Waarom Ihattaren nú al zo goed is en PSV met de tiener goud in handen heeft

Waarom Ihattaren nú al zo goed is en PSV met de tiener goud in handen heeft

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 12:00ma 11-03-2019 om 12:00

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 08:41do 14-03-2019 om 08:41

Mohammed Ihattaren werd afgelopen maand 17 jaar. Zijn leeftijd is bijna niet te geloven, als je hem zaterdagavond tegen NAC Breda zag spelen. Aan de bal straalde het PSV-talent een volwassen rust uit. In verdedigend opzicht verrichtte Ihattaren nog betrekkelijk weinig arbeid, maar aanvallend liet hij prachtige dingen zien. Wat maakt hem sterk en waarin kan hij zich nog verbeteren?

Door Ruud Bijnen

Wanneer PSV balbezit had tegen NAC, was Ihattaren vrijwel altijd te vinden tussen de linies. Op '10' vond de vooruitgeschoven middenvelder moeiteloos de ruimte tussen de verdedigers en middenvelders. Hij zocht naar een plek exact in het midden tussen de tegenstander. Ihattaren benutte de ruimte optimaal en creëerde daarmee tijd voor zichzelf wanneer hij de bal ontving van een medespeler. Ihattaren maakte in deze zone veel meters in de breedte om aanspeelbaar te zijn; dat lukte hem goed. 

Ihattaren vraagt de bal, half open gedraaid en precies midden tussen de verdediger en middenvelders van NAC. Hij krijgt daarmee optimaal de tijd zodra hij de bal ontvangt.

Opvallend was de creativiteit die de nummer 52 toonde. In een paar situaties zette Ihattaren meerdere tegenstanders tegelijk op het verkeerde been door op onverwachte momenten 180 graden van richting te veranderen. Daarnaast zette hij twee keer iemand alleen vrij voor de keeper met een steekpass en gaf hij zowel met links als met rechts een loepzuivere voorzet op snelheid en onder druk. Bij de tweede paal stond Luuk de Jong klaar om de voorzet binnen te knikken. Bij elkaar had Ihattaren in één wedstrijd zomaar vier assists kunnen afleveren - en dat voor iemand van net 17 jaar, die twee maanden terug debuteerde in de hoofdmacht. De potentie is dus zeker aanwezig.

Ihattaren zet Cody Gakpo met een steekpass vrij voor de keeper. Gezien de drukte is het geen eenvoudige bal om te geven.

Om de tiener met beide benen op de grond te houden, zal Mark van Bommel waakzaam moeten zijn. Wellicht heeft Ihattaren die gave zelf al in huis en laat hij zich niet gek maken door een overvloed aan complimenten die ongetwijfeld zijn kant op komt. Er is nog altijd ruimte voor verbetering. Zo laat hij zich nog weleens verleiden om tijdens balbezit van PSV aan de zijkant te ver naar de balkant te komen en in de weg te lopen van zijn medespelers of de ruimte te verkleinen.

En: vaak staat hij met de rug naar het doel van de tegenstander wanneer hij de bal vraagt. Tegen NAC wist Ihattaren tijdig te draaien, met name omdat zijn kijkgedrag (achterom kijken, net voordat de bal ontvangen wordt) hem redelijk in staat stelt te weten wat er in zijn rug gebeurt. Of dat ook lukt als het tempo van de wedstrijd een stukje hoger is, valt te bezien. Tegen NAC wist de stilist ook in lastige situaties zich in verreweg de meeste gevallen vrij te spelen of vond hij direct een teamgenoot. 

Ihattaren beweegt evenals Bergwijn met snelheid voorwaarts, naar de spits toe. De middenvelder neemt tegenstanders mee en daardoor wordt het voor hem lastiger om zijn dribbel effectief uit te voeren. Hier was het beter geweest om in te houden, naar de as weg te bewegen en zo tegenstanders bij Bergwijn weg te halen.

Opvallend: de beperkte bijdrage in verdedigend opzicht van Ihattaren tegen NAC. Wellicht is dat een bewuste keuze, ingegeven door de PSV-staf, om Ihattaren op jonge leeftijd vooral te laten ontwikkelen op zijn sterke punten en hem niet te zwaar te belasten. Extra verdedigend werk kan misschien achterwege gelaten worden, ook omdat Jorrit Hendrix en Pablo Rosario dat in zijn rug prima kunnen opvangen. Tegen NAC was het in ieder geval geen zichtbare tekortkoming in het spel van PSV. Of Ihattaren meer defensieve energie zal moeten leveren in lastige wedstrijden is de vraag. Voorlopig is het genieten van de creativiteit, hoge handelingssnelheid en tweebenigheid van de piepjonge nummer 10 van PSV.

Ruud Bijnen is als voetbalanalist werkzaam voor Almere City, bezig aan zijn master in coaching aan het Cruijff Institute en kijkt voor VoetbalPrimeur naar belangrijke wedstrijden.

Poll

Speelt Ihattaren binnen twee jaar in Oranje?

(3811 stemmen)

Plaats een reactie

BT410 +398
maandag 11 maart 2019 om 12:02
PSV kan niet met Marokkanen omgaan
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 12:04
Lijkt er meer op dat bepaalde reageerders hier niet met Marokkanen om kunnen gaan.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 12:09
Hij heeft hier wel een punt moet ik zeggen
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 12:10
Nee hoor, dat moet je helemaal niet. Dient ook geen enkel doel. Maar je wil het wel graag blijkbaar.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:26
Onzin , die Marokkanen waar PSV problemen mee heeft , zijn bij andere clubs ook nooit geslaagd , dus het kan ook gewoon aan die spelers liggen .
En Affalay is toch gewoon geslaagd bij PSV en zonder problemen weggegaan .
Vind ik leuk
Bertus +7495
maandag 11 maart 2019 om 12:40
Precies en die is niet voor niks terug op de herdgang. Kan hij mooi advies geven.
Vind ik leuk
Gini +285
maandag 11 maart 2019 om 12:52
Met Bakkal en Ibi toch prima gelukt, met Aisatti, Labyad en Bakkali niet maar wat hebben die elders gepresteerd. Misschien ligt het ook aan de speler zelf of het al dan niet goed gaat.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:52
Die zelfreflectie is doorgaans afwezig bij de Marokkaanse medemens.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:09
zoveul goei bij PSV
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:08
Noem iemand die daar wel mee om kan gaan
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 16:29
Als dat een serieuze vraag is wordt het misschien tijd om eens verder te gaan kijken buiten je beperkte wereldje. Is geen dis hoor want in zo'n wereldje kun je gewoon terchtkomen. Buiten is het soms misschien een beetje eng maar vooral heel leuk!
Vind ik leuk
SKIETE WILLY +1458
maandag 11 maart 2019 om 15:55
Groen, denken hihi..
Vind ik leuk
Psssttttt +611
maandag 11 maart 2019 om 17:59
Groen

Dit is de beste reactie die ik ooit hier heb gehoord
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:12
Dat zeg jij BT410 wij vangen 125 miljoen voor hem , wat een bedragen zijn allemaal stapel gek aan het worden !!!!!! Echter het komt allemaal door de managers !!!!!!!!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:13
Dat is juist, en tevens correct! Zou het dan niet aan de mentaliteit van die Marokkaanse spelers liggen?
Vind ik leuk
Ero +564
maandag 11 maart 2019 om 12:50
PSV is niet een organisme wat ergens mee om moet gaan. Het gaat om de mensen die er werken.

Voorbeelden genoeg van (Nederlandse) Marokkanen die het prima gedaan hebben bij PSV. Affelay, Bakkal, Amrabat bijvoorbeeld.

Dan hebben we nog een rijtje die het wat minder afgingen: Bakkali, Labyad, Aissati. Het is nu niet zo dat die gasten het op jonge leeftijd een stuk beter hebben gedaan elders.

Frank de Boer is eigenlijk de enige waarvan ik vermoed dat die de Marokkaanse mentaliteit wat lastig vond, getuige El Hamdaoui en El Ghazi bijvoorbeeld. Dat ligt dus aan de persoon, niet aan de club, want van Labyad op het moment hoor je niks.
Vind ik leuk
Patrickj3 +4145
maandag 11 maart 2019 om 13:29
El ghazi had problemen met bosz,niet met de boer
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:52
Leg eens uit?
Vind ik leuk
jollyrogers +8240
dinsdag 12 maart 2019 om 10:14
ow, daarom mag affelay komen herstellen bij psv....
Vind ik leuk
mitchelg +55
donderdag 14 maart 2019 om 10:28
en daarom traint Ibi op eigen verzoek mee....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:02
Kan een aisatti, bakalli of labyad worden
Vind ik leuk
AllAdIn +24531
maandag 11 maart 2019 om 12:04
Eerder een Affelay..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:05
Oja..die was er ook nog
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 12:09
Kan ook een Apollo worden
Vind ik leuk
guusje +1423
maandag 11 maart 2019 om 12:10
of een Amrabat..
Vind ik leuk
Dani82 +3233
maandag 11 maart 2019 om 12:21
Maar dat is een nederlander;)
Die speelde voor oranje
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 12:40
Inderdaad. Kan dus ook een Affelay worden...
Vind ik leuk
Benniewies +5360
maandag 11 maart 2019 om 12:16
Of een Mounir El Hamdaoui
Vind ik leuk
abraksas +2458
maandag 11 maart 2019 om 12:30
Maar die heeft nooit voor PSV gespeeld, toch?
Vind ik leuk
Benniewies +5360
maandag 11 maart 2019 om 12:33
Heeft 1 jaartje goed gespeeld bij ons AZ verder was het niks, geen mentaliteit
Vind ik leuk
Ero +564
maandag 11 maart 2019 om 12:51
Onzin, bij Willem II ging het ook prima. Frank de Boer heeft hem afgebroken.

Nu bij Excelsior geen onvertogen woord ...
Vind ik leuk
+40 +250
maandag 11 maart 2019 om 18:17
Kan ook een Nouri worden.
Vind ik leuk
Snapje? +8564
maandag 11 maart 2019 om 12:02
Leuke speler, kunnen ze Europees en in de beker vast mee presteren
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:30
Ze kunnen er wel kampioen mee worden. Dat heeft een clubje uit Duivendrecht al jaren niet gedaan😆
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:49
Hoe duivendrecht? T slaat echt helemaal nergens op want de ArenA ligt gewoon in A'dam.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:02
Duivendrecht Amsterdam😆
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:52
De vereniging Ajax ligt gewoon in Amsterdam hoor.
Vind ik leuk
AFC AJAX. +525
maandag 11 maart 2019 om 13:01
Vertel is wat jou vereniging de laatste jaren heeft gedaan.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:05
Uhh uhh die prijs waar het omgaat gepakt die jouw clubje uit Duivendrecht de laatste jaren niet heeft gepakt😆
Vind ik leuk
AFC AJAX. +525
maandag 11 maart 2019 om 16:50
O dat zielige clubje, hup tot de orde van de dag,stakker.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:19
Typisch een reactie van gefrusteerde 😆
Vind ik leuk
AFC AJAX. +525
maandag 11 maart 2019 om 23:12
En de reactie,s van jou zijn van een kind.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:13
en weer een landstitel pakken niet te vergeten :)
Vind ik leuk
AllAdIn +24531
maandag 11 maart 2019 om 12:03
Die kiest ''natuurlijk'' voor Marokko, verder een groot talent en goed spelertje.
Vind ik leuk
Mazraoui +2747
maandag 11 maart 2019 om 12:09
Gaat gewoon voor Nederland kiezen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:12
Laten we hopen. Dit is een natuur talent, ziet alles een stap eerder net zoals Frenkie dat bij ons heeft. Laat Ronald hem maar zsm oproepen, al is het voor die jongen zijn gevoel. Zou jammer zijn als ook deze naar Marokko gaat.
Vind ik leuk
imho +2009
maandag 11 maart 2019 om 12:40
Het is daarom jammer dat Nederland niet van die nietszeggende oefenwedstrijdjes meer speelt. Het is of kwalificatie EK/WK of voor de nations league. In zo'n oefenpotje tegen papoea nieuw guinea ofzo kun je mooi al die dubbele paspoorthouders vastleggen, zonder al te veel risico.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:41
Eens
Vind ik leuk
SimonSays +7366
maandag 11 maart 2019 om 12:56
Oefenwedstrijden tellen daarin toch niet mee? Alleen officiële wedstrijden dacht ik.
Vind ik leuk
imho +2009
maandag 11 maart 2019 om 12:58
Ik twijfelde ook, maar kwam dit bericht tegen. https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/819243/-toen-had-ik-heel-sterk-deze-kleine-kut-marokkaan-staat-gewoon-in-oranje-.html
daarin ging het ook om een oefenwedstrijd blijkbaar.
Vind ik leuk
AllAdIn +24531
maandag 11 maart 2019 om 12:13
De tijd zal het leren...
Vind ik leuk
abraksas +2458
maandag 11 maart 2019 om 12:31
Zo natuurlijk is dat niet. Ziyech had hoogstwaarschijnlijk "gewoon" voor Nederland gespeeld als ze hem destijds hadden benaderd.
Vind ik leuk
Topdrie +3856
maandag 11 maart 2019 om 12:03
PSV heeft wel meer goud in handen. Jammer dat ze zoveel van dat goud op de bank zetten
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
maandag 11 maart 2019 om 12:09
Goud in handen maar lood in de schoenen als je ze de afgelopen weken ziet spelen.
Vind ik leuk
Topdrie +3856
maandag 11 maart 2019 om 12:22
Jazeker. Die Malen kwam echt met lood in z'n schoenen het veld op. Daarom duurde het zo lang voor hij tot scoren kwam
Vind ik leuk
Wim Horst +805
maandag 11 maart 2019 om 12:32
tegen NAC met alle respect
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:42
Is 1x per 58 minuten bij een goal betrokken, niks mis mee lijkt me.
Vind ik leuk
DeanJayden +13339
maandag 11 maart 2019 om 13:31
Haha! Goeie! Maar die jongen heeft twee potjes gespeeld tegen tegenstanders van niks! En nu alweer de nieuwe Messi moe word je ervan in NL
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 11 maart 2019 om 12:04
Deze speler kiest voor marokko zoals alle marokkanen dus een poll van niks.
Vind ik leuk
leozao +822
maandag 11 maart 2019 om 12:08
Volgens mij was Affelay "de laatste der Marrokanen" die voor Oranje koos.
Vind ik leuk
robertus +2405
maandag 11 maart 2019 om 12:12
El Ghazi, maar die zal zich wel achter de oren krabben wat dat betreft
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:13]
Vind ik leuk
Itsese +6203
maandag 11 maart 2019 om 12:53
Hahah krabt zich zowizo achter de oren:p
Vind ik leuk
robertus +2405
maandag 11 maart 2019 om 13:15
Grote kans inderdaad
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6528
maandag 11 maart 2019 om 12:05
laten we eerst maar eens kijken als hij een jaartje in het eerste speelt

al lijkt het me wel een goede speler. maar of hij zich verder ontwikkeld en hoe

dat is maar af te wachten.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:05
Ik geloof er niets van. Affelay werd ook een gouden toekomst voorspeld. Dumfries heeft nu ook een mindere periode terwijl veel journalisten zich afvroegen of hij wel ooit een mindere periode kon hebben. Nou we zien het nu bijna wekelijks. Fysiek zit het allemaal goed maar mentaal moeten ze nog groeien. Geloof mij, Ihattaren speelt niet binnen twee jaar in Oranje.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:44
Affelay maakte ook de transfer naar Barca, speelde zich daar in de basis tijdens de gouden periode van Barca, met Xavi, Iniesta en Busquets op het middenveld. Helaas voor Ibi kreeg hij ernstige knieblessures, anders was het een hele grote geworden.
Vind ik leuk
leozao +822
maandag 11 maart 2019 om 12:06
Zoveel goede spelers, en dan zo mager voetbal...
Vind ik leuk
Romarioo +697
maandag 11 maart 2019 om 12:08
Helemaal meee eens 250 miljoen is zijn waarde er is geen betere😎
Overtreft alles en iedereen geweldige speler
Ik hoop dat we nog 4 jaar van hem mogen genieten😍
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:08
Vooral verschrikkelijk veel inzicht, is in alles een natuur talent. Fijne speler om naar te kijken
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:30
Wauw dit maakt mij gewoon blij, een supporter die niet loopt op te stoken. Dankje Frans
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:34
Mits iemand niks aan zijn/haar ogen mankeert en niet verblind is door bepaalde haat kan je niets anders concluderen. Er zijn voldoende goeie spelers die btwr zijn geworden door hard te trainen, en sommige hebben aangeboren talent on situaties bijv veel eerder in te zien. Zo’n type is deze speler, net even slimmer dan de rest. Daarom speelt ie op zijn 17e ook al in het eerste en valt ie als een van de weinige in positieve zin op.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:36
Ik vind het er momenteel bij PSV ook niet echt geweldig uitzien nee, maar m'n pauze is voorbij, fijne dag verder.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:37
Fijne dag maat en werk ze !
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:38
Jij ook! 🙂
Vind ik leuk
imho +2009
maandag 11 maart 2019 om 12:45
Gisteren werd bij Studio voetbal die Kokzu van Feyenoord even eruit gelicht. Met name ook dat hij goed keek, goed tussen de linies liep en goed opendraaide. Beide nog erg jong natuurlijk, maar beide spelers (bij de concurrent) welke het alleraardigst kunnen gaan doen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:50
Waar ze spelen boeit mij dan niet zoveel al heb ik het liefste ajax. Maar vooral voor oranje kunnen er weer mooie tijden aanbreken.
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
maandag 11 maart 2019 om 12:48
helemaal mee eens frans, sommige hebben de controle en het inzicht van nature. die jongen van jullie heeft dat ook al is die al een stapje verder.
Laten we hopen dat mootje zich blijft ontwikkelen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:51
Frenkie is ook ouder maar heb bij deze snotneus wel zelfde gevoel. Is net of ze ook ogen in de rug hebben, maar ze scannen de omgeving voordat ze de bal ontvangen waardoor het allemaal zo eenvoudig lijkt. 👏🏼👏🏼👏🏼
Vind ik leuk
sundaymanara +1309
maandag 11 maart 2019 om 12:09
En we tillen hem met z'n allen over het paard, een twee drie huppattee.
Vind ik leuk
3Bier +14269
maandag 11 maart 2019 om 12:12
Welkom in de voetbalwereld
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:10
Is in zijn leeftijdscategorie de beste speler op de Nederlandse velden! Hele goede voetballer, maar moeten het nog wel ff afwachten, want dat dachten we ook van jongens als Maher, Kishna, El Ghazi, Bazoer etc... Heb er overigens wel vertrouwen in en ben als Ajacied best jaloers op zo'n groot talent!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:10]
Vind ik leuk
peinke +2311
maandag 11 maart 2019 om 12:11
Waarom dit eindeloze gelul altijd maar door gaat als spelers net 2 wedstrijden in de hoofdmacht hebben gespeeld. Voer voor de media, maar gestoeld op niets, anders dan talent zijn. Die hebben we vaker gezien bij PSV, maar ga dat lijstje eens af waar ze nu zijn of terecht zijn gekomen? Maar even voorzichtig met al die conclusies lijkt me.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:12]
Vind ik leuk
Gelukshand +907
maandag 11 maart 2019 om 12:31
Nou dat heeft misschien te maken met zijn voorganger.

Wellicht ziet van bommel het niet en moeten mensen hem in zijn oor fluisteren dat Mo beter is dan Gaston
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:13
"Speelt Ihattaren binnen twee jaar in Oranje?"

Nee voor Marokko.
Vind ik leuk
peinke +2311
maandag 11 maart 2019 om 15:44
Die kans is groot, maar wel een vooroordeel op dit moment. Bovendien is het nog even afwachten of hij de kwaliteit heeft voor uberhaupt een Nationale Ploeg!
Vind ik leuk
Hvdp +1837
maandag 11 maart 2019 om 12:14
sinds oktober gaan er geruchten dat hij door ajax gekocht gaat worden van de zomer
enige voorwaarde is dat ajax kampioen wordt
zou dat gaan lukken ?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:15
Speelt niet in Oranje, geen plaats voor hem waarschijnlijk...........gaat over een jaartje voor 150+ naar de grootste club ter wereld, hij word Galactico !!!
Vind ik leuk
Quareck +7606
maandag 11 maart 2019 om 12:28
Galactico en grootste club ter wereld, je haalt wat zaken door elkaar
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:38
Sorry, idd, in 020 zijn geen Galactico's
Vind ik leuk
AFC AJAX. +525
maandag 11 maart 2019 om 16:54
Zou wat zijn hop tikkie op de knie, einde oefening, of jaartje eruit.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:02
je antwoord tekent je .............................Doen ze bij de Wit.............
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 22:28]
Vind ik leuk
AFC AJAX. +525
maandag 11 maart 2019 om 21:03
O gun ik hem niet hoor, ben niet zo hater zoals jij.
Vind ik leuk
pos +9655
maandag 11 maart 2019 om 12:15
Maar even afwachten met dit soort technische spelers hoe ze zich verder ontwikkelen. Stengs bijvoorbeeld moet ook nog een heleboel body kweken voordat hij echt bepalend kan gaan worden.
Vind ik leuk
TheLobster +1536
maandag 11 maart 2019 om 12:29
Stengs heeft wel beduidend meer body dan deze jongen.
Vind ik leuk
stratumseind +195086
maandag 11 maart 2019 om 12:16
We hebben de nieuwe messi in handen.....
Vind ik leuk
guusje +1423
maandag 11 maart 2019 om 12:22
En nou nog een vorkie...
Vind ik leuk
Gelukshand +907
maandag 11 maart 2019 om 12:40
Dat is echt totaal niet slim om dat te zeggen.

ik heb namelijk mensen horen zeggen dat iemand heel erg leek op Federer, qua tennis.
Daar is na 5 jaar nog altijd niets van gezien.

Er is geen nieuwe Messi, er zal ook nooit een nieuwe Messi zijn.
Daarom is hij ook uniek.

En op basis waarvan eigenlijk? Wedstrijden tegen NAC thuis en Excelsior uit? en omdat hij een verademing is, heeft dat ook niet te maken met zijn voorganger en het slechte spel van de andere 2 middenvelders?
Vind ik leuk
stratumseind +195086
maandag 11 maart 2019 om 15:10
serieuze pudding gegeten?
Vind ik leuk
Gelukshand +907
maandag 11 maart 2019 om 15:13
Nee, ik zakte als een pudding in elkaar toen ik PSV zag tegen NAC. Na een half uur ben ik wel wat anders gaan kijken, ik vond namelijk een straf om de laatste uur ook te gaan kijken.
Vind ik leuk
stratumseind +195086
maandag 11 maart 2019 om 15:37
doe je goed , ik zou als ik jou was voortaan alles uit de weg gaan wat psv betreft

is voor iedereen beter
Vind ik leuk
Gelukshand +907
maandag 11 maart 2019 om 15:55
Gaat een beetje lastig als 31-3 een wedstrijd is, die je als voetbal liefhebber moet zien
Vind ik leuk
Hvdp +1837
maandag 11 maart 2019 om 12:50
leef je nog ?
hebben de pijnstillers/medicijnen gewerkt?
Vind ik leuk
stratumseind +195086
maandag 11 maart 2019 om 15:11
heb je me gemist?
Vind ik leuk
Hvdp +1837
maandag 11 maart 2019 om 15:30
Er gingen geruchten dat je er niet meer was
Dat je de realiteit niet meer aan kan
Vind ik leuk
stratumseind +195086
maandag 11 maart 2019 om 15:35
hahaha dat zijn dan een paar ongelovige die dat denken
Vind ik leuk
AFC AJAX. +525
maandag 11 maart 2019 om 16:55
Ook zo genoten van real tegen Ajax.
Vind ik leuk
stratumseind +195086
maandag 11 maart 2019 om 18:21
ik heb mooiere wedstrijden gezien van real
Vind ik leuk
AFC AJAX. +525
maandag 11 maart 2019 om 21:01
Ik vond dit de mooiste, is een droom voor die vereniging van jou,altijd een grote bek over Ajax, tegen een buitenlandse club en nog haten.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 21:02]
Vind ik leuk
74ratje +701
maandag 11 maart 2019 om 12:16
Hangt ervan af, welke bondscoach m t eerst selecteert.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2068
maandag 11 maart 2019 om 12:24
Heb deze jongen een x aantal zien spelen.
Is een geweldenaar,alleen afwachten of hij de laatste stapjes kan zetten.
Moet soms wat slimmer worden.
Beetje meer body kweken,maar hij is pas 17 .
Als hij zich blijft ontwikkelen word het een hele grote .
Vind ik leuk
TheLobster +1536
maandag 11 maart 2019 om 12:29
Die jongen speelt binnen 2 jaar voor Marokko. De strekking is een beetje verkeerde bij de poll VP.
Vind ik leuk
Wim Horst +805
maandag 11 maart 2019 om 12:29
nee want die kiest ook voor Marokko
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:31
Geweldig talent, enigste speler (met Donyell) waar ik dit weekend blij mee was.
Vind ik leuk
Alucard +56
maandag 11 maart 2019 om 12:33
Misschien dat PSV Appelvlaai bij hen laat revalideren om dit supertalent te begeleiden, zoals Patrick Snuivert dat destijds ook bij hem deed.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:41
Snuifert heeft meer van Ibi geleerd.................don't drink & drive...................
Vind ik leuk
michelhx +4540
maandag 11 maart 2019 om 12:34
Laten we hem gewoon rustig brengen en pas een balans opmaken na een jaar een vaste basisplek in plaats van dat gehype.
Vind ik leuk
Wim Horst +805
maandag 11 maart 2019 om 12:36
zal best veel talent hebben, maar na 2x spelen kan ik daar nog niks van zeggen laat hem tegen Ajax staan, of als het lukt volgend jaar in de CL en dan kun je een oordeel plaatsen tegen NAC speelt iedereen geweldig dit jaar en scoort PSV maar 2x, dus even laten rijpen en dan ook nog even wat laten zien!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:38
Als hij zo door gaat en daadwerkelijk voor Nederland gaat kiezen hebben we nog meer kans op die wereldbeker over een jaar of 3.
Vind ik leuk
Gelukshand +907
maandag 11 maart 2019 om 12:48
Van mij mag hij voor Marroko kiezen.

Totaal onzinnig om nu te spreken dat hij geweldig is.

Zijn voorganger, Gaston, die had zo zijn momenten maar vaak was het echt dramatisch.
Net als de andere 2 middenvelders aan de bal niet heel veel goeds doen.
Hij is natuurlijk leuk om naar te kijken, maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met dat de rest niet zo leuk is om naar te kijken, dan valt hij natuurlijk op.
Maar ik kan voor 100% zeggen dat het niet komt omdat hij zo geweldig is, de andere zijn gewoon niet om aan te zien.

Stop hiermee door hem veren in zijn reet te stoppen.
Brand de andere spelers gewoon af, dan zal je namelijk zien dat hij het niveau nog niet aan kan.
Maar dit niveau kan iedereen aan, zelfs de kinderen van Messi en die zijn nog niet ouder dan 10, die kunnen dit niveau aan.
Voorbeeld te geven: Viergever, Swaab, Hendrix en Rossario. Met dit tempo kan zelfs mensen met 2 kapotte knieen en rollator het tempo nog aan.

Zet hem nu bij Bayer Leverkussen en hij zal verzuipen.
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 11 maart 2019 om 12:52
Ik ben bang dat Ihatarren een 2e Labyad of Afellay wordt. Hij is pas 17 en wordt nu al de hemel ingeprezen. Ik hoop dat hij de weelde kan dragen.
Hoe goed hij werkelijk is gaan we op 31.3 in de Arena zien.
Vind ik leuk
Jappy +104
maandag 11 maart 2019 om 13:00
Hij is een van de belangrijkste namen van psv en dat voor iemand van 17😱
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:09
Ihataren is een jongen met uitstekende mentaliteit, inzicht, balvaardigheid,techniek en doorzettingsvermogen. Als hij zo doorgaat is hij binnen nu en een jaar de meest bepalende speler van PSV. Daarna zal het Nederlands elftal volgen als hij daar voor kiest. Hoop dat hij de adviezen van Affelay gaat volgen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:21
Ik ben geen psver maar het is een geweldige voetballer alleen nog zo jong.
En zal me benieuwen hoe hij het in grote wedstrijden laat zien bv cl volgend jaar.
Guti was ook zo geweldig tegen kleine clubjes verder zie je hem niet.
Maar als hij het wel laat zien kan hij meer opleveren dan jawel f de jong
Vind ik leuk
myrthewit +1669
maandag 11 maart 2019 om 13:36
Ik ben altijd sceptisch over Marokkaanse talenten. Ze staan er vaak vroeg, maar groeien niet door. Ik moet het dus nog zien. Daarnaast zal hij snel naar het buitenland moeten, want Wijnaldum en Frenkie de Jong zullen de komende jaren basisspeler blijven omdat ze in de top van Europa spelen. Daarnaast komt er in Oranje een verdedigende middenvelder te staan....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:45
Ophouden nou, echt, hoeveel talenten moeten er nog kapot gemaakt worden voordat men eens gaat beseffen dat ze moeten kappen met dat onnodige gehype.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:32
Wat goed is komt snel. Misschien iets te snel voor jou .
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:04
Het mag snel komen, daar gaat het niet om, het gaat er om dat hij meteen al bepalend moet zijn en een dragende rol krijgt toebedeeld en dat kun je van geen enkel talent verwachten.

Messi brak door in Barcelona en kon omringd door giganten zoals Ronaldinho en Eto'o in het team groeien, dat is heel wat anders dan gelijk een zeer bepalende rol in het spel van je team te moeten spelen op die leeftijd.

Maar goed, blijf als PSV-ers zijnde vooral reageren op een manier die blijk geeft dat jullie louter zo reageren omdat ik Ajacied ben en dus denken dat het een hatelijke reden heeft waarom ik het zeg.

En dat is dus gelul, ik wil juist dat hij slaagt en succesvol wordt, is het beste voor iedereen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:35
Ten eerste heeft dit niets te maken met dat jij Ajacied bent. Ook niet met Messi en alles wat je erbij haalt. Ihataren is een
Speler die op een centrale positie op het veld speelt. Ik denk dat hij binnen een jaar kan doorgroeien tot een vaste waarde binnen PSV. Omdat hij op een centrale positie speelt zal hij dan ook een bepalende speler zijn. Ik vind het juist heel positief dat spelers als de Ligt, de jong, Bergwijn, Lammers, Flap enz veel spelen en op jonge leeftijd doorbreken zodat ze een mooie carrière tegemoet gaan. Schijnbaar weet jij beter wat goed voor hen is en mogen ze geen enkele druk voelen. Maar dat hoort wel bij het hoogste niveau.
Vind ik leuk
hantayo +1238
maandag 11 maart 2019 om 14:57
Veelbelovend! Met de aanval zit het daar wel goed, maar de rest?
Vind ik leuk
040Dazal! +295
maandag 11 maart 2019 om 15:20
De Tering hiero hey. Er wordt een mooie analyse gemaqkt van een mooie voetballer en alle reacties gaan over Marokkanen en ohoh wat zijn ze lastig. Ontopic blijven lukt ze niet onze pvv-ertjes. Alle slechts komt door de Marokkanen. Ok we weten het nu next . On topic: wat een prachtige voetballer hebben we weer toch in Eindhoven. Mark durft het gewoon aan en dat is roxh heerlijk. Geldt overigens voor alle clubs. Ipv kopen gewoon jeugd laten ballen. Die Turkse jongen van Feyenoord 👌 Stengs👌 gewoon doen!
Vind ik leuk
Aart +243
maandag 11 maart 2019 om 16:01
Nu al bijna beter dan Frankie de Jong. 👍👍
Vind ik leuk
cornelisse +256
maandag 11 maart 2019 om 17:16
Artikel gaat over talent ittaharen , is nog erg vroeg maar lijkt veel potentie te hebben kortom een aanwinst. In plaats van positieve reacties over de nieuwe generatie voetballers die er aan komen alleen maar negatief ajax-psv kleuterschool gezeur.
Vind ik leuk
Isakson +118
maandag 11 maart 2019 om 22:23
Wel leuk



Wel leuk dat je hem Ittaharen noemt 😁
Vind ik leuk
cornelisse +256
maandag 11 maart 2019 om 23:07
Oeps haha
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:12
Veelbelovend spelertje, kan echt goed voetballen. Hopelijk blijft hij met z'n voeten op de grond (figuurlijk) en keihard werken. Echt jong nog, dus wie weet....1tje om in de gaten te blijven houden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 17:18
Dit is een speler die wel voor het Nederlands elftal zal kiezen.

A omdat als hij zo doorgaat daar in aanmerking voor komt en B sportief gezien is het logisch om dan voor Nederland te kiezen ten opzichte van Marokko.

De overige spelers die niet voor Nederland hebben gekozen zijn kwamen niet in aanmerking voor het Nederlands elftal.

Ziyech is een ander verhaal, iets met trots en geduld.

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws