Gakpo over Ajax: 'Goed voor het Nederlandse voetbal en leuk voor hen'

Gakpo over Ajax: 'Goed voor het Nederlandse voetbal en leuk voor hen'

Gepubliceerd: zaterdag 9 maart 2019 om 22:50za 09-03-2019 om 22:50

Cody Gakpo luisterde zijn basisdebuut voor PSV zaterdagavond op met een assist tegen NAC Breda (2-0 winst). De negentienjarige vleugelspeler hoopt van waarde te zijn in de titelstrijd met Ajax.

Bennett van Fessem
EINDHOVEN

Een cijfer wil Gakpo zichzelf niet geven. "Dat vind ik wel lastig, dat laat ik aan jullie. De trainer heb ik nog niet echt gesproken. Ik denk dat we goed begonnen, voor mezelf meteen een assist. Maar het was een stroeve wedstrijd. Maar we hebben met 2-0 gewonnen en het resultaat telt op dit moment."

Gakpo voelt zich op zijn gemak bij PSV. "Ik denk dat ik goed in mijn vel zit, goed in het team lig. Dan helpen ze mij ook en dan voetbal je gewoon lekker." Hij heeft zichzelf diverse doelen gesteld. "Ik wil zo veel mogelijk minuten maken dit seizoen, kampioen worden natuurlijk en zoveel mogelijk rendement halen."

De titelstrijd met Ajax bekijkt PSV wedstrijd per wedstrijd, aldus Gakpo. Hij zag de Amsterdammers indruk maken tegen Real Madrid in de Champions League. "Dat hebben ze goed gedaan. Het is goed voor het Nederlandse voetbal en leuk voor hen dat ze door zijn."

Bekijk hieronder het hele interview met Gakpo

Plaats een reactie

Pelemaradona +1075
zaterdag 9 maart 2019 om 22:58
Topper in wording,ga zo door..
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zaterdag 9 maart 2019 om 23:01
Mooie opleidingsclub zijn we
Vind ik leuk
Pelemaradona +1075
zaterdag 9 maart 2019 om 23:02
Warme club..
Vind ik leuk
Mr bien +6985
zaterdag 9 maart 2019 om 23:18
Door je spelers uit te fluiten .
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:22
Het tactisch plan werd uitgefloten..
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 09:25
Ah die nuance kon ik niet echt opmaken uit het gelfuit
Vind ik leuk
pietprecies +11823
zondag 10 maart 2019 om 10:34
不不不不
Vind ik leuk
Pelemaradona +1075
zaterdag 9 maart 2019 om 23:23
Moet hij tegen kunnen als hij hogerop wilt..
Vind ik leuk
TheManager +718
zondag 10 maart 2019 om 08:16
Tja er bestaan geen warme clubs, overal wordt er gefloten, laatst floot ik zelf naar een dame, maar die werd daar ook niet warm van.

Dat fluiten vindt ik ook zo slecht, snap best dat je jouw ongenoegen uit, maar ik heb er zelden een speler beter van zien soelen of een team er beter door zien presteren. Juich liever de goede dingen toe en stimuleer hen om vol voor het supporterspubliek te strijden en vechten op het veld.
Vind ik leuk
aimdam +781
zondag 10 maart 2019 om 09:20
Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
Henk020 +302
zaterdag 9 maart 2019 om 23:24
Saai bedoel je!
Vind ik leuk
Pelemaradona +1075
zaterdag 9 maart 2019 om 23:27
Is iedereen mee eens..
Vind ik leuk
bert +556
zondag 10 maart 2019 om 07:54
Je bedoeld dat het publiek ze de gehele wedstrijd uitfluit
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 07:58
Klopt , ik kan de warmte zelfs aan de andere kant van het land voelen. Hei is dus niet de CO2 die zorgt voor een hogere temperatuur. Het is PSV!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:10
Zoist broer.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:20
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:21
Psv de opleidings club en ajax de koop club. Het kan raar lopen..

Overigens stonden er vandaag 9 nederlanders in de basis!!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:38
Staan die er ook volgend jaar in de CL als je weer met 2 punten naar huis gaat?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:34
Touch矇 boertjes hebben het zwaar. Ajax komt eraan
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 08:49
Ik hoop het wel. En dan aangevuld met 2 goede aankopen. Mischien halen we dan wel weer 3 punten..
En we hopen natuurlijk ook dat ajax die 3 voorrondes succesvol doorkomt..
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 08:53
Ach t was maar een grapje. PSV doet t goed met de jeugd maar je moet wel uitkijken dat t niet to much wordt. Vooral in de CL kan je niet met allern maar jeugd spelen. Dit heeft Ajax wel aangetoond.
Vind ik leuk
roma1900 +67
zondag 10 maart 2019 om 10:07
Het zijn NAC en Exelsior als je daar niet van kan winnen kan je er beter mee ophouden
Vind ik leuk
mortagon +1374
zondag 10 maart 2019 om 01:14
En hoeveel komen daarvan uit de eigen jeugd? En hoeveel komen er bij ajax uit de opleiding die vandaag in de selectie zaten dat is bijna meer dan de eigen opgeleide spelers
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 08:43
Toch alleen malen en bergwijn? Of nog andere?
Vind ik leuk
mortagon +1374
zondag 10 maart 2019 om 10:16
Ook rosario
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 02:07
De opleidings club??hebben ze nog een lange weg te gaan.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 08:44
Natuurlijk. Maar ergens is het wel leuk hoeveel eigen jonge spelers er nu in staan. Dat zijn we bij psv niet gewend..
Vind ik leuk
mortagon +1374
zondag 10 maart 2019 om 10:18
Ik weet nog 10 jaar geleden ongeveer dat psv tegen arsenal speelde was toen een record met 21 buitenlanders in het veld. Dus ze doen het al stuk beter.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 10:30
Klopt ja is alleen maar goed dat ze deze weg ingaan
Vind ik leuk
Elohim +1425
zondag 10 maart 2019 om 09:52
9 Nederlanders is zeker goed nieuws en al helemaal als je er mee wint.
Het zecht echter op zichzelf niets over psv als opleidingsclub.

Ik zie psv gewoon nog achterop lopen: Ajax van nationaal naar internationaal en psv van provinciaal naar nationaal..
Vind ik leuk
roma1900 +67
zondag 10 maart 2019 om 10:05
Ajax koopt nu wat het nodig heeft PSV koopt rotzooi en de jeugd is ook gekogt
Vind ik leuk
roma1900 +67
zondag 10 maart 2019 om 10:00
Ja met 30 mil aan spelers op de bank
Vind ik leuk
VetPens +183
zaterdag 9 maart 2019 om 23:04
Deze jongen vind ik een volwassen indruk overbrengen voor zijn leeftijd. Denk ook zeker een topper in wording..
Vind ik leuk
Uthan +16
zaterdag 9 maart 2019 om 23:01
Xxxxxxxxxxxxxxxxcccxxxccccc
Vind ik leuk
Beste PSV +289
zaterdag 9 maart 2019 om 23:03
We zijn trots op je manneke en ga zo door...Ik ben sinds 2 jaar al fan van je en jij gaat t waar maken iig kwaliteiten zat
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 23:04]
Vind ik leuk
stratumseind +195394
zaterdag 9 maart 2019 om 23:10
goei menneke onzen Cody
Vind ik leuk
jari11 +3520
zaterdag 9 maart 2019 om 23:28
Ik vind dat jullie een eigen landje mogen krijgen, ik snap niks van dat taaltje..
Vind ik leuk
stratumseind +195394
zaterdag 9 maart 2019 om 23:29
hebben we al
Vind ik leuk
Vak-T +1806
zaterdag 9 maart 2019 om 23:12
Heerlijke speler die Gakpo.
Passeert makkelijk geweldige voorzet.
Toekomstige basisspeler,!!
Vind ik leuk
Oud Fluks +1089
zaterdag 9 maart 2019 om 23:42
Loopt niet meer in Eindhoven en de wedsyrijd in Amsterdam kan wel eens de kentering zijn want Ajax wint wel alles met overmacht en scoort heel gemakkelijk en speelt ook veel beter in de Nederlandse competitie !
Vind ik leuk
Beste PSV +289
zaterdag 9 maart 2019 om 23:46
Zo is dat waarom zou ik ajax de CL beker niet gunnen? Omdat ze straks in Amsterdam roepen we hebben meer Europese prijzen dan PSV of wie is de laatste Nederlandse club die CL heeft gewonnen? Lekker belangrijk en laat ze zover mogelijk komen en punten scoren voor NLSE voetbal
Vind ik leuk
AFP +2976
zaterdag 9 maart 2019 om 23:58
Verdomd die Gakpo is realistischer dan sommige van die schijt PSV-supporters hier op VP. Leuke jongen die Gakpo. Als PSV niet oppast gaat hij naar Ajax.
Vind ik leuk
bartjeee +1480
zondag 10 maart 2019 om 00:17
Haha grapjas die jongen speelt daxht ik vanaf zijn 7de voor psv en is enhoven geboren denk jij nou echt dat die ooit naar ajax zal gaan? (Of het was sarcasme wat je zei dat kan nutuurlijk )
Vind ik leuk
AFP +2976
zondag 10 maart 2019 om 01:39
Ha ha voor jou een vraag voor mjj een weet.....
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 02:26
kijk maar naar Cruijff ging ook naar Feyenoord
Vind ik leuk
AFP +2976
zondag 10 maart 2019 om 10:31
En Kieft, Vink, Reiziger, Oyer, Vanenburg, Lerby, Arnesen en nog veel meer gingen ook naar op hun oude dag naar PSV.
Gakpo is denk ik wel welkom bij Ajax en moet je zien na 1 seizoen wordt hij een sterkhouder en topper.
Vind ik leuk
AFP +2976
zondag 10 maart 2019 om 10:42
Het was een sarcasme, maar de realiteit is dat als Gakpo zo'n uitspraak doet hij Ajax toch wel een club naar zijn hart vindt. En dat hij in Edhv geboren en getogen is zegt totaal niks. Frenkie komt van Arkel, Zoet van Veendam, Dumfries uit Zuid-Holland, Afellay uit Utrecht, Luuk uit Doetinchem, Bergwijn uit Amsterdam e.o. en ga zo maar door. PSV moet een team rondom Gakpo en Ikhatarren en Bergwijn, Lammers, Sadilek samenstellen en Van Bommel moet niet steeds met een andere opstelling komen. Ik bespeur wat onrust bij Mark, het spel is na de winterstop al aan slijtage onderhevig, de resultaten worden moeizaam bereikt en ik verwacht dat dit PSV nog en domper krijgt.
Terug naar Gakpo, je mag niet aan de indruk onttrekken dat Gakpo het beter vindt om bij een ploeg met wereldfaam als Ajax dan een anonieme ploeg als PSV tot de selectie te behoren. Voor hemzelf.
Niks met arrogantie te maken maar met de huidige waarheid.
Vind ik leuk
Beste PSV +289
zondag 10 maart 2019 om 00:48
Helemaal mee eens en laten we dat maar niet hopen en dat Bazoer niet vergeet die naar Ajax ging en Bergwijn zegt doe maar niet daar heb je niets te zoeken maar snap wat je bedoelt hoor
Vind ik leuk
Retweet +751
zondag 10 maart 2019 om 00:20
PSV gaat niet winnen in Amsterdam...
Tegen 12 man is niet te voetballen....let maar op daar gaan vreemde beslissingen vallen eind maart...
Vind ik leuk
Beste PSV +289
zondag 10 maart 2019 om 01:19
Winnen hoeft ook niet gelijk is genoeg zolang maar verschil 2 p blijft
Vind ik leuk
markie +2770
zondag 10 maart 2019 om 08:07
Prima, want bij Vitesse en az uit gaan jullie ook niet winnen
Vind ik leuk
Isakson +196
zondag 10 maart 2019 om 11:00
Mooi leuk voor hen dat is hetzelfde als onuitgesproken desinteresse.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws