Van der Vaart over Real Madrid: Tassie pakken en gaan met die banaan

Van der Vaart over Real Madrid: "Tassie pakken en gaan met die banaan"

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 14:23di 12-02-2019 om 14:23

Voor Rafael van der Vaart is de Champions League-clash tussen Ajax en Real Madrid extra speciaal. De 36-jarige oud-international droeg het shirt van beide clubs. Spelen voor Real vond Van der Vaart prachtig en 'ongeëvenaard'. 

"Als Real Madrid zich meldt, is het tassie pakken en gaan met die banaan. Daar hoef je geen seconde over na te denken", blikt hij terug met Het Parool. "Dat ik ging voetballen voor Real Madrid was een droom van de hele familie van mijn moeders kant. Zij is Spaanse."

De druk was ongekend hoog bij De Koninklijke. "Het is elke keer weer fantastisch om dat shirt aan te mogen doen. Maar je moét leveren. Ook elke training lig je onder het vergrootglas. Sportkranten moeten dagelijks vijftien pagina's vullen over Real Madrid. Nou, dan weet je het wel."

"Ik heb twee mooie seizoenen gehad bij Real Madrid, 73 wedstrijden en 12 doelpunten. Met de wedstrijden tegen Barcelona als hoogtepunten. De hele dag van El Clásico beleef je als die van de WK-finale. De spanning die langzaam wordt opgebouwd. Het is zo intens dat je je sommige dingen zelfs nu nog tot in detail herinnert."

Van der Vaart ruilde Real in augustus 2010 in voor Tottenham Hotspur. Later speelde hij ook nog voor onder meer Hamburger SV, Real Betis en FC Midtjylland. De 109-voudig international van Oranje reist op 5 maart, op uitnodiging van Ajax, mee naar het uitduel met Real Madrid, weet Het Parool. 

Poll

Wat wordt woensdag de uitslag?

(19182 stemmen)

Plaats een reactie

Dr. PA +268
dinsdag 12 februari 2019 om 14:27
Prachtige carriere heeft deze man gehad! Sieraad voor het nederlandse voetbal, maar tegenwoordig door iedere kansloze jeugdpuist herinnert aan een frikandellenuitspraak, zo jammer
Vind ik leuk
Molletje +1835
dinsdag 12 februari 2019 om 14:28
Je wakkert het zelf aan nu.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:30
Nou.. hij heeft nooit echt zijn volle potentie laten zien. Ik denk dat hij nog veel beter had kunnen zijn én dat hij zelf niet wist hoe goed hij was. Puur omdat hij geen harde werker is zoals een Ronaldo dat wel is.

Vind ik leuk
mcmodd +26237
dinsdag 12 februari 2019 om 14:38
Rafaël van der Vaart geen harde werker? Die jongen heeft zijn beste tijden beleefd juist door het harde werken. Daardoor is hij zo goed terecht gekomen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:47
Nee, hij heeft het zelf nog gezegd dat hij er meer uit had kunnen halen en harder had kunnen werken.

Puur door zijn ongelooflijk goed inzicht en techniek is hij alsnog ver gekomen.
Vind ik leuk
mcmodd +26237
dinsdag 12 februari 2019 om 15:09
Ja, dat zegt hij omdat hij vindt dat hij langer dan hij deed nog harder had moeten werken. Dit slaat echter meer op de laatste delen van zijn carrière.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:50
Laat lullen joh iedereen heeft een domme plaat voor zn kop hier maar hij speelde vaak 75 min en daarin liep die meer dan jongens in 90 min
Vind ik leuk
Cookee +12213
dinsdag 12 februari 2019 om 20:18
Hij kon best veel maar had niet het loopvermogen wat men nu eist.
Als je diep stond dan had je wat aan hem, maar tegen moderne midvelders zou hij niet eens voor de goal komen.
Vind ik leuk
1904088 +722
dinsdag 12 februari 2019 om 20:51
Ga jij nog maar eens wat wedstrijden terugkijken van deze man. Van der Vaart was een geweldenaar en hoger dan Real Madrid kun je niet spelen
Vind ik leuk
Mario 1 +1930
dinsdag 12 februari 2019 om 15:56
Ja veel te vroeg de handdoek gegooid.
Den k dat het niet makkelijk is om zoveel lager te voetballen, als je bij Real hebt gespeeld.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:28
Heb wel veel zin om naar deze wedstrijd te kijken! Maakt verder niet uit wat de uitslag zal worden. Gewoon ervan genieten toch!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 14:28]
Vind ik leuk
3Bier +12935
dinsdag 12 februari 2019 om 14:32
Zo is dat. Verstand op 0 en zonder verwachtingen gaan kijken.
Ajax heeft niets te verliezen, dus zenuwachtig hoeven we niet te zijn.
Vind ik leuk
3Bier +12935
dinsdag 12 februari 2019 om 14:28
Blijft een machtige club dat Real. Zo blij dat die Mourinho weg is daar. Het hele imago van Real brokkelde volledig af met hem aan het roer.
Hetzelfde gebeurde met Man Utd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:30
Mourinho hoort gewoon bij vechtteams waar ze mooi voetbal niet belangrijk vinden. Lekker weer naar Inter gaan is t beste voor m. Ik zelf zie m t liefst ver weg in China voor de eerst komende 30 jaar.
Vind ik leuk
HupHolland +3628
dinsdag 12 februari 2019 om 15:04
Wat dacht je van japan? Fuji ofzo ;-)
Vind ik leuk
Mario 1 +1930
dinsdag 12 februari 2019 om 16:17
Dat is het , die man probeert
Advocaat steeds na te doen.😀
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:35
Later speelde hij ook nog voor onder meer Hamburger SV, Real Madrid en FC Midtylland, aldus de redacteur...
Speelde???
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:41
152 wedstrijden voor Hamburg, 7 voor Betis, 17 voor Midtylland, 3 voor Esbjerg en 63 voor Tottenham na Real.

Wat is je punt?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:43
Dat hij in al die jaren voor Betis en Midtylland niet speelde... Hamburg speelde hij over twee periodes 152 wedstrijden, de tweede periode bij lange na niet zo succesvol als de eerste.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:57
Hij heeft dus wel gespeeld, weliswaar niet zoveel maar dat vind ik vind ik niet zo gek als 35 jarige op dat niveau.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:01
Klopt hij heeft gespeeld, niet veel, maar wel ietsje. Alleen was hij 4 jaar geleden, toen hij bij Betis begon nog geen 35.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 15:01]
Vind ik leuk
HupHolland +3628
dinsdag 12 februari 2019 om 15:06
Uiteindelijk toch aardig wat wedtrijden gespeeld bij praakmakende club ... tel ze maar op
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:21
Ik zou willen dat ik op die leeftijd die conditie nog had, de conditie van mij kan je vergelijken met een vaatdoek.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:38
En dan opeens staat Ajax woensdag er gewoon weer, let maar op!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:39
Z
Vind ik leuk
Smithsonian +41660
dinsdag 12 februari 2019 om 15:10
Jammer dat hij fysiek zo snel klaar was.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:52
Ik vergeet 1 ding nooit meer, en dat was in de Kuip... Er werd wat gezongen over Sylvie Meis en een mannetje van rond de 4 zegt tegen zijn vader: Ook veel mensen hier weten wie Sylvie is.. de mooie onschuld haha
Vind ik leuk
sjakieeee +13
dinsdag 12 februari 2019 om 16:42
als je van real madrid kan winnen..
pak je ook de knvb beker en de landstitel!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:41
Een der grootste Nederlandse voetballers ooit. Ik vind wel dat hij er een stuk meer uit had kunnen halen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws