Lijnders hoopt op Ajax: 'Talent in combinatie met ervaring, mooi om te zien'

Lijnders hoopt op Ajax: 'Talent in combinatie met ervaring, mooi om te zien'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 10:11wo 13-03-2019 om 10:11

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 15:18wo 13-03-2019 om 15:18

Pepijn Lijnders zou met Liverpool maar wat graag tegen Ajax spelen in de kwartfinale van de Champions League. De assistent-trainer van The Reds, die vorig jaar als hoofdtrainer mislukte bij NEC, is onder de indruk geraakt van het spel van de Amsterdammers.

Lijnders en Liverpool strijden woensdagavond met Bayern München om een plek bij de laatste acht in het miljoenenbal. Als The Reds daarin slagen, kan Ajax de volgende tegenstander van Lijnders en co worden. "Hun spelopvatting, vol vertrouwen, lef, kwaliteit, talent. Echt super. Mooi om te zien", zegt hij in gesprek met de NOS.

"Vooral aan de bal was Ajax goed", gaat Lijnders verder. "Elke laatste pass was goed, door de kleinste gaatjes, op lopende spelers. Het is voor trainers goed om te zien dat dit soort uitslagen nog steeds mogelijk zijn. Talent in combinatie met ervaring, en een trainer die vooruitdenkt."

"Maar als we Ajax echt loten, dan neem ik alles wat ik zojuist gezegd heb weer terug", grapt hij. Eerst moet zijn ploeg voorbij Der Rekordmeister zien te geraken. "Ze hebben enorm veel kwaliteit en alle elf spelers kunnen de beslissende laatste pass geven. Zelfs keeper Manuel Neuer kan dat. We moeten agressief spelen, lef tonen en ze vanuit alle richtingen onder druk zetten."

Plaats een reactie

rexxo +11988
woensdag 13 maart 2019 om 10:14
Zorg eerst dat je van Bayern wint, wat al heel moeilijk wordt, Jan Laptop.
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 10:16
liverpool heeft echt n dip en salah uit vorm. dr is weinig creativiteit. wordt n lastig verhaal voor liverpool...
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 10:18
De fans en club willen ook nog eens vooral de premier league titel
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 10:19
en ook dat wordt n lastig verhaal met City boven ze.....
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 10:20
Bedoel City gaat vol voor Champions League. Gaat toch wat kracht en focus kosten. Die ze tekort kunnen komen voor de premier league titel
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:21]
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 10:23
ik hoop t zo, maar ze hebben n brede selectie, die wel wat op kan vangen. ze gaan voor 4 prijzen dit jaar...
Vind ik leuk
rexxo +11988
woensdag 13 maart 2019 om 10:58
Liverpool speelt iets meer met kracht, veel ploegen die Klopp getraind heeft zijn einde seizoen total kaput.

Man City kan makkelijker 3 a 4 sterkhouders missen i.t.t. Liverpool.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:41
Inderdaad, de inspanning die Liverpool steekt in een wedstrijd is meer fysiek intensief dan City doet.

Risico van Liverpool is grotere kans op blessures en op den duur vermoeidheid. Maar als alles goed is, geweldig om te zien. Echter vind ik Liverpool niet zo sterke indruk maken als voor de winterstop.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:48]
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 13 maart 2019 om 10:25
Weet je welke spelers er gisteren nog ontbraken bij City?
Wanneer die óók nog eens in de wedstrijdselectie zitten, Liverpool heeft niet zoveel kwaliteit achter de hand.
Al hoop ik dat Liverpool kampioen wordt hoor..
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 10:41
City heeft zoveel kwaliteit dat ze bij wijze van spreken ene PL elftal en een CL elftal kunnen maken en ze dan beiden winnen.

Klopp leert wel van gemaakte fouten in het verleden waarin hij zijn spelers kompleet afgebrand de laatste fase van het seizoen in liet gaan.
Dat 90 minuten lang over het veld jagen hou je namelijk geen heel seizoen vol en was dus ook een stuk minder het geval dit seizoen. Dat is de reden dat ze er nog dichtbij zijn.

Maar uiteindelijk zal de bredere selectie van City de doorslag geven, vermoed ik.
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 10:44
De bank is ook bij Liverpool veel sterker geworden
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 13 maart 2019 om 10:51
City lijkt niet zwakker te worden wanneer spelers wegvallen, Liverpool daarentegen wel..
Of vind je echt dat Liverpool even sterk blijft?
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 10:54
Ze hebben Fabinho, Keita, Shaqiri (en Alisson) erbij gekregen afgelopen zomer. Valt lastig te ontkennen dat de bank veel sterker is geworden
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 13 maart 2019 om 11:05
Zijn idd leuke spelers, maar toch denk ik dat City betere spelers heeft en dat City kampioen wordt. Al hoop ik dat Liverpool dat wordt..
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 10:56
Het is beter dan het afgelopen jaren was, dat klopt.
Maar staat nog steeds niet in verhouding to wat City beschikbaar heeft.

En Liverpool mag er dan nu maar 1 puntje achter staan, de laatste 10 wedstrijden pakt City 8 punten meer dan Liverpool. De eindsprint is ingezet en zelfs Utd en Arsenal presteren veel beter in die laatste 10 wedstrijden dan Liverpool
https://i.gyazo.com/3d6a683bbdc12f867afeee3e90b0a656.png

Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 10:57
Je weet nooit wat de toekomst brengt. Er vanuit gaan dat de huidige lijn worden doorgezet is koffiedik kijken
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
Kijken we naar het resterend programma:
City https://i.gyazo.com/204ed65e24cb46642de82950aed3b373.png
Pool: https://i.gyazo.com/3c7b7e4d4c6834ab5af5a4ec75e02752.png

Altijd lastig in Engeland om te bepalen of uit tegen de nr 10 nou echt lastiger is dan tegen de nr 15.
De middenmoot gelooft het vaak wel vanaf half maart. PL is weer veilig gesteld dus die £150 miljoen is weer binnen en 0 fucks worden gegeven tot het einde seizoen.
Degradatie kandidaat gaat er op die momenten veel meer voor.

Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 11:08
Gewoon afwachten we gaan het zien
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 13 maart 2019 om 10:48
Dat denk ik ook, bij City ontbraken oa de Bruyne, Mendy en Fernandinho nog. Toch ook niet de minsten...
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 10:59
Die Mendy missen ze niet. 13 wedstrijden in bijna 2 seizoenen. Daar kunnen ze onmogelijk aan gewend zijn dat ie speelt.
Die andere 2, is een ander verhaal.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 13 maart 2019 om 11:07
Klopt, maar ik denk dat City de druk beter kan handelen dan Liverpool..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:21
City is ongekend, won gisteren achteloos en lijkt beter met de druk om te kunnen gaan dan Liverpool. Toch veel punten verspeelt de laatste weken...
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 10:22
klopt, veel te veel. maar in de PL is city ook niet lekker hoor. magere overwinningen allemaal... maar tvalt wel steeds nèt goed
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:39
Klopt inderdaad! Maar vooralsnog hebben ze Liverpool alweer ingehaald, terwijl ze toch een groot aantal punten achter stonden. Als City voelt dat het moet, en eventjes aanzet zijn ze zowat niet te stoppen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:34
Kanttekening is wel dat Schalke echt heel slecht is. Bungelen niet voor niks onderaan in de Bundesliga.

Los van dat zou ik City nooit willen loten aanstaande vrijdag haha.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:37
Zo inderdaad! City of Juventus loten en je kan naar huis. Zelf zou ik een Spurs, United of Liverpool (mits zij zich plaatsen vanavond) het liefst loten.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:16
United of The Spurs hebben mijn voorkeur! Zijn ploegen waartegen Ajax denk ik goed uit de ver kan komen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:19
Vooral United! Wonnen weliswaar van PSG met 1-3, maar was toch een matige pot hoor, van United. Zijn eigenlijk 2x weggespeeld. Verder vind ik de verdediging van United erg kwetsbaar, daar liggen kansen met de beweeglijkheid van Neres en Ziyech. Tadic als sterk aanspeelpunt in de spits.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:20]
Vind ik leuk
pietprecies +11835
woensdag 13 maart 2019 om 10:35
Ja maargoed, na een paar goals wist Schalke dat het klaar was en lieten ze het lopen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:38
Klopt, maar City had een paar flitsende aanvallen en bijna iedere kans was een goal. Dat is een enorme kwaliteit, wat bij Ajax heel vaak nog ontbreekt. Die gasten scoren vanuit alle hoeken en gaten.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 13 maart 2019 om 10:22
Ik denk dat Bayern wint..
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
woensdag 13 maart 2019 om 11:13
Idd. men doet nu net alsof die wedstrijd al beslist is. Als je bij de laatste 8 zit dan is het per wedstrijd overleven waar niemand meer onderschat wordt.
Vind ik leuk
rexxo +11988
woensdag 13 maart 2019 om 11:22
100% mee eens,

Ik zie Liverpool niet winnen, Bayern speelt de laatste tijd steeds beter.

En dankzij die kontenkrabber Löw hebben ze extra motivatie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:36]
Vind ik leuk
mcmodd +27346
woensdag 13 maart 2019 om 14:56
Als je met zeven andere ploegen de laatste acht vormt, is er geen peil op te trekken. Dat bedoel ik letterlijk. Niets kan je meer uitsluien, zelfs zijn er vaak toevalligheden waarmee je onmogelijk rekening kunt houden. Heeft Ajax meer kans dan de anderen? Nee. Een heel, heel klein pietsie meer kans? Nee. Tenminste, op voorhand is dat niet te zeggen. Dat maakt de CL trouwens zo mooi. Niet die zinderende spanning tijdens de wedstrijden alleen, maar diezelfde spanning bij de loting en in voorbereiding op die wedstrijden. Niets kan je meer uitsluiten, iedereen kan het worden. Zoals Real Madrid de laatste jaren steeds opnieuw de hoogste ogen gooide is het nu niet meer. Gelukkig maar, want daar liggen ook de kansen voor Ajax.
Vind ik leuk
Dordmund +1973
woensdag 13 maart 2019 om 13:10
Jan Laptop heeft het wel goed voorelkaar en verdiend geen €5,25 in het uur haha.
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
woensdag 13 maart 2019 om 10:14
Zou een heerlijk affiche zijn. Twee teams die willen voetballen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:27
Eerdere topic aangeven dat Tottenham mijn voorkeur heeft, maar Liverpool zou ook een leuke tegenstander zijn. Krijgen we leuk en goed voetbal te zien van teams die willen voetballen. De wedstrijd van vanavond ligt volledig open, kan zomaar anders worden👊
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:28]
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 10:15
Helaas Bayern gaat door denk ik
Vind ik leuk
Rabarber +4417
woensdag 13 maart 2019 om 10:15
Zorg nou eerst maar dat je die kwartfinale haalt Pepijntje, ik zie het somber in.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:15
Het icoon van NEC hahah
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
woensdag 13 maart 2019 om 10:47
Hij heeft het geprobeerd als zelfstandig trainer en dat is inderdaad mislukt. Maar je moet iets eerst proberen om te kijken of je het in de vingers hebt. Lijkt me niet een reden om iemand uit te lachen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Lach m niet uit,dan vind ik t olie dom als Nec zijnde in die fase waar ze zaten dan zo een gok te nemen met deze trainer.
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
woensdag 13 maart 2019 om 10:51
Dat is wat anders. Was inderdaad dom van de club. Te meer omdat Bogers het prima deed.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:52
Ik heb dat nooit begrepen eig idd.
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 10:16
Liverpool dan ook maar even in een crisis storten
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 10:18
Ik denk dat Bayern zich verkeken heeft dat het perse 1e wou worden om Real te ontlopen....ik schat Liverpool hoger in
Vind ik leuk
2cents +61651
woensdag 13 maart 2019 om 10:25
Naast Real waren er nog wel wat mogelijke tegenstanders toch?
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 10:32
Ajax of Bayern moesten uitmaken of ze tegen de nummers 1 of 2 van de andere poule kwamen en dat waren Liverpool of Real
Vind ik leuk
2cents +61651
woensdag 13 maart 2019 om 10:51
Nee, het was groepswinnaars tegen tweede plaatsen. Waarbij je geen ploeg kon treffen uit je eigen groep of eigen land. Bayern kon als groepswinnaar dus naast Liverpool ook Man U, Atletico, Spurs, Roma of Lyon loten.

Als ze 2e waren geworden kon dat Barca, Porto, Juventus, City, Real of PSG worden.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 11:05
Oh dan ben ik in de war met EK of WK
Vind ik leuk
NvC +8635
woensdag 13 maart 2019 om 10:19
Zorg eerst maar dat je door gaat.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:20
Wordt gewoon 3-0 voor Bayern ofz.. Bayern is echt in topvorm!
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 10:21
Hele jaar al
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:23
Haha nee dat absoluut niet! Maar nu hebben ze het goed voor elkaar en gaat Bayern gewoon door.
Vind ik leuk
jari11 +3584
woensdag 13 maart 2019 om 10:21
Ik hoop op:

City-ManU
Ajax-Porto
Juventus-Liverpool
Tottenham-Barca
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:25
Nee ik hoop:

Barca-City
Ajax-United
Bayern-Porto
Spurs-Juventus
Vind ik leuk
jari11 +3584
woensdag 13 maart 2019 om 10:28
Ook een goeie op Bayern na
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:32
Bayern lijkt mij wel de favoriet voor vandaag. Zijn in goede doen en thuis tegen Liverpool moet te doen zijn. Maar ja je weet het nooit in het voetbal.
Vind ik leuk
jari11 +3584
woensdag 13 maart 2019 om 10:35
Mee eens, een uit goaltje betekent al heel veel als je 0-0 hebt gespeeld! Eerst moet Ajax maar even winnen vanavond.
Vind ik leuk
Molletje +2677
woensdag 13 maart 2019 om 11:19
Doe dan:

Barca-City
Bayern-Juve
Spurs-Porto
ManU-Ajax

of

in ieder geval Bayern, City, Juve en Barca onderling loten

en Porto, Spurs, ManU en Ajax onderling loten.
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 13 maart 2019 om 10:36
Het aandeel Ajax steeg na Real met 10%
Het aandeel Juve met 25%.
Dus dit werd nog meer als verrssing gezien
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Italianen zijn temperamentvollere en emotionelere mensen dan Nederlanders. Dus bij emotie aandelen zoals die van sportclubs kan dat een groot effect hebben.
Vind ik leuk
rinirat +3543
woensdag 13 maart 2019 om 10:36
Vliegen er gewoon uit vanavond... Liverpool scoort heel moeilijk.
Vind ik leuk
Timlis +20
woensdag 13 maart 2019 om 10:55
Eerst maar eens van Bayern winnen, ik moet dat eerst nog zien gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:00
.moeten ze eerst niet van München winnen?
Vind ik leuk
broedkip +2222
woensdag 13 maart 2019 om 11:08
In welk jaar bedoelt deze tobber?
Vind ik leuk
Enw02 +664
woensdag 13 maart 2019 om 11:12
Vervelende man dit ook. Als je zag hoe overdreven hij juichtte afgelopen zaterdag. Vreselijke kneus die Nec even naar de klote hielp
Vind ik leuk
Molletje +2677
woensdag 13 maart 2019 om 11:17
Liverpool, mochten ze ten koste van Bayern doorgaan, zou ik inderdaad een "gunstige" loting vinden.

Net als Tottenham, Manchester United en Porto.
Vind ik leuk
Och jeh +2550
woensdag 13 maart 2019 om 11:53
Eerst zelf maar eens winnen vanavond Pepijntje
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:37
Liverpool zou inderdaad een droomtegenstander zijn voor Ajax. Maar hoe groot is de kans dat Liverpool door zal gaan?

Vast groter als de kans die Ajax vooaf toegedicht was.
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
woensdag 13 maart 2019 om 12:56
Eerst plaatsen jongen en dan pas praten.
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
woensdag 13 maart 2019 om 12:59
Eeeh, moet Liverpool niet eerst winnen van Bayern?
Of denk Peppie dat het al gedaan is? Rare vent is het, was bij NEC niks en heeft de uitstraling van een dooie deur...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 00:15
Riep ik het niet? De kans dat Liverpool wint van Bayern was groter dan de kans dat Ajax van Real zou winnen....
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 14 maart 2019 om 08:38
Geen idee wat jij riep... het is sowieso niet onlogisch dat ze winnen, je weet wat ze voorin hebben lopen... ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:21
zie mijn post van 13-03 12:37 daar gaf ik al aan dat de kans dat Liverpool uit bij Bayern zou winnen, groter was dan de kans dat Ajax zou winnen van Real.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 14:14]
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
vrijdag 15 maart 2019 om 12:42
Ja, en?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:15
Jij riep dat je niet wist wat ik gezegd had. Daarom verwees ik ernaar.


Stekking was dat ik er niet vreemd van opkeek dat Liverpool uit bij Bayern zou gaan winnen.
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
vrijdag 15 maart 2019 om 14:27
Gefeliciteerd! Was dat wat je wilde horen...?
Ik zei, ik weet het niet en het boeide me ook niet...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:56
Wat een smoel voor zo’n amateur. Hij mag het passertje van Klopp vasthouden en verder niets.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:29
Flapdrol! Eerst is winnen van fc Hollywood!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:29]
Vind ik leuk