'Ik moet nog steeds wennen aan het Nederlandse voetbal: 90 minuten open huis'

'Ik moet nog steeds wennen aan het Nederlandse voetbal: 90 minuten open huis'

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 07:50di 19-02-2019 om 07:50

Vitesse-doelman Eduardo Carvalho blijft zich verbazen over het Nederlandse voetbal. De Portugese sluitpost miste dit seizoen alleen de bekerwedstrijd tegen RKAV Volendam en kreeg 39 doelpunten tegen in 29 officiële wedstrijden, meer dan hij gewend is.

Tijdens de thuiswedstrijd tegen Willem II van zaterdagavond was het weer 'raak'. Vitesse nam tien minuten voor tijd een ogenschijnlijk veilige 3-1 voorsprong, maar incasseerde nog de 3-2 en ging een hectische slotfase tegemoet. "We zorgen zelf voor veel te veel spanning", vertelt de routinier in gesprek met de Gelderlander. "Het Nederlandse voetbal is mooi en open. Maar ik moet er best aan wennen, hoor. In andere landen is het geen negentig minuten open huis."

De 36-jarige sluitpost keepte jarenlang in Portugal en Italië, waar de nul heilig is. "De uitslag telt. Daar denk je na over goed verdedigen. In de Nederlandse competitie kijken ze altijd uit naar de volgende goal."

Plaats een reactie

Futre +4819
dinsdag 19 februari 2019 om 07:56
Het niveau in de ED is de laatste jaren echt achteruit gehold. De trainers worden steeds slechter, de buitenlanders zijn bijna allemaal C-garnituur en de talenten lijken steeds jonger opgesteld te worden omdat er toch amper weerstand is.

En dan met z’n allen verbaast zijn als de “talenten” na een paar jaar ED toch niet zo heel talentvol blijken te zijn.

Doodzonde.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:00
Klopt eredivisie is achteruit gegaan al vind ik dat ajax en psv hem dit jaar weer omhoog trekken. Als dat hun basis niveau word dan gaat de rest die daar ook weer langzaam aan optrekken zoals het alweer gebeurd na de winterstop. Nederlands voetbal komt altijd wel boven drijven. Er zal toch wel een keer een tijd komen dat de hele voetbal markt instort ? Dan zijn wij echt wel weer top 7 land
Vind ik leuk
Futre +4819
dinsdag 19 februari 2019 om 08:05
Ajax en PSV worden beter maar clubs als NAC, Graafschap, Emmen, Excelsior en noem maar op trekken het niveau toch wel heel hard weer naar beneden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:09
Klopt maar in de loop van tijd gaan die zich ook optrekken aan dat niveau. Kijk la liga real en barca eindigde met straat lengtes op de rest. Toen kwam atletico erbij en sevilla nu ook een beetje en de rest word ook sterker
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:19
Daar geloof ik ook in. Je ziet toch dat de ‘andere’ clubs nu meer moeten doen om er bij te komen.
Vind ik leuk
1313 +8746
dinsdag 19 februari 2019 om 09:16
Ik vind het niet erg realistisch om te denken dat we weer een top 7 land worden. Op dit moment is plek 20 dichterbij dan plek 7. En de voortekenen zijn al gewoon niet best. Als je volgend seizoen weer geen ploegen in Europa hebt, haak je definitief af. Zie dan maar eens terug te komen? Met al die ellendige voorrondes die je moet spelen, veel minder tickets tot je beschikking. Zo makkelijk is dat niet hoor, en zoiets los je ook niet eventjes op! Misschien ben ik te negatief, maar ik zie het echt somber in. Volgend seizoen moet je knalle in Europa, anders wordt het een heel, maar dan ook een heeeel moeilijk verhaal.
Vind ik leuk
Futre +4819
dinsdag 19 februari 2019 om 08:23
Spanje is veel groter dan Nederland. Plus, in Spanje heb je doorstroming vanuit elke divisie. Wat inhoudt dat je creatief moet zijn en risico’s moet nemen om te overleven als club.

In Nederland is de KKD gesloten waardoor iedereen daar maar een beetje aankloot.

Persoonlijk zou ik niet naar Spanje of Portugal kijken als voorbeeld maar eerder naar Schotland of Denemarken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:58
Ja daar heb je gelijk in maar ik bedoel niet de opzet maar gewoon dat clubs zich op een gegeven moment kunnen meten met de grotere doordat ze steeds tegen dat niveau moeten spelen. Wat jij zegt klopt wel die kkd slaat helemaal nergens op. Het mooiste is toch gewoon dat een 5e klasser in het betaalde voetbal kan komen
Vind ik leuk
Realist1892 +1449
dinsdag 19 februari 2019 om 08:58
Ajax wordt beter nou gezien hun statistieken van de afgelopen 4 jaar.
Is dat niet aan te zien.
Vind ik leuk
HanV +5445
dinsdag 19 februari 2019 om 09:32
Het probleem lijkt mij meer dat de subtoppers tegenvallen. AZ doet het goed, maar niet tegen de top2. Vitesse en Utrecht thuis af en toe. Twente is weg. Horen Groningen en Heerenveen nog bij de subtoppers?
Vind ik leuk
VA1 +2903
dinsdag 19 februari 2019 om 15:53
Zeg je precies goed. Subtoppers vallen tegen. AZ is hun spits en rechtsbuiten kwijt geraakt en zijn sinds een maand pas weer in vorm. Voor die tijd was het ondermaats. Ze hebben Vitesse reeds gepasseerd op de ranglijst. En Vitesse heeft zowat een hele achterste linie inclusief keeper moeten inpassen. En al die blessures er nog bij werken ook niet mee. Vitesse heeft het hele seizoen slechts een paar wedstrijden met de zelfde elf spelers kunnen starten... zo ontstaat er geen vastigheid en automatismen.
Vind ik leuk
1313 +8746
dinsdag 19 februari 2019 om 09:07
En waar baseer je dat op? Ajax en Psv zijn de enige die flink kunnen cashen op transfer gebied. (Az,Feyenoord) ook in mindere mate maar die komen niet in de buurt. Ik zie het echter somber in voor ons voetbal.

Top 7 land? Ben je niet te optimistisch nu? Ik bedoel, plek 20 is dichterbij dan plek 7 hoor, plek 7 is 16.000 punten verschil, plek 8 België is 9.000 punten verschil, terwijl plek 20 slechts 7.000 punten is. Ik zie het toch wel wat somberder in dan jij. Zeker als we volgend seizoen weer zo'n klote Europees seizoen hebben.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
dinsdag 19 februari 2019 om 08:04
Liever een leuke 3-2 dan een saaie 1-0
Vind ik leuk
Mo +12854
dinsdag 19 februari 2019 om 08:14
Die kan er echt geen kut van. Het is een gigantische open deur maar een goede keeper is zó belangrijk.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
dinsdag 19 februari 2019 om 08:26
Snap niet waarom ze hem nog opstellen.
Vind ik leuk
Erik-Vites +722
dinsdag 19 februari 2019 om 09:44
Omdat Pasveer en Houwen nog slechter zijn.....

Ik zou Bayazit van de beloften er in zetten, of hij dan wel of niet het niveau heeft maakt mij dan niet veel uit. Pasveer en Eduardo verdienen te veel voor hun kwaliteiten. Afscheid nemen van die gozers!
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
dinsdag 19 februari 2019 om 09:52
Pasveer zit er ook nog?

Jeetje...

Geldverspilling.
Vind ik leuk
Erik-Vites +722
dinsdag 19 februari 2019 om 12:53
Ja erg he....
Eventueel proberen om Scherpen bij Emmen los te weken zou ook wel eens een oplossing kunnen zijn, maar weet niet hoeveel die moet kosten en of Vitesse dat wil betalen. En dan moet hij zelf ook nog willen natuurlijk!
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
dinsdag 19 februari 2019 om 12:58
Denk dat je die voor 1 of 2 miljoen kan halen.
Vind ik leuk
Erik-Vites +722
dinsdag 19 februari 2019 om 15:30
Dat gaat Vitesse niet betalen voor een keeper denk ik....
Vind ik leuk
NvC +8476
dinsdag 19 februari 2019 om 10:43
De tweede keep is Passeert Veel (Pasveer). En derde kan ze toch niet tegen Houwen.
Vind ik leuk
Bossie020 +6083
dinsdag 19 februari 2019 om 08:20
Ongefundeerde borrelpraat van Carvalho. Vitesse staat 5e in de Eredivisie met 31 tegengoals, de nummer 5 in Portugal heeft in evenzoveel wedstrijden 25 tegengoals. De nummer 5 in Italie heeft net als Vitesse ook 31 tegengoals.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
dinsdag 19 februari 2019 om 08:26
Jouw doel is vaak ook een open huis.

en kreeg 39 doelpunten tegen in 29 officiële wedstrijden, ligt ook wel aan jou.

Echt een baggere keeper.
Vind ik leuk
NvC +8476
dinsdag 19 februari 2019 om 10:41
Ja precies, als zn verdedigertjes niet in de fout in gaan is het hijzelf wel.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:49
Modieuze self-fulling prophecy.
Vind ik leuk
NvC +8476
dinsdag 19 februari 2019 om 10:40
Hij heeft ook wel een stel slappe verdedigers voor zich staan hoor. Maar zelfs dan op een paar momenten als zij niet de deur openhouden voor bezoek dan zorgt Eduardo zelf daar wel voor.
Vind ik leuk
Ajax020 +268
dinsdag 19 februari 2019 om 12:33
Één van de meest beroerde keepers in de eredivisie. Deze man kan er echt helemaal niks (meer) van.
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
dinsdag 19 februari 2019 om 12:40
Ik hoop dat ze voor volgend seizoen echt een goede keeper vinden en deze grabbelaar niet overnemen. Als hij de bal in de voet krijgt teruggespeeld hou ik mijn hart vast, lijkt Pietje af en toe wel. Jammer dat we Unnerstal niet hebben kunnen kopen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws