'Ajax heeft belangstelling voor Scherpen (19), informeel gesprek achter de rug'

'Ajax heeft belangstelling voor Scherpen (19), informeel gesprek achter de rug'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 11:22ma 11-03-2019 om 11:22

Laatste update: maandag 11 maart 2019 om 11:37ma 11-03-2019 om 11:37

Ajax heeft belangstelling voor Kjell Scherpen. Dat meldt het Dagblad van het Noorden maandag. De negentienjarige doelman van FC Emmen heeft 'informeel' al met Ajax gesproken, weet het medium. 

DvhN heeft uit bronnen vernomen dat Scherpen mogelijk zelfs een 'informele overeenkomst' heeft met Ajax. Dat bericht wordt ontkend door Edwin Olde Riekerink, zaakwaarnemer van de tiener.

"Kjell is negentien jaar is en nu al eerste keeper bij een eredivisionist. Hij doet het bovendien goed, dus het zou gek zijn als dat niet opvalt bij grotere clubs. Maar hij is absoluut niet rond met Ajax. Als ze Kjell willen overnemen, moeten ze bovendien eerst langs FC Emmen", stelt hij.

Netjes
FC Emmen-voorzitter Ronald Lubbers laat aan DvhN weten dat er géén sprake is (geweest) van onderhandelingen met Ajax. "Maar als clubs zich melden voor spelers - en dat zijn er een aantal in Kjells geval - geven wij doorgaans toestemming om informeel met ze te praten."

"Een geïnteresseerde club wil tenslotte polsen of de speler in kwestie überhaupt open staat voor een overgang. We proberen het netjes te doen. Als je geen toestemming geeft, zou het ook gebeuren. Maar dan achter onze rug om."

Poll

Zou Scherpen een goede aanwinst zijn voor Ajax?

(10619 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +10899
maandag 11 maart 2019 om 11:28
Goede keus die kan je nog lang trainen om beter te worden!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:29
Hij is absoluut een talentvolle keeper. Af en toe nog wat foutjes, maar dat mag op die leeftijd.
Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 11:34
Check Alexei Koselev, keeper van Fortuna!
Vind ik leuk
3Bier +14422
maandag 11 maart 2019 om 11:43
Juist! Prima keeper.
Scherpen overigens ook alleen bij hoge voorzetten vind ik hem erg matig. Ook het meevoetballen is niet geweldig, iets wat bij Ajax toch wel belangrijk is.
Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 11:45
Precies dat meevoetballen lijkt nergens op en juist ook dat is belangrijk bij Ajax. Sowieso komt hij wat houterig op me over niet écht een Ajaxkeeper.
Vind ik leuk
3Bier +14422
maandag 11 maart 2019 om 11:52
Klopt, hij is ook niet heel atletisch. Maar niet vergeten dat hij pas 19 is. Als eerste keeper zal hij niet komen.
Die Koselev daarentegen loopt het hele seizoen al geweldig te keepen.
Vind ik leuk
Rodajc +18807
maandag 11 maart 2019 om 14:28
Meevoetballend is hij daarentegen een drama, daarnaast vrij onzeker en haalt rare capriolen uit. Totaal geen keeper voor Ajax die Koselev.
Vind ik leuk
3Bier +14422
maandag 11 maart 2019 om 14:44
Nou ben ik geen Fortuna watcher maar zie wel altijd de samenvatting. Daarin zie ik hem eigenlijk nooit rare fratsen uithalen. Hij komt juist heel degelijk over.
Vind ik leuk
Rodajc +18807
maandag 11 maart 2019 om 15:35
Prima lijnkeeper en daarom zal hij in samenvattingen vast ook goed over komen, maar in dode spelsituaties heerst hij bepaald niet in de 16 en je ziet ook dat hij weinig rust naar zijn verdediging toe brengt. Fortuna heeft niet voor niks de meeste tegendoelpunten.
Verder wil ik wel erkennen dat er op het middenveld en aanval echt goede spelers rondlopen, voordat ik beticht wordt van een rivaal naar beneden halen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:54
Hij is inderdaad geen Ajax keeper hij is fan van Feyenoord
Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 11:56
Dat bedoel ik ;)
Vind ik leuk
rexxo +11985
maandag 11 maart 2019 om 11:44
Welke bronnen?

Iedereen vergeet dat er in Jong Ajax een geweldig keepers talent speelt genaamd Dominik Kotarski.

En die jongen die van Vitesse komt El Maach ook zeer talentvol.

Ajax gaat spelers kopen maar lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze voor (deze) een keeper gaan, die net komt kijken.

Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 11:49
Bronnen? Regelmatig hem bekijken dan kan je overtuigd raken. Kotarski heb ik regelmatig gezien. Ik vind hem nog zéér druistig, onrustig en in mijn ogen te klein voor een moderne keeper. Sowieso is hij nog erg jong dus wel voordeel van de twijfel.
Vind ik leuk
rexxo +11985
maandag 11 maart 2019 om 11:58
Onana in Jong was net zo druistig en onrustig, Circus Onana.

Niemand had verwacht dat Andre zich zo zou ontwikkelen
Intrinsiek doet Kotarski niet veel onder.

1.89 cm qua lengte voor een keeper is niet verkeerd. Cillessen en Onana zijn ongeveer dezelfde lengte.

De eerste wedstrijden van onze huidige CEO waren ook bibberen op de tribune en die heeft ook geen slechte carrière gehad.
Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 12:09
Mee eens Onana was óók onzeker in het begin. Oh toch 1.89?..zie je er niet aan af. Afwachten dus hoe hij zich ontwikkeld.
Vind ik leuk
rexxo +11985
maandag 11 maart 2019 om 12:15
Wat je nu wel gaat krijgen dat er veel spelers aan Ajax worden gelinkt, terecht en onterecht.

Zaakwaarnemers die je naam gaan misbruiken puur voor eigen belang.

Scouten in de eredivisie is lastig, wat jij terecht zegt gewoon afw8en , meer kan je als fan niet doen.

Het wordt in ieder geval een interessante zomer qua transfers.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:53
Kotarski is 1.86 dus te klein om een top keeper te worden.
Vind ik leuk
Pancev +1205
maandag 11 maart 2019 om 14:46
Gel in het haar, omhoog kammen, en hup je bent 3cm langer en opeens wel geschikt. Makkelijk zat.
Vind ik leuk
appeltje +3684
maandag 11 maart 2019 om 11:47
Keeper met hoge pieken, en lage dalen... Voetballend ook niet bepaald stabiel.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
maandag 11 maart 2019 om 12:10
Bij jong talent kijk je alleen naar de pieken.
Vind ik leuk
appeltje +3684
maandag 11 maart 2019 om 12:16
Koselev is niet heel jong meer. Ajax heeft met Kotarski en El Maach al twee keeperstalenten van 19. Alleen zijn die volgend seizoen nog niet klaar voor een basisplaats. Kotarski staat sowieso boven El Maach. Het is lastig, want je wilt volgend seizoen een goede keeper, maar je wilt die talenten ook een kans geven, niet dat ze nog 3 jaar moeten wachten tot ze een kans krijgen.
Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 14:52
Koselev is 24 wat voor een keeper nog heel jong is. Zijn voordeel is dat hij al ervaren is. Als je bijvoorbeeld in de CL of langere tijd opeens je eerste keeper kwijt raakt moét je als topclub een ervaren goede tweede keeper hebben. Daar kwamen ze dit seizoen wat te laat achter..zie Lamprou. Wél ervaren maar niet goed genoeg
Vind ik leuk
appeltje +3684
maandag 11 maart 2019 om 15:05
Koselev is 25. Lamprou is 27. Van Leer is 26.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:34
nog wel even minimaal 2 jaar laten rijpen bij Emmen
Vind ik leuk
Hyena +30518
maandag 11 maart 2019 om 11:34
Gewoon doen inderdaad. Talentvolle keeper en Ajax heeft geld zat. Beter zelf vast halen, voor de concurrent het doet en hij daar uitblinkt.

Kopen en gelijk weer verhuren!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10899
maandag 11 maart 2019 om 11:44
Terug verhuren aan Emmen 2 seizoenen niks mis mee!
Vind ik leuk
Groen +3824
maandag 11 maart 2019 om 11:42
@Tottenham
Kun je beter een slechtere keeper nemen, die kun je nóg langer trainen om beter te worden ;)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10899
maandag 11 maart 2019 om 11:43
We hebben Lamprou al (nee dat is lullig!)
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
maandag 11 maart 2019 om 12:11
Ruilen voor Lamprou.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:45
Scherpen is uit het goede hout gesneden, Onana maakte dezelfde fouten met 19....goede keuze van Ajax om hem te halen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:54
Is een fan van Feyenoord, daarnaast vind ik dat hij veel fouten maakt dus ze zouden er beter aan doen Jappie terug te halen!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10899
maandag 11 maart 2019 om 11:56
Dat scheelt €59mlj die kan je misschien ruilen met Onana maar dan nog heb je een 2e keeper nodig!
Vind ik leuk
Hotboy99 +631
maandag 11 maart 2019 om 11:58
Hij is anders al behoorlijk lang....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:31
Is hij een directe vervanger voor onana of moet hij nog wat groeien en op termijn 1e keeper worden? Ik ken hem niet zo goed
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10899
maandag 11 maart 2019 om 15:14
Nee ik zie hem geen eerste keeper worden maar eerder achter Onana of bv Cillissen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:28
Die heeft niet het Ajax niveau
Vind ik leuk
Itsese +6242
maandag 11 maart 2019 om 11:29
Wel om 2e keeper te worden.. Ook hard nodig..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:36
V/d Sar had op die leeftijd ook nog niet het Ajax niveau en dat is later helemaal goed gekomen .
Al zou ik wel op zoek gaan naar een eerste keeper mocht Onana weg gaan , want Scherpen is inderdaad nog niet toe aan Ajax 1 .
Maar wel een goede keeper voor de toekomst misschien .
Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 11:37
Mee eens..wél Alexei Koselev , keeper van Fortuna Sittard. Óók lang, twee meter. Buiten dat zeer zelfverzekerd, goede reflexen, goed meevoetballend, International rond de 24 dus ervaren, relaxed met uitstraling.
Vind ik leuk
SimonSays +7437
maandag 11 maart 2019 om 11:42
Klinkt goed.. Ik koop 'm!

Edit: ik was even in de war met Monopoly..
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 11:43]
Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 11:52
Simon .. dan misschien eerst even langs Start dan heb je genoeg geld ;)
Vind ik leuk
SimonSays +7437
maandag 11 maart 2019 om 12:39
Gaan ze akkoord met 20.000? Ik doe de Dorpsstraat erbij 😉
Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 14:55
Hahaa..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:14
Dat hebben de mensen hier op het forum ook niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:28
Goede keeper met potentie!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:29
Emmen, ze hebben geld zat.........€ 7.500.000 om mee te beginnen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:33
Vragen kan altijd. Het onderhandelen met Marc Netto komt daarna. Ik zou ieder geval niet met hem willen onderhandelen. Kans is groot dat je op het droge uitkomt.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:34
Als dat het geval is houd Emmen een goede keeper in huis, genoeg talent om in de toekomst de stap te zetten........
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 11:45
Als iemand weg wil gaat ie weg
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:51
Dit doet Ajax gewoon slim, zoals alle andere clubs of bedrijven het ook doen.

Interesse bij de speler wekken en daardoor een betere onderhandelingspositie hebben.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:52
Als ajax niet wil betalen wat Emmen wil vangen gaat hij helemaal niet weg.......
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 11:55
Het ligt allemaal iets genuanceerder dan dat
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:57
Nee hoor, in Fifa 19 carrière modus heb je gewoon een knop waarop je "NEE'' kunt klikken. Dan gaat die speler helemaal nergens heen.

Snap zijn reactie goed.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:01
Als ajax niet of wie dan ook wil betalen is het toch een simpele conclusie; dan gaat hij niet weg.

Als Barca komt voor de Ligt met een bod van pak hem beet 40 miljoen; gaat ajax dan akkoord? Nee, die willen meer en dus gaat hij niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:02]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:03
Tot zijn contract afloopt, dan heb je 0 euro.
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 12:06
Omdat het bod onder zn huidige marktwaarde ligt
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:13
Wie bepaalt de marktwaarde? Ajax, Barca, jij , ik etc.?
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 12:14
Ik
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:30
zijn contract loopt nog maar 1 jaar door! Emmen heeft niet veel te zeggen wanneer Scherpen naar Ajax wil! Dan kan ie zijn contract nog 1 jaar uitspelen en transfervrij overkomen naar Ajax! Transfersom gaat daarom onder het miljoen zijn voor Ajax, jìj met je 7.5 miljoen vragen haha!😂😂😂😂
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:13
Waarom heeft Emmen niks te zeggen? Hij heeft daar gewoon een contract en als emmen wil dat hij dat uit dient ( met idd het gevolg dat hij waarschijnlijk transfervrij gaat ) dat kan hij daar weinig tegen doen.

Emmen kan het toch proberen om 7.5 te vragen. Dat is het nadeel als je overduidelijk veel geld hebt als club, dan gaan de andere ook veel vragen aan ajax.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 14:14]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:15
Heeft nog maar 1 jarig contract! Emmen is niet in staat om het risico te lopen dat Scherpen een jaar later voor niks vertekt!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:45
Jij doet de boekhouding bij emmen?
Vind ik leuk
Ozpo +699
maandag 11 maart 2019 om 11:37
Volgens mij komt Willen 2 er ook heel goed van af met de verkoop va Frenky

Denk dus dat ze best fair zijn
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
maandag 11 maart 2019 om 12:16
Alleen speelt Scherpen niet bij Willem II.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:40
Ik juist wel , als Ajax komt gaat het vaak om je beste speler , en als Overmars niet wil betalen wat ik wil hebben , behoud ik in ieder geval mijn beste speler .
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:45
Het is geen computer spelletje waar we het over hebben. Dat je simpel op een ''NEE'' knop drukt als je de transfer niet door wil laten gaan.

Er zijn zoveel omstandigheden... Wat als Scherpen zelf naar Ajax wil en Emmen zegt nee. Dit kan Scherpen zijn droom zijn en Emmen zegt keihard nee want het bedrag is niet hoog genoeg. Dan gaat Scherpen zeuren, nee sterker nog. Andere talenten van Emmen denken ja shit, mijn kans naar PSV, Ajax of Feyenoord wordt ook minder. Want Emmen vraagt de hoofdprijs, wijkt daar niet van af en houdt totaal geen rekening met de wensen van een eigen speler.

Nee sterker een 17 jarig talent uit de provincie Drenthe ziet het en denkt. Ja dat Emmen loopt alleen maar NEE te verkopen. Ik ga wel lekker bij PEC spelen, want daar lukt het wel.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:51
Natuurlijk is er ruimte voor onderhandelen , maar ik zou echt geen spelers voor een weggeefprijs weg doen omdat het Ajax is .Ik heb in die positie namelijk ook de verantwoording om een club draaiende te houden .
Dus als een speler 4 miljoen waard is , dan gaat Overmars ook 4 miljoen betalen .
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:55
Wat genuanceerder je reactie. Ja een speler wegdoen voor een weggeefprijs zou erg vervelend zijn. Soms is het noodzakelijk om de goede orde te houden in je team (als een speler echt veel loopt te zeiken).

Afgelopen winter is Scherpen zijn marktwaarde geschat op 1 miljoen. Zijn transferwaarde zal wat hoger liggen, ben benieuwd wat het gaat worden mocht deze transfer door gaan.
Vind ik leuk
Rabarber +4417
maandag 11 maart 2019 om 11:36
Dat heeft Overmars ongeveer dagelijks in zn kontzak zitten. Wisselgeld.
Vind ik leuk
Leedz +7646
maandag 11 maart 2019 om 11:29
Sowieso al beter dan Lamprou, zie hem graag komen al zou het handig zijn hem direct weer te verhuren aan Emmen zodat hij nog meer ervaring kan opdoen en dan over een jaar of 2 meestrijden voor de eerste plek bij Ajax
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 11:34
Ben daar nooit zo mee eens. Gewoon naar Ajax halen natuurlijk. Wennen aan de speelstijl en de club. Bij een club als Emmen is een heel andere druk. Als je daar pas aan went vanaf je 21e weet je nooit of hij het mentaal aan kan
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:38
Absoluut, zonder twijfel direct aanschaffen. Risico is klein want het bedrag zal relatief laag zijn. Mocht het niks worden, kun je hem simpel afschrijven.
Vind ik leuk
Peter12345 +527
maandag 11 maart 2019 om 11:40
Als keeper zal dat toch wel redelijk meevallen? Je bent als keeper maar beperkt betrokken bij de speelstijl en tactiek.
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 11:42
Bij Ajax wordt toch meer gevraagd dan een bal tegenhouden op de lijn..
Vind ik leuk
Peter12345 +527
maandag 11 maart 2019 om 12:16
Wat dan? Wanneer je een keer een korte uittrap doet en wanneer je een verre uittrap doet?
Hoe je moet staan bij vrije trap en corner etc?

Dat is toch wel te leren in korte tijd? Ik denk dat hij momenteel meer heeft aan ieder week keepen, waar hij net zo goed zaken leert over corners en vrije trappen etc.
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 12:26
Dan verschillen we van mening
Vind ik leuk
Peter12345 +527
maandag 11 maart 2019 om 12:59
Ja dat denk ik ook. En dat moet ook kunnen
Vind ik leuk
Leedz +7646
maandag 11 maart 2019 om 11:44
Snap wat je bedoelt hoor maar als ik bijvoorbeeld kijkt naar Perr Schuurs had die nog beter een jaartje bij Fortuna in de ED kunnen groeien dan nu alleen trainen met het eerste en zijn wedstrijden spelen bij Jong in de KKD en nu weet ik dat het voor keepers anders is maar op het hoogste niveau blijven spelen of zo nu en dan een paar wedstrijden krijgen leer je minder van dan elke week gegarandeerd spelen
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 11:48
Ja ben ik niet met je eens. Bij Fortuna is een totaal ander soort spel dan bij Ajax. Schuurs speelt wekelijks en traint mee met het eerste op bijzonder hoog niveau. De mentaliteit bij een club als Ajax om alles uit jezelf te halen is heel anders dan bij een club als Fortuna. Spelers als Tadic en De Ligt werken aanstekelijk
Vind ik leuk
Leedz +7646
maandag 11 maart 2019 om 11:55
Klopt, maar waarom zie ik dan geen vooruitgang bij Perr?
kijk veel wedstrijden van Jong en zie hem regelmatig dezelfde fouten maken...
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 11:59
Nieuwe club, andere verwachtingen, nieuwe woonplaats, nieuwe speelstijl, andere teamgenoten, andere druk, andere media aandacht, opgeroepen voor Jong Holland enz. Die jongen is nog steeds een tiener. Komt veel op hem af. Geef hem de tijd
Vind ik leuk
Peter12345 +527
maandag 11 maart 2019 om 13:01
Gebeurt het eigenlijk nooit dat een speler wordt verhuurd aan zijn oude club en vervolgens 2 keer per week bij zijn nieuwe club mee traint?
Dus in geval van Schuurs dat hij dan bij Fortuna mee zou trainen en 2 keer in de week naar ajax gaat om te trainen?

Lijkt me eigenlijk best logisch
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 13:01]
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 13:04
Geen idee maar zou het voor Ajax geen goede methode vinden. Feyenoord heeft een tussenvorm nu met Dordrecht
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:30
Ze hebben Kotarski en El Maach al. Vooral Kotarski is heel talentvol!
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 11:31
Staat dit jaar wat minder zeker in het doel in vergelijking met vorige jaren
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:34
Klopt, maar komt wel weer! Heeft af en toe echt briljante reflexen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:35
Whahaha, dit is zijn eerste jaar hoor.
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 11:37
2e
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 11:38]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:40
Ja, hiervoor speelde hij in het tweede. Klopt.
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 11:41
3e
Vind ik leuk
Lekkerjoh +909
maandag 11 maart 2019 om 11:33
Keeper is wel een makkelijke positie oom op meerdere paarden t gokken. Als je deze jongen voor 2 miljoen over kan nemen verhuur je hem daarna nog een jaar aan Emmen om meer ervaring op te doen. Kijk je op den duur wie van de drie geschikt is voor Ajax 1
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:35
Daar heb je wel een punt en voor 2 miljoen kan je dat risico wel nemen.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +909
maandag 11 maart 2019 om 11:38
Ja daarom en met keepers heb je weinig risico. Als die op hun 25e pas doorbreken maakt t ook niet uit want dan kunnen ze nog makkelijk 10 jaar mee als t niet meer is.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
maandag 11 maart 2019 om 11:31
Kopen en verhuren aan een subtopper.

In potentie vele malen beter dan bijlow bijvoorbeeld.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 11:31]
Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 11:32
Niet doen Ajax.. bekijk eerst eens Alexei Koselev, keeper van Fortuna Sittard én International, 2 meter en ongeveer 24 jaar. Goede reflexen, zelfverzekerd, uitstraling, meevoetballend goed en komt rustig en betrouwbaar over!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21812
maandag 11 maart 2019 om 11:43
Volgens mij vindt jij die keeper van Fortuna wel een goeie eh haha
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3822
maandag 11 maart 2019 om 11:52
Ben jij zijn zaakwaarnemer ofzo ?
Vind ik leuk
Pimman +10447
maandag 11 maart 2019 om 11:53
Hahaa nee dat niet ;)
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3822
maandag 11 maart 2019 om 11:57
Al ben ik het overigens wel met jou eens. Zie niet heel veel van Fortuna, maar wat ik heb gezien daarin was hij mij ook al opgevallen.
Vind ik leuk
Plaotie +53
maandag 11 maart 2019 om 11:32
Heeft als jonge, Nederlandse keeper zeker de potentie om een goede keeper te worden, maar is nog niet klaar voor een basisplaats in het eerste team van Ajax. Wisselt goede momenten af met zwakker moment en is ondanks zijn lengte, geen zekerheid bij hoge ballen. Zal voor Ajax begrippen niet veel kosten, dus de interesse in Scherpen is wel begrijpelijk. Kan mooi doorgroeien binnen Ajax.
Vind ik leuk
Muscles +1770
maandag 11 maart 2019 om 11:34
Lengte en body en talent, ruwe diamant dus doen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:34
En die “”zo fantastische jeugdopleiding”” dan? Kopen,kopen,kopen,kopen.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
maandag 11 maart 2019 om 11:40
Gravenberg unuvar jensen brobbey taylor nog een halve amerikaan el maach (keeper) etc. Komen er aan.

oja en eigen jeugd de ligt, mazraoui, van de beek stonden te schitteren in Champions League die nu bij de laatste 8 zitten, wat nou kopen kopen...niet zo miepen man

Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:44
Allemaal in jong of onder 19, zegt dus nog helemaal niks.

Ja, toevallig die andere. Noem eens een eigen opgeleide keeper dan van de afgelopen drie jaar, die ook het eerste heeft gehaald?

Als Kotarski werkelijk zo goed is, waarom Scherpen halen?

Noem eens een zelf opgeleide spits, die de afgelopen drie jaar ook een vaste waarde was in het eerste?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
maandag 11 maart 2019 om 12:08
kijk nu heb je geen uitweg meer en ga je snel naar individuele positie's wijzen, alsof Ajax 11 topspelers elk jaar creerd vanaf doelman tot spits, dat is nergens zo. een aantal zullen er doorkomen en een aantal gewoon niet.

Ajax jeugd, spits Sierhuis is trouwens uitgeleend aan Groningen en daar een waarde en al 2 goals in z'n mik, zou zomaar wel een vaste waarde voor Ajax kunnen zijn als spits zijnde. 😉
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:19
Geen probleem, maar loop dan niet zo te brulen dat je opleiding zo fantastisch is, erken gewoon dat er dit jaar geen eigen kweek doorkomt.

Een jaar niemand, dat kan. Maat jaren niemand, geen spits, geen keeper, nee, dan doe je iets niet goed.

Sierhuis? Ziet er leuk uit,maar is niet in 1 doorgebroken, de kansen die hoj kreeg pakte hij niet. Denk ook niet dat hij het niveau aankan bij ajax, oa door aankopen is dat heel erg omhoog gegaan. En de opleiding is hier niet in mee gegroeid.

Neem centrale verdediger: waarom Schuurs en Magallan kopen?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
maandag 11 maart 2019 om 12:24
nee waar zijn de keepers en spitsen etc. Van jou club dan? allemaal in de top naar het Buitenland? Nee. Dus praat zelf niet zo stom je spreekt je zelf tegen, omdat je haat op de eerste plaatst zet vergeet je hoe het werkelijk zit met jou ploeg.
De Ligt gaat ook gewoon voor dik 60m+ weg, eigen jeugd..

je maakt een probleem om niks gewoon omdat je Ajax niet mag, wat schiet je daar nu mee op door de hele dag te gaan haten?
dit soort spelers als De Ligt en (willem 2 jeugd) Frenkie zorgen wel voor een stabiel en toekomst voor nederlands voetbal en oranje, afgelopen woensdag was u daar getuigen van, van een historische wedstrijd, dat zijn wel de feiten..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:34
Das geen antwoord op mijn vragen. “Mijn” club loopt ook niet te brullen dat de opleiding zo fantastisch is, integenstelling tot “jouw” club.

Nu lees ik net dat ajax belangstelling heeft voor Pirie, moet ik daar weer iets over zeggen?

Woensdag speelden ze goed, maar zat alles ook wel mee. Vazquez en Vinicius al gauw geblesseerd. In de eerste minuut kopbal op de lat, bij 0-3 de var mee, voor de zoveelste keer.

Ik begrijp je toon niet, alleen maar omdat ik kritisch ben op jouw clubje? Ja, das nog s wat anders als alle kritiekloze meelopers hier.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
maandag 11 maart 2019 om 13:09
het is toch hilarisch dat je kwaad word wanneer Ajax supporters met recht blij zijn dat hun jeugd fantastisch is.. denk eens effe na.. je word kwaad en dat is toch calimero gedrag? heeft Ajax geen goede jeugd volgens jou dan ? Mogen mensen niet blij zijn met de ajax jeugd dan?

je doet echt raar
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:11
Ff correctie: ik ben niet lwaad.

De jeugd is niet zo fantastisch als wordt beweerd, dat heb ik net al uitgelegd.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
maandag 11 maart 2019 om 13:37
Ajax is wereldwijd een van de beste met jeugdopleidingen. Dat is wereldwijd al heel lang bekend.. de jeugd wint de youth league of future cup vaak of eindigt heel hoog... het is aan de trainer van 1ste op ze een kans te geven. En door ontwikkelen, De Ligt een mooi voorbeeld.
Vind ik leuk
RenW +4257
maandag 11 maart 2019 om 11:41
Hoe doet jouw club dat eigenlijk.
Ook een goede jeugdopleiding, toch? maar wel lenen, lenen, lenen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:45
Volgens mij.... ging het hier over ajax? Dont change the subject.
Vind ik leuk
RenW +4257
maandag 11 maart 2019 om 12:04
Waarom? Komt het even niet zo goed uit dan?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:11
Nou ik hou me graag aan t onderwerp.

Bij een onderwerp over Twente reageer ik daarop.

Als ik een boek van schrijver a recenseer, ga ik t toch niet over schrijver b hebben?
Vind ik leuk
RenW +4257
maandag 11 maart 2019 om 12:13
Je mag boeken toch ook vergelijken?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:23
Als ik t over een boek heb, houd ik t bij dat boek.

Al t andere is alleen maar afleiden van waar het om gaat, de vraag is waarom de meesten hier dat doen.
Vind ik leuk
RenW +4257
maandag 11 maart 2019 om 12:28
OK, als je niet kan multitasken, of snel bent afgeleid is dat jouw probleem.
Daar heb ik verder niets mee te maken.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:38
Ik kan heel goed multitasken, maar in dit geval wordt er van onderwerp gewisseld bij gebrek aan argumenten in de hoop dat als je het over een ander hebt het originele onderwerp vergeten wordt, helaas voor jou... dat doorzie ik
Vind ik leuk
YC93 +860
maandag 11 maart 2019 om 11:34
Kjell is een Feyenoorder, heeft al uitgesproken dat hij eerste doelman wil worden bij Feyenoord.
Vind ik leuk
frhoi +1836
maandag 11 maart 2019 om 11:41
Maar als Feyenoord geen interesse toont ben je snel klaar toch!
daarbij, als je als sporter de top wil bereiken maakt het je denk ik weinig uit via welke weg.
Vind ik leuk
YC93 +860
maandag 11 maart 2019 om 11:43
Klopt, ik heb ook nooit gezegd dat hij het niet wil/zal doen. Maar ze zijn in amsterdam altijd lekker happig om dat te benadrukken, dus ik pak nu eindelijk m'n kans. Het gebeurd namelijk niet zo vaak :p
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
maandag 11 maart 2019 om 11:52
Die zetten denk ik in op Bijlow.
Vind ik leuk
YC93 +860
maandag 11 maart 2019 om 11:56
Dat denk ik ook inderdaad! Zou zonde zijn om dan zo een jongen te halen, zowel bijlow als scherpen zijn jongens die moeten spelen. Durf ook niet te zeggen wie er beter is
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
maandag 11 maart 2019 om 12:02
Ik denk wel dat Bijlow nu beter is. Alleen Scherpen ziet er wel talentvol uit.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
maandag 11 maart 2019 om 11:36
doen, kan emmen ook zeer goed van profiteren
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:39
Ajax heeft geld zat, meer vragen dan aan een andere club dus.
Vind ik leuk
RenW +4257
maandag 11 maart 2019 om 12:03
Dus je wil een club straffen omdat ze het financieel wel goed doen?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:09
Nee hoor, mensen die meer verdienen betalen ook meer belasting toch?
Zo werkt de markt. Komt ajax, dan vragen ze meer.
Vind ik leuk
RenW +4257
maandag 11 maart 2019 om 12:13
Dus Ajax betaalt meer belasting, en de prijs moet hoger?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:21
Mensen of bedrijven met meer inkomsten kunnen meer betalen, in dit geval zullen clubs meer vragen.
Vind ik leuk
RenW +4257
maandag 11 maart 2019 om 12:26
Kunnen ja, maar of dat eerlijk is, denk ik niet.
Vind ik leuk
AFP +2977
maandag 11 maart 2019 om 11:39
Hij is wel groot, is vereiste tegenwoordig. Maar ik vind hem niet opzienbarend. Wel is het zo dat met de bekende goede begeleiding en coaching bij Ajax kan hij een topper worden, zie Cillessen, Onana.
Vind ik leuk
TheLobster +1536
maandag 11 maart 2019 om 11:39
"Ik ben al heel lang fan van Feyenoord. Nu ik mijn eerste doel, keepen in de hoofdmacht van FC Emmen, heb bereikt ga ik vol voor de tweede mijlpaal: vaste doelman van Feyenoord worden. Of ik de kwaliteiten heb? Ja, dat denk ik wel. Nu is het aan mij om het waar te maken
Vind ik leuk
NvC +8635
maandag 11 maart 2019 om 11:40
Die gaat dan naar Jong Ajax. Blijven of op zn minst 2e keeper.
Vind ik leuk
Der Monarch +2124
maandag 11 maart 2019 om 11:40
Na Van Leer; toch maar op een andere manier keepers zien te halen..
Vind ik leuk
Mr. Writer +565
maandag 11 maart 2019 om 11:41
Ben benieuwd hoe hij het zou doen met een goed elftal voor zich. Je ziet het talent in hem, heeft af en toe prachtige reddingen in huis, maar wordt te vaak in de steek gelaten door de mannen voor hem.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:43
Het enige Nederlandse keeperstalent op dit moment, zou voor de hele top 3 een aanwinst zijn voor in de toekomst, nu nog niet.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16347
maandag 11 maart 2019 om 11:44
Interessant. Maar dan wel 2-3 jaar daar laten spelen.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1525
maandag 11 maart 2019 om 11:45
We hebben er net eentje uit Portugal gekocht voor veel geld???
Vind ik leuk
Blindsy +19033
maandag 11 maart 2019 om 11:51
Lamprou weg, Onana weg? En dan die Portugees 2e keeper, Scherpen voor Jong, en voor Onana een vervanger. Dénk ik. Of zou die 3e keeper van die Portugese club volgend jaar in de basis staan?
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 11 maart 2019 om 11:56
Is gehuurd met optie, kun je dus nog vanaf.
Vind ik leuk
Emmenaar +807
maandag 11 maart 2019 om 11:48
Een transfer met een afkoopsom van een miljoen, 20% doorverkooppercentage en direct terug(ver)huren zou voor alle drie partijen een prima overeenkomst zijn.
Vind ik leuk
Blindsy +19033
maandag 11 maart 2019 om 11:50
Sar was gisteren redelijk positief over deze lange keeper. Zou mij niks verbazen wanneer Scherpen inderdaad begeerd wordt om de selectie te versterken. Want laten we eerlijk zijn; dit is gewoon een prima talent.
Vind ik leuk
Svenn020 +117
maandag 11 maart 2019 om 11:55
Hijzelf vindt / vond "Lucky Ajax" vroeger een "kut club". Hopelijk is hij een beetje bekeerd!

Bron: @KjellScherpen - Twitter, 2011 - 2012
Vind ik leuk
FCE1925 +270
maandag 11 maart 2019 om 12:02
Toen was ie 11/12 jaar... Ga je hem dat nadragen op die leeftijd? Heb jij nooit iets in het verleden gezegd op die leeftijd waar je nu anders over denkt?
Vind ik leuk
Molletje +2676
maandag 11 maart 2019 om 12:08
Niet meteen zo serieus (ik neem namelijk aan dat Svenn020 dit als zijnde een "grappig feitje" benoemt)

Ik vind het ook grappig, na Lamprou zal het dan de 2e keeper zijn die hierop terug moet komen :-)
Vind ik leuk
Svenn020 +117
maandag 11 maart 2019 om 12:47
Ja inderdaad Molletje, naar mijn idee is Scherpen een zeer talentvolle keeper. Zeker eentje die Ajax kan gaan helpen in de toekomst.
Vind ik leuk
Pds010 +1398
maandag 11 maart 2019 om 11:57
En een Feyenoord supporter 🤣👌
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:58
Maar wel over 2-4 jaar
Als die pas echt ervaring heeft opgedaan op Europees niveau
Maar eerst als tweede !! ??
Vind ik leuk
Wazedde? +132
maandag 11 maart 2019 om 12:05
Zoals al eerder genoemd hier, ben zelf een stuk meer onder de indruk van Koselev. Toffe keeper is dat.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:06
Andere kant in die periode hebben we er 1 gehuurd
1 gekocht wat doen we toch met al dis keepers 3 is toch voldoende voor Ajax 1 ??
Keeper van Benfica ? Laat die woensdag zijn kunstje maar laten vertonen.
Tegen Pec. En de goede sterke opstelling ..kunnen we kijken mocht Andre gaan...wat ik niet hoop..
Vind ik leuk
Molletje +2676
maandag 11 maart 2019 om 12:06
Als Ajax echt interesse heeft en ze volgens de zaakwaarnemer eerst langs Emmen moeten gaan...

Dan zal het wel 3 april rondkomen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:07
Zou weer dom zijn van Feyenoord. Aangezien hij aangegeven heeft Feyenoord-supporter te zijn.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:10
Heeft heel veel dat een keeper moet hebben, maar Ajax lijkt mij dan weer minder geschikt voor hem. Zou het meer een PSV of Feyenoord keeper vinden dan een Ajax doelman. Bij Ajax moeten ze mee kunnen voetballen en dat is juist een mindere kant van hem. belangrijkste voor deze Scherpen is dat hij volgend kan blijven keepen in de eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:10
Zou me niks verbazen als het al rond is met hem en Ajax.
Inderdaad is dat dan niet netjes maar ja tis Ajax
Vind ik leuk
stratumseind +195655
maandag 11 maart 2019 om 12:14
is het binnenkort emmen ajax of zo?
Vind ik leuk
Pietje2015 +17172
maandag 11 maart 2019 om 23:22
Ja klopt, 3 april.
Maar daar zitten nog 3 wedstrijden tussen.
Wat wil je insinueren?
Vind ik leuk
stratumseind +195655
dinsdag 12 maart 2019 om 08:58
mijn voorkeur gaat uit naar een blondine cup dd en een jaar of 25-30
Vind ik leuk
Vak-DD +12414
maandag 11 maart 2019 om 12:18
Volgens mij koopt ajax volgend seizoen de halve Eredivisie leeg 😁
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:34
Vind hem momenteel nog niet zo goed kwa spel, komt nog wel, met je 18e een basis speler zijn in de Eredivisie is ook wel lastig.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:04
Heeft goede lengte en is jong die kun je wel klaarstomen
Vind ik leuk
Franciscus +187
maandag 11 maart 2019 om 14:43
Nepnieuws, want Scherpen wil naar Feyenoord. Hij is Feyenoordfan.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:19
Hij is toch een fan van Feyenoord en wilde er alles aan doen om vaste keeper van Feyenoord 1 te worden?

Die gaat voor de Vermeer route.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:50
Jonge, keeper met een grote reach en potentie. In mijn ogen niet heel atletisch. Echter, altijd de moeite waard om voor een relatief klein bedrag te halen, terug te verhuren aan FC Emmen in 2019/2020 om na een jaar kijken of hij kan vechten voor de positie achter Cillissen (mocht die terugkomen) samen met Kotarski? Met dit budget kan je makkelijk zeggen niet geschoten altijd mis.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:22
Niet doen..... voetballend niet goed genoeg voor Ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:01
Advies ga niet te vroeg .voor je weet val je in een gat en je carrière is over en een doelman is op zijn top rond de 30
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws