Advocaat over Venema: 'Dan moet je naar de amateurs gaan, niet naar FC Utrecht'

Advocaat over Venema: 'Dan moet je naar de amateurs gaan, niet naar FC Utrecht'

Gepubliceerd: woensdag 20 februari 2019 om 07:49wo 20-02-2019 om 07:49

Laatste update: woensdag 20 februari 2019 om 08:09wo 20-02-2019 om 08:09

Misschien wel de grootste publiekslieveling van FC Utrecht zit dit seizoen op de bank in de Galgenwaard. Nick Venema begon sinds de entree van trainer Dick Advocaat twee keer in de basis van de hoofdmacht, maar maakt zijn minuten hoofdzakelijk in de Keuken Kampioen Divisie bij Jong FC Utrecht.

Tijdens de uitwedstrijd tegen De Graafschap van zondagmiddag stond Michiel Kramer in de spits en mocht Jean-Christophe Bahebeck invallen, terwijl Venema negentig minuten lang aan de kant bleef. "Ik vind Venema voor de toekomst een prima speler. Op dit moment moet je daar zuinig mee zijn", laat De Kleine Generaal weten aan Voetbal International.

Het argument dat de negentienjarige spits juist beter wordt door veel te spelen, wordt terzijde geschoven door Advocaat. "Dan moet je bij een amateurclub gaan spelen, maar niet bij FC Utrecht. Dat bedoel ik niet vervelend, maar nee", stelt de oud-bondscoach. "Hij heeft ontegenzeggelijk bepaalde kwaliteiten, maar op dit moment nog niet dat ik hem in de basis zet."

De clubleiding van FC Utrecht lijkt echter voldoende potentie te zien in Venema. De spits beschikt over een tot medio 2020 doorlopend contract, maar kan volgens VI binnenkort zijn handtekening zetten over een nieuwe, langdurige verbintenis.

Poll

Moet Venema een basisplaats krijgen van Advocaat?

(4796 stemmen)

Plaats een reactie

WilcoS64 +3881
woensdag 20 februari 2019 om 07:54
Advocaat is echt een hopeloze zak als hij liever Kramer heeft dan Venema.
Vind ik leuk
Jajaja +589
woensdag 20 februari 2019 om 08:00
Dick heeft kramer denk ik niet zien spelen de afgelopen 2 wedstrijden.... Net zoals de trouwe supporter niet.

Dick is inderdaad een hopeloze zak, kramer een nog grotere hopeloze zak.

Nog 3 maanden en we zijn van hun + zak nr 3 petrovic af. Counting down the days
Vind ik leuk
De Liefhebber +11670
woensdag 20 februari 2019 om 07:55
Want Kramer heeft nu wel laten zien dat je niet om hem heen kan....
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
woensdag 20 februari 2019 om 07:56
Kramer moet plaatsmaken voor Venema of Bahebeck. Zonde van het geld geweest om Kramer te halen. Onnodig.
Vind ik leuk
Filip_FCU +12072
woensdag 20 februari 2019 om 08:40
Bahebeck - Venema - Kerk

Heb je een prima voorhoede zo. Verder begrijp ik wel dat Kramer gehaald is, zal niet veel hebben gekost en voor hetzelfde geld knalt hij er 10 in.
Vind ik leuk
AZAlkmaar2 +636
woensdag 20 februari 2019 om 10:13
Voor hetzelfde geld knalt hij er tien in? Dat kan je ook zeggen van Venema. Die Kramer kan helemaal niks en het is echt een grof schandaal dat die idioot verkiest boven een groot talent als Venema.
Vind ik leuk
Filip_FCU +12072
woensdag 20 februari 2019 om 19:59
Geef ik je gelijk in, ik zie ook liever Venema maar aangezien onze spitsen positie dun bezet is door blessures snap ik wel dat er een spits voor een half jaar wordt gehaald.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 14:46
Eens met je voorhoede. Contact Kramer is voor 1miljoen afgekocht door Utrecht. Dat is met de tot dan toe nog te spelen wedstrijden bijna 75k per wedstrijd en daar moet salaris nog bij. Hoezo niet veel kosten?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
woensdag 20 februari 2019 om 17:05
Ik kan me niet voorstellen dat Utrecht het contract van Kramer afkoopt voor 1M en dat Kramer vervolgens maar een half jaar blijft. Heb je een bron? Ik ben al blij als hij weg is in mei!
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 17:08
Ik snap de opmerking. Die heb ik zeker. Maar ga ik hier niet prijsgeven. Misschien in het home zaterdag
Vind ik leuk
Filip_FCU +12072
woensdag 20 februari 2019 om 19:58
Onzin, zijn contract is verbroken door zijn oude werkgever. Enige kosten zijn dus tekengeld en salaris.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 05:47
Bron? Want als jij gelijk hebt dan moet ik mijn bron en schop onder zijn kont geven.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
woensdag 20 februari 2019 om 17:02
Zijn inbreng is te verwaarlozen tot nu toe. Hij voegt vooralsnog weinig toe. Bahebeck bijna fit. Maar Adcocaat had natuurlijk Venema moeten laten staan. Met Bahebeck-Kerk-Venema hebben we een prima voorhoede
Vind ik leuk
psvfan1913 +7581
woensdag 20 februari 2019 om 07:56
Van der Maarel is de publiekslieveling toch?
Vind ik leuk
Filip_FCU +12072
woensdag 20 februari 2019 om 08:41
Ze zijn bij ons allemaal publiekslieveling zolang je 100 % geeft.

Maareltje en Venema steken er wel bovenuit.
Vind ik leuk
Korm +39890
woensdag 20 februari 2019 om 07:57
Venema moet lekker naar een club gaan die hem wel waardeert...
Vind ik leuk
Jajaja +589
woensdag 20 februari 2019 om 08:01
Iedereen waardeert venema behalve advocaat helaas. Zal wel te maken hebben met het feit dat z'n zaakwaarnemer wat geroepen heeft.
Vind ik leuk
Bdog +7138
woensdag 20 februari 2019 om 08:02
Dat zegt hij toch, een amateurclub.
Vind ik leuk
Korm +39890
woensdag 20 februari 2019 om 08:04
denk dat het een prima spits is voor de middenmoot
Vind ik leuk
Bdog +7138
woensdag 20 februari 2019 om 08:13
GVVV?
Vind ik leuk
scorpion82 +169
woensdag 20 februari 2019 om 09:52
Volgend jaar met van de Brom gaat hij ongetwijfeld spelen. Ik denk dat dat een van de belangrijkste redenen is geweest voor van Seumeren om hem aan te stellen. Utrecht wil meer met d ejeugd werken en daar is van de Brom natuurlijk uitermate geschikt voor.
Vind ik leuk
Korm +39890
woensdag 20 februari 2019 om 10:35
dat denk ik ook :)
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
woensdag 20 februari 2019 om 17:11
Alleen Dicki waardeert hem minder. verder loopt iedereen met hem weg.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 07:57
En dan zijn er nog mensen, o.a. die Shit van Geel, die Advocaat als trainer willen bij Feyenoord!
Vind ik leuk
psvfan1913 +7581
woensdag 20 februari 2019 om 08:01
Ik zou het prima vinden hoor, Dickie bij feyenoord.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 08:06
Dan heb je het Dick voor mekaar
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 08:05
Zal Advocaat niet willen omdat hij Kramer niet mee terug mag nemen?
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 08:08
Kramer is helemaal een hopeloos figuur.
Vind ik leuk
fedor2501 +6273
woensdag 20 februari 2019 om 08:28
Geef hem maar een handje dan.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 09:35
Zij je dat ook met het kampioens jaar toen die ons een aantal keer van verlies heeft behouden?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 09:35]
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 08:06
Dat veel spelen niet een reden hoeft te zijn wil ik best begrijpen maar ik vind wel dat Venema meer kansen verdiend. Maar ja Dick is er voor de korte termijn en resultaat is heilig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 08:18]
Vind ik leuk
milo +125
woensdag 20 februari 2019 om 08:22
welk resultaat
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 08:28
Ik zeg ook niet dat er resultaat behaald is milo :) ik zeg dat het heilig is voor Advocaat en daardoor hij Venema niet de kans wil geven :).
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
woensdag 20 februari 2019 om 08:23
Kwal, kramer mag de veters van venema nog niet eens strikken. Sukkel, beter kom je niet naar feyenoord.
Vind ik leuk
ritje +628
woensdag 20 februari 2019 om 08:44
hallo Advokaat is dat niet de man die toen in Portugal een in topvorm spelende robben heeft vervangen? en bij Utrecht een mislukte Kramer heeft gehaald! Het resultaat is bekent! Hij moet nu stoppen of naar de Amateurs gaan! Hij is een schijtbak! als je zo met publiekslieveling (venema?) Hij wordt nooit geen trainer van feyenoord! hij heeft een mooie carrierre gehad! maar nu is het klaar! mvg ritje
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 08:44]
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 12:51
Je hoeft niet zo te schreeuwen achter dat scherm.
Vind ik leuk
berwi +508
woensdag 20 februari 2019 om 08:45
100% erin en kramer out plus dick
Vind ik leuk
HansVites +6396
woensdag 20 februari 2019 om 08:46
Die Venema is nu al 3 klassen beter als Kramer en kan alleen maar beter worden.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
woensdag 20 februari 2019 om 08:46
Net alsof Kramer wel kwaliteiten heeft voor de basis. Dat je Venema niet wil opbranden kan ik begrijpen maar dat hij op de bank moet plaatsnemen voor een speler als Kramer is dubieus
Vind ik leuk
Uitvak030 +382
woensdag 20 februari 2019 om 08:47
Dick had beter kunnen zeggen dat het hele talent venema hem niet boeit. Dick maakt het seizoen nog even af en is dan pleite. Alleen de punten boeien hem nog. Daar word ie immers op afgerekend...
Vind ik leuk
peinke +2311
woensdag 20 februari 2019 om 09:06
Advocaat is losgeslagen. De grote sympathie en respect wat er voor de trainer is gaat heel snel achteruit, zeker als hij gaat lijken op een oude conservatieve zeurpiet. Als je Kramer in de basis zet, ben je sowiezo niet helemaal bij de hoofd. Hebben ze eindelijk een fatsoenlijke spits uit eigen jeugd, doet die achterlijke Advocaat niets anders dan tegenwerken en wil met deze belachelijke uitspraken z'n gelijk halen. Kan Utrecht ook even rigoureus ingrijpen! En Feyenoord.... streep zeker deze man door op je lijstje!
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 09:07]
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 09:07
Goudhaantje van Utrecht.

Die jongen gaat meer dan 100 miljoen opbrengen.
Vind ik leuk
Leodinho +512
woensdag 20 februari 2019 om 09:14
Advocaat blijft toch ook een laffe trainer. Type Valverde die altijd voor zekerheid kiest getuige zijn wissels in het verleden.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 09:43
Kan me niet voorstellen dat Kramer meer brengt. Als ik die zondag zak rondsjokken tegen de Graafschap
Vind ik leuk
Johnnies +1855
woensdag 20 februari 2019 om 09:45
Dick lekker oprotten, venomenema moet er gewoon in, je blokkeert een groot talent.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 09:53
Nou jeugd van Feyenoord eat your hart out mocht Dick naar jullie toe komen.
En dank van Geel dan voor zijn goed doordachte keuze.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:07
Dick heeft gelijk, als je niet wilt winnen moet je Kramer opstellen... Stel je voor dat Venema er elke wedstrijd doelpunten maakt.. sta je toch mooi voor schut als Dicky zijnde..
Vind ik leuk
Veteraan +32
woensdag 20 februari 2019 om 10:19
Dickie moet een keer stoppen begint er echt naast te lullen venema is 2 klasse beter dan Kramer hij durft nooit jonge spelers in te passen
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:24
Venema eerste spits en dan Kramer voor de laatste minuten Kramer is geen eredivisie spits met alle respect
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:28
Kramer en Venema hebben allebij een goed wapen Venema snelheid Kramer luiheid
Vind ik leuk
Justin Kees +2460
woensdag 20 februari 2019 om 10:33
Dicky Dictator is nu eenmaal niet van de jeugd, daarom haalde hij Kramer binnen en mag die spelen. Niet dat Kramer nou zo veel brengt, maar in de ogen van Dicky is Kramer een man en dat telt bij hem. Ik snap werkelijk niet waarom Venema niet tegen De Graafschap mocht spelen. Die brengt namelijk niets minder dan Kramer, eerder meer. Maar Nicky moet even geduld hebben en wachten op John v.d. Brom. Want die zet hem er gewoon in en zal het ongelijk van Dicky Dictator bewijzen...
Vind ik leuk
BS +1333
woensdag 20 februari 2019 om 10:43
Een voorhoede Bahebeck, Venema, Kerk zal lekker zijn, daar zit genoeg voetbal en snelheid in. Met vd Brom zal dit volgend jaar ook wel gebeuren
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 11:10
Advocaat wilde "zijn" spits.. Nou dat werpt zijn vruchten af.. "zijn" Kramer.. Is los van diens ervaring nog tot geen goede starttijd gekomen.. Van alle spitsen die hij kon kiezen, haalde hij deze..
Vind ik leuk
Pancev +1043
woensdag 20 februari 2019 om 11:22
Doet me denken aan Marcus Rashford bij Man Utd, die ook compleet genegeerd werd door Mourinho, en nu het volste vertrouwen krijgt van Solskjaer en ook laat zien hoe goed ie wel niet is. Advocaat is net als Mourinho een korte-termijn denkende lafaard.
Vind ik leuk
deltiaan +1423
woensdag 20 februari 2019 om 11:23
het nieuwe contrakt niet verlengen als hij slim is en advocaat lult uit zijn nek , die geld wolf
Vind ik leuk
Bas Bus +154
woensdag 20 februari 2019 om 11:37
Het is niet gunstig als je jong bent en Advocaat is je trainer.
Dick durft geen risico's te nemen zowel tactisch als met jeugdspelers.
Lijkt me wel een leuke man maar is binnen en buiten het veld (zie affaire wel of geen trainer Feyenoord) een "schijtertje..".
Gaat hij toch doen hoor, let maar op.....maar als het legioen zich tegen hem keert issie weg...en snel....

Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 12:12
ik denk dat hij onder van de brom echt zijn minuten gaat maken.
Vind ik leuk
henk1952 +184
woensdag 20 februari 2019 om 12:21
Niemand MOET een basisplaats KRIJGEN.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1089
woensdag 20 februari 2019 om 12:32
Heb je Kramer van de week op volle snelheid op de goal van de tegenstander af zien lopen en vervolgens naast schiet. Zelfs een spits van een amatuerclub was sneller geweest en had minimaal de bal tussen de palen gekregen.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 12:40
Advocaat heb je echt helemaal niks aan, 't is onbegrijpelijk dat Feyenoord hiervoor zou hebben gekozen. Leuke trainer als je ervaren spelers hebt en die weer even wakker moeten worden, maar na maximaal 1 jaar is dat uitgewerkt. Venema moet gewoon spelen, schande dat Utrecht kiest voor die mackroket. Kramer kan er werkelijk helemaal niks van. Bouw nou toch eens een elftal op, Utrecht heeft altijd zo leuk gespeelt met verrassende gasten in de jeugd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 12:43]
Vind ik leuk
YouriFCU +58
woensdag 20 februari 2019 om 14:17
Sorry hoor in de wedstrijden waar Nick Venema in de basis stond heeft hij niets laten zien. Het is een groot talent maar er moet nog hard aan gewerkt worden. Alle aannames springen van de voet en het vasthouden van de bal zit er ook nog niet in. snap advocaat wel. Vind wel dat hij wat meet minuten mag maken.
Vind ik leuk
Dommetje +3123
woensdag 20 februari 2019 om 15:17
Dikkie Dikkie ben toch blij dat je vertrekt , Kramer halen ruikt na vriendjes politiek terwijl je ook Venema kan laten spelen .
Kan niet wachten dat Van de Brom begint .
Vind ik leuk
Brunt +265
woensdag 20 februari 2019 om 15:52
Kroketje Kramer die 0,0 meerwaarde had bij een degradant en zijn "beste jaren" al achter zich heeft liggen, naar je club halen als je deze jongen al hebt die aan de lopende band scoorde bij het laag geklasseerde Jong Utrecht. Totaal ongeloofwaardig, dit gelul van Dick.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 16:56
Hij kan beter overstappen naar een club zoals Heerenveen daar zal hij wel spelen.
Ik vind het sowieso belachelijk dat Utrecht Kramer heeft gehaald.
Venema is zoveel beter nu al dan Kramer.
Ik vond Advocaat vroeger een redelijke coach, maar sinds hij het Nederlandse elftal niet na het wk wist te brengen omdat hij bleef vast houden aan de oude garde en met Sparta degradeerde is het mij wel duidelijk geworden dat de trainer Advocaat over de datum is.
Hij presteerde op zich redelijk met Utrecht, maar nu het minder gaat weet hij het niet meer om te draaien en blijft vasthouden an zn oude trucje en dat is uitgewerkt bij deze generatie spelers er moet een andere type trainer komen maar daarbij dacht ik niet aan Van der Brom.Die doet het wel goed bij AZ maar met het spelers materiaal wat hij daar heeft moet hij er veel meer uit kunnen halen. Het is hem niet gelukt om AZ dichterbij de bovenste 2 te brengen. AZ wint nooit van de klassieke 3 ik ben bang dat hij wat hij bij AZ wel kon niet redt bij Utrecht het spelers materiaal is daar vanmindere kwaliteit.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 20:47
advocaat stop er lekker mee je ziet het niet meer. kom op zeg Kramer in de basis! ophouden hoor
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws