Kluivert herhaalt: 'Had graag gezien dat hij bij Ajax was gebleven'

Kluivert herhaalt: 'Had graag gezien dat hij bij Ajax was gebleven'

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 23:49ma 18-02-2019 om 23:49

Patrick Kluivert herhaalt dat hij Justin Kluivert graag in Nederland had zien blijven, maar de aanvaller koos voor een overstap naar AS Roma. Kluivert sr. staat echter achter de keuzes die zijn zoon maakt.

Kluivert stond maandag in de basis bij Roma, dat met 2-1 won van Bologna. In de tweede helft werd hij gewisseld. Zijn vader was aanwezig bij de wedstrijd en sprak na afloop kort met de journalist Gianluca Di Marzio. "Hij wil alle wedstrijden spelen en moet doen wat de trainer van hem vraagt."

Trainer Eusebio Di Francesco kiest echter niet altijd voor Kluivert. "Of het de juiste trainer is? Ik praat daar niet over, maar hij is degene die ieder dag met Justin werkt. Ik heb al gezegd dat ik graag had gezien dat hij in Nederland was gebleven, maar als je zoon zo'n keuze maakt, moet je hem volgen. Dat doe ik iedere dag."

Kluivert kwam dit seizoen 856 minuten in actie, verdeeld over negentien wedstrijden.

Plaats een reactie

Vamos7 +10933
maandag 18 februari 2019 om 23:52
Volgens Derksen van VP was Kluivert een van de grootste talent van de wereld daar zie ik dan bitter weinig van terug.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
maandag 18 februari 2019 om 23:57
Dat was affelay ook....
Vind ik leuk
Pietje2015 +17120
dinsdag 19 februari 2019 om 00:02
Staat wekelijks in de basis.
Speelt nog steeds CL, wordt een ervaren jongen.
.
Vind ik leuk
Mosquito +21747
dinsdag 19 februari 2019 om 00:06
Dat denk ik ook.
Koppie erbij houden en leven voor de sport.
Ik denk wel dat hij gaat slagen.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 01:14
Precies. Deze knul komt er wel.
Vind ik leuk
Benniewies +5360
dinsdag 19 februari 2019 om 00:07
Waar heb jij het over?
Geen drank meer voor jou!

Deze jonge is clubloos
Vind ik leuk
Vamos7 +10933
dinsdag 19 februari 2019 om 00:18
Wekelijks echt niet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 02:32
Klopt, maar krijgt voor een 19-jarige best veel de kans. Roma heeft vertrouwen in hem.
Vind ik leuk
Futre +4819
dinsdag 19 februari 2019 om 07:52
Helemaal als je bedenkt dat Roma nog niet soepel draait. Om dan als jonkie toch al bijna 1000 minuten mee te doen is gewoon knap. Hij speelt meer dat bijvoorbeeld, Pastore, Schick, SAS en Coric.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:27
Ben het met je eens. Op 1 ding na, SES Speelt echt meer en staat boven Justin in de pikorde.
Zaniolo en Under zijn hem ook nog voor
Vind ik leuk
Futre +4819
dinsdag 19 februari 2019 om 13:34
SES komt pas de laatste weken een beetje los. Zaniolo en Under spelen niet op zijn positie dus die neem ik niet mee. Maar ik snap je punt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:41
Daar heb jij weer een punt, als je tenminste uitgaat van de linker flank, waar hij uiteindelijk wel voor gehaald is. Heb je gisteren gekeken? Hij is zo gretig, wil zo graag, volgens mij is dat zijn valkuil. Ik was zo blij dat die tegenstoot er na de corner niet in ging. De afgeslagen bal had voor hem moeten zijn.....
Eigenlijk had hij een jaar eerder moeten komen en een jaar onder De Rossi in de Primavera moeten wennen aan het Italiaanse voetbal
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 13:45]
Vind ik leuk
Futre +4819
dinsdag 19 februari 2019 om 18:18
Ik heb het niet gezien. Ben te druk met werk. Ik ben rond april in Rome. Hopelijk heb ik dan tijd om naar het stadion te gaan.

Ben overigens geen fan van Eusebio tot op heden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 20:41
Ik heb italiaanse tv.
Fantastisch....
April: Fiorentina, Udinese of Cagliari thuis....
Mooie wedstrijden...
Ik denk dat Difra tactisch goed is, maar de lat te hoog legt, ik vind hem ook te onrustig langs de lijn, doodnerveus word je daar van als speler.
Wij hebben kaartjes voor Empoli thuis!
Vind ik leuk
Futre +4819
dinsdag 19 februari 2019 om 21:35
Leuk man! Klinkt goed. Ik vind het geestig om te zien dat je zo’n grote fan bent. Top.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 22:44
Zal nu toch wel duidelijk zjjn dat er dingen serieus moeten veranderen in Roma?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:37
Precies en sowieso mooi om te zien dat Roma talent de kans geeft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:46
dat is zeker waar!
Er staat een hele jonge selectie waarvan jonge spelers als Zaniolo, Under, Pellegrini, Schick, Kluivert, Cristante en Karsdorp regelmatig minuten maken. Als dit jaar afgesloten wordt met een CL positie in de serie A staat er een hele goede basis
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 13:48]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:13
Zeker! Zaniolo kende ik nog niet, maar wat speelde die fantastisch tegen Porto.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:27
19 jaar, "geruild" voor Naingolan met een zak geld er bij van een kleine 40 miljoen.
Krabbelen ze zich nog wel eens om achter de oren daar in Milaan....
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:00
Haha inderdaad, misschien wel twee keer ook ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:07
Veel kans? Laatst mocht hij in de 90e minuut invallen. Geweldige wedstrijd. Broekje schoon gebleven
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:28
Vind ik ook maar toch zit hij denk bij de verkeerde club Ajax nog 1 of 2 jaar was denk slimmer geweest.
Hier bij Roma ik weet niet
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:37
Dat ben ik helemaal met je eens.
Vind ik leuk
gerard.. +860
dinsdag 19 februari 2019 om 09:25
Het gaat niet om Roma maar om het comediantje. Vader kan wel zeggen hij had bij ajax moeten blíjven(dat is natuurlijk zo ) Maar opvoeding brengt het karakter. Justin vindt vooral zichzelf goed. En ook zijn jongere broertjes gaan
dezelde kant op. Aan wie zou dat liggen Patrick ?????
Vind ik leuk
Benniewies +5360
dinsdag 19 februari 2019 om 00:03
Zullen we alle talenten van Ajax en PSV eens gaan opsommen .. kijken welke het gehaald hebben en wie niet?
Vind ik leuk
Pietje2015 +17120
dinsdag 19 februari 2019 om 00:09
Het gaat er toch niet om wie er de langste heeft.
Maar als we heel de geschiedenis terug gaan is het David tegen Goliath.
Vind ik leuk
Benniewies +5360
dinsdag 19 februari 2019 om 00:19
Klopt.

Maar affelay noemen dat hij elke week basisspeler is?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 06:06
En dan gelijk de transfersommen eens optellen ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:08
Het meerendeel NIET
Vind ik leuk
ay42 +1472
dinsdag 19 februari 2019 om 00:09
Hij doet het daar niet slecht, of wel? Die jongen is pas 19, dan kun je ook niet verwachten dat hij alle wedstrijden speelt in een zware competitie.

Die Cengiz Under is ook een heel groot talent, al 21, en die speelt ook niet elke wedstrijd.

Kluivertje doet het daar best goed
Vind ik leuk
yuuup +10803
dinsdag 19 februari 2019 om 05:09
Het is Vamos die het zegt. Die jongen heeft het zo moeilijk met alles wat een link met Ajax heeft. Daardoor gaat hij rare dingen roepen.
Vind ik leuk
ay42 +1472
dinsdag 19 februari 2019 om 12:50
Ja dat zie ik. Maar zelfs als PSV fan, als ik er objectief naar kijk, dan doet hij het gewoon goed
Vind ik leuk
RenW +3996
dinsdag 19 februari 2019 om 01:49
Hij is ook al 34
Vind ik leuk
Farmer +14264
dinsdag 19 februari 2019 om 05:40
Talent is láng niet alles, de mentaliteit hebben om het waar te maken: Niet gelijk gaan zweven en aan dikke euro's denken, nee, je voetbalcarriére voorop: Waar kun je het meest spelen op een goed niveau om je door te ontwikkelen?

Hoe vaak 'verzuipen' jonge spelertjes niet bij een té grote club waar ze 2, 3 soms 4 spelers voor die positie hebben. Net te vroeg gegaan voor dik geld en... jep.. Dure tribuneklant, en dág carriére...Kijk naar Royston Drenthe bv, om dr es eentje te noemen.
Vind ik leuk
RenW +3996
dinsdag 19 februari 2019 om 06:30
Lekker he Farmer, om hier te gaan bepalen, wat een voor jou vreemd persoon, moet gaan verdienen bij een baas. En ja er verzuipen op ieder niveau spelers omdat het te hoog gegrepen is. Maar Kluivertje is in ieder geval financieel onafhankelijk. Dom he. Dat heb ik na een leven lang werken niet bij elkaar.
Vind ik leuk
Farmer +14264
dinsdag 19 februari 2019 om 15:39
Snap niet waarom je op mij zit af te geven, want ik geef het probleem gewoon precies aan.

Te jonge spelertjes, die nog lang niet uitgeleerd zijn bij hun club, worden lekker gemaakt met dikke bedragen en een gigantisch stadion...

Ja ze zijn financieel onafhankelijk....Maar vaak is hun carriére ook voorbij nadien. Er zijn maar weinig van die jeugdspelertjes die het echt halen op die manier.

En het is gewoon weer een perfect voorbeeld van hoe het geld, de sport verziekt. De grootste clubs zijn rijk genoeg om een half léger aan 'ballende snotkoters' op te kopen, ze allemaal een dik miljoen per jaar te betalen en... Jep.

Tegelijkertijd ben jij een van die supporters die moeiteloos, elk jaar 1 a 2 tientjes meer betaald voor zn SCC bv, of zijn FOX-abonnement... Die bedragen)op de grote hoop) worden indirect naar de BVO's gesluisd dmv de TV-contracten, en zo krijgen ze steeds meer geld, om steeds meer snotventjes 'financieel onafhankelijk te maken".

En mbt je laatste argument,, Juist ja... En wat heeft bv Kluivertje al gepresteerd met Ajax, voordat hij een transfer forceerde?

Idd, helemaal niks!

Jij hebt bv al een opleiding afgerond, en werkt al zoveel jaar, 'trouwe dienst' voor dezelfde werkgever....

Beetje scheve verhouding, of niet?
Vind ik leuk
RenW +3996
dinsdag 19 februari 2019 om 17:14
Het gaat erom dat iemand een keuze maakt in zijn leven, en dat wij hier al bijna een jaar lopen te roepen, hoe hij het wel had moeten doen. Het belangrijkste ....het is zijn keuze. En ik denk dat het achteraf een goede keuze is geweest. Een geweldig avontuur, in een mooi land, een mooiere competitie dan de ED. Meer inkomen.
En ik denk ook meer speeltijd om zich te ontwikkelen. Of denk jij dat hij dit seizoen Tadic en Hakim er uit had gespeeld?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 17:15]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:01
Wel te vroeg gegaan inderdaad. Maar zeg maar eens nee als je een rondleiding door bernabeu hebt gehad
Vind ik leuk
Farmer +14264
dinsdag 19 februari 2019 om 15:40
Is lastig idd, maar dan zeg ik; Dát is waar een zaakwaarnemer voor zijn speler('s carriere) moet kiezen, maar helaas, in dit soort gevallen slaan er dollartekens in de ogen... Niet alleen bij de zaakwaarnemer natuurlijk...

En een speler naar een club als Real verkopen.. Al spelen ze 5 jaar in het 3e en zitten ze op de tribune: 'Het is toch altijd een heel leerzame ervaring" bv...
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 18:43
Inderdaad prachtige club. De groten der aarden hebben daar gespeeld
Vind ik leuk
Dr. PA +474
maandag 18 februari 2019 om 23:53
Toch maakt ie meer minuten dan ik vooraf had verwacht! Doet toch iets goed daat
Vind ik leuk
Benniewies +5360
dinsdag 19 februari 2019 om 00:08
Elke x invallen of gewisseld worden, dan doe je idd iets goed.
Vind ik leuk
Dr. PA +474
dinsdag 19 februari 2019 om 00:10
Hij heeft ook al redelijk vaak basis gestaan hoor, valt mij niet tegen
Vind ik leuk
Benniewies +5360
dinsdag 19 februari 2019 om 00:16
Ben nog niet wild van hem.
Ik hoop dat hij het gaat redden, maar ik heb daar mijn twijfels over
Vind ik leuk
yuuup +10803
dinsdag 19 februari 2019 om 05:10
In Italië op die leeftijd wel ja.
Vind ik leuk
Nr14always +3665
maandag 18 februari 2019 om 23:53
En weer een talent naar de kloten.
Vind ik leuk
Mosquito +21747
dinsdag 19 februari 2019 om 00:03
Welnee
Vind ik leuk
jari11 +3328
dinsdag 19 februari 2019 om 01:21
Dat denk ik niet, 19 pas he.. komt er nog wel joh. Bovendien heeft Neres vaak niet eens een basisplaats, waar had hij moeten spelen dit jaar bij Ajax?
Vind ik leuk
RenW +3996
dinsdag 19 februari 2019 om 01:51
Mensen snappen nog steeds niet dat dit de beste keuze was, achter Tadic en Hakim had hij minder minuten gemaakt dan nu het geval is.
Vind ik leuk
Nr14always +3665
dinsdag 19 februari 2019 om 09:05
Heeft wel verkeerde club gekozen, met zijn stijfkop. Ik hoop wel dat hij slaagt laat dat helder zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 00:04
Hij is nog erg jong... hij speelt niet alles... maar hij had bij Ajax ook veel op de bank gezeten... Tadic en Neres troeft ie niet af
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 00:37
Het is wel kluivert maar niet de Kluivert!
Voor de jonkies onder ons.
Ken je historie
www.youtube.com
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 02:06
🥴
Vind ik leuk
orion73 +1532
dinsdag 19 februari 2019 om 06:23
Roma is ook het maximale voor kluivert. De echte top haalt hij nooit omdat hij simpelweg niet goed genoeg is. Maar een club onder de top ligt hem wel. Geregeld een aantal minuten maken is prima.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 06:37
Had gewoon nog een paar jaar bij Ajax moeten blijven,ik vind het soms onbegrijpelijk hoe jong spelers al naar het buitenland vertrekken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 06:38]
Vind ik leuk
Oud Fluks +1075
dinsdag 19 februari 2019 om 06:50
Hij wist het toch zo goed door zijn zaakwaarnemer en zijn eigen moeder nou dan moet hij maar op de blaren zitten, zijn eigenwijsheid word nu afgestraft !
Vind ik leuk
Dommetje +3123
dinsdag 19 februari 2019 om 07:03
Over 2 jaar staat hij er , dit is een goede les hij is nog jong .
Vind ik leuk
ritje +628
dinsdag 19 februari 2019 om 07:50
hallo Patrick klets uit zijn nek! als Justin wel was doorgebroken? dan had hij anders gesproken! Dit nu het niet zo goed gaat! ( banken ) Had hij bij Ajax moeten blijven? Laat het een duidelijk teken zijn van de jonge spelers! kies je voor geld? of carriere? mvg ritje
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1080
dinsdag 19 februari 2019 om 07:59
Gewoon naar Ajax voor 5 miljoen
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:02
Dus tijd zat om geld te tellen
Vind ik leuk
bert +553
dinsdag 19 februari 2019 om 08:13
Hoeveel zou J, kluivert kosten in de toekomst zei hij seks 60.000 000. Denk dat er drie nukkige weg moeteb
Vind ik leuk
Kuip +9924
dinsdag 19 februari 2019 om 08:50
Ik vond en vind het een goede keuze van Justin. Hij leert in Italië wat grote mannen voetbal inhoudt. Hij zal op deze manier snel volwassen worden. Ik denk vooral in het belang van Oranje en geloof er in dat hij een belangrijke speler gaat worden. Ik ben ervan overtuigt dat hij grotere stappen zet dan concurrent Bergwijn.
Dat Bergwijn in de eredivisie af en toe wat leuks laat zien zegt me helemaal niks. Kluivert maakt veel speelminuten en is nu al een stap verder dan Bergwijn.
Vind ik leuk
Rasss010 +199
dinsdag 19 februari 2019 om 08:50
Die jonge Turk is nu beter dan Kluivert...

Under’ zoiets
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 10:26
Toch gek dat Kluivert jr. in eerste instantie ook wilde blijven, totdat Raiola in beeld kwam. Toen vertelde Kluivert jr. ineens dat hij zich door Ajax onjuist bejegend voelde.

En nu is Bakker ook al weer weg en de volgende soap wordt waarschijnlijk De Ligt.

Echt jammer dat jonge voetballers zoveel vertrouwen in deze man hebben, want ze hebben zoveel talent dat elke zaakwaarnemer daar wel een wereld-contract voor kan opstellen. Uiteindelijk verdiend Kluivert jr. bij roma niks meer dan ajax hem bood en hij heeft zich wel uit het Nederlandse elftal gespeeld.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:26]
Vind ik leuk
hoebie60 +207