zo'n moment.

Kuwas had zeker ook niet misstaan, speelde erg sterk zoals je terecht aangeeft!
Vind ik leuk
mcmodd +26111
maandag 11 februari 2019 om 10:35
PSV maakte echt wel meer fouten dan FC Utrecht. Als je wilt winnen van een tegenstander met een zeer snelle omschakeling en zo ongeveer de snelste speler van de ED, dan moet je toch niet met 9 man voor de bal staan bij een counter van de tegenpartij. Dan doe je iets helemaal niet goed. De twee die Kerk hadden moeten afstoppen konden nog slechts de hakken van Kerk bewonderen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:09
Voor de ED is hij zeker goed!! Lekker in Eindje blijven!!
Vind ik leuk
Mario 1 +1916
maandag 11 februari 2019 om 13:29
Degelijk, constant. Beste spits van Nederland. 😀😀
Vind ik leuk
Janzijnvader +16851
maandag 11 februari 2019 om 10:04
Stengsieeeee
Vind ik leuk
Always PSV +15946
maandag 11 februari 2019 om 10:35
Stengs zou ik heel graag bij PSV zien Jantje, denk echter dat AZ veel geld vraagt!
Vind ik leuk
Janzijnvader +16851
maandag 11 februari 2019 om 10:38
Ja reken daar maar wel op, ik denk dat hij onhaalbaar is voor Nederlandse clubs.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:03
Ajax kan hem wel halen hoor. 75 miljoen moet wel lukken toch
Vind ik leuk
Mario 1 +1916
maandag 11 februari 2019 om 22:28
Nee , kijk naar het zuinige bekje van van der Sar zijn foto , een paar dagen terug. Ze zijn aan het sparen voor de Europese competitie.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:46
Het is zijn vader.
Vind ik leuk
John M. +5065
maandag 11 februari 2019 om 12:48
Heet ook Jan.
Vind ik leuk
Connie Veren +5616
maandag 11 februari 2019 om 10:04
......
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:07]
Vind ik leuk
thierryer +1973
maandag 11 februari 2019 om 10:05
Ik vond Stengs niet bepaald goed spelen vrijdag. Gaf 1 mooie assist maar verder was het niet bijzonder.
Vind ik leuk
mchollie +3566
maandag 11 februari 2019 om 14:46
Mee eens, grossierde in het begin van de wedstrijd in fouten. Til was beter, maar de beste man van AZ vond ik Maher.
Vind ik leuk
Babelagtig +1839
maandag 11 februari 2019 om 10:06
Huh? Geen van boekel??
Vind ik leuk
Dedan002 +2950
maandag 11 februari 2019 om 10:42
Die staat in de top of the flops van deze week.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4544
maandag 11 februari 2019 om 10:08
Lijkt me tikkie te aanvallend dat elftal....
Vind ik leuk
Bdog +6968
maandag 11 februari 2019 om 10:33
Ja, ze hadden wel een type Blind in de verdediging kunnen gebruiken........
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:08
Verre weg Luuk!!! Kom er maar in azijn zeikers
Vind ik leuk
Huud Resp +21
maandag 11 februari 2019 om 10:19
Koselev was echt geweldig gisteren. Keepte echt een dijk van een wedstrijd. Het werd 4-1 maar ook zomaar 3-3 kunnen zijn...
Vind ik leuk
Kaar +2078
maandag 11 februari 2019 om 10:58
VP, ik ben op zoek naar de 2e speler van Feyenoord in dit elftal🤔
Vind ik leuk
HJR +8897
maandag 11 februari 2019 om 11:01
Guus Til (AZ)
Had het in de eerste seizoenshelft moeilijk met zijn tegenstanders en vooral zichzelf, maar is weer helemaal terug. Met twee doelpunten wees Til zijn ploeg de weg in Breda.


Zo typisch dit, speelt 17 wedstrijden minder en na 1 topwedstrijd is hij weer helemaal terug :)

En deze ook:
Lazaros Lamprou (Fortuna Sittard)
"Dit is mijn doorbraak", jubelde Lamprou na de 4-1 zege op Excelsior. Met twee knappe doelpunten had de jonge Griek (21) een groot aandeel in de driepunter van Fortuna Sittard.

Als je 2x scoort heb je je doorbraak al te pakken ;)?

Beide horen natuurlijk wel in het team van de week :)
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:02]
Vind ik leuk
Waagplein +601
maandag 11 februari 2019 om 13:11
Eerlijk is eerlijk, Til speelt al een paar wedstrijden goed (sinds de winterstop).
Vind ik leuk
HJR +8897
maandag 11 februari 2019 om 15:19
Ah oke, ik zie natuurlijk niet alle wedstrijden helemaal moet ik ook toegeven :)
Vind ik leuk
Dirk Zaal +127
maandag 11 februari 2019 om 11:10
elke spits bij psv
door hun spel doen ze het goed?
,romario, lucky niles

ik met m'n nah zou het zelfs nog kunnen
met dat gorre counter boetbal
je hoeft maar voor hetdoel te staan douwen ,trekken schelden proviceren en je bent de man
elders lukt het hun niet
nu krijg ik commentaar over me heen
jammer dan
ja 10- maar geen kampioen
gewoon 3 punten
hoeveel was het de have finale 2002
laatste keer 4-0
vorig jaar aan kampioeschap geholpen
dit jaar weer
veel.prijzen in eindhoven
maar nogvnooit de beste van de wereld geweest
er aan mogen ruiken
DIRK uit arnhem

Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:27
Vechtlust werd beloond klasse
Vind ik leuk
Humberto01 +783
maandag 11 februari 2019 om 11:47
Dat er zoveel AZ spelers tussen staan in vreemd. Tegen de laagvlieger NAC ben je al gauw een uitblinker. Ik wil ze wel eens tegen Ajax zien!
Wat dat betreft hadden er meer Heraclesspelers genoemd kunnen worden. Zij hebben Ajax afgejaagd en helemaal niet in hun spel laten komen. Dat zie ik de angstcoach Van de Brom van Az niet doen. Die durft dat gewoon niet, bang dat zijn team wordt afgeslacht. Met die langzame Vlaar achterin zou ik het ook niet doen, dat begrijp ik.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:48]
Vind ik leuk
mchollie +3566
maandag 11 februari 2019 om 14:49
Dan heb je de wedstrijd niet gezien. NAC jaagde, drukte en speelde fysiek. AZ had het 5 minute moeilijk maar daarna speelde hat heel goed onder de zware omstandigheden. Wind, regen en een heel modderig veld.
Vind ik leuk
Humberto01 +783
maandag 11 februari 2019 om 14:54
Maar NAC heeft een niveau van niets! Het is niet zo vreemd dat ze de nummer 18 zijn. Kom op!
Vind ik leuk
AlbS +301
maandag 11 februari 2019 om 12:16
Die Mlapa (VVV) dat is een lekkere voetballer. Snel, groot en een lekker shot. Hou die man in de gaten.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:28
De Jong vervelend mannetje aan het worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws