Opmars van Heerenveen: Het gaat fantastisch. Echt bizar, joh

Opmars van Heerenveen: "Het gaat fantastisch. Echt bizar, joh"

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 07:52wo 13-03-2019 om 07:52

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 15:07wo 13-03-2019 om 15:07

Michel Vlap scoorde dit seizoen al veertien keer in 25 duels in de Eredivisie. Samen met Sam Lammers staat de 21-jarige middenvelder aan de basis van de opmars van sc Heerenveen.

"Het gaat fantastisch. Echt bizar, joh", zegt Vlap in het Algemeen Dagblad. "Ik heb altijd wel het idee gehad dat ik dit in mijn mars had. Maar de laatste weken valt het allemaal precies goed. En omdat ik beslissend ben, valt het nu meer op dat ik scoor. Voor de winterstop maakte ik ook mijn doelpunten wel, alleen trokken we de wedstrijden vervolgens niet over de streep."

Vlap dankt zijn uitstekende prestaties mede aan de wisselwerking met PSV-huurling Lammers. "Wij vullen elkaar precies goed aan, denk ik. Sam kan een bal vasthouden, is technisch vaardig, kan bij verdedigers wegdraaien, iemand wegsteken en is zelf gevaarlijk voor de goal. Ik zoek graag de combinatie, heb gevoel voor ruimte en maak ook graag doelpunten."

De ijzersterke tandem moet Heerenveen aan een plek in de play-offs om Europees voetbal helpen. De toekomst van Vlap in Friesland is echter onduidelijk. "Ik begrijp de vraag, maar houd me daar totaal niet mee bezig. Ik zie het in de zomer wel. Voorlopig wil ik gewoon genieten van wat ik allemaal meemaak."

Poll

Wat zou de beste stap zijn voor Vlap?

(1329 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +6849
woensdag 13 maart 2019 om 07:59
Sapperdevlap die doet het goed dit jaar
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:59
Heb je niks aan als je straks failliet bent....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:38
Och, heb je hem weer.
Veel kinderachtiger heb ik ze op deze site nog niet gevonden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:00
Ben nog niet helemaal overtuigd of hij de top aan kan in de eredivisie, misschien beter toch nog maar een jaartje te blijven.
Vind ik leuk
Eimersweide +9124
woensdag 13 maart 2019 om 08:07
Welnee, hij steekt er toch al met kop en schouders bovenuit bij Heerenveen? Spelen met nog betere spelers om hem heen zou denk ik beter voor hem zijn. Je weet toch nooit zeker of uitblinkers van subtoppers het redden bij topclups, ook niet als ze nog een jaar bij die clubs blijven, dus kun je hem beter nu al halen. Ik vind hem beter dan Eiting of Dani de Wit.
Vind ik leuk
_jessuuhh_ +155
woensdag 13 maart 2019 om 08:24
Ik niet echt dat je vlap kunt vergelijken met Eiting en Dani de Wit
Vind ik leuk
Eimersweide +9124
woensdag 13 maart 2019 om 08:46
Je kunt alles met elkaar vergelijken. Je kunt dan eventueel wel tot de conclusie komen dat het andere type spelers zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:56
Nee dat is ook zo, maar denk dat een jaartje Heereveen hem geen kwaad zal doen. Jong genoeg
Vind ik leuk
psvfan1913 +7603
woensdag 13 maart 2019 om 08:32
Ik hoop dat AZ/Feyenoord m oppikt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:44
Heb je gelijk in Dennis. Vlap heeft veel balverlies en is soms erg onzichtbaar. Laat deze jongen lekker naar het buitenland gaan bijv. een Augsburg, Mainz dat zijn clubs waar hij fouten mag maken. Verder is het aan Olde Riekerink te danken dat Lammers en Vlap zo goed spelen. In balbezit is Vlap vaak de diepgaand of 2e spits in de aanval. Vergelijk het maar met Thomas Müller.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:57
Nog een jaartje Heereveen zou top zijn toch, voor beide kampen. Gerald Sibon, wat een speler trouwens! :)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:40
Dat zou heel mooi zijn uiteraard! Ja dat was me er ééntje ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:27
Die Dennis Bergkamp was me er ook wel eentje trouwens
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:44
Matige voetballer ;)
Vind ik leuk
MarkvB +38
woensdag 13 maart 2019 om 08:06
In de zomer samen met Sam naar Eindhoven komen en die tandem door laten draven.
Vind ik leuk
3-0achter +243
woensdag 13 maart 2019 om 08:06
Sportief gaat het goed met Heerenveen maar Financieel is het een drama daar in Friesland.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:43
Het gaat hier toch helemaal niet over de financiën van Heerenveen maar toch leuk dat je er weer een negatief tintje aan weet te geven.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4393
woensdag 13 maart 2019 om 08:12
Vlap naar rdam zuid? 6 mil?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 08:12]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
6?
Dan moet je het met Floranus doen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43128
woensdag 13 maart 2019 om 08:35
Zou wel bij psv passen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13409
woensdag 13 maart 2019 om 09:02
Naar het Gemeentehuis gaan en z'n naam veranderen anders maar emigreren....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:14
Zie hem wel als opvolger van Frenkie de Jong bij Ajax
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:39
Ik heb vernomen dat Marc Netto erg geintersseerd in hem is en dat hij hem graag achter de bar neerzet. Dan hebben we een Vlappetap.
Vind ik leuk
JDValk +0
woensdag 13 maart 2019 om 14:04
Als Heerenveen supporter en liefhebber.
Ben ik elke week vermaakt door deze jongen met zijn diepgang en goede spel. Wat eerder aangegeven is door menig journalist zou je Lammers en Vlap zo samen kunnen halen. Wat spelen die magistraal goed samen. 14 goals en 4/5 assists een ieder. Mega knap!!

Hoop dat we van hem kunnen genieten in Nederland bij een Feyenoord of Ajax. Enkel is het voor mij de vraag hoeveel ze willen geven voor deze jongen. 10/12/14 miljoen.
Vind ik leuk
Cookee +12635
woensdag 13 maart 2019 om 18:13
Dat kan alleen bij H'veen, andere clubs spelen vaak aanvallender, daar ligt geen ruimte voor Vlap/Lammers.
Vind ik leuk
AjaxSneek +122
woensdag 13 maart 2019 om 18:32
Deze man komt ook uit Sneek volgens mij.. In ieder geval uit de buurt, zijn oom is nog mijn oud trainer geweest.
Vind ik leuk
Stuiterbal +600
woensdag 13 maart 2019 om 20:49
Oh, gelijk alweer de stap maken? Blijf eerst nog maar een jaartje in Heerenveen Jongen of wil hij zijn voorgangers achterna? Vlap moet niet gelijk denken dat hij de top aan kan, hij dit seizoen vaak zat totaal onzichtbaar geweest.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 20:49]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws