Benfica zet tienklapper (!) neer, Memphis en Tete verliezen, comeback Promes

Benfica zet tienklapper (!) neer, Memphis en Tete verliezen, comeback Promes

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 23:34zo 10-02-2019 om 23:34

Benfica heeft zondagavond een historische overwinning geboekt tegen Primeira Liga-laagvlieger Nacional. De eilandbewoners konden met een 10-0 (!) nederlaag terug naar Madeira.

Het bal werd in de eerste minuut al geopend door Alejandro Grimaldo. In het restant van de eerste helft hield Nacional de schade nog relatief beperkt: alleen Haris Seferovic kwam twee keer tot scoren. Na rust liep Benfica uit naar een 7-0 voorsprong, via Joao Felix, Pizzi, Francisco Ferreira en Rúben Dias. Die stand stond vijf minuten voor tijd nog steeds op het bord, waarna De Adelaars via Jonas, Rafa Silva en nogmaals Jonas uitliepen naar dubbele cijfers.

OGC Nice-Olympique Lyon 1-0
Het Olympique Lyon van Memphis Depay en invaller Kenny Tete heeft de stunt tegen Paris Saint-Germain geen gevolg kunnen geven. De nummer 3 van Frankrijk verloor met 1-0 bij subtopper Nice. Rémi Walter zorgde in de slotfase met een benutte strafschop voor de enige treffer aan de Côte d'Azur.

Sassuolo-Juventus 0-3
Juventus heeft zijn voorsprong in de Serie A uitgebouwd. Een dag nadat Napoli punten liet liggen tegen Fiorentina, won De Oude Dame zonder buitensporige moeite bij Sassuolo. Sami Khedira zorgde in de rebound voor 0-1 na een schot van Cristiano Ronaldo, die zelf de 0-2 binnenkopte en de assist op de derde goal van Emre Can leverde. Het nog altijd ongeslagen Juventus staat nu negen punten voor Napoli.

Sevilla-Eibar 2-2
Het Sevilla van basisklant Quincy Promes leek thuis tegen het bescheiden Eibar een verrassende nederlaag te moeten slikken. Ever Banega kreeg vijf minuten voor tijd, bij een stand van 0-2, een rode kaart, maar het tiental uit Andalusië vocht zich alsnog terug. Wissam Ben Yedder en Pablo Sarabia bezorgden de nummer vier van de Primera Division alsnog een punt.

Plaats een reactie

Spacejam +408
zondag 10 februari 2019 om 21:37
Haha was toch tijdje terug ook in Nederland gebeurt? Haha was lachen jonge.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
zondag 10 februari 2019 om 23:39
Ja dat was hetzelfde . Een topclub tegen een laagvlieger . Dan kan dat wel eens gebeuren he . 😆
Vind ik leuk
Depsvfan +479
zondag 10 februari 2019 om 21:37
10-0 laat de Feyenoorders dit maar niet zien
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:37]
Vind ik leuk
Farmer +15022
zondag 10 februari 2019 om 22:11
T was voor beide clubs een gevoelige uitslag...

Later in het seizoen kreeg PSV een mindere periode toen de 'return' op het programma stond. Als ik me niet vergis bikkelde Feyenoord zich naar een 3-1 thuisoverwinning, waardoor PSV 3 kostbare punten in de (later verloren!)titelstrijd liet liggen.

De uitslag is leuk-voor-de-statistieken...Het eind-resultaat heeft PSV eigenlijk niks opgeleverd want ze zijn zelfs nog als 3es geeindigd dat seizoen.('10/'11).
Vind ik leuk
Tommieman +8096
zondag 10 februari 2019 om 23:40
Die zitten allemaal de dvd te bekijken van de wedstrijd fey-ajax 😉
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:44
Met de hand in de broek . Lol .
Vind ik leuk
SantiagoErik +2520
zondag 10 februari 2019 om 21:39
Waar doet me 10-0 aan denken?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:41
Was toch 1-0 tegen Heracles?????
Vind ik leuk
1313 +13124
zondag 10 februari 2019 om 21:43
Jij bent duidelijk geen voetbal liefhebber.😂😂
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:44
Jawel hoor. Genoten van Heracles😉😉😉😉
Vind ik leuk
1313 +13124
zondag 10 februari 2019 om 21:45
Ieder zijn ding. Ik vond het een zaadwedstrijd. Wel verdient gewonnen van Heracles hoor, maar was geen wedstrijd wat straalde van klasse!

Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:39
Voor de gene die de wedstrijd van Sevilla hebben gezien hoe speelde Wöber?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:44
Haalde paar ballen eruit met een omhaal. Speelde erg sterk. Gaf ook Promes nog een flinke high-five. En heeft ook 5 panna's uitgedeeld. Hij was goed hoor!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:10
Top!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6517
maandag 11 februari 2019 om 08:56
A:
Scoorde van 35 meter.
In de kruising
Met het hoofd.

B:
Geen idee.
Vind ik leuk
HJR +9189
zondag 10 februari 2019 om 21:40
10-0, Benfica en Porto zijn zoveel klasse beter dan de meeste in PT.
Al hoorde ik dat het net zo goed andersom had kunnen zijn ;).
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 05:21
En daar won Ajax van met 1-0
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:41
En dan vinden veel PSVers Benfica een zwak flut elftal. 🤣
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:44
Ook alleen wanneer het hun uitkomt
Vind ik leuk
Jopi1982 +895
zondag 10 februari 2019 om 21:45
Dat is het nog steeds.....
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7223
zondag 10 februari 2019 om 21:48
Rustig blijven, gewoon tot 10 tellen en doorgaan.
Vind ik leuk
Benniewies +6181
zondag 10 februari 2019 om 23:36
Tja Benfica was dat niet dat amateur cluppie?
Vind ik leuk
kees ee +1085
maandag 11 februari 2019 om 13:15
. . daarom gaat het niet goed met nac in de eredivisie, . . die spelen ook in portugal, . . weliswaar met soortgelijke resultaten, maar toch !?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws