Ajax streeft Feyenoord voorbij en neemt cheque van 1,5 miljoen euro in ontvangst

Ajax streeft Feyenoord voorbij en neemt cheque van 1,5 miljoen euro in ontvangst

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 19:14ma 11-02-2019 om 19:14

Ajax en Feyenoord hebben dankzij de fans een cheque van meer dan één miljoen euro ontvangen. De Eredivisie-topclubs haalden een recordbedrag op via de VriendenLoterij, meldt Voetbal International.

Ajax kreeg tijdens het Goed Geld Gala in Amsterdam een cheque van 1.513.553 euro uitgereikt, terwijl Feyenoord 1.429.427 incasseert. De afgelopen dertien jaar waren de Rotterdammers nog de club die het hoogste bedrag ophaalde, maar inmiddels zijn ze dus voorbijgestreefd door aartsrivaal Ajax.

Bij de VriendenLoterij mogen de half miljoen deelnemers voor een zelfgekozen doel meespelen, waaronder hun favoriete Eredivisie-club. Van elk verkocht lot gaat de helft van het bedrag naar een goed doel op het gebied van gezondheid en welzijn.

In totaal verdeelde de VriendenLoterij een recordbedrag van 61,1 miljoen euro uit de lotenverkoop van 2018. Dat bedrag wordt verdeeld onder 54 goede doelen en jeugdopleidingen van clubs.

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 19:18
Toch nog een prijs goed zo Ajax, mijn complimenten
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 19:19]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:21
Het is weer gelukt Henkie , weer bovenaan in een Ajax topic .
Net als Ajax , van harte gefeliciteerd .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:23
Er is toch niks mis mee met een complimentje uitdelen?
Vind ik leuk
Seric +214
maandag 11 februari 2019 om 19:24
Achter ieder boom ziet hij vijanden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:24
Is niet goed voor hem, zo paranoïde zijn
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:27
Ik ben helaas voor jou niet voor Ajax , sulletje
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:26
Ik feliciteer je toch gewoon , wat is daar mis mee .
Vind ik leuk
RenW +3439
maandag 11 februari 2019 om 20:22
Sorry Henkie, ik dacht eerst aan PSV, toch maar mijn eigen club genomen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:27
Niet reageren op die stumper. Seric, henkietenkie en die busdebiel zijn één en dezelfde. Stumper reageert ook steeds op zichzelf. Lekker dood negeren en blijven rapporteren. Hopelijk doet VP er eens wat aan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:30
Het zou niet verkeerd zijn als dat busje waar die ene op staat te wachten , over de telefoons van die 3 debielen heen zou rijden , dan zijn we er weer ff vanaf .
Vind ik leuk
chicken +14057
maandag 11 februari 2019 om 19:32
Over de telefoons...? Beetje bijsturen dan ;)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:33
Dat wou ik inderdaad eerst zeggen , maar dan zul je zien dat ik een ban krijg , terwijl deze debielen er nog gewoon op zitten .
Dus ik dacht ; ik houd het netjes ;-)
Vind ik leuk
chicken +14057
maandag 11 februari 2019 om 19:36
Over de tenen mag toch zeker wel?

Maar gelijk heb je. Fatsoen is hier ver te zoeken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:39
Of dat het busje ze meeneemt naar een plaatsje heel ver weg , waar ze geen internet hebben .
Amazonegebied ofzo .
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:51
Of gewoon onder de grote rivieren. 🥚hoven of zo. Daar houd de beschaafde wereld gewoon op.😎
Vind ik leuk
Spiegel +10898
maandag 11 februari 2019 om 21:28
Tenen zijn niet zo moeilijk. Die zijn toch al vrij lang....
Vind ik leuk
Seric +214
maandag 11 februari 2019 om 19:22
Dat moet Ajax koesteren enig prijs dat Ajax nog pakt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:26
Jij bent ook een prijs, de enige die Fons nog pakt
Vind ik leuk
The Iceman +15035
maandag 11 februari 2019 om 19:29
Verlaag je niet tot zijn niveau joh.
Vind ik leuk
Swout +1500
maandag 11 februari 2019 om 19:48
Enig prijs la
Vind ik leuk
RenW +3439
maandag 11 februari 2019 om 20:25
Ik vind dat zo stom om dat over de club met de meeste prijzen te zeggen.
Dan spoor je echt voor geen meter.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:33
Waar blijven jullie 3 sterren op dat lelijke clownsshirt?
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
maandag 11 februari 2019 om 22:16
Mooier shirts dan die ouderwetse stofdoeken van Ajax .
Vind ik leuk
Settler11 +144
maandag 11 februari 2019 om 22:39
Yes! Bedankt! Kunnen we meteen door naar volgend seizoen. ;)
Vind ik leuk
Gerro +8520
dinsdag 12 februari 2019 om 00:02
Ja waar zijn we eigenlijk niet de grootste in!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:50
en PSV?
Vind ik leuk
Mosquito +20363
maandag 11 februari 2019 om 19:18
Wereldnieuws
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:20
Lekker meteen die bedragen aan goede doelen schenken!
Vind ik leuk
Tommieman +2606
maandag 11 februari 2019 om 19:21
Next
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 19:21
Hoppa, het blijft maar binnenstromen.
Vind ik leuk
Biennie +1552
maandag 11 februari 2019 om 19:23
Tja je bent de grootste of je bent het niet ...
Vind ik leuk
Ove +1780
maandag 11 februari 2019 om 19:29
4.4 miljoen aanhangers en dan 13 keer achter Feyenoord eindigen
Vind ik leuk
COYG +7773
maandag 11 februari 2019 om 19:32
Over dat aantal valt te twisten...
Vind ik leuk
Ove +1780
maandag 11 februari 2019 om 19:35
Volgens Van Der Sar,maar die nemen we met een vrachtwagen zout
Vind ik leuk
RenW +3439
maandag 11 februari 2019 om 20:27
Jou, nemen we wel serieus Ove.
Man man
Vind ik leuk
Ove +1780
maandag 11 februari 2019 om 23:02
Dat wist ik al,maar bedankt voor de bevestiging
Reddeloos en Werkeloos
Vind ik leuk
RenW +3439
maandag 11 februari 2019 om 23:12
Kwal
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:45
Tsja wie gaat er ook aan zo'n kut loterij meedoen waarbij t merendeel van t geld bij graaiers in hun zaken verdwijnt
Vind ik leuk
Spiegel +10898
maandag 11 februari 2019 om 21:31
Hoezo? Ik heb al 20 kookboeken gewonnen haha!

Laatst nog setje oorbellen kunnen uitzoeken voor mijn vriendin haha!

Ik steun geen bvo maar mijn eigen vereniging.

Als je als vereniging een x aantal meespelende loten hebt, krijg je boven op het bedrag van 6,50 per lot voor het goede doel (je vereniging) ook nog een bonus.

Daar voel ik dan meer voor dan meedoen met de postcodeloterij/Staatsloterij.

Heb elke maand een trekking om naar uit te kijken, en ik weet welk goede doel ik ermee steun.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:36
De helft van t geinde bedrag blijft achter de strijkstok. Laatst is nog een winstuitkering van 600 euro uitbetaald aan 1000 medewerkers. En dat steunt goede doelen. Ze krijgen van mij geen stuiver meer. Als je de salarissen hoort van de directeuren van de goede doelen sla je stijl achter over
Vind ik leuk
Spiegel +10898
maandag 11 februari 2019 om 22:45
Ik heb jaren voor een zorgverzekeraar gewerkt en was altijd blij met mijn 13e maand. (Winstuitkering). Heb ik ook altijd hard en goed voor gewerkt natuurlijk.

Als ze bij de vriendenloterij al hun kpi’s halen en hun doelstelling overtreffen en er dus geld overblijft los van het vastgestelde bedrag per lot wat naar diverse doelen gaat, dan verdiend het personeel mijns inziens ook gewoon hun bonus.
Liever het werkvolk dan de mannen aan de top (al zullen die niet wakker liggen van 600 euro.)

Mijn personeel hetzelfde. Gaat het goed met mijn zaak, dan gaat het ook goed met hun. Dat is toch logisch?
Vind ik leuk
debacle +547
dinsdag 12 februari 2019 om 01:57
Idd logisch! Beter naar harde werkers dan naar de uitkeringtrekkers
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
maandag 11 februari 2019 om 22:21
Was is een kut loterij ?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:37
Dat je 1 keer in de 30 jaar een kutje wint waar je m in kan stoppen.
Vind ik leuk
COYG +7773
maandag 11 februari 2019 om 19:30
Feyenoord al 13! jaar bovenaan zegt op zich natuurlijk genoeg over het aantal supporters. En hun bereidheid om de liefde te tonen.
Vind ik leuk
Emiel198 +107
maandag 11 februari 2019 om 19:34
Beter dat geld naar het goede doel, voetbalclubs hebben al geld zat 😒
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:40
Nou het is niet als of we het geld nodig hebben. Als Ajax nou wijs is geven ze dat geld lekker aan een doel die het echt kan gebruiken!
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 19:50
Het gaat in zn geheel naar een Deense club als goed doel. Krijgen daar een half Deens talent voor terug. En om het goede doel extra te steunen legt Ajax hetzelfde bedrag ee nog eens bij. Weldoeners.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:51
Dus dan is het nog steesd eigenbelang, of snap ik niet wat jij zegt?
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 19:56
Ik denk dat Ajax via de foundation vrij veel doet qua goede doelen.

Aangezien deze constructie ooit door de Vriendenloterij is bedacht om het jeugdvoetbal te ondersteunen lijkt me dat je het daarvoor ook gebruikt.

Dat het naar Denemarken gaat als goed doel is natuurlijk cynisch, maar dat is lastig.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:38
Ok, duidelijk. Maar ben nog steeds van mening dat het geld beter besteed kan worden aan mensen die het echt nodig hebben.
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 20:44
Net als de transfersom voor De Jong?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:04
Nou ja als je het zo stelt, daar had de helft wel inderdaad naar een goed doel gekunt, want het is iegenlijk belachelijk veel wat er voor hem betaald is. Het is echt een goede voetballer, maar vind dit buiten proportioneel veel geld. Maar om Europees een beetje aan te haken is het dan wel weer lekker. Want uiteindelijk gaat het toch om de stuivers, nu maar hopen dat ze er ook nuttige aankopen meedoen, zodat we werkelijk weer een prijs gaan pakken.
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 21:12
Ok, ik volg het niet helemaal meer hoor. Je zegt nu dat het uiteindelijk toch om de stuivers gaat. Maar die 1,5 miljoen, waarbij de fans die de loten kochten expliciet zeiden dat het geld naar Ajax moest gaan, wil je weggeven?

Denk dat die fans dan de volgende keer wel zelf een doel uitkiezen...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:37
Er is toch een verschil tussen loten en een transfersom, of ben ik nu gek. De loten die verkocht zijn zijn voor een goed doel, daar kun je Ajax niet onder scharen of wel soms? En een transfersom heb je als supporter niet in de hand, al kun je wel zeggen dat het belachelijk veel geld is wat er betaald is. Maar dat komt dan wel ten goede van Ajax. Denk dat er bij die loten die verkocht zijn, niet iedereen zei dat geld moet naar Ajax of denk je wel?Het is gewoon het bedrag gedeeld door.....meer is het niet. Dus kun je dat als club geven aan iets anders.
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 22:43
Van de site van de Vriendenloterij onder ‘wat kost een lot’:”...De helft van de lotprijs gaat naar 50 goede doelen die zich inzetten voor gezondheid en welzijn in Nederland, of naar een club of vereniging naar keuze.”


Het gaat dus exact wél zo, het is een bewuste keuze van de spelers om Ajax te kiezen als doel. En dus geen bedrag gedeeld door...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:52
Ok my bad, maar daar hoor ik dan niet bij en dat zal ik dus ook nooit doen. Niet omdat ik het Ajax niet gun ofzo, maar puur omdat ik vind dat ze het niet nodig hebben. Maar dat is dan weer een andere discussie. 👍
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 22:57
Zo denk ik er ook over hoor, maar voor de loterij wel een slimme manier om spelers happy te houden. Zeker met groepjes spelen als je daarmee je club kunt steunen. En dan natuurlijk met name de jeugd, want dáár moet dit geld besteed worden. Dat Ajax daar zelf al een vermogen aan uitgeeft maakt dan even niet uit. Al hoop ik wel dat het aan speciale projecten voor de jeugd wordt besteed en niet op de grote hoop gaat.
Maar de spelers willen blijkbaar dat het geld naar Ajax zelf gaat. Anders hadden ze wel voor die goede doelen optie gekozen.
Vind ik leuk
Deck010 +9297
maandag 11 februari 2019 om 23:14
Er valt mij maar 1 ding op aan dit bericht: zelfs hierin is er maar één echte klassieker. Als je dan die reacties hierboven leest zijn het voornamelijk psv trolletjes die er weer eens een puinzooi van maken. K
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:42
Laten we daar voor de goede orde dan maar van uit gaan, dat het aan nuttige projecten besteed wordt. En inderdaad niet in de zakken van de grote heren komt!
Vind ik leuk
ronnie1100 +1103
maandag 11 februari 2019 om 19:55
Sorry maar een kampioenschap kan je niet kopen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:02
Ga jij even ergens anders grappig doen wil je?
Vind ik leuk
debacle +547
dinsdag 12 februari 2019 om 02:03
Sorry, maar er zijn gewoon landen waar dat kan...
Vind ik leuk
RenW +3439
maandag 11 februari 2019 om 20:29
We zijn toch zeker Sinterklaas niet. De andere helft is al voor de Directeuren, van de goede doelen..
Vind ik leuk
Roel Boeli +355
maandag 11 februari 2019 om 19:44
Alles wat er niet echt toe doet wint men.
Opvallend is dat er geschreven wordt alsof men de champions leaque heeft gewonnen.

Ze hebben inmiddels ook het stokje van Calimero gedrag overgenomen van Feyenoord. Dat is wél een verrmelding waard. Bij deze
Vind ik leuk
2cents +60193
maandag 11 februari 2019 om 19:52
Feyenoord in de titel en dan roepen dat het geschreven wordt alsof Ajax de CL heeft gewonnen...

Dat past niet bij elkaar. Zeg dan “alsof de bekerfinale is bereikt”.
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 11 februari 2019 om 19:57
En wat een sensationele bericht is dat zeg het is tog wat ,als of ajax wat te kort komt tog ?pfffffajax de God van Nederland.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29137
maandag 11 februari 2019 om 20:00
En de andere 16 clubs, VP?
Vind ik leuk
2-1 +1298
maandag 11 februari 2019 om 20:09
VP is een ajaxsite dus krijg je heel veel ajaxberichten.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29137
maandag 11 februari 2019 om 20:48
Blijkbaar. Zo moeilijk is het toch niet om het rijtje met alle ED clubs te tonen.. veel meer dan knippen en plakken is het niet
Vind ik leuk
elmagico070 +23780
maandag 11 februari 2019 om 20:09
VP doet alleen kopiëren en plakken, neem het ze niet kwalijk.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29137
maandag 11 februari 2019 om 20:45
Nee, maar het valt zo tegen nu en dan..
Vind ik leuk
elmagico070 +23780
maandag 11 februari 2019 om 22:09
Da's waar ook.
Vind ik leuk
RenW +3439
maandag 11 februari 2019 om 20:31
Die lopen er achteraan.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29137
maandag 11 februari 2019 om 20:44
Snap ik. Daarom wil nog wel weten wat de andere clubs krijgen!
Vind ik leuk
RenW +3439
maandag 11 februari 2019 om 23:14
Ik denk dat je het op kan zoeken, ik doe het niet voor je als je het niet erg vind.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29137
dinsdag 12 februari 2019 om 07:29
Haha geen punt hoor. Je zou zoiets meer verwachten van VP. Knip en plak de cijfers van alle 18 clubs
Vind ik leuk
elmagico070 +23780
woensdag 13 februari 2019 om 12:37
1 AFC Ajax €1.513.553 

2 Feyenoord 

€ 1.429.427 

3 PSV 

€ 470.509 

4 FC Utrecht 

€ 172.827 

5 AZ 

€ 158.996 

6 ADO Den Haag 

€ 158.963 

7 Sc Heerenveen 

€ 151.565 

8 Vitesse 

€ 135.594 

9 FC Groningen 

€ 132.030 

10 NAC 

€ 92.819 

Vind ik leuk
Come on Utreg +29137
woensdag 13 februari 2019 om 17:25
Prima speurwerk!Ook hierin zijn de verschillen groot! Alleen de opbrengsten van PSV vallen me tegen..
Vind ik leuk
elmagico070 +23780
woensdag 13 februari 2019 om 18:01
Verschillen zijn idd groot met de rest, maar Utrecht en Den Haag hebben weer een recordbedrag mogen bijschrijven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 18:02]
Vind ik leuk
Come on Utreg +29137
woensdag 13 februari 2019 om 18:04
Dat wel! En eigenlijk is dat het belangrijkste.
Vind ik leuk
elmagico070 +23780
dinsdag 12 februari 2019 om 09:02
Volledige lijst heb ik nergens kunnen vinden.
Vind ik leuk
sundaymanara +1210
maandag 11 februari 2019 om 20:10
Laat die ouden vandagen en die gehandicapten toch lekker in hun sop gaar koken.
We willen bubbelbaden voor de jeugdspelers en tijgervelletjes in de auto's voor onze helden.
Vind ik leuk
JoeyC +3760
maandag 11 februari 2019 om 20:21
Simpele zielen die geld in zo’n loterij steken. Eens in de zoveel tijd krijg ik ook post van de Vriendenloterrij. Meteen door naar het oud papier.
Vind ik leuk
fr1963 +4063
maandag 11 februari 2019 om 20:25
13 x hiervoor dat Feyenoord het meeste geld heeft opgehaald achter elkaar!!!! Dat heb ik hier nooit gelezen! Dit is daarom natuurlijk wereldnieuws! Wel schandalig dat een club met zoveel fans in NL en zoveel geld op de bank 13 jaar achter elkaar minder geld ophaalt dan deze Rotterdamse volksclub. Bewijs weer geleverd: Feyenoorders hebben hun hart op de goede plek!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:26]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:34
SpermaTenkiee
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:52
Gelukkig gaat het weer over geld
Vind ik leuk
JanTa48 +7301
maandag 11 februari 2019 om 21:06
Dat is niet water naar de zee dragen maar naar de oceaan.
Vind ik leuk
Bassie666 +457
maandag 11 februari 2019 om 21:10
boeiend verhaal
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:11
"het goede doel" is wel een erg ruim begrip. Ik weet dat de meeste BVO's zich inzetten voor menig (lokaal) goed doel, maar dit is natuurlijk pure verkapte subsidie via een verkeerd kanaal. Maar ja, uit clubliefde lullen we kromme zaken wel weer recht
Vind ik leuk
kevinvh +1
maandag 11 februari 2019 om 21:18
Goede doelen? Dit zijn toch geen doelen, dit zijn BV's. Goede doelen zijn in mijn optiek stichtingen zonder winstoogmerk. Maar goed, ook daar kun je je twijfels bij zetten
Vind ik leuk
Nar +757
maandag 11 februari 2019 om 21:56
Laat ons maar schuiven....😇
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:44
Ajax de grootste club van Nederland!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 01:14
Overmars kan dat geld beter aan een goed doel geven.
Vind ik leuk
debacle +547
dinsdag 12 februari 2019 om 02:09
We kunnen na ajax cape town toch ook ajax lighttown introduceren... of denk je dat ze in eindhoven niet gevoelig zijn voor geld😉
Vind ik leuk
wimpert +158
dinsdag 12 februari 2019 om 06:13
Ik ga maar weer eens een tijdje offline, een grapje over een topic oké maar hier staat voor een groot deel puber praat. Misschien dat VP een keer wat accounts moet blokken??
Vind ik leuk
keesje s +452
dinsdag 12 februari 2019 om 07:56
Dan maar op voor de volgende troostprijzen ajax/feyenoord!! De beker... Schaal...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws