NOS heeft nieuws: Er is versnelling in de transfer rond Matthijs de Ligt

NOS heeft nieuws: "Er is versnelling in de transfer rond Matthijs de Ligt"

Gepubliceerd: zondag 10 maart 2019 om 20:07zo 10-03-2019 om 20:07

Laatste update: zondag 10 maart 2019 om 20:25zo 10-03-2019 om 20:25

De transfer van Matthijs de Ligt zou spoedig rond kunnen komen. Dat meldde NOS-verslaggever Joep Schreuder voor de wedstrijd Ajax - Fortuna Sittard. 

"Er is versnelling in de transfer rond Matthijs de Ligt. Dat horen wij van diverse kanten", zei Schreuder zondagmiddag. "Het zou vrij snel rond kunnen zijn met een bepaalde ploeg."

Schreuder weet niet met welke club er mogelijk een akkoord is. "Juventus of FC Barcelona? Dat moeten we in de gaten houden. De Ligt heeft een voorkeur voor Barcelona, dat ook meer geld heeft."

Schreuder vertelde het De Ligt-nieuwtje voor de wedstrijd tussen Ajax en Fortuna en voor het gebruikelijke interview met Erik Ten Hag. Hij vroeg Ten Hag hoe hij omgaat met transferperikelen, maar de Ajax-trainer wilde liever over actuele zaken spreken. "Dat vraag je me nu? Laten we het over Fortuna hebben, haha. Dat is de actualiteit."

Poll

Waar moet De Ligt heen?

(14026 stemmen)

Plaats een reactie

Mazraoui +3187
zondag 10 maart 2019 om 20:09
Hoezo tijdens het seizoen. Gewoon wachten tot de zomer
Vind ik leuk
buddha +10918
zondag 10 maart 2019 om 20:23
zo snel mogelijk juist. dat scheelt een hoop topics. en een hoop irritatie( zoals met de jong) dat waren er toch veels te veel. 100 x dat hij akkoord zou zijn met PSG. ze wisten het zeker.... en 943 topics verder wisten we nog niets. alleen dat zn nichtje een neefje was geworden, en meer van dat soort onzin.
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
zondag 10 maart 2019 om 20:30
Ja vind gewoon moet helemaal geen onderwerp zijn andere clubs. Straks wil Ziyech ook alvast ergens tekenen of krijgt een ander te horen dat hij niet weg mag. Allemaal onnodige onrust. Gewoon wachten tot iets van 1 juli
Vind ik leuk
buddha +10918
zondag 10 maart 2019 om 20:32
nee joh. ik als niet Ajacied mag die onrust wel ;)
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:27
Barcelona is bang dat ze Matthijs mislopen nu hij zo aan de weg timmert in Europa.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 23:15
Als hij verkocht wordt gaat oe pas weg na het seizoen.
Vind ik leuk
Mario 1 +2384
maandag 11 maart 2019 om 08:01
Waarom gooit Ajax de deur niet dicht.
En in een persbericht naar buiten brengen dat er niet onderhandeld wordt in het lopende seizoen ( zal waarschijnlijk niets van aangetrokken worden )
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
zondag 10 maart 2019 om 20:09
Joepie!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:09
Zal gewoon in de zomer gaan. Niet eerder en niet later.
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 10 maart 2019 om 20:13
joh wat een nieuws ..... hij kan ook niet eerder weg namelijk
iets met transferwindow
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:18
Noemen ze dat zo tegenwoordig?
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 10 maart 2019 om 20:19
bij mijn weten wel
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:20
Dan zal het zo zijn
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1174
zondag 10 maart 2019 om 20:21
Faal
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:29
In Kazachstan, Zweden en Noorwegen duurt de transferperiode nog ongeveer 3 weken. Maarja, ik zie de Ligt niet snel naar Kairat Almaty of Tromsø vertrekken...
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:53
Ik zei niet alleen dat ie niet eerder weg kan, ook later :)
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:56
Toch weer uit je holletje gekropen knul, alles rond het grootste talent van Nederland is nieuws
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 10 maart 2019 om 22:49
ach jochie toch , heb ook jij me gemist?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:58
Nee het was een te euforische week om je te missen, sorry
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 10 maart 2019 om 23:01
heb je voor het eerst zonder zijwieltjes gefietst dan?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 23:02
Haha bijna
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 10 maart 2019 om 23:04
blijven oefenen dan , het lukt je vast wel een keer
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 05:51
Haha sterke reacties weer en gelukkig zo onvoorspelbaar
Vind ik leuk
voebtalie +2378
zondag 10 maart 2019 om 20:10
Als hij wilt leren om een nog betere verdediger te worden dan gaat hij een paar jaar in Italie spelen om op zijn 22e naar Barca te verhuizen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
zondag 10 maart 2019 om 20:10
Ben wel klaar met Barcelona en hoe ze ons succes proberen te kapen, lekker naar Juve gaan en je verder ontwikkelen naast Chiellini!
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
zondag 10 maart 2019 om 20:16
en doet Juve niet? Niet tegen te houden dit. Het zij zo.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
zondag 10 maart 2019 om 20:47
Juve roept niet dat hun Frenkie Real uitschakelde, Juve roept niet na de wedstrijd dat ze de Ligt ook nog willen, Juve roept niet dat onze spelers het Juve DNA hebben...

Barcelona gedraagd zich respectloos richting Ajax, Juve niet...
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
zondag 10 maart 2019 om 21:52
vind het allemaal wel meevallen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
zondag 10 maart 2019 om 22:00
Dan heb je niet goed genoeg opgelet in de media en op social media. Sowieso al arrogant toch, dat je bij het tekenen van zijn contract in Januari vraagt of hij Real voor hun wil uitschakelen, dan ben je toch een arrogante zak hooi, welke speler gaat er nou met die intentie het veld in?

Barcelona is een intense schijtclub geworden nadat alles zo mooi leek in de jaren onder Laporta, maar toen Rossel het overnam dacht die gek het allemaal beter te weten en ging alles anders doen, ondanks dat Barca net meer dan 5 jaar de voetbalwereld domineerde en de succesvolste periode uit de club geschiedenis kende.

En zie wat er gebeurde, Barca ging Real kopieren en hun koopwoede nadoen en prompt wint Real 4x de CL in 5 jaar en is de dominantie van Barca afgebroken en is Real gaan domineren.

Nee, die schijtclub heeft niets meer met de Cruijff visie te maken, dat bewezen ze andermaal door die debiele transfers van Vidal en Boateng, geen visie, geen idee en zeker niet Johans visie.
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
maandag 11 maart 2019 om 09:01
wat een afgunst. Ik heb zulke berichten schouderophalend gelezen.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:10
verrassend.. toekomstig aanvoerder van Nederland. Lang niet meer zo een talent gezien!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:11
Hij is echt goed he
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 20:11]
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:16
Bizar!!!
Vind ik leuk
buddha +10918
zondag 10 maart 2019 om 20:25
waarom aanvoerder ? laat hem maar gewoon goed spelen dat is zat.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:26
Tuurlijk tuurlijk, maar ik zeg toch ook toekomstig. Die jongen heeft inprincipe alles in zich
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:12
Bayern München
Vind ik leuk
MagicFeeling +4150
zondag 10 maart 2019 om 20:12
Joep Schreuder ----> NAC Tv....

Oke, next!
Vind ik leuk
Yoink +422
zondag 10 maart 2019 om 20:13
Dat mensen het hier überhaupt nog hebben over 'gewoon in de zomer' haha...

Alsof ie nu weg kan, terwijl de transfermarkt dicht is. Een ploeg kan echter wel al een overeenkomst sluiten voor komende zomer inderdaad. Dat zal dus ook de insteek zijn.

Zal Barcelona wel zijn.
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 10 maart 2019 om 20:13
dat word bayern munchen
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
zondag 10 maart 2019 om 20:17
*wordt
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 10 maart 2019 om 20:18
ok goet wad jij wil
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:20
Bijna grappig, probeer het nog eens
Vind ik leuk
Rabarber +4417
zondag 10 maart 2019 om 20:29
Hij is veel te druk met zichzelf liken joh.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:33
Anna uit amsterdam is zijn 2e account en hij heeft er nog.
Vind ik leuk
Rabarber +4417
zondag 10 maart 2019 om 20:21
Haha het is echt basisschool-niveau, die Stratum.
Vind ik leuk
Rabarber +4417
zondag 10 maart 2019 om 20:18
Nou dat is ook raar dat hij naar de absolute top gaat. Jij hebt hier maandenlang volgehouden dat de Ligt een overhypte prutser was. Maar je zult nu wel weer terugkrabbelen dat het allemaal niet waar is, zoals je altijd doet.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 20:19]
Vind ik leuk
Xienix +159
zondag 10 maart 2019 om 20:13
Waarom zou Ajax überhaupt in onderhandeling gaan? Geloof hier helemaal niets van!
Vind ik leuk
Dezeun +6297
zondag 10 maart 2019 om 20:19
Waarom niet de ligt vertrekt sowieso van de zomer
Vind ik leuk
Ajax.nl +916
zondag 10 maart 2019 om 20:25
Nou stel er komt een club en ze bieden 80 mil dan gaat ajax echt wel onderhandelen. Dit zijn bedragen die je gewoon niet kan/mag weigeren. De ligt is een talent die ondanks zijn 19 jaar gewoon klaar is voor een stap omhoog. We hebben perr en lisandro maar ik hoop dat Jan vertongen ook terug komt. Middenveld als Ziyech gaat en frenkie (barca) zou ik doan en odegaard halen. Verder als er iemand komt voor dolberg gewoon max eruit halen en lammers halen, want ik hou van dolberg hoor maar hij staat gewoon helemaal stil.
Vind ik leuk
buddha +10918
zondag 10 maart 2019 om 20:30
waarom zou Ajax niet in onderhandeling gaan ? je kan maar beter weten voor hoeveel die weggaat. dan kan je daar op anticiperen en op zoek naar een vervanger. ik denk niet dat Schuurs er al klaar voor is.
Vind ik leuk
Xienix +159
zondag 10 maart 2019 om 21:10
Ajax zou gewoon de onderhandelingen af moeten houden. Komende 4 weken zal komend seizoen bepalen. Om rust te creëren zou ik persoonlijk alle uitgaande transfers tot Minimaal April uitstellen.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
zondag 10 maart 2019 om 20:15
Daar gaan we weer😅
Vind ik leuk
Cantonoy +55
zondag 10 maart 2019 om 20:18
Wat een talent. Hier kunnen we nog jaren van genieten.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:19
Ja logisch na dinsdag, maar dan nog wel een tiental miljoentjes erbij
Vind ik leuk
mackie +19
zondag 10 maart 2019 om 20:20
Ik denk dat hij naar Real Madrid gaat, vond het opvallend hoe hij over Sergio Ramos sprak over de al dan niet bewuste gele kaart.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:20
Die gaat naar Juve, samen met Ramos.
Vind ik leuk
mackie +19
zondag 10 maart 2019 om 20:21
Dat kan ook
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:21
115.000.00 compensatie voor een te goedkoop verkochte de jong !!
MAAR HET ZOU RAAR ZIJN DAT ALFRED SCHREUDER DAT ZOU ZEGGEN..
Deze mogen zich helemaal niet over loslaten !!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 20:22]
Vind ik leuk
Nr14always +4043
zondag 10 maart 2019 om 20:21
Ik geloof er weinig of niets van.
Vind ik leuk
Fr koln +64
zondag 10 maart 2019 om 20:22
Wat een verdediger zeg!
Hoop naar barca toe
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:23
Broodje aap verhaal dus !!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:26

Mooiste ploeg
Vind ik leuk
Dj Storm +458
zondag 10 maart 2019 om 20:26
Hahaha, Juventus of Barcelona? Gozer gaat gewoon naar München
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4471
zondag 10 maart 2019 om 20:29
Juventus kan de bedragen voor De Ligt ook betalen.. Hoezo meer geld?
Vind ik leuk
74ratje +731
zondag 10 maart 2019 om 20:33
Of PSG. Geld zat over, nu ze Frenkie misgelopen zijn.
Vind ik leuk
Isakson +283
zondag 10 maart 2019 om 20:35
TE LIGT?
Vind ik leuk
Muscles +1770
zondag 10 maart 2019 om 20:38
Nieuws? Geen nieuws.....
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
zondag 10 maart 2019 om 20:41
Lekker team Ajax,iedereen werkt voor elkaar..
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:43
laat mathijs maar naar bayern gaan, daar krijgt hij gelijk een basisplaats en ik zie hem elke week spelen
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:44
Is het geen idee om gewoon te wachten tot er écht nieuws is?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:45
als de ligt naar barca gaat moeten ze hem ruilen voor lenglet + 40 mil ofzo want die lenglet is echt te goed om 3e of 4e verdediger te zijn
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:47
Man. City
Vind ik leuk
Rodapaus +6157
zondag 10 maart 2019 om 21:05
Eindelijk gaat ie naar Roda
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:05
Hij gaat voor 81 miljoen naar Barcelona
Vind ik leuk
Gerro +9044
zondag 10 maart 2019 om 21:38
In de huidige markt die nog verder gaat ontploffen is dat een schijntje
Vind ik leuk
Het Brein +4814
zondag 10 maart 2019 om 21:08
Ik hoop Bayern, daar past hij wel. Barça en Liverpool zou dan weer het mooist zijn, omdat er al Nederlanders zijn..
Vind ik leuk
Isakson +283
zondag 10 maart 2019 om 21:09
Wij vorige week voor € 500 naar Barcelona
Vind ik leuk
Oud Fluks +1097
zondag 10 maart 2019 om 21:30
Hopelijk gaat hij naar Barca toe die toch al in de media heeft laten blijken hem te willen halen en hopelijk luisterd hij naar zijn gezonde verstand en niet naar die Raiola die hem naar Juventus wil laten gaan waar hij schijnbaar meer geld krijgt voor de Ligt dan bij Barca die zijn rare praktijken door heeft !
Vind ik leuk
Gerro +9044
zondag 10 maart 2019 om 21:37
Lekker bij Ajax blijven wie wil er nou weg als je succes heb of is geld het enige wat telt. Verder moeten ze bij Ajax echt het beleid bij stellen namelijk geen transferonderhandelingen tijdens het lopende seizoen. Daar heb je straks 3 maanden de tijd voor.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 21:37]
Vind ik leuk
Mo +12959
zondag 10 maart 2019 om 21:37
Bij Juve heb je in ieder geval wel de garantie dat je volgend seizoen gewoon in de basis staat naast Chiellini.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:52
Niet alles hoeft naar Juve toe hè;)
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:46
ik denk dat ze allebij voor de juve hadden moeten gaan als ik na de leeftijd van zowel messi,suares,busqets kijk zijn die er niet meer zolang en denk niet dat die makkelijk te vervangen zijn dus juve of psg word de absolute top mits mbappe blijft let maar op barca valt straks met een afscheid van messi ver achteruit
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 21:47]
Vind ik leuk
Gerardovic +115
zondag 10 maart 2019 om 21:48
Barca, 105m
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:53
Hij moet nog en paar jaar bij Ajax blijven. Hij is nog jong tijd genoeg om van club te wisselen
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:58
Er wordt nu gefocused op de wedstrijden. Het contact komt aan het einde van het seizoen. Zelfs als et nu al rond is.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:09
Lekker naar Liverpool gaan.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:32
Dat weet alleen hij. Persoonlijk denk ik dat hij bij Juve direct een basisplaats kan invullen
Vind ik leuk
AlecBlc +1636
zondag 10 maart 2019 om 22:44
Dit artikel is de grootste onzin, De Ligt heeft zelf aan gegeven dat hij fan is van Atletico en niet van Barca.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13622
zondag 10 maart 2019 om 22:46
Het "nieuws" is dus, dat er geen nieuws is.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 23:53
Barca, Juve of Bayern allemaal topclubs. Je kan wachten tot de zomer en dat ze ondertussen iemand anders hebben gehaald. Als je volgend seizoen niet meer voor je club wil spelen is de keuze toch niet zo moeilijk?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 23:58
Dat Matthijs zeer waarschijnlijk volgend jaar niet meer bij Ajax speelt is wel erg groot. Bij welke ploeg ? de ploeg die een berag van rond de 100 miljoen neerlegt lijkt me
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 00:51
#stay@ajax!
Vind ik leuk
DQA +61
maandag 11 maart 2019 om 04:19
Barcelona's voorzitter melde vorige week dat ze deze maand werk willen maken van De Ligt, dus hij zal ook wel vertrekken naar Spanje.
Vind ik leuk
yuuup +10895
maandag 11 maart 2019 om 05:29
Het ''zou'' ''vrij'' snel rond ''kunnen'' zijn met een ''bepaalde'' club. Mooie journalistiek. Gaan onze belastingcenten hieraan op?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 06:32
Laat ze idd lekker het seizoen afmaken, daarna kijken we wel weer verder
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 07:46
Engeland
Vind ik leuk
Nummer 23 +67
maandag 11 maart 2019 om 08:33
Ach...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:27
Door samen te spelen met Chiellini wordt Matthijs harder en beter. Gouden bal is dan haalbaar. Bij Barca is verdediging niet de meest gewaardeerde linie..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:31
Heerlijk nieuws en en van harte welkom.
Het domineren kan beginnen *doet dansje * nu nog gabriel jesus overnemen van City of timo werner.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:37
Hopen voor NACBreda dat ze hem zo snel mogelijk binnen hebben.... Voordat Willem II hem ophaalt🤣🤣
Vind ik leuk
Gerard86 +13
maandag 11 maart 2019 om 09:38
Het zou een mooie en verdiende transfer zijn. Hij zou ook nog veel kunnen leren van pique. Hopen dat ze hem wel de tijd geven om erin te komen. Dat verdiend hij wel.
Vind ik leuk
ritje +647
maandag 11 maart 2019 om 10:29
hallo ik vind dat de LIGt naar Barselona (FRENKIEDE JONG) of? naar Liverpool met van dijk? Ik ben benieuwd waar hij voor kiest? persoonlijk denk ik naar barselona1 want bij Liverpool is van DIJK al aanvoerder. en 2 kapiteins op 1 schip? mvg ritje
Vind ik leuk
ritje +647