De Ligt en Blind bekvechten: 'De acceptatie is binnen dit elftal ver te zoeken'

De Ligt en Blind bekvechten: 'De acceptatie is binnen dit elftal ver te zoeken'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 07:22ma 11-02-2019 om 07:22

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 08:09ma 11-02-2019 om 08:09

Een prijsloos seizoen - de vijfde op rij - dreigt opnieuw voor Ajax. Dat stellen de landelijke kranten na de afgang van de Amsterdammers bij Heracles Almelo (1-0). Een groot aantal spelers moet het ontgelden, waaronder Daley Blind en Frenkie de Jong.

De Telegraaf zag het op alle fronten misgaan. 'Geen strijd, geen beleving, geen scherpte, geen opofferingsgezindheid, geen tactische discipline, technische slordigheden, geen plan B, laat staan plan C of D, geen leiderschap en dus geen punten voor de wanprestatie van de Amsterdammers tegen de ploeg van de Duitser Frank Wormuth...'

Ajax won al 4,5 jaar geen prijs meer. 'Dat het gat (met PSV, red.) door toedoen van FC Utrecht niet werd vergroot tot acht punten, mag niemand bij Ajax zand in de ogen doen strooien. Want heel Ajax hangt in 2019 als los zand aan elkaar. Dat losse zand in de motor zal de ploeg van Erik ten Hag snel moeten verwijderen.'

Het Algemeen Dagblad schrijft dat er 'werkelijk niets' over is van 'het vrolijke en winnende Ajax' van voor de winterstop en wijst op een ruzie tussen Matthijs de Ligt en Daley Blind tijdens de wedstrijd. 'Onderlinge acceptatie is binnen dit elftal ver te zoeken. De ploeg die twee maanden terug nog werd geroemd om het vrolijke samenspel is verworden tot een eilandengroep vol individualisten.'

'Frenkie de Jong is al weken geen schim meer van zichzelf. De bekendmaking van zijn megatransfer naar FC Barcelona moest bevrijdend werken, maar lijkt vooralsnog een tegenovergesteld effect te sorteren. En ook op andere spelers binnen de selectie, die komende zomer uit zijn op een transfer en nu te veel aan zichzelf denken.'

De Volkskrant zag dat Ajax vernederd werd door Heracles. 'Als de piepeltjes van het pleintje werden Frenkie de Jong en Daley Blind vernederd door Osman en Kuwas. De Jong en Blind zijn steunpilaren onder de renaissance van Ajax en Oranje in 2018, maar in Almelo de slechtsten op het veld.'

Trouw typeert Ajax als 'karakterloos'. 'Ajax is een karakterloos elftal zonder capabele stuurman. Op bezoek bij Heracles Almelo voltrok zich een totale ineenstorting van de Amsterdammers, die zich - in achtervolging op koploper PSV - geen puntenverlies meer konden permitteren in de competitie. Een vijfde opeenvolgende seizoen zonder landstitel dreigt nu voor Ajax.'

Poll

Pakt Ajax dit seizoen weer geen prijzen?

(7752 stemmen)

Plaats een reactie

Smithsonian +41223
maandag 11 februari 2019 om 07:25
Vraag me af wat het woensdag gaat worden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:27
Dan zal er vast een reactie uit de spelersgroep komen.
Vind ik leuk
tannat +16381
maandag 11 februari 2019 om 07:36
het blijven 11 egootjes. Maar dat past blijkbaar bij de befaamde Ajax cultuur.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:39
Zoals jij wil.
Vind ik leuk
jollyrogers +6833
maandag 11 februari 2019 om 08:25
vind wel dat t nu erg overdreven wordt. oke, ze starten slecht na de winterstop, maar t is geen nationale ramp en t zal vanzelf wel weer gaan draaien toch?
Vind ik leuk
Martinus69 +5350
maandag 11 februari 2019 om 09:06
Sowieso geen nationale ramp. Het interesseert velen hier niets wat een Ajax of PSV doet... ze zoeken het maar uit wie kampioen wordt
Vind ik leuk
Kevyn Smit +314
maandag 11 februari 2019 om 14:47
Het is op dit moment eigenlijk veel interessanter om naar het vervolg van de reeks gewonnen wedstrijden van AZ te kijken. Zesde keer de 0 op rij in 2019 zou toch wel mooi zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:00
Zolang AZ geen wedstrijd kan winnen van een topploeg ben ik niet echt ondersteboven van ze.
Vind ik leuk
Kevyn Smit +314
dinsdag 12 februari 2019 om 09:33
Ik denk dat er dit seizoen een einde komt aan de vloek van John. Mede door de grotere inbreng van Slot de tweede seizoenshelft. Eigenlijk staat er nu voor het eerst sinds het debuut van vd Brom een vast XI (of eerder een X, want Boadu laat nog even op zich wachten).

Trad. top 3 is uit vorm, AZ in de beste vorm sinds het vorige kampioensjaar.

In de beker afrekenen met die vloek zou helemaal goed uitkomen. Ook daar heeft AZ in de hele reeks nog geen tegendoelpunt gekregen en Maher weet wel hoe je een beker mee naar huis neemt ;)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:36
Ja daar zit wel wat in. (:

Laatste speelronde thuis tegen mijn PSV, als ze dan al kampioen zijn zie ik AZ wel winnen.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
maandag 11 februari 2019 om 09:36
Nee nu wordt er niets overdreven. Voor de winterstop wel! De grote klasse van Ajax met allemaal reeds gearriveerde wereldspelers en Europees succes en landskampioenschap waren slechts een formaliteit. Ja dat was overdreven!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:55
Dat is zeker overdreven en lijkt ook wat zwaar aangezet. Dat heb ik bij Ajax niemand horen zeggen. En jij slaat ook flink door!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:35
Nee dat werd door de Ajax supporters hier dagelijks gezegd , andere clubs in Nederland konden er helemaal niks van volgens vele .
Dat het nu slecht gaat word inderdaad flink overdreven hier , maar dat hebben sommige Ajax supporters gewoon aan zichzelf te danken , met hun arrogante gedrag en denigrerende opmerkingen toen het goed ging bij Ajax .

Maar de meesten voetbalsupporters hopen dat Ajax gewoon een goed resultaat haalt woensdag .
Je hebt er natuurlijk altijd een paar trolletjes bij die Ajax niks gunnen , maar daar zou ik me niet teveel van aantrekken .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:38
Natuurlijk heb ik zie hier ook gezien, maar die zitten bij wel meer clubs. Het is net onkruid.
Maar ik bedoel bij Ajax zelf. Ik vind dat ‘lekkere pot’ zwaar overdrijft over Ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:38
Alleen heb je al Ajax geen plek voor een slechte periode. Je kan in drie weken het hele seizoen verknoeien en ja, dan is dat een ramp.
Vind ik leuk
Markus80 +2915
maandag 11 februari 2019 om 07:49
Onder de Boer was het steeds een groep, ondanks alle vertrekkende goede spelers. Ten Hag kan die groep niet onder controle houden en heeft totaal geen gezag. Dat is wel duidelijk. Heeft niets met de cultuur te maken als je de prijzenkast ziet.
Vind ik leuk
Fritske01 +4833
maandag 11 februari 2019 om 07:56
Klamp je toch niet continu aan die prijzenkast vast.
Daar zit meters stof op en sjaak Swart heeft ondertussen ook een neus van 1,5 meter van al dat geraaskal.
Doe je ogen open.
Er klopt geen reet meer van dat samenspel.
Vind ik leuk
Adjab +1166
maandag 11 februari 2019 om 15:25
He Fritske jij houd toch ook , al 4 jaar niets vol.

Ik heb er nog één wij in 8 jaar 4x en jullie maar 3
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:29]
Vind ik leuk
Fritske01 +4833
maandag 11 februari 2019 om 15:35
Het is maar net waar je de meetlat legt adjab
Vind ik leuk
Ruud40 +13220
maandag 11 februari 2019 om 07:57
Je kunt geen groep hebben waarin één van de mindere spelers (Blind) de duurste aankoop ooit is van de club en ook nog eens veruit de best betaalde.
Blind voegt sinds zijn komst voor ruim 16 miljoen niets toe aan Ajax, gaat elk jaar met ruim 4 miljoen salaris naar huis terwijl hij altijd bij de minste 3 a 4 spelers op het veld zit.

En dat zijn vader commissaris is en één van zijn eerste acties na zijn aantreden het halen van zijn zoontje was helpt daarbij niet.

Blind zit in dit elftal met veel kwaliteit gewoon onder de middelmaat qua voetbalcapaciteiten maar verdient wel 2 (Tadic) tot ca 10 (Mazraoui, Lamprou) keer meer dan de anderen.

Hoe lang denk je dat anderen dat accepteren. En hoe lang het duurt voordat je "groep" uit elkaar valt en elkaar de kleedkamer uitvecht?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
2-1 +1266
maandag 11 februari 2019 om 08:09
Helemaal waar. Complete scheefgroei in de salarishuishouding (middelmatige spelers verdienen topsalarissen wat dodelijk is in de verhoudingen binnen een team), de topjeugd is alleen maar bezig met transfers en is niet meer gefocust, de trainer heeft zijn lieverdjes in de selectie wat door anderen natuurlijk niet gepikt wordt en zo kan je nog wel effe doorgaan....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:38
Tadic is de best betaalde , dacht ik , en dat is 1 van de spelers die het als eerste laat afweten als het wat minder gaat .
Aardige voetballer , maar verder ook niet , het is niet voor niets dat niemand in de pl belangstelling voor hem had toen ie aangaf weg te gaan bij Southhampton .
Vind ik leuk
Ruud40 +13220
maandag 11 februari 2019 om 10:56
Tadic was de best betaalde tot Blind werd gehaald
Tadic was de eerste die boven het salarisplafond van 1 miljoen uitkwam en heeft afhankelijk van de bonussen 2 a 3 miljoen per jaar.Van Blind is bekend dat hij ongeveer op het salaris zit dat hij bij ManUnited had: ruim 4 miljoen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:04
Zijn dat bonussen voor prestatie's in teamverband , want dan heeft Ajax geluk , ze hoeven niet veel uit te keren aan Tadic dit jaar .
Geen prijs = geen bonus , of zou Overmars niet zo slim zijn geweest om dit in het contract te zetten ;-)
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
maandag 11 februari 2019 om 07:59
Flauwekul, de Boer heeft nooit zulke goede spelers gehad en had ook geen plan B. Hij had wel het geluk dat er hierarchie in zijn team zat. Meer geluk dan wijsheid dus, is later ook wel gebleken toen hij trainer werd bij andere teams. Alles ging daar fout.
Vind ik leuk
AVDV +1230
maandag 11 februari 2019 om 08:00
Had ie wel.
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
maandag 11 februari 2019 om 08:05
Wie waren er in zijn team resp. 85 Mio- 75 Mio en 45 Mio waard? Dan heb ik het nog niet eens over Zyech.
Vind ik leuk
AVDV +1230
maandag 11 februari 2019 om 08:31
Hij had Eriksen, Vertonghen en Alderweireld die ik uit mijn hoofd herinner, niet de minste spelers toendertijd. En dat Barca 85 miljoen betaald voor De Jong wil niet zeggen dat ie dat waard is.
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
maandag 11 februari 2019 om 08:45
Zo kan ik ook alles recht praten. Volgens mij spelen die alle 3 bij Totenham toch? Wat hebben die gewonnen de laatste 5 jaar?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:26
Domme uitspraken, de jong mag de veters van Erikson nog niet strikken, en iedereen weet nou wel dat Ten hag het niet aandurft om de gevestigde namen te wisselen, Blind speelt al weken als een krant.
Vind ik leuk
AVDV +1230
maandag 11 februari 2019 om 09:32
Wat hebben prijzen er mee te maken? Dan zijn de huidige Ajax spelers ook niks aangezien er vrij weinig iets gewonnen hebben.... Rare beredenering van je.. Maar goed, feit is dat De Boer ook goede spelers tot zijn beschikking had.
Vind ik leuk
Jorchie +419
maandag 11 februari 2019 om 08:54
De bedragen voor spelers zijn sinds die tijd wel iets veranderd.
Vind ik leuk
Emnu +6559
maandag 11 februari 2019 om 08:56
En waren dat toen ‘normale’ transfersommen?

Of heb jij de laatste 5-8 jaar onder n steen geleefd, dat je denkt de huidige markt met die van toen te kunnen vergelijken?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:13
Daar is een trainer voor
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 11 februari 2019 om 10:35
De Boer is ook kampioen geworden met puntenaantallen waarmee je het nu niet redt
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:42
Hij had ook het geluk dat spelers hem serieus namen omdat de Boer een grote voetballer is geweest .
Ten Hag was een middelmatige voetballer , die nog nooit een grote club heeft getraind .
Van Gaal had ook geen topcarriere als voetballer , en had nog wein ig ervaring als trainer toen ie bij Ajax begon .
Maar van Gaal had wel een goed verhaal , wist wat hij wilde en had uitstraling , dat alles heeft ten Hag totaal niet .
Als van Gaal ergens op tv is , dan luister ik naar wat ie te vertellen heeft , bij ten Hag zap ik verder .
Vind ik leuk
repeP +2076
maandag 11 februari 2019 om 12:50
De Boer liet Ajax degelijk voetballen, naar de mogelijkheden van de spelers. Ten Hag laat spelers niet in hun sterkte spelen maar perst hen in een keurslijf.
Vind ik leuk
dhrwobo +40188
maandag 11 februari 2019 om 08:01
Het is een combinatie van:

- duur inkopen, waardoor vedettes flink betaald worden ten opzichte van sommige andere spelers in de selectie.

- te vroeg ophemelen. Sommige talentvolle spelers worden zo bizar opgehemeld dat ze bezwijken onder de druk, zoals je nu bijn frenkie ziet

- spelers overschatten, blind. Natuurlijk ging onana in de fout, maar wat was blind daarvoor aan t doen.. hij creeerde de moeilijke situatie

- champions league, door het overwinteren is Ajax naast zn schoenen gaan lopen. Wij kunnen real makkelijk verslaan... is de tendens. Nou, je mag blij zijn als je niet afgestraft wordt.

- transfers, de transfer van frenkie en de niet transfer van bijvoorbeeld Ziyech of Neres deze winter... je ziet dat de spelers alleen maar aan zichzelf denken en enkel bezig zijn met ‘ik wil een stap zetten’
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6227
maandag 11 februari 2019 om 10:31
Mee eens maar denk dat met een krachtige trainer met veel autoriteit en ballen het allemaal niet zover was gekomen!

Neem vaak als voorbeeld van Gaal! (Ben absoluut geen fan van hem maar is wel een trainer die dit zooitje op de rit krijgt!)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:50
Van Gaal had inderdaad ook geen ervaring toen ie begon bij Ajax , ook was ie geen groot voetballer geweest .
Maar van Gaal heeft wel uitstraling en vooral een goed verhaal om successen te behalen .
En dan gaan spelers automatisch luisteren naar wat je te vertellen hebt .
Het is best erg voor ten Hag , en hij kan er zelf ook niks aan doen , maar als ik die man op tv zie , neem ik hem al niet echt serieus , laat staan zijn spelers .

En hij maakt zich nogal ongeloofwaardig door elke keer v/d Beek te wisselen , terwijl die echt niet de slechtste is .
Spelers zien dat natuurlijk ook .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:05
Maar de Boer had ook betere spelers. Overmars heeft wel knap gedaan met de verkoop van middelmaat de Jong voor zoveel geld, hiermee corrigeert hij het weggooide geld aan zwakke spelers als Blind en Tadic.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:27
Onder de Boer werd men. Kampioen met 10 punten. Stront voetbal.

Dit is geen ramp nu.

Men verwacht teveel van dit team. Omdat een Frenkie voor meer dan 80 miljoen is verkocht. Miskoop van de eeuw voor Barca.

Nee De Boer was schijtvoetbal en Europees drama!

Maar pseudo-analisten hier op de forum weten vinger op zere plek te zetten
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:11
Precies heeft alleen met de trainer te maken , en ze durven geen beslissing te nemen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:37
#tenhagout
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:40
Trainer is beste in jaren!

Ten Hag is meester.

Maar bestuur en dat al die geldwolven verpesten alles.

Die willen van Ajax een geldmachine maken geen voetbalmachine.

En die chagrijn Ziyech, diva Tadic, flapdrol Blind, slak Schone moeten wegwezen...

Ten Hag blijven!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:47
Ben je soms ten Hag lijkt er wel op, rest van Nederland denkt er anders over
Vind ik leuk
Friesch +0
dinsdag 12 februari 2019 om 05:38
Zo is het , je hebt gelijk
Vind ik leuk
Adjab +1166
maandag 11 februari 2019 om 15:22
Daar zijn ze ook groot mee geworden Tannat .
Ik hoef de prijzen niet op te noemen bij het befaamde Ajax. Of wil je een herinnering je zegt het maar hoor 😉
Vind ik leuk
tannat +16381
maandag 11 februari 2019 om 15:27
Kun jij je laatste ajax-prijsje nog herinneren?
Vind ik leuk
Adjab +1166
maandag 11 februari 2019 om 15:29
Ja hoor en jij ook
Vind ik leuk
tannat +16381
maandag 11 februari 2019 om 15:32
Wanneer was die?
Ik ga 4,5 jaar terug ... nada...
Vind ik leuk
Adjab +1166
dinsdag 12 februari 2019 om 00:56
Hoe oud ben je dan Tannat 10 jaar of al heel oud en dementerend
Vind ik leuk
tannat +16381
dinsdag 12 februari 2019 om 06:03
Hoe oud jij?
150 dat jij het nog steeds over de successen van ajax hebt?
Vind ik leuk
Adjab +1166
dinsdag 12 februari 2019 om 09:18
Zo lang bestaat Ajax niet Tannat . En iets meer Respect voor de best presterende club in Nederland en nog steeds één van de beste clubs in Europa met zijn historie 💪💪💪
Vind ik leuk
tannat +16381
dinsdag 12 februari 2019 om 16:13
Ik maak zelf wel uit waar ik respect voor heb.
De VoC stelde vroeger ook heel wat voor en daar hoor je ook weinig meer over.
Vind ik leuk
Adjab +1166
dinsdag 12 februari 2019 om 18:41
Hahaha temper je emotie je lijkt die trainer van jullie wel.
Bestaat de VOC nog ??? Wat een vergelijk zeg hoe kom je er op zeker nog meegemaakt de VOC. 😜
Vind ik leuk
Werner1913 +10270
maandag 11 februari 2019 om 07:41
Ze zullen elkaar vandaag inderdaad flink de waarheid vertellen en dan... oh wacht...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:44
Tijdens het trainingskamp is een weg gekozen die duidelijk niet werkt. Nu kunnen we net doen of ze niets meer kunnen maar dat is ook onzin.
Het draait ook heus weer de goede kant op, maar wanneer?
Vind ik leuk
Markus80 +2915
maandag 11 februari 2019 om 07:50
Als Ten Hag weg gaat en er een personality staat voor deze verwende kereltjes.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:09
Wie? Vladimir Putin? Donald Trump?
Of gelijk maar iets van het kaliber Joseph Stalin?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:23
Stalin gaat moeilijk worden, de rest maakt een goede kans.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:37
Donald Trump in dezelfde rij als die mannen??
Heb je uberhaupt wel eens van Donald Trump gehoord, moet ik me dan afvragen?

😂😂
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 08:13
Ach einde van de maand staan we eerste en dan is alles weer hossanna...dat zoeken naar problemen altijd...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:17
Ach volgens jou kan puntverlies voorkomen.
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 09:37
Klopt...en dat blijkt...na de winterstop zelfs al 3x voor gekomen...dus dan had ik toch gelijk...als iedereen nou eens gewoon achter het team gaat staan in , in plaats van die collectieve negatieviteit, kunnen we met zijn allen misschien het volgende puntverlies ' voorkomen'...(leuk he, taal)
Denk aan de 3 kleine vogeltjes van onze bob!!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:02
Nee als je nog niet met meerdere punten voorsprong bovenaan staat kun je geen puntverlies meer permiteren. Maar volgens mij hebben ze jou instelling die spelers.
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 10:04
Ik denk dan weer dat ze beinvloed raken door jouw instelling🤣
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:36
Nee als ze nou gewoon klote hadden gehad de afgelopen weken dan hadden ze nu bovenaan gestaan.
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 10:59
Tja..als mijn tante klote had gehad , was t mijn neef
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 10:59
Oom natuurlijk🤣🤣
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:15
Jou instelling is waardeloos een schande. Ach wat maakt puntverlies uit.
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 11:54
Nee kereltje..er is meer in t leven dan voetbal..dat is mijn instelling. Tuurlijk baal ik als t niet loopt en we puntverlies lijden...ik heb zaterdag zitten schelden en tieren voor de tv, woest was ik...maar na de wedstrijd ff een pilsje, t laten bezinken en wat blijkt.....de aarde draait nog steeds...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:49
Ja want ze gaan vandaag elkaar weer eens de waarheid vertellen
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 08:15
Volgens mij al de 21e keer dat jij dit zegt..opgeteld met de andere trollen kom ik nu op 342.147...best saai dit...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:59
Nummer 22 en de 23ste is ook al geplaatst word tijd dat er harde woorden gaan vallen en ze elkaar de waarheid gaan zeggen ( shit dat is keer 24 )
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 09:39
Nou veel plezier ermee ..mooi leven moet jij hebben...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:42
Het word steeds mooier vooral in het weekend lach ik me helemaal stuk .
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 10:01
Ok.welke club support jij eigenlijk? Want je bent geen psver zei je laats? Ajax lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk😂😂 je lijkt een brabander...ik gok helmond sport??
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:07
Rinus alias "Antisupporter"

Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:02
Laat gaan, dit soort figuren hangen hun levensgeluk op aan Ajax. Best wel heel erg sneu.
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 10:03
Ach ik help de mindere onder ons graag om hun levensgenot te vergroten😀
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:01
Ga jij dan ook Ajax trolletjes zoals weerstandisgoed helpen ??
Aan dit soort idioten hebben jullie het namelijk te danken dat veel mensen op vp nu lachen om Ajax .
Het slaat inderdaad nergens op en word zwaar overdreven , dat ben ik helemaal met je eens .
Maar toch kan ik die mensen geen ongelijk geven , na wat er hier door Ajax trolletjes allemaal is gezegd , toen het nog goed ging .
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 11:49
Je hoeft mij niet uit te leggen waar t aan ligt hoor.. het doet mij vrij weinig buiten dat ik een lichte medelijden heb voor de mensen die zich zo op laten fokken door een potje voetbal...maar je snapt ook dat al deze psv trolletjes het weer net zo hard terug krijgen van de ajaxtrolletjes wanneer psv weer verliest...en zo blijf je bezig..daarom zeg ik tegen rinusje, een paar keer is leuk, maar overdrijf t niet. Je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee...en ja dat geld ook voor ajax trolletjes. En wie er dan begonnen is....tja zeg jij t maar
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:59
Wie er begonen is , is moeilijk te zeggen .
Ik weet alleen dat vp er te weinig aan doet .
Ik woon in Engeland en op Engelse voetbalforums is het een stuk minder .
Daar worden provocerende supporters in de gaten gehouden , en personen die echt alleen maar provoceren , en dan hoeft er nog niet eens gescholden te worden , krijgen eerst een waarschuwing .
Gaan ze er dan toch gewoon mee door , dan vliegen ze eruit .

Een beetje stangen hoort er natuurlijk gewoon bij , en is ook niet erg .
Maar je hebt er hier een paar bij die nooit over voetbal praten , nooit on topic reageren en alleen maar provoceren .
Vp laat deze personen gewoon hun gang gaan .
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 12:34
Naja op bijvoorbeeld voetbalzone is t ook een stuk minder. Maar daar slaan ze weer door in hun regime..ook heerst er vaak een soort van vriendjespolitiek. Ben daar weggegaan omdat ik al verschillende keren een tijdelijke ban kreeg omdat ik reageerde op provenceerd gedrag...toen voetbalprimeur gevonden, maar dat is wel de omgekeerde wereld🤣🤣ik laat t allemaal langs me heen gaan, vind t af en toe wel vermakelijk
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20522
maandag 11 februari 2019 om 07:28
Winst voor Real.
In Spanje beginnen ze de slag weer te pakken te krijgen en in Amsterdam zijn ze het helemaal kwijt.
Wanneer Ajax op zn best is gaan ze het alsnog moeilijk krijgen dus laat staan nu.
Vind ik leuk
Markus80 +2915
maandag 11 februari 2019 om 07:52
Dat zie ik helaas ook niet echt zitten en ja laten we eerlijk zijn, zo gek is dat niet hoor als Ajax verliest tegen Real. Kijk alleen maar naar het verschil in de begroting en de daar bijbehorende verschillen in spelers.
Vind ik leuk
Deck010 +9219
maandag 11 februari 2019 om 09:23
Hoeft niet altijd de reden te zijn hoor.....
Getuige de wedstrijden Heracles-Ajax en Feyenoord-Ajax.
Daar zit toch ook een aardig verschil in begroting, of is deze stelling alleen van toepassing in het voordeel van Ajax?
Vind ik leuk
Benniewies +4375
maandag 11 februari 2019 om 07:33
Zonnig 22 graden overdag en s'avonds 16 graden.... Denk ik
Vind ik leuk
JWK +647
maandag 11 februari 2019 om 07:36
Wat denk je zelf?
Vind ik leuk
52N6E +1118
maandag 11 februari 2019 om 07:41
Ik niet
Vind ik leuk
Markus80 +2915
maandag 11 februari 2019 om 07:47
Ik ben er bang voor.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:54
0-3 met een beetje mazzel. Of 0-5
Vind ik leuk
Hank1 +533
maandag 11 februari 2019 om 08:06
Wat heb ik toch een schijthekel aan de maandag !!!
Vind ik leuk
Beste PSV +76
maandag 11 februari 2019 om 08:45
Ik niet maar wel hoe dik ajax gaat verliezen. Hoop voor de Nederlandse voetbal dat Ajax wel doorgaat over 2 wedstrijden gezien.
Vind ik leuk
thierryer +1970
maandag 11 februari 2019 om 09:08
Ik vrees dat het een afstraffing wordt en dat er dan echt een probleem ontstaat.
Vind ik leuk
Nar +752
maandag 11 februari 2019 om 09:24
Er is maar 1 goed antwoord.... Je kapot werken tegen Real... Je hoeft geeneens te winnen...
Vind ik leuk
benny-boys +1867
maandag 11 februari 2019 om 09:32
ALS ze verliezen deze 2 wedstrijden dan breekt de hel los en komt
de aap uit de mouw.
Vind ik leuk
Hank1 +533
maandag 11 februari 2019 om 10:10
Over 2 wedstrijden gezien. Real 8- ajax 1.
Vind ik leuk
repeP +2076
maandag 11 februari 2019 om 12:48
Elke Ajacied houdt zijn hart vast voor die ontmoetingen met Real Madrid denk ik.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12327
maandag 11 februari 2019 om 07:26
Is Ten Hag al weg?
Vind ik leuk
Morris +23599
maandag 11 februari 2019 om 07:28
Als Ajax van Madrid wint, dan is het weer de ploeg die de CL kan winnen.

Wat mij opviel de eerste helft.. Kunstgras. Ajax durfde niet hard te spelen. Liepen rond als Patty Brard op het ijs..
Buiten het feit dat Ajax echt heel slecht speelde, was dat kut kunstgras niet bevorderend.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:33
Kunstgras werkt zeker tegen. Ajax heeft zoveel geld..gooi het er dan overal uit. Ben je gelijk van alles af.
Vind ik leuk
AZVork +1096
maandag 11 februari 2019 om 07:42
Haha. Dus omdat Ajax niet op kunst gras kan voetballen moet alles eruit op Ajax zijn kosten. Dat is wel heel erg.
Vind ik leuk
Fritske01 +4833
maandag 11 februari 2019 om 08:00
Volgens mij was het vorige week op echt gras ook niet zo denderend.
Vind ik leuk
Jozef +42493
maandag 11 februari 2019 om 08:04
Twee weken terug...

Maar je hebt gelijk. Ik vind dat er weinig over gezeikt is trouwens.
Vind ik leuk
Markus80 +2915
maandag 11 februari 2019 om 08:24
Elke club is tegen dat kunstgras. Hallo KNVB, een keer wat actie? Het geldt niet alleen voor Ajax, maar ook Psv die ook in de CL speelden. Daarnaast is het ook competitievervalsing voor elke club die wel normaal gras heeft.
Vind ik leuk
Morris +23599
maandag 11 februari 2019 om 07:42
Je zag dat de bal stroopte. Heracles was gewend aan dit veld. Wisten precies op de grens te spelen. Bij Ajax tackelde niemand. Ze gleden weg bij elke passing.
Zo kom je ook niet in je eigen spel. Als je dan al niet lekker in je vel zit dan oogt het nog dramatischer.
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 08:17
Ach onzin excuus..ajax wint t meest op kunstgras van alle ploegen die zelf geen kunstgras hebben...
Vind ik leuk
Morris +23599
maandag 11 februari 2019 om 08:40
Da's held nummer 1
Vind ik leuk
Babelagtig +1797
maandag 11 februari 2019 om 08:41
??
Vind ik leuk
Markus80 +2915
maandag 11 februari 2019 om 08:21
Nou dat plan is er ook gewoon geweest. De clubs die Europees speelden wilden best wat afstaan, wat eigenlijk al bezopen is als clubs in de Eredivisie mee willen doen. Het zijn bedrijven, die moeten zichzelf kunnen bedruipen. Normale bedrijven gaan ook niet naar de buurman. Als je niet mee kunt, dan moet je het ook niet proberen. Als je dan vervolgens zeer hautain die plannen van tafel gooit, omdat je er zelf voordeel bij hebt (niet financieel) zoals bijvoorbeeld Heracles of Excelsior dan doe je het ook zelf.
Vind ik leuk
thierryer +1970
maandag 11 februari 2019 om 09:47
Ajax heeft de laatste 10 wedstrijden op kunstgras gewonnen!
Vind ik leuk
Jozef +42493
maandag 11 februari 2019 om 07:40
Je hebt gelijk, maar er is gelukkig nauwelijks over gezeurd. Dat plastic is echter een ramp. Gauw dat plastic oprollen, het is een ware schande.

Zo, genoeg erover. Ajax had ook gewoon op plastic moeten winnen, maar faalde afgelopen zaterdag.
Vind ik leuk
Morris +23599
maandag 11 februari 2019 om 07:44
Klopt, toch breng ik het ter sprake omdat het echt een grote rol speelde.

Verder had Ajax moeten winnen maar da's elke wedstrijd zo
Vind ik leuk
Jozef +42493
maandag 11 februari 2019 om 07:50
Het mag natuurlijk en volledig terecht ingebracht worden, want het is met die rommel een heel ander spel.

Toch ben ik trots dat ik er weinig Ajacieden over hoor.
Vind ik leuk
Morris +23599
maandag 11 februari 2019 om 08:07
klopt daarom doe ik het.

Als een Ajacied dit zegt dan hebben we weer smoesjes.
ik zeg dat het een onderdeel van het falen was. Ajax was verder gewoon enorm bagger.
Vind ik leuk
Jozef +42493
maandag 11 februari 2019 om 08:09
Ach, hopen dat de winterdip voorbij is.

Er klopte niet veel van een aantal wedstrijden, zoveel is duidelijk.
Vind ik leuk
2-1 +1266
maandag 11 februari 2019 om 08:12
trots op ? Kom op zeg, ze speelden niet op landmijnen.....
Vind ik leuk
Jozef +42493
maandag 11 februari 2019 om 08:14
Ff lezen wat er geschreven wordt voordat je reageert als een bok op een haverkist.

Echt, het helpt en het is een prima remedie tegen die rode vlekken in je nek.
Vind ik leuk
2-1 +1266
maandag 11 februari 2019 om 08:18
Jij zegt toch trots ?
Vind ik leuk
Jozef +42493
maandag 11 februari 2019 om 09:41
Op wat?

Dat bedoel ik...
Vind ik leuk
J Kiprich +18661
maandag 11 februari 2019 om 09:17
Het feit dat je het benoemt is veelzeggend.
Vind ik leuk
74ratje +438
maandag 11 februari 2019 om 07:53
Klopt. En toch moet iedereen n keer daar spelen, en zijn er toch al ploegen die er gewonnen hebben.
Vind ik leuk
Morris +23599
maandag 11 februari 2019 om 08:02
ook dat klopt.
de vraag is of de mat elke keer in dezelfde staat wordt gebracht?

het viel mij op dat het erg stroopte. dat zie ik niet altijd.

waar ligt dat aan?
Vind ik leuk
Jalapeno +1071
maandag 11 februari 2019 om 08:24
Droogte
Vind ik leuk
Morris +23599
maandag 11 februari 2019 om 08:40
Dus bewust niet gesproeid?
Vind ik leuk
Jalapeno +1071
maandag 11 februari 2019 om 08:45
Dat weet ik niet, maar het zou me niets verbazen. Je wilt de tegenstander natuurlijk niet in de kaart spelen...
Vind ik leuk
74ratje +438
maandag 11 februari 2019 om 08:53
Misschien word het niet altijd gemaaid :-)
Vind ik leuk
Markus80 +2915
maandag 11 februari 2019 om 08:00
Nee zeer zeker niet. Ik snap echt niet dat de KNVB dit gewoon toe blijft staan. Clubs als Ajax en Psv willen geen blessures oplopen voor de CL, maar hier moeten ze zich van de KNVB maar aanpassen aan een paar zaalvoetbalploegen.
Vind ik leuk
Sideburnn +3207
maandag 11 februari 2019 om 08:02
Ook Ajaz pakt stastisch gezien de meeste punten op kunstgras....er is vorig jaar een lijstje gemaakt waar dit uit bleek.
PSV en F.noord ook voor de goede orde.
Vind ik leuk
Jozef +42493
maandag 11 februari 2019 om 08:05
Blijft staan dat dat plastic een aanfluiting is.
Vind ik leuk
Morris +23599
maandag 11 februari 2019 om 08:05
interessant. wist ik niet. ligt dat aan het kunstgras of de tegenstander?

nogmaals, dit veldje oogde anders dan anders. Maar wellicht heb ik het verkeerd gezien.
Vind ik leuk
Godin1 +1261
maandag 11 februari 2019 om 07:29
Er is geen chemie in het team. Daar is moeilijk wat aan te doen. Ik zou om te beginnen per direct een andere trainer ala van Gaal neerzetten. Die de chemie met harde hand probeert terug te krijgen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:40
Zouden ze doodgecoacht zijn?
Vol opdrachten kan ook verlammend werken.
Vind ik leuk
Werner1913 +10270
maandag 11 februari 2019 om 07:43
Het leek erop alsof ze zonder opdracht het veld ingestuurd zijn...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:46
Dat lijkt me met Ten Hag ondenkbaar. De creativiteit en intuitiviteit is eruit.
Zie Manchester onder Mourinho, ook lamgeslagen.
Vind ik leuk
Jozef +42493
maandag 11 februari 2019 om 07:55
Beetje voorbarig. Het voetbal en het plezier spatte er voor de jaarwisseling vanaf en nu even niet. Onder dezelfde coach.

Hij moet nu inderdaad wel tonen dat hij dit kan keren. Het lijkt me een mentaal dingetje. Echt iets waar een goeie coach een antwoord op vindt.

In mijn ogen moet bij Ajax even de knuppel er doorheen. Heilige huisjes afbreken. Het conflicrmodel zoeken dus. Cruijff kon dat als coach als geen ander en bereikte daar altijd zijn doel mee. Gewoon lef hebben en hard ingrijpen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:58
Kan ik mij prima in vinden en dan komt het ook wel weer goed. Naar mijn idee is er op trainingskamp teveel ‘ingeslepen’. We zullen zien, dit kan natuurlijk niet.
Vind ik leuk
Godin1 +1261
maandag 11 februari 2019 om 07:51
Volgens mij trekken spelers zoals Ziyech zich niks aan van ten Hag.
Vind ik leuk
Jozef +42493
maandag 11 februari 2019 om 07:58
Ziyech speelde niet zo goed, maar toonde wel inzet. Tadic lijkt heilig en Schöne ook, Mazraoui speelt slap. Ik denk dat hij daar moet beginnen. Als hij durft..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:58
Kan maar zo al vind ik hem niet superslecht spelen ofzo. Zulke fases heeft hij meer gehad.
Vind ik leuk
Godin1 +1261
maandag 11 februari 2019 om 07:31
Ik vrees dat het voor de Jong bij Barca een veel grotere vernedering gaat worden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:06
ja haha dat denk ik ook . de wereld wordt steeds gekker 86 miljoen euro voor een speler die niet eens een heel seizoen eredivisie heeft gespeeld :p
Vind ik leuk
Muscles +1425
maandag 11 februari 2019 om 07:31
De aasgieren cirkelen en duiken over en naar hun prooi.....kom er maar in Ajax haters.....Forza AFCA, nu zonder teveel denken spelen
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
maandag 11 februari 2019 om 09:09
Niet allen zijn aasgieren, AFC haters. Ik zeker niet. Oogatrelend technisc voetbal bekoort mij, maar het nu gewoon los zand met ego's die het snot niet voor de ogen willen zien. Geen 'beukers' meer.. De teloorgang na deze winterstop? De magie van ten Hag en zijn assistenten..is uitgewerkt. Bij Feijenoord ook al. Enfin,...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:32
Helemaal niets in Amsterdam
Vind ik leuk
JWK +647
maandag 11 februari 2019 om 07:37
Zelf verzonnen?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:21
Nee zie ik de laatste 4 jaar regelmatig voorbij komen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:14
Ik word ook moe van jou.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:19
Ga nou niet van jouw probleem mijn probleem maken
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:40
Is geen probleem.
Dus je maakt van je eigen probleem een groter probleem.
Vind ik leuk
Quareck +7454
maandag 11 februari 2019 om 07:36
Goeie stelling: je kan antwoorden met: ja Ajax wint geen prijzen of: nee, Ajax wint geen prijzen!
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
maandag 11 februari 2019 om 07:43
Dus hoe je het went of keert........Ajax wint geen prijzen.......
Vind ik leuk
Quareck +7454
maandag 11 februari 2019 om 08:08
Zijn niet mijn woorden hè, voor ik half Amsterdam straks in de voortuin heb staan 🤪
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
maandag 11 februari 2019 om 09:05
;O)
Vind ik leuk
Shelbourne +5860
maandag 11 februari 2019 om 07:41
Ajax heeft speelt vaak met elf sterren in het team. Bijna alle elf beschouwen zichzelf de vedette van het team. Ik denk dat daar wel een probleem voor Ajax ligt. Als het goed gaat kunnen ze leuk voetballen maar als het minder gaat zijn er weinig die pijn kunnen lijden voor de ploeg
Vind ik leuk
AFCA-1324 +767
maandag 11 februari 2019 om 07:42
Het gaat wel makkelijk zo hè met zen allen Ajax afzeiken aleen maar drama brengen die kranten volgens hun is Ajax al 10 x ten onder gegaan Whahahah
Vind ik leuk
Werner1913 +10270
maandag 11 februari 2019 om 07:45
Er mag toch ook best wat gezegd worden van deze prestatie? Je wil het ook graag te horen krijgen als ze dik van Feyenoord winnen of het goed doen tegen Bayern. Dan moet je niet zeiken wanneer mensen er ook wat van vinden wanneer je in één seizoen vijf punten bij Heracles laat liggen. Het is niet dat ze niet gewaarschuwd waren...
Vind ik leuk
AFCA-1324 +767
maandag 11 februari 2019 om 07:54
Ik zeg aleen dat het wel makkelijk zeiken zo is der mag best geklaagd worden
Vind ik leuk
Shelbourne +5860
maandag 11 februari 2019 om 08:25
Jullie hebben zelf altijd de grootste mond en kraken anderen altijd af. Dan kan je ook een reactie terug verwachten als het bij jullie minder gaat
Vind ik leuk
AFCA-1324 +767
maandag 11 februari 2019 om 09:25
Dus je scheert iederee. Over een kamp niet elke Ajacied is zo niet elke PSV'er is zo het zijn een aantal die een grote waffel hebben daar was ik zelf een van maar na afgelopen weken heb ik wel geleerd dat die grote bek niet echt handig is als je ploegje vrij weinig presteerd dus die reactie terug verwachten snap ik wel maar tis wel heel makkelijk nu want je hoort niemand over psv gister of wel soms terwijl sommige van jullie al lang en breed zeggen dat ze kampioen zijm
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
dinsdag 12 februari 2019 om 23:46
Wordt PSV ook.😁
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
maandag 11 februari 2019 om 09:04
Nou wie seikt de andere het meeste af? Precies! 020 de beste? Ja jaren geleden met de Boer als trainer...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:43
Raar is het niet. Als jij als 19 jarige alles op moet knappen voor een volwassen vent die een x of 3 A 4 meer verdiend zou ik ook uit mijn stekker gaan.
Vind ik leuk
jari11 +2362
maandag 11 februari 2019 om 08:52
Haha helemaal mee eens, volgens mij is dit de rede waardoor er een scheefgroei is. De verhoudingen kloppen niet.
Vind ik leuk
Oale grond +719
maandag 11 februari 2019 om 07:43
Geld maakt meer kapot dan je lief is! Tja, met drank kon je vroeger er nog een neut op nemen en was het oké. Geld en afgunst doet rare dingen met de mens.
Vind ik leuk
Markus80 +2915
maandag 11 februari 2019 om 07:44
Het is gelukkig nog meegevallen met de schade. 6 punten en dan psv nog thuis ontvangen die ook niet beter zijn geworden van de winterstop (totaal onnodig in Nederland, een week niet voetballen is meer als voldoende). Dat wil ik echt nog wel zien, er is nog niets beslist.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:44
PEC Zwolle legde zowel de bedwingers van PSV en Ajax zeer recentelijk voorbeeldig over de knie.
Vind ik leuk
Just Nuts +510
maandag 11 februari 2019 om 07:46
Woensdag zijn we weer voor Ajax hoor daarna mogen ze weer verliezen
Vind ik leuk
jari11 +2362
maandag 11 februari 2019 om 08:53
Kijk zo hoort het!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:49
En zondag wordt er weer met 7-0 gewonnen van de toppers uit Breda en is het lek in Amsterdam weer boven. Worden ze weer kampioen omdat PSV niet wint in Friesland en is alles weer top.

Blijft toch gewoon heerlijk dat Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1171
maandag 11 februari 2019 om 07:51
Dit team vol ego's denken alleen maar aan hunzelf. Zet voor de kansloze wedstrijd tegen Madrid nieuwe spelers op en stuur die elf mietjes naar de tribune. Geldwolven zijn het. Frenkie de jong is gewoon een slechte speler die even geluk heeft gehad. Dolberg is gewoon luie k*t voetballer die nog niet eens kan scoren. Het hele Ajax team met die onkunde trainer heeft geen recht meer op een prijs. Rot maar op naar het buitenland. Ik hoef dat beschamende team niet meer te zien en woensdag hoop ik dat Madrid deze huilbaby's zo vernederd dat ze spontaan op het veld verschoond moeten worden. Wat een walgelijk elftal dat Ajax 1. Past ook bij die walgelijke arrogante supporters. @Helemaalnietsinamsterdam.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 07:51]
Vind ik leuk
Come on Utreg +29058
maandag 11 februari 2019 om 07:54
Pfff.. Je zult woensdag maar Real treffen..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:54
Maar nog steeds volop in de titelstrijd. PSV ontbeert het aan creativiteit. Ajax is nog steeds volop in de race.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5027
maandag 11 februari 2019 om 08:03
Ze hebben idd minder creativiteit..
Maar het is wel een team!!

Ajax gaat voor de 5e keer ten onder aan de amsterdamse ziekte
Vind ik leuk
2-1 +1266
maandag 11 februari 2019 om 08:15
Dat waren ze ook nog met 8 punten achterstand. Zolang PSV ook niet top draait is alles nog mogelijk
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
maandag 11 februari 2019 om 09:01
Geloven in iets dat er al 4,5 jaar niets heeft opgeleverd..jammer, jammer en nog s jammer
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:13
De beker pakken ze in ieder geval al.
Dus prijsloos zal het niet worden
Vind ik leuk
2-1 +1266
maandag 11 februari 2019 om 08:15
Onderschat AZ niet.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5027
maandag 11 februari 2019 om 09:51
AZ komt niet in de finale! 😉

Wat heerenveen en heraces nu wel aangetoond hebben is dat ELK team in de eredivisie dat er boven op zit gewoon kans maakt tegen dit ajax.
Het zijn een stel verwijfde juffertjes die hun poot intrekken waneer het op duels aankomt
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
maandag 11 februari 2019 om 09:00
AZ geeft Ajax een lesje
Vind ik leuk
FCWijsneus +1171
maandag 11 februari 2019 om 09:08
Vergeet Feyenoord niet. Die weten wel hoe ze deze elf meisjes moeten aanpakken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:16
Feyenoord speelt niet in de afdeling van Dames 1 van Ajax.
Daar is geen geld voor in Rotterdam
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
dinsdag 12 februari 2019 om 23:48
Als je dit nu al weet... gokken snel of ben je een Jomanda. I have a dream.. it was raining. Oh, had je een natte droom.
Vind ik leuk
Korm +39425
maandag 11 februari 2019 om 08:45
Gezien het spel van blind moet hij maar even zijn mond houden...
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
dinsdag 12 februari 2019 om 23:56
Leve specsavers en beter horen!
Vind ik leuk
M1GST4R40 +178
maandag 11 februari 2019 om 08:56
de Jong bankie... Als we moeten afgaan, dan maar zonder de Jong. Gooi die Schuurs maar voor de leeuwen. Veel erger dan afgrlopennweken kan niet
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 08:56
Ach...als ze héél erg hun best doen... kunnen ze nog best de KNVB-beker winnen. Denk ik.
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
maandag 11 februari 2019 om 09:00
Denk t niet
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 09:08
Ook niet als ze héél erg hun best doen? 😉
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
maandag 11 februari 2019 om 08:59
Komt door de ego's zoals al jaren bij Ajax. Jammer maar er zal een tijd komen dat Overmars en consorten verdwijnen.
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 09:09
Hou op. Straks bieden Ten Hag én Overmars zich bij Feyenoord aan.
Vind ik leuk
Smithsonian +41223
maandag 11 februari 2019 om 09:21
Als ze de centen mee nemen mag overmars van mij komen :)). Erik niet.
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 09:34
Laat die Veldmate maar komen. Gaan we weer scouten in Midden- en Zuid-Amerika.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:44
Alléen de centen zijn genoeg chap 😁
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
dinsdag 12 februari 2019 om 23:27
Nog erger Dicky Dik zakkenvuller
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
dinsdag 12 februari 2019 om 23:55
Nog erger Aad de Mos en van ' Schip.. dan krijg je zijn schoonmoeder Willeke Alberti er gratis bij die gaat zingen 'spiegelbeeld vertel's even... wordt Ajax ooit nog 's kampioen?' en... het blijft stil op t museumplein, stil op 't museumplein' om vervolgens te worden afgevoerd naar een tehuis voor treurende 020 supporters.
Vind ik leuk
Blindsy +17258
woensdag 13 februari 2019 om 07:09
Haha, je hebt een rijke fantasie. Ik zie haar gewoon staan.
Zijn we dan ook verplicht om zaken te gaan doen met Lerby of de dochter van de Mostradamos? 'Ik zie oh ik zie een topverdediger, ergens in n ver land.. en hij is zelfs beter dan Schwaab'. 😂
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:02
11 goede spelers is nog geen goed team. Hier is de trainer voor die faalt echter al sinds zijn aanstelling.
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
dinsdag 12 februari 2019 om 23:59
12 spelers zeker niet!
Vind ik leuk
FTIDJ +19
maandag 11 februari 2019 om 09:02
Waarschijnlijk spelen ze woensdag weer de sterren van de hemel om dan daarna weer gelijk te spelen tegen NAC.
Vind ik leuk
Smithsonian +41223
maandag 11 februari 2019 om 09:20
Blind kan anders genoeg van de ligt leren...
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
dinsdag 12 februari 2019 om 23:58
De Blind(e) ziet het Ligt niet meer!
Vind ik leuk
Linke loe +311
maandag 11 februari 2019 om 09:35
Ach ze moeten aangepakt worden..die ten hag was niks en word ook nooit niks..hij kan een paar van die snottebellen nog eens niet in het gareel krijgen..van Gaal bellen en smeken of hij volgend jaar komt!! Ohja en meteen even bidden voor woensdag.. want als ze hun oude vorm woensdag niet terug hebben dan houd ik echt me hart vast
Vind ik leuk
Wood86 +34
maandag 11 februari 2019 om 09:39
De vierde hele matige vertoning in 5 wedstrijden; dat is gewoon zorgelijk.
Wat wel opgemerkt dient te worden is dat in 32 wedstrijden wél zeer uitstekend werd gevoetbald. In dat licht bezien heeft Ajax er inmiddels een volledige competitie op zitten waarvan 4 wedstrijden erg slecht waren - toevalligerwijs ook nog eens op het einde van de reeks. Een stukje (mentale) vermoeidheid? Een begrijpelijke dip na zoveel wedstrijden? PSV heeft het duidelijk ook zwaar momenteel.. Hoe dan ook moet deze dip zeer snel worden afgewend, want anders is de beker nog de enige haalbare prijs dit seizoen. Voor Ajax en zijn supporters is dit natuurlijk niet voldoende..
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 09:41]
Vind ik leuk
Futjebal +2619
maandag 11 februari 2019 om 09:51
Panieeeekkkkk!!!!!!
Vind ik leuk
Zegikniet +117
maandag 11 februari 2019 om 09:57
Ik vond Ten Hag zo ontzettend slecht in zijn reactie. Zwaar geïrriteerd, logisch, maar kwam totaal niet uit zijn woorden, zei alleen maar onzin en was nog semi-positief ook. Aan De Ligt zie je gewoon dat hij er helemaal klaar mee is. Die jongen is, en terecht ook, ontzettend woest op zijn teamgenoten en zichzelf.

Een jongen die zo jong is en zo kritisch op zichzelf kan zijn in combinatie met een trainer die zijn ongelijk totaal niet wil toegeven. Ik ben benieuwd hoe die twee met elkaar omgaan. Zo'n andere kijk op dingen.
Vind ik leuk
Mari +11736
maandag 11 februari 2019 om 09:59
Ten hag kan alleen de regie terugkrijgen door een zeer impopulaire maatregel te nemen
Blind en Tadic banken
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:42
En Frenkie ook voor straf omdat ie teveel met de pers praat
Vind ik leuk
Mari +11736
maandag 11 februari 2019 om 13:52
Frenkie ook.maar om andere redenen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:04
Dit is ajax zelf schuld, als je een trainer haalt die niet met spelers praat of ze kan managen dan vraag je om moeilijkheden, we hebben geluk gehad dat ze het in het begin zelf konden oplossen maar dat lukt nu niet meer. Iedere keer Donny eruit halen sloeg nergens op krijg je onvrede ,nerres volkomen negeren krijg je onrust van tadic , blind hand boven het hoofd houden krijg je onrust van. De meeste van hun zijn nog kinderen en daar moet je mee kunnen omgaan. Ajax kan maar een ding doen voor woensdag en dat is een schok effect.
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
woensdag 13 februari 2019 om 00:01
Aha.. kinderopvang en in de pauze tegen een bal en elkaar trappen hij die het niet zag heet ten hag.
Vind ik leuk
Hank1 +533
maandag 11 februari 2019 om 10:08
Pakt ajax dit seizoen WEER geen prijzen???
Vind ik leuk
Obl93 +2731
maandag 11 februari 2019 om 10:09
Wat!?!? Blind een steunpilaar van Oranje in 2018? Hij deed leuk mee en ook hij had een aardige wedstrijd tegen Frankrijk, maar om hem nou een steunpilaar te noemen gaat mij erg ver.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:09
Puur mindset dit. Tadic, ziyech, de Jong en Blind op de bank. Jongens erin zetten die wel WILLEN voetballen! Zul je zien dat je de volgende westrijden wel wint!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:13
Ik vrees het ergste, uitgeschakeld voor de titel, real is normaal nu een maatje te groot en dan komen ze naar de kuip waar ze 6-2 zijn afgedroogd om de laatste strohalm te pakken en dus heb ik zo n gevoel dat ze de beker gaan winnen maar ja dat vinden ze in Amsterdam geen prijs toch????!!!!!
Vind ik leuk
Humberto01 +774
maandag 11 februari 2019 om 10:16
Ze zijn hardleers bij Ajax. In de eerste wedstrijd van de competitie heeft Heracles laten zien op welke wijze ze Ajax aanpakken. Er zat zelfs toen een overwinning voor Heracles in, maar scheidsrechter Guzeboerkoekoek deed er alles aan om Ajax deze afgang te besparen. Dat had een wake up call moeten zijn toen ze zaterdagavond in Almelo aantraden. Ze hebben niets maar ook helemaal niets van de 1e wedstrijd geleerd. Met deze tactiek zullen straks meer clubs Ajax gaan bestrijden, het is voor Ajax te hopen dat ze hiervan geleerd hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:18]
Vind ik leuk
kees ee +777
maandag 11 februari 2019 om 10:19
. . dat los zand moet uit de motor ??, . . van wie en waarom moet dat ?? omdat anders de in de pers gewekte verwachtingen niet stroken met de realiteit ??
Vind ik leuk
Bhj +2053
maandag 11 februari 2019 om 10:20
Heracles meer dan een terechte winnaar, net als in de thuiswedstrijd stond Heracles gewoon heel goed. Pakte de juiste mensen aan en daardoor kon Ajax er niet onderuit voetballen.

Ik hoop dat Ten Hag en Vd Sar hun conclusie gaan trekken.
Ik vraag me af wat Neres heeft gedaan......Die heeft de week ervoor duidelijk bewezen een basisplaats te verdienen. Tadic daar in tegen.
Vind ik leuk
Gerro +8450
maandag 11 februari 2019 om 10:27
In deze vorm zal de belangstelling voor de overige spelers als sneeuw voor de zon verdwijnen en dat hebben ze geheel aan zich zelf te danken.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1734
maandag 11 februari 2019 om 10:28
blind frenkie blind kristensen bizar slecht.
Tadic en ziyech niet te zien als ze de bal hebben truukjes doen en bal verlies.
Ten hag die neres niet in de basis zet die juist heel bepalend en team gericht speelt en Ajax diepte geeft. Tadic en ziyech worden niet gewisseld onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
AFP +1917
maandag 11 februari 2019 om 10:32
Blind moet op de bank plaats nemen. Waarom gebeurt het toch niet ? Blind is duidelijk een dissonant en met alle respect, onbruikbaar voor een nieuw Ajax.
Ook als middenvelder komt Blind in veel opzichten te kort. Ajax is Nederlands enige topclub en is geen pret-gelegenheids-elftal. Ten Hag moet opstaan en durven spelers te wisselen. Ook Ziyech is niet 100 procent rendementsvol, wisselen.
De adoratie en bewieroken van De Ligt was en is zwaar overdreven. Ik zie De Ligt gewoon mee doen in de malaise. In andere competities zie ik elk weekend 5 maal betere verdedigers dan De Ligt. De Ligt is te jong om leider te zijn, kan ook niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:09]
Vind ik leuk
Bhj +2053
maandag 11 februari 2019 om 14:20
Blind kan sowieso beter op het middenveld plaatsnemen, elke trainer die dat niet ziet kan beter stoppen.
Vind ik leuk
AFP +1917
maandag 11 februari 2019 om 14:32
Ook voor het middenveld vind ik Blind niet te technisch, niet te hard, niet snel, niet te zelfverzekerd genoeg. Blind bewees het al eerder bij Ajax, Manu, nu weer bij Ajax. Voor mij hoeft bLind echt niet meer. Voor mij natuurlijk, wat een ander van denkt ja hetzij zo.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 17:52]
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
woensdag 13 februari 2019 om 00:03
Nou nou u bedoelt een Tob club
Vind ik leuk
AFP +1917
woensdag 13 februari 2019 om 00:53
Een tob club die wel tot de laatste 16 CL is doorgedrongen toch ? Dan maar een echte tob club dan een quasi to p club.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 19:26]
Vind ik leuk
Bloazerd +15
maandag 11 februari 2019 om 10:38
Enige prijs die Ajax dit jaar pakt is de 75 miljoen voor de Jong.
Als je ze zag spelen dan zou je voor het hele elftal nog geen 75 miljoen geven
Vind ik leuk
Voetbal@com +2416
maandag 11 februari 2019 om 10:45
Zou de krant Marca uit Espana nog steeds elke dag vol staan met Frenkie of Ajax nieuws?
Vind ik leuk
Mari +11736
maandag 11 februari 2019 om 10:49
Als Real Ajax heeft uitgeschakeld dan zal de focus weer liggen op de competitie. Hopelijk is het niet te laat.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:20
Als het nog even zo doorgaat is het wachten op frustratie rode kaarten van types als Tadic. Die dacht hier even met twee vingers in zijn neus kampioen te worden.
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
woensdag 13 februari 2019 om 00:06
Of zoals JC zou zegggen' met 2 vingers in de neus schiet je geen deuk in een pakje boter dus ook niet in een leeg doel. 2 vingers in de neus is smerig zegt mijn vrouw Danny altijd.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:20
Mooi op tijd verkocht
Vind ik leuk
The Eagle +119
maandag 11 februari 2019 om 11:33
Na 34 wedstrijden weten we meer. En of ze nu verliezen of winnen tegen real,maakt niet zoveel uit. Dat ajax een ronde verder is gekomen is ook al een wondertje
Vind ik leuk
deltiaan +1379
maandag 11 februari 2019 om 13:20
die blind is net als zijn vader [ ned elftal bijna naar de kloten geholpen ] en hij ajax
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:38
Tsja zo zie je maar weer, what goes up must come down. Dagelijks 5 artikeltjes over het geweldige Ajax en de magische De Jong in VP ten spijt, lijkt t erop dat de hete lucht ballon leeg is gelopen. Als Barça fan sta ik er dan ook niet erg van te kijken als die Frenkie, met amper 40 ED wedstrijden ervaring jammerlijk gaat falen in Catalonië. Zou mij niks verbazen....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:26
Dit zegt allemaal niets ja dat het effe niet lukt iedereen weet dat het zo maar weer kan gaan draaien .
Wat competitie betreft die duurt ook nog even de bal is rond alles kan er nog gebeuren toch
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
woensdag 13 februari 2019 om 00:08
Oh is de bal rond, dat wist ik niet.
Vind ik leuk
Sniper +0
maandag 11 februari 2019 om 14:40
Frank de Boer terug ! Word Ajax weer kampioen
Frank paar keer met minder materiaal wel kampioen
Ten hag eruit
Aanpakken die gasten!
Vind ik leuk
Yatar +1
maandag 11 februari 2019 om 16:42
Blind is inderdaad niet de beste aankoop. Staat wel vaak goed gepositioneerd maar heeft totaal geen snelheid. Af en toe best lachwekkend om te zien. Lijkt wel of hij 10 0 post elastieken tussen zijn hakken bovenbenen zijn gespannen. Dat een looptrainer hem hier niet bij kan helpen. Met name in de omschakeling komt hij dik tekort en beetje gif kan geen kwaad
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:50
Wij zijn Ajax de subtoppers van Nederland.
Made by Erik ten Hag.
Uut d'n Achterhoek.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:17
Of Peter boszch verliest in duitsland scheelt weer mill. Ego.s aan de kant .Ten Hag vandaag nog Ontslag !!!! Proces hier en daar.. vd. Beek structueel eruit. Dan kneus hamdoerietje erin pffff gelukkig neres nog niet .
Man boertje uut twenthe... gewoon kappe
Ie bakt dr niets van.
We spelen overal NOG in mee maar NOG is de hoofdmoot
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:15
Ja
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:24
Héérlijk man. Deze jaar weer lekker feesten in Eindhoven stratumeind en het kampioenschap vieren van PSV .
Het is echt heerlijk gevoel als je nu al weet dat PSV opnieuw kampioen word
Vind ik leuk
Psv_joee +15
maandag 11 februari 2019 om 18:40
Dit jaar ga ik wel hoor, zin in dat grote feest!
Vind ik leuk
Psv_joee +15
maandag 11 februari 2019 om 18:40
Ze kunnen bij Ajax, beter maar een winterslaapje houden van een jaar, het zit er weer niet voor ze in😂. Nice try see you next year.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:43
Die Blind - ik gaf het al vele malen aan - is de duurste speler, omdat pappa Blind met geweld zijn zoon terug wilde als miljonair, bakt er nooit veel van.. Hij is veel te traag, loopt maar te wijzen, is zeker geen juiste persoon in het centrum van de verdediging en kan niet goed koppen. Waarom haalde men toen niet die uitstekende Zuid-Amerikaanse centrale verdediger in plaats van hem??? Omdat pappa Blind met geweld zoonlief, die nergens begeerd werd, veilig wilde stellen. Tegen Real Madrid wordt hij de persoon, waardoor de ondergang helemaal compleet wordt. Ten Hag wisselt hem nooit. Waarom niet ??? Omdat de invloedrijke pappa Blind dan woedend is. Met Blind erbij is Ajax, maar ook Oranje een tiental. Men loopt hem voorbij alsof hij er niet staat...
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 18:57]
Vind ik leuk
kloakatv +138
maandag 11 februari 2019 om 21:42
Blind is altijd slechtste op het veld. Nee dat is overdreven, maar ik vind het hem wel vaak ondermaats presteren.
Vind ik leuk
Friesch +0
dinsdag 12 februari 2019 om 05:36
Ze moeten meer een éénheid worden . De trainer is hier ook een grote oorzaak van .
Neres vaker mee laten doen ! Schöne weer aanvoerder . Dan ga je eens ander voetbal zien !
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
woensdag 13 februari 2019 om 00:10
Dan wordt je ziende Blind.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws