Smeets geniet voor tv én in Amsterdam: 'Ik heb Ajax gezien, dat was kwaliteit'

Smeets geniet voor tv én in Amsterdam: 'Ik heb Ajax gezien, dat was kwaliteit'

Gepubliceerd: zondag 10 maart 2019 om 21:13zo 10-03-2019 om 21:13

Laatste update: zondag 10 maart 2019 om 21:27zo 10-03-2019 om 21:27

Jorrit Smeets ging niet met knikkende knieën naar Amsterdam nadat hij Ajax afgelopen dinsdag uit zag blinken tegen Real Madrid. De middenvelder van Fortuna Sittard kreeg juist extra motivatie.

Bennett van Fessem
AMSTERDAM

"Ik heb ze gezien, ja. Dat was wel kwaliteit", vertelt Smeets aan VoetbalPrimeur. Smeets geniet van de wedstrijden tegen Ajax, PSV en Feyenoord. "Ik vind het alleen maar de mooiste wedstrijden. Ik ben niet het type dat denkt: het wordt moeilijk, maar meer van: geniet ervan en doe wat je kunt doen. Ze zijn een paar klassen beter dan wij, maar we hebben meer kunnen doen dan we hebben gedaan." Ajax won zondagmiddag met 4-0.

Smeets is onder de indruk van het huidige Ajax. "Als je dat ziet, is het mooi om te zien dat ze van de besten van de wereld winnen. Dat zegt wel wat over dit Ajax."

Bekijk hieronder het volledige interview met Jorrit Smeets, die onder meer spreekt over de wedstrijd tegen Ajax en zijn eigen ploeg

Plaats een reactie

zondag 10 maart 2019 om 21:14
Makkelijke winst voor Ajax! Niet vol gas gegeven en toch een ruime winst! Op naar woensdag en zondag en dan op 31 maart de koppositie overnemen van dat clubje uit eindje! Forza Ajax!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:15
Nou in de vorm waar PSV nu in verkeert.. die kunnen gewoon verliezen uit van VVV hoor. VVV is sowieso een lastig ploegje om tegen te spelen. Beetje het Torino van Nederland.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 21:16]
Vind ik leuk
Holadiejee +2841
zondag 10 maart 2019 om 21:30
Blijf hopen en dromen mensen!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:35
Jij ook, dat ze eens de poule fase doorkomen.....
16 Internationale wedstrijden achter elkaar geen winstpartij is zelfs voor jouw clupje stumperig...….
Vind ik leuk
Holadiejee +2841
zondag 10 maart 2019 om 21:40
Niet iedere club is de laatste jaren zo dominant in de CL als Ajax helaas. Wat een lucky loting niet allemaal teweeg brengt in Amsterdam. Niks hebben jullie 5 jaar lang geprestreerd, helemaal niks met jullie wereldelftal. Dus wie is nier het stumpertje?
Vind ik leuk
035 +266
zondag 10 maart 2019 om 21:42
Jij.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:49
De laatste keer dat PSV mocht overwinteren in de CL speelde ze tegen United dat dramatisch was, Wolfsburg hadden ze ook in die poule en toen was het volgens alle PSV'ers een topprestatie en nu Ajax o.a. Munchen en Madrid als tegenstanders heeft gehad noemen ze het mazzel!

Hilarisch!
Vind ik leuk
Eenbanaan +44
zondag 10 maart 2019 om 22:46
Hebben ze weer een telefoon voor je naar binnen gesmokkeld op de gesloten afdeling.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
zondag 10 maart 2019 om 23:13
Hoezo 5 jaar niks? Op je achterhoofd neer gevallen? EL finale vergeten zeker
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 23:45]
Vind ik leuk
Suck r +321
zondag 10 maart 2019 om 23:31
Qua inhoud ben ik het denk ik wel met je eens maar laat die ziekte d'r effe buiten, oké!?😉
Vind ik leuk
Benniewies +5386
zondag 10 maart 2019 om 23:44
Zal het aanpassen... Je hebt gelijk!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 02:54
Tja een finale spelen is niet hetzelfde als een prijs pakken
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:30
Het stumpertje ben jij met 2 sterretjes, en toch een grote muil...……
Lucky loting?, Benfica, Bayern, en Real weerstaan, de stumpers uit lampen-gat, hadden al moeite met Inter, Osijek, enz, enz....
En wat helaas?, je hebt toch ook staan juichen voor de club die de punten voor Nederland binnen haalt?
Oh wacht, verstand van voetbal is niet zo rijkelijk aanwezig.....
Vind ik leuk
Eusebio +1391
maandag 11 maart 2019 om 16:40
Flikker toch op met je flauwekul, malloot!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:47
Gaat gebeuren, 31-3 neem je eierdopje maar weer mee naar Amsterdam.
Vind ik leuk
Holadiejee +2841
zondag 10 maart 2019 om 22:16
Ik kijk deze week nog ff die walkover van PSV thuis tegen Ajax als opwarmertje.
Vind ik leuk
1313 +8803
zondag 10 maart 2019 om 22:21
Wat een grap, Psv uit en thuis is ook een wereld van verschil😉 uit doen ze het helemaal niet zo goed, en gister tegen de nummer laatst ook niet. Geen creativiteit, geen beleving, geen tempo. Lijkt wel of ze helemaal geen plezier hebben daarzo. Ongelooflijk wat een verschil met de eerste seizoenshelft. Toen was de passie er wel, maargoed, blijf vooral denken dat het zo lekker loopt allemaal. Hou jezelf maar voor de gek idd.😂😂
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:36
Haha gast dit PSV is kansloos in onze Johan Tempel.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:13
Kijk maar naar die bekerwedstrijd tegen het GROTE RKC knul, leer je meer van o.a. wat een klootviool die van Bommel is...…
Vind ik leuk
Hoekvlag +58
zondag 10 maart 2019 om 23:14
Je bedoelt dat VVV kan verliezen van PSV als zij PSV erg veel onderschatten! :-)
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:17
Meer kunnen doen, 2 bussen parkeren?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:19
Fortuna speelt naar de mogelijkheden die ze hebben, ze staan ondanks toch nog net boven de degradatie zone! Al ben ik bang dat ze gaan zakken maar ik hoop van niet...
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:20
Ajax speelde op 30% of zo als die op volle snelheid door de JCA denderen wordt het 10/15-0 tegen Fortuna.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21812
zondag 10 maart 2019 om 21:22
Ajax was te veel aan het spelen ipv goals maken
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:26
Viel mij ook op ja, mooi rond tikken is leuk maar goals zijn mooier en belangrijker.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:34
Dit dus.
Vind ik leuk
Darter 876 +877
zondag 10 maart 2019 om 21:29
Ze waren op een gegeven moment ook op !!!
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
zondag 10 maart 2019 om 21:49
Het was ook een oefenpartijtje en dan is het meer je benen ff strekken voor komende woensdag weer.
Vind ik leuk
MN223 +1669
zondag 10 maart 2019 om 22:04
Niet vol gas gegeven en toch zat iedereen er na 70 minuten al doorheen. Woensdag is iedereen wel topfit? Of wordt het dan weer hopen op een tegenstander die de goals cadeau doet?
Vind ik leuk
5jaarniks +231
zondag 10 maart 2019 om 22:28
Dat horen we al jaren...
Vind ik leuk
Robert8592 +148
maandag 11 maart 2019 om 04:53
Psv verspeelt tegen VVV al punten hoor. Dus dan nemen we het al over.
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3403
zondag 10 maart 2019 om 21:14
Dacht dit is een quote van Modric...
Vind ik leuk
voebtalie +2378
zondag 10 maart 2019 om 21:15
Hahahaha opmerking van de dag :)
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3403
zondag 10 maart 2019 om 21:19
Helaas past vp dan de kop daarna weer aan...
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:07
Ja dan blijft er niet veel over he ?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:16
Zat niet veel meer in voor Fortuna
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
zondag 10 maart 2019 om 21:16
Heeft hij toch tegen de toekomstig Champions League winnaars gespeeld. Mooi voor die jongen
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:19
Als je nu naar real kijkt zie je dat iedereen van madrid kan winnen zelf een degradatie club ;)
Vind ik leuk
Suck r +321
zondag 10 maart 2019 om 23:34
1-4 of zo toch? Valladolid?
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 23:35]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 07:43
heb je de wedstrijd gezien ?
Vind ik leuk
Suck r +321
maandag 11 maart 2019 om 13:15
Ja, PSV speelt vaak ook als een drol en wint dan toch. Dus wat zegt dat?
Vind ik leuk
AZVork +2218
zondag 10 maart 2019 om 21:36
Www.staatajaxalbovenaan. nl
Vind ik leuk
Leodinho +728
zondag 10 maart 2019 om 21:19
Intussen staat Real met 1-0 achter tegen Valladolid terwijl het 4-0 kon staan binnen een half uur. Misschien is real toch niet zo goed als we denken
Vind ik leuk
rexxo +11986
zondag 10 maart 2019 om 21:36
Misschien winnen er maar weinig clubs uit de NL competitie tegen dit zelfde Valladolid.

Wat wil je nu precies zeggen?

Typisch Nederlands om een goede prestatie omlaag te praten.

De tegenstander was niet zo goed.

Real Madrid is ook maar een matige club die eens in de zoveel tijd een succesje heeft geboekt, toch?
Vind ik leuk
Leodinho +728
zondag 10 maart 2019 om 22:05
Niet zo serieus man haha. Natuurlijk heeft Ajax een goede prestatie geleverd en tevens ook verdiend gewonnen. Echter kan er toch wel gezegd worden dat Real dit jaar gewoon relatief zwak is. Verloren in CL ook thuis met 0-3 van Moskou.
Vind ik leuk
rexxo +11986
zondag 10 maart 2019 om 22:06
Weltrusten voor straks
Vind ik leuk
Leodinho +728
zondag 10 maart 2019 om 22:08
Ik ga heerlijk slapen pik. Maak je daar maar niet druk om. Maak jij je maar druk om de tweede plaats van Ajax en bijna 5 jaar zonder prijzen. Slaap lekker lieverd.
Vind ik leuk
1313 +8803
zondag 10 maart 2019 om 22:24
Intussen, staan ze wel 1-3 voor, wat dus volgens je redenering 1-7 had moeten zijn.😂
Vind ik leuk
Leodinho +728
zondag 10 maart 2019 om 22:27
Nee schat je las het verkeerd. Het had nu 4-4 moeten staan. Maar goed ezeltjes zoals jij kijken alleen naar scorebord. Kijk keertje een wedstrijd I.p.v. scorebordjournalistiek.
Vind ik leuk
1313 +8803
zondag 10 maart 2019 om 23:25
Toevallig heb ik de wedstrijd gezien ja. Maar 1 noem me geen schat, val niet op mannen sorry, 2 noem me geen ezel, dit soort benamingen zijn werkelijk waar nergens op gebaseerd en belachelijk. Eigenlijk geen antwoord waard. Maargoed, bij deze excuses voor me reactie. Want die verdien je niet eens.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21812
zondag 10 maart 2019 om 21:21
Wel een beetje een zuiger die interviewer.. Gaat meer over Real-Ajax als over vandaag... ‘Ben je dan ook trots als je Ajax dan ziet spelen’ ... :/
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:22
Off topic. Kom er net per ongeluk wegens dikke vingers achter dat je je eigen reacties kunt liken hier. Kan VP dat misschien uitschakelen.
Vind ik leuk
AFP +2977
zondag 10 maart 2019 om 21:24
Eerlijke gozert. Mag hem wel.
Vind ik leuk
Ove +2708
zondag 10 maart 2019 om 21:26
Smeets......die naam komt mij bekend voor.
Vind ik leuk
AFP +2977
zondag 10 maart 2019 om 21:28
Mart, ja welke naam mij ook bekend voor komt: Trencin en Ricardo Moniz. Wat was dat Trencin goed vond je het niet ?
In de Kuip werd Feyenoord afgeslacht weet je het nog ?
Vind ik leuk
Ove +2708
zondag 10 maart 2019 om 21:35
Feyenoord -Trencin 1-1
Vind ik leuk
AFP +2977
zondag 10 maart 2019 om 23:29
Trencin-Feyenoord 4-0
Vind ik leuk
kees ee +942
zondag 10 maart 2019 om 21:26
. . de schrik sloeg me om 't hart, . dacht dat mart weer vervelend ging doen !?
Vind ik leuk
AZVork +2218
zondag 10 maart 2019 om 21:35
Alles voor de clicks denk vp? Je zou denken dat het over een andere Smeets zou gaan. Tegenwoordig speler van TOP.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:59
KNVB wil wedstrijd tegen PEC en AZ verzetten, in verband met de moeheid van veel spelers van Ajax ,naar Juni.

Kan zijn dat er nog meer wedstrijden om deze reden verzet gaan worden.
Vind ik leuk
Lebowski +537
zondag 10 maart 2019 om 22:11
krijg je alle rust van de wereld voor je Europese wedstrijd verlies je van Differdange uit Luxemburg (semi-profs) Verklaar dat dan eens.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:13
Denk je de beste te zijn in de Nederlandse competitie krijg je een pak slaag van FC Utrecht met 6-4.

Leg dat eens uit.
Vind ik leuk
Lebowski +537
zondag 10 maart 2019 om 22:17
eerst mijn vraag verklaren
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:18
Duurde lang voor je met reactie komt.

Schrik van de 6-4 zit er nog in begrijp ik.
Vind ik leuk
Niels92 +36732
zondag 10 maart 2019 om 22:14
Dankjewel voor de informatie, altijd fijn om een Ajax watcher op VP te hebben :)
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:16
Graag gedaan.

Is standaard verhaal dat Ajax punten laat liggen tegen Utrecht.

Hoef je geen watcher voor te zijn.
Vind ik leuk
Niels92 +36732
zondag 10 maart 2019 om 22:18
Je had het over de uitgestelde wedstrijden en nu begin jij over punten laten liggen? Last van Alzheimer vriend dat je niet meer weet waar je over sprak?
Vind ik leuk
Niels92 +36732
zondag 10 maart 2019 om 22:19
Maar een hele serieuze vraag: Waarom ben jij altijd meer bezig met Ajax dan met de FC Utrecht? Stiekem toch een beetje jaloers op het mooie en grote Ajax?
Vind ik leuk
Lebowski +537
zondag 10 maart 2019 om 22:22
laatste keer 1-3 hoor In Utrecht eind dec. voor Ajax.
Vind ik leuk
kees ee +942
maandag 11 maart 2019 om 10:41
. . kunnen ze niet verschuiven naar rond de sinterklaas, . . dan is het vaak best rustig !? tjonge, wat 'n onzin !!?
Vind ik leuk
Cookee +12784
zondag 10 maart 2019 om 22:44
Veel onzekerheid achterin bij Fortuna, ze hadden vaak de bal al en door de zenuwen tikten ze die weer naar Ajax. Maar goed, de financiele verschillen tussen Ajax en Fortuna zijn ook enorm.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 23:51
Een paar nulletjes, meer niet.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 23:16
Echte kwaliteit komt vaak bovendrijven.
Vind ik leuk
Petser +29
zondag 10 maart 2019 om 23:37
Ajax gaat kampioen worden.
Vind ik leuk
Muscles +1770
maandag 11 maart 2019 om 10:55
Als coulisse deden Fortuna en Smeets het verdienstelijk. Doorschakelen naar PEC en AZ
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws