IJzersterk Ajax krijgt te weinig tegen Real Madrid in kolkende Johan Cruijff Arena

IJzersterk Ajax krijgt te weinig tegen Real Madrid in kolkende Johan Cruijff Arena

Gepubliceerd: woensdag 13 februari 2019 om 22:55wo 13-02-2019 om 22:55

Laatste update: woensdag 13 februari 2019 om 22:55wo 13-02-2019 om 22:55

Een zinderende Champions League-avond is voor Ajax in een teleurstelling geëindigd. De ploeg van Erik ten Hag speelde ijzersterk, maar moest uiteindelijk een 1-2 nederlaag slikken tegen titelhouder Real Madrid.

De Johan Cruijff Arena kolkte vanaf het eerste fluitsignaal en dat sloeg over naar de Ajacieden. De Amsterdammers begonnen furieus en zorgden meteen voor gevaarlijke momenten. De Spanjaarden deelden af en toe een speldenprikje uit, maar het was Ajax dat de klok sloeg. De eerste grote kans was voor Noussair Mazraoui, die perfect werd bediend door Dusan Tadic, maar net naast schoot.

Ajax leek in geen enkel opzicht op de ploeg die de voorbije weken zo worstelde. De eerste storm ging na een kwartier iets liggen, maar de Amsterdammers bleven de bovenliggende partij. Dusan Tadic was met een schot op de paal heel dicht bij de openingstreffer en niet veel later had Hakim Ziyech de bal voor het inschieten. Het was de beste kans tot dan toe, maar de Marokkaan trof de benen van Thibaut Courtois.

In de 37e minuut leek Ajax wél op een dik verdiende voorsprong te komen. Na een kopbal van Matthijs de Ligt kreeg Courtois de bal niet onder controle, waardoor Nicolas Tagliafico kon inkoppen. De Belg werd echter gered door de VAR. Nadat de arbiter de beelden had bekeken, werd beoordeeld dat Tadic hinderlijk buitenspel stond.

Ajax kende desondanks een ijzersterke eerste helft, maar na de pauze liet Real Madrid zich meer en meer gelden. Beide ploegen drongen voorzichtig aan. Namens Ajax brak David Neres door, maar Courtois bracht redding. Na een uur kreeg de thuisploeg het deksel op de neus. Vinicius Junior sprintte Mazraoui eruit, dribbelde naar binnen en bediende Karim Benzema: 0-1.

Met Kasper Dolberg voor Lasse Schöne liet Ajax zich niet uit het veld slaan en een kwartier voor tijd kreeg het loon naar werken. Ziyech tekende voor de verdiende gelijkmaker, nadat Neres diep was gestuurd en goed het overzicht behield: 1-1. Real antwoordde met enkele gevaarlijke uitbraken, maar liet zich in de slotfase terugzakken. Dat bleek een succesvol recept. Drie minuten voor tijd rondde invaller Marco Asensio een voorzet van Dani Carvajal af.

De VAR keek nog even of er voorafgaand aan de goal een overtreding op Frenkie de Jong werd gemaakt, maar oordeelde van niet. Kasper Dolberg kreeg in extremis nog een enorme kans, maar het mocht niet zo zijn. Het betekende een enorme domper voor Ajax, dat op 5 maart twee uitdoelpunten moet zien weg te poetsen.

Plaats een reactie

Rodajc +18649
woensdag 13 februari 2019 om 22:55
Fascinerend VARavondje weer. Verder een CLavond van Real zoals bekend: Weinig uitvoeren qua spel, pot dichthouden en tussendoor scoren, en tja als je dat telkens doet en het zit vrijwel nooit tegen, dan sta je uiteindelijk weer met die Cup.
Jammer voor Ajax, want prima gespeeld en Nederland toch weer erg goed vertegenwoordigd, qua spel.
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Dat is het verschil in kwaliteit.
Ajax werkt keihard en maakt 1 doelpunt uit een paar kansen.
Madrid doet geen stap teveel en maakt er gewoon twee uit minder kansen.
Werklust tov kwaliteit. De laatste wint.
Vind ik leuk
zomer +1417
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Volkomen onterecht, het afkeuren van het eerste Ajax doelpunt sloeg nergens op, maar goed als je dan toch zo gek in de kop bent om dat wal te doen, dan moet je het laatste doelpunt ook afkeuren omdat er een 100% aanvallende overtreding word gemaakt op de Jong. Niet real heeft de wedstrijd beslist maar de scheids en de VAR. Deze scheids zou nooit meer mogen fluiten zelfs niet op amateur nivo. Fouten kan je maken, maar dan moet je wel consequent zijn, helaas staat dat niet in zijn woordenboek
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
woensdag 13 februari 2019 om 23:08
Niet mee eens. Die arbiter was juist een verademing en de var had het in beide gevallen bij het Juste eind.
Wel eens dat Ajax dat punt had verdiend maar goed.. dat is weer de kwaliteit. Madrid hoeft niet keihard te werken om 1 of 2 keer te scoren...
Vind ik leuk
zomer +1417
woensdag 13 februari 2019 om 23:20
Ik kan je reactie wel waarderen. Maar ben het er niet mee eens. De 1 goal springt die keeper tegen tadic op die er al stond, had nooit afgekeurd mogen worden. De laatste goal is gewoon een aanvallende overtreding op Frenkie de Jong, had hij gewoon voor af moeten fluiten, dit vind ik gewoon zwak van de scheids
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
woensdag 13 februari 2019 om 23:37
Tsja, afgekeurde 1-0 hindert tadic wel in het 5 meter gebied waar een keeper heilig is.
En de overtreding op frenkie had geen invloed op de 1-2.

Het blijft interpetatie van een mens. Mèt of zonder var
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
woensdag 13 februari 2019 om 23:34
Als je dan ècht consequent bent moet je de 1-1 ook afkeuren voor een overtreding van tagliafico
Vind ik leuk
Plattekar bv +34291
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Ajax zeer goed, maar wij weten hoe het voelt...
Vind ik leuk
voetbal!!! +9406
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Dit was zo'n beetje een samenvatting van ons CL seizoen.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Met alle respect maar zo hebben jullie in geen enkele wedstrijd gedomineerd.. t resutaat is wel tzelfde
Vind ik leuk
Maan88 +6558
woensdag 13 februari 2019 om 23:07
Tegen Barcelona thuis gewoon zwaar gedomineerd
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Redelijk ja. Maar wel tegen een barca wat al geplaatst was. Is absoluut niet lullig bedoeld maar scheelt natuurlijk veel
Vind ik leuk
Henk 1971 +8459
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Juist ja.....en dan roepen onze ajacieden het gaat om de punten.
Leuk gevoetbald en 0 punten!
Vind ik leuk
Fissah14 +1265
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Daar gaat het ook om Henk, de punten, die we nu niet pakken en dat is zuur, wat ook voor PSV zo was.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2183
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
onterecht verloren, alweer..
Vind ik leuk
1club +9
donderdag 14 februari 2019 om 07:27
Awh gossie toch
Vind ik leuk
Iggy +4517
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Ow ja joh?!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
De punten die PSV niet haalde in de CL?
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:33
Ook de eerste keer in jaren dat ajax door is. Alle andere jaren huillie huillie omdat de groep altijd zo sterk was. Nu dan ook toegeven dat poule dit jaar lachertje was. Benfica in zwaar weer en bayern ook. Aek hou maar op
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Hoe dan? Tottenham thuis niks klaargespeeld toch een punt
Vind ik leuk
Molukker +148
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Snap ik. Ajax terecht verloren als je het mij vraagt, met deze soort instelling won je alle wedstrijden in de Eredivisie. Zondag spelen ze weer gelijk.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:08
Onzin. Ze speelden goed werden op ervaring afgetroefd.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Yessss!!! Jammer Ajax we zijn toch iets te sterk!!!
Vind ik leuk
Ajax1988 +55
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
haha te sterk, Real was verreweg de mindere. VAR en corruptie heeft ze geholpen, zoals altijd ofcourse.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
VAR heeft eerlijk gehandeld is in onze eredivise wel eens anders. Je krijgt gewoon een lesje effectiviteit voor geschoteld!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Ja jammer hè! Deze Var is niet van de KNVB en het was terecht dat hij afgekeurd werd
Vind ik leuk
1club +9
donderdag 14 februari 2019 om 07:29
Ligt natuurlijk nu weer aan de VAR droeftoeter
Vind ik leuk
Plattekar bv +34291
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Ajax was sterker vriend. Als het in de eerste helft 2-0 is, mag je niks zeggen. Onterecht dit
Vind ik leuk
chicken +14772
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Real krijgt op bepaalde momentjes wat 'hulp'..dat weet je en daar moet je je op instellen. Volgende keer niks meer te verliezen en enkelt te winnen. We gaan er voor!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Ajax was sterker ik bedoelde met 2-1 winnen dan ben je toch iets te sterk???
Vind ik leuk
Plattekar bv +34291
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Nee , madrid was in alles de mindere. Die 2 goals zeggen niks. Ik.zie Ajax nog stunten daar
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:11
Dan kijk je helaas verkeerd.... Maar we zijn beiden voor Ons Machtig PSV!
Vind ik leuk
Plattekar bv +34291
woensdag 13 februari 2019 om 23:13
ok , shake hands
Vind ik leuk
aimdam +776
donderdag 14 februari 2019 om 01:35
Nee ik denk niet dat ajax daar kan stunten. Als je eerlijk en objectief van te voren kijkt dan weet je dat normaal gesproken Real altijd zou winnen over de twee wedstrijden. En als we een keer een klein stuntje kunnen uithalen en die dag had vanavond kunnen wezen dan zou je zomaar een keer kunnen winnen. Maar over de twee wedstrijden gezien ga je het waarschijnlijk normaal gesproken niet redden. Maar goed ik heb een leuke attractieve wedstrijd gezien.
Vind ik leuk
jari11 +3328
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Real zijn gewoon meesters in geslepenheid. Belachelinke beslissingen natuurlijk van de var, tegenwoordig mag je blijkbaar worstelen. Corrupte bende zo heeft het geen zin, wat zullen ze balen als ze die beelden terug zien
Vind ik leuk
koosje +1005
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
voetbal is soms heel oneerlijk.
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
TROTS EN RESPECT VOOR AJAX!!!
Vind ik leuk
Harrie82 +4327
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Helemaal mee eens.
Ajax had meer verdiend. Maar pakt de overwinning op de Real manier af en toe wat meer druk zetten.

Maar enige eat Ajax zich kan verwijten is dat ze de kansen niet afmaken. Ziyech 1e helft en Dolberg. Die ballen moeten er in deze wedstrijden in.
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Haha jij kan snel typen ook zeg😂
Vind ik leuk
Rodajc +18649
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Ik dacht ga eens proberen bovenaan te komen bij zo'n bericht als dit door vooraf al wat te typen, eerste keer dat het lukt haha. Schiet wel op met de likes op deze manier haha.
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
woensdag 13 februari 2019 om 23:07
👍😉
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:18
Alles voor de likes?
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 februari 2019 om 11:24
Alles voor de exposure.
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:41
Exposure op VP?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 februari 2019 om 14:45]
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 februari 2019 om 12:05
Uiteraard. Hier komt toch de crème de la crème van de voetbaljournalistiek bij elkaar.
Vind ik leuk
Psssttttt +611
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Real op halve kracht, als real even aanzette was er meteen gevaar. Dat is het verschil tussen leuke voetballers en top voetballers
Vind ik leuk
Rodajc +18649
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Ik heb Real niet echt uit zichzelf zien aanzetten, dan moest er toch echt ruimte liggen die Ajax achter liet. Ik geloof niet dat er meer inzat voor Real in deze wedstrijd.
Vind ik leuk
repeP +2189
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Real kwam op mij lui over. Asensio overigens wel erg gevaarlijke speler. Waaro die niet direct begon?
Vind ik leuk
Basik013 +719
woensdag 13 februari 2019 om 23:55
Jij bent hier ook alleen om mensen op de kast te jagen ofniet? Uitlokkert!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Jammer inderdaad en wat is die Dolberg slecht.....
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Tsja, zo heeft de var ook geen nut. Bij alle goals heeft het met interpetatie van mensen te maken. Maar dat was vòòr de var ook al.
Stop er dan maar mee want dit zorgt alleen maar voor onbegrip en ergenis.

Verder heeft ajax ècht goed gespeeld en is het resultaal gewoon zuur
Vind ik leuk
Rodajc +18649
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Op deze manier maakt het idd weinig verschil, alleen voor de écht duidelijke fouten. Maar, het lijkt de laatste tijd wel of dat grijze gebied 10x zo groot is geworden.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
woensdag 13 februari 2019 om 23:10
Begon vorig jaar met afgekeurde goal in de beker tegen ons... al was dat natuurlijk meer dan terecht 😜
Vind ik leuk
repeP +2189
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Drie doelpunten waarvan één afgekeurd waar de VAR voor geraadpleegd moest worden. Toont aan dat er op het scherpst van de snede gevoetbald is.
Vind ik leuk
Micha EL +1161
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Zo kan het dus ook als supporter van 'n andere club ipv negatief gelul als het over andere club gaat. Die 2e goal had volgens mij voor aanvallende overtreding afgefloten moeten worden.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Heb niks met of tegen Ajax hoor, maar in Europese wedstrijden support ik natuurlijk altijd de Nederlandse ploegen.
&,Mee eens!
Vind ik leuk
Psssttttt +611
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Die frenkie de jong, man man man wat een zwaar overschatte speler is dat zeg. Ongelofelijk dat Barcelona daar is ingetrapt.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
woensdag 13 februari 2019 om 23:17
We zullen het zien, maar zijn potentie is overduidelijk aanwezig.
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:19
Totaal niet gezien ook. Is dat bedrag nooit waard!
Vind ik leuk
Farmer +14273
woensdag 13 februari 2019 om 23:29
Eens!
Ondanks dat ik dus géén Ajacied ben, had ik vanavond toch echt het gevoel dat deze Nederlandse Club, iets moois ging laten zien!

Helaas zat de arbitrage, en dan met name de VAR, gewoon 'tegen'...

De afgekeurde 1-0 is mij nogal een raadsel: Zoals die actie loopt.. Wat moet Tadic dan? Hij gaat, net als elke speler, voor de bal, maar... ja, het komt voor Courtois even knullig uit?..

Andersom was het een 100% goal geweest!!

En dan de 1-2... vdBeek wordt toch aardig reglementair tegen de vlakte gewerkt? Wil nog niet gaan lopen roepen dat er met kaarten gesmeten had moeten worden, maar dat was gewoon een vrije trap voor vdBeek....maar ipv dat ligt 10 seconden later de bal in het net achter Onana.

Ajax is best smerig genaaid vanavond... Had eigenlijk op een 1-0 moeten komen, en dan heb je een heel andere wedstrijd...


Ik heb het al eens eerder gezegd: Die VAR is op deze manier niks anders dan een handig anoniem manipulatie-apparaatje, dat gewoon beslist-van-achter-de-schermen....

'En dat is de uitspraak, en daar kun je het mee doen'..


Clubs zoals Real' hebben een té grote marktwaarde in de CL, helemaal nu, nadat ze em 3x op rij gewonnen hebben..Het is ONDENKBAAR dat de dominanite CL-kampioen er dus al in de 8e finales uitvliegt tegen 'een kleinere europese club als Ajax'...

Wat dat betreft was het voor de UEFA en Real een ideale loting :)
Ideaal 'slachtoffer'...
Maar op déze manier ligt het er wel erg dik bovenop!

(PS: Heb toch genoten van het agressieve en hongerige spel van Ajax, bij tijden legden ze Real gewoon de wil op.. mar qua resultaat... en dat telt toch,.. houdt ik een rare (VAR)nasmaak over)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:32]
Vind ik leuk
Gerro +8864
woensdag 13 februari 2019 om 23:33
Het verschil vanavond is denk ik de VAR als Real de goal van Ajax zo had gemaakt vermoed ik dat die zou zijn goed gekeurd de tweede van Real zou wanneer Ajax hem.zo had gemaakt vermoed ik afgekeurd.
Vind ik leuk
Starkoo +644
woensdag 13 februari 2019 om 23:47
Real verdiend de CL niet weer, maar ja de UEFA zorgt er gewoon weer voor dat ze hem krijgen. Real is een corrupte club ze betalen de uefa gewoon om de CL weer te pakken.

Het word tijd dat de clubs die niet gezond zijn opgeheven worden!
Vind ik leuk
Groen +3534
woensdag 13 februari 2019 om 22:55
Jammer. Maar prima pot!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Zeker. Maar met de UEFA-scheidsrechters en met Real Madrid als tegenstander wist je natuurlijk al wat er zou gaan gebeuren. Ajax had meer verdiend, maar ja, dat zei ik al een half jaar lang over PSV in de Champions League :-/
Vind ik leuk
Groen +3534
woensdag 13 februari 2019 om 23:21
Ik vond hem prima fluiten.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:23
Overtredingen liet hij vaak doorgaan, vooral bij Real en het tweede doelpunt van Real mocht zeker afgekeurd worden.
Vind ik leuk
nulzeven2 +599
woensdag 13 februari 2019 om 22:55
Goed gespeeld hoor, maar zondag komt wel nac op bezoek...
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:55
Volgens mij kun je op geen betere wijze omschrijven hoe PSV - Barcelona verliep...
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
PSV is gewoon kansloos met 0-4 afgegaan
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
PSV - Barcelona, niet Barcelona - PSV (al had dat van mij wel 0-4 mogen worden, hoor).
Vind ik leuk
Maan88 +6558
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Barca had Messi! Dit real heeft geen Ronaldo meer, dat vergeten ze voor het gemak ook even.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Klopt. Zelfs dat nog. Al moet je niet vergeten dat dit Real ook gewoon ontzettend goed blijft.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
woensdag 13 februari 2019 om 23:13
Thuis 3x lat / paal anyways real op 20 procent maakt nog gehakt van kleutertjes uit Adam
Vind ik leuk
Basik013 +719
woensdag 13 februari 2019 om 23:59
Maar wel de goude bal winnaar😉
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 februari 2019 om 00:00]
Vind ik leuk
robertus +2435
woensdag 13 februari 2019 om 23:15
Toch had Ajax meer kans op een resultaat. Barça spande zich niet meer in dan strikt noodzakelijk. Real heeft er vanavond wel wat harder aan moeten trekken. Bovendien was Barça al geplaatst voor de volgende ronde.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:19
Maar qua spelbeeld gewoon hetzelfde: Nederlandse ploeg leidend, krijgt de kansen, en dan valt ie opeens vrij lullig maar toch weer mooi binnen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34291
woensdag 13 februari 2019 om 22:55
Misschien is het Europees een tactische fout om die 1-1 niet gewoon te koesteren. Maar eerlijk is eerlijk...die 2-1 zat er ook in.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 22:57]
Vind ik leuk
Donnygo +4933
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Kun je niet doen omdat je ook uit moet en Dan 2-1 die zoals je zegt in de lucht hing maar niet in gekopt werd moet je Dan voor gaan. Geeft net dat vertrouwen en ook wat meer zekerheid/veiligheid die je wel kunt gebruiken. Gewoon jammer. Dolberg moet die kans gewoon afmaken
Vind ik leuk
Plattekar bv +34291
woensdag 13 februari 2019 om 23:15
Ik zie met een 1-1 meer kans in Bernabeu. Die 1-2 is zo zonde
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:15]
Vind ik leuk
Donnygo +4933
woensdag 13 februari 2019 om 23:18
Dat zeker maar je hebt het in het verschiet Dan ga je er voor gaan toch. Ook de VAR had bij die 1-2 wel mogen ingrijpen maar is geen excuse.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:19]
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1731
woensdag 13 februari 2019 om 22:55
Dolberg omg ik kan het niet geloven
Vind ik leuk
Mistered +590
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Ja die moet minimaal op goal. Pffff
Vind ik leuk
2-1 +1440
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Die is echt verandert in een wijf zeg.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Nooit meer laten spelen.
Vind ik leuk
The Iceman +16248
woensdag 13 februari 2019 om 22:55
Trots, daar is alles mee gezegd.
Vind ik leuk
Donnygo +4933
woensdag 13 februari 2019 om 23:10
En teleurstelling althans bij mij.
Vind ik leuk
MojoRisin +15046
woensdag 13 februari 2019 om 22:55
Klinkt misschien raar, maar zonder Ramos zie ik ons nog kansen hebben ook..
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Nam die kaart bewust !
Vind ik leuk
Mistered +590
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Tuurlijk.
Vind ik leuk
MojoRisin +15046
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Nou, dat zou dan wel heel dom zijn.. Die haalde weer alles weg in z'n eentje zowat.. En alsnog kregen we 3/4 goede kansen..
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Des te lekkerder als Ajax het dan alsnog zou flikken.
Vind ik leuk
Harrie82 +4327
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Ja dacht precies hetzelfde. Die geloofd wel dat ze het in Madrid afmaken.
Moet het nog zien.
Vind ik leuk
Mistered +590
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Die ramos is een geweldenaar.
Vind ik leuk
MojoRisin +15046
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Ja, man of the match..
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:14
..en een matennaaier
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
ha ha ha ha
Vind ik leuk
abraksas +2476
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Is zo gek nog niet als je ziet hoevaak Ramos de bal onderschept. Heeft vandaag ook weer een aantal aanvallen van Ajax onschadelijk gemaakt op soms echt kritische momenten.
En ook in Madrid zal Ajax wel de een en andere kans krijgen. Als ze dan wat scherper in de afwerking zijn...
Maar goed, laten we ralistisch zijn. Als Real er in Madrid zin in heeft dan kan Ajax nog zo scherp zijn.
Vind ik leuk
MojoRisin +15046
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
En Real geeft in Madrid meer ruimte weg..
Zonder Ramos als slot op de deur, tja gewoon erin blijven geloven..
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
woensdag 13 februari 2019 om 23:14
Pffff
Vind ik leuk
MojoRisin +15046
woensdag 13 februari 2019 om 23:16
Wat dan ? Handdoek in de ring gooien ?
Vind ik leuk
Lippie80 +141
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Ik zie ook nog wel kansen zonder Ramos 💪
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
woensdag 13 februari 2019 om 23:15
Hilarious
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1731
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Varane komt ook nog terug :(
Vind ik leuk
MojoRisin +15046
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Die is ook heel goed, maar Ramos is echt buitencategorie..
Vind ik leuk
voetbal!!! +9406
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Zie het niet gebeuren. Thuis en uit is een wereld van verschil. En Real scoort altijd wel.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Goed gespeeld. Maar zo jammer dit weer.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Jammer maar onze trots is weer terug
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Wdat is wel snel... gaat ook zo weer weg dan?
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
welke trots? alweer verloren
Vind ik leuk
Maan88 +6558
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
2e ronde telt voor Marc Netto voortaan ook als 2 titels!
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
woensdag 13 februari 2019 om 23:11
Azijn weer in de aanbieding bij de Aldi?
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
12 wedstrijden CL niet verloren, nu pas de eerste. Hoeveel had PSV dit seizoen verloren in de CL? Eeehhhh.....4 ofzo, van de......8 ofzo???? En nu ga jij heel voorspelbaar beginnen over verlies tegen PSV, en 6 punten achter....Maar.... we hebben het over CL.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
woensdag 13 februari 2019 om 23:15
Tegen?
Vind ik leuk
abraksas +2476
woensdag 13 februari 2019 om 23:07
Sterk gespeeld met veel vechtlust en maar nipt verloren tegen toch echt wel een favoriet voor de CL. Nederlaag of niet, op zo'n prestatie kun je wel trots zijn.
Vind ik leuk
Theoasv +86
woensdag 13 februari 2019 om 23:07
ik snap hem wel.
er is gewonnen van madrid en verloren van de scheidsrechter.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Wat een fucking doorgestoken kaart is dat hele cl gebeuren! Een gore corrupte bende!
Vind ik leuk
VanGoal +1079
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Zo wat erg zeg. De goal van Ajax om het minste of geringste afkeuren. En dan die overtreding op de Jong wegwuiven als Real een goal maakt. Hier valt niet tegen te voetballen.

Goed gespeeld meer zit er blijkbaar niet in..
Vind ik leuk
Padason +1208
woensdag 13 februari 2019 om 23:11
Dat is bullshit, de jong hield zelf ook vast en hij moet eens met voetbal bezig zijn ipv zeiken op de scheids. De jong is echt een over het paard getild joch geworden.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
had je vandaag de VAR een keertje tegen
je moet niet mopperen hee
in de ED worden jullie al gematst met een licht schouder duwtje
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Je hebt het over PSV he?
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
woensdag 13 februari 2019 om 23:29
Dolberg speelt gelukkig niet bij PSV
dus je zit er naast
wij willen geen spits die er maar tien per jaar in schiet
Vind ik leuk
Donnygo +4933
woensdag 13 februari 2019 om 23:14
Zielig dit gelukkig geven andere PSV fans aan hoe het wel kan en hoort
Vind ik leuk
Sirdaniel +122
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Ajax had het zelf moeten klaren. Wat een kansen en wat een overwicht de eerste helft. Over die gore corrupte bende spreken alle eredivisiesupporters wekelijks (met uitzondering van Ajaxsupporters)...
Vind ik leuk
JG11 +40
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Het is duidelijk als Ajax wat in de CL wil bereiken zal het de flinke bankrekening moeten investeren in de UEFA...
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Real komt goed weg. Meer wil ik er vanavond niet over kwijt.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Trots op ajax ! VAReal!
Vind ik leuk
Ikkuh +1967
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Mag ik zeggen dat ik bij ben, mooi want dat ben ik, heel erg blij voor Real, slecht spelen en toch winnen dat maakt je kampioen of CL winnaar.
Vind ik leuk
Ajax1988 +55
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
slecht spelen en UEFA achter je hebben staan maakt je idd een corrupte kampioen
Vind ik leuk
Ikkuh +1967
woensdag 13 februari 2019 om 23:26
Zoals jullie constant de KNVB achter je hebben staan, weet je ook eens wat dat is...
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:35
Wat een onzin praat jij ! De overtredingen tegen AJAX waar voor gefloten word tel jij zeker niet AJAX word tegengewerkt ! Moet je kijken wat PSV mee heeft +
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:21
Precies deze ja!!!
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
woensdag 13 februari 2019 om 23:22
Ik zal blij zijn als jullie volgend jaar naar de Lange Leegte moeten....oprotten uit de eredivisie
Vind ik leuk
Ikkuh +1967
woensdag 13 februari 2019 om 23:25
😊
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:23
Hahahah slechte verliezers en het ligt altijd aan een ander, maar nooit aan jullie zelf. Huilue huilie.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Echt jammer ajax had meer verdiend. Maar jullie ajax ieden kunnen trots zijn. Geweldige wedstrijd. Zat helaas net niet mee
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 22:57]
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
#TROTS
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Leuke wedstrijd, Ajax speelde goed maar Real greep zijn kansen. Gaat erg lastig worden volgende week.
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
over 3 weken
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Over 3 weken pas?
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
5 maart.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Zo leer je elke dag wat nieuws. Is dat normaal? Ik kijk eigenlijk nooit Champions league.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:13
Haha ja. Ik vindt het ook een raar verhaal.
Vind ik leuk
Mistered +590
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Ja dat gaat zeker lastig worden en misschien wel onmogelijk.
Vind ik leuk
Elledoet +830
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Erg Tros om bij de beste 16 clubs van Europa te horen...in woorden maar ook in daden..dat kan geen 1.club in Nederland zeggen dit seizoen. Ajax nummer 1. En Ajax weet het Nederlands voetbal goed te vertegen woordigen en ook die domme PSV en Feyenoord Fans moeten juist voor Ajax zijn al was het maar om de Europese punten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:01]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Je kunt doordeweeks beter niet zo veel drinken.
Vind ik leuk
Elledoet +830
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Wasrom Ruudje om dat het de waarheid is dat Ajax het Nederlands voetbal goed vertegenwoordigd. Of dat Ajax bin de b3ste 16 clubs behoort!!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Dasrom.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Het klopt toch wat ie zegt? Als je bij de laatste 16 zit klopt dat gewoon.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Het gaat mij vooral om het feit dat hij niet meer in staat is om een zin te typen, zie daarvoor ook zijn tweede reactie.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:11
Ik lees het nu ja, ik reageerde ook voor de update van hem.

Excuus.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
beste clubs van de wereld, want CL is hoogste podium en het is nog niet gedaan, Ramos geschorst!
Vind ik leuk
Nielsk +2374
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Jammer Ajax
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 22:56]
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3387
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Mijn God, wat liep Mazraoui daar te doen op het middenveld voor die tegengoal?!?!?!!! Je gaat verdomme ZOMAAR MET EEN BAL LOPEN!!!!!!

Alles waar die jongens zo hard voor gevochten hebben word met 1 domme actie weer teniet gedaan!!!!

Ajax was heer en meester! Maar in Bernabeu winnen van de VAR en FIFA gaat onmogelijk worden
Vind ik leuk
Maan88 +6558
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Heer en meester? Real liet ajax gewoon spelen kerel. Die hoeven niet eens te douchen die vliegen gewoon zo onbezweet terug naar madrid
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Jij moet je wel even douchen, de afgunst druipt van je af
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Waar is jou clubpie dan?
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
woensdag 13 februari 2019 om 23:48
Staan 1. En jou kleuterklas?
Vind ik leuk
Biennie +2465
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Tja.. Goed spel gezien.
Real laat op zeldzame momenten zien waarom ze wereldklasse zijn.
Weinig kansen en momenten nodig om de cadeautjes uit te pakken.

Bij ajax veel meer momenten gezien maar niet de kwaliteiten die real heeft om er ook iets mee te doen.

Ongelukkige VAR ongelukkig in de afronding en het wordt 1-2.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
1-1 had ook afgekeurd kunnen worden als de Var goed zn werk deed want tagliafico speelde 0,0 bal
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
1-2 had afgekeurd moeten worden, overtreding op de jong maar jij bent hier alleen maar om te trollen ga maar naar bed
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Andere situatie. Skomina liet al de hele wedstrijd zulke momenten doorgaan.
Vind ik leuk
BRAM046 +688
woensdag 13 februari 2019 om 22:56
Ik als PSVer ; klasse Ajax , super goed gespeeld ! Zonde maar in elk geval goed gedaan :)
Vind ik leuk
Mistered +590
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Respect. Eindelijk eens een volwassen reactie.
Vind ik leuk
BRAM046 +688
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Gewoon met een Ajax vriend gekeken en mooi voetbal gezien, soms moet die haat naar elkaar gewoon wat minder zijn met Europees voetbal en elkaar steunen mannen , er is nog meer in de wereld dan voetbal ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:22
Vind ik ook. Nationaal hoop ik elk puntverlies maar internationaal steun ik ze gewoon. En laten we eerlijk zijn, een competitie zonder ajax zou voor ons psv ers ook een stuk saaier zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:26
Hier namens een Feyenoord supporter ook complimenten! Had meer in gezeten en erg jammer dat real net weer een beetje vorm gevonden heeft
Vind ik leuk
AllAdIn +24652
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Jammer, gelukkig is straks 0-1 ook genoeg... ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Nee is t niet, dan is het 2-2 Real meer uitgoals
Vind ik leuk
AllAdIn +24652
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Oh ik dacht anders, dan gewoon 1-3.. ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Moet Ajax met 0-2 winnen
Vind ik leuk
AllAdIn +24652
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Ook goed hahahaa
Vind ik leuk
2-1 +1440
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
nee hoor ;-)
Vind ik leuk
Roffel1998 +2674
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Uitdoelpunten
Vind ik leuk
gerco1975 +103
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Weet je het zeker, volgens mij moeten ze er twee maken minimaal.
Vind ik leuk
AllAdIn +24652
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Nee, weet ik niet zeker, maar blijkbaar had ik het verkeerd.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
0-1 Is helaas niet voldoende in Madrid, Ajax zal er 2 moeten scoren. Ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat Ramos die gele kaart bewust heeft gepakt. Zou ajax met dezelfde mentaliteit waarmee ze vandaag speelde er best 2 in kunnen schieten in Madrid, zonder dat ''El Gitano'' meespeelt.
Vind ik leuk
AllAdIn +24652
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Ik blijf hoop houden en al vliegen we eruit, dan wel met opgeheven hoofd. Hadden vandaag minimaal één punt verdiend..
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Niet dat het wat uit had gemaakt, maar waarom kwam Dolberg en niet de geslepener en meer ervaren Huntelaar?
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:28
Meer snelheid
Vind ik leuk
Maan88 +6558
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
300 procent gegeven tegen een Real op 30 procent. En nog met 1-2 verliezen. Dit was voor real echt een tussendoortje zonder in te spannen. Die wissels van Real zeggen genoeg.
Vind ik leuk
VanGoal +1079
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Jij hebt echt geen verstand. Met rust had het 3-0 moeten staan. Real werd weg gespeeld.
Vind ik leuk
Mistered +590
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Reageer nou niet op zo’n gasten. Misschien blijven ze dan weg en kunnen we het eindelijk weer eens over voetbal hebben op deze site.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:13
Precies, dit soort users hebben niey de intentie om iets positiefs te zeggen. Ze willen etteren en zuigen en hopen dat ze mensen op de kast kunnen jagen.
Vind ik leuk
AllAdIn +24652
woensdag 13 februari 2019 om 23:07
Lekker laten lullen joh...
Vind ik leuk
Iggy +4517
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Aldus een door Ajax geobsedeerde droeftoeter.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Kut scheids! Wel heerlijke wedstrijd! Geweldig gespeeld Ajax!

Spurs ook erg goed 3-0
Vind ik leuk
Mistered +590
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Mooi die wilde net gaan kijken. Pffffff
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:13
Ja bedankt
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
VAR is een grote joke
Vind ik leuk
Kuip +9924
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Hopeloze Dolberg
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Jammer! Hij was niet helemaal wakker! Kansen waren er zat!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Dit had Ajax niet hoeven te verliezen. Gelijkspel zat er zeker in.

Al met al is Ajax niet weggespeeld door de grote Real
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7081
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Real geeft 2x gas. Spanjaarden een paar maten te groot maar dat is geen schande.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17157
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Met lef gespeeld.
Jammer van het verlies alhoewel ik hier en daar wel mijn bedenkingen heb met die beslissingen.
Trots op Ajax !
Vind ik leuk
Tismewat +325
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Jammer, goed gespeeld.
Vind ik leuk
Mr bien +6849
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Onterecht
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:57
Wanneer de UEFA net als de KNVB de grote clubs helpt❤️
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:27
Weten ze ook gelijk hoe de rest zich voelt in de eredivisie. Karma.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2183
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
wat was Ajax ongeloofelijk goed.. bizar
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
'Helemaal niets'- opmerkingen incoming in 3,2,1.......
Vind ik leuk
Mistered +590
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Hahaha, ja daar wordt je soms wel simpel van.
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Wat een zielige mensen heb ik tijdens het live meepraten gezien zeg, stumpers zijn het. Tijdens de wedstrijd nieuwe accounts aanmaken. Niet iedereen hoeft voor Ajax te zijn maar sommige moeten de eigen kapot schamen.

Ik ben trots op Ajax, en zal dat altijd blijven…..
Vind ik leuk
BassieN +11332
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Goed gespeeld, terecht niet gewonnen. Real doet niks meer dan wat ze moeten doen.
Vind ik leuk
N.E.C. +804
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Wat was Ajax goed zeg, maar wat een heerlijke uitslag!
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:28
😂
Vind ik leuk
Morris +23890
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Pijnlijk verlies. Nog pijnlijker dat Ajax dit op de mat kan leggen in de CL en de competitie niet.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Zoveelste CL wedstrijd van Ajax waar velen over nog zulken napraten. Ajax mag met opgeheven hoofd verder gaan werken in de competitie. Ajax heeft een wedstrijd gespeeld waar heel Europa van heeft kunnen genieten. Deze Rotterdammer is Trots op Ajax !
Vind ik leuk
StoneyTony +1702
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Helemaal met je eens heb genoten,vind het een gestolen overwinning van real namens de arbitrage..
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:30
Zoals de scheidsrechters van de knvb Ajax vaak in het zadel helpen.
Vind ik leuk
VA1 +2906
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Wat een mietje die Dolberg. Zwaar overschatte speler.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Verloren door de var gaat de var de misgelopen miljoenen van Ajax betalen wel vraag ik me af waarom Ajax dit niet wekelijks kan brengen
Vind ik leuk
StoneyTony +1702
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Jammer,en volgens mij werd frenkie daar naar beneden getrokken en goal..
Zo scherp hadden ze moeten zijn met de goal die afgekeurd werd van Ajax.heel jammer dit zeer onverdiend verloren.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Frenkie hield hem tegen en niet andersom he
Vind ik leuk
AlecBlc +1633
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Wat zeg jij nou? Frenkie werd op de grond gesmeten, daar had afgefloten voor moeten worden...
Vind ik leuk
StoneyTony +1702
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Vind ik ook...Maarja ik weet ook niet alles
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:31
Vind je het logsich met zo'n lichtgewicht?
Vind ik leuk
StoneyTony +1702
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Zag het anders,Ok zou kunnen maar blijf het jammer vinden Ajax had meer verdiend
Vind ik leuk
Garnaal +570
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Dat je als Nederlandse clubs Barca en Real in bedwang kan houden, en dat weer het kwartje de verkeerde kant op valt. Zuur, toch een knappe prestatie hoofdstedelingen!
Vind ik leuk
Darter 876 +874
woensdag 13 februari 2019 om 22:58
Als Ajax in deze variatie zo goed balt!
Waarom niet laten staan??
Want dit elftal vanavond was gewoon sterk.........
Gewoon laten staan en kijken waar je komt.

Vind ik leuk
Padason +1208
woensdag 13 februari 2019 om 23:23
Omdat vanavond Ajax tegen een aanvallende ploeg speelde. In eredivisie komt Ajax alleen maar verdedigende clubs tegen (uitzondering van heracles)
Vind ik leuk
Darter 876 +874
woensdag 13 februari 2019 om 23:29
Klopt!! Maar zo spelen ze meer op de helft van de tegenstander...

En daarbij komt Neres moet altijd spelen!!
Vind ik leuk
danny1974 +1921
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
de VAR maakt dus daadwerkelijk het voetbal een stuk eerlijker. Zit zelfs te denken aan een tattoo “i love VAR”
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:00]
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2236
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Zonde jongens had meer in gezeten. Maar even serieus en dit is niet als grap bedoelt maar wat heeft frenkie 85mil de jong nou gedaan dan 90min lang? Zonder geintje ik zie het echt niet hoor. 4 van dat soort gasten op het middenveld en je eindigd gewoon rechter rijtje hoor.
Vind ik leuk
Mistered +590
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Dan heb je gewoon weg geen verstand van voetbal.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2236
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Ik wil mezelf niet ophemelen kerel maar ik denk dat ik het spelletje aardig door heb. Vertel jij mij maar eens waar hij zo in uitblonk. Zn balletjes breed en terug?
Vind ik leuk
VA1 +2906
woensdag 13 februari 2019 om 23:14
Sinds zijn hele transfer toestand is begonnen is hij er met zijn hoofd niet meer helemaal bij. En het bedrag wat voor hem is betaald is ook overdreven maar het is wel echt een geweldig talent. Of hij het bij Barça gaat redden weet ik niet maar hij heeft wel de potentie.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17157
woensdag 13 februari 2019 om 23:14
Nee jij ziet het echt niet.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2236
woensdag 13 februari 2019 om 23:17
Gijp en advocaat dan zeker ook niet ?
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:23
Hij niet alleen hoor ik namelijk ook niet! Dribbelt hartstikke leuk op eigen helft met veel ruimte maar onder druk leidt die erg veel bal verlies ( zie de wedstrijden afgelopen weken). Zijn passes zijn ook nooit echt splijtend of erg hoogstaand. Verdedigend vind ik zijn tackle dan wel echt heel erg goed!
Vind ik leuk
Ajax1988 +55
woensdag 13 februari 2019 om 23:11
Dan heb je waarschijnlijk geen wedstrijd gekeken, of je hebt totaal geen verstand van voetbal. Belangrijkste aanspeelpunt op het middenveld. Zorgde ervoor dat Ajax snel en makkelijk konden omschakelen, jaagt veel, veroverde veel en 98% passing. Ja ik ben eruit, je hebt er geen verstand van.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2236
woensdag 13 februari 2019 om 23:12
Balletje breed over 3 meter kan ik ook nog wel passen
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:18
Ben het met jou eens. Hij lijkt wel een stoornis te hebben, steeds die huppeltjes en hakjes en buitenkant tikkie over 3 meter. Is die wel 100% ? Steeds wijzen om interessant te zijn. Ik snap er echt geen køt van dat hij zoveel geld oplevert. En dat is geen jaloezie.
Vind ik leuk
Darter 876 +874
woensdag 13 februari 2019 om 23:27
Je hebt gelijk.. Frenkie speelt niet lekker! 86miljoen is gewoon de markt..
Wil niet zeggen, dat Ajax vandaag gewoon beter voetbalde als Real Madrid....

Gelukkig is Ajax niet afhankelijk van 1 speler. Ajax was gewoon beter als Real vandaag.....

Real wint Ajax beter..... Thats life!!!!
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2236
woensdag 13 februari 2019 om 23:30
Klopt hoor, ajax had zeker meer verdient maarja dat is inderdaad life!
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3818
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Helaas voor Ajax , maar hebben NL toch weer op een geweldige manier vertegenwoordigd. En voortborduren op de eerste helft.
Vind ik leuk
JoeyC +3974
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Real dat op 50% een goed resultaat meeneemt. Ramos pakt nog een gele kaart en dus schorsing voor de return. Zonde, want Ajax had meer verdiend op basis van wat ze lieten zien deze wedstrijd. Return kan op papier afgedaan worden.
Vind ik leuk
Mo +12866
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Tuurlijk jongen, 50%. Wat denk je van 20%. Wat je zegt slaat natuurlijk nergens op. Ajax speelde de eerste helft gewoon heel sterk. Als een mindere ploeg de bovenliggende partij is kun je altijd wel zeggen het betere elftal bakt er geen kut van, lekker makkelijk.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2236
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Ik denk dat real gewoon volle bak ging hoor, cl is geen speelplaats. Ajax had ze gewoon bij de kloten de eerste helft
Vind ik leuk
Mo +12866
woensdag 13 februari 2019 om 23:12
Precies. 50%, 70%, allemaal bullshit. Ajax speelde de eerste helft gewoon uitstekend en ijzersterk. Wat je zegt, in de achtste finale CL gaan ze echt niet op 60% spelen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:21
Tuurlijk gaat real 100 procent geven! Het verschil is natuurlijk wel dat Ajax zich helemaal oplaadt en dit voor hun de wedstrijd van het jaar is, Voor Real is dit totaal anders natuurlijk die laden zich niet extra op voor zon pot!
Vind ik leuk
Padason +1208
woensdag 13 februari 2019 om 23:26
Beetje hetzelfde als Ajax in eredivisie. Overal waar Ajax komt is het de wedstrijd van het jaar maar Ajax kan zich nou ook niet echt opladen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:31
Klopt! Ploegen als ADO, Utrecht en AZ kunnen zich helemaal opladen terwijl dat voor Ajax ( en ajax dus voor real) gewoon stations zijn waar je met je trein overheen moet razen
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Tja wat is erger... Dit of een Barca dat op 30% 4-0 wint van PSV?
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:49
Was 1-2, thuis
Real speelde op 100%??
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
woensdag 13 februari 2019 om 23:15
Hahahahaa, precies wat ik had verwacht. Succes met jullie Europese wedstrijden.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Ijzersterk???
Real deed rustig aan hoor daarom lijkt het misschien dat ajax goed was
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Echt onterecht.. had 2-2 moeten zijn!
Vind ik leuk
Drobtine +2613
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Ajax-UEFA Maffia 1-2 Schandalig
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:00]
Vind ik leuk
Mi amigo +187
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Het zijn de doeidoei weken voor Ajax
Vind ik leuk
SantiagoErik +1416
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Goed Ajax, dubieuze scheids en 2 fouten rechtsback. Korte samenvatting
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Jammer voor PSV dat AJAX dat puntje niet pakt ! Nu moeten ze volgend jaar waarschijnlijk wel voorronde-wedstrijden spelen 😎
Vind ik leuk
Mo +12866
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Tuurlijk word die goal dan weer niet afgekeurd. Ik weet nu precies hoe fans van de kleinere clubs in Nederland zich voelen als ze onrecht word aangedaan tegen een topclub.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Real Madrid op 75% spelen en gewoon winst met een prachtig doelpunt van Acensio.💪
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Haha ijzersterk ajax. Real liet ajax lekker doen en wist dat het op 50% kon spelen. Ze zetten twee keer even aan en score twee keer. Ramosje laat expres de return schieten omdat hij weet dat hij niet nodig is. Gewoon verloren en heb aub niet te veel hoop, als real wil wordt het een slachtpartij maar ze zullen wel met een nulletje of twee genoeg nemen over drie weken.
Vind ik leuk
hollister +744
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Rot op joh mafkees... dom boertje
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Liefde maakt blind, probeer er eens objectief naar te kijken... dom joodje
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Haha je maakt jezelf belachelijk.

#P$VhetlachertjevanEuropa
Vind ik leuk
Jandieze +589
woensdag 13 februari 2019 om 23:13
Wahahahahahaha, wzawzdb in je naam en alweer verloren. Feyenoord, Heracles en nu Real, losertjes!!!
Vind ik leuk
Busk +1863
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
m.u.v. uitslag, een leuke wedstrijd gezien.
Terwijl het merendeel van Ned. een 0-4 verwachtte.

Jammer van die 1-2 , maar zo hard is voetbal...
Vind ik leuk
PSV noord +1311
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
Helaas
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Ajax is weer Ajax van het voor de winterstop. Heel sterk gevoetbald! Super! Maar we missen duidelijk een afmaker.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Je speelde zonder spits, joh

Heb nu echt zin in de persconferentie van die tuinkaboutert
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Je snapt niet wat ik bedoel. Real krijgt 1 kans en die zit ook meteen. Dat komt omdat daar wel een afmaker staat, genaamd Benzema. Dolberg is te wispelturig maar Hunterlaar ook.
Ajax moet een afmaker halen die rond de 20 miljoen kost, dan kun je deze wedstrijden zoals vanavond wel winnen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:19
Als je met een spits was gaan spelen die diep staat had je Ramos in je nek staan hijgen. Nu krijg je ruimte dus het ene probleem oplossen creeert een nieuw probleem.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 04:29
Eens. Ajax hield goed staande, maar moet in de 16 ook doorslaggevend zijn, want de kansen worden weer niet benut. Dat moet effectiefer. Met of zonder spits. Ook heeft dit te maken met ervaring wat hier een wereld van verschil is.
Hopelijk kan Ajax Louis Suarez terug halen, of iets tegen dat kaliber, dan kan je dit soort wedstrijden wel winnen. Het is nu alles of niets in de return!
Vind ik leuk
Mauritz +1254
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Ongelooflijk dat je tegen zo zwak spelend Real Madrid geen resultaat kunt halen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:07
Ongelooflijke domme opmerking. ;)
Vind ik leuk
BT410 +398
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Jammer AjaxPrimeur...
Vind ik leuk
NvC +8482
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Bedankt Skomina. Bedankt UEFA. Grote clubs moeten ten koste van het voetbal in stand worden gehouden.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1621
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Jammer jongens het was weer een mooi Europees avondje heb genoten van deze wedstrijd ondanks het verlies hoop dat we daar in Spanje nog een mooi resultaat kunnen halen
Vind ik leuk
Reyfra +17
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Een Real op 80 % .
( ze maken het thuis toch wel af)
Vervolgens winnen ze ook nog.
Deceptie alom..
Vind ik leuk
hollister +744
woensdag 13 februari 2019 om 23:00
Maffia UEFA rules... de bekende clubs moeten naar de laatste 8... geld is belangrijker dan sportiviteit... flikker op met je FFP... de grootste corrupte organisatie is de UEFA zelf... Eigenaar van PSG zit gewoon in het bestuur van FFP ...
Vind ik leuk
Donnygo +4933
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Jammer uit ook Zo spelen en Dan heb je zeker een kans
Vind ik leuk
Mdam +731
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Ah de ene na de andere downie stampt weer een accountje uit de grond zie ik wel weer.
Vind ik leuk
Molukker +148
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Ijzersterke Ajax? Tot op zekeren heden niet. Onana met weer een blunder in belangrijke wedstrijden.. Altijd! Onverdient? Zeg ik niet, maar Ajax-spelers zijn gewoon mooi weer voetballer en spelen 300% wanneer de wereld kijkt. Maar tegen een Heracles 1-0 verliezen? Je ziet wel waar de motivatie ligt. Ik ben zelf ajacied maar het verschil van motivatie is met duidelijke ogen te zien.
Vind ik leuk
Nar +1119
woensdag 13 februari 2019 om 23:01
Skomina onderzoeken..... Dit was echt triest...
Vind ik leuk
Beste PSV +284
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Degene die denkt dat Madrid echt serieus was vooral eerste helft Kan worden opgenomen hoor. En niets te nadelen van Ajax ze hebben t gewoon goed gedaan. Je ziet t ze denken en nu is t mooi en geven we gas en staat ajax gewoon achter. Die Ramos wat een baas en expres pakte hij zijn gele kaart
Vind ik leuk
Mari +12422
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Ik denk het niet.
Zonder hem krijgen ze het zwaarder.
Tenminste als Ajax hetzelfde kan brengen
Vind ik leuk
Beste PSV +284
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Ik hoop t voor ajax hoor Europees gun ik alle Nederlandse clubs.
Maar denk uit 0 2 winnen bij Madrid zal niet makkelijk gaan. Maar 11 Tegen 11 de bal is rond dus wie weet !!
Vind ik leuk
Mari +12422
donderdag 14 februari 2019 om 10:26
Ik hoop het ook.
Als Ramos bewust de gele kaart pakte zal hij dit hopelijk bezuren.
Maar je ziet het maar weer. Het gebeurt wat we weten. Nederlandse clubs zijn te klein en worden genaaid
Gisteren die goal
PSV Inter. Hoezo rode kaart? Als dat niet rood was
Vind ik leuk
Beste PSV +284
donderdag 14 februari 2019 om 14:19
Helemaal mee eens idd
Vind ik leuk
Champ +342
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
In Kont genomen door UEFA.
Vind ik leuk
Mari +12422
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Eerste helft voor Ajax.
Tweede helft speelde Real beter, maar was niet beter dan Ajax. Gelijkwaardig,
Zonder Ramos heeft Ajax uit zeker nog kans.
Ajax heel goed gespeeld.
VAR o VAR
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Genoten van de wedstrijd ,eigenlijk heel de championsleague al genoten van dit Ajax,ze hebben alleen vandaag te weinig gekregen.
Vind ik leuk
hantayo +1238
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Tegen real en var en scheids, dat valt niet mee.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Simpele overwinning voor Real. AJAX het gevoel dat er iets te halen viel maar uiteindelijk zakelijke zege. Jammer.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Real gewoon sterker en meer ervaren om dit soort wedstrijden te spelen. Niet zeuren over de VAR of scheids. Die deden niet veel verkeerd.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
woensdag 13 februari 2019 om 23:20
Nee joh, buitenspel op eigen helft kan gewoon...
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
donderdag 14 februari 2019 om 08:08
En dan had Tadic hem erin geschoten? I doubt it.
Vind ik leuk
tikkietoe +6108
woensdag 13 februari 2019 om 23:02
Ajax in Europa is als Utrecht in de competitie.
Altijd de scheids tegen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Net als feynoord en pec is real maatje te groot
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Ajax goed gevoetbald en on terrecht verloren. Wat een beroerde scheids die slecht floot. Dolberg moet natuurlijk wel scoren .
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Ijzersterk nou nou nou
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Jammer mannen.(Wel een goede uitvinding die VAR)
Vind ik leuk
6-2 +107
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Ik voel me heel dubbel als PSV fan zijnde, ik vond het erg vreemd dat Ajax tegen hoog niveau wel zijn best doet erg raar. Desalniettemin erg goed gespeeld en jammer van het verlies. Aan de andere kant wil ik alle Ajacieden er even aan herinneren hoe jullie het zouden hebben gehad in de poule van PSV. Ik doel daarmee op “als Ajax die poule had gehad was het een eitje etc.” Nou zo is het dus om tegen Een echte topclub te spelen. Ik had namelijk graag van poule gewisseld en had graag gezien hoe het dan was uitgepakt (waarschijnlijk hetzelfde). Dus Ajacied. Ken. Je. Plek.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17157
woensdag 13 februari 2019 om 23:26
Het verschil in alle wedstrijden van de CL is:
- Ajax heeft aanvallend spel en wil een resultaat.
- psv heeft heel de voorronde achteruit gelopen en hopen op de counter.
Vind ik leuk
ay42 +1472
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Dapper gestreden van ajax maar dit zijn nou eenmaal de wetten van top voetbal
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
Vooral heel erg trots op onze boys vanwege het spel, heel erg goede wedstrijd gespeeld ! Uitslag minder natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:03
We staan er in iedergeval beter voor dan United of Dortmund!
Vind ik leuk
Piet Wie +23
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Het geluk van Madrid houdt masr niet op
Afgelopen 2 jaar al stront geluk en nu weer .kut Madrid
Vind ik leuk
Fans RMCF +33
woensdag 13 februari 2019 om 23:25
Mag het even? hahahah
Hebben een stuk of 7 maanden ruk gespeeld, nu spelen ze weer beter en word er gehaat op hun manier van spelen, accepteer dat Ajax de kansen niet afmaakt en Real wel.
Vind ik leuk
keesje s +903
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Zeer zeer onverdiend dit... De 2e goal ging een duidelijke overtreding aan vooraf!! Uefa maffia real "moet" winnen natuurlijk!!
Maar respect, sterk gespeeld...
Vind ik leuk
Fans RMCF +33
woensdag 13 februari 2019 om 23:23
Bij de goal van Ajax niet.. :P ????????????
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:35
Bij de goal van Ajax vond er vlak daarvoor ook een overtreding plaats. Blijf objectief!
Vind ik leuk
JanTa48 +8052
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
De jongens kunnen met opgeheven hoofd het veld verlaten.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Ajax heeft echt goed zijn best gedaan, Schone heeft zeker een 7,5 verdient. Maar die 2e goal van Real moest afgekeurd worden want was gewoon overtreding, anders telt eerste goal van Ajax ook.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:04
Eeuwig zonde dit. Als het met de rust 3-0 had gestaan had Real niet mogen klagen.
Ajax speelde fantastisch! Helaas was Real dodelijk effectief.
Groot compliment aan Ajax! Heb echt genoten!
Vind ik leuk
Mjblinker +885
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Alles gegeven en gewoon heel goed gedaan van ajax; die ramos pakte volgens mij expres een gele kaart om straks weer op nul te staan (super profi of kon hij zich toch niet inhouden).
Vind ik leuk
ElNDHOVEN +219
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Eerlijk is eerlijk, dit gevalletje is eerder gebeurd bij PSV - Barcelona, helaas heeft dit meer gevolgen. Jammer
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Respect Ajax..
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Trots op m'n club.

Kansen niet afmaken, dat is het probleem.
Neres ALTIJD opstellen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:12]
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Flashback! Olympique L !

VAREAL!
Vind ik leuk
rinirat +3520
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Lees een hoop onzin over psv die slechts een punt hebben gehaald.
Ajax geweldig gespeeld weer, helaas is de VAR natuurlijk in het voordeel van de grote clubs.
Dat nekt je.
Vind ik leuk
Romarioo +700
woensdag 13 februari 2019 om 23:05
Jammer, leuke pot, Ajax had recht op meer
Als ze zo spelen in Madrid maakt ajax gewoon kans
dolberg mocht eerder ingebracht worden
Vind ik leuk
Fans RMCF +33
woensdag 13 februari 2019 om 23:21
Hele goede spirit is dat, hoop dat Ajax die ook heeft. Maar dit is kansloos..
Vind ik leuk
Jandieze +589
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Lekker Real. Terechte overwinning.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:06
Wat is er met Frenkie?
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:07
AJAX onterecht varslagen
Vind ik leuk
74ratje +702
woensdag 13 februari 2019 om 23:08
Op dit niveau moeten de kansen erin, anders doet de tegenstander het wel. Verder goed gespeeld.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:12
Kort maar krachtig. Helemaal eens.
Vind ik leuk
SanKev +1063
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Zondez, Ajax had absoluut meer verdiend hier. Real kwam wel bijzonded ongeïnspireerd over.
Vind ik leuk
Benniewies +5377
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Support gewoon Spanje, gewoon de landen die op onze kosten leven.
En een club uit eigen land uitlachen..
Zieke volk in Nederland.

Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Lekker dat ramos niet kan spelen door de gele kaart🤣😂😂 dat geeft nog hoop
Vind ik leuk
Fans RMCF +33
woensdag 13 februari 2019 om 23:16
Was een bewuste hoor ;)
Real heeft een loodzwaar programma en Ramos weet ook dat 2 uitgoals genoeg zijn.
Vind ik leuk
cornelisse +256
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Erg jammer maar dat is topvoetbal 2 kansen 2 goals, ajax 5 kansen voor 1 goal goed gespeeld maar niet top
Vind ik leuk
Vamos7 +10955
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
De Ligt valt samen met De Jong weer tegen op dit niveau. Hoe Ligt Benzema vrij liet inschieten amateuristisch. Real vond het wel welletjes dan had je als Ajax van moeten profiteren slecht hoor.
Vind ik leuk
Fans RMCF +33
woensdag 13 februari 2019 om 23:14
Dat was het werk van Bale, kijk maar terug
Vind ik leuk
bert +553
woensdag 13 februari 2019 om 23:15
Vamps. Jaloerse reactie de ligt regeerde achterin ,je moet niet zo debielig reageren
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:15]
Vind ik leuk
Ealanta +230
woensdag 13 februari 2019 om 23:09
Hala Madrid
Vind ik leuk
Savior +2511
woensdag 13 februari 2019 om 23:10
Aan alle negatieve psvers en andere accounts, klik dan gewoon lekker niet op dit artikel!!!! Alvast bedankt
Vind ik leuk
Ikkuh +1967
woensdag 13 februari 2019 om 23:10
Ironie = Dat de moeder van Marco Asensio uit Rotterdam komt 😁😁😁
Vind ik leuk
bert +553
woensdag 13 februari 2019 om 23:13
Kon je ook meteen zien kan er geen bal van net als als waar zijn moeder vanaf komt
Vind ik leuk
Ikkuh +1967
woensdag 13 februari 2019 om 23:15
Hij is goed genoeg om Ajax de nekslag te geven, dat dan weer wel...
Vind ik leuk
Akela +115
woensdag 13 februari 2019 om 23:11
Madrid heeft geen stap teveel gezet en efficiënt de punten binnengehaald. Grote klasse.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:11
Apetrots op Mijn Ajax. Op alle spelers. Onbegrijpelijke VAR momenten, maar ja daar ga ik niks over te zeggen.
Erg jammer dat Ajax in de eerste helft (nog voor de goal) via Ziyech, die alleen voor Courtois stond, niet scoorde. Dit is wel het verschil met Real Madrid > Bale scoort wel bij 100% kans. De druk van Ajax geweldig om te zien. Alleen soms missen we net die hardheid die soms nodig is en te veel kansen laten we liggen. Er zijn vele pluspunten, maar wat ik noemde moeten we wel verbeteren.
Vind ik leuk
bert +553
woensdag 13 februari 2019 om 23:12
Geld regeert het voetbal real is te groot om het doelpunt van Ajax goed te keuren.
Vind ik leuk
6-2 +107
woensdag 13 februari 2019 om 23:12
Ik ga een voorspelling doen. Nummer een van de eredivisie tegen nummer 1 van la Liga was in Nederland 1-2 en in spanje 4-0. History repeats
Vind ik leuk
Fans RMCF +33
woensdag 13 februari 2019 om 23:13
Ajax liet beter voetbal zien. Vorige jaren "Real word geholpen door de scheids" nu "Real word geholpen door de VAR" , flikker toch eens op en ga je kansen afmaken, dat is wat Real wél doet en daarom gaan ze met 2 uitgoals naar de andere hoofdstad, heerlijk. VAMOS!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:19
Je ziet het niet eens verkeerd, maar je mist iets. Dat iets is: de VAR heeft een paar foutieve ‘beslissende ingrijpen’ gedaan en nou niet bepaald in Real Madrids nadeel. Dat staat verder los van het andere wat je zegt, waar ik het overigens mee eens ben.
Ajax moet uiteraard veel meer de kansen afmaken, dan wint Ajax waarschijnlijk gewoon.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:20]
Vind ik leuk
Fans RMCF +33
woensdag 13 februari 2019 om 23:29
Ben ik het mee eens, maar zoiets moet zo'n scheids binnen seconden beslissen, is niet altijd makkelijk, maar wel eerlijker met een VAR. Ajax had zeker meer verdient op basis van spel.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:36
Goed punt. Maar ja, als de VAR dan bekeken wordt vind ik het wel opvallend dat de goal werd afgekeurd maar tweede helft bij de 1-2 niet. (Meer dan een duw tegenover De Jong.) Ik vond het bij de afgekeurde 1-0 echt heel onduidelijk. Imo gebeurde er weinig van hinderlijk buitenspel of de keeper hinderen.
De VAR heeft al zoveel tot discussie geleid, dat je er sowieso de twijfels bij kunt hebben. Zonder VAR ging er niet veel minder ‘mis’ dan nu met de VAR. Het zou eerlijker moeten zijn, maar ja.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:13
Niet meer lullen dus Absoluut geen vormcrises, maar een motivatieprobleem.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:18
Juist ! Jij snap het ! Een trainer die de jongens elke game zo kan motiveren ! Niets tegen Ten Hag maar hij kan het niet!

Deze jongens moeten juiste trainer hebben
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 07:50
Alles tegen Ten Hag
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:14
TROTS op AJAX ! VAReal!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:32
Ze hebben verloren hoor... overigens met een inzet van 20% van real.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:37
Zo dom ben jij ! Man zonde voor je ! 20 % 😂
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:38
Real werd grotendele van de wedstrijd weggespeeld door een pressingvol Ajax. Ajax liet Madrid alle hoeken van het veld zien en mocht Ajax dankbaar zijn eerste helft (en de VAR, maar genoeg daarover) dat het niet al 1 of 2-0 stond.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:39]
Vind ik leuk
j-roen11 +2134
woensdag 13 februari 2019 om 23:40
Wat is dat toch voor behoefte maar te stoken?!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:14
Goed gespeeld Ajax gelijk spel verdient maar dit is de top.
Is nog maar het begin vorig jaar niks door vooral randzaken en nu verder opbouwen de komende jaren.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:16
Te weinig? Nee, Real krijgt wat het verdient met minimale inzet. In Madrid moet Ajax dan toch makkelijk 3 keer kunnen scoren als ze hier te weinig kregen? Zoals al velen zeiden: de eerste serieuze tegenstander en 0 punten.
Vind ik leuk
j-roen11 +2134
woensdag 13 februari 2019 om 23:39
Goede logica man!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:17
In Spanje pakken we ze goed gedaan jongens
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:41
Zekers!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:57
En waarom niet?ze gaan zich niet ingraven Ramos er niet bij zijn zeker niet kansloos!!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:20
€600 miljoen vs ....
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:23
Met een andere trainer hadden we gewonnen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:23
AJAX wint VAReal in Madrid !
Vind ik leuk
Gerro +8864
woensdag 13 februari 2019 om 23:23
De VAR was de bepalende factor dat heeft iedereen kunnen zien zelfs de lampjes uit eindhoven
Vind ik leuk
Cantona +1354
woensdag 13 februari 2019 om 23:23
Real met een begroting van zo'n €600.000.000 tegen Ajax met een begroting van €90.000.000.......
Dan heb je gewoon iets meer geld te besteden.....

Jammer het is niet anders
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:37
Ga nou niet grienen over geld, alsjeblieft.
Vind ik leuk
Cantona +1354
woensdag 13 februari 2019 om 23:50
Jammer zeg ik toch.......ik grien niet.

Maar je kunt geld en prestaties in het voetballen niet meer los van elkaar zien.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:59
Dat is vaak het verschil maar niet altijd.
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:37
Zoals afgelopen weekend tegen Heracles kanloos ten onder gaan? 11 vs 90 miljoen!?
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
woensdag 13 februari 2019 om 23:23
Jammer, enthousiast en vol overgave gespeeld. Ik vind het wel bizar om te zien dat Real Madrid zich geen enkel moment zorgen lijkt te maken.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29691
woensdag 13 februari 2019 om 23:23
Kansen gekregen en niet benut. Jammer. Real erg efficient, maar dat was te verwachten.

Wel genoten van de pot vanavond
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:24
Alle VAR beslissingen klopten gewoon, als je goed en objectief kijkt. Men zit nu teveel in de emotie. Vlak voor de goal van Ajax werd ook een overtreding gemaakt. Daar hoor ik nu nog niemand over. Komt nog wel ..... na een paar dagen is men uiteindelijk weer objectief omdat ze niet meer in de emotie zitten.
Vind ik leuk
Nar +1119
woensdag 13 februari 2019 om 23:27
Onzin natuurlijk....
Vind ik leuk
Verratti +2297
woensdag 13 februari 2019 om 23:35
De VAR voerde de regels uit zoals ze omschreven zijn. Dat is toch ook de bedoeling.
Vind ik leuk
Nar +1119
woensdag 13 februari 2019 om 23:25
Waarom doen we dit niet in het weekend????
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
donderdag 14 februari 2019 om 11:39
Omdat Real een super topclub is en daar kunnen ze wat meer energie uithalen. Real ging niet eens echt voluit en Ajax moest het van strijd hebben.
Vind ik leuk
Wim59 +646
woensdag 13 februari 2019 om 23:27
De VAR is een goed middel maar wel met echt onafhankelijke mensen erachter.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:30
Nu weet Ajax wat elke club tegen een topclub meemaakt in de eredivsie. Koekje van.... real overigens op 20% langs ajax.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:40
Dom ben jij! Sukkel !
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:28
Oneens. Real veel efficienter. Real op 20% langs Ajax.
Vind ik leuk
kerel +2403
woensdag 13 februari 2019 om 23:30
Kampioen worden..
Vind ik leuk
Avanko +122
woensdag 13 februari 2019 om 23:31
Ik ben ZO ONGELOOFLIJK TROTS op mijn cluppie. Ik was erbij vandaag, vak 421. Van begin tot eind heeft Ajax alles gegeven. Volop de strijd aangegaan met de beste club van de wereld. Ondanks alles dat tegen zat, we hebben een GEWELDIGE prestatie geleverd vanavond. Het kan me allemaal niet schelen welke Nederlanders tegen Ajax waren vanavond, jullie mening is geen flapdrol waard. Ajax was de betere partij en we hebben ons weer laten gelden. Ondanks deze ZEER ONVERDIENDE nederlaag, ben ik een blij mens!
Vind ik leuk
Nr14always +3699
woensdag 13 februari 2019 om 23:34
Ze zijn weer eens genaaid, echter ze speelden werelds, de wereld heeft vanavond een Ajax gezien dat verdient de finale te halen, nu nog het mirakel van Madrid
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:35
Zonde. Maar goed gespeeld. Mooi om te zien dat ze het een ploeg als real zo moeilijk kunnen maken
Vind ik leuk
AFP +2898
woensdag 13 februari 2019 om 23:36
Real Madrid, de nr. 1 van de wereld, meer- meer- meervoudige CL-kampioen, SuperCupwinnaar, Wereldkampioen, 33-voudige kampioen van Spanje, wereldspelers in de gelederen, begroting van bijna een miljard.
Ajax DE NR. 2 van Nederland, 33-voudige kampioen van Nederland, dus 3-sterren-elftal, 4-voudige kampioen Europacup 1/CL, begroting van een kleine 100 miljoen.
Ajax de eerste helft de bovenliggende partij, 2e helft gelijk.Madrid geschrokken, kwam niet in hun spel,.Ajax liet zien dat je geen nr. 1 hoeft te zijn om Nederland op de clubvoetbalkaart van Europa te zetten. Gewoon topvoetbal van het hoogste niveau laten zien, niet dat Kermis-voetbal van de nr. 1 van Nederland, die thuis moet blijven(treurig !!!, de nr. 1) en moet zien hoe Tottenham en Ajax voetbal spelen zoals het hoort.
Verlies thuis van de nr. 1 van de wereld is geen schande, realistisch gezien kan je het verwachten, jammer van het doelpunt dat Ajax ontnomen werd en het schot tg. de paal. Maar wij gaan niet achteraf over alles janken en huilen.
Alle Ajaxspelers speelden top top top, zelfs Blind en Schöne, de oude mannen. Neres is werelds, Ziyech en Frenkie en Donny en Onana geweldig.
Er kan nog een wonder gebeuren in Madrid, denk aan Vitoria Pilzen en CSKA Moskou. Maar als het niet lukt zij het zo en dan kan Ajax met dit voetbal met gemak kampioen worden van Nederland, die 6 punten zijn gewoon weg te werken. Na Heracles was Ajax voor alles kansloos, afgeschreven en ingestort ook voor ons Ajacieden, maar niemand wist dat de spelers meer in hun mars hebben dan ze wekelijks laten zien. Ik denk dat heel veel kijkers, ook in het buitenland veel van de wedstrijd genoten hebben. Ajax is gewoon het beste wat Nederland in huis heeft en zal nog lange tijd zo blijven, ondanks 4 jaar niet de nr. 1 te zijn. Er breken mooie tijden voor Ajax aan. Ajax de trots van het Nederlandse voetbal, de club die de halve ED voorziet van door hen opgeleide spelers(-tjes) zodat de kwaliteit van de ED wat hoger getild wordt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:47]
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:41
HULDE VOOR DEZE POST!!!!
Vind ik leuk
AFP +2898
woensdag 13 februari 2019 om 23:46
En terecht, moet je de reacties van die PSV-lullo's zien, allemaal jaloerse mierenn..k.rs.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:49
Pure jaloezie. Van binnen zijn ze stiekum voor Ajax, het gros ervan. Verder Gewoon schijt aan hebben. Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste Van Nederland. Wat andere daar schijnen van te moeten denken, i don’t care.
Ze weten dat Ajax ten alle tijden de betere zal zijn met het échte voetbal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 23:50]
Vind ik leuk
AFP +2898
woensdag 13 februari 2019 om 23:52
Vooral die kinderachtige reacties van die lullo's van PSV.
31.3 dan kunnen ze dit Ajax verwachten.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:54
Klopt. Maar het beste medicijn is: heerlijk glimlachen, schouders ophalen en verder gaan met je ding.
Zekers, 31 maart gaat dit Ajax Psv oprollen met het voetbal van vandaag.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:36
Dat zegt die nu maar in de wedstrijd was er niemand die protesterde en nu ineens Ja hoor hij werd gehinderd enz flauwekul
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:42
Dit dus!
Vind ik leuk
JanTa48 +8052
woensdag 13 februari 2019 om 23:36
Ik was echt bang dat de Jong zich nog maar voor 80% zou geven bij Ajax maar ik trek alle woorden terug. Een berepartij speelde hij en dicteerde de tempo bij Ajax..
Vind ik leuk
Starkoo +644
woensdag 13 februari 2019 om 23:42
Het Uefa clubje Real wat een geluk hebben ze.

1-0 voor Ajax was er niets aan de hand 100% goede goal.
1-2 van Real ging een aanvallende fout aan voor af dus afkeuren die handel!

Nu is het wel einde CL voor Ajax of er moet een wonder gebeuren in Spanje, hoop dat 1995 word herhaald 0-2!
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 12:58
Ach ja... Ajax heeft de VAR ook wel eens mee
Vind ik leuk
FRChamp +1019
woensdag 13 februari 2019 om 23:46
Verdiende overwinning
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:54
Nou sorry hoor, maar dit kan je niet menen. Of heb ik een andere wedstrijd gezien.
Vind ik leuk
Basik013 +719
donderdag 14 februari 2019 om 00:01
UEFA MAFFIA.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 01:19
Een goed spelend ajax zoals we ajax kennen van voor de winterstop, ze kregen te weinig maar met dit vertoonde spel ben je niet kansloos in Madrid, ajax creert tegen elke ploeg kansen.
Nu nog wat zorgvuldiger er mee omgaan en dan kan je nog wat moois neer zetten tegen de beste ploeg van de laatste 5 jaar in europa
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
donderdag 14 februari 2019 om 06:22
Zonde. Uefa mafia
Vind ik leuk
Goo..Jari! +142
donderdag 14 februari 2019 om 08:43
Mooie wedstrijd gezien met volop strijd. Helaas heeft Ajax zich zelf niet beloond door vaker te scoren. Laten we hopen op weer zo`n wedstrijd over 3 weken. Gaat zwaar worden maar ik heb nog hoop. Beste speler van Madrid gisteren (Ramos) zit in ieder geval op de tribune, dus hopelijk helpt dat nog iets.
Vind ik leuk
ritje +636
donderdag 14 februari 2019 om 08:58
hallo Dat Lampje (AAD DE MOS) nog geen reactie gelezen! JA het Is AJAX he! Die moeten ten gunste van AADJE HERDGANG afgekraakt worden! OOk al worden ze in Lampegat kampioen? dan nog is AJAX de grootste club van Nederland! maar we zullen zien hoe het afloopt? mvg ritje
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 09:21
Ik vind het wel grappig om te lezen dat veel ajacieden nu 'trots' zijn op de prestatie van Ajax gister. Toen van Bommel trots was op zijn ploeg maar geen resultaat behaalde, was elke ajacied hier boos om en zeiden ze dat de eindscore telde. En nu gebeurd het precies andersom, maar ik had ook niet anders verwacht eigenlijk.

Nu over de wedstrijd:
Ajax speelde Real de 1ste helft van de mat. Goed druk zetten en aanvallend spel. Hier zie je wel dat Ajax, net als PSV, nog niet aanhaakt met de top want ze maken de kansen niet af. Ajax had verdiend om met 2-0 voor te staan gezien het vertoonde spel. De tweede helft was Ajax veel minder. Dit komt natuurlijk omdat ze veel energie in de 1ste helft hadden gestopt, maar ze kwamen nog goed mee. Real kwam steeds beter in de wedstrijd, maar kwam niet tot echt super grote kansen. Jammer dat Asensio nog de 1-2 binnentikt want Ajax had minimaal een gelijkspel verdiend. Niet alleen op basis van inzet, maar ook op basis van het vertoonde spel in de eerste helft. Helaas denk ik wel dat er weinig kansen voor Ajax zijn in Madrid, maar de voetbal is rond.

De goal van Nico vond ik overigens wel terecht afgekeurd. Tadic blokt met opzet Courtois en staat daarbij ook nog buitenspel. Wie weet had Courtois het met zijn 2 meter Nico nog lastig kunnen maken.
Vind ik leuk
Knowitall +290
donderdag 14 februari 2019 om 10:23
Prima wedstrijd!
Deed me heel erg denken aan de campagne van PSV in de CL eigenlijk.
Je doet meer dan goed mee, verdiend eigenlijk meer dan 0 punten maar toch verlies je.
Toch hebben beide teams Nederland weer enigszins op de kaart gezet!
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 10:34
Ajax onderschat Heracles uit, de spelers van Real deden hetzelfde met Ajax uit. Dat is voor hun een dertien in een dozijn wedstrijd en voor Ajax DE wedstrijd van het jaar. Dat zie je terug in de beleving. Daar heb ik echt van genoten maar weet ook wel dat je uit echt kansloos bent....

Het feit dat Ramos expres een kaart pakt is wel typerend hoe ze daar over Ajax denken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws