Go Ahead nadert de tweede plaats door driepunter in Utrecht, Roda hard onderuit

Go Ahead nadert de tweede plaats door driepunter in Utrecht, Roda hard onderuit

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 21:53ma 11-02-2019 om 21:53

Go Ahead Eagles heeft door een 4-2 uitzege bij Jong FC Utrecht de tweede plaats van FC Den Bosch in de Keuken Kampioen Divisie in het vizier gekregen. De club uit Deventer staat nu nog maar één punt achter op de Brabanders. Roda JC kreeg een pak slaag bij Jong Ajax en ziet de concurrentie naderen.

Jong FC Utrecht - Go Ahead Eagles 2-4
Het duel tussen de beloften van FC Utrecht en de ploeg van trainer John Stegeman stond in het teken van Leon de Kogel, die voor en tijdens de wedstrijd werd geeerd door beide clubs en hun supporters. Toen de voormalig spits van beide clubs in de rust een cheque in ontvangst nam stond er een 2-0 voorsprong voor Go Ahead op het bord. Jeroen Veldmate scoorde na een half uur vanaf de stip en Richard van der Venne verdubbelde twee minuten later de marge. Keelan Lebon bracht na de onderbreking namens de Domstedelingen de spanning terug in de wedstrijd (1-2), maar Veldmate en Van der Venne troffen ook in de tweede helft doel. De tweede Utrechtse goal, een knap schot van Shayne Pattynama, was voor de statistieken. De driepunter brengt Go Ahead tot op één punt van nummer twee FC Den Bosch, dat vrijdag met 1-1 gelijkspeelde tegen Volendam. De achterstand van de Deventenaren op koploper Twente bedraagt nog zeven punten.

Jong Ajax - Roda JC 5-1
De beloften van Ajax, waar onder anderen Perr Schuurs, Lassina Traoré en Vaclav Cerny hun opwachting maakten, hadden geen kind aan de bezoekers uit Limburg. Binnen twaalf minuten leidden de Amsterdammers al met 2-0 door goals van Noa Lang en Victor Jensen, waarna Vaclav Cerny en Jasper ter Heide nog voor rust het kwartet volmaakten voor Jong Ajax. Tussendoor zorgde Roda-topscorer Mario Engels met een benutte strafschop nog voor een tegentreffer, maar dat hielp Roda in de tweede helft niet meer. Integendeel, het was Perr Schuurs die voor de 5-1 eindstand zorgde. De zesde plaats van Roda JC, die voorlopig recht geeft op een plekje in de tweede ronde van de playoffs om promotie, komt door de nederlaag van de Limburgers serieus in gevaar. RKC Waalwijk heeft evenveel punten als de ploeg uit Kerkrade, terwijl rivaal MVV met twee punten achterstand ook op het vinkentouw zit. Jong Ajax heeft even veel punten als MVV, maar doet niet mee om promotie.

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 21:55
Dat Roda is slecht zeg..
Vind ik leuk
NikosMachlas +1831
maandag 11 februari 2019 om 22:00
We hadden dit team die beker wedstrijd moeten laten spelen. Iedereen roept wel iets met de winterstop, maar de laaste twee potjes voor de winterstop waren ook al heel slecht waaronder roda voor de beker.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:05
Mischien kunnen we het 2e tegen Real laten spelen. 😋
Vind ik leuk
Niels92 +38634
maandag 11 februari 2019 om 22:07
Dan is winst een zekerheidje voor Ajax :)
Vind ik leuk
NikosMachlas +1831
maandag 11 februari 2019 om 22:08
Als het na de thuiswedstrijd al kansloos blijkt zou ik dat wel doen. Gewoon mooie ervaring gunnen aan de jonkies die hebben er nog wat aan. Al die sollicitanten waar we geen toekomst mee hebben gaan maar ergens anders hun skills showen.
Vind ik leuk
Rodapaus +6202
maandag 11 februari 2019 om 22:07
Schijnbaar is jullie eerste team niet veel beter, met penalty's winnen van Roda en die laatste wedstrijden zijn nou ook niet echt om naar huis over te schrijven... ;)

"Jonkies" van Ajax 2 gefeliciteerd. Mooie revanche na het verlies aan t begin van t seizoen. Roda was erg goed bezig de laatste tijd maar lijkt nu de klad in te komen, alleen super Mario pikt nog zijn wekelijkse goaltje mee
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 22:09]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:09
Zonder Mario Engels stelt Roda ook helemaal niets voor. ;p
Vind ik leuk
Rodapaus +6202
maandag 11 februari 2019 om 22:27
Nou de ideale oplossing voor jullie huidige vormcrisis dan. 40 miljoen lijkt mij wel redelijk.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
dinsdag 12 februari 2019 om 07:41
Te weinig
Vind ik leuk
NikosMachlas +1831
maandag 11 februari 2019 om 22:13
Wel zonde vind roda altijd wel een mooie club om erbij te hebben in de eredivisie. Al moet ik zeggen dat fortuna het ook heel leuk doet momenteel. Zolang clubs onderin maar gewoon proberen te voetballen komen er vaak best wat leuke potjes en resultaat uit. Stijf voor de goal liggen en wachten op de counter vind ik zo kansloos om naar te kijken. Beter strijdend te onder dan jezelf laten slachten.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
dinsdag 12 februari 2019 om 08:28
Ieder zijn mening. Blij dat Roda in de KKD speelt, van alle Limburgse club veruit de minst boeiende. En het scheelt een graf eind rijden. Heerlijk om Jong Ajax die gasten van het veld te zien spelen :)
Vind ik leuk
denman21 +192
dinsdag 12 februari 2019 om 18:37
De minst boeiende hahaha . Fortuna heeft nu MET succes net 1,5 tribune vol. Schei uir pannekoek ga je mond spoelen. Teletekst supporter
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
woensdag 13 februari 2019 om 11:40
Rare reactie 😂

Nooit meer Roda, olé olé olé 👋🏼

Zingen we KKD, KKD is great, Roda kan het weten, die zijn er geweest.
Vind ik leuk
denman21 +192
donderdag 14 februari 2019 om 22:18
Jesper internet ridder.... het wordt tijd voor je tabletten.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
donderdag 14 februari 2019 om 22:29
Dit weekend tegen het mooie Cambuur. Haha! Nooit meer dat tyfus eind naar Kerkrade, heeeeeerlijk 👋🏼

Zingen we KKD divisie, KKD is great, de moffen van Roda kunnen het weten, ze zijn er geweest 😂🖕🏼
Vind ik leuk
denman21 +192
donderdag 14 februari 2019 om 23:39
Bohhhh je hebt echt unne makke. Je vader had jou in de struik moeten kotsen. Had de staat veel geld bespaard. Moffen roepen terwijl je werkelijk net komt kijken. Ga je mond spoelen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:07
Psv geholpen door de var
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:08
Alweer?
Vind ik leuk
1313 +11947
maandag 11 februari 2019 om 22:09
Kap eens met dit gedoe scheit irritant! Sjongejonge man.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1831
maandag 11 februari 2019 om 22:15
Gewoon stoppen met aandacht geven, dit is die gebande tostie hamkaas aan ze foto te zien. Als ze er geen lol uit kunnen halen is het gauw over met de pret.
Vind ik leuk
1313 +11947
maandag 11 februari 2019 om 22:35
Idd daar heb je wel gelijk in ja, het wordt alleen steeds erger heb ik het idee.
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
maandag 11 februari 2019 om 22:45
Ajax 1 ook af en toe.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
dinsdag 12 februari 2019 om 08:30
Jep. En Feyenoord. En Zwolle. En Vitesse. En Groningen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:55
Eindelijk een ruime overwinning jong Ajax!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:56
Nee nee GAE, die tweede plek is al 6 jaar voor Ajax gereserveerd.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:56]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:59
2014 werd Ajax nog kampioen, 2018 werd jong Ajax nog kampioen... rekenen is schijnbaar te moeilijk voor jou, of je bent gewoon van oorsprong een domme gans!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:26
Hohoho, wil je wel even respect hebben voor de ganzen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 21:56
Wel fijn dat ze de nepwedstrijden vaak op maandag doen, dan wordt het schakelprogramma niet zo vervuild met die rotzooi.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
dinsdag 12 februari 2019 om 08:32
Salty hoor. Haha!
Vind ik leuk
dyanneruda +747
maandag 11 februari 2019 om 21:57
Wij zingen NOOOOOOIT fc limburg.....nope en nu gaan we eraan tegen jong ajax...alrighty then
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 22:00
Fc Limburg is ook wel het domste idee ooit. Als echte supporter heb je liever dat je club bij de amateurs speelt dan dat je samengaat met al je rivalen.
Vind ik leuk
dyanneruda +747
maandag 11 februari 2019 om 22:05
enne?...weet je wat roda jc betekent?....jc staat voor juliana combinatie. Dus dat betekent dat het al een fusie club was. Amateurs zeg je. En het stadion dan? Dan heeft de gemeente een groot probleem als eigenaar zijnde van het stadion.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 22:09
Een fusie met een stadsgenoot is wat anders dan samengaan met meerdere aartsrivalen uit andere steden. Naast het feit dat Roda niet bij de amateurs terecht komt zal het supporters verder een worst wezen of de gemeente daar last van zou hebben.
Vind ik leuk
dyanneruda +747
maandag 11 februari 2019 om 22:14
Ik denk dat de meeste inwoners in Kerkrade daar anders over denken. RJC naar amateur niveau zou een miljoenen strop zijn voor de gemeente. Ik gun het Fortuna om in de ere-divisie te blijven maar ben bang dat zij het uiteindelijk ook niet zullen volhouden. En als we het gewoon gedaan hadden in de jaren negentig, de fusie, dan waren de sentimenten allang verdwenen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 22:19
Alleen de club van de stad die het stadion kreeg zou dan nog een paar supporters hebben. Als mijn club met deventer zou fuseren zie je mij er nooit meer.
Vind ik leuk
dyanneruda +747
maandag 11 februari 2019 om 22:25
We hadden in plaats van het PLS in Kerkrade te bouwen een stadion ergens midden in zuid-Limburg kunnen bouwen, of zelfs in Maastricht was ook wel mooi geweest. Nogmaals, als we het in 20 jaar geleden hadden besloten dan waren er weinig sentimenten overgebleven en zouden we waarschijnlijk niet in de eerste divisie spelen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 22:28
"we" zou dan niet meer hebben bestaan en een paar jaartjes eerste divisie is niet het einde van de wereld, het kampioenschap in 2012 is voor mij nog altijd mooier dan alle jaren dat we in de middenmoot van de Eredivisie zijn geëindigd.
Vind ik leuk
Fred1975 +609
maandag 11 februari 2019 om 22:55
En als mijn club met Zwolle zou fuseren kwam ik er ook nooit meer ;-)
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 23:02
En dat illustreert perfect waarom fc Limburg zo'n slecht idee is.
Vind ik leuk
Gazza +584
maandag 11 februari 2019 om 22:36
En dan hadden we nog steeds in de marge van de kkd gespeeld met niet meer begroting en dat weet jij maar al te best.
Vind ik leuk
dyanneruda +747
maandag 11 februari 2019 om 22:43
aah weet ik niet W....Kans was minder groot in ieder geval. Zeer zeker zijn er fouten gemaakt door de leiding de afgelopen jaren, dat weet je beter dan ik, maar wat nu gebeurt is gewoon dramatisch. Gesloopt door jong ajax, mag gewoon niet.
Vind ik leuk
Gazza +584
maandag 11 februari 2019 om 22:48
Dat heet nu simpelweg kapot saneren. En met deze palingboer aan het roer win je nog maar amper wat. Ik hoop dat het volgend jaar met een andere trainer beter zal worden al is dat hopen tegen beter weten in. Ik zou je kunnen bijvallen mbt fc limburg als toen de financiering er anders had uit gezien maar dat is pertinent bullshit geweest. Het bedrijfsleven wilde geen keuze maken en dat is gebleken.
Vind ik leuk
Rodajc +19261
maandag 11 februari 2019 om 22:10
Er zit een verschil tussen een fusie binnen gemeenten en een tussen steden.
Vind ik leuk
dyanneruda +747
maandag 11 februari 2019 om 22:17
natuurlijk is er een verschil, dat vat ik, en het liefst had ik ook gezien dat RJC de resultaten van eind jaren negentig gewoon tot het einde der tijden had kunnen volhouden. Ik geloofde Nol Hendriks toen hij voorspelde dat RJC het als zelfstandige club zonder rijke eigenaar niet zou redden. En nu, na al die jaren, blijkt dat wat Hendriks voorspelde uitkomt.
Vind ik leuk
Rodajc +19261
maandag 11 februari 2019 om 22:33
En het kutbeleid van de afgelopen jaren heeft daar niks mee te maken, een Heracles heeft meer potentie? Bullshit.
Vind ik leuk
045Brunssum +1109
maandag 11 februari 2019 om 22:10
Ja dat is het team wat vorig jaar kampioen werd en daardoor jullie als 2de mochten promoveren!
Vind ik leuk
dyanneruda +747
maandag 11 februari 2019 om 22:22
En je punt is?
Ik vind het knap wat jong ajax presteert. Maar wat clubs betreft ben ik een chauvinist, zal altijd liever hebben dat een club uit Limburg succes heeft dan een andere club.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 22:27]
Vind ik leuk
045Brunssum +1109
maandag 11 februari 2019 om 22:25
Dan heb ik verder geen punt!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:03
Roda JC.
Vandaag een open sollicitatie naar het teeede rijtje van de Keuken Kampioen Divisie?
Of kunnen we dit zien als een verschrikkelijke uitglijder?
Ik hoop op het laatste !
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 22:05]
Vind ik leuk
1313 +11947
maandag 11 februari 2019 om 22:08
Tja 2 nederlagen op rij bij Roda. Terwijl ze goed op dreef waren.
Vind ik leuk
045Brunssum +1109
maandag 11 februari 2019 om 22:13
Zeer jong team die nog vaker tegen de lamp gaat lopen.
Om uiteindelijk te gaan oogsten!
Vind ik leuk
Yoink +541
maandag 11 februari 2019 om 22:35
Hoop dat dit waar is. Mooi om te zien dat de jeugd nu eens mag en dat die jongens bij vlagen leuk ballen. Dat zal met vallen en opstaan gebeuren.
Vind ik leuk
Rodapaus +6202
maandag 11 februari 2019 om 22:16
We staan alsnog zesde...
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
maandag 11 februari 2019 om 22:36
Het was een heerlijke avond op De Toekomst. Jong Ajax speelde heerlijk. En Roda. Bizar. 😂
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
maandag 11 februari 2019 om 22:45
Zonde om roda zo te zien stribbelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws