'Feyenoord strikt nieuwe hoofdsponsor en ontvangt miljoeneninjectie'
Feyenoord kan een flinke financiële injectie verwachten door het strikken van een nieuwe hoofdsponsor. Droomparken prijkt minimaal tot de zomer van 2021 op de shirts van de Rotterdammers, meldt De Telegraaf vrijdag.
De deal levert Feyenoord jaarlijks ruim zes miljoen euro op. In januari werd al bekend dat de samenwerking met de huidige hoofdsponsor Qurrent na twee jaar stopt. Droomparken is een keten van vakantieparken in Nederland. Het bedrijf wil de komende jaren uitbreiden naar het buitenland.
Feyenoord hoopt – in afwachting van het nieuwe stadion – dat ook grote partnerships de club een injectie kunnen geven. De meeste kandidaten, zoals een luchtvaartmaatschappij, een online-bettingpartner en het havenbedrijf wachten echter tot het nieuwe onderkomen af is. Doordat De Kuip aan zijn plafond zit, laat Feyenoord momenteel miljoenen liggen ten opzichte van de concurrentie. Alle skyboxen en business-seats zijn uitverkocht en uitbreiding van horeca is onmogelijk.
Daardoor ligt de druk de komende seizoenen nog bij de directie, die moet hopen op grote transfers en goede prestaties in Europa. In de afgelopen zeven jaar is op dat gebied zo'n honderd miljoen euro verdiend, maar die inkomsten blijven onvoorspelbaar.
De Telegraaf bestrijdt desondanks dat er sprake is van een top-twee in Nederland. Feyenoord loopt qua sponsoring hard in op PSV. Waar de inkomsten uit sponsoring in Eindhoven per seizoen dalen (van 17,3 miljoen naar 16,6 miljoen), lopen die in Rotterdam flink op (12,3 miljoen naar 15,2 miljoen). Feyenoord weet bovendien dat die inkomsten verder zullen stijgen.