'Werk voor Ten Hag: Schreuder niet op z'n plek; spelers willen vrijheden behouden'

'Werk voor Ten Hag: Schreuder niet op z'n plek; spelers willen vrijheden behouden'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 19:46ma 11-02-2019 om 19:46

Erik ten Hag moet meer dan ooit zijn kwaliteiten als peoplemanager aanspreken om de kleedkamer van Ajax bij elkaar te houden. Daarnaast moet hij de situatie rond Alfred Schreuder zien te managen, meldt Voetbal International.

'Onder Ten Hag leek er aanvankelijk een duidelijke afstemming. Samen met Alfred Schreuder zorgde de hoofdtrainer voor nieuwe impulsen binnen de club, terwijl Aron Winter en Richard Witschge als ras-Ajacieden het Amsterdamse dna bewaakten', schrijft VI. 'Tot grote confrontaties heeft het niet geleid, maar de vraag is wel hoe lang deze samenstelling nog stand houdt.'

Het weekblad meldt dat het een publiek geheim is dat Schreuder niet helemaal op zijn plek is als assistent bij Ajax. Mogelijk staat hij komende zomer open voor een vertrek naar RB Leipzig, waar hij na Hoffenheim opnieuw kan gaan samenwerken met trainer Julian Nagelsmann.

Discipline
Ten Hag wacht ook de nodige uitdagingen binnen zijn selectie. De trainer kondigde na de 6-2 nederlaag tegen Feyenoord aan de discipline te willen aanhalen. Het is echter de vraag of de Ajax-spelers daar op zitten te wachten, aangezien zij 'bepaalde vrijheden gewend zijn en willen behouden. Het gevolg kan opnieuw een spanningsveld betekenen.'

'Meer dan ooit moet Ten Hag zijn kwaliteiten als peoplemanager laten gelden om de kleedkamer bij elkaar te houden. En daarmee zijn eigen functioneren onder controle te houden', aldus VI.

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Is Ten Hag nog de juiste man op de juiste plek voor Ajax?

(8043 stemmen)

Plaats een reactie

Tommieman +2636
maandag 11 februari 2019 om 19:51
Dat er iets moet gebeuren lijkt me duidelijk . Deze weken zijn bepalend.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:10
er is maar 1 ding dat moet gebeuren en je weet het
Vind ik leuk
John Garp +4076
maandag 11 februari 2019 om 20:29
Interpunctie?
Vind ik leuk
Settler11 +144
maandag 11 februari 2019 om 20:43
Zie hier, een groot voorbeeld van een 'supporter'.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:52
Zou stom zijn om ten Hag te ontslaan. Ajax heeft nu al zoveel trainerswissels gehad afgelopen jaren. Zo komt er nooit rust in een elftal en kan je nooit aan iets bouwen..

Geef gewoon ten Hag het vertrouwen, geef hem nog een paar jaartjes. Komt goed.
Maar hij moet wel verdomme Neres eringooien en die vd Beek eruit. Komt te kort.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29142
maandag 11 februari 2019 om 19:57
Eens! Trainers blijven ontslaan lost niets op. Neres is een speler met een hoog rendement. Vreemd dat ten Hag hem zo weinig laat spelen. Kennelijk ziet hij toch hoe waardevol Neres is. 43M liet Ajax lopen.
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
maandag 11 februari 2019 om 20:33
Oneens! Ten \hag had nooit aangenomen moeten worden.
Zo snel mogelijk die....@#$%^&*()_ idioot ontslaan.
Neres in de basis !
Vind ik leuk
RenW +3443
maandag 11 februari 2019 om 20:35
Serieus? Na zo'n half jaar en nu drie missers?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29142
maandag 11 februari 2019 om 20:43
Jij bent de resultaten van voor de winterstop snel vergeten..
Vind ik leuk
Nar +807
maandag 11 februari 2019 om 20:54
Absoluut, maar een Ajax trainer moet de ego’s in bedwang kunnen houden en moet durven ingrijpen als het uit de hand loopt.... Hier faalt Ten Hag, blijkbaar, gigantisch....
Vind ik leuk
Sassefras +763
maandag 11 februari 2019 om 20:58
De Boer leek daar, bij Ajax althans, geen probleem mee te hebben.
Vind ik leuk
Nar +807
maandag 11 februari 2019 om 21:05
En hij werd ook kampioen...😉
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 02:07
Met minder materiaal dan die kale nu heeft.. bosz en de boer hadden hier 1e mee gestaan dus geen kampioen is exit ten hag .
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 12 februari 2019 om 00:10
Sorry ik ben geen scoreboard supporter.
Interesseert me weinig of Ajax wint of verliest, ik wil goed voetbal zien.
En ondanks alle resultaten van Ten Hag (ook van Frank de Boer) is het waardeloos voetbal.
Peter Bosz daarentegen liet Ajax spelen zoals het moet en hoort.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29142
dinsdag 12 februari 2019 om 07:33
Ik ben absoluut geen scoreboardsupporter. Maar ik vond Ajax heel aardig spelen voor de winterstop. Zeker in Europa. Bij goed spel volgen de punten vaak vanzelf.. scheelt ook ;-)
Vind ik leuk
phritzzz +4266
maandag 11 februari 2019 om 20:01
Vd Beek eruit? De enige die strijd levert bij Ajax? Ik vind het goed maar zeg dan niet aan het eind van het seizoen dat je niet snapt waarom je weer geen titel hebt gepakt.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 20:07
Ik kan me nog herrinneren dat Ajax geen werkers nastreeft maar stylisten.
Van de Beek behoort niet tot een verfijnde technicus
Vind ik leuk
phritzzz +4266
maandag 11 februari 2019 om 20:21
Prima. Ieder team heeft een werker nodig, ook Ajax. Was precies wat er aan ontbrak tegen Heracles.
Vind ik leuk
RenW +3443
maandag 11 februari 2019 om 20:36
Ik heb hem niet gezien tegen heracles.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:32
Heb je die goal en assist tegen vvv zeker niet gezien van hem ! In die ballen zat zoveel gevoel en techniek !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:08
Die gast speelt letterlijk ELKE wedstrijd ondermaats. Geen rendement in hem. Komt te kort voor ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:05
Kijk jij eerst maar eens een wedstrijd van Ajax voordat je hier je onzin opzet .
Heeft v/d Beek aan je vrouw gezeten , dat je hem hier onterecht afzeikt .
Vind ik leuk
Vrolijkje +1964
maandag 11 februari 2019 om 20:03
Hij moet beginnen met tadic te banken.
Dat is een grote boosdoener.
Wilde perse nr 10.
Mag niet gewisseld worden.
Groot verdiener.
Presteert niet.
Staat nooit op.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 20:08
Maar wel overal topscorer
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:09]
Vind ik leuk
Vrolijkje +1964
maandag 11 februari 2019 om 21:02
Ja..das logisch..die voetbalt alleen voor zichzelf.
Nog geëist dat ie de pingels moest nemen.
Die is alleen bezig met een transfer aan het eind vam het seizoen.
En zaait bij ajax alleen onrust.
Salaris ..prestaties..
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 07:35
Een tijdje geleden, toen alles nog voor de wind ging, vooral europees, was hij juist de gevierde man en de beste aankoop.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1964
dinsdag 12 februari 2019 om 09:01
Ik heb hier aan t begin van het seizoen met emnu en keizerout al een discussie over gehad.
Die man komt alleen voor zichzelf en om een transfer naar een topcompetitie te bewerkstelligen.
Geeft niets om ajax of zijn supoorters..alleen tadic telt.
Zelfde voor ziyech...een jaar lang uitgefloten,je denkt toch niet dat ie ook maar ene moer om ajax geeft...
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 09:09
Ik zal je niet tegenstrijden of bevestigen.
Daar sta ik te ver van af.
Maar ik kan je motie wel begrijpen want zoiets vermoedde ik al.
Vooral Ziyech, eerst "uitgekotst" en dan was hij weer de geniale voetballer.
Maar zo gaat dat overal bij elke club.
Zit het tegen, worden de spelers de grond in geboord en zit het mee zijn het weer "toppers".
Vind ik leuk
Vrolijkje +1964
dinsdag 12 februari 2019 om 09:14
Is zeker zo..ook bij mijn club.

Ten hag heeft niet het gezag voor die gasten.

Zo'n spelers moet je laten voelen wie baas is.
Haal ze een keer naar de kant in de 46 minuut als ze slecht spelen.

Zeg maar in een interview dat je meer verwacht van zulke spelers en niet alleen in grote wedstrijden.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 09:20
Klopt.
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 02:10
Maar ook een maar mannetje met die trekjes en geen speler die voortouw neemt dus inderdaad ook die moet voelen dat je moet blijven presteren en voorbeeld geven aan andere gasten en voor dat geld mag dat best
Vind ik leuk
RenW +3443
maandag 11 februari 2019 om 20:37
Zullen we onze topscorer maar gewoon laten staan?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:03
Als jij vind dat v/d Beek eruit moet heb je echt totaal geen verstand van voetballen , want dat is de enige middenvelder die wel een voldoende scoort .
Dus als je dit roept , heb jij echt geen wedstrijd van Ajax gezien de laatste tijd
En Neres staat links of rechtsbuiten , v/d Beek op het middenveld , maar dat maakt in Polen natuurlijk niks uit .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:52
Gaat hem niet lukken,
ik denk zelfs dat z'n langste tijd bij Ajax erop zit.
Vind ik leuk
Whatevaa +543
maandag 11 februari 2019 om 19:55
Op het veld staat niemand op en vanuit het management laat men ook niets van zich horen. De supporters, zo voel ik het tenminste, worden zwaar id steek gelaten. De oooo zo mooie praatjes op en naast het veld van voor de winterstop zijn als sneeuw voor de lentezon verdwenen helaas. Het wordt elke week pijnlijker voor ons!!!
Vind ik leuk
Ove +1792
maandag 11 februari 2019 om 19:58
Gaat prima zo,,,,,alle contracten nu al verlengen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:57
Hij zou die kwaliteiten kunnen laten gelden als hij die had.
Lekker 5 jaar laten zitten daar.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:01
Ik ben geen Ajax fan maar hoop echt voor het Nederlandse voetbal dat Ajax zijn rug recht tegen Real !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:02
Wegwezen met deze man. Totaal ongeschikt om Ajax te leiden. Daardoor moeten wij lijden😭
Vind ik leuk
Ove +1792
maandag 11 februari 2019 om 20:05
Alle Neuzen staan niet meer dezelfde kant op
Vind ik leuk
RenW +3443
maandag 11 februari 2019 om 20:39
Voor de winterstop was het een wereld trainer.
Vind ik leuk
Nr14always +1454
maandag 11 februari 2019 om 20:05
Eruit met hem, en dan de zweep erover, Playstation iPhone inleveren.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +402
maandag 11 februari 2019 om 20:05
Spelers willen bepaalde vrijheden behouden... je zou ze opsluiten totdat ze eindelijk eens beseffen hoe bevoorrecht ze zijn. Klagen maar niet presteren. Privileges moet je verdienen!!
Vind ik leuk
Oohzo +131
maandag 11 februari 2019 om 20:06
Gokje....van 't Schip
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:01
Daar ben ik idd ook heeeeel erg bang voor !
Dan zou ik voor Stam gaan
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 22:02]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 03:41
Nee ik zou voor reiziger en bogarde gaan wie word er nou niet bang van bogarde als ie op de bank zit bij Ajax en als koekjes trommel dan in de Arena komt dan staat bogarde keer op en houd ie gelijk op met klagen bij de 4e man enzovoort win win situatie.
Vind ik leuk
sundaymanara +1215
maandag 11 februari 2019 om 20:06
Winnen van Real en de wind waait weer uit een andere hoek.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:14
Vrees dat hij nog lang dezelfde kant op waait dan haha
Vind ik leuk
Voetbal@com +2577
maandag 11 februari 2019 om 20:11
Ik wil de directie en technische staf van Ajax bedanken.
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
maandag 11 februari 2019 om 20:14
Hebben we het hier over een pupillen elftal ofzo? Dit gaat helemaal nergens over.
Vind ik leuk
hen +12
maandag 11 februari 2019 om 20:17
Opzouten met Paulus de Boskabouter !!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:00
Paulus de Bosopzouter !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:21
Ten Hag hoort niet bij Ajax
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:22
Je ziet wat vrijheid blijheid doet met het spel. Alleen als ze zin hebben doen ze wat. Waarschijnlijk kunnen ze woensdag enige motivatie tonen maar dan zal ook duidelijk worden dat Real een paar maten te groot is.
Vind ik leuk
52N6E +1161
maandag 11 februari 2019 om 20:26
Tijd voor John van ‘t Schip.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:14
Ja ok, modder maar verder aan. Vraag me niet wie dan wel, het beste lijkt mij een imker. Die kan misschien wel met een wespennest overweg. Of een fakir voor die slangenkuil.
Vind ik leuk
Tismewat +257
maandag 11 februari 2019 om 20:30
Volgens mij is Schreuder wel op zijn plek maar wordt hij een beetje simpel van de niet coachbare coach Ten Hag die maar niet wil luisteren naar adviezen van zijn assistenten.
Vind ik leuk
Mjblinker +871
maandag 11 februari 2019 om 20:37
Met Richard Witschge samenwerken lijkt me erg lastig en ik geef toe dat ik het alleen baseer op zijn uitstraling; met Winter samenwerken lijkt me vrij eenvoudig, leuke vent zonder sterallures maar wel veel meegemaakt als voetballer.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:04
Winter is de nieuwe Bergkamp, de rustheid zelve op de bank
Vind ik leuk
Mjblinker +871
maandag 11 februari 2019 om 21:15
Vind je hem te rustig of juist OK zo?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:33
Straalt niets uit, het hoeft geen Advocaat of Slutsky te worden maar iets meer beleving zou van mij wel mogen.
Vind ik leuk
Mjblinker +871
maandag 11 februari 2019 om 21:41
Ok; ik vind de trainers van Oranje op het WK 2010 als samenstel nog steeds erg goed; Van Marwijk als ervaren rot met ook wel zijn streken en een aardige kijk op voetbal en daarnaast de bloedfanatieke FdBoer en Cocu die ook gewoon lekker meedraaide. Op ieder voor zich is wel iets aan te merken maar ze vulden elkaar (achteraf) geweldig aan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:47
Deze zijn toch echt van een hele andere orde !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:37
Schreuder, ouwe Feyenoorder!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:05
Pfff tikkie breed, tikkie terug ...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:39
Toen Ten Hag bij de fijne Club Ajax in beeld kwam had ik direct het gevoel deze Trainer past niet in het werk wijzer van de Club.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:07
Dit dus. Was voor mij ook allang duidelijk.
Vind ik leuk
Sassefras +763
maandag 11 februari 2019 om 20:49
Nou ben ik benieuwd of hier iemand weet waaruit dan blijkt dat Schreuder niet helemaal op zijn plek zou zijn bij Ajax?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13371
maandag 11 februari 2019 om 20:54
Ten Hag past niet bij Ajax en andersom, dat was zo vanaf dag 1 en dat blijft ook zo, de langer ten Hag blijft des te duidelijker dat zal worden.
Mensen die het Amsterdamse goed kennen, in die sfeer zijn opgegroeid weten dat ook, mensen die daar niet mee zijn opgegroeid begrijpen dat vaak niet of willen dat niet begrijpen.
Tenslotte zegt ten Hag zelf dit over Ajax:
" Ajax is net een omgekeerde wasstraat, je komt er schoon in maar gaat er vies uit........"
Voor degene die nog twijfels hadden spreekt deze uitspraak boekdelen.
Ter verdediging van ten Hag: hij heeft zichzelf niet aangenomen........

Lees ook :

https://www.youtube.com/watch?v=w8JxXkGITCk

[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:58]
Vind ik leuk
Sassefras +763
maandag 11 februari 2019 om 21:02
Zei men niet net zo goed dat Bosz niet bij Ajax past?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13371
maandag 11 februari 2019 om 21:08
Zoals ik al schreef, dat ten Hag verhaal begrijp je of niet.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:55
Over het functioneren van ten Hag. Een woord. Kut
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:55
Warrig verhaal
Vind ik leuk
Nar +807
maandag 11 februari 2019 om 20:57
Tja het worden een paar belangrijke weken voor Ten Hag, maar ik zie het somber in.... Ten Hag mist charisma, maar ik hoop dat het hem wel lukt.
Vind ik leuk
Sirdaniel +118
maandag 11 februari 2019 om 20:59
Waar is Frenkie?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:01
Ten Hag is echt een drama als trainer van Ajax. Triest dat door politieke belangen hij geen schop onder zijn reet de deur uit krijgt! De duurste speler uit de geschiedenis... Blind... Wat een enorme miskoop, voegt geen reet toe en wanneer het team zijn ervaren inbreng kan gebruiken om missers te voorkomen geeft hij niet thuis. Maar loopt zelfs voorop in het fouten festival!!!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:08
100% eens!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:16
Het zal niet lang duren dat ten Hag zelf ontslag neemt hij zit daar niet lekker in Amsterdam. De spellers die hun taken niet kunnen uitvoeren wegens met de gedachten bezig te zijn met transfers en te arrogant zijn en te hoge ego Tsja dan kunnen ze eerder een middenvinger ontvangen dan een prijs .
Echt een lachertje geworden de Ajax ploegje
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:55
Krijgen gemiddeld 50-60k per maand, trainen en voetballen wat van je gevraagd word. Gvd 100% inzet stelletje flapdrollen
Vind ik leuk
El Cazador +8683
maandag 11 februari 2019 om 22:36
Ik zeg al anderhalf jaar, het is de verkeerde man op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip. Marcel Keizer had nooit ontslagen mogen worden, het was de nieuwe Rinus Michels geweest
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:48
Aub schreuder en Witschge neem het over
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:02
Beetje jammer dat alles wat hij wel goed gedaan heeft wordt afgerekent of 3 wedstrijden, Wij zitten nog in de CL, we staan "maar" 6 punten achter op de #1 ( had veel erger kunnen zijn) en Ook nog in de Beker. Ik denk dat wij als supporters nu noeten opstaan en laten zien dat ondanks dat het slechter gaat nu dat wij sowieso achter dit team staan incl de coach.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:32
Zagen zagen zagen wat een gelul allemaal. Parasieten zijn het, doen het heel goed bij misplaatst geroddel en achterklap. Brrrr
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:41
Erik ten Hag mist elke kwalificatie om in de top
mee te draaien.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:43
Nee
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 23:44]
Vind ik leuk
MN223 +1481
dinsdag 12 februari 2019 om 00:06
Welke kwaliteiten als people manager bedoelen ze nu precies?
Vind ik leuk
Vooruit +203
dinsdag 12 februari 2019 om 00:11
Ten Hag: een onverstaanbare provinciaal en zeer matige voetballer als coach van Ajax. Dat werkt natuurlijk niet.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 01:19
Lekker laten zitten die twee. Tien jaar geen prijs is nog leuker dan vijf jaar helemaal niks.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 03:45
Jou zien we over 18 jaar wel weer een keer terug slaaplekker in je komende 18 jarige winterslaap.
Vind ik leuk
Linders +31
dinsdag 12 februari 2019 om 07:40
Weg met die man ,is zooo geen Ajax trainer. Communicatie is zeer slecht richting de pers of wat dan ook ,en nog niet een hoofdtrainer geweest bij een TOPCLUB !!!!trainer bij een 2de elftal zie ik niet als een goede trainer voor ajax .Ben geen ajax man ik reageer omdat ik mag reageren en ik kijk graag naar de top 5 in nl en de rest over de grenzen naar voetbal.
Vind ik leuk
Cookee +12210
dinsdag 12 februari 2019 om 20:34
Arme Hag, toen hij binnenkwam zag je al dat die op de tenen moest.
Bij Utrecht had hij de held kunnen zijn, daar kreeg hij respect.
En zijn kracht van extra trainingen pikken de godenzonen ook niet natuurlijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws