Cambuur ziet keeperstrainer naar China vertrekken, ook assistent-trainer weg

Cambuur ziet keeperstrainer naar China vertrekken, ook assistent-trainer weg

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 20:28di 12-03-2019 om 20:28

SC Cambuur gaat binnenkort afscheid nemen van assistent-trainer Sipke Hulshoff en keeperstrainer René Ponk, melden de Leeuwarders dinsdag via de officiële kanalen. Hulshoff vertrekt aan het einde van het seizoen, terwijl Ponk per 1 april zijn koffers pakt.

Hulshoff begon in 1999 als jeugdtrainer bij Cambuur en trad, na diverse omzwervingen, in 2015 toe tot de technische staf van het eerste elftal. De 44-jarige Leeuwarder sprong tot drie keer bij als interim-trainer, maar 'ambieert' zijn huidige functie als assistent-trainer 'niet langer'. De rechterhand van hoofdtrainer René Hake en de huidige nummer 13 van de Keuken Kampioen Divisie gaan komende zomer uit elkaar.

Ook Ponk voegde zich tijdens het seizoen 2015/2016 bij de Cambuur-staf. De keeperstrainer gaat binnenkort echter in China aan de slag: de oud-doelman van onder meer FC Utrecht en Sparta heeft ja gezegd tegen een aanbieding van een niet nader genoemde club. Cambuur werkt mee aan een voortijdig afscheid van Ponk.

Plaats een reactie

appeltje +3617
dinsdag 12 maart 2019 om 20:32
Ben toch benieuwd hoe je als Chinese club bij Cambuur terecht komt om je staf vandaan te halen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
dinsdag 12 maart 2019 om 20:34
Waarschijnlijk al die topkeepers die van Cambuur komen.
Vind ik leuk
appeltje +3617
dinsdag 12 maart 2019 om 20:50
Wie kent ze niet inderdaad?
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
dinsdag 12 maart 2019 om 20:58
Na Fred Grim kan ik niemand noemen.
Ik zou denken dat Ponk iemand kent of Ponks zaakwaarnemer iemand kent. Hij heeft ook in Spanje gespeeld volgens mij. Misschien zit daar een verdwaalde oud-teamgenoot.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:37
De Ron was ook prima. Bizot een jaartje. Mous is absolute klasse! Ik denk dat alleen Vermeer, Onana en Zoet beter zijn. Die weddenschap durf ik wel aan;)
Vind ik leuk
appeltje +3617
dinsdag 12 maart 2019 om 21:59
Mous is toch wel een van de betere keepers van de KKD.
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
dinsdag 12 maart 2019 om 23:16
En een Ajax jeugdproduct volgens mij.
Vind ik leuk
appeltje +3617
dinsdag 12 maart 2019 om 23:43
Jazeker, stond 3 jaar geleden nog onder contract bij Ajax. Bizot komt trouwens ook uit de opleiding van Ajax.
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
dinsdag 12 maart 2019 om 23:44
Grim, Bizot, Mous, zonder ons verloren ze elke week met 10 goals tegen.
Vind ik leuk
appeltje +3617
woensdag 13 maart 2019 om 00:03
In de Eredivisie:
Groothuizen, Zwinkels, Bizot, Padt, Vermeer, Hahn, Van der Hart.
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
woensdag 13 maart 2019 om 00:18
Op zich een leuk rijtje, maar aan de andere kant, weinig Ajaxwaardige keepers.
Vind ik leuk
appeltje +3617
woensdag 13 maart 2019 om 03:28
Met Bizot, Vermeer en Padt heb je anders wel de nummer 3, 4 en 5 van Nederlandse keepers.

Bovendien speelt een Ajax-waardige keeper natuurlijk niet meer in de Eredivisie. Die speelt op een hoger niveau. Ik kan me alleen Stekelenburg herinneren.
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
Klopt, maar die zouden alle drie niet op doel staan bij ons.
Aan de andere kant, welke club leidt wel altijd z'n eigen topkeepers op?
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
dinsdag 12 maart 2019 om 23:17
Klopt. Ik vond het ook een beetje lullig ten opzichte van Wim.
Ik wist niet dat Mous bij jullie zat. Bizot was ik vergeten.
Dappere weddenschap. Nu hopen dat je niet promoveert :p
Vind ik leuk
Dordmund +1984
dinsdag 12 maart 2019 om 22:18
Fred Grim ben je wel een echte Ajax-supporters.
En Cambuur heeft nu een hele goede keeper op doel staan Mous.
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
dinsdag 12 maart 2019 om 23:18
Leuk, ik wist niet dat hij bij Cambuur zat.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
dinsdag 12 maart 2019 om 20:38
Is een soort Aldi voor hun
Vind ik leuk
Dommetje +3311
dinsdag 12 maart 2019 om 20:33
Niet verkeerd ff wat pakken daar .
Vind ik leuk
NvC +8492
dinsdag 12 maart 2019 om 20:34
Per 1 april. Zeker een grapje.
Vind ik leuk
Eimersweide +9217
dinsdag 12 maart 2019 om 20:36
Haha ja, komt hij daar en roepen ze 1 Aplil
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:47
Deze rapporteer ik.
Vind ik leuk
Johnny Cash +9997
dinsdag 12 maart 2019 om 20:57
Je bedoelt lappolteel
Vind ik leuk
Bixente +366
dinsdag 12 maart 2019 om 20:36
Naast keepers trainen gaat hij ook schaatsles geven...😊
Vind ik leuk
Weisweiler +108
dinsdag 12 maart 2019 om 20:40
Sipke gaat niet alleen. Sjoerd en Wibbe gaan ook mee.
Vind ik leuk
Simonsopa +426
dinsdag 12 maart 2019 om 20:41
PONKIE groeten uit Haarlem. Was leuke tijd daar
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:39
Ponk was nou niet bepaald een ‘actieve’ keeperstrainer.
Sipke moet ook echt wat anders gaan doen,
Sandor volgend seizoen eerste assistent en de ‘nieuwe’ hoofdtrainer kunnen we allemaal invullen
Vind ik leuk
Sirdaniel +122
dinsdag 12 maart 2019 om 21:45
Ik denk andersom. Sandor hoofdtrainer ;)
Vind ik leuk
HuizemWest +364
woensdag 13 maart 2019 om 07:42
Zou kunnen, mogelijk dat ze de bui al zien hangen.Toch denk ik dat de buren hem binnenhalen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws