Aflopend contract voor Feyenoord-huurling: 'Heb een afspraak met Elia: acht goals'

Aflopend contract voor Feyenoord-huurling: 'Heb een afspraak met Elia: acht goals'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 17:47ma 11-03-2019 om 17:47

Joël Zwarts hoopt in de toekomst op een doorbraak in het eerste elftal van Feyenoord. Momenteel wordt de jonge spits verhuurd aan FC Dordrecht. Die deal is een beetje noodgedwongen, omdat Feyenoord géén Jong-elftal heeft dat actief is in de Keuken Kampioen Divisie. 

"Dat vind ik nog steeds een gemiste kans. Ik haal mijn neus absoluut niet op voor de Keuken Kampioen Divisie. Integendeel, ik ben blij met de kans die ik krijg om me verder te ontwikkelen in duels met Sparta, Jong PSV, Jong Ajax en later in de competitie FC Twente. Daar word je als jonge speler absoluut beter van", zegt Zwarts (19) in gesprek met het Algemeen Dagblad

Hij hoopt zich de komende maanden in de kijker te spelen - liefst bij Feyenoord. "Natuurlijk droom ik ervan om ooit in het eerste van Feyenoord te spelen. Het kan soms raar lopen, kijk naar Calvin Verdonk die eerst uitgeleend werd aan NEC en dit jaar regelmatig in de basis heeft gespeeld bij Feyenoord. De voetballerij is wat dat betreft onvoorspelbaar."

Zwarts heeft voor dit seizoen een helder doel. "Met Eljero Elia, een goede vriend van me, heb ik een afspraak gemaakt dat ik acht doelpunten voor FC Dordrecht zou maken. Het begin is er, maar ik wil me vooral ook verbeteren. Individueel, maar ook met het team. We hebben tot nu toe leuke dingen laten zien. Misschien zijn we in de laatste periode nog wel tot iets geks in staat."

Na zes duels namens Dordt staat de teller op twee treffers. Het contract van Zwarts bij Feyenoord loopt komende zomer af. 

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 17:55
Zolang geen frenkie nieuws dat zelfs hierop klik.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:02
Hartstikke bedankt voor deze bijdragen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:45
Geen probleem, op maandag lukt inhoudelijk reageren nog niet maar ik kom er wel.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:58
Tsja.
Vind ik leuk
Blindsy +18702
maandag 11 maart 2019 om 19:01
Is er geen Frenkie-nieuws, dan?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:57
Talent heeft hij wel, maar of hij voldoende kwaliteiten heeft om te slagen bij Feyenoord 1 is de grote vraag. Ik zie het niet snel gebeuren, maar er zijn gekkere dingen gebeurd. Hard werken en kijken waar het schip strand. Als hij Feyenoord niet haalt, is zijn carrière niet per definitie mislukt. Als zijn top de kkd is, is dat prima en is ook erg knap.
Vind ik leuk
markpark +1025
maandag 11 maart 2019 om 19:05
Hij heeft in ieder geval meer fysiek dan Vente.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:27
Hij is bij FC Dordrecht al een van de betere. Ik denk zeker wel dat hij Eredivisie niveau aankan, maar Feyenoord niveau geen idee. Hij ontwikkelt zich prima. Hij past beter in het 'plaatje' dan Vente. Hij is fysiek heel sterk en kan de bal echt goed bij zich houden. Beetje type Jorgensen dus.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2764
maandag 11 maart 2019 om 18:01
Gaat niks worden voor feyenoord, slechts 2 doelpunten tot nu toe en hij wil er 8..
Vind ik leuk
The Rock +1910
maandag 11 maart 2019 om 18:20
Och 2 uit zes is nog steeds ongeveer 13 in een heel seizoen als je dat gemiddelde aanhoudt. Niet slecht voor een buitenspeler.
Natuurlijk t is kkd, maar je moet ergens beginnen
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4393
dinsdag 12 maart 2019 om 04:11
Staat wel in de spits, verder eens:)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:38
Ook dit talent moet volgend jaar gewoon spelen.
Burger, Kokcu, Zwarts, Verdonk, Malacia en Vente kunnen zo opgesteld worden.

Van Geel moet er alleen wel een paar zien te verkopen. En dat geld in zijn zak houden.

En pas als deze talenten verkocht worden, dan gaan investeren in goede en duurdere spelers.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 18:40]
Vind ik leuk
Blindsy +18702
maandag 11 maart 2019 om 19:00
En zo leg ut, Wim.
Vind ik leuk
Connie Veren +5690
maandag 11 maart 2019 om 19:23
ik hoop niet dat ze naar jou zullen luisteren.
Malacia was leuk, maar heeft het al een tijdje niet meer. Verdonk geloof ik ook niet in, al doe hij het leuk momenteel.
Vente gaat hem sowieso niet worden, die komt niet een beetje tekort, maar echt heel veel.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:35
Geldt niet voor elke speler, dat hij het een tijdje niet heeft?
Waarom kon het in 2012 wel?
Vind ik leuk
Connie Veren +5690
maandag 11 maart 2019 om 20:37
Ik ben voor jeugd hoor, maar van een aantal denk ik dat ze echt tekort komen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:41
Dat weet je van een aankoop ook niet. Garanties heb je nooit, je zult het moeten ervaren. Daarom moet je ook honderden talenten hebben.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:43
Je moet eigenlijk een A1 tm A20 hebben. En zorg dan maar eens dat je in de A1 zit.
Dat is een betere investering, dan 10 miljoen voor Haps en Larsson.
Vind ik leuk
FRChamp +1017
maandag 11 maart 2019 om 21:52
Ja precies!
Vind ik leuk
Barry Engels +32295
maandag 11 maart 2019 om 20:05
Malacia, Vente en Zwarts zijn alle drie niet goed genoeg, helaas.

Misschien dat Malacia en Zwarts nog een stap kunnen maken, maar ze zijn waarschijnlijk niet van het niveau dat we bij Feyenoord na moeten streven.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:39
En waarom zijn ze niet van ere divisie nivo? Omdat ze niet in de ere divisie spelen.
Wijnaldum begon ook niet bij Barca.

Je groeit naar het nivo waarin je speelt. Als je op het VWO zit, zal je ook mee moeten.
En als iemand dat echt wilt, dan lukt dat. Kijk maar naar Kuyt.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2764
maandag 11 maart 2019 om 20:10
Kom op vriend, dit meen je toch niet serieus? Ik neem aan dat je feyenoord ook volgend jaar voor de 3e plek wil zien spelen? Kokcu en Malacia kan ik me wel in vinden, maar Vente komt niet eens in de buurt van niveautje Jorgensen, die moeten ze zo snel mogelijk lozen..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:36
Als je een goede basis wilt hebben, dan moet je onderaan beginnen.
En niet ergens in het midden, dat is gerommel in de marge.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 20:36]
Vind ik leuk
Gyrosregime +2764
maandag 11 maart 2019 om 20:56
Je zint op een overgangsjaar? Eerst zorgen voor een goede basis en over 2 jaar weer een poging wagen?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:00
Een lopende band aan talenten maken. En over 5 jaar lach je iedereen uit.

Hoewel Koeman het al heel snel voor elkaar kreeg. Het kan snel gaan.

Talenten luisteren beter dan een Berghuis.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 21:00]
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11895
maandag 11 maart 2019 om 22:05
De rest kan nog wel mee maar over Vente heb ik mijn twijfels die heb ik vaker zien spelen.
Brengt nog niet echt niveau wat ik eigenlijk verwacht had .
Vind ik leuk
meloen87 +803
maandag 11 maart 2019 om 18:46
Ik zie Zwarts niet zo snel bijtekenen. Het zou me niks verbazen dat Van Geel dit ook straks zal verprutsen. "We hebben Luis Sinisterra niet voor niets gehaald...". Ik hoor het hem al roepen, helaas.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:51
Haha naar Dordrecht omdat van Geel het niet zag xitten in de kc te spelen. Wat een inschattingsfout
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:53
Heb hem nog niet vaak zien voetballen, klinkt in ieder geval als een verstandige jongen!
Vind ik leuk
Blindsy +18702
maandag 11 maart 2019 om 19:00
Nee. Er is bewust voor gekozen om níet mee te doen met de Jong-hype. Er is gewoon een Jong. Voor jong talent. De betere talenten worden uitgeleend aan Dordt. De allerbesten gaan meteen naar het 1e.
Nou effies onthouden, VP.
Vind ik leuk
Ove +2592
maandag 11 maart 2019 om 19:21
Tegen Praag U 23 was hij goed,scoorde 4 keer en 2 assists
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:44
Zo nou een topper hoor
Vind ik leuk
Blindsy +18702
maandag 11 maart 2019 om 21:29
Hoppa!
Vind ik leuk
Cookee +12635
maandag 11 maart 2019 om 19:47
Jong talenten van Aj PSV en Fey leren meer bij top 1e div club dan in eigen jong-teams.
Ik zag jPSV scoren, ze juichten niet eens. Laat die jongens maar bij Helmond of Eindhoven spelen, das ook leuker voor die supporters en die van Aj bij Telstar of Volendam.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:58
Zijn contract loopt af maar Feyenoord heeft de optie om het contract met een jaar te lichten. VP doe eens goed jullie huiswerk.
Vind ik leuk
FRChamp +1017
maandag 11 maart 2019 om 21:55
Ik heb betere spitsen gezien dan Zwarts, alleen al in Nederland!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws