Boymans 2,5 (!) jaar na laatste wedstrijd: 'Vast wel een club die derde spits wil'

Boymans 2,5 (!) jaar na laatste wedstrijd: 'Vast wel een club die derde spits wil'

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 07:14di 19-02-2019 om 07:14

Laatste update: dinsdag 19 februari 2019 om 07:17di 19-02-2019 om 07:17

Ruud Boymans vreest serieus voor zijn voetbalcarrière, laat hij dinsdagochtend weten aan De Limburger. De 29-jarige spits zit momenteel zonder club en kampt al meerdere jaren met een enkelblessure.

Boymans liep de kwetsuur op tijdens zijn periode bij Al Shabab, waar hij tussen 2016 en 2017 onder contract stond. Sindsdien 18 november 2016 speelde hij geen officiële wedstrijd meer: de aanvalsleider uit Born traint momenteel voor zichzelf op de loopband en haalt een topsnelheid van elf kilometer per uur. "Voordat ik überhaupt buiten op het veld kan gaan trainen, moet de snelheid omhoog naar twaalf kilometer per uur", vertelt hij. "Ik moet het echt stap voor stap doen om een terugval te voorkomen."

Wanneer hij deze zomer nog niet hersteld is, is het einde oefening voor Boymans. "Dan moet ik realistisch zijn. Ik ben bijna dertig en als ik niet snel weer fit word, moet ik erkennen dat het profvoetbal niet meer voor mij is weggelegd." Zo ver is het echter nog niet, benadrukt de oud-spits van onder meer VVV-Venlo, Willem II en FC Utrecht. "Ik verwacht dat er nog wel een club in de Eerste of Eredivisie is die een derde spits nodig heeft. Ik ben tenslotte niet erg duur meer."

Lees meer over:EredivisieRuud Boymans

Plaats een reactie

dinsdag 19 februari 2019 om 07:18
Jammer zeg! Mooie spits voor de eredivisie, maar hopen dat het goed afloopt! Desnoods in de Eerste Divisie, maar das beter dan niks.
Vind ik leuk
Pimman +10274
dinsdag 19 februari 2019 om 07:25
Wás zeker bij Utrecht een goede spits.. Waarom is hij daar eigenlijk weggegaan?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:28
Wou waarschijnlijk een avontuur ergens anders, en die Al Shabab bood hem vast een mooie salaris. Ik was zelf gebleven als ik hem was; hij kwam ook toen net terug van een blessure als ik me goed herinner, en ging na een maand of drie alweer weg bij FCU. @UtrechtFans dit klopt ongeveer?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 07:30]
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 08:54
Nee, hij is minimaal een seizoen gebleven. Misschien wel anderhalf zelfs. Mooie speler die de vaste kreet meekreeg als hij kwam invallen: ‘kale koppen, niet te stoppen’. Als de trainer te lang wachtte met hem in te laten vallen werd dat soms bespoedigd met die kreet. Dan ging Boymans al staan om warm te lopen en kon de trainer er niet omheen. Met een brede grijns op zijn kop ging hij dan, vooral aan de kant van de Bunnikzijde, in die hoek zijn warming up verzorgen. Fijne vent ook op de contactavonden, hij sprak meer met supporters dan met teamgenoten als hij niet af en toe weer daarvan werd weggetrokken tijdens die avonden.
Vind ik leuk
Pimman +10274
dinsdag 19 februari 2019 om 08:58
Zeker mooie vent en echt type spits die bij Utrecht pastte. Jammer dat ze dan weer zo snel weggaan schijnbaar alleen maar voor het geld. En nu? Nu zit hij thuis zonder club..geld maakt lang niet altijd gelukkig.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 09:03
FC Utrecht heeft wel vaker een speler een nieuwe kans gegeven, maar op basis van zijn huidige conduitestaat weet ik niet of we, met al die spitsen op de bank en de tribune, deze speler weer naar FC Utrecht gaan halen. Maar als hij zijn blessure goed doorkomt zou hij, indien voldoende conditie, beter zijn dan een paar andere Utrechtspitsen bij elkaar.
Vind ik leuk
Pimman +10274
dinsdag 19 februari 2019 om 09:08
Mits fit is hij sowieso beter dan Kramer. Maar Venema is toch de toekomst. Krijgt nog maar weinig kansen. Ik had hem graag een helft tegen psv willen zien maar Advocaat bleef volharden in Kramer terwijl je die wedstrijd op de counter speelde..juist dan heb je veel meer aan Venema. Rustig brengen kan ook té rustig zijn..
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 09:13
Mijn idee Pimman, ik geef je alweer gelijk. Toch zal Advocaat Venema zijn basisplaats wel geven binnenkort, vermoed ik. Al is het alleen maar omdat we het nog moeilijk krijgen met het spel dat de rest van het team de laatste weken laat zien. Venema moeten we niet zien als de grote verlosser, maar een paar gewonnen wedstrijden door zijn inbreng kan deze ploeg wel gebruiken.
Vind ik leuk
zoroman30 +150
dinsdag 19 februari 2019 om 09:59
Vind het leuk gozer hoe je over je cluppie praat, ook als niet supporter altijd interessant om wat te leren over andere clubs / spelers.
Vind ik leuk
Pimman +10274
dinsdag 19 februari 2019 om 10:33
Ja ik ben wel fan van Venema..die jongen is zó nuchter en serieus. Eigenlijk niet van deze tijd met nul komma nul kapsones. Hij natuurlijk nog heel jong maar mag wat meer speeltijd krijgen. Tenslotte krijgt dat jonge ventje op linksbuiten dat wel die vind ik niet zo geweldig. Maar zal wel komen omdat Advocaat Kramer zelf heeft gehaald.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 13:00
Boussaid bedoel je, op links. Heeft wel degelijk talent, maar moet nog wennen aan de handelingssnelheid. Samen met Venema in de spits in de voorhoede, met Kerk op rechts MITS hem wordt VERBODEN om te proberen tegenspelers voorbij te dribbelen. Wat verspeelt die toch altijd die bal als hij ineens weer denkt dat hij mannetjes dribbelend voorbij kan. Dus passeren? Ja, maar dan in een streep erlangs als de bal al is diepgespeeld. Zo zal je een hoop doelpunten te zien krijgen denk ik.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +9954
dinsdag 19 februari 2019 om 11:44
Hangt ook een beetje van wat voor huis af en welk bedrag😉
Vind ik leuk
Fc uuuuu +359
dinsdag 19 februari 2019 om 07:29
Omdat hij graag naar Dubai wilde.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 09:09
Ja, dat was voor hem financieel gezien wel een buitenkans natuurlijk. Veel spelers zouden het gedaan hebben denk ik, zo dom was die stap nog niet. Maar zijn blessuregevoeligheid heeft hem dwarsgezeten. En dat was ook te voorzien. Deze beslissing werd echter genomen nadat hij al een behoorlijke periode weinig klachten had. Dat valt te billijken.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7581
dinsdag 19 februari 2019 om 07:18
Deze man is een held. Weet nog dat ik in de galgenwaard stond, en Utrecht 1-2 achter stonden en hij 2 goals maakte. En heel het stadion zong Kale koppen niet te stoppen.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
dinsdag 19 februari 2019 om 07:21
Mooie voetballer, inderdaad het stadion werd helemaal gek.
Vind ik leuk
AVDV +1382
dinsdag 19 februari 2019 om 07:42
Klinkt als die Pedersen van Emmen tegen ons paar weken terug 😁
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:48
Die heeft psv de punten afgenomen en kan nu gerust en met trots met pensioen
Vind ik leuk
AVDV +1382
dinsdag 19 februari 2019 om 09:53
Ja stoppen op zijn hoogtepunt -> scoren tegen de mooiste club van Nederland; PSV 😎
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:41
Goed dat je die smiley erachter zet met die gekleurde bril!
Door die bril zie je de werkelijkheid anders dan de realiteit !
Vind ik leuk
AVDV +1382
dinsdag 19 februari 2019 om 20:08
Dat noemen ze een zonnebril voor de zonnige tijden die er aan komen voor PSV..

Ooooh laat de zon in je hart!
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 06:34
Moet je die roze bril niet plotseling van je neus gestoten krijgen natuurlijk,
want dan moet ineens de werkelijke realiteit aanschouwen
Vind ik leuk
AVDV +1382
woensdag 20 februari 2019 om 07:32
Hij schijnt toch voor iedereen, geniet van het leven
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
dinsdag 19 februari 2019 om 07:20
Deed het goed bij vvv en utrecht
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:47
Leuk spitsje voor psv toch !
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:56
We hebben al een geblesseerde spits in het assortiment..
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:57
Hahaha
Romero?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:38
Jups
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:49
Is ie inmiddels nog steeds niet opgelapt dan?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:12
Voor effekes..
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 06:14
Dure Koop tot nu toe dan..

Waarom spat die Maan kneus in frustratie uit dan?
Tokkie geeft ook modder, zullen we maar denken..
Vind ik leuk
Maan88 +6558
dinsdag 19 februari 2019 om 08:59
En blijf maar lekker afgeven op PSV kneus!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:11
En blijf lekker afgeven op EEN psv kneus !!!

Je vergat een woordje, mister Tokkie !

Morgen wél met je goeie been uit bed stappen hè !
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 06:22]
Vind ik leuk
Rood&wit +4470
dinsdag 19 februari 2019 om 07:57
Boymans heeft zijn eigen carierie verpruts! Hij houdt meer van feestjes en drank dan te leven als een sportman. Eeuwig zonde want een voetbal carierie duurt gemiddeld maar 12 jaar en dan moet je ze verdiend hebben.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
dinsdag 19 februari 2019 om 08:24
Hij zal in de zandbak toch wel een aardig centje verdiend hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:11
Is ook een eigen leven gaan lijden, werd destijds door te Wierik op een schandalige manier de wedstrijd uit getrapt en is nooit meer de oude geworden, heel jammer, zag hem graag
Vind ik leuk
Rood&wit +4470
dinsdag 19 februari 2019 om 09:52
Ik zag hem ook graag spelen hij deed wel iets met me kale koppen niet te stoppen Ruud Ruud! Maar hij leefde gewoon niet voor de sport het is een feit.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 09:19
Waar komt dit verhaal eigenlijk vandaan? Afgezien dat dit heel erg overdreven wordt, kan slechts gezegd worden dat hij op feestjes van de club de lachers altijd op zijn hand kreeg maar never nooit meer dan een paar pilsjes dronk. Echt niet. Hij stond bovendien op streng dieet en is gedurende zijn verblijf in Utrecht alleen wat kilootjes afgevallen, nooit kwam er een kilo bij.
Vind ik leuk
Rood&wit +4470
dinsdag 19 februari 2019 om 09:50
Sociaal media van hem staat er vol mee. Dus ja zeg het maar.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 11:55
Hij zal nooit op de sociale media iets te melden hebben van uitspattingen, door hemzelf gepleegd. Ik zit niet zo op die media, maar daar moet je dan zelf maar de voorbeelden van aandragen. En ja, ik weet wel wat anderen soms over hem zeggen. Napraters en fantasten zijn er genoeg in deze wereld.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:20
Vorig jaar nog kreeg hij een serieuze kans:
https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/328768/fc-utrecht-troeft-fc-groningen-af-in-de-strijd-om-boymans/
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
dinsdag 19 februari 2019 om 08:23
Welke club gaat nou investeren in een spits die 2,5 jaar geen westrijd heeft gespeeld. Dan moet je als club wel heel wanhopig zijn.
Vind ik leuk
Micha EL +1161
dinsdag 19 februari 2019 om 08:27
Kom maar op almere city haal hem op...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:41
Voor sparta boymans veldwijk voorin
Vind ik leuk
Stewie89 +649
dinsdag 19 februari 2019 om 08:52
Zag hem een maand geleden bij IJsselmeervogels - Spakenburg. Die Boymans tikt ondertussen de +100 kilo wel aan.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1404
dinsdag 19 februari 2019 om 10:28
Allemaal spieren.
Vind ik leuk
Roy Fsc +4
dinsdag 19 februari 2019 om 09:45
Terug naar Fortuna, Ruud
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:59
Hij mag gerust /mits dat hij fit is wel als 2de spits naar Willem ll komen.
Vind ik leuk
LaPulga +453
dinsdag 19 februari 2019 om 10:01
12 km/uur is echt niet snel, dat redde ik gisteravond nog met mijn 95kg lichaamsgewicht.
Dit lijkt wel echt klaar te zijn.
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 10:02
Ajax sla je slag! Slechter dan dolberg en huntelaar zal die het niet doen.
Vind ik leuk
Savior +2481
dinsdag 19 februari 2019 om 10:18
Raar hoe het kan lopen, is dit niet wat voor nac of twente
Vind ik leuk
Janste +351
dinsdag 19 februari 2019 om 10:26
Mag van mij komend seizoen wel weer bij Vvv komen hoor
Vind ik leuk
Het Brein +4765
dinsdag 19 februari 2019 om 10:38
Zou perfect passen bij De Graafschap. Als je zolang zo weinig hebt gespeeld, is je zaakwaarnemer ook niet best..
Vind ik leuk
michelhx +4540
dinsdag 19 februari 2019 om 10:43
Een topsnelheid van 11 kilometer per uur? Dat haalde ik gemiddeld bij de halve marathon!
Vind ik leuk
tikkietoe +6100
dinsdag 19 februari 2019 om 10:49
Iemand als Ruud Boymans gun ik het om terug te kunnen keren in het Nederlandse betaalde voetbal.
Of het realistisch is, weet ik niet.
Vind ik leuk
Andyking +107
dinsdag 19 februari 2019 om 11:24
Kom maar naar Cambuur!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:33
Slechte carrièreplanning en veel pech, lijkt me
Vind ik leuk
JohnFe +352
woensdag 20 februari 2019 om 14:10
Iets voor ons N.A.C.?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws