De Eredivisie-flops: Clasie, oliedomme Breukers en drie man van Fortuna

De Eredivisie-flops: Clasie, oliedomme Breukers en drie man van Fortuna

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 11:00ma 11-03-2019 om 11:00

Laatste update: maandag 11 maart 2019 om 12:03ma 11-03-2019 om 12:03

Speelronde 25 in de Eredivisie was er voor NAC Breda en Fortuna Sittard een om rap te vergeten. Die twee ploegen gingen kansloos onderuit in Eindhoven en Amsterdam en diverse spelers van beide teams vinden we terug in het wekelijkse floprijtje van VoetbalPrimeur. Ook De Graafschap, dat verloor van Willem II, is met drie man present. 

Branislav Ninaj (Fortuna Sittard)
Het was drie keer niks wat Fortuna zondag op bezoek in Amsterdam liet zien. Als makke lammetjes lieten de Limburgers zich naar de slacht leiden. De achterhoede van Fortuna was een gatenkaas. Ninaj werd keer op keer voorbij gelopen. 

Bart Straalman (De Graafschap) 
De rake kopbal van Straalman, zaterdagavond op bezoek bij Willem II, was natuurlijk uitstekend. Maar verder? De Graafschap mocht van geluk spreken dat de thuisploeg slechts drie keer scoorde. Straalman en zijn defensieve collega's wisten zich absoluut geen raad met onder meer Alexander Isak. Bij de 2-0 van de Zweedse spits ging Straalman bovendien opzichtig in de fout. 

Ted van de Pavert (De Graafschap)
Net als Straalman kende ook Van de Pavert een avond om snel te vergeten in het Koning Willem II Stadion. De thuisploeg won met 3-2, maar de Tricolores hadden er ook zes of zeven kunnen maken. 


Menno Koch (NAC Breda) 
Eén opdracht had de defensie van hekkensluiter NAC zaterdag meegekregen in Eindhoven: zo lang mogelijk de nul houden. Best vervelend dus, dat Koch en co. zich al binnen een paar minuten lieten ringeloren en moesten toezien hoe Luuk de Jong vliegensvlug de 1-0 binnenschoot. Voor aanvoerder Koch was het sowieso een pijnlijke terugkeer op bekende grond. Hij speelde jarenlang voor PSV. 

Michael Pinto (Fortuna Sittard) 
Met een ongekende blunder hielp Pinto Ajax zondagmiddag in het zadel. Op onbegrijpelijke wijze kopte de verdediger een lange bal zó voor de voeten van Dusan Tadic. Enkele seconden later lag de 1-0 in het net. In de resterende 88 minuten speelde Fortuna een kansloze wedstrijd. 

Tim Breukers (Heracles Almelo) 
In de categorie oliedom: Tim Breukers, nota bene aanvoerder van Heracles. De ervaren back kreeg het op bezoek bij FC Emmen voor elkaar om voor de pauze twee keer geel te pakken, binnen enkele minuten. "Bij de tweede situatie dacht ik voor mijn man te kunnen komen. Het was niet slim om het risico te lopen om er met rood af te gaan. Dat gebeurt wel, dus dat ik mezelf kwalijk nemen", zei Breukers na afloop. 

Jordy Clasie (Feyenoord) 
Het overkomt routinier Clasie dit seizoen té vaak dat hij niet thuisgeeft wanneer Feyenoord hem nodig heeft. Zondagmiddag tegen Vitesse (1-1) was de controleur een van de dissonanten aan Rotterdamse zijde. Feyenoord domineerde, maar slaagde er niet in om drie punten te pakken. 


Andrija Balic (Fortuna Sittard) 
Geen goed teken: Balic maakte in januari op huurbasis de overstap van Udinese naar Sittard en staat nu al voor de derde keer in ons wekelijkse floplijstje. Tegen Ajax leed de middenvelder erg veel balverlies en nam hij veel te veel risico met slordige passes en bij het uitverdedigen. 

Giovanni Korte (NAC Breda) 
Op bezoek bij koploper PSV werd NAC slechts een aantal keer gevaarlijk voor het doel van Jeroen Zoet. Met name Korte sprong érg onzorgvuldig om met de kansen die de hekkensluiter kreeg. Hij zag collega-aanvaller Mitchell te Vrede steeds over het hoofd - ot grote ergernis van de targetman. 

Nabil Bahoui (De Graafschap) 
De Zweedse aanwinst van De Graafschap kon zaterdag op bezoek bij Willem II geen indruk maken. Bahoui hield de bal zelden vast en maakte aan de bal de verkeerde keuzes. Zodra Fabian Serrarens terug is van een schorsing, wordt het een interessante concurrentiestrijd tussen die twee. 

Poll

Wie vond jij de grootste flop van het weekend?

(1376 stemmen)

Plaats een reactie

Johnny Cash +9951
maandag 11 maart 2019 om 11:06
Wat is het nut van zulke lijstjes
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 11:11
Wat is het nut van VP?
Vind ik leuk
Johnny Cash +9951
maandag 11 maart 2019 om 11:14
Kansloze hangjongeren van de straat te houden ?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:40
Hoe doen ze dat met de mobiele variant? Lopen ze nog steeds op straat 0o.
Vind ik leuk
Johnny Cash +9951
maandag 11 maart 2019 om 11:49
Daar moeten ze idd nog een oplossing voor bedenken 😀
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
maandag 11 maart 2019 om 11:35
Nou, zodat je Clasie in die lijst kan zetten waar dan weer mensen op gaan reageren.
Dat er bij de tegenstander eentje op dezelfde positie het nog minder deed en dus eigenlijk in dit lijstje moet staan, doet er dan even niet toe.
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 12:58
Hij was ook echt serieus slecht zeg
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
maandag 11 maart 2019 om 13:23
En toch op die positie niet de slechtste dit weekend. Dus niet terecht in dat elftal.
Vind ik leuk
ficusje +2899
maandag 11 maart 2019 om 13:52
Die komt vaak te laat,kan het niet meer belopen.f c dordrecht is zijn plek denk ik.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:06
Ey wie was die nr 34 met die baard van Fortuna? Die was echt bizar slecht, maar ik weet niet welke van die 3 dat is.
Vind ik leuk
roynba +596
maandag 11 maart 2019 om 11:25
José Rodríguez
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:27
Tnx!
Vind ik leuk
Yoink +411
maandag 11 maart 2019 om 11:25
Rodriguez, die staat er niet eens bij :')
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:27
Haha nou ja belachelijk dan, want die heeft echt niks goeds gedaan! ;)
Vind ik leuk
plein19 +3100
maandag 11 maart 2019 om 11:29
JOSÉ RODRÍGUEZ
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:07
Clasie niet meer opstellen van Bronckhorst maar nu tot het eind van het seizoen Kökcü in hem z,n plaats.
Vind ik leuk
Rabarber +4082
maandag 11 maart 2019 om 11:09
Hij mocht wel lekker bij ome Robin op de schouders mee het veld op.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:14
Maandag....teringweer....werken....maar jouw opmerking laat me effe hard lachen! Dank daarvoor.
Vind ik leuk
Splintair +2109
maandag 11 maart 2019 om 11:10
Andere positie toch?
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 11:10
Dus zonder controleur gaan spelen? Alleen maar middenvelders die willen aanvallen, Hans?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:23
Ja, ik zeg gewoon doen want aan Clasie heb je bijna het hele seizoen al niets aan gehad.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 11:53
Ik meen dat hij 4-5 aardige/goede wedstrijden heeft gespeeld. Laten we hopen dat onze grindtegel zo slim is om Clasie van de zomer terug te sturen naar Southampton. Want als hij serieus overweegt om Clasie nog voor 4-5-6 miljoen los te gaan weken bij Southampton? Dan geef ik MVG definitief op.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:57
Dan pas?
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
maandag 11 maart 2019 om 13:43
Ja.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 16:04
Hij is voor het eerst in de zomer 2017 in de fout gegaan. Daarvoor absoluut niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:31
Ooooow nou lekker laten zitten dan👍
Ik vinne helemaal mooi!
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 12:57
Mag ik hopen van niet. Ajb zeg, allemaal veel te dure middelmaat.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 16:12
We hopen allemaal met je mee.
Clasie. Van passbaas naar angsthaas. Zonde hoor. Blijkt zijn top toch zijn laatste 2 jaar bij Feyenoord te zijn geweest. En vooruit, zijn 1e bij Southampton. Bij Club was het banken, maar ik dacht dat hij daar voor de breedte was neergestreken. En Vormer was in vorm.
En dan bij Feyenoord als huurling aanvoerder worden, bijna elke wedstrijd spelen, en een slecht seizoen spelen. Dat zijn 3 slechte seizoenen achter elkaar. Van Geel zal toch niet serieus... ?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:13]
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 11:09
We kunnen alleen maar hópen dat MVG beseft dat deze Clasie echt niet meer kán. Terug naar Engeland, deze zomer. Scout maar een controleur en vul het verder in met Ayoub, Kökcü, Toornstra, etc.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:05
Of gaat beseffen dat ie zelf weg moet.
Nog beter
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 16:04
Voetballers en realiteitsbesef....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:45
Wat heeft Michael van Gerwen hier mee te maken?
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 16:05
Goeie vraag.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
maandag 11 maart 2019 om 13:45
Ik heb de controleur al gescout: Schouten.

Schouten, Kokcü en Burger. Prima. Lekker laten ontwikkelen, creëer je eindelijk weer eens transferwaarde. En een middenveld met voetballend en scorend vermogen.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 16:06
Maak jij je makelaarsfee nog effies in orde? Stam heeft al 6-8 ton aan afkoop moeten kosten, als die Schouten ook nog (te) veel geld kost, blijft er voor jouw tip niks meer over ;-)
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
maandag 11 maart 2019 om 19:01
Portie bitterballen, that's all. Dat zal Loekie toch nog wel ergens hebben liggen?
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 19:03
Ja. Te nuttigen in een business seat, tijdens een leuke thuiswedstrijd. Samen met Loeki en Grindtegel. Schouten mag ook komen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
dinsdag 12 maart 2019 om 07:16
Laat dan maar.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
dinsdag 12 maart 2019 om 07:35
Dat scheelt weer in de begroting👍
Vind ik leuk
Kaar +3000
maandag 11 maart 2019 om 13:51
Helemaal mee eens maar ik ben bang dat Clasie toch wordt terug gekocht, maar laten we van harte hopen van niet!
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 16:08
Tja, het is wel makkelijk scouten heh. Gewoon in je eigen Kuip naar Clasie kijken en hem daarna vastleggen.
De vraag is, ziet Van Geel wat jij en ik zien?
Vind ik leuk
DeanJayden +13339
maandag 11 maart 2019 om 11:09
Clasie natuurlijk, van een Feyenoord speler mag wat worden verwacht
Vind ik leuk
Splintair +2109
maandag 11 maart 2019 om 11:10
Clasie had echt veel balverlies tegen vitesse. Ik kijk niet elke week dus hoop dat het normaal wel iets beter is bij hem?
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 16:09
Hij had voor de Kerst en na de winterstop even een opleving. Maar hij is weer aan het afbouwen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:16
Omdat Grindtegel van Geel niet kan scouten kan ik je op een briefje geven dat smurf Clasie voor een veel te hoog bedrag word overgenomen.
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 12:56
Die gaan ze niet overnemen, laat stam namli maar meenemen
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 16:09
Hoop dat Stam ook nog zijn mening mag geven. En wil je dat briefje trouwens weggooien? Straks komt het bij MVG terecht...
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:19]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:17
Dan te bedenken dat Clasie gekomen is om El Ahmadi op te vangen! Karim zal niet tot zelden in dit soort lijstjes terecht komen Clasie daarintegen? Het is en blijft eeuwig zonde dat Amrabat de kans niet gekregen heeft boven Clasie! Maarja Van Geel ..........
Vind ik leuk
coekeluky +51
maandag 11 maart 2019 om 11:33
Maakt Van Geel de opstelling of doet Van Bronckhorst dat? Verder ben ik het helemaal met je eens. Feyenoord houd te lang vast aan spelers die niet goed functioneren, en vergeten spelers als Amrabat kansen te geven.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
maandag 11 maart 2019 om 13:46
Tsja, de kansen die Amrabat kreeg heeft-ie ook niet met beide handen aangepakt. Als rechtsback niet en als controlerende middenvelder (hoi Trencin uit) niet.
Vind ik leuk
Tim Loverr +159
maandag 11 maart 2019 om 11:24
Idrissi
Vind ik leuk
rinirat +3512
maandag 11 maart 2019 om 11:31
Clasie brengt helemaal niets, viel in moeilijke wedstrijden iets meer op door de bal constant achteruit te spelen heel veilig en geen balverlies.
Dan speel je ook goed hahahaha
Gauw terug sturen!
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 12:55
Eens
Vind ik leuk
El Lobo +2225
maandag 11 maart 2019 om 11:49
Tweede geel van Breukers was wel heel makkelijk gegeven.

Er waren meerdere overtredingen op het veld die niet bestraft werden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:49
Eerlijk is eerlijk, uitfluiten niet goed maar onze Denzel is het echt even helemaal kwijt. Het overzicht van de laatste pass met name, het dendert nog prima maar de vervolgpass dus.

Maar ja om Behich tegen vvv en Ajax te laten beginnen is ook niet het beste idee.

Mis mezelf nog in het lijstje, ik was afgelopen week ook erg slecht.. ha ha.
Vind ik leuk
Hotboy99 +421
maandag 11 maart 2019 om 12:01
Ik zat gisteren Ajax - Fortuna te kijken, wat een belabberde speler is die Pinto zeg, heb hem geen een goede bal zien raken, wel een mooie assist.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:30
Stam wint zeker al één prijs de komende jaren, die van meest onnuttige speler Clasie.
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 12:54
Clasie is een tikkie breed speler geworden, staat als gehuurde speler iedere ontwikkeling van talenten in de weg.....stop ermee, kokcu erin, met voorlopig Toornstra en vilhena als werkers er omheen
Vind ik leuk
kees ee +912
maandag 11 maart 2019 om 13:13
. . clasie heeft het te veel over wij als hij zichzelf bedoelt, . . regelmatig een schop onder z'n reet zou 'm wellicht goed doen ??
Vind ik leuk
Mo +12854
maandag 11 maart 2019 om 13:24
Die Breukers van Heracles is zó slecht, echt niet normaal. Dat die op dit niveau speelt is echt een godswonder want die kan écht helemaal niks.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:57
Breukers is normaal gesproken een hele sterke en ervaren speler die goede beslissingen maakt. Dit waren 2 domme gele kaarten, maar elke speler maakt domme fouten. Speelt normaal gesproken goede wedstrijden en haalt spelers helemaal uit de wedstrijd (zie ajax thuis tegen Tadic)
Vind ik leuk
Mo +12854
dinsdag 12 maart 2019 om 14:35
Haha kom op man die gozer kan er echt helemaal niks van. Zou wel heel toevallig zijn dat in de pak 'm beet 10 Eredivisie wedstrijden die ik van Heracles zie een gozer zie die totaal niet kan voetballen of verdedigen. Kan er met me pet niet bij dat die op dit niveau speelt.
Vind ik leuk
bert +553
maandag 11 maart 2019 om 14:19
En maar oud spelers terug halen,waardeloze speler die clasie,de slechtste van rotterdam
Vind ik leuk
14forever +9057
maandag 11 maart 2019 om 14:38
Zoals al verwacht voordat het seizoen begin, die Clase hadden ze nooit moeten huren.
Vind ik leuk
Vooruit +227
maandag 11 maart 2019 om 17:59
Clasie is een van de vele flops die Martin van Geel op zijn geweten heeft. Van Geel moet met Clasie afscheid nemen van Feyenoord.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws