Ten Hag 'verspeelt recht van spreken': 'Dieptriest, ik vind dat heel kwalijk'

Ten Hag 'verspeelt recht van spreken': 'Dieptriest, ik vind dat heel kwalijk'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 07:57ma 11-02-2019 om 07:57

Erik ten Hag en de andere trainers van de zestien overgebleven Champions League-deelnemers hebben geen recht van spreken meer over de VAR. Dat stelt Ronald Waterreus, die vorige week de kritiek van UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin ook las.

Ceferin was boos, omdat slechts vijf trainers kwamen opdagen voor een uitleg over het gebruik van de VAR in de knock-outs van de Champions League. 'Van Juventus, Paris St-Germain, Olympique Lyon, AS Roma en Schalke 04. De rest, onder wie Erik ten Hag van Ajax, bleef weg', stelt Waterreus vast in zijn column voor De Limburger.

'Feitelijk is het natuurlijk dieptriest. De Champions League staat voor de grootste verandering ooit, coaches krijgen de gelegenheid om daarover geïnformeerd te worden en zelfs suggesties te doen voor een zo rimpelloos mogelijke introductie. En wat doen ze? Het gros laat verstek gaan. Ik vind dat heel kwalijk. Juist omdat er zoveel te bespreken valt.'

Waterreus denkt dat Europese topclubs helemaal niet zitten te wachten op de VAR. 'Trainers van topclubs koesteren liever de 'oude' situatie, waarin ze doorgaans voordeel van de twijfel krijgen van scheidsrechters. (...) Mijn advies aan Ten Hag en co: hou ook dan alsjeblieft je mond. Simpelweg omdat je het recht van spreken hebt verspeeld.'

Lees meer over:Champions LeagueAjax

Poll

Heeft Waterreus gelijk?

(1613 stemmen)

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +19641
maandag 11 februari 2019 om 07:59
Winter was toch afgevaardigd?

Gelul dus van Waterreus ...
Vind ik leuk
Morris +23656
maandag 11 februari 2019 om 08:01
precies en een document ontvangen waarin alles staat, voldoet ook.

Als er iemand geen recht van spreken heeft dan is het meneer ronald W
Vind ik leuk
pietprecies +10564
maandag 11 februari 2019 om 08:42
Dat je hem nog meneer noemt :-P
Vind ik leuk
Morris +23656
maandag 11 februari 2019 om 12:34
Ik ben goed opgevoed en heb ook respect voor de kneuzen in deze maatschappij
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:01
Precies en aanvankelijk wilde de UEFA helemaal geen VAR invoeren en nu moet het ineens is ook een beetje raar
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
maandag 11 februari 2019 om 08:09
" Ze geven de voorkeur aan de oude situatie, omdat scheidsrechters dan vaak het voordeel van de twijfel geven..." BULLSHIT...de ene foute beslissing na de ander, vaak onterecht buitenspel gevlagd, bij elke schwalbe fluiten en onterechte gele en rode kaarten. De VAR in de CL wordt een verademing, geloof me.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8387
maandag 11 februari 2019 om 08:51
Ten Hag gaat er gewoon vanuit dat de VAR (Voor Ajax Referee) ook in CL in zijn voordeel is 😉.....
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:39]
Vind ik leuk
Springbok +1381
maandag 11 februari 2019 om 09:42
Ik heb "refery" opgezocht op Google en geen hits. Wat is het?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:06
Software om je "Mendeley" data op je android telefoon in te kunnen zien,zag ik.
En het zal blijkbaar ook iets voor Ajax doen.

😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Springbok +1381
maandag 11 februari 2019 om 12:59
Ah, misschien ken ik het daarom niet. Ik gebruik geen Android :D
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:05
😂😂 ik ook niet, maar dacht ik scroll eens verder op de google pagina's (had ff niks anders te doen in de koffiepauze).

En ach, onze Henk heeft t aangepast zie ik net.
Had het stiekem toch niks met de software te maken.
😉
😂😂😂
Vind ik leuk
Henk 1971 +8387
maandag 11 februari 2019 om 10:40
Och springbokje heb ik een type foutje gemaakt? Nou bij deze herstelt hoor.....
Vind ik leuk
Springbok +1381
maandag 11 februari 2019 om 12:58
Gelijk nog één, je gaat lekker. HerstelD.
Vind ik leuk
John Garp +4064
maandag 11 februari 2019 om 15:26
*typefoutje (aan elkaar vast)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:28
Hoe oud ben je nou?? Psver zeker?
Vind ik leuk
pietprecies +10564
maandag 11 februari 2019 om 09:27
Ik hoop het ook, echter snap ik wel dat coaches van grote clubs idd liever “gematst” kunnen worden, ik hoop nog liever dat mijn club terecht door een beter Real verslagen wordt dan zoals vorige keren met goals van Ajax die werden afgekeurd omdat Real door moest (een andere reden was er niet).
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
maandag 11 februari 2019 om 10:07
exact...weet je nog Bayern in Madrid die 2x vreselijk genaaid werden...Vidal rood na een schwalbe van Casimero en een glaszuivere goal van Lewandowski afgekeurd om NIETS. Woest was ik, maar de maffia regeerde. Dat gaat veranderen met de VAR
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 08:12
Hij was de afgeVARdigde.
Vind ik leuk
Jan ref +1321
maandag 11 februari 2019 om 09:15
Hoofd trainers horen daar te zijn die worden uitgenodigd dus heeft Waterreus volkomen gelijk
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19641
maandag 11 februari 2019 om 09:25
Wat een gelul Jan, om de uitleg van de VAR te ontvangen als club hoeft de hoofdtrainer niet op te komen draven.

Winter is dan goed genoeg ...
Vind ik leuk
Jan ref +1321
maandag 11 februari 2019 om 09:31
Is geen gelul want de hoofdtrainer kreeg de uitnodiging maar als de grote clubs het zelf beter weten zoals nu dan moet je straks gewoon je mond houden zo simpel is het
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19641
maandag 11 februari 2019 om 09:32
Je stuurt iemand die de info ophaalt, dat bespreek je en dan ben je geinformeerd ... big deal ... zo simpel is het ... je doet een beetje moeilijk ...
Vind ik leuk
Jan ref +1321
maandag 11 februari 2019 om 09:40
Tuurlijk doe ik moeilijk het licht altijd aan een ander zo simpel is dat ook en toegeven is moeilijk voor"grote"clubs
Maar ik vind het prima kom er misschien nog wel op terug als het straks bij wedstrijden in de CL van toepassing is
Fijne dag nog
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19641
maandag 11 februari 2019 om 09:45
Fijne dag nog Jan ... volgende keer graag beter onderbouwen! 😉
Vind ik leuk
Jan ref +1321
maandag 11 februari 2019 om 09:56
Ik hoef niets te onderbouwen het is gewoon heel simpel wie er hoort te zijn als er een uitnodiging komt en dat hoef ik niet te onderbouwen als de KNVB mij een uitnodiging stuurd dan stuur ik ook niet m'n zoon zo simpel is het
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19641
maandag 11 februari 2019 om 09:59
Je zit gewoon een beetje te stoken ... geeft niet ... mag op VP ... maar kom er gewoon voor uit en doe niet zo hypocriet.
Vind ik leuk
Jan ref +1321
maandag 11 februari 2019 om 10:16
Ik zit niet te stoken kerel daar heb ik niets aan en ik heb geen club genoemd ik zei alleen de"grote"clubs en neem van mij aan dat ik voor leuk en goed voetbal ben en ik zeker ook van Ajax kan genieten daar heb ik geen probleem mee en met PSV en Feyenoord ook niet dus vandaar mijn reactie ook

Maar ik heb idd wel een voorkeur en dat is Twente maar dat wil niet zeggen dat ik anderen haat snap je?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:17]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +19641
maandag 11 februari 2019 om 10:20
Maar dat doe ik ook niet Jantje ... ik ben het alleen totaal niet met je eens ... kan toch?
Vind ik leuk
Jan ref +1321
maandag 11 februari 2019 om 11:11
Geen probleem
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:10
Ze hadden Winter afgelopen wedstrijd beter kunnen laten leiden en Ten Hag zich met de meeting kunnen laten bezighouden.

Dat was een betere 'call' geweest.
Vind ik leuk
Mario 1 +1928
maandag 11 februari 2019 om 10:16
Ook die is niet geweest. Niemand van Ajax.!!!
Vind ik leuk
Andre As +1050
maandag 11 februari 2019 om 08:01
Waterreus denkt dat Europese topclubs helemaal niet zitten te wachten op de VAR.

Ik denk dat niemand zit te wachten op Waterreus. Uitgezonderd zijn familie dan.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
Senn +8116
maandag 11 februari 2019 om 08:04
Waarom lees je het dan?
Vind ik leuk
Habbekrats +254
maandag 11 februari 2019 om 08:01
Het is vaak onzin wat deze man verkondigd maar hier heeft hij wel gelijk in!
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 08:12
Een manager die zijn groep verlaat in een periode dat ze praten over een crisis is een slechte manager.

maar in de voetbalwereld wordt er vooral in crisis elke kans aangegrepen om aan de poten van de stoel van de trainer te zagen...
Vind ik leuk
Habbekrats +254
maandag 11 februari 2019 om 08:25
Klopt ja maar dit stukje ging over meerdere managers die verstek lieten gaan, dat vind ik een slechte zaak. Overigens is Winter namens Ajax er wel bij geweest
Vind ik leuk
Cappie +7690
maandag 11 februari 2019 om 08:40
Oh ja... want Ten Hag is 24/7 bij die groep...
Een manager die zijn groep niet kan verlaten voor een korte periode is bij voorbaat al een slechte manager.
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 09:01
Je snapt mijn punt niet blijkbaar. Als het niet lekker loopt, dan vind ik dat je als manager op de momenten dat je allemaal aanwezig bent, er ook moet zijn, daarmee geef je aan waar je prioriteit ligt en je belang, dat je dan een assistent naar zo'n bijeenkomst laat gaan en dus delegeert, is juist goed.

En een manager die goed inziet waar de prioriteiten liggen, is dus een goede manager.

Het gaat me dus niet om het wel of niet even weg kunnen, het gaat me om weten waar de prioriteiten liggen.
Vind ik leuk
Cappie +7690
maandag 11 februari 2019 om 10:44
Maar weet jij precies wanneer die bijeenkomst was?
En stel dat het nou tijdens een avondtraining zou zijn gepland ofzo (als ze die al hebben, ik heb geen idee), dan kun je altijd nog die training op een ander tijdstip inplannen.
Soms moet je ook tijd vrij maken voor andere belangrijke dingen. Of je vind het niet belangrijk genoeg, dat kan ook, maar dan is het ook niet belangrijk genoeg om later een punt van te gaan maken als je het niet eens bent met wat er besloten is.
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 10:50
Vorige week maandag was dat.
Vind ik leuk
Cappie +7690
maandag 11 februari 2019 om 14:01
En toen trainde Ajax ook precies op dat moment.
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 15:11
de meeting was niet in de JC ArenA of zo hè?
Vind ik leuk
Cappie +7690
maandag 11 februari 2019 om 16:01
Ze hebben tegenwoordig ook vliegtuigen hè?
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 16:53
Oh ja, dus als de training is afgelopen, stapt hij het veld af en meteen een klaarstaand vliegtuig in die hem meteen naar plaats van bestemming vliegt en hij daar uitstapt voor de deur van het congres.
Vind ik leuk
Cappie +7690
maandag 11 februari 2019 om 17:03
Ajax traint de hele dag? Er zat geen enkele tijd tussen een training en deze bijeenkomst?
Vind ik leuk
De Liefhebber +11305
maandag 11 februari 2019 om 08:02
Als je de VAR zo gebruikt zoals gister is het voor en door niemand uit te leggen....
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
maandag 11 februari 2019 om 08:12
Ik was al weggelopen van de TV toen van Boekel naar dat scherm liep. ik dacht hij geeft hem 100%. Maar toen hoorde ik m'n zoontje juichen, ik dacht Zoet heeft de penalty gehouden, bleek dat die m niet gegeven had. Overigens was het een overtreding op Lozano en had Luuk ook een penalty moeten hebben (al was het een minder erge overtreding dan die van Dumfries). Maar 1 punt of 0 punten is geen wereld van verschil.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:25
Dumfries gleed uit en maakte de stupide fout om in zijn val zijn hand naar Gustafson te laten gaan. Daardoor werd het een klungelige (geen ernstige) overtreding. Waar Van Boekel inderdaad gewoon een penalty voor had moeten geven.

Had hij zijn hand de andere kant op laten vallen, dan had Van Boekel het volledig bij het rechte eind gehad.
Vind ik leuk
De fries +1905
maandag 11 februari 2019 om 08:26
Geen?
Kan weleens bepalend zijn ( met doelsaldo)
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:27]
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
maandag 11 februari 2019 om 08:30
Het kan bepalend zijn. Maar je had hier gewoon 3 punten kunnen uitlopen, dan deel je echt een tik uit. En nu is de schade beperkt gebleven. En mijn vertrouwen in een kampioenschap is gedaalt.
Vind ik leuk
De fries +1905
maandag 11 februari 2019 om 08:38
6 punten met beter doelsaldo ...
Is hetzelfde als 8 punten met minder doelsaldo..
Moet nl in 3 wedstrijden het verschil worden gemaakt.
Bij verlies van PSV kan het in 2 wedstrijden
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 09:19
Nou, dankzij het gelijke spel kun je nu ook het betere doelsaldo als punt inzetten. Feitelijk moet Ajax nu 7 punten meer gaan halen dan PSV. Ik zie dat niet gebeuren.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:25]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
maandag 11 februari 2019 om 10:11
In deze vorm gaan zowel PSV als Ajax nog punten laten liggen! Hoorde (zag) gisteren ergens zelfs Feyenoord zet de jacht op Ajax in, maar AZ is op Feyenoord aan het jagen!?!? Wat gebeurt er allemaal hahahaha word nog een raar slot op deze manier!
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 11:35
Ik ben niet meer zo zeker van die 3e plaats. AZ-verdediging staat als n huis, dit jaar nog geen tegengoals, en met n fitte Stengs draait t voorin ook weer.
Als Groningen dit weekend 1 of 3 punten van Feyenoord pakt?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:02
Ronald Waterreus is een boeiende en uitdagende kolomschrijver. Het Kinderwetje van Primeur dicteert nochtans dat hij van ongetalenteerde en snotneuzen ' zijn bek moet houden'
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
maandag 11 februari 2019 om 08:21
Hij schrijft in ieder geval beter dan geraaskal van jou...
Vind ik leuk
De fries +1905
maandag 11 februari 2019 om 08:42
Mooi “ kolomschrijver”?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:19
Gefundenes Fressen voor syllabejongleurs. Taal is speels, organisch en vrij van conventies.
Vind ik leuk
De fries +1905
maandag 11 februari 2019 om 10:17
Taalfouten mag je toegeven bedoel je
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:48
Het meest amusant zijn de kokette en pedante primeurhaantjes die mij tevergeefs op een ‘faux pas’ menen te kunnen betrappen en vervolgens met een onvervalste ‘canard’ zelf hun toevlucht zoeken in het kostelijke ‘ik heb verbetert’.

Ik reken dat bij naar erkenning hengelende rivaliserende primeurkapoentjes overigens steevast goed.


[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:49]
Vind ik leuk
De fries +1905
maandag 11 februari 2019 om 12:49
Mooi !
Verbeterd
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
maandag 11 februari 2019 om 08:04
Mijn advies aan ten Hag is. Rot op uit Nederland incompetente nietsnut. Jij bet de grootste loser van het de meisjesclub Ajax.
Vind ik leuk
Justin Kees +1321
maandag 11 februari 2019 om 08:10
De frustratie druipt er af. Heeft je cluppie soms verloren? Ja, dan ligt het aan de trainer hè, maar als ze winnen komt het door die geweldige spelers...

Die geweldige spelers gaven zaterdag niet thuis. Konden elkaar vanaf 3 meter niet eens vinden, speelden slap, geen vechtlust. Dat ligt niet aan de trainer, maar aan de mentale weerbaarheid van de spelers. Zelfs Blind en Tadic gaven niet thuis, dus ga daar tegen te keer... Ten Hag heeft ze echt wel goed voorbereid en ze op hun flikker gegeven. Maar de kereltjes zaten al bij Real aan tafel, Heracles was niet interessant genoeg om je best voor te doen.
Vind ik leuk
The Iceman +15035
maandag 11 februari 2019 om 08:16
Je hebt het niet tegen een Ajacied, zie “de meisjesclub Ajax”.
Vind ik leuk
Justin Kees +1321
maandag 11 februari 2019 om 08:40
Des te leuker om hem uit te maken voor iets wat hij haat... 😉
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
maandag 11 februari 2019 om 08:26
Ik haat Ajax. Ik kijk naar voetbal en wat die baby's daar in de JC Arena laten zien is anti voetbal. 11 meisjes die niets voor elkaar over hebben. Rot toch op met die vervloekte arrogante geldwolven uit Amsterdam.
Vind ik leuk
Andre As +1050
maandag 11 februari 2019 om 08:29
Ajax speelde uit.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
maandag 11 februari 2019 om 08:32
klopt, De arena is de thuishaven van de meisjes.
Vind ik leuk
The Iceman +15035
maandag 11 februari 2019 om 08:39
Ben je ooit aangerand door Lucky de Lynx of zo? Mijn God wat een frustratie.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:41]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:55
🤣🤣🤣🤣🤣
+1
Vind ik leuk
Justin Kees +1321
maandag 11 februari 2019 om 08:40
Wat een gefrustreerde huilie zeg 😂
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
maandag 11 februari 2019 om 08:23
Kansloze reactie.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 08:05
Was die column niet voorbij sinds 1 januari?

Bij Rondo laten ze liever El Sierd aanschuiven dan Waterreus nog een keer te vragen.
Vind ik leuk
Justin Kees +1321
maandag 11 februari 2019 om 08:05
Waar bemoeit Waterreus zich mee? Weet hij hoe alles gecommuniceerd is en wanneer die uitnodiging kwam? En dan nog, waarom heb je dan je recht om te spreken verspeeld? Waterreus komt zelf ook te pas en te onpas met zijn wijsheden en commentaar, terwijl niemand er om vraagt en nu zou een ander zijn mond moeten houden? Mafkees!
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 08:10
Ten Hag had hele andere dingen aan zijn hoofd, dingen die even belangrijker zijn dan een bespreking over een VAR. Als er dan iemand met wie hij elke dag samenwerkt naar toe gaat en zo de informatie bespreekt is het toch ook goed.

maar ja, de media zoekt een stok en als het slecht gaat grijpen ze alles aan, tot een bespreking over de VAR aan toe, om maar te slaan.
Vind ik leuk
Muscles +1472
maandag 11 februari 2019 om 08:50
Waterreus irriteert al zolang hij mag presenteren. Dat doet hij sowieso erg slecht. Sjaak Swart wordt toch ook niet als presentator in programma’s gebruikt....?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
maandag 11 februari 2019 om 08:53
Verandert niks door de VAR.
Is gewoon een extra instrument voor de UEFA om de gewenste finale te krijgen.
Vind ik leuk
#Keizerout +42858
maandag 11 februari 2019 om 08:54
Kom op Waterreus, als iemand het recht van spreken als duizend keer heeft verspeeld ben jij het
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 09:15
Er zijn meer redenen waarom Ten Hag op dit moment zijn mond moet houden...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:47
Als dat domme eindhovense waterkneus schaap nu eens goed informeerd dan wist hij dat elke club aanwezig was maar niet elk hoofdtrainer. Aaron Winter namens Ajax. Dus Vp schrijf niet van deze onnozele onzin.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:55
Zitten 4 mensen achter dat 'raampje', nou dat schiet ook niet op.
Als een stelletje Jehova's kunnen ze je nog van alles wijsmaken...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:27
Waterreus' commentaar is even interessant als verf zien drogen.
Vind ik leuk
Bhj +2139
maandag 11 februari 2019 om 10:28
De Champions League staat voor de grootste verandering ooit

Nou beste Ronald, als dit de grootste verandering ooit is.....
Overigens was Aron erbij, dus je lult ook slap.
Vind ik leuk
Ari as +441
maandag 11 februari 2019 om 10:53
Terecht dat hij niet ing. Hij moest zijn ploeg voorbereiden op Heracles. Goed gelukt.
Vind ik leuk
Dharmpie +905
maandag 11 februari 2019 om 10:56
Ondanks alle kritiek op de VAR denk ik dat dit op termijn gewoon het beste is voor iedereen. In de toekomst zal er echt wel objectief geoordeeld worden. Mensen houden niet van verandering, als deze dan soms discutabel zijn ( zoals gisteren) dan krijgen ze even hun gelijk, maar ik ben ervan overtuigd dat overtredingen zoals Ramos tegen Salah in de toekomst objectief zullen worden beoordeeld.
Vind ik leuk
Blac-ca +512
maandag 11 februari 2019 om 11:39
Neem wel aan dat het was /IS bestemd voor de hoofdtrainers in eigen persoon.
Dus bij deze heeft dhr Waterreus best GELIJK.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:02
Hier kun je ook weer zien dat Erik ten Hag geen top trainer is.
Vind ik leuk
repeP +2106
maandag 11 februari 2019 om 12:52
Pfff, Waterreus was aardig als keeper maar als commentator vind ik hem bepaald minder. Laat hem gewoon lekker blijven wielrennen. Heerlijke sport om te doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws