PSV-talenten vergaapten zich aan Henry: 'Direct voetbal, back opzoeken, erlangs'

PSV-talenten vergaapten zich aan Henry: 'Direct voetbal, back opzoeken, erlangs'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 19:16ma 11-03-2019 om 19:16

Laatste update: maandag 11 maart 2019 om 19:43ma 11-03-2019 om 19:43

PSV-talenten Cody Gakpo en Donyell Malen zijn beiden groot fan van voormalig Premier League-topscorer Thierry Henry, laten ze weten aan het Algemeen Dagblad. De negentienjarige Eindhovenaar en de twintigjarige Noord-Hollander keken tijdens hun jeugdjaren regelmatig naar beelden van Henry.

Gakpo speelde als jeugdspeler nog in de as van het veld, maar verhuisde later naar de flanken. "Hoe je nu speelt, dat lijkt wel op hoe Henry vroeger acties maakte, je zou hem eens moeten bestuderen", haalt de PSV-belofte de woorden van zijn broer terug. Gakpo volgde het advies met plezier op. "Ik hou van direct voetbal, hup, back opzoeken, er voorbij en voorzetten of zelf schieten", laat hij weten.

Malen speelde tussen 2015 en 2017 in de jeugd van Arsenal, waar Henry begon met zijn trainerscarrière. "Keek ik natuurlijk tegen op, zo'n grootheid! Maar hij ging heel leuk met ons om", weet de spits nog. Malen leerde veel van zijn jeugdidool en hoopt zich nog verder te ontwikkelen. "Wat ik bijvoorbeeld moet ontwikkelen is de rust voor het doel als je daar uitkomt na een actie vanaf de flank. Ik leg mezelf in die situaties nog te veel druk op. Dan zit in mijn hoofd: als invaller is dit misschien de enige kans die je krijgt vandaag, dus hij moet erin."

Plaats een reactie

Aal +23385
maandag 11 maart 2019 om 19:18
En dan nu het weerbericht....met Piet Paulusma.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:21
Donyell Malen viel afgelopen zaterdag weer aardig in. Best goed geregeld, als straks Lozano of Bergwijn vertrekt heb je gewoon een prima alternatief die je naar voren kan schuiven.
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
maandag 11 maart 2019 om 19:25
Behalve dat hij in de basis zo tegenviel dat Gakpo hem nu voorbij is.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:27
Ach elke speler heeft weleens te maken met tegenslagen. Je kunt het ook zien als een luxe probleem. Dat hij kan voetballen ziet iedereen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
maandag 11 maart 2019 om 19:33
Dat wel, maar hoe goed hij zo'n vertrek op kan vangen weet ik niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:36
Ja ik kan het mis hebben hoor. Dit zullen de PSV kenners wellicht beter weten, daar zie ik hem te weinig voor. Maar ik vind hem wel vergelijkbaar met Bergwijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
maandag 11 maart 2019 om 19:40
Ik denk wel dat Bergwijn 1 of 2 stappen verder is dan Malen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat met hem en Gakpo als Lozano en Bergwijn vertrekken.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:45
Klopt, maar het zou ook niet goed zijn als dat niet zo zou zijn. Bergwijn heeft veel meer minuten in zijn benen. Gakpo vind ik nog niet zo bijzonder eerlijk gezegd. Ik hou dan toch meer van de snelle technische spelers zoals Bergwijn en Malen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
maandag 11 maart 2019 om 19:48
Natuurlijk. Alleen dan ga je wel achteruit met die vervanging. Dat is niet per se een probleem, Bergwijn was ook minder ver toen hij erin kwam, alleen je gaat wel achteruit.
Ik vind Gakpo op zich best leuk, maar voor mijn gevoel nog niet klaar voor de basis van PSV.
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 20:13
Bergwijn dat zag ik niet, maar die ontwikkelt zich geweldig idd.
Je moet als liefhebber wel goed met namen zijn. Gakpo, Ittaharen.
Ik stel voor iedereen de Jong te noemen, je hebt gauw 1% kans dat je het goed hebt.
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
maandag 11 maart 2019 om 20:21
Malen zal denk ik dezelfde kant op gaan, alleen duurt dat dan nog wel even.
Als ze De Jong of Van Dijk heten spelen ze alsnog met Frenkie en Virgil op hun rug. Uniek zijn, dat is het helemaal tegenwoordig.
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 21:05
Of Malen naar een andere club, die moet aan spelen toekomen, gewoon een jaar even 12 maken, hij wil nog wel eens bevriezen voor de goal. Daarom heb je ook niks aan die Jong-teams zie Lammers.
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
dinsdag 12 maart 2019 om 00:22
Als hij Lozano of Bergwijn op mag volgen is er weinig aan de hand.
Wat is er mis met Lammers?
Vind ik leuk
Cookee +12692
dinsdag 12 maart 2019 om 16:08
Niet veel mis met Lammers ... alleen dat shirt wat hij draagt.

goed dat je dat vraagt want ik had 't wel iets duidelijker kunnen zetten.

Lammers deed 't leuk bij jPSV, maar dat zegt je dan niks, want daar zit geen druk op, nu bij H'veen presteert hij ook, dat zegt me dan meer dan die jong-teams.
Maar die 2 hebben een klik, dus haal je Vlap weg bij Lammers of andersom dan moet je afvragen of elk afzonderlijk dan presteert.
Maar Vlap zit volgens mij meer perspectief in dan Lammers.

Vind maar eens een club die zo speelt als H'veen, weer uit de omschakeling, kunnen ze het ook als er geen ruimte is om te lopen?
Doet me erg aan Larsson denken. Ik denk dat ze eerst maar eens een stap naar Vitesse moeten doen of zo.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 16:10]
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
dinsdag 12 maart 2019 om 18:43
Haha, jij had Sam liever in Leeuwarden gezien? Sambuur Lammers.

Scoren in de eredivisie zegt toch sowieso meer dan in de KKD? :p
Als ik PSV was zou ik Vlap ook meenemen als ik Lammers op ging halen in de zomer.
Ik denk ook dat Vlap het grotere talent is. Scoort als middenvelder even vaak en neemt de penalties niet.

Ik denk dat als Gio een trainer was en niet een zak hooi in een jas, Larsson wel beter was geweest en had gerendeerd.
Volgens mij moet je, mits je het talent hebt, de stap van Heerenveen naar top 2 kunnen maken. Huntelaar deed het zonder enige moeite.
Vlap kan het denk ik ook wel.
Vind ik leuk
Cookee +12692
dinsdag 12 maart 2019 om 19:56
Ja, denk ik ook dat Vlap meer potentie heeft, maar tegenstanders zullen niet zo open staan als tegen H'veen, ADO stond met 2 achter en de man die Vlap moest pakken kon hem niet bijhouden.
Ik denk dat hij bij Vitesse goed zou passen, daar ligt ook wel ruimte op die positie. Maar bij PSV tegenstanders staat alles vol voor Vlap.

Ajax zou misschien kunnen voor Donny in de plaats, maar die doet defensief ook meer dan Vlap.
Sulejmani deed 't niet Bacacicoglu niet, larsson, Vairinen niet.

Het is sympathiek van topclubs dat ze elk jaar miljoenen naar H'veen brengen, maar zou wel leuk zijn als je er dan iets aan hebt. Zou best kunnen dat Vlap de nieuwe Theo de Jong wordt. Is hij echt beter dan Ramselaar, die deed bij Utreg ook goed.
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
dinsdag 12 maart 2019 om 20:09
Dat is zo, alleen dat geldt voor elke speler die naar de top ging.
Vitesse lijkt me niet echt een stap vooruit vanaf Heerenveen. Je gaat van middenmoot/subtop naar subtop.

Donny is ook een stuk beter volgens mij.
Als sommigen slagen en sommigen falen denk ik dat de enige conclusie is dat je daar dus niks aan hebt.

Dat ben ik met je eens. Dat vind ik lastig. Het heeft met meer te maken dan of hij beter is. Potentie, mentaliteit, speeltijd, kwaliteit staf.
En Heerenveen speelt ook idioot aanvallend. Maak je er dan met een normale speelwijze ook nog veel?
Vind ik leuk
Cookee +12692
dinsdag 12 maart 2019 om 20:46
Ik zie H'veen volgend jaar echt onderin komen er gaan zoveel weg en vaak zonder transfer. Tenzij ze Vlap kunnen verkopen. Lammers levert ook niks op.

Topclubs hebben niks aan spelers van H'veen, Tobiasen, Lurling .... ach eindeloze lijst. Alleen Nistel, Hunt en Tomasson waren goed.
Je hebt meer aan spelers van echte clubs, die weten wat druk is.

H'veen speelt al jaren in de omschakeling, daarom breken spelers als Vlap en Larsson ook door, opstomen... je ruimte zoeken en dan in een beweging passeer je ook makkelijk. Maar bijv. bij Fey zou Vlap al voorin staan en dan heb je niks aan hem.

H'veen heeft nooit aanvallend gespeeld, altijd vaste verdediging, zelden opkomende backs, zelfs Janmaat mocht daar niet opkomen, die ontwikkelde dat pas bij Feyenoord.
Dat is de afweging, idd, lastig te voorspellen of iemand verlamt of opbloeit in de top.
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
dinsdag 12 maart 2019 om 21:02
Ik krijg lichtelijk het gevoel dat je clubvoorkeur hier een rol speelt. Kan dat kloppen?
Vind ik leuk
Cookee +12692
dinsdag 12 maart 2019 om 21:10
Nee hoor dat heb je mis. :p
Ik ben wat H'veen betreft volledig Abjectief :p
(vond 't zelf wel leuk gevonden.)

Hier spreekt mijn Club-Antipathie, zet een echte club voor mijn neus wie het ook is en ik ben aardig, maar deze zooi... het lukt me niet.

Ik volg Cambuur niet meer, heb alleen die voorkeur om te voorkomen dat PSV-ers denken dat ik Ajacied ben Of Feyenoorder.
Vind ik leuk
Topdrie +3929
dinsdag 12 maart 2019 om 09:24
Volgens mij is hij aardig ontdooid de laatste weken
Vind ik leuk
Joe Benchama +1619
dinsdag 12 maart 2019 om 09:32
Wat is er mis met Luuk de Jong?
Vind ik leuk
Cookee +12692
dinsdag 12 maart 2019 om 16:24
Niks mis met Luuk en dat is toch iets meer een kerel dan Lammers.
Ik zie Lammers niet tegen Ramos spelen.
Als je elke dag traint met Pierie, dan heb je een makkie.
Is goed voor zelfvertrouwen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:28
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Bergwijn nu pas in 3de seizoen dat hij rendement heeft. Hoop alleen dat bij Malen zijn mentaliteit goed blijft. Talent hebben ze allemaal. Ook bij jullie met de Wit en die nu geblesseerd is Eiting geloof ik.
Vind ik leuk
Topdrie +3929
maandag 11 maart 2019 om 20:04
Gakpo heeft dan ook het op een na hoogste gemiddelde als het gaat om PSVers die betrokken zijn bij een goal (assist of goal)
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
maandag 11 maart 2019 om 20:24
Neemt niet weg dat Malen zijn kans niet heeft gepakt toen hij in de basis kwam.
Vind ik leuk
Topdrie +3929
maandag 11 maart 2019 om 20:28
Het grote verschil tussen Gakpo en Malen is wedstrijdritme. Gakpo heeft dit seizoen veel meer minuten gemaakt (Jong PSV) dan Malen. Uiteindelijk zal Malen verder komen dan Gakpo. Een tijdelijke pikorde zegt vrijwel niets
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
maandag 11 maart 2019 om 20:30
Dat zou kunnen. Ik las net ook dat Malen zichzelf onnodig onder druk zet. Dat helpt natuurlijk ook niet.
Waarom zal Malen verder komen?
Vind ik leuk
Topdrie +3929
maandag 11 maart 2019 om 20:34
Ik zie het niet als zichzelf onder druk zetten. Het is gewoon een deel van z'n karakter om alles eruit te halen wat er in zit. Sinds Gakpo de voorkeur krijgt is Malen nog harder gaan trainen en nog meer gefocust. Hij heeft vaker met tegenslagen gekampt en heeft zichzelf altijd terug geknokt
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
maandag 11 maart 2019 om 20:38
Malen: "Ik leg mezelf in die situaties nog te veel druk op. Dan zit in mijn hoofd: als invaller is dit misschien de enige kans die je krijgt vandaag, dus hij moet erin."
Zo ziet hij het zelf wel.
Hij laat zich nu ook als invaller weer goed zien, dus hij lijkt inderdaad vrij weerbaar.
Vind ik leuk
Topdrie +3929
maandag 11 maart 2019 om 20:44
De knop moest even om. Hij wilde te graag en schoot daarom vaak te wild. Nu legt hij de ballen eerst klaar en schiet daarna beheerst in. Juist door deze situatie ontwikkelt hij zich ook weer
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
maandag 11 maart 2019 om 20:49
Ik heb het nog niet kunnen vergelijken. Ik zal erop letten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:33
Waarom praten zo veel mensen in hierarchie? Vind dat echt apart, je hebt een selectie waarvan spelers soms goed in vorm zijn en soms minder goed. Die "pikorde" is niet zo zwart wit als veel mensen denken.
Vind ik leuk
#Keizerout +45696
dinsdag 12 maart 2019 om 13:09
Weet niet. Bij de meeste clubs spelen volgens mij voornamelijk dezelfde spelers.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:36
Het gaat vooral om wisselspelers die invalbeurten maken of spelers die basis komen te staan nalv schorsingen of blessures. Daar zit veel meer wisseling in en wordt er op het moment zelf (westrijdbeeld/voorbereiding) een keuze gemaakt wie de positie het beste op zou kunnen vullen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:30
Ik eet m'n schoen op als Malen de top haalt
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 19:36]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:34
Smakelijk!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:34
Reactie van niks dit. Iemand die de naam van mijn grootste idool ooit misbruikt, kan ik sowieso al niet serieus nemen haha.
Vind ik leuk
rexxo +11654
maandag 11 maart 2019 om 19:58
Sommige dingen zijn heilig en van Jari blijf je af.

Malen gaat de top echt wel halen, die Gakpo ken ik niet als voetballer.

Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:01
Amen! Hoe kan je zijn naam nu misbruiken, ongelofelijk zeg!

We delen dezelfde mening over Malen en Gakpo.
Vind ik leuk
Topdrie +3929
maandag 11 maart 2019 om 20:06
Gakpo mist de acceleratie, dreiging en het gif
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 20:15
@Jira

Sambal bij?
Of Mayo?
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
maandag 11 maart 2019 om 20:19
Nou.... ga je keel maar vast smeren dan..... best taai zo'n stuk leer!
Vind ik leuk
Spiegel +11112
maandag 11 maart 2019 om 21:12
Dan zou ik slippers aan gaan schaffen als ik jou was...
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
maandag 11 maart 2019 om 20:07
Leuke speler die Malen.... technisch zeer goed, heeft en houdt het overzicht, hoge handelingssnelheid. Die gaat er wel komen.
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 20:16
Jawel, maar om hem nu al 1e man te maken is te vroeg.
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
maandag 11 maart 2019 om 20:18
Zou kunnen, maar om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen heb ik hem te weinig zien spelen.....
Vind ik leuk
Tommieman +5320
maandag 11 maart 2019 om 19:22
Je was me net voor.... ik dacht aan Hart van Nederland hahaha
Vind ik leuk
Dommetje +3399
maandag 11 maart 2019 om 19:19
Was idd een geweldige speler .
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:20
Henry Bergkamp en RVP wat een voorhoede!!
Vind ik leuk
NvC +8517
maandag 11 maart 2019 om 19:23
Toen was Arsenal ook nog een top club! Vieira, Pires en Parlour op het middenveld. 👌
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:25
Met Sol Cambell achterin met ik dacht Toure ernaast! Zulke verdedigers missen ze daar wel hoor nu!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:28
Ja, Campbell inderdaad! Wat een verdediger was dat.
The Vedette Himself.
Vind ik leuk
NvC +8517
maandag 11 maart 2019 om 19:29
Ja klopt. Daarvoor was Keown er ook nog bij. Lehmann op doel. Lauren, Cole, Ljunberg, Reyes, Clichy. Lekker teampje was dat zeg!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:00
Reyes inderdaad! Die heeft het daarna nooit meer waar kunnen maken zo zonde!
Vind ik leuk
NvC +8517
maandag 11 maart 2019 om 20:09
Ja erg jammer. Hij was toen echt goed.
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
maandag 11 maart 2019 om 20:09
Reyes.... grootste tegenvaller in mijn herinnering....
Vind ik leuk
NvC +8517
maandag 11 maart 2019 om 20:10
Hij begon goed. Maar in zn laatste jaar ging het minder. Daarna nooit meer zn niveau gehaald.
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
maandag 11 maart 2019 om 20:11
Precies.... hij begon vrij aardig en daarna is het nooit meer wat geweest
Vind ik leuk
rexxo +11654
maandag 11 maart 2019 om 20:04
Arsenal the Invincibles, ongeslagen kampioen, geweldig XI tal.

Alleen Europees ging het wat minder.

Vind ik leuk
NvC +8517
maandag 11 maart 2019 om 20:08
Europa en Arsenal js nog geen goeie match geweest.
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
maandag 11 maart 2019 om 20:13
Heb ze anders nog wel eens bekeken in het Stade de France.... helaas kreeg Lehmann snel rood..... maar het was wel de finale van de CL.....
Vind ik leuk
NvC +8517
maandag 11 maart 2019 om 20:31
Klopt maar dat was ook de enigste keer dat ze er bijna waren. Anders is het ronde van 16 of Europa League voor Arsenal.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:59
Toch wonnen ze geen fluit zeker die opa van een Bergkamp niet !!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:57
En toch kwam je naar het stadion voor deze geweldenaar! En opa? Waarom?
Geweldige voetballer met de meest mooie goals.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:05
Tegen nietszeggende tegenstanders als het erom ging faalde hij !!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:08
Heb je niet gejuicht toen tegen Argentinië?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:26
Nee toen was ik nog niet geboren ouwe rukker !!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:33
Aha.
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
maandag 11 maart 2019 om 20:08
Ljungberg?!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:21
Wauw. Een top speler voor een clinic in Nederland. Geweldig toch!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:21
Maar leer niet van hem je handen te gebruiken om te scoren. De Ieren klagen nog steeds steen en been.
Vind ik leuk
Topdrie +3929
dinsdag 12 maart 2019 om 09:27
De grootste der aarden doen dat. Zo scoren is Maradona en Messi niet vreemd
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 16:39
Helaas.
Vind ik leuk
NvC +8517
maandag 11 maart 2019 om 19:24
Henry was en is een baas. Alleen als trainer niet zo’n succes tot nu toe.
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 20:17
Van Kuyt verwacht men ook nogal wat.
Vind ik leuk
Topdrie +3929
maandag 11 maart 2019 om 19:26
Heel oud interview. Die rust heeft Malen inmiddels meer onder de knie. Dit uit zich ook in de goals die hij heeft gescoord en zijn hoge gemiddelde. Gakpo vind ik niet veel weghebben van Henry. Ik snap niet waar z'n broer dat vandaan haalt
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:32
Handsbal op de achterlijn
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
maandag 11 maart 2019 om 20:14
In Ierland zitten de stickers met het hoofd van Henry nog steeds in de toiletten van de pubs.....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:02
Twee grote faalhazen die nu al op hun platform zitten !!
Vind ik leuk
Topdrie +3929
dinsdag 12 maart 2019 om 11:43
Misschien moet je je eigen kaak even opereren. Er komt teveel onzin uit
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
maandag 11 maart 2019 om 22:17
Vergapen aan Henry, dan hebben zij de ploeggenoot Bergkamp nooit zien spelen.
Vind ik leuk
Topdrie +3929
dinsdag 12 maart 2019 om 09:27
Bergkamp was nota bene Malen z'n jeugdcoach bij Ajax. Maar voor de rest had hij geen idee wie die Dennis nou helemaal was
Vind ik leuk