Krasnodar verrast en kegelt Bosz en Leverkusen uit de Europa League

Krasnodar verrast en kegelt Bosz en Leverkusen uit de Europa League

Gepubliceerd: donderdag 21 februari 2019 om 22:52do 21-02-2019 om 22:52

Laatste update: donderdag 21 februari 2019 om 22:55do 21-02-2019 om 22:55

Peter Bosz ligt met Bayer Leverkusen verrassend uit de Europa League. Het Russische FK Krasnodar heeft in Duitsland voor een stunt gezorgd door met 1-1 gelijk te spelen, na de 0-0 van vorige week. Bosz is met Leverkusen alleen nog actief in de Bundesliga, na de bekeruitschakeling van een paar weken geleden.

Bayer Leverkusen - Krasnodar 1-1
Leverkusen kwam vorige week goed weg met een 0-0 gelijkspel bij Krasnodar en hoopte de klus voor eigen publiek te kunnen klaren. Dat liep totaal anders. Bosz kroop met zijn ploeg een aantal keren door het oog van de naald en zag zijn elftal bijzonder slap spelen tegen de Russen. Voor de rust werden er weinig kansen gecreërd door de nummer vijf van Duitsland. 

Een gezapige tweede helft leek uit te draaien op een verlenging van twee keer vijftien minuten, maar in de 84e minuut sloeg Krasnodar snoeihard toe. Magomed Suleymanov legde aan voor een vrije trap en schoot deze knap achter Lukáš Hrádecký. De tijd begon te dringen voor Leverkusen, dat nog razendsnel gelijkmaakte via Charles Aránguiz, maar het was niet genoeg. Na 94 minuten floot de scheidsrechter af.

Chelsea - Malmö FF 3-0
Chelsea presteert slecht in de competitie, maar kan in de Europa League aan het zelfvertrouwen werken. De ploeg van de geplaagde Maurizio Sarri won vorige week al met 1-2 van Malmö en trok ook in Londen de zege over de streep. Het voetbal was opnieuw niet om over naar huis te schrijven, al kon de Zweedse ploeg amper gevaar stichten.

Bankzitter Olivier Giroud profiteerde tien minuten in de tweede helft optimaal van dom balverlies van Malmö. N'Golo Kanté sprintte het halve veld over, gaf de bal aan Willian, die Giroud vervolgens bediende. Ross Barkley viel kort daarna in en besliste het tweeluik met een schitterende vrije trap. Malmö maakte het duel met tien man af na de rode kaart van Rasmus Bengtsson. Callum Hudson-Odoi bepaalde de eindstand vlak voor tijd op 3-0.

Internazionale - Rapid Wien 4-0
Ook Internazionale heeft zich eenvoudig geplaatst voor de volgende ronde van de Europa League. Na de 0-1 van vorige week in Wenen werd het thuis maar liefst 4-0. Rapid maakte geen moment aanspraak op een stunt en liep al snel achter de feiten aan. Matías Vecino maakte er na elf minuten 1-0 van, waarna Andrea Ranocchia de wedstrijd besliste met de 2-0.

In de slotfase werd het via Ivan Perisic en Matteo Politano ook nog 3-0 en 4-0, maar Rapid leek na de 2-0 al niet meer te geloven in een stunt in het Giuseppe Meazza Stadion. 

Overige uitslagen

Benfica* - Galatasaray 0-0
Betis - Rennes 1-3*
Genk - Slavia Praag* 1-4
Dinamo Kiev* - Olympiakos 1-0

Plaats een reactie

Fr071Fr1908 +2234
donderdag 21 februari 2019 om 22:54
Nou fons hier heb je je ambassadeur!👍
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:55
Eigen schuld van Leverkusen...te egoïsme
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2234
donderdag 21 februari 2019 om 22:57
Egoïstisch*
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 00:20
Ik keur hem goed omdat politici propagandaboekjes uitbrengen met eigen verzonnen woorden als "economisme".
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:57
Naja, Krasnodar is ook wel heel inform hoor. Staan 2e in de competitie met een goed doelpuntensaldo en maar 1 puntje achter op Zenit.
Daar kan je nou eenmaal van verliezen. Irritante ploeg om tegen te spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 22:58]
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:00
Ach, kom op zeg. Dit moet je over twee wedstrijden altijd winnen. Hij heeft immers een prima elftal.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:01
Jij denkt een beetje te makkelijk over de Russische competitie, gekke Henkie. Maar goed jij bent zo een oer hollandse Fries. Jij kijkt waarschijnlijk niet naar clubs buiten je omgeving.
Dus ik snap dat dit iets nieuws voor je is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:02]
Vind ik leuk
Mo +12854
donderdag 21 februari 2019 om 23:02
Dit heeft Leverkusen echt volledig aan zichzelf te danken, zijn 5 klasse beter dan die Russen.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:17
Nou leg dat maar eens uit aan onze Poolse vriend van hierboven.
Vind ik leuk
Mo +12854
donderdag 21 februari 2019 om 23:54
Ja die hebben er geen verstand van ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:55
Zo'n talentvol elftal en dan uit de EL worden geknikkerd door wereldploeg Krasnodar.

Bijna knap dit.
Vind ik leuk
appeltje +3539
donderdag 21 februari 2019 om 23:00
Krasnodar speelde best aardig hoor. Doen niets onder voor Leverkusen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:03]
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:24
Precies. Uitermate verdiend van Krasnodar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:24]
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 00:21
De van bronkhorst trofee.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:56
Wat een kutavond zeg!
Leverkusen met Peter Bosz eruit.
Club Brugge met Vormer en Denswil eruit.
Sporting met Keizer en Dost eruit.
NL gezakt op UEFA-ranking.
Bedankt psv.

Wat is voetbal eigenlijk toch een kutsport...
Vind ik leuk
Dezeun +6225
donderdag 21 februari 2019 om 22:58
Natuurlijk is allemaal de schuld van psv
Vind ik leuk
Biennie +2464
donderdag 21 februari 2019 om 23:00
Niet alles, een klein deel is ook jou schuld!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:06
En voor de rest is het de schuld van de Rabobank.

(even een klassiekertje voor het slapen gaan)
Vind ik leuk
Vamos7 +10933
donderdag 21 februari 2019 om 23:09
Hey Bienniewies.
Vind ik leuk
Biennie +2464
donderdag 21 februari 2019 om 23:13
Hey Bienkangeen10woordenzonderfoutenschrijven.
Vind ik leuk
Vamos7 +10933
donderdag 21 februari 2019 om 23:15
Bienniewies was je vorige account toch?
Vind ik leuk
Donny Black +1490
donderdag 21 februari 2019 om 23:20
Nee, zijn toekomstige :P
Vind ik leuk
Biennie +2464
donderdag 21 februari 2019 om 23:26
Ik heb vele namen maar Bienniewies ben ik niet, jij daarentegen bent inderdaad nie wies.
Vind ik leuk
Vamos7 +10933
donderdag 21 februari 2019 om 23:30
Leugenaar.
Vind ik leuk
Biennie +2464
donderdag 21 februari 2019 om 23:39
Ik spreek in dit geval toch echt de waarheid.
Heb ene paar maanden geen account gehad, een van mijn accounts was wzazwdb dus wellicht gaat er een lampje branden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 00:23
De schuld van de dikke bij de plus!
Vind ik leuk
Donnygo +4828
vrijdag 22 februari 2019 om 12:28
Niet alleen PSV natuurlijk maar helaas hebben die de laatste 3/4 jaar niet echt heel veel punten behaald, Feyenoord en Az ook niet hoor maar voor de 'beste' club van Nederland is het wel heel weinig.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2234
donderdag 21 februari 2019 om 22:58
Ja want keizer en bosz hebben verloren door psv? Misschien moet jij je bedje op gaan zoeken?
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:13
Nee, maar als PSV niet zo'n schijtvoetbal in de CL had gespeeld, had NL gewoon boven Oostenrijk gestaan, ze hadden helemaal niet bang hoeven zijn voor Inter, en dan doel ik vooral op de thuiswedstrijd. Tottenham stelt ook al jaren bar weinig voor in Europa.

Idd een beetje kortzichtig van mij om alleen PSV de schuld te geven, was meer uit frustatie.
Eigenlijk moet je Feyenoord en AZ dit vooral verwijten.
Vind ik leuk
Donny Black +1490
donderdag 21 februari 2019 om 23:21
Maar voornamelijk toch wel PSV hahahahahaha
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2234
donderdag 21 februari 2019 om 23:58
Feyenoord mag je dit jaar genoeg verwijten inderdaad, hebben een ontzettend modderfiguur geslagen in europa.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 00:07
Tsja, toch echt ongelofelijk. Dit zeg ik als Ajacied.
In Feyenoord zit veel meer. Dat beleid bij jullie en eigenlijk al vele jaren lang. Kan toch echt niet meer.
Ik hoop oprecht dat jullie terugkomen!
Vind ik leuk
Ove +2554
donderdag 21 februari 2019 om 22:58
Professor Bosz,uit de beker,en uit de Europacup
Vind ik leuk
VA1 +2903
zondag 24 februari 2019 om 09:37
Ho ho, zelfbenoemde (amateur) professor.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
donderdag 21 februari 2019 om 22:58
Tottenham,Inter en Barcelona....
Hier kon Psv niks aandoen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 22:59]
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 22:59
Spurs nog net wat gevaarlijker dan Tottenham.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
donderdag 21 februari 2019 om 23:00
Thnks,Foutje...
Vind ik leuk
Futre +4819
donderdag 21 februari 2019 om 22:58
Ga lekker naar bed, kijk je meisje lief aan en vol met je snuitje er in. Dan sluit de deze avond tenminste goed af.
Vind ik leuk
j-roen11 +2134
donderdag 21 februari 2019 om 22:58
Beetje lullig om bedankt psv te roepen. Feyenoord nergens dit seizoen, ajax afgelopen seizoen nergens... hebben er met zijn allen een potje van gemaakt...
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:15
Sorry was idd meer frustatie, maandenlang sta je nog boven Oostenrijk, om vervolgens toch ingehaald te worden...
Das balen.
Feyenoord mag je dit iid veel meer verwijten...
Vind ik leuk
Donny Black +1490
donderdag 21 februari 2019 om 22:59
Neuken is een kutsport... .. . I thank you :)
Daarbij is voetbal veruit de beste sport die er is... .. .
Als je iets wil zien dat saai is, ga basketbal kijken of baseball... .. . boooooooooooooooooooooooooooooring
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:17
Als Ajax dit seizoen kampioen wordt, denk ik vast weer wat anders over voetbal! ; ) ❌❌❌
Vind ik leuk
Donny Black +1490
donderdag 21 februari 2019 om 23:19
One can only hope my brother :)
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:22
Komt goed broer ; )
Vind ik leuk
Sanji +1309
donderdag 21 februari 2019 om 23:01
Juist goed, portugal en belgie zijn concurrenten op die lijst.
Vooral als over 2 a 3 jaar het goede jaar van belgie vervalt.
Vind ik leuk
AVDV +1382
donderdag 21 februari 2019 om 23:05
Ja voorals als je voor Ajax bent, wat een kut leven heb je dan!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:19
Hoezo, kben er ontzettend trots op on een Ajacied te zijn hoor. Daardoor is mijn leven niet kut ofzo...

Vind ik leuk
AVDV +1382
vrijdag 22 februari 2019 om 07:23
Fase 1: Ontkenning
Vind ik leuk
psvfan1913 +7585
donderdag 21 februari 2019 om 23:21
Behalve de 2 laatste zinnen was ik het volledig met je eens.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:25
Ligt ook voor een groot deel san Feyenoord hoor, die hebben het toch wel aardig verneukt voor NL in Europa.

Vind ik leuk
Vamos7 +10933
donderdag 21 februari 2019 om 22:57
Ik keek op het einde had net zo een zin in een verlening en penalties scoort Krasnodar een knappe vrije trap binnen, jammer. Leverkusen ligt eruit.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:00
Betis uitgeschakeld. Jammer Lainez, je 10 minutes of fame zijn voorbij.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:14
Hij schijnt ook minder talent te hebben dan van tevoren verwacht
Vind ik leuk
kcim +3103
donderdag 21 februari 2019 om 23:01
En weer pakt Bosz geen prijs
Vind ik leuk
pinkelman +4355
donderdag 21 februari 2019 om 23:03
Bosz wint nooit een prijs, daar staat hij voor bekend.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:10
Het was héél verdiend. Van harte gefeliciflapsteerd Krasnodar!
Vind ik leuk
Marco S +6604
donderdag 21 februari 2019 om 23:29
Peter B weer geen prijs..
Vind ik leuk
Benniewies +5360
donderdag 21 februari 2019 om 23:48
Goh verrassend
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
vrijdag 22 februari 2019 om 06:30
Slecht hoor petertje.

Altijd mooi voetbal maar geen prijzen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 06:43
Wondertrainer (lees Godenzoon) Bosz is de KLOS. Adios
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 10:06
Weer een sprookje van bosz die voortijdig klapt.
Vind ik leuk
VA1 +2903
zondag 24 februari 2019 om 09:32
Dus Petertje gaat weer niks winnen...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws