Schöne verraste vriend en vijand: 'Zo veel wedstrijden, dat is echt niet niks'

Schöne verraste vriend en vijand: 'Zo veel wedstrijden, dat is echt niet niks'

Gepubliceerd: zaterdag 2 maart 2019 om 11:51za 02-03-2019 om 11:51

Laatste update: zaterdag 2 maart 2019 om 16:28za 02-03-2019 om 16:28

Lasse Schöne vindt het erg bijzonder dat hij nu de buitenlander met de meeste wedstrijden in Ajax 1 is. De Deense middenvelder kwam in 2012 transfervrij over van NEC en speelde zich sindsdien keer op keer weer in de basiself bij de Amsterdammers.

In het bekerduel met Feyenoord (3-0 winst voor Ajax) speelde Schöne zijn 270ste wedstrijd voor Ajax en nam hij het record over van Sören Lerby, die 269 keer in actie kwam voor de Amsterdammers. "Dat is wel bijzonder", reageert Schöne voor de camera van Ajax TV. "Zo veel wedstrijden voor een club als Ajax, dat is niet niks. Ik denk niet dat de mensen dat hadden verwacht toen ik hier aankwam."

"Ik werd transfervrij overgenomen van NEC, dus het verwachtingspatroon was niet heel hoog", vervolgt de Deen. "Maar ik wilde wel laten zien dat ik het niveau aankon. Ik hoopte natuurlijk een dergelijk aantal wedstrijden te kunnen spelen. Ik heb ook zeker een aantal mindere en moeilijke periodes gehad, maar ik heb me steeds terug geknokt. Gelukkig hadden de mensen die hier rondliepen geen twijfels bij mijn kunnen."

Plaats een reactie

zaterdag 2 maart 2019 om 11:53
Waarom alle reacties van iedereen weggehaald?
Vind ik leuk
psvfan1913 +7902
zaterdag 2 maart 2019 om 11:55
Nu staan er in ieder geval geen 11 jarige trollen bovenaan, dat scheelt.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 11:59
Klopt ik ben al 19 😂😂😂
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
zaterdag 2 maart 2019 om 13:03
Ik ben al XXXX aantal jaren 19.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 15:55
ouwe snoepert🤣😂
Vind ik leuk
rexxo +11985
zaterdag 2 maart 2019 om 11:57
Heel vreemd idd, we kunnen altijd de stagiaire de schuld geven.
Al die toetsen is ook zo verwarrend als je nieuw bent😁
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 12:00
Nog een keertje dan: Lasse for president!
Vind ik leuk
Tommieman +5921
zaterdag 2 maart 2019 om 12:04
Hey dat is mijn tekst haha. Alleen die was ineens verdwenen 🙈
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 12:06
Opgestaan plaatsje vergaan.
Vind ik leuk
RenW +4257
zaterdag 2 maart 2019 om 13:22
Goede prof, en lijkt me een leuk mens.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 14:33
Ik denk dat t idd wel een relaxte kerel is ja
Vind ik leuk
Ginovanni +21618
zaterdag 2 maart 2019 om 12:13
Ook nog een keertje....

Lasse = Voorbeeldprof = Held
= Ajax foreverrr! 😉
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 maart 2019 om 12:21]
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 12:25
Nou dankjewel maar dat is teveel eer voor mij 😉😉😆
Vind ik leuk
Ginovanni +21618
zaterdag 2 maart 2019 om 13:22
Je bracht me idd op het idee.😂😂👍
Vind ik leuk
frank1971 +2454
zaterdag 2 maart 2019 om 12:23
Omdat er weer een account geblokkeerd is dan zijn de reacties ook weg.
Vind ik leuk
rexxo +11985
zaterdag 2 maart 2019 om 11:54
Is dit topic door de wasstraat gegaan?

Er op er af en weer er op.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 maart 2019 om 11:55]
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 11:55
Ja ik dacht al opeens alle reacties weg!
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
zaterdag 2 maart 2019 om 12:02
Zal wel weer flauwekul hebben gestaan, wat niets met het topic te maken heeft gehad.
Van mij mogen ze dat vaker doen, alle shit weghalen.

OT: Schone is een modelprof, altijd positief met een gezonde dosis werklust en doorzettingsvermogen. Daarnaast nog een sublieme (vrije trap) techniek, wat wil je nog meer ?
Coach voor de jonge Denen in de groep ? Geen probleem, roept u maar. Gewoon een kanjer om in je groep te hebben en ook nog een sympathieke gast...
Vind ik leuk
Jandieze +672
zaterdag 2 maart 2019 om 11:55
Onderschatte speler, nog steeds. Zijn vrije trappen zijn de beste van de eredivisie, inzet altijd goed, soms onzichtbaar maar wel enorm nuttig. Een klasse beter dan vd Beek.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7902
zaterdag 2 maart 2019 om 11:58
Niet mee eens. Vind hem de minste van heel ajax. Groot deel van de wedstrijd onzichtbaar, en komt verdedigend te kort voor een controlerende middenvelder. Zijn vrije trappen zijn wel een wapen, maar daar is Ziyech ook niet slecht in. Van de Beek daarentegen zit overal tussen en loopt zich helemaal de pleurus. Mist alleen overzicht.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 12:01
Schone scoort hoger met vrije trappen dan Ziyech.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7902
zaterdag 2 maart 2019 om 12:03
Dat weet ik ook wel. Maar behalve zijn traptechniek (die die toch nauwelijks nodig heeft als controlerende middenvelder) komt hij in alles tekort. Niet sterk, niet snel, positioneel niet goed genoeg. Maar ja dat is mijn mening. En het is niet zo dat Ziyech er helemaal niks van kan.
Vind ik leuk
Toon N +329
zaterdag 2 maart 2019 om 12:29
Kijk eens naar de statistieken, loopt heel veel, veel balveroveringen en hoog percentage van passes komen aan. Onderschatte voetballer en belangrijk voor evenwicht in team.
Vind ik leuk
RenW +4257
zaterdag 2 maart 2019 om 13:24
Komt in alles tekort. Grappig, en dat na 270 wedstrijden.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
zaterdag 2 maart 2019 om 12:18
Maar om hem voor die 2 goals te laten staan, terwijl Donny er meer als 10 injast en assisten geeft en gif brengt! Schone maakt je geen kampioen, veel te tam
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 12:03
Van de beek heeft juist een geweldig overzicht in de kleine ruimtes
Vind ik leuk
psvfan1913 +7902
zaterdag 2 maart 2019 om 12:06
Vind je? Ik moet toegeven dat ik ook niet alle wedstrijden van ajax kijk. Maar k vind dat die vaak teveel voor eigen succes gaat. Of dat hij hem aflegt op de verkeerde speler. Maar zou best kunnen dat ik net de verkeerde wedstrijden van hem kijk.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 15:31
Als je kijkt naar de assist op dolberg tegen vvv. En de bal op ziyech bij die enorme kans tegen real.
Vind ik leuk
R2 +5344
zaterdag 2 maart 2019 om 12:03
Ik vind Van de Beek ook beter. Maar Schöne's vrije trappen zijn aanzienlijk beter dan die van Ziyech.

Het is jammer dat bij ons de speler met de beste trap ook meteen de meest grillige speler van de competitie is.. Hopelijk staat vanavond Gakpo vanaf de start op het veld.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7902
zaterdag 2 maart 2019 om 12:05
Ik zie nog altijd liever Malen, maar Gakpo is ook goed. Verder mag Rosario ook weleens banken. Zet daar maar Gutierrez neer. Heb je gelijk een veel meer voetballend middenveld.
Vind ik leuk
R2 +5344
zaterdag 2 maart 2019 om 12:10
Gutierrez voor Rosario mag inderdaad wel, alhoewel ik ergens het idee heb dat Gutierrez handelingssnelheid te kort komt. Proberen kan altijd natuurlijk. Ben ook benieuwd hoe Ihattaren het zou doen op de plek van Pereiro.
Vind ik leuk
buddha +10918
zaterdag 2 maart 2019 om 12:41
al stel je er 14 op. wij winnen vanaaf toch van jullie ;)
Vind ik leuk
R2 +5344
zaterdag 2 maart 2019 om 13:16
Succes vanavond! ;)
Vind ik leuk
Jandieze +672
zaterdag 2 maart 2019 om 12:40
Ziyech’s vrije trappenstatistieken zijn veel minder dan die van Schone. Vd Beek is idd te dom voor die positie, is een modale voetballer die bij Willem2 of Utrecht niet zou opvallen. In de ED compenseert Schone zijn wat mindere defensieve kwaliteiten ruimschoots, maar is zijn offensieve meerwaarde groot. Al met al is hij voetballend ook waardevoller voor Ajax dan Frankie de Jong die het in topwedstrijden nooit laat zien.
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
zaterdag 2 maart 2019 om 12:14
is alleen wel te weinig vind ik, aan de andere kant heeft deze specialiteit ons in 2002 door een andere meester(van Hooydonk) aan de UEFA cup geholpen
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 14:37
Voor je laatste zin wel mee eens, maar Van de Beek is echt wel een klasse apart!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 maart 2019 om 14:38]
Vind ik leuk
Jandieze +672
zaterdag 2 maart 2019 om 16:32
Vd Beek is echt doorsnee. Heeft niets speciaals. Voetbalt net zo saai als z’n uitstraling. Vaak domme overtredingen. Met een andere scheids had hij woensdag rood gekregen en daarmee z’n team zwaar gedupeerd.
Vind ik leuk
1904088 +817
zaterdag 2 maart 2019 om 11:55
Zoveel geld en dan staat deze matige voetballer nog in de basis.
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
zaterdag 2 maart 2019 om 12:15
Hahaha, goede grap.
Je hebt er (geen) kijk op😃
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 12:18
Dit dus. T zegt juist heel veel over Lasse!
Vind ik leuk
1904088 +817
zaterdag 2 maart 2019 om 12:22
Vertel eens.... waar blinkt deze man in uit? Buiten zijn prima vrije trap
Vind ik leuk
pietprecies +11835
zaterdag 2 maart 2019 om 12:27
Overzicht en passing.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 11:58
Een nuttige ondergewaardeerde speler. Zou hem graag bij Ajax blijcen zien. Denk dat hij voor de jeugd erg bruikbaar en een voorbeeld zal zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 12:19
Nooit meer weggaan. Kan zeker een goede jeugdtrainer of iets worden denk ik.
Vind ik leuk
The Iceman +16510
zaterdag 2 maart 2019 om 11:59
De Deense Beckham.
Vind ik leuk
pietprecies +11835
zaterdag 2 maart 2019 om 12:26
Reken maar dat als hij binnen 27 meter aan mag leggen in Madrid dat het ze dun door de broek loopt bij Real. Terecht.
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
zaterdag 2 maart 2019 om 11:59
Lasse is grote klasse😊
Ook als hij eens buiten de elf valt, geen onvertogen woord!
Een voorbeeldig prof, een echte Ajacied.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 12:09
Lasse gaat niet weg om het geld !!
Home Sweet Home !!
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
zaterdag 2 maart 2019 om 12:11
een erg onderschatte voetballer
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
zaterdag 2 maart 2019 om 12:21
Oke oke komt die weer.....standbeeld voor Lasse💪💪
Vind ik leuk
pietprecies +11835
zaterdag 2 maart 2019 om 12:25
Lasse is echt een voorbeeld, nooit zeiken of zeuren, 100% inzet en heeft ook zn kwaliteiten.

Zal nooit een “8” scoren maar altijd een 7 ofzo. Komt altijd weer boven drijven en gewoon belangrijk voor het team.

Van mij mag hij nog zo een jaartje doorgaan tussen bank en basis.
Vind ik leuk
Toon N +329
zaterdag 2 maart 2019 om 12:26
Type Schone zou ieder team moeten hebben. Modelprof, geen gezeik, ook niet als hij ernaast staan. Gewoon doorwerken, daarnaast ook goed inzicht in spelletje. Zorgt voor evenwicht in team. Vaak als hij er niet bij was, verloren ze. Niet de snelste, maar door inzicht en techniek compenseert hij dat prima.
Vind ik leuk
Hazelnoot +94
zaterdag 2 maart 2019 om 12:27
Schön weekend...
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
zaterdag 2 maart 2019 om 12:28
veel Ajacieden in de comments de laatste tijd, geen psv/utrecht/feyenoorders te bekennen, OPEENS?!
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
zaterdag 2 maart 2019 om 15:53
ik ben er hoor
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
zaterdag 2 maart 2019 om 15:53
en er zijn ook veel ajax topics he
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 12:30
Ik wel hoor,dragende speler en een echte sportman!
Vind ik leuk
Mr bien +7019
zaterdag 2 maart 2019 om 12:35
Niet de beste speler maar deze man verdiend een standbeeld. Altijd 100% inzet en een voorbeeld prof.
Bied deze man een contract voor het leven aan.
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 2 maart 2019 om 12:39
hij is een voorbeeldprof en een stille kracht van ajax
Vind ik leuk
NvC +8635
zaterdag 2 maart 2019 om 12:59
Wat een held die Schone!
Vind ik leuk
Birdiemann +470
zaterdag 2 maart 2019 om 13:52
Die man is zover gekomen omdat hij een zeer professionele , nooit opgevende voetballer is .
Vind ik leuk
Hulsink +594
zaterdag 2 maart 2019 om 14:40
Schone is een man waar je als club zuinig en trots op moet zijn!
Vind ik leuk
Mo +12959
zaterdag 2 maart 2019 om 14:45
Denk dat alle Ajacieden wel van Lasse houden. Kwam er meerdere keren naast komen te staan maar zeikte nooit, verpestte de sfeer nooit, knokte zich altijd weer keihard terug. Denk echter toch wel dat het volgend seizoen gedaan is, dan is het geen basisspeler meer verwacht ik.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 15:58
vp voetbal gerlateerde toppics graag wa interesseerd mij nou hoeveel potjes hij gespeelt heeft maar ff btw tis wel een held die deense pitbull had m graag in eindhoven gezien maar daar had t me ook weinig geintresseerd hoeveel hij had gespeeld
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 maart 2019 om 15:58]
Vind ik leuk
joeyhop +18
zondag 3 maart 2019 om 00:44
Lasse schone is een soort tegenwoordige mister Ajax, en hij zeurt nooit en knokt zich altijd terug in het team!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws