Scheidsrechtersbaas UEFA ziet 'complexe situatie' bij Ajax-goal: 'Terecht besluit'

Scheidsrechtersbaas UEFA ziet 'complexe situatie' bij Ajax-goal: 'Terecht besluit'

Gepubliceerd: vrijdag 15 februari 2019 om 09:31vr 15-02-2019 om 09:31

Laatste update: vrijdag 15 februari 2019 om 10:07vr 15-02-2019 om 10:07

De scheidsrechtersbaas van de UEFA heeft zich uitgelaten over de afgekeurde goal van Nicolas Tagliafico tijdens Ajax - Real Madrid. Volgens oud-topscheidsrechter Roberto Rosetti was er sprake van 'een zeer complexe situatie'.

Voor het eerst werd in de Champions League gebruikgemaakt van de videoscheidsrechter. Dat kostte Ajax een doelpunt: de openingstreffer van Nicolas Tagliafico werd na inmenging van de VAR afgekeurd omdat Dusan Tadic hinderlijk buitenspel stond. Een terechte beslissing, aldus Rosetti.

"De scheidsrechter stelde vast dat de speler van Ajax buitenspel stond en de doelman hinderde, waardoor de keeper (Thibaut Courtois red.) niet in staat was om te spelen", legt hij uit op de website van de UEFA. "Dit was in lijn met het VAR-protocol. De goal werd terecht afgekeurd en er werd een indirecte vrije trap gegeven wegens buitenspel."

Dat het enige tijd duurde voor het besluit was genomen, valt volgens Rosetti wel te verklaren. "We moeten er wel rekening mee houden dat dit een heel complexe situatie was, waar de VAR twee mogelijke buitenspelsituaties moest beoordelen en de scheidsrechter ook moest kijken naar de tussenkomst van de aanvallende speler", legt Rosetti uit. "Het belangrijkst is dat de scheidsrechter de juiste beslissing nam. Nauwkeurigheid is belangrijker dan snelheid. Toch willen we zo efficiënt mogelijk zijn en zullen we proberen dit in de toekomst te verbeteren", stelt hij.

Bekijk ook: Zuur: Ajax denkt op 1-0 te komen, maar goal Tagliafico afgekeurd

Plaats een reactie

psvfan1913 +7644
vrijdag 15 februari 2019 om 09:35
Snap voor al de ajacieden dat het zuur is. Maar ik vond het ook een terechte beslissing. Hij hindert Courtois wel degelijk en daardoor staat Tadic Hinderlijk buitenspel. Wat ik wel opvallend vond was dat er niet werd gekeken naar dat Frenkie moment.
Vind ik leuk
jayc +122
vrijdag 15 februari 2019 om 09:42
bekijk het fragment/situatie nog maar eens in livespeed. keeper kan nooit meer bij die bal. Daarbij werd er niet eens geprotesteerd, dus als de spelers het niks vinden.. waarom ingrijpen. 100% zeker dat ie andersom wel geteld had.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:50
'Keeper kan niet bij de bal' en 'spelers die niet reageren' zijn geen regels waarop een situatie beoordeeld word volgens het handboek. Ik snap dat dat zo werkt in je beleving, maar spelregels werken anders.
Vind ik leuk
jayc +122
vrijdag 15 februari 2019 om 10:26
jij hebt blijkbaar nooit zelf gespeeld, behalve op de playstation? als alles precies volgens het boekje zou gaan, hoe vaak zou bijv. een inworp opnieuw moeten ivm meters smokkelen, of vrije trap opnieuw om de muur niet op afstand stond. Er bestaat ook zoeits als een wedstrijd kunnen lezen. Als een scheidsrechter live op het veld de situatie beoordeeld had was dit altijd een goal geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 14:32
8 jaar lang gevoetbald, dus je kunt die standaard vooroordelen voor je houden. Je geeft zelf al aan waarom de Var juist geoordeeld heeft. Een 'live' scheidsrechter laat zulke situaties doorgaan, de Var echter beoordeeld de situatie naderhand op basis van beelden met, je raad het nooit, de reglementen in zijn hand.

Een wedstrijd lezen slaat werkelijk nergens op in deze situatie omdat het een beslissende situatie betreft, juist datgene waar een var voor in het leven geroepen is, om zo eerlijk als mogelijk te laten verlopen. Maar er mag gewoon niks verkeerds gezegd worden over jou cluppie. Je hebt de tering erover in en voelde je genaaid. Dat vind ik dan weer het leuke aan dit verhaal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 14:35]
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
dinsdag 19 februari 2019 om 13:25
Even een andere opmerking. Waarom niet gewoon buitenspel afschaffen. Ben je gelijk van dit soort discussies af, is het wel of niet etc. Plus dat het veel dynamischer wordt.
Vind ik leuk
RenW +4120
vrijdag 15 februari 2019 om 09:44
Pak je gestoorde vriendjes is aan hier. Doe wat nuttigs
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
vrijdag 15 februari 2019 om 09:54
Zijn mn vriendjes niet.
Vind ik leuk
RenW +4120
vrijdag 15 februari 2019 om 10:01
Wees maar blij.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
vrijdag 15 februari 2019 om 09:48
In mijn mening hindert Tadic hem alleen voordat Tagliafico de bal speelt. Daarna kan Courtois gewoon die hoek induiken als hij dat had gewilt. (Ja Tadic draait zich nog wel daarna maar alleen het bovelichaam en komt volgens mij niet tussen Courtois en de bal)

Voordat Tagliafico de bal speelt staat Tadic natuurlijk nog geen buitenspel.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:53
Het hinderen veroorzaakt twijfel en je weet wat er gebeurt bij twijfel over een keeper hinderen binnen zijn 5 meter gebied.. Dom van Tadic want Courtois kon nooit meer bij die bal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 09:53]
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
vrijdag 15 februari 2019 om 09:59
Ja ik denk dat de scheids afgaat op dat hij zijn lichaam draait na de kopbal, maarja dat was volgens mij gewoon naar de bal kijken en een beetje een natuurlijke reactie.
Hinderen (In de weg staan) binnen de 5 meter mag trouwens, obstructie(Tegen de keeper aanlopen/aanspringen etc.) alleen niet. Volgens mij stond Tadic stil.

Maarja ik snap dat er twijfel was en dan trekt Ajax aan het korste eind tegen Real Madrid.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:11
De keeper loopt te laat richting Tadic en die mag toch blijven staan ook al hindert hij de keeper onbewust? Jammer maar gewoon verder gaan en nagenieten van een zeer leuke en spannende pot CL voetbal ook volgens alle buitenlandse sportbladen. Dit Ajax heeft zichzelf in de etalage gezet. Geweldig jongens dat wil ik als Ajax supporter zien👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
vrijdag 15 februari 2019 om 12:09
klopt Tadic doet ook niks verkeerd. Hij hindert de keeper wanneer hij nog niet buitenspel staat en dit mag gewoon. (Hinderen is niet hetzelfde als obstructie).
Nadat Tagliafico de bal speelt staat Tadic Courtois niet meer in de weg, dus hindert Tadic niet meer (naar mijn inzicht)

Als Tadic na de kopbal van Tagliafico wel Courtois hindert is het wel buitenspel omdat hij het spel beinvloed (zelfs als hij er al staat en er niks aan kan doen.)
Ik denk dat dat de lezing van de scheidsrechter is, al ben ik het daar persoonlijk niet mee eens.
Vind ik leuk
Wesje1987 +249
vrijdag 15 februari 2019 om 09:52
Uiteindelijk gaat het om de actie ervoor. Waar de Ligt de bal richting het doel kopt. Beide spelers staan op dat moment niet buitenspel (dit is de nieuwe situatie).

De bal wordt gepareerd en vervolgens gaan Tadic en Tagliafico vol voor de bal. Tagliafico is eerder bij de bal. Als Tadic als eerste de bal had geraakt had deze ook nooit buitenspel kunnen staan en zeker ook niet de keeper gehinderd (actie op de bal en niet op de keeper).

Op het moment dat Tagliafico de bal raakt, is het inderdaad buitenspel van Tadic, maar deze onttrekt zich volledig aan het spel en kan zichzelf niet wegtoveren.

Persoonlijk vond ik het dus een geldig doelpunt en dat heeft niets te maken met een Ajax-bril ofzo.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
vrijdag 15 februari 2019 om 09:59
Hij kan zich niet wegtoveren inderdaad. Maar hij kan gewoon weglopen van de keeper. Maar hij gaat ervoor staan. Bewust of niet hij doet het wel.

hij onttrekt overigens niet aan het spel. Want hij hindert de keeper. Ik denk niet dat Courtois hem anders had tegengehouden, maar dat doet er niet toe. Doordat hij de keeper verhindert neemt hij wel toe aan het spel en hij staat op dat moment in een buitenspelpositie dus een terechte beslissing in mijn ogen.
Vind ik leuk
Wesje1987 +249
vrijdag 15 februari 2019 om 10:02
Hij komt voor de keeper te staan omdat Tadic vol voor de bal wilt gaan. En als Tagliafico hem niet had geraakt, dan had Tadic hem wel kunnen raken en wellicht kunnen scoren.

Is de situatie dan nog steeds hetzelfde? Hindert ie dan de keeper en wordt het doelpunt dan afgekeurd? Ik denk van niet.

Nu staat Tadic daar omdat hij zichzelf niet kan wegtoveren. In mijn ogen dus een 100% doelpunt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:07
Maar het blijft vreemd, want volgens courtois was de goal afgekeurd omdat tadic probeerde de bal te spelen en dus meedeed aan het spel. Hij had het er niet over dat hij zelf werd gehinderd. Maar dat moment waar vele over beginnen met de Jong, daar kan je dan ook op ze minst naar kijken vind ik.
Vind ik leuk
Wesje1987 +249
vrijdag 15 februari 2019 om 10:11
Hij deed mee aan het spel inderdaad. Dit kwam omdat hij vol voor de bal ging en had kunnen raken, ware het niet dat Tagliafico eerder bij de bal was.

Indien dit niet het geval is geweest, dan was Tadic de eerste die de bal raakte. Maar nu hield hij in vanwege Tagliafico. Courtois heeft in meerdere interviews aangegeven dat hij een aanname deed waarom de goal werd afgekeurd. Niet omdat hij het zeker wist.

Het blijft gewoon gissen en een lastige situatie. Nu gewoon voor het Nederlands voetbal hopen dat er sprookjes bestaan in Madrid.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:57
Tegenwoordig mag niks meer in het voetbal ben je dan ook reëel over de overtreding van real speler op de jong waar een goal uit kwam ook ?
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:57
Courtois was het niet met je eens iig. Niemand die protesteerde. In iedere normale situatie gewoon goal, en bij andere clubnaam hadden ze die herhaling niet zo vaak bekeken
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
vrijdag 15 februari 2019 om 09:59
Niemand die protesteerde betekent niet dat het een geldig doelpunt is!
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 01:45
Tadic hinderde Courtois? Hij kan zich daar niet weg toveren, joh. En Courtois kon toch niet meer bij de bal. Real protesteerde ook niet. Dus een zuivere doelpunt onterecht afgekeurd, punt.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
zaterdag 16 februari 2019 om 08:30
Hij kan niet wegtoveren maar wel weglopen. En die andere 2 argumenten hebben er niks mee te maken.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 19:35
hoe kan je buitenspel staan met een lichaamsdeel waarmee je niet mag scoren, en nogmaals Tadic zet letterlijk een stap naar voren dus hij stapt juist van de keeper weg ipv dat hij naar de keeper toe gaat, tevens had de 1-2 niet mogen tellen maarja REAL he,
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:35
Had geen andere reactie verwacht

De bobo's nemen het voetbal steeds meer over 😓
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 09:37]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10440
vrijdag 15 februari 2019 om 09:35
Ja hoor bla bla bla! Zuiver doelpunt!! Andersom had hij gewoon geteld!
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
vrijdag 15 februari 2019 om 09:39
Als Benzema zo tegenover Onana stond was je het wel waarschijnlijk volledig eens geweest met deze beslissing. Ik vond het terecht afgekeurd. Hoe pijnlijk het ook is. Hij hindert Courtois toch? Of hoe zie jij dat dan?
Vind ik leuk
jayc +122
vrijdag 15 februari 2019 om 09:43
dan was ie gewoon goedgekeurd geworden.
Vind ik leuk
AFCJansen +259
vrijdag 15 februari 2019 om 09:50
Denk niet dat je hierin gelijk hebt, ik heb ook een paar dagen nodig gehad om het te accepteren. Als je terugkijkt zie je dat Courouis nooit de mogelijkheid heeft gehad om bij de bal te komen. Ik denk persoonlijk dat die het ook niet gehaald had als Tadic er wel stond maar daar gaan we nooit achter komen helaas ..
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:55
Niet bij de bal kunnen is geen reden volgens het handboek.
Vind ik leuk
jayc +122
vrijdag 15 februari 2019 om 11:02
dus net als de overtreding op de jong bij de 1-2?.. gebeurt op een plek die niet direct invloed heeft op de situatie, maar is wel een overtreding dus fluiten. bovendien gebeurde het voor de neus van de scheidsrechter.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10440
vrijdag 15 februari 2019 om 10:01
Eerlijk is eerlijk als de VAR in je voordeel is hoor je niemand sterker nog dan ben je er blij mee!
Ik zat in het stadion en heb op het moment zelf de situatie niet goed meegekregen! Na thuis het terug gekeken te hebben ben ik er nog steeds van overtuigd ondanks Tadic kan Courtois naar mijn mening nooit het doelpunt voorkomen. Ik keg me er bij neer want je doet er niks tegen, wat ik mij afvraag is alleen zou het andersom ook zo uitgepakt hebben!? (Dat denk ik dus niet).

Wat ik erger vind en dat is iets anders, ik begrijp niet dat de boven grens en onder grens zooooo groot is bij Ajax dat kan echt niet!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:36
Heb het niet gezien maar het was natuurlijk duidelijk buitenspel......;-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:43
Wees er niet te blij mee, mocht Feyenoord ooit weer Europees gaan spelen zul je als supporter ervaren hoe
oneerlijk dit voelt.
Je bent maar een supporter van een Nederlans clupje en zult altijd het onderspit gaan delven tegen de "grotere" clubs
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
HierDieTitel +4656
vrijdag 15 februari 2019 om 10:07
Dat is helaas altijd zo, maar dit is in de eredivisie ook zo... AJAX , Feyenoord en PSV zullen altijd voorrang krijgen..
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:59
Klopt ! Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:36
Ik zou toch liever de uitleg over het 2e doelpunt willen horen mbt de situatie met de Jong? Daar wordt nu lekker over gezwegen.....
Vind ik leuk
Habbekrats +340
vrijdag 15 februari 2019 om 09:38
Rosetti zal zijn eigen VAR natuurlijk ook niet afvallen in dit geval
Vind ik leuk
De Kleine +127
vrijdag 15 februari 2019 om 09:41
Zelfde geval als vitesse tegen excelsior met koolwijk die ook afgekeurd werdt
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:39
Onterecht afgekeurd m.i.
De bal ging te snel, keeper kom er nooit meer bij. Als de bal de hoek in was gegaan i.p.v. over de keeper was er niet eens naar gekeken.
Vind ik leuk
Jordtt +1540
vrijdag 15 februari 2019 om 09:48
Ja dit zijn mijn argumenten ook. Bovendien staat Tadic stil en gaat hij niet het duel in. Toch staat hij er... Vind t discutabel, maar moet heel eerlijk zeggen dat hoe vaker ik het zie (en hoe verder de frustratie gezakt is :P) ik het toch een terechte beslissing ga vinden.

Alleen blijft het me dwars zitten dat iedereen dit doelpunt eerst wel goed vond... Kijk bij een goal van Engeland, los je echt een probleem op... Met dit?
Vind ik leuk
jayc +122
vrijdag 15 februari 2019 om 09:40
iedereen kan lullen wat ze willen, maar courtois kon nooit meer bij die bal. In super slomo en stilstaand beeld lijkt het wat, maar zodra je de hele situatie in live-speed kijkt is er echt niet veel aan de hand. En als ze de regels zo precies nemen had de VAR ook inmoeten grijpen bij de 1-2 van madrid waar er duidelijk een overtreding begaan wordt op de Jong. Complete willekeur weer dus waarbij de rijkste bevoordeeld wordt.
Vind ik leuk
Jandieze +589
vrijdag 15 februari 2019 om 09:44
Onzin. Typisch jodengejank. De jong blokkeerde de Real speler. Maar omdat hij fysiek zo zwak was viel hij. Bovendien had het nul invloed op de lopende aanval en de goal van Real.
Vind ik leuk
AlecBlc +1633
vrijdag 15 februari 2019 om 09:52
De Jogg blokkeerde niemand, als je naar de video beelden kijkt, zie je dat hij zich omdraait om naar Ajax zijn strafschop gebied te gaan, maar ondertussen wordt hij vastgepakt en op de grond gegooid.

Beter ga jij niet zo irritant doen op dit soort chatsites, want het is echt bloedirritant.
Vind ik leuk
Jandieze +589
vrijdag 15 februari 2019 om 12:45
Joh, dat ventje was nooit op tijd geweest. Glaszuivere goal. Wel erg zwak verdedigd trouwens. En nu terug onder je tegel, (k)neusje.
Vind ik leuk
jayc +122
vrijdag 15 februari 2019 om 10:28
Als dat zo is... dan is het ook zo dat tadic geen invloed heeft op de kopbal van tagliafico. de bal gaat te hard en over zowel de keeper als tadic heen.
Vind ik leuk
Jandieze +589
vrijdag 15 februari 2019 om 12:46
Dom. Tadic blokkeerde de looplijn van Courtois. Frenkie blokkeerde vooral zichzelf.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 08:44
Wil je ook wat zeggen?
Vind ik leuk
Corse996 +1660
vrijdag 15 februari 2019 om 10:51
- Courtois kon niet bij de bal dus was het een doelpunt?
- De Jong liep 40 meter achter de bal bij de aanval van Real en had er dus ook nooit meer bij gekund. Dus je spreekt jezelf tegen.
Vind ik leuk
jayc +122
vrijdag 15 februari 2019 om 11:00
Das niet waar. ik zeg er alleen mee dat de beslissingen niet in een lijn zijn. of je keurt beiden af... of je keurt beiden goed.
En maakt niet uit waar een overtreding op het veld begaan wordt.. overtreding is overtreding dus fluiten.
Vind ik leuk
Jandieze +589
zaterdag 16 februari 2019 om 17:09
Courtois kon niet bij de bal omdat tadic hem blokkeerde. Beter lezen.
Vind ik leuk
Tjeentje +237
vrijdag 15 februari 2019 om 09:41
Zure maar terechte beslissing, helaas in het nadeel van Ajax. Wel raar, het VAR systeem, ben eerder voorstander van een call van de spelers, dan zoals het nu gebeurt. Uithuilen en opnieuw beginnen, zie toch wel een kansje in Madrid, zo goed was real niet.
Vind ik leuk
Jandieze +589
vrijdag 15 februari 2019 om 09:43
Volkomen terechte beslissing. Sterker nog, Ajax had mazzel dat de gelijkmaker niet afgekeurd werd. Verdediger Real werd hard in de rug gelopen, dat was dus ook een overtreding en die had direct verband met de goal
Vind ik leuk
jayc +122
vrijdag 15 februari 2019 om 09:46
en de overtreding op de jong bij de 1-2? Buitenspelsituatie bij tadic die gewoon van eigen helft starte? De beslissingen van descheidsrechters in deze wedstrijd waren weer complete willekeur. De reden dat de scheids dit liet lopen omdat ie waarschijnlijk in de rust de situatie bij de 1-0 heeft terug gekeken en het achteraf toch ook niet zoveel vond. goedmakertje.
Vind ik leuk
Corse996 +1660
vrijdag 15 februari 2019 om 10:52
Tadic stond gewoon met zn bovenlichaam over de middellijn. Je kijkt echt niet objectief.
Vind ik leuk
Stranger +6635
vrijdag 15 februari 2019 om 11:12
Zijn hoofd en borst waren over de middenlijn .

Je staat buitenspel als een lichaamsdeel waarbij je een geldige goal kunt scoren voorbij de laatste verdediger is en je over de middenlijn heen bent.

Ken de regels!

Verder is het dan nog de vraag of daar een goal uit voort gekomen zou zijn.
Vind ik leuk
ivdr +126
vrijdag 15 februari 2019 om 09:43
Ja logisch! Alsof ze nu nog toe gaan geven dat de goal eigenlijk wel geldig was!
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:45
Het is even wennen voor primeurkabouters met aluminium puntmutsen dat de VAR realistisch oordeelde en de gepercipieerde domestieke 'status aparte' in Europa geen agio doet.
Vind ik leuk
buddha +10890
vrijdag 15 februari 2019 om 09:50
dit is de uitspraak en daar zal u het mee moeten doen. verdere discussies zijn dus niet nodig.
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 februari 2019 om 09:55
ach weet je
als ajax er in madrid gewoon drie maakt hoor je hier niemand meer over
alleen bij real gaan ze dan zeiken over de onterechte gele kaart van Ramos
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4199
vrijdag 15 februari 2019 om 10:35
Ach weet je, wanneer Ajax er 3 scoort, is er wel een grensrechter die 2 keer onterecht vlagt. Heeft Ajax al eerder met Madrid gehad. Dit is einde verhaal.
Onterechte gele kaart voor Ramos zullen ze bij Madrid niet over zeiken, Ramos wilde die gele kaart.
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 februari 2019 om 10:39
ik bedoelde dat cynisch
als er niets is zoeken ze het idd gewoon
maar er is nog steeds alles mogelijk
ajax 7 kansen één goal
real 3 kansen 2 goals

als ajax er in slaagt de helft van de kansen te benutten.......
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:56
Ik had ook niet verwacht dat hij een ander standpunt in zou nemen
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:58
Maakt geen zak uit of het terecht was of niet. Er kan toch niks aan veranderd worden.
Vind ik leuk
munkikiii +419
vrijdag 15 februari 2019 om 10:00
Whahahahahahahshshsh lul je er maar uit MAFFIA
Vind ik leuk
Royster +1
vrijdag 15 februari 2019 om 10:00
Het blijft onzin voor de keeper blijven buiten het doelgebied is niet strafbaar volgens de officiële voetbalwetten ook geen vorm van opstructie op de keeper dit is alleen als iemand ren't en dan plotselingstopt en iemand blokt. De weg naar de bal was ook tever zelfs voor courtoi ook als tadic er niet stond . En buiten spel is er nooit geweest op momenten van pasi🆖.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:00
Natuurlijk laat de baas van de scheidsrechter niet vallen. zou wat geweest zijn als hij had gezegt dat het een geldig doelpunt was. We kijken wel als ze het helemaal met hem eens waren dan zien we deze scheids in cl nog wel terug zo niet dan weetje meteen if ze blij of niet gelukkig met hem waren. UEFA Maffia
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:03
Maar die vertreding van Real op een Ajax speler voor de 2-1 werd niet door de VAR/scheids gezien ?? Is wel duidelijk op welke club de UEFA hoopt in de finale.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:06
Ik vond die overtreding wel meevallen had ook tegen de jong kunnen zijn en dan erbij ze namen geen deel aan het spel was veelste ver weg
Vind ik leuk
rinirat +3529
vrijdag 15 februari 2019 om 10:03
het is ongelofelijk, Real moet ten koste van alles bij de laatste 4 komen.
Tadic stond op een lijn misschien een mm buitenspel ,niet waarneembaar.
Hij hinderde de keeper niet,deze deed 2 stappen naar voren.
Dat kon Tadic niet zien.
Zoals elk jaar wordt real geholpen. Maffia Perez.
Bij 2e goal Real werd de Jong met handen en voeten tegen gehouden om terug te komen... dit werd niet waargenomen ...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 10:04]
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 15 februari 2019 om 19:56
Jij ziet het verkeerd en idd je kunt het haast niet zien maar de UEFA heeft andere software dan de KNVB ze kunnen alles in 3d zien en met lijnen dus vandaar
En wat betreft de Jong die probeerde zelf te blokken maar wet weggezet en dat had niets met de situatie van het doelpunt te maken
Het is jammer dat geef ik toe maar het zijn wel de regels nu
En eerlijk van mij mag de VAR weg dan wordt het veel leuker
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:03
Natuurlijk vindt ie het terecht, lafbek!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4199
vrijdag 15 februari 2019 om 10:03
Had Real Madrid deze goal gescoord, was die nooit afgekeurd. Dát is de hele commotie.
Vind ik leuk
Sonneillon +854
vrijdag 15 februari 2019 om 10:08
natuurlijk wel, daarom is de VAR er, dit was geen interpretatie van de scheidsrechter, maar staat gewoon in de regels.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4199
vrijdag 15 februari 2019 om 10:32
Had Madrid deze goal gescoord, had de VAR niet eens gekeken, en de scheidsrechter naar de zijlijn geroepen. Zo'n goal voor Madrid afkeuren hadden ze nooit gedurfd. En niemand die daar over gevallen was, omdat de beslissing ook poep was.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:04
Mooie mens die scheidsrechtersbaas!!!
Vind ik leuk
Couto76 +1118
vrijdag 15 februari 2019 om 10:07
UEFA blijft gewoon een oplichtersbende. Ik blijf erbij: goal ONTERECHT afgekeurd. Alleen, wie ben ik he?
Vind ik leuk
Gazza +562
vrijdag 15 februari 2019 om 10:08
Dit is helemaal geen complexe situatie. De regels stellen nu eenmaal dat een speler ook hinderlijk buitenspel kan staan. Dit is hier dus het geval. De keeper kan niet bij de bal omdat hij gehinderd wordt door een speler die hinderlijk buitenspel staat. Ontzettend jammer en ik had liever gehad dat het wel een goal was. Mijn hekel tegen Real is niks vergeleken met de hekel die ik voor Ajax heb.
Vind ik leuk
joodje007 +47
vrijdag 15 februari 2019 om 10:09
Ja regeltechnisch terecht afgekeurd.
Al vind ik persoonlijk er niks van kloppen.
Tadic staat er al kan niet weg.
Dus ja wat is hinder
Denk dat het belangrijker is om te kijken
Had coutois anders de bal gehad of gekund nee
Alleen daarom had ik hem wel goedgekeurd.

Maar ja niks aan te doen
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 15 februari 2019 om 10:10
Het doelpunt is terecht afgekeurd en de situatie met de Jong was dat de Jong een blok wide zetten maar daarbij zelf viel en had niets te maken met het doelpunt
En dan heeft de UEFA een andere software voor de VAR waardoor ze meer kunnen zien met lijnen en dergelijke
Hoe jammer en zuur het ook is voor Ajax want ze speelden goed en was goed om te zien en je kunt er verder lang en breed over praten maar het helpt niet je moet gewoon weer verder en je vasthouden aan de goede dingen die wel zijn gedaan
Vind ik leuk
bartzwolle +182
vrijdag 15 februari 2019 om 18:59
Gaap
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 15 februari 2019 om 19:01
Ga lekker je bedje in dan, duimpje in de mond en slapen
Vind ik leuk
bartzwolle +182
vrijdag 15 februari 2019 om 19:05
Nee jij moet interessantere teksten schrijven waardoor ik geen gaapneigingen krijg

Je lijkt me echt zo'n persoon die zelf nooit hoger heeft gespeeld dan het vierde elftal van de plaatselijke amateurclub en daarna een jeugdteampje getraind heeft of nog erger scheidsrechter is geworden

Je ademt duidelijk geen voetbal !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 19:11]
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 15 februari 2019 om 20:01
Hahaha
Ik hoef geen interessante teksten te schrijven want ik had het niet tegen jou en hoe hoog ik heb gevoetbald tja hoofdklasse KNVB en idd ben ik nu scheidsrechter en fluit ik momenteel 1e klas zaterdag KNVB
Zo eyy dat is interessant he
En je reactie die komt zal wel weer wat zijn maar geen probleem hoor
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 21:56
Wanneer je hier een bericht plaatst, plaats je dat voor iedereen !
Ik snap "Kappen" wel, maar had zelf ook altijd een bloedhekel aan scheidsrechters en na woensdag helemaal. Schijtvolk 😎
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 15 februari 2019 om 22:01
Haha dankje voor het compliment
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 21:58
Een overtreding is een overtreding , ook al heeft het niets met het doelpunt te maken.
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 15 februari 2019 om 22:04
Dat klopt ook maar daar kun je eventueel na de tijd lees aanval op terug komen
Maar zo ik doelpunt van Ajax de eerste keer zag vond ik het ook een doelpunt hoor en daar heb ik als amateur scheidsrechter mee te maken
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 22:06]
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 22:06
Klopt, in sommige gevallen kan dat, heeft te maken met het soort overtreding!
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 15 februari 2019 om 22:08
Juist dat bedoel ik dus idd dan begrijpen we elkaar
Vind ik leuk
JoeyC +3977
vrijdag 15 februari 2019 om 10:10
Jammer voor de Sjakiemero’s, maar wel terecht afgekeurd. Soortgelijke situatie bij Emmen - PSV met Dumfries.
In “the heat of the moment” snap ik de reacties wel, maar twee dagen later nog als een Sjakiemero reageren is gewoon zielig.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3956
vrijdag 15 februari 2019 om 10:18
Bedankt Willy! Of is het Rene?
Vind ik leuk
JoeyC +3977
vrijdag 15 februari 2019 om 11:47
Geen van beiden Wilco. Is lezen zo lastig voor je?
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 22:07
Maar je praat wel als een Willy of René 😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 22:07]
Vind ik leuk
keesje s +905
vrijdag 15 februari 2019 om 10:11
Net hoe je 't bekijkt... Vond van opzettelijk hinderen geen sprake!!! Tadic had alleen oog voor da bal... Niet voor de keeper. Andersom had ie vast geteld!! Net zoals hier in Nederland waar psv en ajax vaak het voordeel van de twijfel krijgen krijgt oa. Madrid dat Europees...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 10:11]
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 22:08
Mee eens !
Vind ik leuk
Sonneillon +854
vrijdag 15 februari 2019 om 10:11
probeer je es dezelfde situatie andersom voor te stellen; ramos die onana hindert en dat zelfs vanuit buitenspel doet, ik denk dat ajacieden compeet gek zouden worden als zo'n goal zou worden goedgekeurd....
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:12
Hier dan de mening van een supporter. Met behulp van de VAR kan hij hem afkeuren. Maar vind het wel erg zwaar.
Typerend vond ik het feit dat er bij real niet geprotesteerd was. Het is gewoon zuur en onverdiend, maar nogmaals hij kan hem geven. Tadic stond in de lijn van de bal en een cm buitenspel. Hinder voor de keeper ben ik het niet meer eens. Courtois sprong niet eens, als hij gewoon gegaan was en tegen tadic gesproken was, was de goal afgekeurd zelfs zonder de var lijkt me aangezien er dan sprake was van hinder in het keepersgebied.
Moet zeggen dat ik de scheidsrechter over het algemeen ook niet heel denderend vond, kan me niet voorstellen dat die de komende tijd voor Europees zal fluiten.

Overigens wel erg trots op hoe Ajax de wedstrijd gespeeld heeft, jammer dat we niet de killer mentaliteit van de top hebben. Dat maakt dat we de aansluiting missen in Europa. Het is de manier van Europees voetbal van Nederlandse clubs, goed spelen en jezelf tekort doen.

Als we iedere week in de eredivisie zo zouden spelen zouden we een aantal punten meer hebben.

Volgende wedstrijd gewoon genieten, lekker erop vlammen en hopen op een wonder wat waarschijnlijk niet gaan komen. Lekker de ervaring opdoen en dat goede gevoel behouden.
Vind ik leuk
kikokiko +49
vrijdag 15 februari 2019 om 10:12
Corrupte klerebende, en al die lachende opmerkingen van Ajax haters. Zielige opmerkingen wees verdomme positief dat er toch nog 1 ploeg is die Nederland vertegenwoordigd. Afgunst bah
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 10:51]
Vind ik leuk
Zinho +105
vrijdag 15 februari 2019 om 10:15
Tja, de hulp die Real volgens de meeste mensen hier krijgt, die hulp krijgt Ajax nou altijd van de KNVB volgens sommigen 😂.
Feit is gewoon, met of zonder VAR, gezeur zal er altiid blijven. Het erge aan dit alles is dat een scheidsrechter geen fouten meer kan of mag maken. Kost te veel geld. Daarom is er een VAR.
Vind ik leuk
Gerro +8908
vrijdag 15 februari 2019 om 10:22
Altijd? Nu verloren ze terecht van Heracles maar hadden daar toch gewoon een pingel moeten krijgen toen die speler met 2 handen op de grond aan de bal zat.
Vind ik leuk
Zinho +105
vrijdag 15 februari 2019 om 10:24
Je praat over 1 wedstrijd.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3956
vrijdag 15 februari 2019 om 10:16
Ik lees niet dat de UEFA aangaf dat Courtois als een mietje in z'n doel stond en totaal niet op weg was naar de bal en gehinderd werd #UEFAmaffia.
Vind ik leuk
ajaksiet +1261
vrijdag 15 februari 2019 om 10:16
Wat was zijn mening bij de 2e goal van Real??? Alles wat Real doet is volgens mij OK, Handje op de schouder van Ramos bij Tadic net voordat hij schiet zal ook wel OK zijn. Vinger in zijn eigen reet van dezelfde Ramos, volgens mij ook geen issue.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 10:17]
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:17
Uefa mafia, Uefa mafia!
Vind ik leuk
Johnny020 +146
vrijdag 15 februari 2019 om 10:18
En dat de Jong werd vastgehouden bij de 1-2 was zeker ook te complex. Flikker toch op man. De UEFA is gewoon maffia!!!!!. Schurken zijn het. Real moet gewoon door omdat daar meer geld mee te verdienen is dan met AJAX. Het is gewoon tuig.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:26
Only true winners are glorious in defeat.

Voor jou en andere primeurpassanten die jouw uitspraken debiteren en het ondersteunen is de VAR slechts een bliksemafleider om je clubmyopie te onderstrepen.

Het is goed dat de UEFA in Europa haar oren niet laat
hangen naar hysterische jankballen.
Vind ik leuk
Johnny020 +146
donderdag 7 maart 2019 om 16:23
Jonge!!!! Lul toch normaal joh !
sukkel
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:02
Wat een heerlijk onbezorgd en eenvoudig wereldbeeldje heb jij, johnneke. Jij zult niet gauw cognitief in de war raken; wat heerlijk ontspannend moet dat voor jou zijn, johnneke.

Van je puberale complottheorietje is na de bal over de zijlijn uiteraard niets overgebeleven. Dat stond, onverlet je niet bepaald snuggere geschreeuw, uiteraard al vast voordat beide wedstrijden begonnen.

Niet te gecompliceerd. Niet hoeven nadenken. Gewoon kansloos op de man spelen en puberaal schelden als het johnneke als onderliggende partij haar agressie niet onder controle heeft.

Je sloot af en signeerde met ‘sukkel’ , je bijnaam. Heel treffend; die moet je er inhouden, johnneke!

Fijn weekend nog!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 08:26]
Vind ik leuk
Johnny020 +146
vrijdag 8 maart 2019 om 16:56
Man man man ga lekker weer met je neus in de boeken zitten. Zoeken naar interessante woorden. Oh ja liever een sukkel dan een droevige nerd. Sukkel!
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 20:50
Tsja, dat sprake is van parate kennis gaat je voorstellingsvermogen uiteraard te boven.

Je hebt nobele Lippizaner raspaarden zoals ik en saaie bastaardstalknollen zonder stamboek; het mogelijke duidelijk zijn tot welke onbeduidende categorie jij behoort, knulleke.

Veel plezier met je dodelijk saaie en uiteraard achterhaalde complottheorietjes over de UEFA, maffia, corruptie en ballen over de zijlijn. Om te gieren zo simplistisch, kansloos en dom...

Fijn weekend, knulleke!

Vind ik leuk
Gerro +8908
vrijdag 15 februari 2019 om 10:20
Een andere uitleg hadden we ook niet verwacht natuurlijk. En de volgende keer zou ik gewoon na de wedstrijd analyse laten weten wat de uitslag is geworden meneer rosseti
Vind ik leuk
gustare +706
vrijdag 15 februari 2019 om 10:21
UEFA Maffia!!!
Vind ik leuk
wilberg67 +38
vrijdag 15 februari 2019 om 10:22
Wat moet ie anders zeggen?
Snap ook best wel dat hier o.a. lampjes provocerend roepen dat het een terecht besluit was.
Zij ervaren immers wekelijks het marchanderen met beelden in eigen voordeel.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:26
keeper niet in staat was om te spelen? manman wat een bullshit, die keeper was ook nooit meer bij die bal gekomen zonder die ajacied voor zn neus... daarom gewoon onterecht afgekeurd.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:27
Ze zouden ook eens zeggen dat Real ongelijk had.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:31
Tadic kon toch niet zomaar weglopen.
Vind ik leuk
Savior +2527
vrijdag 15 februari 2019 om 10:32
Knap dat de overtreding op frenkie niks was
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:36
Van de uefa had ik niks anders verwacht.
Vind ik leuk
74ratje +702
vrijdag 15 februari 2019 om 10:41
Klopt, maar nu kunnen ze t 100x terugkijken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:53
Als dit terecht is dan moeten ze bij iedere corner twee rode kaarten en drie penalty's gaan geven.
Vind ik leuk
Stewie89 +655
vrijdag 15 februari 2019 om 10:56
Wat vermoeiend zeg dat iedereen hier weer lekker kinderachtig en onnozel op gaat reageren. Wat een kinderparadijs is het hier zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:59
ene keer is de keeper Lamprou te klein (heereveen)
andere keer speelde de Ligt niet mee (psv)
andere keer de var keurde goal af (real)

Maar nooit aan al die spelers die er elke keer op veld staan

zielige club
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 11:04
Als het moet staan ze er niet
Vind ik leuk
Johnny020 +146
donderdag 7 maart 2019 om 16:24
Nu pas besef je wat een domme opmerking dat van je was, Henkie !!!!!
Vind ik leuk
Huud Resp +35
vrijdag 15 februari 2019 om 11:07
Weer een artikel over deze wedstrijd... Waarom in hemelsnaam? Ja, het is jammer en ja, Ajax heeft verloren. Genoeg artikelen over gezien de laatste dagen.... Move on!
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 11:27
In zulke situaties heeft de topclub de voordeel van de twijfel. Als deze goal tegen de Graafschap gemaakt was had niemand m afgekeurd.
Vind ik leuk
Muscles +1733
vrijdag 15 februari 2019 om 11:31
Deze Scheidsrechtersbaas gaat echt zijn systeem niet aanpakken......beide argumenten gaan niet op en Spanjaarden reageerden niet eens. De zweem van geld blijft hangen. In Madrid er weer bovenop zitten en doorgaan
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 22:12
Mocht het toch nog lukken, wordt er wel weer ingegrepen
Vind ik leuk
Theboss1 +22
vrijdag 15 februari 2019 om 11:40
Dat het geen zuivere goal was daar kunnen we nog eeuwen over discussiëren. Maar laten ze de regels over de var veranderen. 1 team mag 3x reageren over de hele wedstrijd bij de scheidsrechter en alleen de aanvoerder.
Heeft het betreffende team geen gelijk dan mag dat team nog 2x reageren. Heeft hij wel gelijk dan gewoon weer 3x. En alleen bij momenten die er op dat moment er toe doen. Dus niet wat daarvoor heeft afgespeeld want dan kan je net zo goed na afloop de wedstrijd kijken bij uitzending gemist.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 11:42
Heb hier gisteren al op gereageerd.
Nevenfunctie van de VAR: bepaalde clubs vanwege financiële belangen beschermen. Denk alleen al aan de tv-recettes uit China en Japan en shirtverkoop die evt. wegvallen als Real in een vroeg stadium zou worden uitgeschakeld. It's all about the money en een club uit dat pestlandje die benadeeld wordt.
We zullen er mee moeten leven maar wennen doet het nooit!
Vind ik leuk
Dorzon +4806
vrijdag 15 februari 2019 om 11:59
ik blijf het een belachelijke beslissing vinden
Vind ik leuk
SantiagoErik +1421
vrijdag 15 februari 2019 om 12:01
En als het andersom was, was deze goal zeker niet afgekeurd😫
Maffia Uefa
Vind ik leuk
Spekholz +538
vrijdag 15 februari 2019 om 12:17
Regels zijn regels, heel zuur natuurlijk..
Vind ik leuk
JWK +797
vrijdag 15 februari 2019 om 12:20
Gadverdamme, wat een enge gastjes daar bij de uefa!
Schande is het!
Vind ik leuk
Neuzekneus +2570
vrijdag 15 februari 2019 om 12:21
In mijn ogen is het feit dat elke “instantie” reageertmop deze afgekeurde goal zeg mij alleen maar dat ze elkaar proberen in te dekken. Ander zou er niet zoveel over gesegd worden. Wedstrijd is gespeeld en beslissingen zijn al genomen. Beetje vreemd dit
Vind ik leuk
deltiaan +1423
vrijdag 15 februari 2019 om 12:24
natuurlijk terecht
Vind ik leuk
selljay +0
vrijdag 15 februari 2019 om 12:24
Gisteren stade Rennes tegen real betis.. de 2-0 voor Rennes zelfde situatie maar goed gekeurd🤫
Vind ik leuk
deltiaan +1423
vrijdag 15 februari 2019 om 12:26
natuurlijk terecht, of denken jullie dat deze MAFIA BENDE wat anders ging zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 12:36
Juiste beslissing van de scheids en in 020 moeten ze niet piepen hebben de scheids het hele jaar al mee
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 15 februari 2019 om 12:44
Het hinderen vd keeper begrijp ik nog best, maar hinderlijk buitenspel is gewoon onzin.Die bal gaat over de keeper van 2,5 meter heen, dan zal Tadic erbij kunnen komen.....
Vind ik leuk
JoeyC +3977
vrijdag 15 februari 2019 om 12:52
Leuk: de reacties in dit artikel lezen maar dan UEFA vervangen door KNVB.
Vind ik leuk
repeP +2198
vrijdag 15 februari 2019 om 12:55
Einde verhaal dus.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 13:12
Tuig van de bovenste plank! Ze geven je de illusie dat het een complexe situatie is. Tadic hinderlijk buitenspel? Tadic kan er niks aan doen dat hij daar staat en de keeper kon toch niet bij de bal. Al met al een loep zuivere doelpunt afgekeurd!!!
Vind ik leuk
Jorg Vde +360
vrijdag 15 februari 2019 om 13:30
Ik heb de oplossing voor al dat gejank. Ajax gaat Europese competitie spelen en weg uit de Eredivisie. Dan kunnen ze die grote bek in Europa gaan verkondingen, want door nagenoeg de rest van NL worden ze uitgekots. Haalt PSV jaarlijks de schaal op en is er een terugkerend feestweekend ergens in maart en als het iets tegen zit in april. Gaat in het zuiden toch alleen om het zuipen. Speciaal Ajaxforum en de rest hier. Wordt het misschien wat gezelliger.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 14:53
jij bent geen voetbal liefhebber en natuurlijk een psv man onsportiefen hatelijk
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 14:49
er wordt weer van alles verzonnen om de grote clubs voordeel te geven en hoe meer de grote heren er hun mening over laten horen hoe ongeloofwaardiger het wordt
Vind ik leuk
Farmer +14277
vrijdag 15 februari 2019 om 16:14
Blijft een onzinverklaring... Tadic stond aan de andere kant als waar de bal langs ging tov Courtois. Hij kon hem op die manier nooit zo hinderen dat Courtois niet meer bij de bal kon. Dit is gewoon door de kromheden de boel rechtlullen zodat de UEFA hun paradepaardje Real Madrid maar weer kan bevoordelen.

Real krijgt al veels te vaak het voordeel van de twijfel, en in deze situatie hebben ze gewoon een 12e man achter de schermen zitten.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 17:02
Zou andersom niet zijn afgekeurd. Dit past helemaal in het straatje van die corrupte bende UEFA. Die zijn de schaamte allang voorbij. Ratten zijn het.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 08:42
UEFA MAFFIA
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws