Kieft verbaasd over Feyenoord-ophef: 'Ik kan wel honderd namen noemen'

Kieft verbaasd over Feyenoord-ophef: 'Ik kan wel honderd namen noemen'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 21:08zo 10-02-2019 om 21:08

Wim Kieft heeft zich verbaasd over alle ophef rondom Dick Advocaat en zijn afgeblazen transfer naar Feyenoord. Volgens de analist heeft Feyenoord meer dan genoeg alternatieven voor De Kleine Generaal.

Advocaat prijkte bovenaan het lijstje van Feyenoord-directeur Martin van Geel, maar bedankte deze week voor de eer vanwege de negatieve sentimenten rondom de aanstaande benoeming. Kieft vindt echter niet dat de Rotterdammers al te lang moet blijven treuren. "Overdrijven we het niet allemaal een heel klein beetje?", vraagt hij zich hardop af bij Rondo op Ziggo Sport. "Is het zo moeilijk om een nieuwe trainer voor Feyenoord te vinden? Ik kan er wel honderd opnoemen."

Presentator Jack van Gelder vraagt vervolgens naar concrete namen. "Die trainer van VVV (Maurice Steijn, red.) kun je nemen, je kunt Henk Fraser (van Sparta, red.) trainer maken... En zo zijn er nog wel meer in de Eredivisie", oordeelt de voormalig topscorer van Europa. "We doen net alsof het de allermoeilijkste baan ter wereld is. Is het hogere algebra of zo?"

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 21:12
Tsja, Kieft. Misschien geen hogere algebra. Maar toch een verdomd moeilijke klus.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9983
zondag 10 februari 2019 om 21:44
Waar ik vooral moeite mee heb is dat iedereen elkaar napraat op tv. Maurice Steijn, ja doet het leuk bij VVV, maar heeft het nergens anders gered. Dan Fraser, die speelt net zo aantrekkelijk voetbal als Gio en haalt ook de punten niet bij clubs waar hij trainert is geweest. Ja, maar Fraser is een echte Feyenoorder zegt men dan. Ja dat is Gio ook, net alsof dat de enige voorwaarde is om bij de mooiste club ter wereld aan de slag te gaan (voor mij dan). Potverdorrie Kieft, wat geniaal om deze twee uit die zogenaamde honderd te noemen. Bedankt voor je bijdrage!
Vind ik leuk
Deck010 +9297
zondag 10 februari 2019 om 22:01
Ik was inderdaad ook meer benieuwd naar die 98 andere namen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:14
Hier kan ik me in vinden. (Afgezien dat ik Ajax de mooiste club ter wereld vind, maar is logisch. Elk heeft zo zijn of haar club) Kieft typisch zo iemand die zo maar dingen zegt om toch maar weer aandacht te krijgen. Hij zegt eigenlijk nada/noppes. Dat gelul ook altijd dat, wanneer iemand een ‘échte’ clubman is, diegene ook goed genoeg is om een absolute topclub (want dat is Feyenoord nog altijd imo, ondanks alles wat er gebeurt bij jullie, ook dit seizoen weer) te leiden en het voor het zeggen te krijgen betreft het eerste elftal. Échte vakmannen, trainers die dus wél geschikt zijn om trainer te zijn bij een topclub (op basis van eerdere prestaties) en die wél de druk aankunnen. Zo iemand hoort Feyenoord te strikken. Nog even terug over Kieft, idd die 100 slaat nérgens op. De geschikte trainers zijn er wel, maar erg schaars.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:15]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 00:34
Oud voetballers die op een hoog nivo gespeeld hebben, hebben wel met toptrainers te maken gehad. En daarvan hebben ze geleerd.
Oud spelers weten wat spelers denken. Kennen de kleedkamer geheimen. Herkennen veel problemen.

En hebben aanzien bij de spelers.

Kortom: oud spelers hebben 10 pluspunten tov laptoptrainers. Want net wat Kieft zegt : Hou het gewoon simpel als trainer en lul niet zoveel.

Fussbal spielen. Punt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 00:37
Dat is waar. Maar een geschikte trainer hoeft uiteraard niet persé een laptoptrainer te zijn.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:13
Toen ik dat zei werd ik afgebrand....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 01:29
Stijn Schaars ? Daar had ik idd niet opgekomen 😆
Vind ik leuk
FCHeineken +874
maandag 11 februari 2019 om 07:30
VVV is pas de 2e club op eigen houtje voor Maurice Steijn.
Hij heeft het bij FC Den Haag niet gered omdat hij daar ook werd tegengewerkt... en kon daar niks in zijn periode (nu trouwens ook nog niet, maar dat terzijde).
Bij VVV had hij mogelijkheden in de Eerste Divisie met promotie als resultaat. Nu in de Eredivisie heeft hij elk jaar de mogelijkheid om nieuwe spelers te halen die voor VVV op niveau zijn.
En hij presteerd daar prima mee, hij maakt spelers zichtbaar beter en geeft ze vertrouwen.
Ik ken Maurice goed (woonden ooit praktisch naast elkaar in DH) en geloof me, deze man heeft er echt veel verstand van en kan heel goed met spelers omgaan. Ik denk dat hij echt niet zou misstaan bij Feyenoord... als hij maar de tijd krijgt.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 07:31]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:16
Hij zou niet misstaan. Dat op zeker.
Maar ik ben bang dat de spelers bij aanvang al zoiets hebben van "Maurice Wíé ??".
En dan sta je als coach al 1-0 achter.
Als er iemand als van Gaal of, voor mijn part Stevens voor de groep wordt gezet, dan denkt iedereen "oeps....nu kan ik mijn gemak beter even houden en luisteren".
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:19
Zoiets idd.
Vind ik leuk
FCHeineken +874
dinsdag 12 februari 2019 om 07:39
Ene kant ben ik dit zeker met je eens, maar aan de andere kant.... Waarom zou het niet werken?
Spelers kunnen ook leren gewoon respect te hebben voor degene die door de club voor de groep wordt gezet.
Vind ik leuk
Dharmpie +905
maandag 11 februari 2019 om 10:30
Een oud speler kan een voordeel zijn als deze persoon leiderschapskwaliteiten en het vermogen heeft om spelers te binden en te enthousiasmeren. Ik zie graag iemand die met zijn overtuiging in staat is om de spelers te binden, iemand waarvoor de spelers door het vuur gaan. Persoonlijk zou ik Ten Cate en Fraser een hele mooie combinatie vinden. Naar het schijnt zijn hij en Van Geel geen vrienden. Dat vind ik erg jammer, van Geel heeft in het begin bij Feyenoord veel goeds gedaan, helaas was de houdbaarheidstermijn alleen erg kort. Wat mij betreft Ten Cate en Henk erin van Geel eruit en opzoek naar een TD die kennis en ervaring heeft met de grotere clubs in Europa.. Gio met alle respect, Gentlemen, maar te lief en geen trainer waar spelers naar mijn mening extra gemotiveerd door raken. Gio heeft het zeker met de behaalde prijzen goed gedaan, maar ook hij was niet langer houdbaar.
Vind ik leuk
thierryer +1974
maandag 11 februari 2019 om 09:34
Welnee, wat is er moeilijk aan dan? die van Geel moeten ze eruit schoppen en gewoon eens fatsoenlijke spelers kopen, met fatsoenlijke spelers kan je als trainer veel meer. Gio heeft het fantastisch gedaan met de spelers die hij heeft/had!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:13
Graag Ten Hag🤔
Vind ik leuk
Libero +2129
zondag 10 februari 2019 om 21:31
Hoeft op zich geen verkeerde keuze te zijn. Heeft het goed gedaan bij FCU en wellicht past de Ajax cultuur hem minder dan bij Feyenoord. Bovendien kan hij de ervaringen goed of slecht meenemen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:14
Hey Kieft je hebt het wel over Feyenoord, de meest sympathieke voetbalclub uit het betaalde voetbal.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:16
sorry beste Feyenoorder van het leven,

u vergeet DS 79 & FC Wageningen, Telstar en ons PSV.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:18]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:19
Zo sympathiek zijn jullie ook weer niet! Daar weten ze bij Fortuna alles vanaf! Gaat toch heen met dat misselijke gedoe over warmte en Brabantse sympathie 🤔
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:24
@ Forza

Komt u een keertje carnaval vieren of een weekje in mijn dorpje wonen, u gaat dat vast heel sympathiek vinden.

Maar mbt rellen om een vlag, man man daar is Stratego voor uitgevonden, dus daar heeft u gelijk.

Helaas is die ellende overal wel een keer en een reden waarom hoofdklasse voetbal niet wil promoveren ivm de investeringen.

Geweld is bijna nooit goed te praten.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:25]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:25
Carnaval vieren nee dankjewel 😂
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:31
Jammer, het is erg simpel.
Bier of borrels in je ene hand, andere hand op de schouder van een vrouw die je anders nooit mag of kan aanraken...en polonaisuhhhh...en dat 5 dagen. Mooi toch?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:34
Nou prachtig zeg 😂

Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:35
Af en toe draaien, ook simpel, je hoort een fluitje of de de zegt draaieuuuuuuuh.

Ha ha prachtig he, het gaat nergens om.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:35]
Vind ik leuk
Andre As +1050
maandag 11 februari 2019 om 06:21
@ voetbal@com.

Inderdaad, erg simpel.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2525
zondag 10 februari 2019 om 21:43
Hoho niet alle Brabanders over 1 kam scheren graag.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:14
Huh, kieft zijn gedachten stonden toch al in de krant van de week? Jack weer teveel aan de Daniels gezeten?
Vind ik leuk
Ryanaz +2791
zondag 10 februari 2019 om 21:15
Word moe van Kieft.. ik kan wel honderd namen noemen en dan niet willen zeggen.. uit eindelijk met veel moeite 2 namen noemen die al genoemd zijn..
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:15]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:28
Hij kan ze wel noemen, maar niet meer onthouden
Vind ik leuk
Pimman +9708
zondag 10 februari 2019 om 21:32
Hahaa!
Vind ik leuk
BT410 +333
zondag 10 februari 2019 om 21:17
Benfica wint met 10-0 maar dat is natuurlijk geen nieuws.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:18
tegen Feyenoord?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:17
Gooi die ramen eens open en toon wat ballen daar bij Feyenoord, doe eens een poging om iemand als David Wagner aan te stellen.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:19]
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:20
Gullit, Martinez, Henry, Klinsmann, Hughes uit Wales?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:29
Zouden die willen 🤔
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:39
Ik denk oprecht dat nagenoeg iedere trainer Feyenoord wel wil coachen, mooi stadion, mooie historie, prachtige ambiance in thuiswedstrijden.

Hughes van Wales is een type Feyenoorder denk ik.
Vind ik leuk
Deck010 +9297
zondag 10 februari 2019 om 22:06
Op dit moment kunnen we beter Barry Hughes nemen. Msschien krijgt die weer lol in het elftal
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 22:25
Ik denk dat dit oprecht meevalt. Hughes is een PL salaris gewend. Mourinho wil in de picture blijven. En zo zijn er talloze trainers met verschillende redenen om het niet te doen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 00:40
Een trainerschap bij Feyenoord kan ook lekker kort zijn.

Vraag maar aan Verbeek.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 21:35
Gullit... Alsjeblieft zeg.
Martinez gaat niet weg.
Henry heeft ontzettend veel bewezen... Dus nee.
Klinsmann gaat niet weg uit Amerika.
Hughes zou ik interessant vinden.


Maar wat Sara zegt: probeer het eens bij David Wagner. Zet een Moniz er naast. Met desnoods een Kuyt (en nee, niet met het doel om op termijn opvolger te worden).
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:37]
Vind ik leuk
kees ee +792
zondag 10 februari 2019 om 22:35
wagner ?, . . is dat die van de muziek ??, die was toch al dood ?
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 22:38
Ja, die ja. Ze moeten een lijk aanstellen.
Vind ik leuk
Andre As +1050
maandag 11 februari 2019 om 06:23
Bij de naam Gullit nam ik jou al niet serieus meer.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 21:35
Da's niet eens een gekke gedachte. Ben wel gecharmeerd van hem.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +131
zondag 10 februari 2019 om 21:18
wie is kieft
100 namen
kwam niet ver die we al wisten?
een mogelijke kandidaat zijn(waren)
Feyenoord lekker hun eigrn weg gaan
dan al die betwetters
DIRK uit arnhem
Vind ik leuk
Romo +1273
zondag 10 februari 2019 om 21:21
Ja Kieft die namen die jij noemt, noemt iemand die geen verstand van voetbal heeft
Intikkertjes zonder na te denken.

Neem.een buitenlandse trainer of v Gaal.de rest ....ongeschikt
Vind ik leuk
Andre As +1050
maandag 11 februari 2019 om 06:25
Jij bent lekker concreet met namen.

Zonder geld krijg je geen grote naam. Dus wordt weer een voor de hand liggende keuze.
Vind ik leuk
Romo +1273
maandag 11 februari 2019 om 10:19
Zonder geld ...denk jij dat Gio daar voor een paar ton zit...
En nu hebben ze er 3 gaan ze lekker over naar 2
Er zijn genoeg goeie trainers, waar sponsors in willen investeren....of die al n tijd op zoek zijn naar een nw uitdaging
Vind ik leuk
Andre As +1050
maandag 11 februari 2019 om 10:24
Een trainer zal ook een lijstje hebben met gewenste versterkingen...
Vind ik leuk
Romo +1273
maandag 11 februari 2019 om 17:16
Klopt, maar ze kunnen types als v Gaal minimaal vragen
Wie niet vraagt, wie niet wintonder 19 heeft een goeie lichting dus een pré zou zijn als het met jeugd wil werken.
Verder als hij dit elftal stabiel krijgt is het zo slecht nog niet.
Vind ik leuk
Mama +416
zondag 10 februari 2019 om 21:22
Hij kan beter zeggen welke wij niet moeten nemen
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11688
zondag 10 februari 2019 om 21:22
Tja Van geel zijn spelers scouting is èèmaal zo bagger als trainers scouting op dit moment sta er haast bijna niet eens zo versteld meer van .
Het is gewoon beter of dat hij weg gaat of de supporters hem een duw in de rug geven om hem te helpen maar daar ook dat is aan dovemansoren besteed helaas😱
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:29
Lijkt me dat het legioen toch op nette verbaal wijze, via GELE zakdoekjes, de heer van Geel kunnen laten weten dat er een tijd van komen is en een tijd van gaan.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11688
zondag 10 februari 2019 om 21:50
Jaaa het is afwachten maar ik denk dat juist dat heel snel gaat gebeuren ik zal er zelf hoogstens bij zijn.
Want dit kan echt gewoon niet meer
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 09:31]
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zondag 10 februari 2019 om 21:28
Ik vraag me af of er zoveel opties zijn. Van Geel en zijn scoutingsteam blinken niet uit in creativiteit en een uitgebreid netwerk. De term bord op schoot scouting is erg van toepassing bij Feyenoord. Het zou me hoogstens verbazen als men niet voor een geijkte naam kiest. Ik zie van Geel niet ineens met een buitenlandse trainer op de propppen komen waarbij je denkt, interessant.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 21:33
Tsja, aan de andere kant: Van Geel heeft z'n trainers anders altijd wel redelijk goed uitgezocht bij al z'n clubs.
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zondag 10 februari 2019 om 21:54
Ik vind het allemaal veilige keuzes. Ik heb bij Feyenoord het idee dat de club stil staat.

Ook qua trainers, er is weinig verrassing of vernieuwing. Van Bronkhorst was een gok maar ook logisch als oud-speler.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 22:00
Ja, dat de club stil staat is helder. De initiële keuze voor Advocaat was ook...... eeh, dom.


Heel benieuwd waar men nu mee komt. Zolang het maar niet uit het veilige pulletje (Fräser-De Wolf bijv.) wordt gehaald.
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zondag 10 februari 2019 om 22:08
Jammer dat Feyenoord stil staat. Ik heb weinig met of tegen de club behalve sportieve rivaliteit. Maar voor het Nederlandse voetbal zou het fijn zijn als er bij Feyenoord iets meer visie komt op de langere termijn.

Ik bedoel dit niet om te beledigen maar bij Feyenoord voelt men zich erg comfortabel als underdog en in de slachtoffer rol. Soms lijkt men neer voldoening te halen als ‘de eeuwige loser’ die ondanks alles veel publiek trekt en eens in de zoveel tijd succes boekt dat gevierd wordt als ik weet niet wat.

Ik mis de ambitie en visie om de club verder te brengen. Voetballend beter, structureel titelkandidaat, in Europa een serieuzere ploeg.

Je zou van iemand als van Hanegem hopen verwachten dat die bijvoorbeeld bezig zou zijn met de langer termijn. Die wordt een dagje ouder en zou welicht zich meer moeten bekommeren dat Feyenoord of een x aantal jaar nog steeds een top drie ploeg is en serieus voor de titel speelt. Maar zelfs zo’n clubicoon komt niet verder dan de waan van de dag en vaak zijn favoriete spelers beschermen. Maar een visie op de langer termijn, nul.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:12]
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 22:20
"Ik bedoel dit niet om te beledigen maar bij Feyenoord voelt men zich erg comfortabel als underdog en in de slachtoffer rol. Soms lijkt men neer voldoening te halen als ‘de eeuwige loser’ die ondanks alles veel publiek trekt en eens in de zoveel tijd succes boekt dat gevierd wordt als ik weet niet wat."


Op dit punt heb je helemaal gelijk. Ja, het is triest. Dat slachtoffer gebeuren. Ontzettend tevreden zijn met een 6-2 overwinning. Tsja, wees nederig en zorg dat die ondergrens omhoog gaat. En stop met dat cultiveren van die zogenaamd altijd volle Kuip. Tuurlijk, een waanzinnig stadion. Mooiste van NL. Maar het mag niet zo zijn dat het publiek tevreden is "als er maar hard gewerkt wordt". Nee. Goed voetbal en maximale resultaten.

Over Van Hanegem ben ik het niet met je eens. Ontzettend veel voetbalkennis. En wat-ie zegt is raak. Maar hij is 75. Laat 'm genieten van z'n oude dag. Stop 'm alsjeblieft niet in een officiële functie. Niet vanwege zogenaamd gebrek aan lange termijn visie, maar domweg omdat-ie te onberekenbaar daarvoor is.

En wat is een lange termijn visie? Die hebben Ajax en PSV ook: meer jeugd, selectie voor meer dan de helft uit eigen jeugd, etc.... Maar zodra je vier maanden kut presteert, ligt zowel de TD als algemeen directeur eruit tegenwoordig. Lange termijn gaat niet zonder korte termijn.
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zondag 10 februari 2019 om 23:22
Van Hanegem is wellicht de juiste persoon. Maar rond de club zie ik niemand de vraag stellen, hoe zorgen we er voor dat Feyenoord over tien jaar een titelkandidaat is. Bij Ajax en PSV staan er mensen die wel bezig zijn met de langer termijn. Wellicht zijn niet alle plannen uitvoerbaar of goed maar er wordt volop over nagedacht.

Ajax heeft de laatste jaren enorm veel geld verdient. Ajax profileert zich nadrukkelijk als opleidingsinstituut en exploiteert het merk Ajax internationaal. Gaat naar China en USA en haalt talenten overal in Europa.

PSV is bezig in Mexico, de Herdgang wordt verbouwd met mini stadion en al. Voor de jeugd is bezig met FUNdament om samen te werken in de regio. Daarnaast hebben ze met Gerbrands iemand die veel bezig is met de toekomst. Schrijft ook boeken over modern leiderschap en management en topsport. Maar ook in discussies over de toekomst van het vaderlandse voetbal roert hij zich. Ook hoor ik hem vaak interessante dingen zeggen over de verhouding tussen het Nederlandse voetbal en het buitenland.

Als ik dan Feyenoord er bij pak. Het enige wat ik hoor is het stadion, dat zou alle problemen moeten oplossen. En dat hoor ik al zeker vijftien jaar. Een project van driehonderd miljoen terwijl Feyenoord zelf amper geld heeft om er in te steken. Maar daarmee zou Feyenoord van alle zorgen verlost zijn. Zonder een euro eigen geld. Klinkt als een sprookje. Verder amper plannen of ideeen over de toekomst. O ja, Varkenoord is verbouwd. Jammer alleen dat de doorstroming vrijwel stil ligt.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
maandag 11 februari 2019 om 07:35
Spijker, kop. Prima reactie.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:48
Ik vind zelf dat de assistent trainers ook vervangen moeten worden, die hebben een groot aandeel in de mentaliteit en vormcrisis ben ik van overtuigd. Ze hebben volgend seizoen 3 assistenten nodig: 1 oud verdediger, 1 oud middenvelder en 1 oud aanvaller. Verdedigen of aanvallen is een vak en dan is het wel makkelijk als je oud voetballers met internationale ervaring als assistent voor iedere linie hebt, dus ik denk in de lijn van :

VanGaal met Kuijt + Bosvelt/Boateng + Boulahrouz
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:49]
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zondag 10 februari 2019 om 22:05
Ik geloof daar zelf wat minder in. Sowieso, veel clubs werken toch ook met linie trainers, dat was een tijdje de mode in ieder geval.

Van Gaal bij Feyenoord zou interessant zijn. Maar dan gaat men weer terug naar vertrouwde namen. Straks zijn de van Gaals van deze wereld tachtig en dan worden ze nog steeds geopperd als trainer bij een van de topclubs.

Van Gaal zou kunnen als die bijvoorbeeld mag saneren en jongens uit Varkenoord kan laten doorstromen. Als Kuyt het dan kan overnemen na een tijdje met vijf jongens van Varkenoord in de basis zodat er een goede basis voor de toekomst dan kan dat wellicht.

Maar goed, wie zegt dat Kuyt een goede trainer is. En dat van Gaal wil.

Ik zou wel eens een buitenlandse trainer bij Feyenoord willen zien. Ik noem even een random naam, maar een Roger Schmidt die toen Salzburg zo goed liet spelen. Zou zo’n soort namen niet de boel daar wakker kunnen schudden.

Ik krijg op bij het huidige Feyenoord het idee van een status quo. Na jaren gezeik is het financieel stabiel, bestuurlijk relatief rustig. Maar er is weinig ambitie, weinig innovatie, geen avontuur. De selectie bestaat uit goede Eredivisie spelers maar weinig spelers die ooit veel verder komen en dus ook qua trainers veel bekende namen. En sportief lijkt er niet meer in te zitten dan de derde plek en voor de beker gaan. Ik mis een beetje de ideeen om verder te komen, anders dan dat megalomane stadion project vol vraagtekens.
Vind ik leuk
Nar +757
zondag 10 februari 2019 om 21:29
Ten Hag is binnenkort beschikbaar....;)
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:34
Ten Hag lijkt mij ook slachtoffer te worden echter wat gaan Marc en Edwin dan doen?

Marc wellicht een escape naar Arsenal onder het motto, dit soort kansen krijg je bijna nooit...

Edwin, een FIFA functie past hem wel.

Maar ja wie gaat dan het JC schip besturen en onderhouden?
Vind ik leuk
Nar +757
zondag 10 februari 2019 om 21:37
Ik denk dat ze gewoon aanblijven... Wat maakt mij het trouwens uit, er moet een kapitein op het schip komen...de rest is bijzaak...
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
zondag 10 februari 2019 om 21:32
Zelfs hier zijn de Eindhovense kindertjes nog vervelend bezig.
Dit is een Feyenoord-topic kinderen, laat de Feyenoord fans lekker even met rust. Die zitten niet te wachten op dat PSV vs Ajax gezeik van jullie.
Altijd maar bezig zijn met Ajax, wat een droevig volk.

Ik hoop dat Feyenoord de juiste trainer vind, iemand waarmee ze iets kunnen opbouwen voor een langere tijd.
Advocaat had maximaal een jaartje gebleven dus daar hebben ze eigenlijk helemaal niets aan, ondanks dat het een prima trainer is.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 21:32
:-)
Vind ik leuk
Nar +757
zondag 10 februari 2019 om 21:40
Tja....PSV mag van geluk spreken dat Ajax zover is afgezakt....

On-topic.... Ik denk dat Fraser ideaal is....ook ex-Feyenoord en een leider...
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 22:42
Dat stadion is pas klaar in 2023, dan gaat er wat meer geld in stromen, dan pas kan je weer wat gaan bouwen........
Ergo, ben je een ambitieuze trainer, moet je nog een jaartje of 4 wachten voordat je bij Feyenoord als "tussenpaus" instapt.
Je krijgt als "kop van jut" wel een mooi, geheel gratis, kogelvrij Feyenoord vest ter beschikking, dat is dan wel weer mooi.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
zondag 10 februari 2019 om 22:46
Ik weet niet of dat stadion nou echt het verschil gaat maken, vergeet niet dat je nu ook al een prachtig stadion hebt met 51.117 zitplaatsten.
Je kunt maar beter alvast beginnen met iets op te bouwen, want als je straks met zo’n stadion zit en de prestaties vallen enorm tegen, dan kan dat wel eens enorme consequenties hebben voor de club.
En veel geld hebben is ook niet altijd de oplossing, kijk maar naar ons.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 22:58
Dat zijn teksten nav uitspraken van AD de Jong, "dan stromen de inkomsten binnen" en dan moet je niet alleen denken aan toeschouwers aantallen dus.
Maar je kan het makkelijk over "bouwen" hebben, maar voor bouwen heb je geld nodig.....en dat is er niet tot 2023...
Dus, tot dan is het behelpen, met een goedkope trainer en spelers en een gemankeerde van Geel....
Ik vraag mij af waar Feyenoord staat in 2022 iv tot PSV en Ajax.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 21:32
Klopt Wim. Het is ook niet moeilijk.


Het is wel lastig om de meest geschikte kandidaat aan te stellen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 22:37
Ach, de top 2 hebben ( te ) veel geld, de rest onder Feyenoord veel te weinig, dus Feyenoord wordt gewoon derde met welke Trainer dan ook,
als hij maar op tijd z'n bed uitkomt........
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 22:39
Klopt. PSV heeft echt veels te veel geld.


De enige die echt veel liggende gelden heeft (daar gaat het vaak i.r.t. deze club over) is Ajax. En misschien een klein beetje AZ.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 22:44
Dus, een beetje aardige Trainer houdt Feyenoord wel op die derde plek, is allemaal niet zo moeilijk.
AZ gaat liever investeren in infrastructuur ipv in top spelers, weten dat ze geen kampioen worden en zijn gewoon blij met International voetbal. Heel verstandig en mooi meegenomen voor Feyenoord welke altijd wint van AZ ha ha
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:46]
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 22:51
"Dus, een beetje aardige Trainer houdt Feyenoord wel op die derde plek"


Houdt op de 3e plek.. Dat wil je niet. Dus graag wat meer dan een 'beetje aardige trainer'.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 23:04
Ja, dat begrijp ik, maar gezien de financiën kan je dat dus wel vergeten de komende 3 jaar.
Een Trainer met ambitie althans , vraagt eerst wat er gekocht kan worden......niets dus en gaat weg, de andere
die wel kwijlend op dat baantje zitten te wachten ( Fraser )
zijn gewoon derderangs jongens.....
Daar zijn er dus genoeg van, bedoelde Kieft......
Je kan Verstappen ook wel in een tweede hands Opeltje duwen, maar wordt echt geen Grand Prix winnaar hoor....
Vind ik leuk
Argento8523 +7083
zondag 10 februari 2019 om 21:34
José Mourinho?
Vind ik leuk
Ikkuh +1343
zondag 10 februari 2019 om 21:37
Oud nieuws....
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
zondag 10 februari 2019 om 21:46
Noem ze eens dan oetlul, makkelijk hoor open deuren intrappen.
Vind ik leuk
Benniewies +4535
zondag 10 februari 2019 om 23:22
Fraser en Steijn en de rest.

Ik heb ook 70 hobby's,

Vissen en standje 69
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:49
Ik ben de aangewezen coach en jullie hebben er allemaal geen verstand van. Wat een gezeik zeg. Ga in 020 een nieuwe coach zoeken de zoveelste in 4 jaar en ga lekker op die 020 site de boel afzeiken. Get a life
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:01
Ja hij heeft een punt
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1350
zondag 10 februari 2019 om 22:10
Kieft...."zucht"
Vind ik leuk
F-Troop +208
zondag 10 februari 2019 om 22:16
..Foppe de Haan
..dat lijkt mij een goede no nonsense trainer...
Vind ik leuk
kees ee +792
zondag 10 februari 2019 om 22:32
. . hij kan wel honderd namen noemen kieft, maar na twee weet'ie het eigenlijk al niet meer !? ja, zo kunnen wij 't ook wel wim, . . laat jij ze nou bij feyenoord maar begaan, . . en waarschijnlijk als er nieuws is, vertellen ze dat als laatste tegen jou ??
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 22:34
Precies Wim......ze willen het moeilijk maken om zo de belachelijke salarissen van directie, trainers en spelers geloofwaardig te maken.
Voetbal is gewoon voetbal, amateur of profs, in die laatste sector beheersen de sport wat beter maar de rest is hetzelfde.
Vind ik leuk
orion73 +1546
maandag 11 februari 2019 om 06:14
Precies.
Vind ik leuk
Benniewies +4535
zondag 10 februari 2019 om 23:20
Wat heeft Kieft weer op?

Misschien moet hij zelf trainer worden
Vind ik leuk
sjakieeee +13
zondag 10 februari 2019 om 23:41
trainers genoeg!
toptrainers niet!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:41
Kieft heeft gelijk hoor. Het probleem is dat Feyenoord graag een gerenommeerde naam wilt en de alle gerenomeerde namen zijn bezet of willen niet omdat het bij Feyenoord meer trekken aan een dood paard is voornamelijk door het wanbeleid van Van Geel.
Vind ik leuk
orion73 +1546
maandag 11 februari 2019 om 06:14
Kieft heeft helemaal gelijk. Het lijkt wel een nationaal vraagstuk geworden. Iemand vinden die de pionnen neer kan zetten is niet zo moeilijk toch?
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 09:25
Ten Hag kan t ook, moet je maar denken.
Vind ik leuk
Bowy +37
maandag 11 februari 2019 om 07:13
Juist,als Dicky geen matriaal heeft bakt hij er ook niks van.Trainers genoeg .
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 09:24
Hou jij het maar bij sportprogramma's, Kieft.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:24
Aub.geen Fraser die wordt uitgepoept bij Sparta
Vind ik leuk
MOKUM*** +1909
maandag 11 februari 2019 om 15:19
Het is geen hogere algebra, maar wel moeilijk om prijzenpakker GIO op te volgen.
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 11 februari 2019 om 20:15
Nee het is ook niet moeilijk het is juist moeilijk om een juiste ja knikker te vinden ,en dat was niet advocaat.Fraizer John de Wolf en Advocaat zijn strijdbare types die niets hebben met wat anderen vinden.Het zijn meer gedreven mensen die ook individueel metje aan de slag gaan.Dat zit er bij Gio niet in die laat alles op zijn beloop en zie het resultaat.Ik ken die hele Maurice Stein niet van VVV maar dat geeft maar weer eens aan naar wat voor nivo het bestuur opzoek is.Het is altijd weer de media die daar in mee praten en de boel ophemelen ,en over hun ajax hoorje niets .Hoe meer feijenoord bestuur mee werkt op laag nivo ,hoe meer dat de aandacht krijgt om daar in mee te gaan.Maar de negatieve dingen uit eigen gelederen in het verleden zijn uitgewist die weggestuurd zijn of monddood gemaakt worden ,lekker zooitje hoor .
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 11 februari 2019 om 20:22
En als het bestuur het goed vind om 26M weg te gooien en in Europa er snel uitgeknikkerd te worden dan benje goed bezig met de club feijenoord .Dan kunje een goeie trainer of speler niet meer betalen alleen als het ja knikkers zijn .Je kan zeggen dat feijenoord een moeilijke club is maar Je kan het jouw zelf ook erg moeilijk maken natuurlijk .Maar daar praten we maar liefst niet over bij Rondo ajax.
Vind ik leuk
fr1963 +4063
maandag 11 februari 2019 om 21:47
Swart/vHanegem?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:59
Ik heb weleens gehoord dat je jezelf gaat overschatten van coke, terugval Wim?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws