LIVE: De loting voor de achtste finales van de Europa League (gesloten)

LIVE: De loting voor de achtste finales van de Europa League (gesloten)

Gepubliceerd: vrijdag 22 februari 2019 om 13:09vr 22-02-2019 om 13:09

Laatste update: vrijdag 22 februari 2019 om 13:25vr 22-02-2019 om 13:25

Het is zover: de loting voor de achtste finales van de Europa League wordt vrijdagmiddag vanaf 13.00 uur verricht. VoetbalPrimeur houdt je live op de hoogte.

Na de wedstrijden van donderdag zijn nog zestien ploegen in de race in de Europa League. Vanaf de achtste finales kunnen teams uit hetzelfde land ook tegen elkaar loten. Door de vroegtijdige uitschakeling van Feyenoord, AZ en Vitesse doet al het hele seizoen geen enkele Nederlandse club mee aan het hoofdtoernooi van de Europa League.

De clubs die vrijdagmiddag in de kokers zitten: Eintracht Frankfurt, Arsenal, Chelsea, Stade Rennes, Internazionale, Napoli, Dinamo Zagreb, Dinamo Kiev, Red Bull Salzburg, Sevilla, Valencia, Villarreal, Benfica, FK Krasnodar, Zenit Sint-Petersburg, Slavia Praag.

De achtste finales worden op 7 en 14 maart gespeeld. De finale van de Europa League is op 29 mei in het Olympisch Stadion van Baku, Azerbeidzjan.

Lees meer over:Europa League

Plaats een reactie

vrijdag 22 februari 2019 om 13:01
Spannend hoor, Denk dat Feyenoord tegen Trencin loot......;-)
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4429
vrijdag 22 februari 2019 om 13:03
Pff jij moet toch wel ontzettend moe van jezelf worden om de hele dag in je Feyenoord pyjama achter je ondergespoten toetsenbord op Feyenoord af te geven op een forum voor een paar van die duimpies
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:06
Welke duimpies? Ik vind trouwens dat ze de duimpjes moeten vervangen door mee eens / niet mee eens
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
vrijdag 22 februari 2019 om 13:10
Een duim is toch gewoon mee eens
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:14
Is meer vind ik leuk
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
vrijdag 22 februari 2019 om 13:21
Ja op Facebook
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:19
Zelfs een klein beetje sarcasme komt bij jou niet voor, jij die mij 24 uur per dag volgt op VP...........man man, ga lekker bij de recherche werken of zoiets...............#
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:29
Volgend jaar mogen jullie het weer proberen ; )
Vind ik leuk
WilcoS64 +3949
vrijdag 22 februari 2019 om 16:15
Ik denk niet dat ze de kwalificatie halen.
Vind ik leuk
Savior +2524
vrijdag 22 februari 2019 om 13:01
Hopen op arsenal Chelsea!
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
vrijdag 22 februari 2019 om 13:02
Begin de Europa League steeds meer te waarderen
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:03
Als Ajax verliest van Madrid, dan mogen ze niet meer instromen.
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
vrijdag 22 februari 2019 om 13:09
ja dat klopt inderdaad. Maar vind het gewoon steeds leuker dit toernooi te volgen. Vooral na de winterstop
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:07
Finale in Olympisch stadion in Baku?

In Baku zijn nooit Olympische spelen geweest!

Ongeveer hetzelfde als nieuwe Feyenoord stadion:
World Cup stadium Rotterdam, slaat ook nergens op.
Vind ik leuk
rexxo +11575
vrijdag 22 februari 2019 om 13:12
moved
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 13:13]
Vind ik leuk
rexxo +11575
vrijdag 22 februari 2019 om 13:13
Ik vind het niet leuk meer.

Het is heel triest dat er geen NL clubs meeloten.

NL clubvoetbal stelt niks meer voor ook al is Ajax dit jaar redelijk ver gekomen in de CL.
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 22 februari 2019 om 13:53
Eens het is werkelijk waar te triest voor woorden hoe ver we zijn afgedwaald.
Vind ik leuk
rexxo +11575
vrijdag 22 februari 2019 om 13:57
Het is niet normaal, subtoppers konden met een beetje mazzel een paar rondes doorkomen maar tegenwoordig is dat science fiction.

Dat grote geld en de UEFA zijn slecht voor de kleine voetballanden.

Vind ik leuk
1313 +8755
zaterdag 23 februari 2019 om 12:40
Nja, België staat er nog best goed voor hoor. Maar je hebt gelijk, het slaat helemaal nergens meer op inderdaad.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 februari 2019 om 12:41]
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:23
Top, Napoli VS Salzburg. Dan lopen ze tenminste niet meer uit die Oostenrijkers
Vind ik leuk
WilcoS64 +3949
vrijdag 22 februari 2019 om 13:27
Alles weer mooi verdeeld hoor, de warme ballen goed apart gehouden en de kwartfinalisten zijn al weer bekend.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 18:17
Weer knap gedaan hoor ! Geen Spaanse, Italiaanse en Engelse ploegen tegen elkaar .
Hoe doen ze dat toch 🤔
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws