'Nu zie je dat spelers als De Jong, De Ligt, Bergwijn en ik opstaan'

'Nu zie je dat spelers als De Jong, De Ligt, Bergwijn en ik opstaan'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 09:39di 12-02-2019 om 09:39

Justin Kluivert hoopt bij te dragen aan de wederopstanding van het Nederlands elftal. Samen met spelers als Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Steven Bergwijn moet hij Oranje naar een hoger niveau zien te tillen.

"Ik denk dat we groeiende zijn", zegt Kluivert tegen ESPN. "Het was een tijdje niet goed omdat oudere spelers stopten en de nieuwe generatie zich nog aan het ontwikkelen was. Nu zie je dat de jonge spelers zoals Frenkie, Matthijs, Steven en ik opstaan, als ik mezelf mag toevoegen. Deze jongens staan op, worden ouder en beter. Je ziet dat het Nederlandse team terug aan het komen is", vervolgt Kluivert. "Ik denk dat we erg ver kunnen komen."

Kluivert laat zich ook uit over de miljoenentransfer van Frenkie de Jong naar FC Barcelona, die hij 'ongelooflijk' noemt. De Jong maakt voor maximaal 86 miljoen euro de stap naar Catalonië. "Het is een droomtransfer. Hij houdt van voetbal, wil alleen maar voetballen en dat is waar Barcelona voor staat."

Kluivert heeft twee interlands voor het Nederlands elftal achter zijn naam staan.

Plaats een reactie

Nr14always +5600
dinsdag 12 februari 2019 om 09:41
Is hij er ook nog?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:52
O, stond hij al?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:27
Die baalt wel dat hij zijn plek op VP qua topics verloren is aan Frenkie
Vind ik leuk
SvL +407
dinsdag 12 februari 2019 om 09:42
God wat heeft die een lelijke baard🤣
Vind ik leuk
Janzijnvader +17426
dinsdag 12 februari 2019 om 09:46
Ziet eruit alsof hij vanmorgen een broodje Nutella heeft gegeten en de resten nog rond zijn mond zitten.
Vind ik leuk
HanV +5739
dinsdag 12 februari 2019 om 09:58
Het ook wel of hij veel in het krachthonk heeft gezeten.
Vind ik leuk
Urban +4
dinsdag 12 februari 2019 om 10:46
De kinderkin is snel gevuld
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:42
Ik zie liever andere spelers dan Kluivert. De Roon en Depay staan bijvoorbeeld op; niet deze jonkies op het moment. Ook fijn dat hij zijn concurrent Dilrosun niet noemt.
Vind ik leuk
3Bier +15716
dinsdag 12 februari 2019 om 09:59
Dat hij Dilrosun niet noemt is logisch, die heeft een paar potjes voor Hertha leuk gespeeld. Meer niet.
Dat hij zichzelf en Bergwijn noemt is wel raar. Die hebben in het NL elftal nog helemaal niks laten zien.
Het is weer typisch Nederlands om te denken dat die gasten er al zijn, terwijl ze in principe nog niks hebben laten zien.
De potentie is er zeker. Maar in de top komen is 1, in de top blijven is 2.
Laat het eerst maar even zien.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
dinsdag 12 februari 2019 om 10:05
Dat hij zichzelf noemt is raar ja maar dat hij bergwijn noemt is niet meer dan logisch..geweldige voetballer
Vind ik leuk
3Bier +15716
dinsdag 12 februari 2019 om 10:37
Het gaat over de wederopstanding van het Nederlands elftal. Wat is de inbreng van Bergwijn daaraan geweest? Hij hobbelde anoniem mee en heeft in Oranje nog niks laten zien.

Goede voetballer, veel potentie maar alweer veel te snel omhoog geschreven als 1 van de verlossers van Oranje. Misschien in de toekomst, maar tot nu toe heeft hij nog niks laten zien in het NL elftal
Vind ik leuk
Linke loe +2367
dinsdag 12 februari 2019 om 10:39
Ja om de wederopstanding idd..en jij denkt dus dat dat al is gebeurd?? Nou ik lees en zie dat anders ik denk dat dat nog gaat gebeuren we zijn er nog lang niet..en met vilhena en Luuk gaat dat ook niet gebeuren..die worden er uitgespeeld naar verloop van tijd
Vind ik leuk
3Bier +15716
dinsdag 12 februari 2019 om 10:45
We zijn er nog lang niet maar de hele vibe rondom Oranje is helemaal omgeslagen. Knappe resultaten tegen Duitsland en Frankrijk met bij vlagen redelijk goed voetbal.
Ben met je eens dat er nog niks is bereikt. Maar het ziet er allemaal wat rooskleuriger en frisser uit.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
dinsdag 12 februari 2019 om 10:48
Dat is zeker waar!! Er was een tijd dat ik bijna niet meer naar oranje kon kijken zo erg..dat is gelukkig voorbij ja
Vind ik leuk
Rodajc +19382
dinsdag 12 februari 2019 om 10:11
Kluivert heeft niet meer dan Dilrosun laten zien.
Vind ik leuk
3Bier +15716
dinsdag 12 februari 2019 om 10:42
Dilrosun heeft 12 potjes voor een Duitse middenmoter gespeeld.
Kluivert, 1 jaar jonger, heeft 56 wedstrijden voor Ajax gespeeld, waaronder een aantal in Europa, en 13 voor AS Roma .
Beide heren zijn er nog lang niet maar Kluivert heeft wel meer laten zien dan Dilrosun. En is een jaar jonger.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:15
Ik noemde puur Dilrosun omdat hij naar mijn idee net als Kluivert weinig tot niks hebben laten zien op grote schaal. Babel is op het moment "helaas" de beste keuze.
Vind ik leuk
Kuip +10260
dinsdag 12 februari 2019 om 19:31
Op dit moment zijn Babel op links en Promes op rechts de beste opties. Luuk de Jong en Depay samen in de spits. Wijnaldum en Frenkie de Jong erachter.
Dumfries, De Ligt, van Dijk , Blind de achterhoede.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6470
dinsdag 12 februari 2019 om 09:42
Nou... uit de brand zijn we als dat de redders des Vaderland moeten gaan worden.
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
dinsdag 12 februari 2019 om 09:43
Opstaan van de bank om vervolgens op de tribune plaats te nemen met een broodje kroket in de hand.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 09:52]
Vind ik leuk
FR1908-1992 +1621
dinsdag 12 februari 2019 om 09:45
Misschien in de ochtend dat hij op staat ja hahaha! Jij hoort nog niet in het rijtje thuis pik! De enige die daar hoort is de Ligt. De rest van je lijstje is zeker niet constant genoeg, vroeger kwam je niet eens in aanmerking voor Oranje als je zo een arrogant mannetje als jij was!
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 12 februari 2019 om 09:50
Dan is het geen rijtje meer
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1271
dinsdag 12 februari 2019 om 17:01
FR1908-1992 kweetnie over welke vroeger je het hebt, maar ooit was de Bravoure bij Ajax en Oranje de basis van succes. Denk nog eens aan het veters strikken van Muhren.
Juist dat beetje bravoure dat zie ik bij Justin Kluivert, dat maakt hem voor mij een speler met meerwaarde. Ofteeel, kben 't erg met je oneens.
Vind ik leuk
FR1908-1992 +1621
woensdag 13 februari 2019 om 09:27
Best Jan. met arrogant bedoel ik geen spelers van Ajax hoor? Maakt mij geen zak uit waar je voetbal of hebt gevoetbald
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1271
woensdag 13 februari 2019 om 10:52
Het is juist die bravoure die Oranje en Ajax sterk maakte, waarmee je tegenstanders overrompeld en onzeker maakt. Je kapittelde Justin om z'n arrogantie (al zei hij zelf er bij "als ik mezelf daarbij noemen mag") maar we hebben juist meer van dat type nodig.
Vind ik leuk
FR1908-1992 +1621
woensdag 13 februari 2019 om 11:07
ok dan
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:48
Timing van artikel had iets beter gekund.
Vind ik leuk
Smithsonian +45265
dinsdag 12 februari 2019 om 09:49
Jij nog lang niet vent, nog langer na niet.
Vind ik leuk
Janste +405
dinsdag 12 februari 2019 om 09:49
Noemt hij zichzelf ook? Werkelijk?
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 12 februari 2019 om 09:51
Tsss
Vind ik leuk
Justin Kees +3759
dinsdag 12 februari 2019 om 09:52
Justin vind van zichzelf dat hij is opgestaan? Pfft, wat een met zichzelf ingenomen kutventje zeg... 🤮
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
dinsdag 12 februari 2019 om 09:52
Bergwijn , de Ligt , de Jong zijn in potentie topspelers. Kluivert , vd Beek en Pierie zijn in potentie internationale subtop spelers.
Feit blijft dat Nederland nog steeds geen top spits heeft.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
dinsdag 12 februari 2019 om 10:07
Idd we hebben alleen Luuk de jong en dat is echt veel te matig voor oranje en dan druk ik me nog zwak uit
Vind ik leuk
Rodajc +19382
dinsdag 12 februari 2019 om 10:12
Woutje Weghorst hebben we.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
dinsdag 12 februari 2019 om 10:13
Nou die zou ik idd wel is een keer willen zien ja..dat kan nooit minder worden als met die Luuk naar mijn idee hoor
Vind ik leuk
Rodajc +19382
dinsdag 12 februari 2019 om 10:16
Niks mis met Wout, prima Bundesligaspits. Geen wereldtopper, maar dat hoeft ook niet. Wel een spits die verdedigers bezig houdt en daardoor ruimte creëert voor de creatievelingen voorin die toch al vrij egoïstisch zijn in hun spel.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
dinsdag 12 februari 2019 om 10:19
Precies helemaal mee eens en die scoort ook nog eens..ben echt benieuwd of die het gaat worden ja
Vind ik leuk
Teetje +446
dinsdag 12 februari 2019 om 10:21
Ik vind Luuk de Jong juist een prima subersub. Geeft alles, werkt zich een slag in de rondte, is een aanspeelpunt, fysiek sterk, ook sterk in de lucht dus dan kun je een keer een hoge bal spelen, en ook qua basistechniek (kaatsen, balaanname) is het prima. Hij kan alleen geen mannetje uitspelen
Vind ik leuk
Linke loe +2367
dinsdag 12 februari 2019 om 10:24
Ik vind hem ook prima voor psv.. of mischien een andere club.. maar voor oranje is het toch echt te weinig naar mijn idee
Vind ik leuk
Teetje +446
dinsdag 12 februari 2019 om 10:29
Waarom vind je hem te weinig voor Oranje? Achter Memphis is het toch echt onze tweede spits. Sterker nog, dankzij hem en Vilhena spelen we deze zomer weer eens ergens om.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
dinsdag 12 februari 2019 om 10:33
Dankzij Luuk?? Dat is echt onzin !scoort bijna nooit veelste traag is die vind het helemaal niks..vilhena werkt tenminste maar is ook middelmaat..heeft niks met hun te maken dat we ergens om spelen
Vind ik leuk
Teetje +446
dinsdag 12 februari 2019 om 11:04
Het was toch echt Luuk de Jong die bal doorkopte op Virgil van Dijk. Memphis wint in de 16 geen luchtduels. Ook Bergwijn, Kluivert, Quincy, Danjuma winnen daar geen luchtduels. Luuk de Jong wel.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
dinsdag 12 februari 2019 om 11:16
Ja ok dat kan dan wel zo zijn maar vind hem gewoon te licht voor oranje en begrijp ook wel dat je het moet doen met wat je hebt..maar ik mag toch hopen dat er snel weer een top spits komt..al zie ik dat ook niet gebeuren in de nabije toekomst
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
dinsdag 12 februari 2019 om 11:05
Feit blijft dat Weghorst en de Jong dezelfde type spitsen zijn en allebei van hetzelfde niveau. T is maar net waar je de voorkeur aan geeft , 20 eredivisie goals of Bundesliga speelritme. Ik zou ook kiezen voor de Jong op dit moment , maar als weghorst zo door gaat kan hij verder komen.
Vind ik leuk
Rodajc +19382
dinsdag 12 februari 2019 om 12:53
Vind ze allebei ook prima, maar zou persoonlijk toch Weghorst als 2de spits kiezen boven de Jong.
Vind ik leuk
reggie +1984
dinsdag 12 februari 2019 om 09:54
Hij zegt "als ik mezelf mag toevoegen". Nee dat mag je niet..........
Vind ik leuk
MarkvB +39
dinsdag 12 februari 2019 om 09:54
Stuk voor stuk leuke spelers voor de toekomst. Maar om met twee interlands op je naam te gaan verkondigen dat dit groepje oranje naar een hoger niveau tilt vind ik wat voorbarig.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
dinsdag 12 februari 2019 om 09:54
Och och och wat staan ze op deze jongens. Schei toch uit man. 1 goede wedstrijd en vervolgens 5 slechten.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
dinsdag 12 februari 2019 om 10:03
Ik zie iedereen opstaan behalve Kluivert. Die had gewoon moeten blijven die lul.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:08
Wat een arrogantie dat hij zichzelf noemt bahbah.
Hij kan beter zeggen dat hij zijn best gaat doen om weer in beeld te komen voor het Nederlands elftal.
Voorlopig zijn er andere jongens die zijn opgestaan en niet arrogant kluivertje
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:09
Nee, jij mag je zelf niet noemen. 10 minuutjes elke week spelen hoort daar niet bij. Bergwijn bijvoorbeeld is in mijn ogen slimmer. Je moet spelen wil je in aanmerking komen voor oranje
Vind ik leuk
RR12 +804
dinsdag 12 februari 2019 om 10:15
Word salaris en transfersom tegenwoordig als maatstaf voor kwaliteit gebruikt?
Vind ik leuk
Pieterke +400
dinsdag 12 februari 2019 om 10:16
Hij noemt zijn eigen ook nog gewoon...wat een arrogantie van deze bankzitter
Vind ik leuk
Blindsy +20595
dinsdag 12 februari 2019 om 10:30
Is hij dan ook opgestaan? Het enige wat groeiende is, is zijn ringbaardje...
Vind ik leuk
DeNeutrale +291
dinsdag 12 februari 2019 om 10:31
Ja, er zit weer toekomst in Oranje met Frenkie Balverlies en Matthijs Slapjanus!
Vind ik leuk
pico323 +7896
dinsdag 12 februari 2019 om 10:31
Kluivertje de topper. haha. HIJ spreekt halleluja amen
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
dinsdag 12 februari 2019 om 10:31
Wanneer is kluivert opgestaan voor oranje?
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1160
dinsdag 12 februari 2019 om 10:35
Speelt hij nog voetbal dan?
Vind ik leuk
Cappie +8001
dinsdag 12 februari 2019 om 10:46
Playstation.
Vind ik leuk
Zegikniet +171
dinsdag 12 februari 2019 om 10:49
Ik mis hier Memphis nog in het rijtje. Lijkt al een vedette maar is ook nog jong!
Vind ik leuk
Laliga +2799
dinsdag 12 februari 2019 om 10:57
Kluivertje komt er ook wel , verwacht dat hij binnenkort weer de kans gaat krijgen. Al moeten we quincy promes niet afschrijven!! Die speelt echt erg goed bij sevilla laatste weken in een 3-5-2 als rechter verdediger/middenvelder
Vind ik leuk
pinkelman +4475
dinsdag 12 februari 2019 om 11:35
Kluivert is minder dan Bergwijn, Idrissi, Groenveld
Vind ik leuk
tengske +37
dinsdag 12 februari 2019 om 11:42
pffff allemaal lekker on-topic ook
Vind ik leuk
Mad Max +1289
dinsdag 12 februari 2019 om 12:07
Neeeerrrr
Vind ik leuk
pro +203
dinsdag 12 februari 2019 om 13:04
Wie??
Vind ik leuk
HansVites +6787
dinsdag 12 februari 2019 om 13:16
Die Kluivert denkt dat hij een geweldige voetballer is, maar zijn vader was een geweldige voetballer en daar is hij nog lang niet aan toe, en de vraag is of hij dat ooit zal bereiken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:16
Opstaan??? Hij zit met z'n reet op de bank of de tribune. Ook de Jong. Sinds het transfernieuws is hij geen schijn meer bij Ajax
Vind ik leuk
Oud Fluks +1236
dinsdag 12 februari 2019 om 15:56
Grootste fout , in zee gaan met Raiola, 2e v fout Ajax te verlaten en de 3e fout luisteren naar louche zaakwaarnemer en moeder en zeer zeker de raad van zijn vader in de wind te slaan, nu zit hij meestal niet.op de bank bij Roma en komt daar niet aan de bak en zodat zeer zeker geen uitverkiezing bij het Ned team niet meer aan de orde, door zijn eigen eigenwijsheid heeft hij zijn voetballoopbasn op een laag pitje gebracht en.mijn inziens komt hij hopelijk weer aan de bak door te gaan voetballen en te luisteren naar zijn vader en zeer zeker niet meer naar Raiola !
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:59
Kluivert jr doet vaak grote uitspraken die niet uitkomen ( ga niet weg voor ik kampioen ben ) . En hij voegt zichzelf bij een aantal spelers die 1 kwaliteit minder hebben als hij. Jaaa minder .....
Een veel te grote eigendunk . ( Zelfoverschatting.
Hij gehad gewoon nog 2 jaar bij Ajax moeten blijven om zich te ontwikkelen op mentaal vlak.
Wat hoop ik dat hij de enige is die vindt dat hij in t Nederlands elftal hoort .
Mentaliteit is nml .. minimaal
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:56
Tsja Justin. Je denkt maar een hoop weg. Misschien minder vaak praten en het laten zien een idee?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws