De Boer te grote sta-in-de-weg: Jong Ajax verspeelt punten en verliest De Wit

De Boer te grote sta-in-de-weg: Jong Ajax verspeelt punten en verliest De Wit

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 21:54ma 11-03-2019 om 21:54

Laatste update: maandag 11 maart 2019 om 21:56ma 11-03-2019 om 21:56

Jong Ajax en Jong AZ hebben in de Keuken Kampioen Divisie de punten gedeeld. De Amsterdammers hadden over het geheel gezien de beste kansen, maar Jong AZ-goalie Rody de Boer vormde lange tijd een te grote sta-in-de-weg.

De Boer maakte voor het eerst zijn opwachting bij Jong AZ nadat hij afgelopen zomer overkwam van Telstar. De Boer, die lang geblesseerd was, kende een prima eerste westrijd voor de beloften van de Alkmaarders en stond meerdere keren een Amsterdamse treffer in de weg.

De formatie van Michael Reiziger kreeg al vroeg in de wedstrijd een flinke klap te verduren. Aanvoerder Dani de Wit moest geblesseerd van het veld. Hij werd vervangen door Sebastian Pasquali. De Wit bleek een vleeswond aan de binnenkant van zijn rechterknie te hebben opgelopen, die werd ter plaatste gehecht.  Zonder De Wit kreeg Ajax in de eerste drie kwartier de beste kansen. Onder meer Vaclav Cerny dook alleen voor De Boer op, maar hij stuitte op de goalie. De ploegen zochten de rust uiteindelijk op met een 0-0 stand.

In de tweede helft nam Jong AZ in een wat slordige fase de leiding: Jeremy Helmer schoot de bezoekers op voorsprong. Lang konden de Alkmaarders niet genieten van de voorsprong. Noa Lang kopt de 1-1 binnen op aangeven van Cerny, die dat deed via een fraaie no look pass.

In het restant hadden beide ploegen de wedstrijd nog naar zich toe kunnen trekken. Aan de ene kant onderscheidde De Boer zich met enkele prima reddingen, aan de andere kant ging Jong AZ niet secuur genoeg om met de geboden ruimte. Zodoende hielden de twee ploegen elkaar in evenwicht.

Plaats een reactie

3Bier +14269
maandag 11 maart 2019 om 21:56
Sjonge wat was dit slecht. Zowel AZ als Ajax zullen niet veel van deze jongens ooit in het eerste zien.
Vind ik leuk
Mazraoui +2747
maandag 11 maart 2019 om 21:57
Schuurs gaat het wel redden
Vind ik leuk
3Bier +14269
maandag 11 maart 2019 om 22:00
Op basis van wat dan? Die laat al drie kwart jaar werkelijk niks zien.
Vind ik leuk
Mazraoui +2747
maandag 11 maart 2019 om 22:00
Sinds de winter gewoon goed. Vandaag ook
Vind ik leuk
3Bier +14269
maandag 11 maart 2019 om 22:02
Op dit moment is hij minder goed dan zijn periode bij Fortuna
Vind ik leuk
Mazraoui +2747
maandag 11 maart 2019 om 22:03
Wat jij wil jongen. Zeg alleen dat hij goed speelde en dat hij het wel gaat redden
Vind ik leuk
3Bier +14269
maandag 11 maart 2019 om 22:10
Ik verwacht meer van de aanvoerder van de kampioen van vorig jaar. Dat hij zijn ploeg op sleeptouw neemt. Zeker op dit niveau. En dat doet hij niet.
Ik denk dus niet dat hij het gaat redden.
Vind ik leuk
Mazraoui +2747
maandag 11 maart 2019 om 22:14
Nou prachtig. Ik denk van wel
Vind ik leuk
3Bier +14269
maandag 11 maart 2019 om 22:16
Oké. Vind vooral je argumenten erg sterk
Vind ik leuk
Mazraoui +2747
maandag 11 maart 2019 om 22:22
Rustig aan de bal. Heeft lef. Heeft uitstraling. Goede trap. Goede dribbel. Heeft lengte als CV. Stabiele persoonlijkheid. Liep veel gaten dicht en had goede verdedigende ingrepen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:59
En toen was de teletekst supporter stil :)
Wel leuk om te horen dat perr zijn draai begint te vinden!
Vind ik leuk
3Bier +14269
dinsdag 12 maart 2019 om 08:36
Jij bent grappig. Omdat ik niet meteen reageer op een internetsite ben ik een teletekst supporter? Of omdat ik kritisch ben op onze eigen spelers?
En dan zelf reageren met: wel leuk om te horen dat Perr zijn draai begint te vinden.
Wie is dan de teletekst supporter?
Vind ik leuk
3Bier +14269
dinsdag 12 maart 2019 om 08:31
Die kwaliteiten heeft hij wel maar toont hij veel te weinig. Hij moet veel dominanter worden. Hij tikt het eerste niet eens aan. Denk dat Ten Hag niet eens overweegt om hem in het eerste op te stellen.
Eerlijk, vind jij hem nu beter als bij Fortuna?
Vind ik leuk
Mazraoui +2747
dinsdag 12 maart 2019 om 10:13
.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 10:14]
Vind ik leuk
Benniewies +5360
maandag 11 maart 2019 om 23:09
Kampioen van vorig jaar? Drink nog 3 bier! Ajax was kampioen
Vind ik leuk
3Bier +14269
dinsdag 12 maart 2019 om 08:39
Haha klopt. Maar je snapt wat ik bedoel
Vind ik leuk
Holadiejee +2553
dinsdag 12 maart 2019 om 07:00
Zelfs Jong Ajax krijgt hier meer aandacht dan Feyenoord. En dan is dit geen Ajax site?
Vind ik leuk
3Bier +14269
dinsdag 12 maart 2019 om 08:41
Ga je naar fr12. Genoeg aandacht voor Feyenoord. Hoewel het daar ook vaak over Ajax gaat
Vind ik leuk
slechtekont +4870
dinsdag 12 maart 2019 om 08:35
Mentaal is het ook voor hem een stap, niet meer de beste van het veld, alleen op kamers en iedereen is anders dan her volk in Sittard.

Volgend jaar nog genoeg ruimte om te rijpen en dan wordt het vechten met Magallan/Fosuh Mensah als die komt.
Vind ik leuk
3Bier +14269
dinsdag 12 maart 2019 om 08:40
Talenten die langer dan 2 jaar in de eerste divisie blijven hangen die redden het vaak niet. Mocht hij het niet redden om in Ajax 1 te komen moet hij echt verhuurd worden aan een eredivisie club.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:05
Volgens mij heb jij wel wat meer dan 3 bier op of nie?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:41
Niet alléén zag ik slechte wedstrijd, want dat heb je wel eens, maar ik zie weinig bezieling, alsof ze het wel best vinden: slap, niet fris, inspiratieloos, geen goede pressing, geen tempo, geen sliding, geen urgentie
Reiziger is verantwoordelijk; ik vind dat hij weinig spirit in de ploeg brengt en dat hij verkeerde keuzes maakt (Cassiera en Pereira boven Sierhuis) daarnaast moet Lang hem zelf gaan vertellen waar hij het beste speelt.
Jong Ajax is een belangrijk project
Ik zou graag iemand anders voor de groep hebben staan daar 😩
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:32
Denk je ook niet dat de opstelling in overleg met ten Hag gaat? Soms bepaalt hij dat spelers van 1 gewoon in jong moeten spelen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:04
Voor jullie leuk een punt, gelijk met ons. Vrijdag directe confrontatie
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
dinsdag 12 maart 2019 om 10:35
Was goed gisteravond hè? Sterk in de duels, snel, ontzettend goeie lange ballen. Vindt het echt een Ajax verdediger. Maar men lijkt een beetje verwend omdat het laatste verdedigende talent met zn 17e al in de Europa League finale stond
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
dinsdag 12 maart 2019 om 10:41
Maar zie hem volgend seizoen nog niet basis staan, vroeg me af of ze niet Alex kral kunnen halen. Die kan zowel op de plek van frenkie als achterin spelen. Lijkt me een prima optie, kun je kijken of hij of die Argentijn het beter doet
Vind ik leuk
dhrwobo +43546
maandag 11 maart 2019 om 21:58
Klopt. Maar gezien de ranglijst is het az te prijzen dat ze een puntje mee naar huis nemen. Maar het was echt een jankpot idd
Vind ik leuk
3Bier +14269
maandag 11 maart 2019 om 22:14
Snap je punt maar de ranglijst boeit geen reet bij deze teams. Speel liever met B junioren die nog kans maken om ooit het eerste te halen dan met dit team met jongens die er volgend jaar toch niet meer bij zijn.
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 11 maart 2019 om 22:00
De Boer misschien voor Bizot. Velthuizen moet je niet als eerste keep willen hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:33
Op basis van zijn eerste wedstrijd?
Vind ik leuk
NvC +8476
dinsdag 12 maart 2019 om 11:35
De Boer of Veltmuis?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:41
De Boer, die speelde gister voor t eerst na zijn blessure.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 11:42]
Vind ik leuk
NvC +8476
dinsdag 12 maart 2019 om 11:48
Oh zo, nou ik zag hem ook bij Telstar spelen en was al erg onder de indruk. Nu doet ie het weer goed. Hij is een jonge keeper die wel laat zien dat ie wat kan. Dus ik zie hem uiteindelijk wel AZ 1 halen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:53
Je weet ook dat Schuurs en de wit zondag bij het 1e zaten, dus gisteren niet hadden mogen spelen?

Vind ik leuk
NvC +8476
dinsdag 12 maart 2019 om 11:55
Hebben ze wel minuten gemaakt bij de A1?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:58
Daar zijn ze te oud voor.

De regels geven aan dat als je zondags bij 1 zit, je maandag niet bij jong mag spelen. Heel vreemd dat niemand dat op valt
Vind ik leuk
NvC +8476
dinsdag 12 maart 2019 om 12:02
Gewoon overspelen zoals vorig seizoen, en anders de winst aan Jong AZ geven. Blijft een lastig verhaal die Jong teams in de KKD.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
dinsdag 12 maart 2019 om 10:34
Had voornamelijk te maken met het feit dat AZ twee bussen parkeerde. Ik snap daar helemaal niks van, het resultaat van die wedstrijd doet er totaal niet toe en zo flikkert de amusementswaarde natuurlijk naar beneden
Vind ik leuk
appeltje +3539
maandag 11 maart 2019 om 21:57
Baggere wedstrijd. Van Jong Ajax alleen Lang en Schuurs voldoende. De Boer man van de wedstrijd.
Vind ik leuk
Biennie +2464
maandag 11 maart 2019 om 21:57
De wedstrijd van 019 tegen Lyon deze week vind ik iets belangrijker dan deze pot...
Vind ik leuk
Darter 876 +870
maandag 11 maart 2019 om 21:57
Als Ajax 1 maar wint in Alkmaar!!
Vind ik leuk
AZVork +2011
maandag 11 maart 2019 om 22:08
Ik heb dat liever niet.
Vind ik leuk
Tommieman +4868
maandag 11 maart 2019 om 22:15
Ik heb dat liever wel.
Vind ik leuk
AZVork +2011
maandag 11 maart 2019 om 22:22
Verschillen wij van mening. Ook leuk toch.
Vind ik leuk
Tommieman +4868
maandag 11 maart 2019 om 22:48
Ja hoor niks mis mee. Sowieso een leuke wedstrijd. Leuker dan gisteren bijvoorbeeld met alle respect voor Fortuna.
Vind ik leuk
Franciscus +185
maandag 11 maart 2019 om 22:43
Ja, ben ik voor, Darter 876, want dan loopt mijn cluppie (Feyenoord) lekker uit op AZ. 6 punten voor op AZ zou lekker zijn. Hup Ajax 1
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 22:45]
Vind ik leuk
Darter 876 +870
dinsdag 12 maart 2019 om 08:05
Moeten ze zelf winnen he Franciscus......
Vind ik leuk
Benniewies +5360
maandag 11 maart 2019 om 23:13
Voor de competitie moet Ajax winnen.

Ik heb liever dat wij winnen om in het spoor te blijven van Feyenoord
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:59
Zonde dat jong Ajax speelt met spelers die uit hun contract lopen. Niet een handige keus wat mij betreft. Gooi die jonge knapen maar voor de leeuwen.
Vind ik leuk
3Bier +14269
maandag 11 maart 2019 om 22:05
Jong Ajax is drama dit jaar. Die zuid Afrikanen voegen niks toe. Bakker gaat naar PSG maar staat gewoon in de basis. Pasquali vetrekt ook en krijgt ook weer minuten. Ben het met je eens. Desnoods speel je met B junioren inderdaad.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 11 maart 2019 om 22:11
Dat was noodgedwongen. Morgen speelt de o19 in Lyon voor de Youth League.
Vind ik leuk
Franciscus +185
maandag 11 maart 2019 om 22:46
Succes!
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
maandag 11 maart 2019 om 22:14
Bij Ajax zal er wel weer flink doorgeselecteerd worden aan het eind van dit seizoen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:45
Zonde voor de Wit, hoop dat het meevalt!!!
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
dinsdag 12 maart 2019 om 15:38
flinke vleeswond.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:28
De wit en Schuurs zaten zondag in de selectie van het eerste. Hadden dus gisteren niet mee mogen doen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:43
Maareh gaan we nu ook al jong ajax artikelen bespreken? Waarom ook niet onder 19, onder 17?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws