Van Dijk verdiende 350 euro per maand: 'Vrienden trakteren bij McDonalds'

Van Dijk verdiende 350 euro per maand: 'Vrienden trakteren bij McDonalds'

Gepubliceerd: donderdag 21 februari 2019 om 22:10do 21-02-2019 om 22:10

Laatste update: donderdag 21 februari 2019 om 22:21do 21-02-2019 om 22:21

Virgil van Dijk werkte als afwasser in een restaurant in Breda voor hij zijn eerste profcontract tekende. De man van 85 miljoen euro moest toentertijd rondkomen met een paar honderd euro per maand. Daar trakteerde hij zijn vrienden mee.

"Toen ik naar FC Groningen ging, moest ik op de fiets naar de training", vertelt Van Dijk aan de BBC. "Mijn eerste salaris ging op aan rijlessen. Ik was vijftien of zestien toen ik mijn eerste contract tekende. Ik werkte toen als afwasser in een restaurant in Breda. Ik wilde in ieder geval íets verdienen."

Van Dijk herinnert zich dat hij veel moest trainen en weinig vrije tijd had. "Ik trainde op maandag, dinsdag, donderdag, speelde zaterdag een wedstrijd en werkte op woensdag- en zondagavond van zes uur tot middernacht."

"Ik werkte omdat ik op zaterdagavond de stad in wilde. Ik verdiende misschien 350 euro per maand, maar ik was er heel blij mee. Ik kon naar McDonald's en mijn vrienden trakteren. McDonalds was dé plek in Breda. Er waren op zaterdagavond veel mensen. Ik was daar ook en probeerde een beetje stoer te doen."

"Toen realiseerde ik me hoe belangrijk geld kan zijn, maar het is niet het allerbelangrijkste."

Lees ook: 'Trage rechtsback' Van Dijk: 'Wil dat mensen mij herinneren als Liverpool-legende'

Plaats een reactie

donderdag 21 februari 2019 om 22:14
Niet verkeerd €350,- euro in de maand als 15 jarige afwasser.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 22:33]
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:18
...en nu verdiend hij het per kwartier!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:23
Sterker nog, in 12,5 seconden welgeteld
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 05:28
Klopt, 10,5 miljoen per jaar.
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 06:11
10,5M per jaar...
Komt letterlijk neer op:
28.747,43 per dág ( :365,25 ivm schrikkeljaar)
is dus:
1197,80 per UUR(:24, dus ook als ie lig te pitten of te krikken :P)
19,96 Euries per minuut!(slapend, wekker uitrammend, w/e!)
0,332724922 eurocent voor elke seconde per dag!
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
vrijdag 22 februari 2019 om 08:44
Ik zie een taak op het Ministerie van Financiën voor jou. Kun je orde op zaken gaan stellen 😁
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 15:36
Doe maar niet, met de corrupte geheimen die het daglicht daar niet kunnen verdragen zou ik eerder aansturen op een politieke razzia oid :P

"Muur - Hoofd - Spies"-logica :P
Vind ik leuk
HardSchot +94
vrijdag 22 februari 2019 om 09:36
Dus als deze jongen z'n grote paal in en uit z'n vriendin laat gaan voor een uur heeft ie al bijna 1200 euro verdiend?
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 15:35
Yup... Das nog eens een fijn nummertje maken of niet?
Vind ik leuk
HardSchot +94
zaterdag 23 februari 2019 om 09:34
Zeker weten! 😄
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 10:13
Mooi uurloon, kom ik aan met me 19,36euro bruto.
Vind ik leuk
Farmer +14383
zaterdag 23 februari 2019 om 14:45
Hij verdient per minuut al meer...

En.. Dat van jou is gebaseerd op een 40-urige werkweek..
Virgil vangt dat bedrag, elke minuut van het jaar! Ook als ie ligt te pitten bv
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 16:28
Verschil moet er wezen zullen we maar zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 10:12
Kun je nagaan wat jongens als Messi, Ronaldo en Neymar verdienen, 104-99,5-64 miljoen per jaar respectievelijk.
Vind ik leuk
Rabarber +4402
donderdag 21 februari 2019 om 22:18
Niet verkeerd? 😂 Weet niet wat jij gewend bent te verdienen of is wat hij destijds kreeg nu de helft van jouw uitkering?
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:21
Nou de gemiddelde 15 jarige verdient geen 350 p/m. En wat weet je over mijn privé leven, dus denk eerst na voor je wat zeg.
Vind ik leuk
casperdk +489
donderdag 21 februari 2019 om 22:24
350 per maand is een normaal bedrag voor een 15-jarige. Zeker niet bizar veel.
Vind ik leuk
Ryanaz +2820
donderdag 21 februari 2019 om 22:26
Uhh ja wel hoor... meeste verdienen tussen de 150 en 200
Vind ik leuk
Gerro +9024
donderdag 21 februari 2019 om 22:40
voor 2 avonden werken is dat goed betaald zeker als het om een horeca job gaat dan heb je het met 2 avonden over een 12 a 14 uur per week. De meeste 15 jarige zitten met bijbaantjes op max een euro of 5 per uur.
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 03:46
15-jarigen mogen volgens de wet ook niet veel meer uren per week werken :) daarom zullen ze op zo'n leeftijd dus meer naar school moeten dan dat ze aan 'die arbeit' zijn :)

bijverdienste, is het motto, en een zachte introductie naar het bedrijfsleven.
Vind ik leuk
Gerro +9024
vrijdag 22 februari 2019 om 14:51
Precies
Vind ik leuk
FFkijken +208
donderdag 21 februari 2019 om 23:03
ligt er ook helemaal aan hoeveel uur dit over gaat
Vind ik leuk
LifeErazor +1648
vrijdag 22 februari 2019 om 06:59
Normaal? Het is best veel.
Vind ik leuk
FFkijken +208
donderdag 21 februari 2019 om 22:33
mwa zal ongetwijfeld maar kan me nog goed voor de geest halen maar het eerste baantje wat ik had verdiende ik 10 gulden per uur vond ik als 17 jarige heel wat .is 80 per dag. 1600 per maand .en ja dat was gulden maar voor gulden toen had je meer dan voor euro nu .en volgens mij ook meer dan 350 eur p/m
Vind ik leuk
derksen +9160
donderdag 21 februari 2019 om 23:04
Ja ik vind het ook heel erg weinig ben nu 43 maar hier in het Westland mocht je als tuinderszoon gewoon thuis blijven van school als pa druk had,betekende wel van sochtends 6 tot savonds 6 7 8 9 uur werken dus 12 uur per dag was geen uitzondering maar voor minder als 750 gulden per week deed niemand het in mijn tijd kijk dat het omgerekend nog maar 12,50 gulden per uur was doet niet ter zaken als puber verdiende je geld als water ,alleen jmr dat niemand je leerde hoe er mee om te gaan dus lekker verhoeren en versnoeren maar wat maak het uit op vrijdag je geld woensdag alles op en hup vrijdag weer nieuw geld
Tjonge jonge wat was dat een wereld tijd niet normaal lol
Vind ik leuk
derksen +9160
donderdag 21 februari 2019 om 22:56
Mmmm als 15 jarige kwam ik me bed niet uit voor 350 per maand
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 07:29
Al kreeg ik 200 euro per uur, ik ga geen dag meer werken...
Vind ik leuk
HJR +9042
vrijdag 22 februari 2019 om 07:51
Het is rond de 7,25 € per uur. Dat is volgens mij niet slecht voor een 15 jarige afwasser
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 11:44
Als ik zo die comments lees verdient de gemiddelde VP bezoeker minimaal 3000 euro per maand, netto. Toen werden ze wakker. Ik werk zelf bij de NS(horen bij de top 3 beste werkgevers) revisie loopwerken. Daar lopen teamcoördinatoren met 30a40 dienstjaren die max. 3500€bruto verdienen, geen HBOers, gewoon niveau 3of 4. 350 euro voor Virgil, toen 15 jaar, was voor het aantal uren(rekeninghoudend met het feit dat hij naar school ging, volop trainde bij jong Groningen, huiswerk had en ook wettelijk aan een max. gebonden was) best goed betaald. Bij Plus, AH, Vomar enz.verdieneb 15jarigen 3 euro zoveel per uur.
Vind ik leuk
HJR +9042
zaterdag 23 februari 2019 om 15:02
Ja dat geef ik toch ook aan, dat het niet slecht is ;)
Vind ik leuk
Rondebal +1032
donderdag 21 februari 2019 om 22:24
En vooral niet in de rijd toen er nog euro-knallers waren ;-)
Vind ik leuk
Koeien +3825
donderdag 21 februari 2019 om 22:36
"Toen ik naar FC Groningen ging, moest ik op de fiets naar de training"

Niet verkeerd 350Km vanaf Breda fietsen!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:09
Dat zei ik een half uur eerder al.
Zie hieronder
Grappedoos
Vind ik leuk
Mr. O +1624
vrijdag 22 februari 2019 om 01:18
Oooooh! Heeft hij je grapje gestolen? Vuile dief! 🤣
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
vrijdag 22 februari 2019 om 08:46
Je bent vergeten er een patent op aan te vragen. Dan loop je het risico dat je grappen gekopieerd worden.
Vind ik leuk
Spiegel +11159
donderdag 21 februari 2019 om 22:44
12u in de week x 52 = 624u per jaar
350x 12 = 4200 euro op jaarbasis
4200/624= 6,70 per uur.

Voor 2 avonden tot middernacht in de week als 15-jarige. Nee dat is heel goed hoor.
Beneden de 16 mag je overigens maar tot 19:00 werken...
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:04
Maar dat was toen toch nog niet zo?
Vind ik leuk
JanvdLisme +1068
vrijdag 22 februari 2019 om 09:54
Was voor 50 uur per week hè!
Vind ik leuk
Blac-ca +563
vrijdag 22 februari 2019 om 10:05
Dat is nou mentaliteit.
Vind ik leuk
N.E.C. +808
donderdag 21 februari 2019 om 22:14
Zo begint bijna iedereen...
Vind ik leuk
fr0do +1553
donderdag 21 februari 2019 om 22:15
Nou jeetje zeg wat verschrikkelijk. Je bent 15, je verdient paar honderd en je woon thuis. Zware armoe die jongen.... Jezus VP, hebben jullie niks te schrijven? Schrijf dan over een lijmsnuivertje in de favela die nu een geslaagd voetballer is. Een jongen die paar honder verdient op 15 is niet zielig maar normaal.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25075
donderdag 21 februari 2019 om 22:16
Jezus wat een salt
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:23
Hij heeft een flink glas azijn gedronken
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 03:47
Ik denk dat dit z'n oud-collega bordenwasser is, en die's nu jaloers-pissed, want hij werkt nog altijd voor die 350 euro, en van Dijk... ja die verdient ietsje meer nu hé :P
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:05
Volgens mij proberen ze vooral zijn voormalige leven (als afwasser) te vergelijken met zijn leven nu en dat is nogal een wezenlijk verschil.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1632
vrijdag 22 februari 2019 om 01:16
Toen maakte hij zich nog wel nuttig voor de maatschappij?
Vind ik leuk
FSCeara +9476
vrijdag 22 februari 2019 om 03:25
De jongetjes hier uit de favela's zijn net degene die door voetbal in projecten niet aan het lijmsnuivend zijn. Daarnaast is het lijmsnuiven vooral uit de jaren 80 en 90, daarna heeft de drugshandel en het gebruik van crack zijn intrede gedaan en nu begint flacka ( de zombiedrug )ook op te duiken helaas.
Mijn schoonbroer heeft hier 11 jaar geleden een futsal liga opgericht , waar ik ondersteunende taken verricht, waarin heel veel lopende projecten in favela's in onze stad zijn ingeschreven om al voetballend vooruit te komen in het leven en uit de problemen proberen te blijven. Ik ben nu bezig met los daarvan een nieuw project op te zetten waar kinderen voetballes krijgen en waar we ook scholing gaan geven en proberen de kinderen te voorzien van eten en sociale ondersteuning maar daarvoor is behoorlijk wat geld nodig waarvoor ik hier bij bedrijven maar ook in Nederland probeer dit financieel rond te krijgen.
momenteel is er alleen nog de futsal liga die je kan vinden onder de naam LIFEC in Fortaleza.
Vind ik leuk
Koeien +3825
vrijdag 22 februari 2019 om 09:55
Tof dat je dit soort dingen doet man!
Vind ik leuk
FSCeara +9476
vrijdag 22 februari 2019 om 22:49
ik woon hier en ben gek van voetbal. daarnaast is het ingrijpend als je de kinderen hier ziet. kinderen een beetje ouder als mijn zoon die hier op de straat je raam willen wassen voor verkeerslicht of kunstjes doen voor een beetje kleingeld. terwijl je het zelf redelijk goed hebt dan denk je wel anders over dingen na
Vind ik leuk
FSCeara +9476
vrijdag 22 februari 2019 om 03:26
maar ik begrijp wat je wil zeggen met je verhaal ;)
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2258
donderdag 21 februari 2019 om 22:16
Wat is nu de conclusie van dit verhaal?
Vind ik leuk
Pelemaradona +1074
donderdag 21 februari 2019 om 22:16
Voor het Ned belang,Deal with it....
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2258
donderdag 21 februari 2019 om 22:18
Waar heb jij het over dan? Doe mij is een beetje van die troep die jij gebruikt, lijkt me heftig spul.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1074
donderdag 21 februari 2019 om 22:20
Je snap ook niks he....
Was sarcastisch bedoelt en het meest gebruikte woord(zin) van vandaag...
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 22:20]
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2258
donderdag 21 februari 2019 om 22:30
Of ik snap gewoon jou humor niet.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1074
donderdag 21 februari 2019 om 22:31
Peace..
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 04:04
Maar hoe zit dat nu met dat heftige spul van jou? :P

"Pass me some o that too!" (FR071' moet gewoon niet zo zeuren en delen!.... en jij ook!! :P)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 04:07]
Vind ik leuk
Pelemaradona +1074
vrijdag 22 februari 2019 om 17:08
Mss slaapgebrek😅
Vind ik leuk
The Iceman +16435
donderdag 21 februari 2019 om 22:18
Dat de Mac blijkbaar dé plek van Breda was.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2258
donderdag 21 februari 2019 om 22:19
Touché
Vind ik leuk
Futre +4952
donderdag 21 februari 2019 om 22:21
Rest er slechts één vraag; is dat nog steeds zo?
Vind ik leuk
The Iceman +16435
donderdag 21 februari 2019 om 22:23
Niet om te eten iig, genoeg leuke restaurants in Breda. Maar bij de plaatselijke hangjongeren zal het vast populair zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 22:24]
Vind ik leuk
Mr. O +1624
vrijdag 22 februari 2019 om 01:20
De Mac generatie 😏
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:20
voor een avondje NAC kan je beter naar de plaatselijk Macdonalds gaan i.p.v.. van het stadion
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2258
donderdag 21 februari 2019 om 22:22
Zenden ze bij de mac tegenwoordig ook voetbal uit? Ik dacht dat de mac alleen voor hang Marokkanen en veel te jonge sletjes was?🤔
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:00
Mac NAC 😝😂
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 03:49
Mc-Breda? Wij moeten dr van t weekend heen, zou t niet erg vinden om dr met een 'lekkere vette bek' weg te komen :P
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 03:50]
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 10:15
😂😂 bestaat niet echt hoor.. niet naar mijn weten iig,.. vette bek kan ook bij de KFC, BK hebben we niet meer in Breda 😒
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 15:30
Jammer :P

Ondanks dat die Big Tasty vd Mac een succes is, vind ik de BK's Triple Whopper met (extra) bacon toch altijd nog ietsje beter.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 09:40
Ik vond de whopper altijd al de beste fastfood burger, zat je echt vol van 😁
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 februari 2019 om 09:40]
Vind ik leuk
raymaster +131
donderdag 21 februari 2019 om 22:38
Dat je door veel afwassen goed leert verdedigen......
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 03:50
T is wel een motivatie: Die bal stoppen....


...of weer bordjes wassen!
Vind ik leuk
Leodinho +728
donderdag 21 februari 2019 om 22:17
Prachtige gozer lijkt het mij. Vond het bizar dat niemand hem wegplukte bij Celtic. Wenger had oog voor talent, maar zag het nooit zitten in Van Dijk. Vond het altijd een gemiste kans.
Vind ik leuk
Martinus69 +5810
vrijdag 22 februari 2019 om 08:09
Het was al bizar dat hij bij Groningen werd genegeerd terwijl hij toentertijd al klassen beter was dan de Vrij, BMI, en Veltman... om dat te zien hoef je niet veel verstand van voetbal te hebben... clubachtergrond zorgt ervoor dat velen in dit land met de ogen half dicht voetbal zit te kijken... Beetje dom
Vind ik leuk
Leodinho +728
vrijdag 22 februari 2019 om 10:59
Ja klopt idd, maar vanaf Groningen zou hij eventueel nog naar de top van Nederland vertrekken. Echter, bij Celtic was hij echt een eindbaas. Engelse topclubs hadden dat veel eerder moeten zien. Soms denk ik dat ze incompetente scouts hebben rondlopen. Als je je ziet hoe vaak Portugese en Franse teams jonge spelers scouten en zelfs Dortmund dan denk ik echt dat die Engelsen hun ogen in hun kont hebben ofzo.
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 15:34
Vooraangenomen manie dat een bepaald merk altijd voor een kwaliteit staat, maar dat is onzin. 'Elke speler van Ajax is een topper'.... Nou, Ajax heeft ook flops gehad, en net-nietjes etc..

Ajax mag met zn harses tegen de muur bonken dat ze deze ruwe diamant hebben laten lopen.
En altijd die standaard-shit excuses van 'Maar het is geen Ajax-speler', of 'Hij zou niet in het systeem passen'.

Ik heug me dat men toendestijds ook zoiets meende over Tadic, voordat hij naar Twente ging... En waar speelt Tadic nu?
Of Filip Kostic?
Andreas Granqvist en Marcus Berg waren sterkhouders van Zweden op het laatste WK...

En dan noem ik alleen een paar namen die bij FCG wegkomen.
Vraag een Fries, Arnhemmer, Tukker of een Domstedeling hetzelfde te doen en je hebt een paar A4tjes met 'argumenten' waarom die zgn top-3 doctrine, hópeloos achterhaald is.
Vind ik leuk
Clown123 +751
donderdag 21 februari 2019 om 22:18
Pfff stom verhaal
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:20
Op de fiets naar de training in Groningen vanaf zijn werk in Breda.
Bikkel! 💪🏼
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:25
Das een end fietsen 😂
Vind ik leuk
Joe Benchama +1632
vrijdag 22 februari 2019 om 01:18
Die grap is hierboven al gemaakt, spuit elf.
Vind ik leuk
Mr. O +1624
vrijdag 22 februari 2019 om 01:21
Kijk naar de tijden Joe
Vind ik leuk
Joe Benchama +1632
vrijdag 22 februari 2019 om 05:46
Gozer, net als ieder ander lees ik de reacties gewoon van boven naar onder. Jouw "grap" doet er dus niet meer toe.
Vind ik leuk
Farmer +14383
vrijdag 22 februari 2019 om 03:53
Hier een liedje van ene Armand, die op de Tandem naar Marokko ging op YT:

watch?v=kLHPX3jxVPg

Das nog wel even verder! :P
Vind ik leuk
Rondebal +1032
donderdag 21 februari 2019 om 22:23
En vooral niet in de rijd toen er nog euro-knallers waren ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:25
En nu kan ie zichzelf en zijn komende generaties onafhankelijk voetballen. Mooi
Vind ik leuk
kees ee +933
donderdag 21 februari 2019 om 22:39
wat mij betreft nix moois aan, . . zijn volgende generaties moeten zelf maar zien !?, . . eerst mcdonalds en dan, . . . ??
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:42
Wat jou betreft indd, ik ben een andere mening toegedaan al zou ik ze absoluut eerst laten werken en waarde van het geld leren kennen maar das een tweede
Vind ik leuk
kees ee +933
donderdag 21 februari 2019 om 22:36
. . 3500 per maand zou dan nu 'n mooi salaris zijn, toch ??
Vind ik leuk
Pancev +1186
donderdag 21 februari 2019 om 22:41
En ik maar denken dat het over Gregoor ging... Tevens, toen Virgil geboren werd had ie nog helemaal geen cent te makken, geen zakgeld, niks, nada, nakkes, zo is uit recent onderzoek gebleken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 22:42]
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 08:12
Deze man heeft de juiste mentaliteit! Als je geld wilt als jeugdige dan moet je gaan werken! Op de bank hangen met een controller of een smartphone was er toen niet bij. Virgil van Dijk is een voorbeeld van hoe het hoort.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws