VP-voetbalkantine: 'Late goals van PSV geen geluk, maar pure kwaliteit'

VP-voetbalkantine: 'Late goals van PSV geen geluk, maar pure kwaliteit'

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 17:00ma 18-02-2019 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Dolend Feyenoord gaat plek drie verspelen aan AZ'

Stelling 2: 'Frenkie de Jong heeft gelijk: Ajax-fans zijn te kritisch'

Stelling 3: 'Late goals van PSV geen geluk, maar pure kwaliteit'

Plaats een reactie

maandag 18 februari 2019 om 11:06
En daarna 4 aan Vitesse en 5 aan Utrecht
Vind ik leuk
dhrwobo +43546
maandag 18 februari 2019 om 11:07
Dat zou helaas zo nog maar eens kunnen.. het verval is echt zo gigantisch in dat team. En als je dan ziet hoe Jorgensen gefrustreerd is... dan is er meer in dat team aan de hand... dat is niet zo maar voorbij

Toch denk ik niet dat we er komend weekend weer met 10-0 van gaan winnen ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 11:08]
Vind ik leuk
Wilex +2679
maandag 18 februari 2019 om 11:43
Toch niet zo gek dat een speler als Jorgensen zo gefrustreerd rond loopt?
Vorig jaar een toptransfer na de PL door zijn neus geboord, wat op hem zijn leeftijd wel een cruciaal moment was.
Een jaar later speel je in een team wat kwalitatief alleen maar minder word.
Geen Europees voetbal, geen rol in het kampioenschap en voor volgend jaar ziet het er alweer niet beter uit.
Dit is een club die over een paar jaar in 1 van de duurste stadions van Europa moet gaan spelen, waar alles tot bijna achter de komma is uitgerekend om het financieel rond te krijgen.
Met het beleid van nu fietsen ze zo de afgrond in.
Vind ik leuk
dhrwobo +43546
maandag 18 februari 2019 om 11:44
Oh ik zeg ook niet dat ik hem niet begrijp, ik constateer slechts dat het er is en dat het zijn spel (en mogelijk de selectie) beinvloedt
Vind ik leuk
JWK +795
maandag 18 februari 2019 om 12:10
Ja, die bloed compleet dood daarzo.
Het had er financieël zo anders uit kunnen zien voor hem.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:41
Reken maar dat het nieuwe stadion nu al twee keer zo duur is
Vind ik leuk
sundaymanara +1309
maandag 18 februari 2019 om 11:08
Vergeet Heracles niet.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:09
...en daarna 17 aan Nac
Vind ik leuk
Niga +380
maandag 18 februari 2019 om 15:06
Ajax fans zijn juist zeer tolerant. Al 5 jaar geen enkele prijs, bij andere clubs waren er al lang spelers of bestuursleden bedreigd. Maar bij Ajax blijft het rustig ondanks 5 jaar wanprestaties.
Vind ik leuk
040-077 +1386
maandag 18 februari 2019 om 18:18
Vorig jaar het stoppen van de spelersbus vergeten???
Vind ik leuk
Wim Horst +805
dinsdag 19 februari 2019 om 02:07
4 jaar het 5de jaar is nog bezig, altijd voorop lopen op de zaken, die niet gaan gebeuren, Ajax wordt kampioen!
Vind ik leuk
MojoRisin +15025
maandag 18 februari 2019 om 11:07
1: Dat gaat wel gebeuren inderdaad, kunnen zich alleen tegen Ajax en PSV opladen..
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:08
Moeten een andere oplader kopen
Vind ik leuk
AllAdIn +24531
maandag 18 februari 2019 om 11:07
Nee, ik denk van niet.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:08
Stelling 1. Ja Feyenoord gaat plek 3 aan AZ verspelen!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:29
Eerst zien dan geloven.Ik denk dat Feyenoord uiteindelijk zijn rug recht en de derde plaats terugveroverd.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 11:09
Dit Feyenoord kan van iedereen winnen maar ook van iedereen verliezen!! Mooi he?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:11
Ik pas 'm iets aan wanneer je dat niet erg vindt "Dit Feyenoord kan thuis van iedereen winnen, maar uit ook van iedereen verliezen" 😎
Vind ik leuk
rinirat +3512
maandag 18 februari 2019 om 11:09
1 zeker weten zo voetballend gaan ze uit de top 5 ook
Vind ik leuk
ludoboy +636
maandag 18 februari 2019 om 11:13
Feijenoord word 3de. AZ goede fase nu maar dat hebben ze elk jaar en daarna verliezen ze weer 3 keer achter elkaar.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:15
Feyenooit wordt 18e als ze zo door blijven spelen..
Vind ik leuk
guusje +1423
maandag 18 februari 2019 om 11:16
en Feyenoord wint 3 X achter elkaar?!?!??
Vind ik leuk
companen +2146
maandag 18 februari 2019 om 11:23
In deze vorm op dit moment zijn ze de sterkste van de eredivisie, gaan nog weinig punten verspelen. AZ word makkelijk derde, hadden eigenlijk top 2 lastig moeten maken, maar hebben ondermaats gepresteerd 1e seizoenshelft.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 12:56
Hou toch op. Az is de eeuwige nummer 4.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 12:56]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:16
Stelling 1: Ja! AZ gaat denk ik echt weinig tot niks meer verliezen! Van den Brom heeft er weer een fantastisch team van gemaakt! Wat had ik die trainer graag bij Ajax gezien!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:32
Deel I niet mee eens
Deel II absoluut
Deel III 🤔
Vind ik leuk
Janzijnvader +17458
maandag 18 februari 2019 om 11:17
Niet te vroeg juichen, AZ ontvangt Ajax & PSV nog en dat worden waarschijnlijk weer blamages zoals altijd tegen de topclubs. Maar als Feyenoord zo blijft spelen is de 3e plek wel dichtbij voor AZ.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:33
Precies, vergeet niet te genieten van dit AZ RESPECT !!! 😎
Vind ik leuk
AZAlkmaar2 +636
maandag 18 februari 2019 om 12:54
Verliezen is niet per definitie een blamage. De wedstrijd in Eindhoven verloren we maar was geen blamage. Maar zelfs als je ze allebei verliest, so what? Feyenoord verliest uitwedstrijden heel makkelijk, maar eigenlijk niet uit tegen wie het is. AZ is veel stabieler en zie ik meer winnen dan Feyenoord. Na komend weekend staan we normaal gesproken derde en ik zie ons dat eerlijk gezegd niet meer weggeven.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:18
Feyenoord kan wel van het ene uiterste naar het andere uiterste zeg, dit was kwalitatief uitermate teleurstellend 🤭
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
maandag 18 februari 2019 om 11:20
Daar hoef je niet helderziend voor te zijn om te weten dat AZ volgende week 3de staat.
Feyenoord gaat zich echt niet overmatig inspannen in Eindhoven volgende week, 3 dagen voor de halve finale beker als ze dat 10 dagen voor die wedstrijd ook al niet doen in Groningen.
Vind ik leuk
Connie Veren +5690
maandag 18 februari 2019 om 11:24
1) in de winterstop riep ik dat dit onmogelijk was. Nu denk ik al weken dat het onmogelijk is om nog slechter te spelen per wedstrijd. Dus Ja, AZ gaat feyenoord nog inhalen. Alleen Gio nu op straat zetten zou daar verandering in kunnen brengen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:35
Gaan ze never nooit doen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:31
Stelling 1: Dit gaan ze zeker doen maar eerst winnen ze nog van PSV.
Vind ik leuk
Kramertje +1025
maandag 18 februari 2019 om 11:44
ik ben bang van wel

aankoop Martina heeft me ook nog niet kunnen overtuigen had een beetje gehoopt met zijn ervaring dat hij de verdediging een beetje op sleeptouw zou nemen maar volgens had je daar gewoon geertruida kunnen neerzetten.

ik zou van Beek niet meer opstellen die maakt het Vermeer nog lastiger dan dat de tegenstander dat doet.

Vilhena ook maar een keer op de bank zetten die gaat van steeds verdere afstand schieten (gaat nergens over) van Persie gewoon in de punt.

indien je Jorgensen toch wilt opstellen dan maar vanaf de linkerkant anders maar gewoon op de bank
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:30
Hahahaha die zin met van Beek en Vermeer. Geweldig.
Vind ik leuk
Romo +1378
maandag 18 februari 2019 om 16:26
Die Vilhena had er al mnd geleden uitgemoeten
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:45
AZ verdiend die 3e plaats ook meer als Feyenoord.
Vind ik leuk
Deck010 +9812
maandag 18 februari 2019 om 11:57
Met pijn in mijn hart moet ik dit inderdaad ook wel toegeven.
Anderzijds moet AZ het nu ook maar eens laten zien tegen PSV en Ajax anders blijft het straks ook een club voor plaats 3 of 4.
Vind ik leuk
pinkelman +4355
maandag 18 februari 2019 om 11:47
VoetbalInternational pakt uit met :AZ is zo stabiel als een topclub.
Het is dus meer de verdienste van AZ dan de onkunde van Feyenoord gezien die domweg niet beter kunnen qua niveau en AZ te laat heeft ingezet door blessures door bepalende spelers om nog hoger te kunnen eindigen dan plek 3.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 11:50]
Vind ik leuk
broedkip +2206
maandag 18 februari 2019 om 12:06
Dat heb ik vorige week al aangegeven 100% zeker. AZ is ook gewoon veel beter en heeft daarom ook recht op die derde plek.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:38
Stelling 1:
1. Ajax
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:40
Stelling 1
1. Ajax
2. Psv
3. Az
4. Vitesse
5. Feyenoord
Vind ik leuk
falcon +40
maandag 18 februari 2019 om 12:42
Az wordt derde, feyenoord wint de beker tegen az
Vind ik leuk
El Cazador +8887
maandag 18 februari 2019 om 12:48
1. Als Gio verstandig is zet die er "iets" mindere kwaliteit in voor spelers met een hand in hand geen woorden maar daden mentaliteit. Dus doei, Classie, Jørgensen en Van Beek. En mss zelfs met 4-4-2 gaan spelen.
Vind ik leuk
Romo +1378
maandag 18 februari 2019 om 16:27
Doei Vilhena en Berghuis vergeet je!
Vind ik leuk
Fritske01 +5093
maandag 18 februari 2019 om 14:37
Verwachting bij Ajax is idd nog een stukje hoger dan bij psv
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
maandag 18 februari 2019 om 14:40
Terechte kritiek. Tevreden zijn met middelmaat doen ze maar in Eindhoven.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:43
Goh droeftoeter zou je ons derbuiten willen laten ja? Zelfde geldt voor die gast boven je.
Vind ik leuk
R94 +2044
maandag 18 februari 2019 om 14:45
Ze zijn graag met ons bezig, snap dat dan.
Vind ik leuk
Fritske01 +5093
maandag 18 februari 2019 om 15:58
Ze zijn........ Ben een PSV'er.
Ik, zeg hier niets verkeerds.
Na 4,5 jaar en giga investeringen cq begroting is de verwachting/teleurstelling groter bij Ajax.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 16:08]
Vind ik leuk
Hvdp +1837
maandag 18 februari 2019 om 18:09
Tragisch dat het rekenonderwijs steeds slechter wordt in Nederland en dan vooral in Brabant !!
Als je voor 150 mio verkoopt en dan voor 50 mio terugkoopt
Heb je per saldo kwaliteit verloren !!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:41
2 Oneens, men mag kritisch zijn op voetballers die meer dan een miljoen per jaar verdienen.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 14:47
Stelling 1. Dolend Feyenoord gaat waarschijnlijk zijn plaats verspelen, tenzij ze ineens weer alles blijven winnen. Dat moet dan per direct wel gebeuren, wat eenmaal achterhaald gaat AZ zich niet alsnog gewonnen geven tov Feyenoord.
Stelling 2. Frenkie de Jong heeft gelijk, fans zijn namelijk altijd te kritisch. Het is onderdeel van het wensdenken, iedereen wil graag fan zijn van de kampioen. Dat merk je pas als je dat (al een paar jaar) een keer niet wordt. Maar dat laatste went, ik zou niet weten wie er nu een kampioenschap van FC Utrecht zal gaan missen. Europees voetbal vinden we al heel mooi.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 14:51]
Vind ik leuk
Nr14always +3665
maandag 18 februari 2019 om 15:20
Nee, ik kreeg vroeger never nooit een compliment thuis en dat maakt je juist beter, hij is een jankerd. Ajax fans eisen van zichzelf ook het meeste.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
maandag 18 februari 2019 om 15:20
Stelling 2; De Jong heeft natuurlijk ongelijk. Wanneer je een week geleden zo tegen Heracles speelt, en je glijdt als team af naar dat niveau, is het volkomen terecht dat mensen je daar op wijzen. En een week geleden was De Jong stil hé. Maar nu, na 5-0 je gram halen is flauw. Ik ben er niet van, maar de mensen floten wel op het moment dat Ajax écht zwaar kut speelde. En straks hebben ze met elkaar lekker gepresteerd (vinden ze zelf) en houden ze in Eindhoven de schaal omhoog. Dat je als Ajax, met deze spelers, niet minimaal net zoveel punten als PSV hebt, is gewoon een regelrechte schande. Maar wanneer De Jong het idee heeft dat het wel helpt om daarover te klagen, noem ik dat verspilde energie. Beter je concentreren op de wedstrijd van komende zondag, om 12.15 op het nepgras van nepclub ADO. Want dát is pas echt een valkuil, niet die paar Ajacieden die floten omdat ze als een natte krant speelde.
Vind ik leuk
Mari +12407
maandag 18 februari 2019 om 15:42
Het heeft denk ik te maken met alternatieven
Als Ajax slecht speelt denkt de toeschouwer: f.k ik had beter enz.
Bij (pak 'em beet) PSV denken ze als PSV slecht speelt: nou ja, toch nioets beter te doen kan net zo goed hier zitten. Na de wedstrijd zegt Bommel tegen ze het was echt goed wat we lieten zien, mijn complimenten aan de ploeg en d toeschouwer denkt: o, het was goed. ok dan
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
maandag 18 februari 2019 om 16:03
Nee niet te kritisch. De pieken en dalen zijn te groot. Eerst eens naar jezelf kijken inplaats van weer naar andere te wijzen. Iets van de koe in de kont kijken!
Vind ik leuk
Nr14always +3665
maandag 18 februari 2019 om 17:01
Stelling 3 : 😂😂😂😂😂
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 17:01]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:03
Ja nee ja
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
maandag 18 februari 2019 om 17:06
3. Wanneer de arbitrage er minuten blessuretijd bij tovert, kun je best zeggen dat dat mazzel is.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:06
Stelling 3: Late goals, ze blijven vreselijk vervelend voor de tegenstander, maar het is inderdaad een mooie kwaliteit dat punten pakt. Het geeft aan dat een ploeg alles op alles zet om tot het laatste moment te knokken voor een resultaat, en dat is mooi om te zien. Nogmaals, vreselijk irritant als tegenstander, maar het blijft een kwaliteit.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:06
Stelling 3: ja! Zoveul goei in Eindje!
Vind ik leuk
Cookee +12628
maandag 18 februari 2019 om 17:07
"Late goals pure kwaliteit"

Dat is wel heel milde journalistiek.
Tegen een degradatiekandidaat die thuis niks wint dit seizoen.
En dan als beoogde kampioen 2 goals tegenkrijgen. Dat vind ik raar.
Maak het nou eens gewoon af, kijk niet eerst de wedstrijd aan.
Dit is typisch voor PSV, altijd toch ook voorzichtig.
Je speelt met een lading internationals tegen een zootje onbenullen.
Ajax heeft daar nooit last van, neem daar een voorbeeld aan zou ik zeggen.
Vind ik leuk
pietprecies +11692
maandag 18 februari 2019 om 17:08
Stelling 3:

Pure kwaliteit idd.



























Van de KNVB, VAR en de extra extra tijd van de scheids 🤣
Vind ik leuk
Donnygo +4828
maandag 18 februari 2019 om 17:17
1. Ja
2. Ja
3. Nee, is geluk
Vind ik leuk
NikosMachlas +1443
maandag 18 februari 2019 om 17:29
1. Ja ze willen graag nog wat meer wedstrijden onder gio spelen.
2. Helemaal gelijk frenkie, het kan niet altijd mooi fantastisch en meteen lukken enige wanneer ze mogen fluiten als al de inzet err niet is.
3. Diversen tegenstanders leggen gewoon teveel energie in de eerste helft en kunnen bij minuut 90 amper meer op hun poten staan en zo valt er wel te profiteren op het einde, je moet het echter wel ff doen. Kwaliteit? Ja en nee dus, waarom lukte het in de CL dan niet om op die manier tegenstanders te verschalken? Die waren niet moe gestreden op het eind dus de tegenstander heeft wel invloed op dit succesverhaal.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:37
1: NEE
2: NEE, hij heeft zeket geen gelijk, gewoon naar luisteren en er wat meedoen.
3: NEE, het is en blijft geluk!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:39
Vind Naakkt Dames in jouw stad hier op: My,Su/Dames
-Naaar werken gebruik puunt na My ! vervangen de kommma
Vind ik leuk
Romarioo +697
maandag 18 februari 2019 om 17:59
Komen jullie er nu pas achter!!!!! Alles wat psv doet is kwaliteit gestimuleerd door mentaliteit!!!
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 17:59
Stelling 3: stel je voor, 2 min. voor het einde. Luuk verzilvert een mooie voorzet met zijn kop en iedereen zegt: geluk, wat zwijnt die vent daar zeg.
Miskoppen zou dan pech heten en de assist te gek voor woorden?
Doe normaal, je voetbalt om te winnen en daarvoor moet je scoren. Dat gebeurt dus echt niet met geluk oid.
Vind ik leuk
Argento8523 +7262
maandag 18 februari 2019 om 18:00
Stelling 3:

Het is toch geen toeval meer zo onderhand

Het is kwaliteit of misschien wel een mentaliteit van nooit opgeven

Maar het is toch wel knap
Vind ik leuk
B H +294
maandag 18 februari 2019 om 18:05
1 ja 2 nee 3 ja
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:07
Het is Lucky PSV en al bijna de hele competitie . Ze hadden al onder Ajax gestaan als ze alles hadden gegeven in de champions league. Maar ze hebben maar 11 goede spelers daarom lagen ze er in de knvb beker er al vroeg uit . Nu is het een kwestie van een paar wedstrijden en dan staan ze op twee . Dit houden ze niet vol kijk maar naar luuk de Jong zijn kop staat steeds meer op onweer en hij blijft maar zeiken op het veld tegen de scheidsrechter als hij over een grasspriet valt dan wilt hij al een penalty of een vrijeschop. Nee dit komt wel goed voor Ajax.
Vind ik leuk
Harmmm +190
maandag 18 februari 2019 om 18:36
Ajax kwam met een B opstelling idd makkelijk voorbij Roda in de beker...
Vind ik leuk
Lebowski +474
maandag 18 februari 2019 om 18:41
Alledrie Nee. Ajax publiek is altijd kritisch, verwend maar ook geweldig, wen er onderhand aan. Als Onana al niet wakker was dan was het meteen na die actie wel. Publiek houd je scherp. Er komt altijd veel geluk bij kijken dat je je laatste kans in de wedstrijd benut. Scheelt per seizoen zo'n 8 a 9 punten. Geld voor iedereen maar dit seizoen meer voor psv. Eenmaal tegen (Emmen) vijf maal mee. 50% geluk 50% kwaliteit.
Vind ik leuk
Hvdp +1837
maandag 18 februari 2019 om 18:42
Grappig dat PSV denkt dat ze gewonnen hebben zaterdag.
Volgens mijn bescheiden mening hebben ze twee punten verloren
En maakt het niets uit of ze gelijkspelen of verliezen
Het gaat om punten verspelen!!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:29
Goede avond beste VP leden,
Na een aantal mails en vragen van trouwe vp gebruikers komen wij voor één keer met tekst en uitleg.
Het voormalig VP lid is hier niet meer welkom om de volgende redenen.
''jordaan'' / ''bluf'' is meermaals het boekje te buiten gegaan met intimiderende en seksueel getinte opmerkingen richting andere VP gebruikers.
Wij zullen vanaf vandaag strenger gaan controleren en bij het zien van onnodige provocatie volgd direct een ban.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:30]
Vind ik leuk
Andreh +1186
maandag 18 februari 2019 om 20:29
Puur geluk, 100% niets met kwaliteit te maken. Houdt heus wel een keer op
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:46
Stelling 3: janken is hun grootste kwaliteit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws