Doelwit van Derksen blinkt uit in De Kuip: 'Niet lekker als je zo wordt genoemd'

Doelwit van Derksen blinkt uit in De Kuip: 'Niet lekker als je zo wordt genoemd'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 10:26ma 11-02-2019 om 10:26

Ondanks een kansloze 4-0 nederlaag heeft Hidde Jurjus naar eigen zeggen een goed gevoel overgehouden aan het uitduel met Feyenoord van zaterdagavond. De 25-jarige goalie wist zich te onderscheiden met meerdere prima reddingen. 

"Ik kan moeilijk zeggen dat ik niet blij ben met mijn reddingen. We hebben geen goede tweede helft gespeeld, dus dat voelt niet lekker. Maar voor mezelf voelt het wel goed", zei Jurjus na de wedstrijd, in gesprek met De Telegraaf. 

Eerder deze maand noemde Veronica Inside-analist Johan Derksen hem 'de slechtste keeper van de Eredivisie'. "Ik ben heel goed begonnen in mijn carrière. Toen werden niet de fouten gezien en alleen de reddingen. Dan loop je er ook wel eens tegenaan dat het andersom is."

"Het is niet lekker als je in programma's en kranten zo wordt genoemd. Daar moet je mee omgaan. In het begin is dat wat lastiger. Na een tijdje went dat."

Poll

Is Jurjus de slechtste keeper van de Eredivisie?

(2910 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 10:28
Ook hij is te klein om een goede keeper te kunnen zijn
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
maandag 11 februari 2019 om 10:31
Hij is 1,88 m lang. Dus zeker niet te klein.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:49
Keepers moeten idd 1.90m zijn. Jurjus is 1.88m dat valt dus mee
Vind ik leuk
MG MG +331
maandag 11 februari 2019 om 15:24
Valt mee toch, 188cm. Hij is een goede lijnkeeper maar wat minder met hoge ballen. Zo heeft elke keeper wel wat.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:27]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:28
Gewoon je ding blijven doen Hidde. Wij zijn blij met je en wat de rest van zeiksnorren schrijven of zeggen boeit niet veel.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9983
maandag 11 februari 2019 om 10:36
Mijn pa en ik vonden hem enorm sterk keepen in de Kuip. Het is dat ik hem verder niet vaak zie spelen, maar is vrij all-round en sterk in de reactie.
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
maandag 11 februari 2019 om 10:52
Juist niet, want als hij zijn ding doet gaat hij blunderen. :))
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:28
Ach beter dat Derksen het zegt als iemand met zijn volle verstand;)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:30
Pas als Valentijn het ook zegt is er wat aan de hand
Vind ik leuk
Farmer +13496
maandag 11 februari 2019 om 10:32
Keepers van ploegen onderin krijgen áltijd meer schoten op hun doel, en meer doelpunten om de oren...

Om dat louter op de keeper af te schuiven is op zijn zachtst gezegd kortzichtig...

Er staan nog 10 spelers VOOR die keeper die ook een rol hebben om te zorgen dat die bal niet in de buurt van hun eigen 16 voor de voeten van een tegenspeler komt: De meeste tegengoals beginnen daar al, en als de verdediging niet goed staat/ligt te slapen, is het voor een keeper geen houden aan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:34
Precies.

Niet zo verkeerd voor de Graafschap denk ik.
Vind ik leuk
Scf1984 +230
dinsdag 12 februari 2019 om 06:50
Om dat louter op de keeper af te schuiven is op zijn zachtst gezegd kortzichtig...

Nou hier beschrijf je het totaal beeld van ome Zeiksnor uit de studio.
Vind ik leuk
Farmer +13496
dinsdag 12 februari 2019 om 16:28
Even heel erg doorgegeneraliseerd...

Keepers van ploegen onderin zijn vaak de bétere keepers. Simpelweg omdat ze vaker in lastige situaties komen dan bv een Onana, of Zoet.

Bij Groningen hebben we in de loop der jaren genoeg onder de lat gehad. Padt momenteel bv, maar daarvoor hadden we een Luciano die ook aardig snelle reflexen had. Bassie Roorda mag ook genoemd worden, van Loo misschien niet de grootste uit het rijtje, maar keepte foutloos bv in Fiorentina... Roy Beukenkamp was ook een echte 'held' in die zin, maar de grootste is nog altijd Tonnie van Leeuwen natuurlijkk(R.i.P).

En Ome Zeiksnor... tja, die zit daar in de studio met een Decoupeer-, Cirkel- Lint-, Kap, en Handzaag om iedereen de poten onder het lijf weg te halen voor een stukje dijenkletserij en sensatie...
Vind ik leuk
jamesquinn +3882
maandag 11 februari 2019 om 10:47
Het is pas echt oppassen als Derksen wél positief over je is...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:53
Derksen mag net als iedereen zijn mening hebben maar moet niet alléén maar op Marokkanen, Jurjus en Sylvana Simons hakken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:54
Ooh zeker dat hoor je mij ook niet zeggen, kijk het programma zelfs graag. Beetje vermaak toch.

Maar kan me niet voorstellen dat iemand met de mening van Derksen in zijn maag zit...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:58
Nou, jij gelukkig niet maar Rob Jetten, vrouwen, Jurjus en Marokkanen wel denk ik.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:10
Mevrouw Sylvana Simons zou meneer Derksen waarschijnlijk het liefst in een zoutzuurbad gooien.
Vind ik leuk
Farmer +13496
dinsdag 12 februari 2019 om 16:29
Ik heb vanmorgen nog een 'Sylvana Simons' uit mn rug gewerkt, en aan de porceleinen God geofferd!

Was nog een heel ritueel!
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 10:30
Toekomstig keeper van Oranje!
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 10:32
Nou. Beter dan Zoet wil ik nog wel in meegaan. Verder niet hoor.
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
maandag 11 februari 2019 om 10:32
Van het veteranenelftal misschien.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 10:31
Het went? Dat zou nooit mogen. Je komt alleen aan bod daar bij blunders. En daar leg je jezelf dus bij neer?
Vind ik leuk
HanV +5157
maandag 11 februari 2019 om 10:48
Wat kun je anders doen dan commentaar naast je neerleggen als die mensen alleen naar blunders zoeken.
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
maandag 11 februari 2019 om 10:31
Hij mocht zaterdag de bal niet met de handen aan raken haha.

Prima eerste periode bij de graafschap meer niet.

Kutkeeper dus. :))
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:33
Dankzij deze keeper is het niet 8-0 geworden. Ik denk dat de meningen langzaam wel gaan veranderen
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
maandag 11 februari 2019 om 10:37
Jurjus, mooi dat Derksen je niet goed vind, kun je zonder druk het tegendeel bewijzen.

Volgens mij is Onana de allerslechtste keeper in de ED, de momenten die hij er had moeten zijn stond hij er niet.

3-0 tegen ins PSV, 6-2 tegen Feyenoord.

Maar ja dan nog vele die blijven volhouden dat Onana bij Barcelona 2de keeper of zelfs ooit 1ste keeper wordt. Dat gaat niet gebeuren, het is gewoon een slechte, zeer onrustige keeper. Lamprou is kleiner maar beter, Vermeer is kleiner maar beter.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
maandag 11 februari 2019 om 10:42
Er zijn zoveel dingen die ik kan antwoorden en heb besloten het niet te doen.

Stop met provoceren aub!

BVD...
Vind ik leuk
Dharmpie +905
maandag 11 februari 2019 om 10:40
Om iemand de slechtste te noemen vind ik niet kunnen.
Iemand kan wel een van de "slechtere" zijn. Het op de man spelen vind ik zo "NOT DONE" . Zo'n opmerking blijft je toch achtervolgen, dat lijkt me niet fijn als je door anderen beschuldigd of geëtiketteerd wordt. Helaas slaat alles door tegenwoordig.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:45
Die een-tweetje van Onana met Blind was ook niet mis, bijna goal zelfde situatie
Vind ik leuk
Mari +11958
maandag 11 februari 2019 om 10:48
Goede keeper.
Wat Feyenoord betreft: zou de wedstrijd tegen Ajax dan toch niet zo bijzonder zijn geweest? Immers, je moet op dit moment wel van slechte huize komen wil je niet winnen van Ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:51
Derksen is goed in iemand afzagen. Wat een mispunt.
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 11:24
"Minst goede' klinkt al weer beter...
Vind ik leuk
Hans Worst +1575
maandag 11 februari 2019 om 11:39
Geen beste keeper, Maar Benjamin van Leer keept ook zwaar ondermaats
Vind ik leuk
Hesses +1161
maandag 11 februari 2019 om 11:49
Vindt deze Jurjus absoluut geen topper maar deed t ondanks 4 goals om zn oren goed gister...met n hahn of v d hart in de goal had t zo maar 8-0 kunnen zijn.
Vind ik leuk
Xtacy +538
maandag 11 februari 2019 om 11:58
Op dit moment is dat
Oooooooo-Naaaaa-Naaaaa

Hahaha
Vind ik leuk
allround +1792
maandag 11 februari 2019 om 12:13
schrijver van column maakte taal fout. hij noemde J.Derksen een voetbal inside analist. In het laatste zit de fout. Het is een anaalist. ;)
Vind ik leuk
Klaassie +29
maandag 11 februari 2019 om 12:46
Jurjus maakte ooit een blunder tijdens een degradatie wedstrijd met roda jc. Uiteindelijk degradeerde roda, maar laten we dat vooral vergeten! Slechtste keeper van de eredivisie inderdaad!
Vind ik leuk
badeend. +1560
maandag 11 februari 2019 om 13:40
Lijkt wel alsof hij niet weet dat hij zijn handen mag gebruiken... Doet alles met zijn voeten en dan mis je nog weleens iets... Zeker 2 goals waren houdbaar maar meneer gebruikt zn handen niet hoor.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:49
is een ijshockey keeper, doet alles met zijn voeten en valt daarbij naar achteren meer geluk dan wijsheid wat er gebeurde zaterdagavond, geen enkele bal pakt hij met zijn handen, zelfs afstandsschoten vanaf de 16 niet, zegt genoeg. wanneer hij bij de 2e goal de bal in 1e instantie gewoon met zijn handen had gepakt was er niets aan de hand geweest, hij schiet de bal terug in het veld en daar komt een doelpunt uit. 3e goal wil hij weer met zijn voeten doen, gaat grandioos fout had hij ook met zijn handen moeten pakken, bij de 4e goal staat hij niet in positie/stil had anders kunnen duiken. Deze keeper is erg onrustig en geen zekerheid.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 14:55]
Vind ik leuk
soplul +3547
maandag 11 februari 2019 om 16:12
Dit dus.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:52
Jurjus is een prima keeper voor veel eredivisie clubs. Voor psv echt (nog) een maatje te klein. Al is het lastig een doel schoon houden zelfs al keep je voor de top van de eredivisie. Ik ben van mening dat deze jongen een degelijke keeper kan worden als hij maar blijft spelen. Maar de top en zelfs sub top van de eredivisie gaat lastig worden. Daarvoor maakt hij een te onstabiele indruk.
Vind ik leuk
soplul +3547
maandag 11 februari 2019 om 16:11
En toch zeker een van de slechtste...
Je moet ook kijken welke reddingen hij maakt.
Goede reflexen ja, maar berghuis moet hem 4x totaal kansloos laten ipv zo dicht op hem dat hij met een reflex nog een voet ertegen krijgt.

Prima voor de Graafschap denk ik, maar hier zal psv nooit nooit nooit mee gaan verschijnen als 1e keeper.

Mag ik hopen voor de psv supporters ;)
Vind ik leuk
Wil.DR +1
maandag 11 februari 2019 om 16:25
Johan braakt wel vaker en dan komt er regelmatig onzin uit.
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 18:04
Die backs die elke keer terugspelen vind ik nog sneuer.
Vind ik leuk
Wally g +555
maandag 11 februari 2019 om 18:53
Hopen dat je je oude niveau zo weer terug hebt ..... en ag hidde in oranje , alles kan nog !
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 11 februari 2019 om 21:11
Johan kan van iedereen wat zeggen behalve van zijn vrienden in Amsterdam die hem op het paard geholpen hebben.Het is een van laagste journalisten verslaggever van Europa, het is meer een clown die die het beste van zich zelf laat gelden.En wie hij moet beledigen dat weet hij donders goed de eeuwige derde plaats voor Johan de zwartprater.
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 11 februari 2019 om 21:14
Deze keeper heeft de graafschap voor een enorme afgang in kuip bespaard ,zonder zijn reflexen had het zeker 9 of 10 -0 kunnen wezen dus proficiat voor deze keeper.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws