VP-voetbalkantine: ‘De Ligt heeft niet de persoonlijkheid voor aanvoerdersband’

VP-voetbalkantine: ‘De Ligt heeft niet de persoonlijkheid voor aanvoerdersband’

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 17:00ma 11-02-2019 om 17:00

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 17:00ma 11-02-2019 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Einde oefening voor Ajax: gat van 6 punten niet meer te dichten'

Stelling 2: 'NAC is de grootste degradatiekandidaat in de Eredivisie'

Stelling 3: ‘De Ligt heeft niet de persoonlijkheid voor aanvoerdersband’

Plaats een reactie

Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 11:03
De thuiswedstrijd van PSV tegen Feyenoord is voor hun de kampioens wedstrijd. Die winnen en het is gebeurd.
Vind ik leuk
HJR +8955
maandag 11 februari 2019 om 11:05
Die winnen ze wel van Feyenoord. Ik denk dat Heerenveen nog lastiger voor PSV is, Feyenoord speelt die week ook in de beker.

Ook al verliest PSV van Heerenveen uit, gaat Ajax het helaas niet redden. Kan Ajax nog wel winnen van PSV, maar Ajax gaat zeker nog in andere wedstrijden punten verliezen met deze vorm/houding van de spelers.

PSV misschien ook wel maar gat is te groot.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:11
Ik zie ons (helaas) nog niet zo snel van PSV winnen.
Doordat onze concurrenten afgelopen weekend allemaal punten pakten zijn wij inmiddels afgegleden naar een beschamende 15e plek.

Feit is uiteraard wel dat PSV slechts 3 van de laatste 12 onderlinge ontmoetingen wist te winnen.
Vind ik leuk
De fries +1905
maandag 11 februari 2019 om 11:16
Heerenveen kan ook niet zo compact spelen als Utrecht.
Handschrift van de trainer is anders
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:16]
Vind ik leuk
roynba +585
maandag 11 februari 2019 om 11:26
Wordt voor PSV een lastige partij, maar statistieken zeggen niet alles. Dat blijkt gisteren ook wel tegen Utrecht (12 wedstrijden gespeeld 12x winst).Wellicht dat Sam Lammers niet zn best doet :P
Vind ik leuk
Nr14always +1441
maandag 11 februari 2019 om 11:50
Jullie houden ons thuis op gelijkspel dan moet dat zondag zeker lukken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:55
Mooi dat je het positief bekijkt maar we verliezen ook gewoon van NAC, Groningen en AZ....
Vind ik leuk
Nr14always +1441
maandag 11 februari 2019 om 13:06
Dit wordt een moraal boost, zoiets als voor koning en vaderland 😂😂😂
Vind ik leuk
74ratje +540
maandag 11 februari 2019 om 12:14
Ik helaas wel.
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
maandag 11 februari 2019 om 11:54
Ach, het kan beide kanten op. Het is te gemakkelijk dat veel Ajacieden de hoop nu al opgeven. Ajax zit ff in een dip, groter dan die van PSV, maar een gat van 6 punten kan in 2 weken al terug zijn gebracht tot 0. Ik vind het heerlijk die voorsprong, maar durf nog geen geld te zetten op een nieuwe titel. Daarvoor heeft Ajax teveel kwaliteit en geld in de selectie gepompt.
Vind ik leuk
JWK +670
maandag 11 februari 2019 om 12:21
Nee, het is gebeurt.
Dat geeft psv nooit meer weg die 6 punten.
En dan zo’n instelling hebben dat je nog meer punten verliest.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 04:28
als PSV het nu wel weggeeft of niet weg geeft daar kun je niet veel over zeggen het kan zo raar lopen voorbeeld door blessures of dat er zo een dag is dat bijvoorbeeld Luuk de jong geblesseerd raakt want dat is wel een feit en dat zie je ook wel terug in de wedstrijden dat Luuk toch een van de belangrijke spelers bij het team van PSV is zo als wij het echt wel van Tagliafico moeten hebben qua achterin of dat er zo 'n dag is dat de kansen wat je krijg gewoon niet willen lukken of zo een dag er bij hebt dat alles mis gaat in 'n wedstrijd (bedoel ik ermee te zeggen dat de spelers wel willen maar toch op een of ander manier alles verkeerd kan gaan) of dat je scheidsrechter tegen je hebt want 'n scheidsrechter kan echt ook wel bepalend zijn in wedstrijden hoor

en ja zulke dingen dingen kunnen ook bij ons gebeuren
maar stel ik zeg niet dat het zo is maar stel of het kan gebeuren maar het zal net juist wel zulke dingen gebeuren bij PSV en wij juist het tegen tegenovergesteld dan zijn wij toch wel zo weer bij nogmaals ik zeg het zal of kan zulke dingen gebeuren maar het hoef niet.

Het zijn maar voorbeelden of factoren wat voor een competitie toch bepalend kunnen zijn.

Want voetbal is en het blijf toch ;n spel en de bal is nog altijd rond en het kan zo raar lopen in de competitie's en clubs
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 04:44]
Vind ik leuk
jari11 +2449
maandag 11 februari 2019 om 15:05
Bedankt voor de motivatie. Maar je hebt vast ook gezien dat dit geen team meer is dat voor elkaar strijdt. PSV doet dat wel, en alleen al daarom maken ze veel meer kans op het kampioenschap. Met of zonder die 6 punten!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:22
5 punten had ik misschien nog geloofd, maar 2 keer verliezen en dan op doelsaldo er nog voorbij zie ik inderdaad ook niet gebeuren. En Ajax wint ook niet bij AZ denk ik
Vind ik leuk
HJR +8955
maandag 11 februari 2019 om 15:23
Normaal gesproken zou je er op doelsaldo overheen gaan als PSV 2x verliest en Ajax 2x wint. Maar goed dat moet dan wel gaan gebeuren ;)
Vind ik leuk
Naranja +961
maandag 11 februari 2019 om 14:20
Nee laatste wedstrijd AZ - PSV en Ajax - Utrecht.
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 11:04
Dit weekend toont vooral aan dat het nog alle kanten op kan en ook zal gaan. Er is geen peil op te trekken.
Vind ik leuk
HJR +8955
maandag 11 februari 2019 om 11:08
ook geen NAP ;)?
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 11:09
Eens, geen pijl op te trekken, PSV oogde ook niet best maar staat wel wat punten voor. Ajax zal wat aan resultaat moeten halen tegen real, al is het maar als oppepper.
Als dat niet lukt dan weet ik niet of Ajax dat mentaal te nog te boven komt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:13
Ajax krijgt gewoon een pak slaag van Real.
Vol gas voor de beker is volgens mij het enige wat Ajax nog kan doen. Al red dat het seizoen niet..
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 11:15
Die beker moet naar Rotterdam wat mij betreft.
Voor de rest ga je gelijk krijgen denk ik.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:15]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:34
Beker naar Rotterdam en jij vind dat Feyenoord dat verdiend?
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 11:36
Dat vind ik zeker.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:38
En waar baseer je dat op, 1. Verliezen van Trencin dat
is beschamend. 2. Mijle ver achterliggen en erg wisselvallig zijn in de Competitie. 3. Gewoon slecht spel vertonen
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 11:39
Als ze de bekerwedstrijden winnen + de finale dan verdienen ze de beker. Simpel zat.
Daar hebben overige wedstrijden weinig mee te maken.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:40]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:43
Nouja als je tegenstanders als ADO,Fortuna loot en dan ook nog standard thuis krijg je ook geen uitdaging dus wat is daar dan verdiend aan. Alleen als ze Ajax met overmacht kloppen geef ik je gelijk
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 11:47
Eigen programma vergeten voor het gemak? Roda, Heerenveen, Eagles, te werve.
Al winnen ze van Ajax met 1-0 , ook dan is het verdient.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:59]
Vind ik leuk
Henk 1971 +8387
maandag 11 februari 2019 om 11:31
Die Dennenappel gaat naar Rotterdam en terecht....

Wederom geen prijs in Amsterdam! Of toch wel....rijkste club van Nederland. Daar zijn de meeste Ajax supporters erg trots op!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:36
Mag van mij als jullie dan maar degraderen. Ben wel beetje klaar met dat volkslied....
Vind ik leuk
Henk 1971 +8387
maandag 11 februari 2019 om 11:41
Ik weet niet waar je het over hebt klaas....Wat is er mis met ONS PSV's volkslied 😉
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:08
Haha was foutje. . Was voor alle ballen op henkie
Vind ik leuk
HJR +8955
maandag 11 februari 2019 om 15:30
Dat is niet zo hoor.

Je heb een paar blaaskaken/trollen die roepen dat ze blij zijn met het geld. Puur omdat er op dit moment niet veel meer is waar Ajax mee bovenaan staat. En op die trollen wordt altijd gereageerd en omdat de langste/zinloost discussie worden, generaliseren er veel niet-Ajax supporters er maar op los.


Het grootste gedeelte van de Ajax supporters balen gewoon van de resultaten.

Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:15
Dit weekend was PSV ook niet goed inderdaad , maar Ajax was vooral heel erg slecht .
En aan de hand daarvan ben ik bang dat Ajax vrij kansloos is nu voor de titel .
Er is nogal een verschil tussen gelijkspelen in Utrecht , of echt kansloos van Heracles verliezen .
Vind ik leuk
The Iceman +15035
maandag 11 februari 2019 om 11:18
Tja, vorm van de dag is bepalend. Ajax won vrij makkelijk in Utrecht.
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 11:25
Er zaten wel meer verschillen in de wedstrijden dit weekend. Een Heracles dat vol durfde te jagen en een Utrecht dat PSV alle ruimte gaf op te bouwen of De Jong te vinden met de hoge bal.

Ajax faalde hopeloos en was absoluut Ajax onwaardig, maar dat lag ook aan Heracles. En nee, dan nog mag Ajax daar niet verliezen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:33
Ajax heeft altijd problemen als ploegen vol door gaan jagen .
PSV deed het , Feyenoord deed het en Heracles deed het , en alledrie de wedstrijden verliest Ajax vrij kansloos als je eerlijk bent .

Daarom zie ik PSV ook gewoon een goed resultaat halen in de Arena , eerlijk gezegd .
Ze hebben de kwaliteiten om het Ajax op deze manier gewoon moeilijk te maken , en dat zullen ze natuurlijk ook gaan proberen .

En daarbij heeft Ajax nu al 8 punten verloren in 4 wedstrijden , en al 2 echt dramatische wedstrijden gespeeld .
Ik hoop voor je dat Ajax zich hersteld en kampioen word , maar ik zie dit niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd .
Zeker niet met deze trainer , die elke keer als het niet loopt , v/d Beek wisselt , terwijl die echt niet de slechtste is .
Dat zien de spelers natuurlijk ook , en die nemen de trainer niet echt serieus meer denk ik .
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 11:44
Heb me zaterdagavond al uitgelaten over de trainer inclusief de wissel Van De Beek. Heb ook weinig zij dat weer over te doen.

Heb ook weinig geloof in de titel hoor, maar stel vooral dat het nog alle kanten op kan omdat ook PSV slecht speelt.

Daarom valt er weinig zinnigs over te zeggen.

Daarbij deed Feyenoord hetzelfde als Heracles alleen had Ajax daar niet vanaf minuut 1 moeite mee. Sterker nog, ze hadden in de Kuip gewoon op 0-2 moeten komen.

In die zin is het allemaal nog heel erg onvoorspelbaar.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:51
Ik snap dat jij weinig zin hebt om dat weer te doen , maar dit is wel belangrijk voor het probleem wat Ajax nu heeft natuurlijk .

Tegen Feyenoord deed ten Hag namelijk precies hetzelfde , v/d Beek was de enige Ajax middenvelder die een voldoende haalde , en ten Hag wisselt hem , terwijl ie spelers die geen bal raken , gewoon laat staan .
Hieuit maak ik op dat ten Hag te weinig ballen heeft om trainer van Ajax te zijn , en ook nooit serieus genomen gaat worden door zijn spelers , en dat kan er voor zorgen dat Ajax niks win t dit seizoen .

Ik vind van Bommel ook zwaar overschat hoor , maar die heeft wel de ballen om zijn vedettes eruit te halen .
Die had Tadic en Ziyech gewoon gewisseld tegen Feyenoord en afgelopen Zaterdag .
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 12:05
Nogmaals, dat heb ik exact al gezegd afgelopen zaterdag.

Ben klaar met de wissel Van De Beek en dat is ook 1 van de redenen dat ik behoorlijk klaar ben met Ten Hag.
Vind ik leuk
Hvdp +1630
maandag 11 februari 2019 om 12:38
Ik denk dat je gelijk hebt
Ten hag heeft niet bepaald een gelukkige hand van wisselen
Maar welke trainer wel?
Bommel wisselde ook bepaald niet geweldig
De grote “sterren” bleven op de bank
Dat ihataran er in komt is ook verbazingwekkend
Of zijn ze bij PSV er nu ook achter dat Ajax hem wil hebben
En dat hij dat ziet zitten ook nog…
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:49
Het grote verschil is dat van Bommel zijn sterren wel durft te wisselen , en ten Hag daar te bang voor is .

En leuk dat verzinsel van je aan het einde , maar ik heb ooit een interview van hem gelezen , waar ie aangaf bewust voor PSV te hebben gekozen , en dat zal echt niet verandert zijn , zeker omdat PSV het gewoon goed doet op dit moment , en hij op zijn 17e al gewoon zijn wedstrijdjes meepakt bij PSV .
Maar blijf maar lekker dromen over Ihattaren pik , net zoals Ajax hun grootste talent nooit naar PSV zal laten gaan , gaat dit andersom ook niet gebeuren .
Want als je het nieuws een beetje had gevolgd , dan had je geweten dat de ( sub) topclubs in Nederland een gentleman's agreement hebben gesloten , en dat ze van elkaars spelers afblijven .

Dus leuk geprobeerd , en probeer eens of ze thuis wel jouw eigen verzinsels geloven .
Vind ik leuk
Hvdp +1630
maandag 11 februari 2019 om 13:23
Welke sterren?
Toen de manager van ihataran de vraagprijs wilde weten werd hij plotseling bij de selectie gehaald
En nog steeds durven ze géén vraagprijs te noemen
Sinds wanneer zijn er gentleman in het voetbal
Wanneer er geld/ winst in het geding is vergeet iedereen mondeling accoorden
en
het eindhovens dagblad heeft dit "gerucht" ook al vgemeld een paar maanden geleden of lees je geen kranten?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 13:31]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:30
Droom lekker verder , en je moet niet alles geloven wat de ( Amsterdamse) media schrijft ..
En ik geloof ook niet dat jij dagelijks contact hebt met Ihattaren of zijn manager .

En ik geloof ook niet dat Overmars of Ajax daar hun vingers aan gaat branden , door ondanks dat er een mondeling accoord is , toch een speler van PSV weg te kapen , die nog zo jong is dat je niet eens weet of het een goeie gaat worden .

En zal het feit dat ze geen vraagprijs willen noemen , niet te maken hebben met dat hij niet te koop is .
Of denk jij nog niet zo ver na ???
Vind ik leuk
Hvdp +1630
maandag 11 februari 2019 om 13:33
zelfs messi is te koop voor de juiste prijs
en het stond niet in de amsterdamse media
of beschouw je het eindhovens dagblad als amsterdams ?
Vind ik leuk
nimma +22
maandag 11 februari 2019 om 11:05
Nee PSV hoeft alleen maar te verliezen van Ajax en Feyenoord en Ajax staat weer eerste
Vind ik leuk
HJR +8955
maandag 11 februari 2019 om 11:09
Ja alleen Ajax moet dan wel alles winnen. Maar dat zie er niet echt na uit in deze vorm
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21190
maandag 11 februari 2019 om 11:24
Zondag NAC, ben benieuwd...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:06
Eigenlijk zijn het 7 punten want Psv heeft een beter doelsaldo dan Ajax, ach een kniesoor die daar op let......;-)
Vind ik leuk
The Iceman +15035
maandag 11 februari 2019 om 11:12
Mwa, als PSV 2 keer verliest (waarvan 1 keer van Ajax) is het doelsaldo praktisch gelijk. Blijft wel een lastig verhaal.
Vind ik leuk
HJR +8955
maandag 11 februari 2019 om 11:12
maar STEL dat PSV 2x verliest en Ajax 2x wint is dat doelsaldo-voordeel weer weg normaal gesproken ;)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:36
Wat is jou logica, 5 doelpunten verschil Ajax kan dat zondag al goed maken tegen NAC dat moet gewoon weer een grote uitslag worden iets wat ik PSV niet zie doen op bezoek bij Heereveen of thuis tegen Feyenoord
Vind ik leuk
Deck010 +9297
maandag 11 februari 2019 om 11:40
De eerste punten verliest PSV al thuis tegen Feyenoord.
Helaas kan Feyenoord zich dit seizoen blijkbaar alleen maar opladen tegen echte tegenstanders, en gezien het afgelopen weekend denk ik dat ze een goede kans maken in Eindhoven.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:41
Dat zeker het maakt de driehoek rond Ajax doorgaans minder moeite tegen Feyenoord maar wel tegen PSV, Feyenoord minder tegen PSV meer tegen Ajax en PSV meer moeite met Feyenoord maar minder tegen Ajax
Vind ik leuk
Hvdp +1630
maandag 11 februari 2019 om 13:39
als ajax die 6 punten inhaalt ( ja als)
is het doelsaldo ook meteen beter
reken maar na ........
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:06
PSV gaat nog punten verliezen. Maar Ajax nog meer. Als je van Heracles verliest, wat een week eerder verloor van Den Haag, kan je van iedereen verliezen.als Ajax de vorm had van voor de winterstop hadden ze kampioen geworden. Nu wordt PSV t gewoon.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:18
Ben ik niet helemaal met je eens. Dat zowel Ajax als PSV allebei nog (veel) punten gaan verliezen, verwacht ik ook. Echter m.i. is het programma van PSV vele malen moeilijker dan het resterende programma van Ajax. Dat Ajax nog op 3 fronten strijdt, is mogelijk weer wel een nadeel voor Ajax. Echter het kampioenschap is nog zeker niet beslist.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:10
Bij PSV is t ook wel wat minder sprankelend dan voorheen maar men vecht wel voor elkaar. Bij Ajax zijn t BVtjes geworden. Iets zit niet meer lekker in die groep. Zo kan je nooit kampioen worden. Misschien dat de wedstrijd tegen Real het geloof weer doet terugbrengen maar ik ben bang van niet.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:22
Er zit inderdaad iets niet goed in de groep bij Ajax. Of dat afgunst is vanwege salarisverschillen, de Ligt niet geaccepteerd wordt als aanvoerder door bepaalde “vedettes”, bepaalde spelers teveel bezig zijn met een transfer in de zomer of iets dergelijks. Het is wel vreemd dat ten Hag Blinnd, Ziyech en Tadic niet durft te wisselen, hoe slecht ze ook in een wedstrijd zitten. Men kan zeggen wat men wil van van Bommel, maar hij haalt er Lozano wel uit wanneer hij slecht speelt. Is ten Hag wel de “baas” over zijn spelersgroep?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:23]
Vind ik leuk
De fries +1905
maandag 11 februari 2019 om 11:20
Mooie aanname... ze zijn ook al zo vaak kampioen geweest de laatste jaren.. en hebben dit seizoen ook nooit 1e gestaan ...
Als..als..als... dus niet
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:41
Als Ajax de vorm terugkrijgt is het beter dan PSV daar ben ik zeker van.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:16
Ik denk ook dat de piek hoger ligt bij Ajax helaas de ondergens ook al jaren.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:06
Ik wens Ajax ondanks de shit waar ze nu in zitten heul veul succes (alleen) komende woensdag ✌🏼
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:16
Dat zullen ze ook wel nodig hebben. Dolberg zit vanaf komende donderdag thuis met een depressie en Mazraoui is dan nog duizelig.
Vind ik leuk
Deck010 +9297
maandag 11 februari 2019 om 11:43
Hahahaha, ik ben bang dat hij thuiszit met een depressie en een nekbrace als hij Sergio Ramos tegenkomt. Als je al moeite hebt met de druk die Feyenoord en Heracles zetten, dan heb je een nog veel groter probleem als Real in de aanval gaat.....
Vind ik leuk
WilcoS64 +3319
maandag 11 februari 2019 om 18:52
Niet nodig, geen behoefte aan schijnheilige steun, zout maar op.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:06
Als Ajax zelf niet meer gewoon z`n wedstrijden wint,
valt er niet zoveel meer te dichten!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:07]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:07
Nee,

Gaat een hels karwei worden voor Ajax maar beslist is het nog niet, ook PSV is nog niet in beste doen en kan punten verspelen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:11
Stelling 1 wat een dom gekwak.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:18
Misschien moet je eens wedstrijden van je club gaan kijken ipv alleen de uitslagen op teletekst te kijken .
Want zelfs de echte doorgewinterde Ajacied , die er elke wedstrijd bij is , zien Ajax in deze vorm geen kampioen worden .
Maar inderdaad , als je je club alleen via teletekst volgt , is stelling 1 inderdaad dom gekwak ....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:23
Wat jij niet wist is dat ik al antwoord gaf op jou verwachte reactie. Dat is jarma. Ten tweede lul je gewoon dom uit je nek ( groetjes uit vak 405). Ajax kan zelf een voorsprong krujgen van 6 punten. De bal is rond en zo geweldig is psv ook niet.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:29
Dat kun jij op internet wel allemaal zeggen dat je in vak 405 zit , maar als ik naar jouw reactie kijk geloof ik daar niet zoveel van .
PSV is inderdaad ook niet geweldig , maar zo slecht als Ajax de laatste weken speelt , is het bij PSV toch echt niet .
4 punten uit 4 wedstrijden , alleen NAC doet het volgens mij slechter , maar die staan laatste .

En ik zal je uit je natte droom helpen , ik ben niet voor PSV ...
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21190
maandag 11 februari 2019 om 11:11
Nee joh, competitie is een gekke competitie!
Vind ik leuk
Youri +170
maandag 11 februari 2019 om 11:13
Kijkend naar het spel van PSV is het nog mogelijk maar dan zal Ajax nu toch echt hun shit op orde moeten krijgen, wat ze natuurlijk al 3 weken geleden hadden moeten doen. Ik hoop dat de wedstrijd(en) tegen Real de teamspirit weer terug kunnen krijgen binnen de ploeg, dan kan het nog een heel spannend einde van het seizoen worden
Vind ik leuk
KCP +400
maandag 11 februari 2019 om 11:13
Als ten hag nu oprot dan komt het helemaal goed!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:14
Stelling 2: Fc Emmen krijgt nieuw stadion na handhaving eredivisie. :-)
Vind ik leuk
Nr14always +1441
maandag 11 februari 2019 om 11:14
Dat is onzin, alles hangt af van woensdag. Psv is gisteren door het oog van de naald gekropen.
Heerenveen komt eraan, daar gaan ze niet winnen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:47
Bedankt voor het vertrouwen.
Vind ik leuk
MG MG +331
maandag 11 februari 2019 om 15:21
Moet zeggen als niet aanhanger van Ajax of PSV dat er gisteren een groot verschil was. Qua stand is Psv door het oog van de naald gekropen maar ze vochten voor wat ze waard waren om het recht te trekken ( Luuk de Jong voorop) en speelden tegen een volledig ingezakt Utrecht dat niets anders deed dan verdedigen en de bal naar voren raggen. En bij Ajax is niet de capaciteit (of mentaliteit) een slechte wedstrijd toch nog naar hun hand te zetten en te keren. Daarom denk ik dat PSV het wel redt.
Vind ik leuk
MojoRisin +14672
maandag 11 februari 2019 om 11:14
1: Normaal gezien wel, maar 1 misstap van PSV en het ligt weer open.. Of nog 1 van Ajax en dan is het wel echt klaar..
Vind ik leuk
Nr14always +1441
maandag 11 februari 2019 om 15:27
Ik kijk normaal nooit psv omdat ik het niet om aan te gluren vind, gisteren was een uitzondering, het was bagger, en dit jaar scoort Luuk met de houten benen wel, wat een jankerd is dat trouwens. Je zag dat nu ze moesten winnen het stagneerde. Dus ook al was drie punten voor Utrecht verdient, de schade is beperkt. Nu nog de kale onyltslaan en Louis het laten klären.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:27]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:15
6 punten stelt niks voor joh, we zien nu zowel een belabberd Ajax als PSV, dus dan is er zeker niks beslist.
Ook nog te bedenken dat ze nog tegen elkaar spelen.
Vind ik leuk
Mari +11958
maandag 11 februari 2019 om 11:17
Onjuist.
PSV en misschien Ajax ook hebben teveel gegeven en gaan nu punten verspelen.
Sommige ploegen gaan nu pas draaien. AZ?
Ik schrijf Ajax ook, maar dat kan liggen aan de CL dat er punten worden gemorst en aan het feit dat ook de drie neefjes zien dat er i(n China) veel geld te verdienen is en daar met hun hoofd (onbewust en bij sommige bewust) zitten
Vind ik leuk
rinirat +3293
maandag 11 februari 2019 om 11:18
Wat een lulkoek, Ajax was niet best.. maar hebben jullie PSV zien aanmodderen.
Kan alle kanten op.
Vind ik leuk
De fries +1905
maandag 11 februari 2019 om 11:22
Groot verschil in wedstrijden!
PSV kon het spel niet maken..
Ajax heeft niet meegedaan in het spel..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:23
PSV modderde in derdaad maar wat aan , maar een gelijkspel in Utrecht is nog heel wat anders dan weggespeeld worden in Almelo en gewoon dik verdiend verliezen .
Ik ben er van overtuigd dat PSV punten gaat verspelen , maar Ajax gaat op deze manier bij lange na niet alles winnen .
Sterker nog , als de spelers van plan zijn om het seizoen op deze manier uit te gaan voetballen , zie ik ze zelfs nog 3e worden .
Vind ik leuk
Neuzekneus +2267
maandag 11 februari 2019 om 12:14
Als Ajax binnen twee weken compleet om kan slaan van een geweldig voetballende ploeg naar een slecht spelende ploeg kan dat ook andersom toch?
Ajax werd idd weg gespeeld tegen Heracles, maar Psv speelt ook niet best, ondanks dat ene puntje tegen Utrecht. Ik ben iig heel benieuwd hoe dit gaat verlopen de rest van t seizoen. En die duurt nog wel even.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:30
Dat klopt , maar Ajax heeft dit seizoen 3 keer verloren , en 3 keer bestrijdde die ploegen Ajax op precies dezelfde manier , er bovenop zitten bij de Ajax spelers en ze geen ruimte geven om op te bouwen .
En als dit 3 keer de manier is waarop je verliest , dan begin ik toch te denken dat dit een gebrek aan kwaliteit is , en dat dit niet alleen een vormcrisis is .
Maar inderdaad , het seizoen is nog lang , en PSV gaat nog genoeg punten verspelen , al zie ik Ajax ook niet alles winnen .
Vind ik leuk
Neuzekneus +2267
maandag 11 februari 2019 om 12:36
Ik heb dit seizoen ook wedstrijden gezien waar ze wel onder die druk vandaan konden voetballen. Daarom denk ik dat het vooral met “drive” te maken heeft. Goed of niet goed, ik begrijp dat je een team makkelijker op kan laden tegen een ploeg als Real, of Bayern, Benfica etc.

Maar in de comp hou ik idd mijn hart vast en verwacht ik eerlijk gezegd eerder Psv met die schaal als Ajax. Al kan ik me nog een voorsprong van 11 punten herinneren van Psv op Ajax en die toch verspeeld werd. Het is gewoon lastig te voorspellen. Anders was ik nu al stinkendrijk geweest 😁
Vind ik leuk
mcmodd +26229
maandag 11 februari 2019 om 11:19
Ik ben bang dat Ajax inderdaad einde oefening kan blazen. Jammer is ook dat je dan met dit team ook niet kan zeggen dat Ajax nu volledig voor de CL moet gaan. Tja, dan blijft de beker over en die wordt door veel Amasterdammers als te min beschouwd, dus dat gaat ook niet lukken. Hopelijk houden ze hun tweede plek wel vast, zidat volgend jaar weer een paar leuke wedstrijden in de EL of CL kunnen volgen.
Vind ik leuk
SanKev +1068
maandag 11 februari 2019 om 11:21
PSV moet eerst maar eens veilig de maand februari uit zien te komen. Met Heerenveen uit en Feyenoord thuis op het programma kun je zomaar je hele voorsprong weggeven. Als ze die beide winnen staat het er aardig voor, maar ook dan zijn ze er nog lang niet.
Vind ik leuk
De fries +1905
maandag 11 februari 2019 om 11:23
Hopen doe je op de wc sankev ..
Vind ik leuk
SanKev +1068
maandag 11 februari 2019 om 11:39
Dat zonder meer. Daarom dat ik dat ook niet hier in de comments doe, die zijn al voldoende vervuild :D
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:32
Woensdag Real van de mat spelen en iedereen roept weer: zie je wel? En alle succes-supporters trekken hun Ajax-shirt weer uit de prullenbak.
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 11:37
Stelling 1: ja.
Hoe laat wordt Sjaak's vlog geplaatst? Kan niet wáchten op zijn jankverhaal.
Vind ik leuk
M +176
maandag 11 februari 2019 om 11:41
Wat een heerlijk slap gel#l.
Volgende week wint Heerenveen thuis en een week later stunt Feyenoord in Eindhoven. Ondertussen wint Ajax thuis van Nac en uit bij Ado.
Dan is het weer crisis bij PSV en alles weer Hosanna bij Ajax.
Het hoeft niet te gebeuren, maar het kan wel. (en ik hoop het ook)

Ajax imponeert nu niet, maar PSV ook niet.
Nog geen einde oefening dus. It ain't over till it's over ;-)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:42
Het blijft leuk om alle fijne en stomme analyse's te lezen. Veel praatprogramma's en volgens mij alleen maar om zendtijd vol te krijgen.

Er moeten nog genoeg wedstrijden afgewerkt worden en aan het eind van deze wedstrijden zien we wie bovenaan staat. Die is dan kampioen. Natuurlijk hoop ik mijn favoriete club maar, als ze zo blijven spelen als een stelletje ongeregeld zootje ,dan gaat het echt niet worden. Jammer dan.
Vind ik leuk
Wood86 +34
maandag 11 februari 2019 om 11:57
Wedstrijd op 31 maart zal beslissend worden. Zie beide ploegen tot die wedstrijd wel puntjes laten liggen; een dip is ook niet zo verwonderlijk na een nagenoeg foutloze eerste seizoenshelft. Welke club die het eerst te boven komt, wordt kampioen. Ik zet mijn geld nog op Ajax.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2267
maandag 11 februari 2019 om 12:09
In principe zou ik zeggen ja het is gelooen, maar ondanks dat Ajax atm beschamend slecht speelt vind ik Psv ook niet overtuigen zoals de eerste seizoenshelft. Psv treft Feyenoord nog, altijd lastig voor Psv, en natuurlijk de wedstrijd in Amsterdam, wat imo een wedstrijd op zich is en moeilijk te voorspellen. Dus het kan zomaar nog heel spannend gaan worden.
Kortom, mijn gevoel zegt ja het is gedaan, maar de bal is rond en elke week kan anders zijn, dus heb toch nog een klein beetje hoop dat t wel kan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
maandag 11 februari 2019 om 12:09
PSV, Ajax en Feyenoord doen het zo slecht, dat AZ met gemak Kampioen gaat worden dit keer, iedereen zal wel denken dat ik gek ben en dat is ook zo.
Vind ik leuk
Friend +284
maandag 11 februari 2019 om 12:12
Ik denk dat het nog niet gelopen is !
Vind ik leuk
Smithsonian +41652
maandag 11 februari 2019 om 12:20
Stelling 1: jep, psv is weer kampioen.
Vind ik leuk
thierryer +1974
maandag 11 februari 2019 om 12:35
Dat gaat Psv niet meer weggeven. Psv gaat echt nog wel punten verliezen, maar Ajax nog veel meer als ze zo blijven spelen met die instelling.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:39
We zijn met een proces bezig , Haggie is wel zo,n goeie trainert ,eerst alles naar de verdommenis helpen ,en voor het 5de jaar niets winnen .
Dat moet je pas kunnen als trainer,dan doe je het zeer goed .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:00
6 punten stelt nog niets voor je ziet dat PSV ook punten verliezen 2 punten maar had eigenlijk 3 moeten zijn PSV is gered door de vag gong om in box termen te blijven!
Vind ik leuk
Sjekkie +124
maandag 11 februari 2019 om 14:10
😭Huilie Huilie😭
Vind ik leuk
El Cazador +8682
maandag 11 februari 2019 om 14:03
1. dat klopt, Ajax kan vanaf nu in de ED vrij uit spelen en dat werkt bevrijdend op die gasten. We komen eraan PSV.
Vind ik leuk
Wazedde? +114
maandag 11 februari 2019 om 14:08
Ben een PSV-fan maar zie het nog allemaal niet zo rooskleurig in.
PSV draait gewoon niet zo lekker na de winterstop. Dan hebben ze gelukkig nog de werklust om er een gelijkspel uit te slepen dit weekeinde, maar dit moet ze echt niet te vaak overkomen. Zeker niet tegen Feyenoord (waar ze al van verloren hebben dit seizoen) en angstgegner Heerenveen.
Vind ik leuk
FSCeara +8918
maandag 11 februari 2019 om 14:17
1. inderdaad einde oefening voor Ajax, beter richten ze zich op de beker aangezien dat het enige is waar ze nog kans op maken.
2. is toch geen Pol dit of wel ? ze staan laatste en spelen het slechtste voetbal op het moment. Dus wie zou er anders een grotere kandidaat zijn ?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:17
Stelling 1: niet mee eens

Stelling 2: wel mee eens
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:20
Stelling 2: Vitesse ook
Vind ik leuk
Oale grond +796
maandag 11 februari 2019 om 14:26
Hebben ze dat spandoek nog van vorig seizoen van Twente uit in Breda? Dan weten ze waar ze volgend seizoen naar toe moeten. Scheelt een hoop werk;)
Vind ik leuk
sundaymanara +1210
maandag 11 februari 2019 om 14:59
Denk dat de en na laatste speeldag de beslissing valt. Psv - Heracles. We voetballen altijd goed in Eindhoven, maar we worden er bijna nooit voor beloond. Dit jaar anders, denk ik.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:27
psv zit ook in een dip! dat is wel gebleken na Utrecht - PSV !
Vind ik leuk
tikkietoe +5936
maandag 11 februari 2019 om 16:16
Stelling 1) Zolang Ajax geen gefocused hecht team gaat vormen, was het bij een achterstand van 5 punten al einde oefening. Ook bij 6 punten achterstand moet het nog kunnen, maar zet als speler je eigen transfer nou uit je hoofd of wat er ook voor bijzaken er in omgaat.

Stelling 2) Ik vermoed van wel.
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 17:05
Tegen Utrecht kan je punten verliezen, maar wie gaat PSV nu nog stoppen?
Ook als Ajax wint is het nog 3 verschil.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:07
Als er een iemand de persoonlijkheid voor de aanvoerdersband heeft dan is het meneer De Ligt wel. Ondanks het feit dat hij nog jong is, is hij eerlijk en kan hij zich goed verwoorden op tv en in de Nederlandse pers zijn collega's zijn slappelingen zonder persoonlijkheid op enkele na dan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:14
De ligt is gewoon een mietje dat liet zij al tegen Feyenoord zien.
Vind ik leuk
ToniQued +12
maandag 11 februari 2019 om 17:30
Knoezoe
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:20
=_-_Vind N,aakt Dames in jouw stad hier op: My,Su/Girls
*Naar werken gebruik punt na My ! vervangen de komma
Vind ik leuk
Gid010 +710
maandag 11 februari 2019 om 17:20
Stelling 1 Oneens, ik hoop van niet.. Het is nog overbrugbaar voor Ajax, maar dit Ajax kan op deze manier van spelen geen kampioen worden.

Stelling 2 EENS, ik zie NAC er eerder uitvliegen dan bijvoorbeeld Excelsior..

Stelling 3 Oneens, Hij heeft persoonlijkheid genoeg, heeft niet die arrogantie over zich die Lasse Schone bijvoorbeeld wel heeft.
De ligt mag zijn medespelers wat vaker op de flikker geven, ook naar Ziyech, Tadic, heel t team. Dat mag/moet je als aanvoerder zijnde ook doen!
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
maandag 11 februari 2019 om 17:22
Stelling 3: maak Tadic aanvoerder dan wordt het helemaal gezellig.

Natuurlijk is de Ligt een prima aanvoerder, het ligt aan die verschrikkelijke individuen bij het allerajax.
Vind ik leuk
RR12 +660
maandag 11 februari 2019 om 17:26
3: dat is degene juist met persoonlijkheid. Ook ons aller Frenkie is er zo eentje. De rest is best nep.
Vind ik leuk
ToniQued +12
maandag 11 februari 2019 om 17:29
1. Met heel veel geluk voor ajax en veel ongeluk voor psv zou het nog kunnen.

2. Ja helaas wel.

3. De Ligt is een goede aanvoerder, het team is alleen te arrogant.
Vind ik leuk
Kuip +9748
maandag 11 februari 2019 om 18:07
Stelling 3 is te dom om antwoord op te geven.
Vind ik leuk
B H +100
maandag 11 februari 2019 om 18:10
1 ja 2 ja 3 nee
Vind ik leuk
broedkip +1935
maandag 11 februari 2019 om 18:20
4 Weken terug was de Ligt nog de allerbeste en nu beginnen de 2 meest vervelend zagers weer problemen te zoeken en veroorzaken. Ga lekker het darten verslaan en domme grapjes maken op Fox en die andere bij Sparta naar niets zitten kijken.
Vind ik leuk
HupHolland +3628
maandag 11 februari 2019 om 18:28
Stelling 3: De Ligt is een geboren leider. Wie anders heeft de persoonljkheid voor een aanvoerdersband? Bij ajax niemand! je kunt ook een Luuk de Jong aanvoerder maken natuurlijk, maar dat is geen geboren leider. No offence, maar zo'n onzin stelling
Vind ik leuk
wattenstaafje +23723
maandag 11 februari 2019 om 18:50
Walgelijk die media, eerst schrijven ze hem de hemel in, De Ligt zelf is zo nuchter als de pest, en dezelfde media, die kotskop van eem Vermeulen voor op, die zaagt alweer aan de poten van De Ligt. Vermeulen, ik hoop dat je 100 wordt, maar wel ......
Vind ik leuk
JWK +670
dinsdag 12 februari 2019 om 07:39
Ik denk als we zoi doorvoetballen nog onder AZ eindigen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws