Ten Hag ziet 'een hoop plezier': Ik denk dat we in een goede schwung zitten

Ten Hag ziet 'een hoop plezier': "Ik denk dat we in een goede schwung zitten"

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 18:56ma 18-02-2019 om 18:56

Erik ten Hag heeft het gevoel dat Ajax weer in de lift zit na enkele mindere resultaten. Na het knappe optreden tegen Real Madrid in de Champions League (1-2), leverde het competitieduel met NAC Breda een ruime 5-0 overwinning op.

"Er is een hoop beleving, een hoop plezier. Ik denk dat we in een goede schwung zitten. Dat moeten we vasthouden. Sterker nog, dat moeten verbeteren", vertelt Ten Hag aan Ajax TV. "We weten dat we achter staan en willen de nummer één zijn. Dat betekent dat je punten moet inhalen, maar dan moet je natuurlijk eerst zelf je werk doen. Dat is goed voetbal spelen en het publiek entertainen. En je bent afhankelijk van je concurrent en dat is PSV."

Ten Hag koos tegen NAC voor het eerst in de Eredivisie voor de Champions League-variant, dus met Dusan Tadic in de spits. Daardoor was er ook een basisplaats voor David Neres. "Ik denk dat wij meer dan elf basisspelers hebben, zo'n veertien of vijftien", herhaalt de trainer zijn welbekende uitspraak. "Uiteindelijk moet je ook naar een stabiel elftal toe. Per tegenstander zul je dan andere accenten moeten zetten. Dat hebben we gisteren ook getracht te doen en ik denk dat we in de beginfase ontzettend goed speelden."

Ten Hag zag veel beweging, mede dankzij Tadic. "Ik denk dat we binnen een kwartier vijf of zes honderd procent kansen hebben gecreëerd. Dan moet er eentje binnen en dan wordt het ook makkelijker. Dat zie je: vlak voor rust maken we de 1-0 en daarna wordt het makkelijker."

De vele positiewisselingen moeten de tegenstander 'in verwarring brengen', stelt Ten Hag. "Maar niet onszelf. Die posities moeten dus elke keer bezet zijn. Dat vraagt concentratie en die ebde na vijftien minuten weg. Dan ontstaan er ruimtes waar de tegenstander van kan profiteren. En dat deden ze bijna, dat moet je niet toelaten."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Wat verwacht jij van de titelstrijd in de Eredivisie?

(3331 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 18 februari 2019 om 19:03
Dat krijg je vanzelf als de tegenstander speelt als dikke💩💩
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:04]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +9954
maandag 18 februari 2019 om 19:07
Dikke chocoladesnoepjes???
Voor het zelfde geld sta je 0-2!!
Ben blij dat het nog 5-0 is geworden en heel leuk voor Veltman!!
Vind ik leuk
Benniewies +5360
maandag 18 februari 2019 om 19:27
Ook voor ekkelenkamp
Vind ik leuk
TottenhamHOT +9954
maandag 18 februari 2019 om 19:32
Had nog een grote kans ook! Jammer!!!
Vind ik leuk
RebelVox +10754
maandag 18 februari 2019 om 23:17
Goed bezig Erik.
Begin van het seizoen had ik 0% vertrouwen in je, maar je komt steeds beter in je Ajax rol.
Pak die tripel voor ons en er zal nooit iemand meer een kwaad woord over je kunnen zeggen.

Wel ff een media cursusje nemen, dat kan nog veel beter.
Je begint gelukkig niet over wasmachines :-)
Vind ik leuk
Rondebal +948
maandag 18 februari 2019 om 19:12
Heb je vrij vandaag dagobertje? Je komt in elke topic langs!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:28
Met die 5 euro die deze Dagobert bezit ben je zo uitgeteld natuurlijk , dus hij heeft tijd zat nu .
Vind ik leuk
Snoun +1164
maandag 18 februari 2019 om 19:03
Laat de volgende speelrondes maar komen!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:03
het geluk van psv begint op te raken
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:04
Geluk bij psv is nooit op. Dat clubje hangt ervan aan elkaar
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:53
Vind anders dat ze alweer twee weken op rij erg gelukkig wegkomen.
Vind ik leuk
volharding +1287
maandag 18 februari 2019 om 23:12
Tot Zondag zal de swung er zeker in blijven!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +9954
maandag 18 februari 2019 om 19:04
Je kan met rust ook 0-2 staan!!
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
maandag 18 februari 2019 om 19:06
Dat klopt helemaal. Maar ze hadden in de eerste kwartier met 3-0 voor moeten staan.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +9954
maandag 18 februari 2019 om 19:10
Dat klopt ook helemaal ik dacht na 15/20min waarom valt hij nou niet maar je zag dat ze zouden winnen!

Maar schrok wel van die 2 kansen van NAC en die bijna mislukte pass van Onana!

Min 75 stond het 5-0 jammer dat ze niet even verder gingen maar snap het wel! Ook leuk voor Veltman!
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
maandag 18 februari 2019 om 19:16
Ja die bal van Onana shit man. Dat scheelde niks 😂😂😂
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:17
Idd. Een Van der Sarretje.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:54
Naadloze loepzuivere pass, net over de tenen van de spits. Noem het wat je wil, maar ik vind het knap 😋
Vind ik leuk
Vamos7 +10933
maandag 18 februari 2019 om 19:04
Laag in de concentratie de focus is er niet 100 procent het proces moet weer terug keren.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
maandag 18 februari 2019 om 19:12
Ik denk dat Van Bommel die wel mag lenen. Die heeft hem momenteel harder nodig.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:14
Dat moet Van Bommel allemaal nog leren ja.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:05
Eerst zien dan geloven maatje Ten Hag!
Vind ik leuk
De fries +2036
maandag 18 februari 2019 om 20:04
Ja klopt ; de 2e helft zet hij het weer anders neer; echte nr 9...
Hij lult zoals het hem uitkomt..
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:18
Idd, hij kan beter zijn klep houden.
Vind ik leuk
AFP +2890
dinsdag 19 februari 2019 om 00:48
Doet Mark ook.









RUTTE.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:35
En eerst zeiken mensen dat er geen plan b is.. heeft ie die eindelijk is het weer niet goed
Vind ik leuk
De fries +2036
dinsdag 19 februari 2019 om 19:10
Het probleem is dat ten hag plan A tm Z heeft, hij is gewoon wispelturig .. en lult daarna weer alles recht... drs erik
Vind ik leuk
diekertjedap +5419
maandag 18 februari 2019 om 19:06
ach gutje, ze winnen met een paar goals verschil van de nummer laatst, dan zullen nu wel de superlatieven weer uit de kast gaan komen en natuurlijk weer het commentaar dat er te weinig weerstand is in de eredivisie. eerste helft had het zomaar heel anders kunnen zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:06]
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
maandag 18 februari 2019 om 19:07
Welke weerstand. Ajax en PSV verliezen alleen van hun zelf.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
maandag 18 februari 2019 om 19:13
Nou, dat hebben we kunnen zien na de winterstop. Ik voorspel nog meer verrassingen!
Vind ik leuk
AZVork +2011
maandag 18 februari 2019 om 19:55
En van Feyenoord en van Heracles en van Smeets enz.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
maandag 18 februari 2019 om 20:20
Dat bedoel ik van hun zelf dus. Dat ligt niet aan de tegenstander maar aan hun zelf. Kijk thuis winnen ze met 5-0 van az op 35%. Maar dat ligt aan az die denken dat ze net zoals hun grote voorbeeld Ajax kunnen voetballen.
Vind ik leuk
AZVork +2011
maandag 18 februari 2019 om 22:44
Mooi om deze reactie te lezen. Het wij zijn de beste en verliezen alleen van onszelf. Dit denkbeeld zit van de top van de club tot de meest zielige supporter ever erin gestampt. Denken en maar geloven dat ze de beste zijn. De ranglijst afgelopen jaren zegt wat anders maar die klopt nier natuurlijk.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
dinsdag 19 februari 2019 om 07:00
Ranglijst afgelopen 9 jaar 4 keer kampioen. Doelstelling Ajax 1 in de 2 jaar kampioen. Mochten ze deze seizoen kampioen worden wat nog kan liggen ze op schema. Laten we maar niet over de prijzen hebben van alle jaren Ajax. Dus.......
Vind ik leuk
AZVork +2011
dinsdag 19 februari 2019 om 07:27
Oke op schema dus. En idd niet over prijzen uit het verleden. Van afgelopen jaren prima hoor, maar over al die prijzen dat er bijna geen enkel vp lid geboren was is vaak treurig. Niet dat ik hou daarmee bedoel. Ik zie dat vaak langskomen.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
dinsdag 19 februari 2019 om 17:43
Dat is geschiedenis daar worden voetbalclubs groot mee. Bekendheid in de hele wereld zodat de hele wereld je club kent. Geschiedenis dat maakt je als voetbalclub niet omdat je op een blauwe maandag 1 keer met geluk kampioen bent geworden
Vind ik leuk
AZVork +2011
dinsdag 19 februari 2019 om 18:53
Ik hrb het over dat oeverloze gelul en dat kinderachtige gedoe van we hebben meer prijzen als het totaal irrelevant is. Bij het beschamende af. Als Ajax niet bovenaan staat (1017 dagen dat ik de laatste keer keek op staatajaxalbovenaan.nl) wordt iedere keer de prijzen aangehaald.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
dinsdag 19 februari 2019 om 19:02
Het is kinderachtig dat heel Nederland zich met Ajax bezig houdt. Dus real Madrid mag niet zeggen dat ze de champions leaugeu 12 keer ofzo hebben gewonnen. Dus die sterretjes op hun shirts steld niks voor omdat az niks Europees hebben gewonnen ja Ajax heeft ook 4 sterren in de grote cup competitie omdat jij dat niet heb meegemaakt. Dus Cruyff is niks van basten is niks bergkamp is niks. Geschiedenis maakt je als voetbalclub bij iedereen van Engeland tot noord Korea
Vind ik leuk
AZVork +2011
dinsdag 19 februari 2019 om 19:07
Jeetje wat een droevig verhaal. Gaat mij erom dat iedere keer dat kleutergedrag als ze met mondje vol met tanden staan gaan roepen maar wij hebben meer prijzen en dat gaat maar door. Nog erger dan de roze stropdas met de 1 erop. Vreselijk. En geb je al op die site in mijn vorige rectie gekeken hoe lang al niet bovenaan? En als jij het kinderachtig vind dat iedereen zich er druk om maakt dat maakt Ajax er zelf naar. Zoals vorig jaar en maar volhouden we worden kampioen dat was echt heel zielig. Veruit de grootste begroting en bek dus is het toch lachen als ze geen kampioen worden?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 19:11]
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
maandag 18 februari 2019 om 19:08
Dat klopt Ajax had in de eerste kwartier met 3-0 voor moeten staan
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 19:11
Hij zegt nota bene zelf wat over die eerste helft.
Vind ik leuk
Benniewies +5360
maandag 18 februari 2019 om 19:42
Ach ja het Eindhovense clubje had de grootste moeite. Lozano ging liggen en viergetwas meer aan het handballen
Vind ik leuk
Savior +2481
maandag 18 februari 2019 om 19:08
Het pijnlijke is dat we al gewoon eerste hadden moeten staan, maarja hopen dat we de volgende wedstrijden wel gewoon winnen!
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
maandag 18 februari 2019 om 19:13
Dat klopt ook. Net zoals de voorbijgaande jaren🙊. Lijkt wel als ze eerder spelen dan PSV ze niet het gevoel hebben van moeten winnen zeg maar. Voor de winterstop kwamen ze telkens achter PSV en moesten ze reageren. Maar let op Ajax speelt gelijk zondag en PSV ook gaat altijd zo de laatste jaren. Weet ook niet hoe dat komt
Vind ik leuk
Savior +2481
maandag 18 februari 2019 om 19:30
Hopen maar dat je mis zit
Vind ik leuk
AZVork +2011
maandag 18 februari 2019 om 19:57
Nee hoor. Je hebt zelfs punten teveel. Heracles, VVV.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:11
Ten Hag laat zich niet gek maken! Nuchtere tukker dat kan ajax wel goed gebruiken. Hij maakt t ook niet mooier dn het is.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1075
maandag 18 februari 2019 om 19:14
Hopelijk voortzetting van het goede spel , nu er voor gaan Ajax !
Vind ik leuk
Dommetje +3123
maandag 18 februari 2019 om 19:15
Niet te hard roepen Haggie , straks glij je weer uit .
Vind ik leuk
Hookiepoki +187
maandag 18 februari 2019 om 19:18
eerst zondag maar in Den Haag winnen dat blijf toch wel vaak een lastige tegenstander op kunstgras.
010 naar de 💡(ies) mogen ook wel beter voor de dag komen.
Maar 010 kan zich wel alleen opladen tegen betere tegenstanders .
Laten we het hopen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:25
Goede avond beste VP leden,
Na een aantal mails en vragen van trouwe vp gebruikers komen wij voor één keer met tekst en uitleg.
Het voormalig VP lid is hier niet meer welkom om de volgende redenen.
''jordaan'' / ''bluf'' is meermaals het boekje te buiten gegaan met intimiderende en seksueel getinte opmerkingen richting andere VP gebruikers.
Wij zullen vanaf vandaag strenger gaan controleren en bij het zien van onnodige provocatie volgd direct een van.
Vind ik leuk
maddog66 +52
maandag 18 februari 2019 om 19:31
Gelijk tegen Heerenveen, slaag bij feyenoord, verliezen bij heracles, in de competitie winnen van VVV en NAC ? Prima wedstrijd tegen Real maar een Schwung of flow? Sinds de winterstop zitten alleen AZ en PEC in een flow.
Vind ik leuk
AZVork +2011
maandag 18 februari 2019 om 19:58
En Groningen. Die gaan ook lekker.
Vind ik leuk
AFP +2890
dinsdag 19 februari 2019 om 00:53
En Emmen die spelen gelijk tg. de nr. 1
Vind ik leuk
buddha +10833
maandag 18 februari 2019 om 19:36
Na de afstraffing van Feyenoord wonnen ze met 6-0 van VVV. toen was alles weer helemaal top en in bloedvorm. week erna werden ze vernederd door Heracles, 1 week daarna winnen ze weer met 5-0 van NAC en alles is hosanna. gekke mensen in amsterdam en omstreken.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:42
Ach, zo lang de koploper ook zo veel punten verspeeld blijft Ajax een goede kanshebber.
Vind ik leuk
buddha +10833
maandag 18 februari 2019 om 22:56
wij zullen jullie wel ff helpen over 2 weken op ons mooie kunstgras ;)
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:45
Zou ik ook zeggen na die mooie overwinning op het grote nac
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
maandag 18 februari 2019 om 20:48
Man man. Welkom hoor, diamantje.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:12
Vond het zondag een redelijke wedstrijd, niet meer niet minder. Dit team kan zoveel beter als het gas geeft
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
maandag 18 februari 2019 om 20:47
De man is knettergek.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
maandag 18 februari 2019 om 20:56
Ik wil geen schwung ik wil elke week 3 punten
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:02
Op 27 februari mogen jullie het publiek entertainen in de Kuip, dan hebben de supporters tenminste nog een beetje waar voor hun geld.
En daarnaast kan je Feyenoord spelers een lesje leren dat strijd voeren op het veld en mooi voetbal laten zien zo belangrijk is voor het publiek.
Ik denk dat wanneer jullie ze volledig van maat gaan spelen je uiteindelijk ook bij de Feyenoord fans de handen op elkaar krijgt. Die zijn namelijk wel klaar met deze lamlendige spelersgroep.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 21:04]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 22:17
PSV speelt gelijk Utrecht 78% bal bezit constante druk op de goal van Utrecht.uit Heerenveen idem dito veeeeeeeel beter dan Heerenveen .ajax uit Heracles gewoon weg gespeeld op alle fronten .gewoon op een kinderlijke wijze overklast. Is bij PSV niet gebeurt volgens mij .maar ja wat zijn statistieke
Vind ik leuk
FRChamp +1017
maandag 18 februari 2019 om 23:32
Schijn bedriegt!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws