KNVB gooit programma om en wil Ajax weer helpen rondom Champions League

KNVB gooit programma om en wil Ajax weer helpen rondom Champions League

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 10:44wo 13-03-2019 om 10:44

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 15:20wo 13-03-2019 om 15:20

De KNVB heeft besloten om het Eredivisieschema in speelronde 29 en 30 op de schop te gooien. Dit om Ajax de kans te geven zich optimaal voor te bereiden op de kwartfinales van de Champions League, die dan op het programma staan.

De mogelijkheid bestaat dat Ajax op dinsdag 16 april in de kwartfinales van de Champions League in actie moet komen. Dat heeft de KNVB volgens het AD doen besluiten om het Eredivisieduel tussen Ajax en Excelsior, dat oorspronkelijk op zondag 14 april om 16.45 uur op het programma stond, een dag naar voren te halen. Het duel staat nu voor zaterdag 13 april om 18.30 uur op de rol, zo staat op de site van de voetbalbond.

Ook verandert het aanvangstijdstip van het duel tussen Willem II en Ajax van zaterdag 6 april. Die wedstrijd stond gepland om 19.45 uur, maar wordt nu vervroegd naar 18.30 uur. Niet alleen wedstrijden van Ajax krijgen een andere speeldatum. Ook de wedstrijd Willem II – PEC Zwolle wordt verplaatst. PEC brengt via de officiële kanalen naar buiten dat de Blauwvingers in plaats van zaterdag 13 april nu op zondag de veertiende spelen. Vijf andere duels krijgen een aangepast aanvangstijdstip.

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Goede zaak?

(4920 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 maart 2019 om 10:45
Competitievervalsing in 1, 2, 3
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:46
Dat hoort gwn.

Beste ploeg van NL die het NLs belang dient, moet je gwn steunen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:48
Beste ploeg is op dit moment helaas voor jou PSV.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 10:54
Want? Omdat PSV nu bovenaan staat?
Sorry maar volgens mij moet je bovenaan staan wanneer de laatste wedstrijd is gespeeld.
In de beker en CL zijn eliminatie toernooien en volgens mij zit PSV er daar niet meer in.

PSV en Ajax is voor ieder 50% want ze hebben beide het in eigen hand.
PSV 0% in de beker en in de CL
Ajax is 12,5% in de CL en 50% in beker.

Volgens mij zie ik hier dat Ajax toch echt beter is.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:55
Thnx! Bespaart mij even wat type werk. Hopelijk zal die het ook begrijpen ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:13
hij is de laatste die met de hand is gemaakt in zijn serie
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:58
Op dit moment staat psv boven ajax dus zijn ze de betere. Die prietpraat over CL en de beker hebben we niks aan.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
woensdag 13 maart 2019 om 11:08
Moet je iedereen i. Rotterdam eens horen.. lange tijd niet zo stil geweest daar? Succes met het strijden voor plek 3! Toen jullie als laatste CL poule in mochten heb ik niets anders gehoord wij zijn de laatste geweest wij zijn de laatste geweest. Hou gewoon je mond je reacties zijn niet eens inhoudelijk!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12005
woensdag 13 maart 2019 om 11:27
We zijn nog steeds de laaste want jullie hebben tot nu als Nog niks handen kwa prijzen .
Wat loop je nou slap te lullen man .
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
woensdag 13 maart 2019 om 11:41
Ik zeg ook nergens dat er wel prijzen zijn? Dus die snap ik even niet, wees er dan ook zo trots op dat de laatste Nederlandse ploeg die rechtstreeks geplaatst was het slechtste was ook! Geniet van de strijd om plek 3 in Rotterdam zullen ze nog wel 18 jaar stil gaan zijn. Voortaan wat duidelijker Nederlands type graag zodat het wat makkelijker te lezen is.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:22
En het dan vieren alsof ze landskampioen zijn geworden. Jezus wat een grote smoelwerken in Rotterdam zeg mijn god... Volgend jaar speelt Feyenoord alle wedstrijden thuis hoor ik. Niet alleen die in de beker
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12005
woensdag 13 maart 2019 om 13:36
Als of ze bij Ajax zo trots zijn dat er haast 5 jaar stil staan met de grootste begroting in jaren tijd.
Dit heeft niks met duidelijk Nederland type te maken .
Maar begrijpen leren lezen daar ben je blijkbaar gewoon zwak in Is niet erg hoor .
Het is je gegund😏
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
woensdag 13 maart 2019 om 14:01
Je vorige reactie moest ik bij een zin toch echt 3x lezen dat had niks met begrijpend lezen te maken helaas.. ik ben daar zeker niet trots op maar goed komt een ander tijdperk aan waarin Feyenoord een echte subtop gaat worden, stiekem heb je dat natuurlijk al geaccepteerd. Het feit is alleen dat je de bekers in je schoenen heb gekregen keer op keer en de landstitel komt door kuyt. Was van korte duur en dat zal nu ook wel weer een tijdje zo blijven.. in Rotterdam zijn ze allemaal jaloers op de begroting van Ajax zelfs psv loopt 10 stappen voor op Rotterdam.. maar lach maar om de laatste niet behaalde prijzen, ten slotte is de prijzenkast nog steeds de grootste van Nederland en dat gaat ook gewoon jaren lang zo blijven het seizoen is nog lang niet voorbij 3 fronten actief mja Helaas zullen jullie moeten strijden om plek 3 erg zuur.. dus ik lach nog wel even :).
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12005
woensdag 13 maart 2019 om 14:56
Ik zou lachen als een boer met kiespijn als ik jouw was.
Ik vraag me af als overmars
En van de Sar dat ook zijn aangezien ze met zoveel geld de afgelopen jaren hebben gesmeten en geen resultaten er voor terug hebben gehad want daar zit je uiteindelijk voor als supporters en directeur en spelers.
En niet omdat je zo super blij moet zijn met een Om een begroting als of je Messi of Ronaldo binnen hebt gehaald dat is gewoon super dom dus eigenlijk 😂
Dus met andere woorden jullie vinden het niet erg om peperdure seizoenkaarten te betalen zolang de begroting maar groeit😂
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
woensdag 13 maart 2019 om 15:00
Alles met een rede en dat zullen we de aankomende jaren gaan meemaken. Dan daarbij wat ik net aan geef het seizoen is nog niet voorbij ;).
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:13
15 versus 33
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12005
woensdag 13 maart 2019 om 13:33
Blijf jij lekker onder een steen leven Yoh daar zijn bij ajax zo goed in .
Vind ik leuk
jochempje +4237
woensdag 13 maart 2019 om 16:32
Vandaar dat jullie nog in een verrot oud stadion zitten.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:42
De Kuip is geen verrot stadion. Heel veel mensen vinden de Kuip zelfs het mooiste stadion van Nederland. In ieder geval de mooiste grasmat.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:36
De KNVB maakt het wel makkelijk door die competitie vervalsing.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
woensdag 13 maart 2019 om 14:02
Aub niks plaatsen meer dit slaat werkelijk nergens op.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:41
Ik hoop echter één ding: als het ooit nodig is om wedstrijden van PSV, Feyenoord of een andere Nederlandse club te verzetten om ook zo'n reden dat daar dan niet moeilijk over gedaan gaat worden door Ajax (supporters) en de KNVB.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
donderdag 14 maart 2019 om 09:17
Alles voor de punten zou mijn reactie als Ajacied er op zijn. Als het omgedraaid was dus psv zou zo ver komen vind ik het ook netjes.. toen psv tegen atletico speelde deden ze het niet wat ik toen al niet kon begrijpen.. ik ben wel van mening dat ze dit wel vooraf het seizoen aan hadden moeten geven dat het mogelijk is er een aantal wedstrijden verplaatst zouden worden.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 11:16
Dat is echt lul koek. Want je kan dat namelijk helemaal niet zeggen op dit moment. Jij weet net zo goed als ik dat de competitie indeling een verschil kan uitmaken wie er bovenaan staat of niet.
Net als dat er een verschil kan uitmaken wie je loot.

Volgens mij moet PSV nog naar Amsterdam, naar Arnhem(waar alleen Ajax nog won) en naar Alkmaar.
Ajax moet alleen nog naar Alkmaar en voor de grappige mensen onder ons naar Doetinchem. Maar dan kan je ook Tilburg voor PSV benoemen.

Dus kap met die ongein om nu te zeggen dat PSV bovenaan staat en dat ze nu de betere zijn.
PSV heeft namelijk alleen Feyenoord als een lastige uitwedstrijd gehad, in de 1ste helft. Dus als je wilt zeggen dat PSV een lastige loting had dan Ajax, dan heeft Ajax dat in de competitie.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:01
Ik ben het op zich wel eens met je reactie , alleen je laatste zin vind ik nogal raar .
Hoe in godsnaam kun je een lastige loting in de competitie hebben ,de tegenstanders zijn precies hetzelfde en je speelt tegen elke ploeg 2 keer en wie er aan het einde de meeste punten heeft staat bovenaan .
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 12:20
Dat is pas als alle wedstrijden zijn gespeeld. Er wordt nu beweerd dat PSV de betere ploeg is omdat ze bovenaan staan. Ajax heeft wellicht een makkelijkere programma gehad dan PSV in de CL maar PSV heeft dat in de eredivisie.
Voorbeeld PSV moet nog naar Amsterdam terwijl Ajax al in Eindhoven is geweest. Ajax is al naar Arnhem geweest en is daar de enige die daar won, PSV moet daar nog naar toe.
Beide moeten nog naar AZ. Maar Ajax heeft Utrecht uit al gehad, terwijl PSV nog naar Willem 2 moet.

Er wordt toch gezegd dat PSV nu nog een moeilijkere programma heeft dan Ajax. Als Ajax geprofiteerd heeft van een makkelijkere loting, dan heeft PSV dat toch gedaan in de competitie?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:41]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:25
Ja maar in de competitie kun je aan het einde niet zeggen dat je zwaardere of lichtere tegenstanders hebt gehad , in de cl wel .
En of PSV of Ajax nu bovenaan staat interesseerd mij eigenlijk ook niet zo .
Wie na 34 wedstrijden bovenaan staat is eigenlijk pas belangrijk .
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 12:38
Maar het gaat op het moment dat je zegt dat PSV beter is en de argument is puur en alleen omdat PSV nu bovenaan staat. Je kan dat alleen zeggen als de competitie is afgelopen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:40
Ik zeg nergens dat PSV beter is , want ik snap dat dit pas aan het einde van de competitie duidelijk is .
Al valt het eerste onderlinge duel wel duidelijk in het voordeel van PSV voorlopig .
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 12:49
Jij zegt dat niet maar daar ging het bericht waar jij op reageerde wel over.

Jij zei in je 1ste bericht dat je daar wel mee eens was maar je vond 1 ding raar en dat was het laatste stukje.

Dat heb ik vervolgens uitgelegd. Snap je wat ik bedoelde en heb je daarmee je vraag beantwoord?

Ook in onderlinge duels kan je namelijk niet zeggen dat de ander beter is, tenzij het eliminatie wedstrijden zijn. Heracles zou dan beter zijn dan Ajax maar staan wel 23 punten achter op Ajax. De kans dat die boven Ajax eindigen is natuurlijk niet heel groot.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 11:31
Zou ik ook zeggen als je er niet meer aan mee zou doen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:22
Jullie mogen blij zijn op het moment dat 010 na 34 speelrondes nog op de 3e plek staan.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +814
woensdag 13 maart 2019 om 12:36
Top, dan is, volgens jou redenering, Ajax de betere tov Feyenoord ondanks de 6-2 overwinning... Fijn dat je het accepteert en ondank dat je het indirect doet, het toch toegeeft!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:43
Dat is toch niet zo gek als jullie begroting bijna 2x die van ons is. Het is schandalig dat jullie van ons verloren hebben met 6-2.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +814
woensdag 13 maart 2019 om 17:23
Bij zulke immense verschillen ligt onderschatting op de loer, je ziet het, bijvoorbeeld in bekertoernooien dezelfde soort van onderschatting. Dan is het verschil in begroting vaak veel groter en wordt er ook verloren

Daarnaast verliezen jullie van Excelsior en jullie begroting is 10 x zo groot 70 miljoen om 7 miljoen

Oja en de begroting van Ajax ligt 28% hoger dan die van Feyenoord en is dus niet 2x zo groot. Verschil is dit jaar ca 20 miljoen.

Dus als de nederlaag van Ajax tegen Feyenoord schandalig is hoe noem je dan de nederlaag van Feyenoord tegen Excelsior ... schandaliger ? Of heb je gezien het verschil in begroting daar nog een overtreffende trap in?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:35]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:45
Het enige verschil is dat ik niet zo een grote muil heb dat feyenoord de beste is.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +814
woensdag 13 maart 2019 om 17:49
Waar heb je mij horen zeggen dat Ajax de beste is en waar heb ik een grote muil? Graag bewijs ipv alleen maar wat roepen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:52
Jij reageert op mij terwijl ik niet op jou reageer volgens mij.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +814
woensdag 13 maart 2019 om 17:59
Volgens mij reageer je constant op mij of ik op jou
Vind ik leuk
AFCA 1972 +814
woensdag 13 maart 2019 om 19:34
Volgens VP reageer jij wel op mij,,, ik krijg in ieder geval de melding hiervan en jou reacties zouden zomaar kunnen passen bij wat ik het gezegd
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:00
Dan gaat er iets mis haha. Maar goed volgend jaar, nieuwe ronde nieuwe kansen. Mogen de beste winnen.
Vind ik leuk
Nilsinno +694
woensdag 13 maart 2019 om 21:09
Begroting van Feijenoord komt door eigen onkunde
Vind ik leuk
Nilsinno +694
woensdag 13 maart 2019 om 19:31
Nee beker stelt niets voor ..... hebben ze in Rotterdam anders aardig zitten vieren alsof de champions league was gewonnen 😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:03
Jij vergeet dat feyenoord 8 jaar geleden dood was. Dat een bijna failliete club dit kan neerzetten na zulk leed wordt inderdaad breed gevierd. Maar die ellende van Ajax zal jij niet meegemaakt hebben(aanname) dus je kent het gevoel niet.
Vind ik leuk
Nilsinno +694
woensdag 13 maart 2019 om 21:08
Slecht beleid geen topsport mentaliteit er gaat idd een hoop fout bij Feijenoord met zo’n industrie achter en goed beleid had Feijenoord er nu hetzelfde als Ajax ervoor kunnen staan
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
Statistisch klopt het wel wat je zegt.
PSV heeft natuurlijk wel een voordeeltje in de titelrace aangezien het 5 punten voor staat.
Daarnaast is Ajax topfavoriet voor de beker dus dat lijkt mij eerder 90% en lijkt de kans dat ze de CL winnen mij nogal wat kleiner dan 12.5%.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 11:23
Ja Ajax heeft ook een wedstrijd minder gespeeld. Dus Ajax heeft 2 verlies punten meer.

Voetbal is alles mogelijk, dat Willem 2 de beker wint en dat Ajax de CL dat is allebei mogelijk. Of ze groot zijn, dat boeit niet want het gaat om kansen. PSV heeft 0% kansen tot deze prijzen. Porto heeft ooit de CL gewonnen, Zwolle en Heerenveen de beker. Griekenland het EK.

Je hebt pas gewonnen als de scheids voor het laatst heeft gefloten en je bent de betere als alle andere geen kans meer maakt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:30
Ik probeer alleen maar even aan te geven dat er buiten de statistieken om ook grote en kleine kansen zijn.

Er zijn altijd favorieten en er zullen ook altijd uitzonderingen op de regel blijven en dat is maar goed ook want anders hadden wij in Heerenveen dus nooit een beker gewonnen ;)
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 11:35
Ja dat klopt maar ik wil het niet moeilijker maken dan nodig. Gewoon basic, dat is voor sommige mensen al lastig zat.
Ook wilde ik niet mijn voorkeur uitspreken.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:47
Statistieken zijn feiten. Alles wat daar vanaf wijkt is een inschatting. Zo simpel is het.

Ander vraagje, wie hoop je met Ajax te treffen in de CL?
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 11:58
Je maakt een inschatting dat Ajax beter is dan Willem 2 en dat Ajax minder is dan de rest in de CL.

Ik hoop op City. Op dit moment het best spelend elftal. Als Ajax verliest is dat geen schande, als Ajax wint is dat een grotere prestatie dan tegen Real. Ajax heeft eerder tegen City gespeeld in de CL. Thuis gewonnen uit gelijk. In een kampioenspoule met Dortmund en Real, Ajax en City, alle 4 kampioen van hun land. City werd toen 4de en Ajax 3de. Al zegt dat natuurlijk niks, want dat waren poule wedstrijden.
Ik heb liever dat Ajax uitgeschakeld wordt door City dan door Porto.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:04
Nou, zo heb ik dat nou ook weer niet gezegd. Ik denk niet dat Ajax minder is dan de rest.
Sterker nog, ik denk dat ze goede kansen hebben tegen de Spurs, Porto en United.
De overige vier teams waaronder in ieder geval Juventus en City schat ik wel hoger in.
Misschien dat Lyon vanavond kan stunten, dat scheelt weer een topfavoriet.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 12:29
Je zegt zelf dat het minder is dan 12,5% Dan ga ik ervan uit namelijk dat Ajax tegen elke tegenstander geen kans zou maken.

Om vervolgens te zeggen dat Ajax goede kans maakt tegen bepaalde ploegen.

Ik weet de uitslag van de loting niet, ik weet ook niet de uitslag van die wedstrijden van vanavond.

Ajax kan best een moeilijke loting krijgen, maar ook een redelijke loting. Dat bepaald hoe de kansen echt zijn. Nu is het gewoon 1/8 deel
Vind ik leuk
Emnu +7135
woensdag 13 maart 2019 om 12:01
Tegelijkertijd kan je net zo veel feiten hebben als je wil, je zal ze echter moeten interpreteren.

Komt doorgaans kansberekenjng bij kijken. Een gecalculeerde inschatting.
Anders zeggen de feiten juist niets over n eventueel toekomstig verloop en zijn ze zinloos in deze.

Tenzij jij er prat op wil gaan dat PSV 5 punten voorstaat een feit is.
Tja...
Vind ik leuk
davidben +6572
woensdag 13 maart 2019 om 13:24
Je hoeft kansberekening niet te snappen om die 12,5% te snappen Henkie.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:39
Ik snap ook wel hoe hij daar om komt hoor.
Zo onnozel ben ik nou ook weer niet.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1103
woensdag 13 maart 2019 om 11:49
wat een onzin redenatie. Als je statistisch wil doen kun je het ook anders bekijken. Ajax moet winnen van PSV. PSV mag gelijkspelen of winnen. Dus als je jouw onzinredenatie volgt heeft PSV voor 66,6% kans op de titel en Ajax 33,3 %.
Onzin natuurlijk. Er spelen zoveel andere factoren mee.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 12:09
ik kom op 50% omdat er maar 2 clubs zijn die het in eigenhand hebben. 1 van die 2 wordt kampioen.
Statistisch heeft Feyenoord en AZ ook nog kans.
PSV kan de wedstrijd wel winnen in Amsterdam maar vervolgens in Arnhem en in Tilburg gaan verliezen. Vandaar dat ik het even simpel heb gehouden.

Alle andere dingen neem ik niet mee omdat er idd heel veel andere factoren meenemen. Was alleen even indicatie om aan te geven dat PSV alleen daar nog kans op heeft om te laten zien dat ze de beste zijn.

Ik weet ook wel als PSV wint dan heeft PSV het alleen in eigenhand, maar dan betekend nog niet dat PSV dan ook 100% zeker is dat PSV ook met de schaal staat.

Ik wilde enkel even een indicatie geven dat er niks op gebaseerd was die uitspraak waarop ik reageerde. Dat PSV de beste zou zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:55
Je vergeet de wedstrijd psv ajax er even bij te zetten. daar kon je het verschil echt goed zien.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
donderdag 14 maart 2019 om 00:52
Hoezo zou ik die mee moeten nemen?
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
woensdag 13 maart 2019 om 17:44
Oke jullie die KNVB BEKER en PSV de Titel deal.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
donderdag 14 maart 2019 om 00:54
Dat is toch geen eerlijke deal
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
donderdag 14 maart 2019 om 02:42
Best wel als je de KNVB Beker al niet respecteert dan maar geen prijs dit jaar.
Vind ik leuk
Gini +318
woensdag 13 maart 2019 om 18:42
Ja en Psv heeft de laatste 2 wedstrijden van Ajax met 3-0 gewonnen. Wie de beste is dit jaar is diegene die op het einde de schaal in handen heeft.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
donderdag 14 maart 2019 om 00:47
Oh waarom neem je dan niet de laatste Ajax-PSV mee?
Misschien omdat Ajax toen won met 3-0
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
donderdag 14 maart 2019 om 02:45
Die is niet aan de orde.
Gezien PSV al wist dat ze Kampioen zou worden,en zie ze hadden gelijk.
Vind ik leuk
Studentje +666
vrijdag 15 maart 2019 om 03:40
Ehmm nee, dat was om 10 december 2017. Het was nog niet eens de helft van de competitie. De achterstand was niet eens zo groot tussen PSV en Ajax. Doe je onderzoek voordat je onzin uitkraamt.
Vind ik leuk
Johan59 +1001
woensdag 13 maart 2019 om 17:25
Ik geloof toch dat ze dit jaar meer punten hebben laten liggen dan Ajax? En ze hebben niks anders te doen, dan een keer in de week 90 min er te staan.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 10:48
Nog niet beste ploeg.
Eerst spelen tot de laatste dag, of wanneer je niet meer ingehaald kunt worden.
Tot nu toe is nog steeds PSV de beste ploeg.
Staat bovenaan en is de te kloppen kampioen.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
Alleen omdat PSV voorstaat in de competitie?

Er zijn natuurlijk ook andere momenten om te laten zien dat je beter bent dan de rest.
Beker en CL of EL daar kan je ook laten zien dat je beter bent dan Ajax?

Is PSV kansloos om het winnen van de Beker of CL. Ja!
Is Ajax kansloos om het winnen van de Beker of CL. Nee!
Heeft Ajax het nog in eigenhand om kampioen te worden, ja!

Je zegt het zelf, je bent kampioen als je na 34 speelronde bovenaan staat. Volgens mij zijn er nog genoeg wedstrijden, dat zelfs Feyenoord nog kans maakt.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 11:09
Nee je moet het anders zien.
Beker of Europese uitschakeling zijn andere omstandigheden en komt er veel meer factoren bij kijken.
Je zou het alleen kunnen vergelijken als beide clubs idem wedstrijden etc hadden gehad.

PSV staat (nog steeds) boven aan.
PSV is de regerent kampioen.
Dus is PSV tot dit moment nog steeds de beste ploeg.

Ajax heeft de beste kans om het stokje over te nemen en kampioen worden.
Dan is Ajax de beste ploeg.

By the way heeft PSV 2 kansen om het in eigen hand te houden (winst of gelijkspel) terwijl Ajax maar 1 kans heeft (moet winnen).
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:10]
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 11:30
Jij zegt dit: Je zou het alleen kunnen vergelijken als beide clubs idem wedstrijden etc hadden gehad.
Vervolgens zeg je dit: PSV staat (nog steeds) boven aan. PSV is de regerent kampioen.
Dus is PSV tot dit moment nog steeds de beste ploeg.

Sorry maar heeft PSV en Ajax allemaal dezelfde wedstrijden al gespeeld?
Volgens mij niet.
Hoe kan je dan beweren dat PSV beter is.

jij wilt de CL en de beker niet met elkaar vergelijken omdat de tegenstand anders is, prima dat kan ik begrijpen.
Maar waarom doe je het wel op de competitie?
Of vind jij het geen verschil tussen de Graafschap uit, of Vitesse uit?

Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 12:12
Hoe je het ook wilt verdraaien, PSV staat nog steeds bovenaan in het klassement en de regerende kampioen.
Zaken die op dit moment aangeven wie de beste is.
Op dit moment.
Kan volgende week zo maar anders zijn.

Bij de tour de France, om maar een andere sport te vergelijken, is diegene die de gele trui draagt, het tenue voor diegene die op dat moment koploper is, de beste.
Want dat geeft die kleur aan de trui aan dat je op dit moment de beste bent.
Maar het gaat erom wie na de laatste rit die trui heeft.
Zo ook in de voetbalcompetitie.
Diegene die na de laatste wedstrijd bovenaan staat is de beste.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
woensdag 13 maart 2019 om 13:15
Sowieso bepaald dat je regerend kampioen bent niet of je de beste bent. Real is namelijk regerend kampioen van de CL, maar is niet de beste.

Vervolgens bepaald dat je bovenaan staat niet dat je de beste bent. Wellicht lijkt dat maar zo. Na enkel 7 sprint etappes is diegene die de klassement leid niet de beste renner in de Tour, misschien wel de beste in de sprint.

Maar het gaat op dit moment en dan kan je niet zeggen dat je PSV de beste is. Dat kan je wellicht wel zeggen over PSG en Juventus, omdat zeer waarschijnlijk ook bovenaan eindigen, vanwege de grote voorsprong die ze hebben.
Maar PSV heeft dat niet en dan kan je echt niet zeggen dat PSV beter is.

Je gaat toch ook niet zeggen bij de 1000 meter sprint schaatsen dat de renner die het snelste bij de 500 meter doorkomt de beste is.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 14:12
Als die ene schaatser eerder bij de 500 mtr is, is hij op dat moment beter.
Maar als die andere schaatser de 1000 mtr wint DAN is hij pas de beste op de 100 mtr.
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
donderdag 14 maart 2019 om 02:48
Hoho Vitesse had een OFF Day.
Vind ik leuk
AZVork +2218
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Brste ploeg? Www.staatajaxalbovenaan. nl even bekijken?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:55
WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN AL 1040 DAGEN NIET DE BESTE
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:59
Kom eens met wat nieuws, deze link heb ik in een ander topic ook al voorbij zien komen van je.
Vind ik leuk
3Bier +14423
woensdag 13 maart 2019 om 11:03
Laat gaan. Hij is gewoon lekker bezig met Ajax. Kan hem dat ook niet kwalijk nemen.
Vind ik leuk
AZVork +2218
woensdag 13 maart 2019 om 12:46
Inderdaad. Maar het geschreeuw van sommige dat Ajax de beste is ging nog door. Vandaar.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:53
Wat is het verschil:

Ajacieden roepen Wij zijn Ajax Wij zijn de beste.
PSV,ers Roepen Eindhoven de gekste.

Het is maar waar mensen zich druk over willen maken.
Vind ik leuk
AZVork +2218
woensdag 13 maart 2019 om 13:04
En de victorie begint in Alkmaar. We zullen het weer zien zondag. Ben benieuwd of AZ zich weer herpakt anders wordt het een hele nare middag voor ons en ben er bang voor.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:26
Ik hoop dat we niet nog meer blessureleed oplopen vanavond tegen Zwolle. Anders zou het zo maar eens een lastige middag voor Ajax kunnen worden.
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
donderdag 14 maart 2019 om 02:56
In principe mag AZ van Ajax winnen van mij.
Om alleen al die Groot bekken de mond te snoeren.
Maar gezien dat mijn Cluppie Vitesse concurrenten zijn van AZ.
Gun ik of hoop ik een Punt voor AZ.
Dan hebben jullie toch 2 punten van ze gepakt.
Moet mijn Cluppie wel winnen dan Zaterdag.
Anders hebt het nog geen zin.
Vind ik leuk
Thobar +4607
woensdag 13 maart 2019 om 16:52
Ze zijn wel rechts aan het inhalen op de Europese baan. Wie daar wint is de beste van iedereen incl de Mickey Mouse kampioen.
Vind ik leuk
AZVork +2218
woensdag 13 maart 2019 om 17:01
We zullen zien of PSV of Ajax. Spannend is het wel gelukkig. Nu bovenin en onderin de competitie.
Vind ik leuk
Metal +3267
woensdag 13 maart 2019 om 10:50
hou eens op met beste en belang.
Als je de 16e moet spelen is het toch logisch dat je een wedstrijd op de 14e een dag naar voren schuift. Maakt niet uit voor welke club dat is.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:54
Beste ploeg van Nl die 2e staat..
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
donderdag 14 maart 2019 om 03:00
Ja dat hebt ik ook nooit zo goed begrepen.
Hoe dat kan dat is een heel puzzel werk.
Zo dom iets kan maar van 1 kant af komen.
Laat me raden toch geen Ajacied hè.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 03:06]
Vind ik leuk
Bud Spencer +2847
woensdag 13 maart 2019 om 11:08
Terechte beslissing maar heeft geen reet te maken met hoe goed een club is.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:27
Als je een topclub wilt zijn gedraag je dan ook zo
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:20
“KNVB helpt Ajax wederom”
Hoort toch ook gewoon Ajax helpt KNVB wederom te zijn ;)
Vind ik leuk
Come on Utreg +29820
woensdag 13 maart 2019 om 12:37
En als het in de toekomst om een andere club gaat, is het ook goed. NL belang voorop!

Tegen pakte het goed uit. Hopelijk nu weer!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:21
Gaat er niet om of je wel of niet de beste ploeg bent.

Landelijk belang inderdaad wel (voetbaltechnisch...): hoe beter ze het doen, hoe meer ze bijdragen aan het UEFA-coëfficiënt en hoe meer aanzien het Nederlands voetbal krijgt.

Gewoon steunen, mits de nadelen voor de tegenstanders minimaal zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:24
Zodat ze nog meer geld kunnen opstrijken zeker? Waar is het belang van bijv de clubs die rechter rijtje spelen dan? Of profiteren die zogenaamd ook mee van dat Europees succes zodat ze ooit misschien geen voorrondes moeten spelen?
Vind ik leuk
B H +320
woensdag 13 maart 2019 om 13:44
Waarmee moeten ze Psv steunen?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:09
Het Nederlands belang is na deze week al niet zo’n groot belang. Dan is plek 11 binnen. En is plek 11 een Nederlands belang of een belang van de landskampioen en het zeker binnenhalen van de CL miljoenen?
Vind ik leuk
frankje +100
woensdag 13 maart 2019 om 15:59
De beste ploeg van Nederland staat bovenaan de ranglijst, lijkt me logisch
Vind ik leuk
Thobar +4607
woensdag 13 maart 2019 om 16:40
Idd hoort dit gewoon zo, alleen niet op deze ad hoc manier.
De Knvb hoort dit (helemaal nu) in de regels op te nemen. Dus clubs die Europese verplichtingen hebben dienen daarvoor vrijgemaakt te worden en niet pas vanaf ronde 4 of 5 maar vanaf ronde één. Juist vanaf het begin want Nederlandse clubs gaan juist in de voorrondes de bietenbrug op.
Wordt dit in de regels neergelegt dan geldt het voor iedereen en weet iedereen (mn competitietegenstanders) van te voren waar men aan toe is.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
woensdag 13 maart 2019 om 10:46
Aangehouden wegens dronkenschap ƒ 20 boete
Vind ik leuk
1313 +8803
woensdag 13 maart 2019 om 10:47
😂😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:51
Je bent minimaal 17 jaar blijven hange Joe.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:51
Dikke competitie vervalsing








grapje maar niemand anders maakte hem:).
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 11:01
Maar je meende het wel....................grapje ;-)
Vind ik leuk
Bizzy +23387
woensdag 13 maart 2019 om 10:51
Uitlokken 1,2,3
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:54
Ik vind het geen competitievervalsing op Eredivisie-niveau. En deze verplaatsingen valt volgens mij ook binnen de regels van de KNVB, in tegenstelling tot de wedstrijd tegen PEC.
Vind ik leuk
Gini +318
woensdag 13 maart 2019 om 10:55
Nee, dit is zoals het hoort en is afgesproken. Schuiven maar wel in hetzelfde weekend. Volkomen terecht dit.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:56
Ze konden ook niks anders dan het verplaatsen
Vind ik leuk
Nistel +3792
woensdag 13 maart 2019 om 10:57
Een verschuiving in het speelschema binnen hetzelfde speelweekend is geen enkel probleem en gewoon logisch. Gebeurt al jaren. Niemand die daar over valt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:01
Zwolle gaat weer naar de rechtbank !
Vind ik leuk
Monnikehuize +1639
woensdag 13 maart 2019 om 11:17
Zwolle heeft geen recht van spreken, spelen 2 jaar in de eredivisie en hebben kunstgras en een veels te grote mond
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:50
Papegaai, koppiekrauw
Vind ik leuk
Ramon89 +1133
woensdag 13 maart 2019 om 13:21
Is 2012 bij jou 2 jaar geleden ja?
Vind ik leuk
jari11 +3584
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
Wat ik me afvraag, stel we komen in de finale ( word lastig) dan hebben we een probleem. De competitie is dan al een maand afgelopen, volgens mij staat de CL finale pas het eerste weekend van juni gepland.
Vind ik leuk
3Bier +14423
woensdag 13 maart 2019 om 11:05
Dat probleem is zeer welkom
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:05
Misschien kunnen we een regel invoeren waarbij Ajax in het belang van Nederland 12 man mag opstellen en 9 x mag wisselen? Dit natuurlijk alleen tijdens wedstrijden rond de CL.
Vind ik leuk
3Bier +14423
woensdag 13 maart 2019 om 11:07
Het is ook allemaal niet eerlijk hè, snif snif
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:37
KNVB heeft liever Feyenoord en PSV in Europa. Minder kopzorgen omdat die er toch altijd vroeg uitliggen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:05
Geen competitievervalsing en logisch dat ajax deze hulp krijgt. Maar wel achterlijk dat iedere wedstrijd wordt verplaatst en niet alleen die van ajax. Alleen maar om dat klote fox.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5605
woensdag 13 maart 2019 om 11:09
Prima!
Maar volgend jaar ook met ons( Willem II) rekening houden zodat we ff die EL kunnen winnen 😉
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 13 maart 2019 om 11:09
Kan toch niet, alle haters vonden een dag vervroegen/verplaatsen toch prima?
Vind ik leuk
JonathanAjax +10729
woensdag 13 maart 2019 om 11:14
Vreselijk allemaal!!! Competitievervalsing man!!! Nu moet Zwolle enzo en en en WillemII enzo eerder enzo!!! Vreselijk man!!! Hahahahahahaha
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:11
Eerder is geen probleem , maar als alle Ajacieden hier voor Zwolle waren geweest hadden die heel hard gejankt op vp als er een wedstrijd naar een doordeweekse dag was verplaatst .

Ik vind het prima dat die wedstrijd verplaatst is overigens , maar leg mij eens uit waarom Zwolle rekening moet houden met het belang van Ajax , Zwolle kijkt naar zichzelf in de strijd tegen degradatie en daar hebben ze op zich gewoon gelijk in .
Vind ik leuk
JonathanAjax +10729
woensdag 13 maart 2019 om 13:52
Zwolle kan beter naar Ajax kijken, dan leren ze nog iets. Vanavond 5-0!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:19
Zeer inhoudelijke reactie weer knul , maar ik kan ook niks anders verwachten van een klein kind .
Succes vanavond , op pagina 818 moet jij zijn op teletekst ...
Vind ik leuk
JonathanAjax +10729
woensdag 13 maart 2019 om 14:29
Haha! Je kan me inhuren als je écht goede teksten wilt! Stap om 17u in de auto, eet een heerlijk frietje bij Febo, haal nog een biertje en zit om 18.30uur in het stadion!! ✌🏼
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:34
Ik zal je geloven , maar wat jij roept zegt elke Ajacied op deze site .
Ze hebben allemaal een seizoenkaart en zijn geboren en getogen in Amsterdam als je ze moet geloven .
Maar bij elke thuiswedstrijd van Ajax zijn ze dan op vp actief .

Als ik naar het stadion ga om mijn club te zien voetballen heb ik echt geen tijd om op vp te zitten .
Ik heb wel wat anders te doen .
Maar nogmaals , ik geef je het voordeel van de twijfel maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat de helft liegt als ze zeggen dat ze Amsterdammer zijn en elke wedstrijd naar het stadion gaan .
Veel plezier vanavond en cheers !
Vind ik leuk
Tommieman +5921
woensdag 13 maart 2019 om 17:05
Ik ben voor Ajax hoor en niet in Amsterdam geboren en ga ook niet naar de wedstrijd straks. Maar dat is ook lastig want dan moet ik eerst even 11 uur vliegen 😇
Ow en trouwens ik ga zo wel op mijn tablet de wedstrijd kijken maar post dan niet op VP op dat moment. Ben ik de uitzondering die de regel bevestigd 😆😆
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:09
Ja natuurlijk zijn er uitzonderingen , maar jij geeft ook gewoon toe dat je niet naar de wedstrijd kan/gaat .

En je hoeft echt niet naar de wedstrijd te gaan of geen seizoenkaart te hebben om een echte Ajacied te zijn .
Maar jij maakt mij niet wijs dat als je hier roept dat je een seizoenkaart hebt , je zin en tijd hebt om voor tijdens en na de wedstrijd op vp te zitten .

Als ik naar het voetballen ga dan ga ik vantevoren zuipen in de kroeg , en dan interesseerd het mij niks wat hier op vp gebeurt .
Vind ik leuk
Tommieman +5921
woensdag 13 maart 2019 om 17:18
Hahaha zoals ik al zei. Zelfs als ik hier op de zaak de wedstrijd kijk zo (ja overdag hier vandaar) dan zit ik niet eens op VP. Dus idd zeker als ik wedstrijdje bezoek dan blijft mijn telefoon in mijn zak. Hoogstens in de rust even een selfie maken 😉
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:24
Ja maar je gaat niet als een kind lopen provoceren op vp tijdens de wedstrijd .
Waar woon jij als ik vragen mag , 11 uur vliegen, ik gok op zuid Amerika .
Vind ik leuk
Tommieman +5921
woensdag 13 maart 2019 om 17:35
Centraal.
Het mooie Mexico 😊
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:41
Tot welk kartel behoor jij ;-)
Ik ben ongeveer 25 jaar geleden in Cancun geweest , en dat was echt relaxed .
Maar toen had je die kartel oorlogen nog niet zo .
Jij hebt het in ieder geval beter bekeken als ik , ik woon in het bijna altijd regenachtige Leeds , en jij in het zonnige Mexico .
Vind ik leuk
Tommieman +5921
woensdag 13 maart 2019 om 17:58
Ik behoor tot het mooie Hollanda-kartel haha.
Cancun is leuk voor vakantie maar is niet het echte Mexico kan ik je vertellen. Lijkt meer op Florida wat dat betreft.
Maar je kunt er veilig weer op vakantie hoor. Geen kartels in Cancun.
Eigenlijk vooral in het noorden bij de grens met de States en daar moorden ze vooral elkaar ook uit.
Ik zit op 3 uurtjes rijden van Mex City. Prima te doen hier. Nergens last van.
Ja in Mex City moet je bepaalde wijken niet in gaan s nachts en sommige zelfs niet overdag maarja dat is in elke grote stad en ik ben hier met mijn Mexicaantjes dus die weten het wel.
Haha toen ik net in Mexico was en we gingen naar Mex City reed mijn vrouw in een bepaalde wijk dwars door alle rode lichten (het was savonds,donker en bijna geen verkeer) Ik zeg wat doe jij nou. Zegt ze ja deze wijk moet je niet stoppen s nachts bij rode lichten maar dit is een stuk afsnijden hahaha.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:05
Ik ben ooit in Rio geweest , daar is het ongeveer hetzelfde .
Het eerste wat de hoteleigenaar ons gaf was een kaartje met een tel nummer van een taxicentrale erop .
Hij gaf meteen de waarschuwing om als toerist nooit gewoon in een taxi te stappen .
Dan had je kans dat je , als je pech had , naar een favela gebracht werd en helemaal kaal terug kwam , als je nog terug kwam althans .

Toch houd ik wel van die Zuid Amerikaanse en midden Amerikaanse landen .
Misschien wel veel criminaliteit , maar ook veel hele aardige mensen .
En als je een beetje logisch en slim nadenkt ben je in deze landen ook gewoon veilig en gebeurt er niks .
Vind ik leuk
Tommieman +5921
woensdag 13 maart 2019 om 18:10
Dat is meestal de trick. Logisch nadenken.
En ja ik ben daar altijd met mijn Mexicaanse vrouw dus dat scheelt ook. Maar ik woon zelf in het mooie Atlixco de las floras en hier is het volkomen veilig. Schoonfamilie in Mex City dus kom daarvoor maar zou zelf nooit in Mex City willen wonen.
Haha ik wil er niet eens autorijden dat laat ik altijd aan mijn vrouw over. Meer dan 25 miljoen mensen. Jij wil niet weten hoe ze daar rijden. Ik ben veel banger voor het verkeer in Mex City dan criminaliteit hahaha
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:16
Ik heb ff opgezocht hoe het daar is op google want ben altijd geinteresseerd in mijn normale medemens , maar ziet er best relaxed uit daar .
86000 inwoners , dus niet te groot , en het lijkt net Nederland met al die bloemen .
En volgens mij is het verkeer in elk Latijns Amerikaans een ramp .
Die krijgen daar hun rijbewijs tegen inlevering van een volle spaarkaart bij de supermarkt volgens mij .
Vind ik leuk
Tommieman +5921
woensdag 13 maart 2019 om 18:25
Het is heerlijk hier.
En 20 minuten verderop ligt Puebla. Stad met meer dan 4 miljoen dus alles in de buurt maar wij wonen er net even buiten.
Anyway wordt vervolgd want ik ga even een beetje voetbal kijken hier 😉
Lekker in de baas zijn tijd (ben eigen baas haha)
Spreek je laterrr
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:59
Succes vanavond vriend , en dat is het voordeel van je eigen kartel , je kunt gewoon voetballen kijken terwijl je personeel de coke naar de VS brengt ;-)
Vind ik leuk
JonathanAjax +10729
woensdag 13 maart 2019 om 19:22
Matige pot! Nu rust 😉
Even gas geven maar druk zetten en balbezit is toch anders zonder Frenkie en Hakim! Hopen op overwinning en door... Fijne avond gap! ❌❌❌
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:50
Ik ben niet aan het kijken , maar het kan natuurlijk niet elke wedstrijd zoals vorige week zijn .
Succes in ieder geval , en Ajacieden zoals jij gun ik ook een kampioenschap .
Ajax verdiend het eigenlijk ook gewoon , op een paar wedstrijden na , spelen zij gewoon het beste voetbal .

Fijne avond nog pik .
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:19
Gaat dat normaal niet van: in 3, 2, 1, ?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:22
Een dagje verschuiven is wat anders dan een hele wedstrijd skippen naar twee weken later
Vind ik leuk
klaasre1974 +1067
woensdag 13 maart 2019 om 11:25
Weer dat pec he
Vind ik leuk
Werner1913 +10674
woensdag 13 maart 2019 om 11:32
Nee hoor. Prima. In de toekomst ook zo doen.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1103
woensdag 13 maart 2019 om 11:40
Dit vind ik geen competitievervalsing. De gele kaartenlast vormen nu geen belemmering omdat er geen wedstrijden meer tussen zitten. Het is alleen een dag vervroegd. Ajax-PEC daarin tegen wel. Ik snap de belangen van Ajax en het Nederlandse voetbal, maar de KNVB heeft helemaal niet aan de belangen van PEC gedacht. PEC zou zomaar spelers thuis kunnen laten die anders in de basis staan met het oog op de wedstrijd tegen Excelsior. Het puntenverlies tegen Ajax calculeert iedere club in. Alles wat je meer haalt is mooi meegenomen, maar spelers die nu op scherp staan zou ik als coach niet opstellen. De wedstrijd van PEC tegen Excelsior is toch een 6 punten wedstrijd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:40
Sommige kneuzen moet toch wat te zeuren hebben.
Vind ik leuk
MN223 +1669
woensdag 13 maart 2019 om 11:49
4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

Wie even tot 10 telt begrijpt dat dit niets bijzonders is, gewoon uitvoeren van eerder gemaakte afspraken, niks mis mee en eigenlijk niet eens een nieuwsbericht waard.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:52
Welke afspraken?
Vind ik leuk
Cappie +7890
woensdag 13 maart 2019 om 11:56
En je laat zien dat je er geen klap van begrepen hebt. Nice. Zoals zovelen hier. Nee, dit is geen competitievervalsing. Dit is namelijk de afspraak zoals die gemaakt is.
Het is gewoon sneu hoe de Ajax fans hierop gereageerd hebben en nog steeds reageren.
Vind ik leuk
Speedy +350
woensdag 13 maart 2019 om 12:01
Vind ik geen competitievervalsing. Alle clubs zijn er bij gebaat dat Ajax zo ver mogelijk komt, zodat we volgend jaar weer een extra Europaplekje toegewezen krijgen. Dat is voor de andere clubs dus ook weer kans op extra Uefa centen!!!
Vind ik leuk
Rodajc +18809
woensdag 13 maart 2019 om 12:36
Dit is heel wat anders. Wedstrijden verplaatsen in hetzelfde weekend is heel normaal en wordt ook geen andere club echt mee geraakt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:50
Nee hoor, prima. Ik 1 uur later naar het stadion voor de wedstrijd tegen Heracles, hoef ik niet zo te haasten.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:16
Met deze ruil wordt de tegenstander niet of nauwelijks benadeeld.
Twee verschillende situaties.
In de kern vind ik het goed dat de KNVB hiernaar kijkt. In de eerste fase van de competitie gaat dat ook altijd zo bij elke andere Europees spelende club; meestal vooraf al.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:19
Lekker laten lullen,die gasten snappen het totaalplaatje niet helemaal.
Vind ik leuk
B H +320
woensdag 13 maart 2019 om 13:45
Eerlijk van je iig! Zijn niet veel Ajaxsupporters die dat toegeven
Vind ik leuk
Mozes24 +800
woensdag 13 maart 2019 om 13:46
Wou je dat ontkennen dan? Gewoon die wedstrijden spelen op de datum & tijd van het speelschema! Het maakt toch niet uit dat jullie veel wedstrijden spelen op korte termijn met zulke geweldige en topfitte spelers😉
Vind ik leuk
Robert8592 +148
woensdag 13 maart 2019 om 14:25
Hoezo competitievervalsing? Ben je bang dat Ajax voordeel heeft tegen jouw club in de Champions League? Oh wacht...
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 13 maart 2019 om 15:09
Zeg iemand die van mening is dat zijn clubje alleen kans maakt als de grootste club van het land het dermate zwaar heeft dat steken laat vallen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:17
Denk eerder dat de knvb die 10e plek wil. Om dan de enige ploeg te helpen die daar voor kan zorgen is dan toch een goeie zaak
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1619
woensdag 13 maart 2019 om 10:46
Het is toch niet te geloven hè word er weer een wedstrijd van Ajax verplaats echt knvb maffia 🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:46
Kom maar weer met de zure reacties.
Vind ik leuk
1313 +8803
woensdag 13 maart 2019 om 10:47
Hahaha, die gaan er opzeker komen idd.😂
Vind ik leuk
Wemberly +604
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Citroen!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:56
Een beetje suiker erbij? Dat neemt de zurigheid weg ;-)
Vind ik leuk
3Bier +14423
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
Gaat wel meevallen denk ik. Toon heeft een twitterverbod gekregen van zijn vrouw dus het zal rustig blijven ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:46
Het hoort zoals ze doen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:46
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 10:46
Stel Willem II pakt de beker.
Mogen zij volgend seizoen ook werdstrijd(en) verschuiven?
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
werdstrijden is toch verleden tijd? ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Mocht dat van toepassing zijn dan moet dat zeker ook gebeuren.
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Nee geldt alleen voor de dappre strijders uit Mokum
Vind ik leuk
MagicFeeling +4150
woensdag 13 maart 2019 om 10:50
Wat denk je zelf?
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 10:51
Wat ik denk is niet relevant.
Het is wat de KNVB daar van vind
Vind ik leuk
The Iceman +16510
woensdag 13 maart 2019 om 10:50
Zij niet, de KNVB wel als Willem II dat netjes vraagt en het een redelijk verzoek is.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 10:52
Dat is wat ik ook bedoelde
Vind ik leuk
The Iceman +16510
woensdag 13 maart 2019 om 10:53
Maar je wist het antwoord toch eigenlijk ook wel?
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 10:56
Nee, want ik weet niet of de KNVB wedstrijden van Willem II ook ziet als voor het Nederlands belang.
Misschien strijd Willem II dan wel tegen degradatie en ziet de KNVB die wedstrijd meer als belang (competitie vervalsing) dan die europese wedstrijd waar Willem II toch vrijwel kansloos is.
Maar dit is natuurlijk te ver vooruit kijken want ik ga er gewoon van uit dat Ajax de beker wint.
Vind ik leuk
plein19 +3137
woensdag 13 maart 2019 om 10:51
tuurlijk. Als ze ver in het toernooi komen
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 10:52
Alleen als ze ver in het toernooi komen?
Vind ik leuk
3Bier +14423
woensdag 13 maart 2019 om 11:01
Bij het in elkaar zetten van het programma wordt altijd rekening gehouden met de ploegen die Europees spelen. Dat is al sinds jaar en dag.
Dat zal na de winterstop niet anders zijn mochten ze nog in het toernooi zitten. het scheelt alleen wel of je op donderdag moeten spelen of op woensdag of dinsdag.
Zo werd er voor Ajax ook geen uitzondering gemaakt in 2017 toen ze de EL finale haalden.

Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 11:03
Klopt, is volgens mij nieuwe regel.
Niets mis mee zolang het maar in overleg gebeurd toch?
Vind ik leuk
3Bier +14423
woensdag 13 maart 2019 om 11:14
Werd gewoon de tijd dat de KNVB en ook de clubs inzien dat we Europees gezien op het randje van de afgrond staan. Ook na dit jaar nog steeds. Elk Europees punt is nodig want na dit jaar vervalt een redelijk goed Europees jaar.
KNVB doet er sinds kort eindelijk wat aan. Nu hopen dat de clubs de EL ook eens een keer serieus gaan nemen.

In overleg kan, maar ik vind het wel eens lekker dat de KNVB daadkracht toont, zij zijn immers de baas. Dat zouden ze ook moeten doen met de competitie hervorming, kunstgras issues en met de verdeling van de TV gelden. De clubs komen er al 10 jaar niet uit met elkaar. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:55
Stel dat het andersom was?
Vind ik leuk
3Bier +14423
woensdag 13 maart 2019 om 13:40
Ik ben Ajacied maar ook voetballiefhebber. In Europa gun ik alle NL clubs hun succes. Ik juich ook als L. De Jong scoort tegen Tottenham.
We zitten nu in de situatie dat we er erg slecht voor staan. Europees voetbal voor NL clubs staat op het spel. Straks is het eerder een uitzondering dan regel als een NLe club Europa in mag. Dus als dan een wedstrijd verplaatst dient te worden zodat een NL club de broodnodige punten kan verzamelen dan kan ik daar wel begrip voor opbrengen.
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
woensdag 13 maart 2019 om 11:02
Moeten ze eerst de voorronde overleven.
En dan wordt er altijd gekeken naar het programma. Ze zullen wedstrijden dan op zondag spelen.

Wat er nu gebeurd is niets nieuws. Verschuiving in het weekend. Datum of tijdstip.
Dus commotie om niks en heeft niets met helpen te maken maar met logisch verstand.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 11:05
Ja net zoals het bij PSV ook gebeurde dit seizoen.

Net zoals er wedstrijden verzet zouden worden voor een AZ,Vitesse en Feyenoord als hun de groepsfase gehaald hadden.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
woensdag 13 maart 2019 om 11:14
Ik heb mijn twijfels daarover (zie elders mijn comments)

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen en gewoon maar van uitgaan dat Ajax de beker wint.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 11:19
Ik niet want elke punt in vanaf nu belangrijk omdat er 2 slechte jaren tussen zitten, daarnaast is het dit jaar al gedaan voor zowel PSV , Ajax en dacht Vitesse.

Ja je moet er niet aan denken dat de nr 10 ED bijvoorbeeld Europa in gaat.
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 10:47
Wel eerst even overlegd met Gerbrands toch
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:47]
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 10:56
Hahaa!
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
woensdag 13 maart 2019 om 10:47
Nou PSV-ertjes, jullie eigen Calimero topic.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:51
Kom op joh,gedraag je eens als een vent,dit heb jij toch helemaal niet nodig.
Vind ik leuk
Fissah14 +1318
woensdag 13 maart 2019 om 11:07
Heb nog geen Calimero van PSV gezien in deze comments hoor
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:48
Zal wss de laatste keer zijn
Vind ik leuk
The Iceman +16510
woensdag 13 maart 2019 om 10:53
Wss wel, maar dat hebben we eerder gehoord.
Vind ik leuk
Jejoaa +95
woensdag 13 maart 2019 om 10:53
Grote kans, maar proef toch wat jaloezie.

Kom op nog maar paar jaartjes wachten voor jullie, nog effe volhouden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:53
Dat Feyenoord er allang uitligt wil nog niet zeggen dat wij voor het Nederlandse voetbal nog punten kunnen scoren.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:54
" zal sws de laatste keer zijn" hoop je 😂😂
Vind ik leuk
MagicFeeling +4150
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Uitstekend besluit! Zonder Ajax waren we nog verder afgezakt op de coëfficiëntenlijst.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Niet meer dan terecht dit. De club die Nederland enig aanzien geeft mondiaal gezien. De rest is niet goed genoeg en laat het keer op keer afweten.

Ajax is hot, is groot.
Nederlands hoop in bange dagen
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:54]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Kijk eens aan, een speciaal topic voor alle jankerds!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Goed bezig KNVB
Vind ik leuk
RW1913 +2940
woensdag 13 maart 2019 om 10:50
Ajax is heel erg happy met de bond die alles doet om de club vooruit te helpen.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 10:50
Niet meer dan terecht. Het belang van het Nederlandse voetbal gaat voor.
Vind ik leuk
RW1913 +2940
woensdag 13 maart 2019 om 10:58
Daarom is Ajax ook heel erg happy. We zullen zien of dat ook heeft geholpen want andere aspecten zoals blessures kunnen ook een rol gaan spelen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:51
Prima zo
Vind ik leuk
Artikia +200
woensdag 13 maart 2019 om 10:52
Kleine verschuivingen, ruim van te voren, geen gekke midweekse wedstrijden. Zoals het hoort.
Vind ik leuk
Erik-Vites +768
woensdag 13 maart 2019 om 11:15
Omdat die ruimte er niet meer is, anders was het echt wel gebeurd.....
Er zijn al 2 midweekse speelrondes in de Eredivisie omdat er in het weekend van zondag 5 mei niet gevoetbald mag worden.
Vind ik leuk
Artikia +200
woensdag 13 maart 2019 om 12:11
Haha nouja, het is nu iig goed gedaan. Laten we de reden dan maar achterwegen laten.
Vind ik leuk
Topdrie +3963
woensdag 13 maart 2019 om 10:52
Volgend seizoen zowel Ajax als PSV met een aangepast competitieschema
Vind ik leuk
Ramon89 +1133
woensdag 13 maart 2019 om 13:25
Inderdaad, beide mogen elke zondag om kwart over 12 spelen, hebben ze voldoende rust en je zal niemand van de andere clubs horen klagen :). Plus ze spelen tegelijk en zullen dus minder of iig evenveel druk voelen n.a.v. de resultaten.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:53
Prima dat ze deze wedstrijden verplaatsen maar waarom doen ze dat ook niet gewoon voor Sparta
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 10:56
Het 1 is voor punten waar het gehele Nederlandse voetbal wat aan heeft en het ander is alleen voor Sparta
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:01
Niet helemaal eens, wat Sparta is wel spelers kwijt voor nationaal belang.
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 11:05
Die spelen niet voor punten op de coëfficiëntenlijst en die zijn nodig om Nederlandse clubs Europees voetbal te laten spelen
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:07]
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
woensdag 13 maart 2019 om 10:56
Prima zaak, iedereen profiteert hiervan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:58
Iedereen? Echt iedereen?
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
woensdag 13 maart 2019 om 13:05
Yes, si, oui, ja.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:36
Wat heeft nac hieraan? Ado? Emmen?
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
woensdag 13 maart 2019 om 13:50
Iedereen= het vaderlandse imago ;).
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:52
Met een imago kan een club als Emmen niks.

Dokken moet ajax, een groter percentage afstaan aan de clubs
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:56
Ik als Ajaxfan vind dit een erg goede zaak, maar dan moet de knvb consuquent zijn en ook bij de andere Nederlandse clubs die die Europees spelen.
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
woensdag 13 maart 2019 om 10:59
Wordt toch altijd al gedaan in de weekenden. Dit is niets nieuws.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:01
Helemaal eens. En niet alleen bij Europees trouwens. Zie voorbeeld Sparta.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:57
Goede zaak dat dit gedaan wordt. Los van welke Nederlandse ploeg het betreft. Natuurlijk is het nu de club welke ik support.... dat dan weer wel... Maar los daarvan is het gewoon goed, punten en prestaties zijn hard nodig.
Vind ik leuk
rinirat +3543
woensdag 13 maart 2019 om 10:57
Zou toch wat wezen als Ajax doorkomt, echter punten halen is al heel belangrijk!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:00
Met een beetje gunstige loting zou het zo maar eens kunnen om nog een ronde door te gaan. De CL winnen is wat mij betreft nog een brugje te ver.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:49
Klopt zo denk ik ook. De halve finale halen vind ik voor een NL club een prestatie van formaat! Ik denk dat iedereen het daarmee eens is
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:56
ik iig wel :)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:58
Ajax t betere ploeg ..
al staar PSV nu nog op 1 ...
Ajax op 3 fronten actief..
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
woensdag 13 maart 2019 om 10:58
Wat een opgeblazen bericht. Dit werd iedere keer gedaan. Alleen tegen Zwolle verzette ze de wedstrijd naar door de week.
Zonde dat ze niet op vrijdag kunnen spelen, scheelt toch een dag. Maar in het weekend werd altijd al geschoven.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:59
Niet meer dan terecht. Is ook geen ramp om op een andere datum te spelen, heeft niks met competitie vervalsing te maken. Alleen jammer voor de supporters die voor die dag een kaartje gekocht hebben.
Vind ik leuk
kees ee +942
woensdag 13 maart 2019 om 11:00
. . de ongelijkheid went al ?? kavb !?
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
Het is al bijna pasen en dan zijn de Calimero hoofddeksels veer in de aanbieding.
Vind ik leuk
kees ee +942
woensdag 13 maart 2019 om 11:34
. . leuk !?, . . maar wel allemaal onzin, . de kavb wil straks alleen graag pronken met amsterdamse veren !? (ook in de aanbieding trouwens met pasen)
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
woensdag 13 maart 2019 om 11:51
Iemand moet het doen en ik weet geen andere NL club die daar nog in staat is. Ajax heeft nu al meer rankingpunten verzameld dan AZ, Feyenoord en PSV samen.
Vind ik leuk
kees ee +942
woensdag 13 maart 2019 om 12:17
. . ik wil best 'n eindje met je meegaan, . . maar 't gaat nu over een momentopname !?
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
woensdag 13 maart 2019 om 11:01
Voor clubs die toch nooit Europees spelen is dat heel lullig maar voetbal bestaat uit meer dan alleen de eredivisie. Elke punt dat Ajax nu haalt is gunstig voor alle Europacup deelnemers dus niet gaan lopen zeuren over competitievervalsing.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:02
Gaaaa gaaaaaaaaaàpie
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:03]
Vind ik leuk
keesje s +944
woensdag 13 maart 2019 om 11:02
Keurig 👍👍
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 13 maart 2019 om 11:03
Zet Ajax volgend jaar gewoon niet meer op zondag
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
Maar dat is logisch; ook de direkte concurrenten varen er uiteindelijk wel bij!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
Paar vragen:

Is dit op verzoek van ajax? Of initiatief van de knvb?
Zijn Excelsior en Willem II hierin gekend? Of is dit weer de dictatioranale knvb?
Als ajax de 16 e speelt, waarom dan op de 6e het tijdstip wijzigen? 10 dagen ervoor...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:18
Wat denk je nou zelf ?
ik weet het weet het wel dit verzoek is gedaan door de KNVB dat lees je in de tekst wel want er staat: de KNVB heeft het programma voor de wedstrijden in de competitie aangepast dus is dat verzoek niet van AJAX maar Ajax vondt het zelf wel een goed iedee dat zag je na de wedstrijd van: Realmadrid -Ajax wel met de trainer van Ajax Erik ten had met een bedank van hem naar KNVB
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:22
Dus zonder overleg, ook niet met Excelsior en Willem II.

Volgens mij moetn wijzigingen op initiatief en na akkoord vd clubs tot stand komen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24035
woensdag 13 maart 2019 om 13:10
Ga je de knvb bellen en een klacht indienen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:33
Nee, heeft toch geen zin. Met geld koop en beinvloed je mensen
Vind ik leuk
Tommieman +5921
woensdag 13 maart 2019 om 17:26
Nee kneus. Knvb maakt het schema en dit is binnen dezelfde speelronde en verschuivingen in het weekend zelf. Dat mag de knvb en heeft het al veel vaker gedaan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
Iedereen die hier op tegen is snapt het niet en zijn totaal niet met het voetbal bezig
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:05
Alles voor het Nederlandse voetbal. Wie weet heeft zelfs PEC er straks baat bij.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:05
Hoezo vevalsing. Wedstrijden nog steeds in zelfde weekend.
P*vlk speelt decenia een dag eerder dan Ajax in t weekend
Vind ik leuk
Wesje1987 +249
woensdag 13 maart 2019 om 11:06
Normaalste zaak van de wereld.

In Spanje verzetten ze zelfs wedstrijden op de dag zelf qua tijden. Dit is in het belang voor het Nederlands voetbal in zijn algemeenheid. Dus goede zaak!
Vind ik leuk
broedkip +2222
woensdag 13 maart 2019 om 11:07
Helpt Ajax waarmee dan? Een dommere kop kan haast niet. 1 dag vervroegen heeft dat met helpen te maken en 1.15min vervroegen is ook echt helpen. Dit gebeurd elk jaar. Maar de Brabantse trollen kunnen weer zuigen.
Vind ik leuk
utreg1971 +2022
woensdag 13 maart 2019 om 11:07
Terecht. En laat de rest maar zeiken. Ned voetbal gaat toch voor
Vind ik leuk
Erik-Vites +768
woensdag 13 maart 2019 om 11:20
En dat over de rug van supporters, nu wedstrijden van dag verplaatst worden. Sommige supporters kunnen nu dus niet naar de wedstrijd van hun clubje, voetbal is voor het publiek/supporters. Behalve bij de knjb
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 11:57
Gossie toch, zakdoekje nodig?
Vind ik leuk
utreg1971 +2022
woensdag 13 maart 2019 om 17:35
Oke
Vind ik leuk
utreg1971 +2022
vrijdag 15 maart 2019 om 01:29
Dat is al tig jaren zo. Is niet correct. Helaas is vrij weinig correct in het leven. Jammer
Vind ik leuk
Blueman +1029
woensdag 13 maart 2019 om 11:08
Om de beste te zijn (wat men telkens roept) moet men wel aan alle kanten geholpen worden! Is het niet veel gemakkelijker dat de KNVB de kampioenschaal nu gewoon uitreikt aan Ajax. Halen ze ook nog eens de recordboeken door kampioen te worden zonder al jaren bovenaan gestaan te hebben. Hebben ze tenminste weer eens een prijs, want de Champions League zullen ze, ondanks alle hulp, niet gaan winnen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 11:09
Prima hoor maar ik ben toch zo benieuwd hoe de clubs die straks EL\CL kwalificatie moeten spelen in augustus geholpen gaan worden....

En of we dan weer tijdens EL\CL groepsfase de gebruikelijke duels tussen Feyenoord, Ajax en PSV krijgen.
Er moet structureel geholpen worden, niet een beetje ad hoc omdat 1 ploeg het toevallig goed doet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:09]
Vind ik leuk
RS0201 +129
woensdag 13 maart 2019 om 11:11
supporters helpen ze niet, hierdoor kan ik niet naar de wedstrijd..
Vind ik leuk
MeesterL +77
woensdag 13 maart 2019 om 11:11
Ik denk dat niemand hier nu meer een probleem van gaat maken toch?
Vind ik leuk
Yoink +422
woensdag 13 maart 2019 om 11:11
Nou, ok. Dit is binnen de weekenden, wat tijdsverplaatsingen, prima. Die hulp moet je gewoon bieden.

Staat in schril contract met hoe het met PEC ging, dus snap vergelijkingen daarmee ook niet echt.

Wat me hieraan meer stoort is de macht van FOX, waardoor allerlei andere wedstrijden die hier écht niks mee te maken hebben ook verschoven worden. Want dat komt FOX beter uit qua uitzenden. FOX moet hier helemaal niks over te zeggen hebben, zij maken de competitie niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:13]
Vind ik leuk
Friend +328
woensdag 13 maart 2019 om 11:13
Zeist is een Dependance van Ajax !
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:15
De kop alleen al: “ knvb wil ajax weer helpen”. Dus niks belang vh nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
SPRKY020 +1184
donderdag 14 maart 2019 om 20:24
geen andere club die direct te helpen valt want die laten het allemaal weer afweten. indirect is het toch goed voor alle NL ploegen en dat moet zelfs jij snappen.
Vind ik leuk
Erik-Vites +768
woensdag 13 maart 2019 om 11:17
TUURLIJK KNJB, GAAN WE WEER.
OOK TOTAAL GEEN REKENING MEER HOUDEND MET SUPPORTERS EN HUN PLANNINGEN.
DANK JE WEL KUT BOND!
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6550
woensdag 13 maart 2019 om 11:18
het is een dag eerder en ruim een uur eerder . dat valt dus reuzen mee

waarom niet een keertje op vrijdag avond of zo.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:18
Vind dit wel meevallen, gewoon dagje verplaatst. Vind dit nou niet noemenswaardig om een discussie over te voeren.
Vind ik leuk
Akela +165
woensdag 13 maart 2019 om 11:19
Om te kotsen dit.
Vind ik leuk
SPRKY020 +1184
woensdag 13 maart 2019 om 11:21
prima zaak. hopelijk zijn alle partijen betrokken dit keer zodat er geen onnodige discussie hoeft te ontstaan
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:23
Lees de kop maar. Niks partijen betrokken. Niks democratie
Vind ik leuk
SPRKY020 +1184
donderdag 14 maart 2019 om 20:23
lekker janken... maar ondertussen blijven we wel weer punten binnen harken voor heel NL.
Vind ik leuk
Gilze +1132
woensdag 13 maart 2019 om 11:22
Mocht Ajax de volgende ronde overleven dan wacht de KNVB een nieuwe uitdaging
De bekerfinale 5-5
Halve finale CL. 7-5
Vind ik leuk
Zekur +610
woensdag 13 maart 2019 om 11:30
Tja die bekerfinale kunnen ze volgens mij niet meer verschuiven. Dan breekt overal de hel los. Er is ook geen datum meer beschikbaar..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:36
Gewoon dan de finale in de mooie Arena spelen ipv die half vergane wasstobbe waar je maar moet hopen dat t licht t doet.
Vind ik leuk
Gilze +1132
woensdag 13 maart 2019 om 12:50
Interlands maar verzetten
Brengen toch niks
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:46
Dacht daar ook al aan. Laat ze eerst maar de halve finale halen, dat zal lastig genoeg worden met de ploegen die er nu nog instaan. (ploegen die wel in vorm zijn :-))
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 11:23
We moeten punten halen daar waar psv, Feijenoord die 2 zgn topclubs niks halen, over de rest maar te zwijgen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:31
Je geheugen is erg kort. Ga ervoor langs een dokter.

Al 4 jaar helemaal niets in Amsterdam. Ze winnen een keer en komen weer onder eens steen uit met hun onuitstaanbare arrogantie.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:43
Als je volgend jaar een keertje wint nadat je t 14 duels op rij niet gelukt is krijg je misschien ook privileges van onze bond.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 11:46
👍🤣🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:44
Waarom nu weer de 2 zgn topclubs...... Als je een straatlengte voorstaat in de competitie en alles wint van de andere topclubs dan mag je pas piepen. En volgens mij is dat juist niet het geval.... 6-2 en 3-0..... En al een aantal jaar geen kampioenschap....
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 11:46
Straatlengte?🤣🤣🤣 Jullie zitten op een dood punt, het benne afgelopen zondag.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:50
Ik zeg als je een straatlengte voorstaat mag je pas piepen. En dood punt........... Tsja, als je nu al alles weet zou ik zeggen gooi je spaargeld naar de TOTO.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 11:56
Dat weet ik idd, maar ik gok niet, dit is een zekerheid, have a nice day.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:58
Fijn om te weten, bedankt voor de info. :-)
Vind ik leuk
Muscles +1770
woensdag 13 maart 2019 om 11:28
KNVB wordt steeds slagvaardiger in Nederlands belang
Vind ik leuk
Zekur +610
woensdag 13 maart 2019 om 11:29
Zo hé nou nou Willem II - Ajax van 19.45 naar 18.30. Nou dat zal ze echt veel helpen zeg dat uurtje. Want de jongetjes moeten wel volledig in de watjes worden gelegd. Kunnen ze lekker voor twaalven op hun zachte bedjes liggen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:32]
Vind ik leuk
pos +9767
woensdag 13 maart 2019 om 11:29
Een dag vroeger of een iets ander tijdstip kan in goed overleg tussen beide clubs prima en dan wil iedereen ook wel meewerken gok ik. Ajax zomaar een vrij weekend geven zoals tegen PEC is een heel ander verhaal.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:29
Ik denk dat het goed is dat de bond dit doet. Punt.
Vind ik leuk
ech wel +38
woensdag 13 maart 2019 om 11:31
het blijkt wel weer dat het belang van ajax zo langzamerhand obsessie wordt voor de knvb, alle belangen van de kleine clubs moet wijken,onder de noemer het belang van het nederlanse voetbal, ik begreep ook dat kevin blom nu alle resterende wedstrijden van ajax mag fluiten zo wel uit als thuis het belang van ajax is bepalend voor de knvb in nederland,
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:32]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:03
Kevin Blom ajax- hoer
Vind ik leuk
Stewie89 +657
woensdag 13 maart 2019 om 11:32
Een ieder die tegen dit plan is: Verplaats jezelf in de situatie van Ajax (hoewel dat natuurlijk niet makkelijk is voor iedereen om je in die situatie te verplaatsen).
Vind ik leuk
Ikkuh +2001
woensdag 13 maart 2019 om 11:47
Maar ze zijn toch een topclub? Althans, ze zijn net zo arrogant als een topclub, maar een topclub schema kunnen die "toppertjes"ze niet aan want daar worden de godenzoontjes zooooooo moe van.

Misselijkmakend is het.
Vind ik leuk
Stewie89 +657
woensdag 13 maart 2019 om 13:23
Zoals ik al zei, het is niet makkelijk voor iedereen om zichzelf in de situatie te verplaatsen. Blijkt maar weer uit jouw antwoord. Daarnaast biedt de KNVB de mogelijkheid, waarom zou je die niet aannemen? Er staat niks over het niet aan kunnen of een eis van Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:22
Het ging toch om het belang vh nederlandse voetbal?
Vind ik leuk
Strijp +14117
woensdag 13 maart 2019 om 11:33
Ondanks dat het de vorige keer niet netjes was naar PEC denk ik dat na het succes van Ajax in Europa ze het recht genieten om meer rust te hebben, Ajax is momenteel het uithangbord voor Nederland.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:39
Beter laat dan nooit uiteraard, dit verzoek lag er in de vorige jaren toch ook en toen was er niets mogelijk.
De nederlandse punten zijn belangrijk om in ieder geval de bonuspunten van plaatsing CL te pakken bij de start van het nieuwe europese avontuur.
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 13 maart 2019 om 11:53
Inderdaad, goed dat dit gebeurd!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:05
Een verroest uithangbord.

Met aso Edje en hypocriete Marc, inc matennaaier Klaas
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 13 maart 2019 om 11:35
Dit is meedenken en actie ondernemen
Hulde voor de knvb
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:36
Eens kijken of Valentijn Driessen nu wel gaat kijken.....
Vind ik leuk
joppie +229
woensdag 13 maart 2019 om 11:39
Bahhhhh, het gaat om NL voetbal punten naar binnen slepen voor direct plaatsing van het champions league,....
Vind ik leuk
semi1946 +318
woensdag 13 maart 2019 om 11:41
vorig jaar kwam feijenoord donderdags terug van shaktar en moest zondags uit .
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:41
En zo hoort het. Als het een andere club uit nederland was geweest dan hadden ze hetzelfde gedaan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:41
Zeer goede zaak !!
Nu geen competitie vervalsing te zien.
Dagje eerder 2 uurtjes eerder .. wat een vreselijk gezeur weer.
.
Als psv landskampioen Word en rechtstreeks geplaatst word voor de CL zonder voorronden dan zijn ze blij en gaat het van terrecht enz.
.
Maar dan wel te danken aan Ajax !!
Zouden ze dan nog zo lopen te ...???
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:57
Als psver prima zo
Exelsior is netjes op de hoogte gesteld in tegendeel tot pec zwolle
Ps als het andersom was geweest waren er ook ajax supporters bij die hadden gezegd competitievervalsing
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:44
Kan ik je geen ongelijk in geven Anna .Ik vermoed dat dit zeker wel gebeurd was.
MAAR BIJ Pec is schuldige de knvb !! Dat begrijpen ze niet.. of willen niet..
Ajax vraagt met argumenten erbij voor uitstel...
De knvb daar in tegen maakt meteen de fout door het te honoreren..zonder Pec daarvan in te kennen..... zo te merken
Zoo eenvoudig pfffff !!!
Belletje naar elkaar ..uitleggen het hoe wat waarom .. krijg je miss ff discussie en dan gaan ze erin mee en punt uit.
Vind ik leuk
Gerro +9045
woensdag 13 maart 2019 om 11:43
Ze beginnen het te leren en door te krijgen in Zeist.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:43
Nieuwe pay-off van de KNVB luidt dan ook: "Niet geschoven is altijd mis".
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1570
woensdag 13 maart 2019 om 11:44
Prima maar dan moeten ze dat in de toekomst met alle goed presterende Europa, CL deelnemers doen. (Indien nodig)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:44]
Vind ik leuk
Ikkuh +2001
woensdag 13 maart 2019 om 11:44
Ja dat krijg je ervan als je een bond hebt die zo diep in de endeldarm van Ajax zit dat ze nauwelijks het zonlicht zien, het is werkelijk te walgelijk voor woorden dat de hele competitie moet worden omgegooid voor dat zogenaamde topclub uit Amsterdam, het is werkelijk om te kotsen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24035
woensdag 13 maart 2019 om 13:15
Ik hoop dat je 4 maanden aaneengesloten moet kotsen 👍💪
Vind ik leuk
AZ14 +546
woensdag 13 maart 2019 om 11:45
Nee VP Je maakt mij aan het lachen ! Ajax Helpen !?? help yr self?? !! Knvb heeft een programma gemaakt met een vroeg uitschakelingen van NL clubs !!
je gaat niet Ajax helpen sir, je gaat je Programma aanpassen wegens Ajax die speelt op drie (3) fronten !!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:47
AMEN ..AMEN
IEMAND DIE HET OOK BEGRIJPT
Zo is het gewoon geen speld tussen te krijgen !!!
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 11:45
Verplaats dan alleen de wedstrijd van Ajax als je zo nodig sympathiek wilt doen,in geen enkele andere competitie gebeurt dit,alleen weer in Nederland,typisch.
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
woensdag 13 maart 2019 om 11:53
Zodra Feyenoord ooit weer Europees gaat splen zak de KNVB ook met hun rekening houden. Helaas is dat nog heel ver weg.
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 12:30
een iets inhoudelijkere reactie zou fijn zijn
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:47
Goed van de KNVB. Meer rust en dus een langere rust voor de CL wedstrijden. Als dat is wat Ajax wil, prima. Denk dat het voor de competitie minder gunstig is, maar dat is dan een afweging die Ajax zelf maakt.

Als de rest gewoon minder jankt en dit gewoon accepteert, zoveel veranderd er nou ook weer niet. Enkel wat tijdstippen die veranderen of een wedstrijd die een dag verschoven wordt. Alleen de wedstrijd tegen PEC is wat verder opgeschoven, maar in het belang van het NL voetbal, en dus ook voor PEC, moet dat gewoon kunnen!

Dat Ajax (en als dit in de toekomst ook voor PSV en Feyenoord gedaan wordt indien die ook in de knock-out van de CL/EL komen) de TV gelden dan misschien wat eerlijker moeten verdelen, kan wellicht wel besproken worden dan, maar ook dat is eigenlijk aan de KNVB om dat onderwerp op de vergadertafel te gooien.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:48
Pure competitie vervalsing, de wereld vergaat, komt allemaal door die bel Chinezen, ben ik nog wat vergeten?

Nee gekheid natuurlijk, ik vind het opzicht een goeie zaak, voor de ene supporter zullen de veranderde tijden waardelozer zijn dan de andere.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 11:49
Geweldig om te lezen hoe de trollen en de haters reageren 😂😂😂😂, ik zou zeggen op naar de treble kijken hoe ze dan huilen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:11
Treble je gelooft het echt he
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 17:16
Waarom niet?, it's all in the game.
Vind ik leuk
Martinus69 +5816
woensdag 13 maart 2019 om 11:49
Ongelofelijke schande... echt tenenkrommend.... alle betrokken clubs maximaal in verweer komen tegen de vriendjespolitiek. Waarom moeten zij zich aanpassen voor 1 club. Zij hebben helemaal niets aan dat geld wat Ajax krijgt of coefficientiepunten. Een schande.

Ik hoop dat er snel een einde komt aan deze idioterie. Laat ze er dan maar uit vliegen de volgende ronde
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 13 maart 2019 om 11:52
Ach niet zo huilen...
Vind ik leuk
hollister +789
woensdag 13 maart 2019 om 11:55
hahahahaha... wat een giller ben jij zeg.. zakdoekje of eierdopje?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
woensdag 13 maart 2019 om 12:25
woww droeftoeter🐣
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 13 maart 2019 om 11:52
Prima dat er mee gedacht wordt met Ajax
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:52
Competitievervalsing ten top!!

Vijf andere duels krijgen een aangepast aanvangstijdstip?!?!?!?

WTF!!!!

Slaat werkelijk HE-LE-MAAL nergens op!!
Vind ik leuk
Bizzy +23387
woensdag 13 maart 2019 om 11:54
Als de KNVB de schema wil omgooien om Ajax te helpen in de Champions League dan vind ik dat prima. Sommigen zullen dat competitie vervalsing vinden en anderen ook weer niet. Als mijn club PSV het hiervan moet hebben om kampioen te worden dan is het wel triest gesteld. PSV moet uitgaan van haar eigen kracht.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:32
Ik moet je helaas meedelen dat, mijn club PSV, dit jaar GEEN kampioen wordt. Het een zwabber als MvB als eindverantwoordelijke die angstvallig vasthoudt aan een vaste basis 11 zonder enige verandering in het spel..... maar dit is een heel ander verhaal.

Het is werkelijk te idioot voor woorden dat de KNVB altijd bij dezelfde club door zn hoeven gaat, waar anderen (bijna) altijd een 'NEE' krijgen. Het verplaatsen van wedstrijden is, zeker in de beslissende fase, competitievervalsing ten top!!
Vind ik leuk
hollister +789
woensdag 13 maart 2019 om 11:54
KNVB helpt Ajax wederom... wat een kop ook weer... pffff
en dan voor alle tokkies en boertjes.... 1, 2, 3, kom er maar in
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 11:54
Als wij of andere Nederlandse clubs Europees spelen dan wordt er niks verplaatst. En nu moet zelfs het hele programma omgegooid worden omgegooid. De KNVB heeft lak aan alle supporters behalve die uit amsterdam.
Vind ik leuk
markie +2774
woensdag 13 maart 2019 om 12:44
Die paar keer dat jullie de voorrondes spelen..
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 15:55
Het gaat om het principe, of allemaal wel of niet. Maar niet alleen dat clubje met die arrogante supporters.
Vind ik leuk
markie +2774
woensdag 13 maart 2019 om 16:01
Waar maak je je druk om. Een wedstrijd die gewoon gespeeld wordt maar alleen 21 uur eerder.
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 16:11
Nou er wordt niet gedacht aan andere supporters van andere clubs die moeten afwachten wanneer hun club mag spelen. In heel Europa spelen de andere clubs gewoon hun competenties, maar voor ajax moet hier alles wijken.
Vind ik leuk
markie +2774
woensdag 13 maart 2019 om 16:14
Inderdaad, aan mij wordt ook niet gedacht. Zowel vanavond als die zaterdag moet ik werken. Helaas, nu kan ik iemand anders blij maken met mijn kaart
Vind ik leuk
RJC1960 +227
woensdag 13 maart 2019 om 11:54
Ik dacht dat Ajax een topclub met een super selectie. Maar schijnbaar vind de KNVB Ajax een tobclub met een smalle selectie. Het begint echt lachwekkend te worden. Oké in overleg een dag verschuiven van hun eigen wedstrijd als beide clubs het daar mee eens zijn oké. Maar zelfs een wedstrijd van 20:45 naar 18:30 uur verplaatsen gaat te ver. Normaal willen ze niet om 18:30 spelen. Dat alle andere wedstrijden verplaatst moeten worden is de grootste onzin. De 2 Ajax wedstrijden oké maar alleen als de tegenstander het er mee eens. Er zal geen enkele club zeggen we gaan voor de zondag als Ajax op dinsdag moet spelen.Misschien de wedstrijd naar vrijdag verplaatsen, oh nee dat kan niet van de topclubs voetballen nooit op vrijdag.
Vind ik leuk
markie +2774
woensdag 13 maart 2019 om 12:43
😭
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:09
Waarom voetballen ze nooit op vrijdag?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:58
Nee om 12.30 uur !! Dat (liever) niet
Wel opletten !!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:01
80% zegt goede zaak. De rest is uitgeluld...
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 15:59
80% is ajax supporter hier.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:40
VP is toch een Ajax site? De hele Nederlandse voetbalcultuur is alleen maar bezig met Ajax. Mag het wat minder a.u.b.? Er zijn meer clubs in Nederland.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:01
De KNVB helpt Ajax uit pure noodzaak. Mocht Ajax punten pakken voor de Coëfficentielijst dan kan PSV volgend seizoen mocht het kampioen worden ook gewoon champions league spelen ipv dat het voorrondes moet spelen! Denk daar eens bij na ipv dat je gewoon direct je zoute mening geeft. Ik ben niet voor 1 van de topclubs in Nederland, maar op dit moment is het gunstig als Ajax punten pakt en de KNVB houdt hier gewoon heel goed rekening mee voor het programma. Het is niet anders dan op dit moment en wees blij dat men dit doet voor hun. Iedereen kan wel zeuren dat het competitievervalsing is, maar als Ajax hierdoor nog meer punten kan pakken voor de lijst dan hoor je ze niet. Hierdoor kan Nederland ook eventueel extra plaatsen krijgen in een eventueel extra Toernooi, ooit daar al eens aan gedacht mensen. Neem dit nou maar aan van een fan die kijkt vanuit het oogpunt voor de Nederlandse clubs.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
woensdag 13 maart 2019 om 12:35
Uh... twee jaar terug vroeg PSV toestemming om een wedstrijd te verplaatsen vanwege het belangrijke duel tegen Atletico Madrid. Winst had ook Ajax kunnen helpen. Het verzoek werd toen geweigerd. Het is dus pas netjes, of 'pure noodzaak' zoals jij dat zegt, wanneer de KNVB vanaf heden met élke club, in élk toernooi, in wélke ronde dan ook, meedenkt en wedstrijden vervroegt/verplaatst. Want elke punt telt.
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 16:01
En als de subtoppers verder kunnen komen in Europa wat ook punten oplevert, dan doet de KNVB niks.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:02
Tekst niet helemaal van je zelf 😱👍💬💬💬 maar je hebt gelijk
En goed stuk gemaakt ervan !!!
Vind ik leuk
bert +566
woensdag 13 maart 2019 om 12:05
En wat is daar mis mee?.
Dacht toch echt dat dit in het belang van het ned voetbal is.
Vind ik leuk
Hotboy99 +631
woensdag 13 maart 2019 om 12:06
Moet kunnen toch
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:08
Ajax heeft het al vaker in "eigen hand" gehad. Het is niet dat het de spelers niet gegunt wordt, de arrogantie van sommige supporters wekt zoveel irritaties op dat het extra fijn is als ze het niet redden.
Vind ik leuk
bert +566
woensdag 13 maart 2019 om 22:58
Ned mag blij zijn met Ajax . Feijenoord heeft ned een slechte dienst bewezen door te verliezen van de amateurs van trencin.dat is pas pas je land in de steek laten,nu pakt Ajax zeer dure punten ja ja ook voor feijenoord dat ze el mogen spelen met dank aan Ajax
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:23
Lekker inhoudelijk ook op mijn bericht. Wat ik constateer is gewoon een feit, daarom zeg ik: minder lullen, laat je voeten spreken (Schöne en Ziyech).
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:12
Goed gedaan knvb
Vind ik leuk
grunnfan +417
woensdag 13 maart 2019 om 12:18
Dat is geweldig zeg van 19:45 naar 18:30 dat gaat de doorslag geven dik uur langer rust!
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
woensdag 13 maart 2019 om 12:19
Lijkt wel of alles nu moet wijken voor het belang van Ajax. Er zijn meer belangen dan die van Ajax alleen knvb.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
woensdag 13 maart 2019 om 12:22
Ajax representeert Nederlands voetbal..
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
woensdag 13 maart 2019 om 12:29
De arrogantie slaat weer toe na een goed seizoen (voorlopig goed seizoen)
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
woensdag 13 maart 2019 om 14:47
hoe is dat arrogant als Ajax het meest presteerd in Europa van de NL club, de haat en afgunst komt weer naar boven drijven, gelijk arrogant noemen..
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
woensdag 13 maart 2019 om 14:48
Clubs*
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
woensdag 13 maart 2019 om 15:15
Je schreef niet presteert maar representeert. Het nederlandse voetbal bestaat uit meer dan Ajax die het nu weer even, voor hoelang nog?, goed doen.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
woensdag 13 maart 2019 om 18:14
2 jaar terug vergeten? Dat was ook even geleden toen ging ht dus ook (volgens jou) 'even' goed
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
donderdag 14 maart 2019 om 07:32
Joh....kijk even naar de feiten. Wanneer is Ajax voor het laatst kampioen geweest? Er zijn meer ploegen in Nederland dan Ajax. Als de knvb alle ploegen zo zou behandelen hoorde je niemand. Maar deze voordelen lijken exclusief voor Ajax geregeld te worden. Dat is waar de meeste moeite mee hebben. Ik vind het prima dat de knvb meedenkt met clubs. Maar dan wel met alle clubs. Wij, als Vitesse zijnde, mochten een aantal jaar geleden een knvb wedstrijd tegen "toevallig" Ajax niet een dag verplaatsen. Die dag was het gelredome bezet. Gevolg door het "meedenken" van de knvb is dat wij onze thuisbekerwedstrijd tegen Ajax in Emmen mochten spelen. Dat bedoel ik nou bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:50
Het is arrogant als het steeds gezegd wordt. Als je echt zo goed bent, heb je t niet nodig om dat steeds te zeggen. Het komt zo wanhopig over. Begrijpelijk na vier jaar niks hoor
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
woensdag 13 maart 2019 om 18:26
dat maak je er zelf van, jou minderwaardigsheidscomplex verteld alles, dus probeer je het maar af te schuiven en weer het cliché '4 jaar niks'.
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 16:05
Andere Europese clubs spelen gewoon hun wedstrijden en schuiven ook niet steeds met de wedstrijd schema's. Daar heb je een brede selectie voor.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:20
Zoals zo vaak uitgelegd: waarom dat steeds herhalen?
Vind ik leuk
Blindsy +19034
woensdag 13 maart 2019 om 12:33
Tenzij Amsterdam tegenwoordig als buitenland wordt beschouwd. Daar is (nog) geen sprake van, geloof ik.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:11
Nou, kijk s in de Bijlmer?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
woensdag 13 maart 2019 om 12:21
wie nu nog zeikt over matchfixing krijgt een paar eieren op z'n hoofd
Vind ik leuk
deltiaan +1436
woensdag 13 maart 2019 om 12:22
help ze maar want AJAX telt alleen maar bij de KNVB MAFIA en ze worden ook nog geholpen dat ze kampioen worden
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:23]
Vind ik leuk
markie +2774
woensdag 13 maart 2019 om 12:37
Zielig figuur. Net als de rest. Wow, de wedstrijd wordt een paar uur eerder gespeeld
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:53
Nee jonge zo hoort het
Zouden ze bij iedereen doen
Vind ik leuk
Blindsy +19034
woensdag 13 maart 2019 om 12:32
Kijk, en zo regelen ze dat al járen in Duitsland. Wedstrijd met 1-2 dagen vervroegen, en/of met het aanvangstijdstip rommelen. Voor élke club die Europees voetbal speelt, EL of CL. En élke keer dat men moet spelen. Simpel toch?
13 Dagen uitstellen kan eigenlijk niet, al kwam dat dit keer ook door de KNVB-beker.

Dus als de KNVB dit blijft doen, en voor élke club? Zijn ze goed bezig. Ben dus zéér benieuwd, volgend jaar.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:34
Dus 1 dag eerder en een wedstrijd 1.25 uur eerder is competitievervalsing?
Neem je wel op tijd je medicijnen in aub.
Stel dat die kutboeren uit 040 volgend jaar kampioen worden hebben ze er alleen maar baat bij dat Ajax zoveel mogelijk punten verzamelt(aangezien ze zelf geen deuk in een pak boter schoppen internationaal)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:37]
Vind ik leuk
markie +2774
woensdag 13 maart 2019 om 12:35
Ik snap de frustratie van sommige hier echt niet.

Moet Ajax de wedstrijd spelen JA

Krijgen ze 3 punten kado NEE

Beïnvloedt het andere wedstrijden NEE

Wat is jullie probleem?
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 12:39
Opsodemieteren....

Dan niemand spelen!
Boycotten die hap
Als ze met de grote jongens mee willen doen, dan ook voetballen

Dit is pure competitie vervalsing!

Dit gebeurd in niet 1 land, grote schande van de KNVB MAFFIA.

Vind ik leuk
markie +2774
woensdag 13 maart 2019 om 12:41
Wwat wordt er vervalst dan? Ga lekker janken omdat de een wedstrijd 21 uur eerder wordt gespeeld
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 12:44
Het gaat niet alleen om deze wedstrijd...
Eerst Zwolle, nu deze!
Denk jij dat ze door het te vervroegen meer rust hebben.
Het is een principe zaak
Als je een grote club bent, zoals ze in Amsterdam vinden, moet je je ook meten met de grote en geen andere regeltjes hanteren.
Vind ik leuk
markie +2774
woensdag 13 maart 2019 om 12:49
Dan weet jij niet dat in bv Duitsland dit al jaren wordt toegepast. Ga dus niet van dit soort onzin roepen
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 12:56
O ja daar spelen ze zelden op zondag.en daar zitten ze met 4 ..5 of 6 cubs in het Europese voetbal
Denk jij dat de DFB alle wedstrijden daar aan gaat passen aan 1 club
Je bent lekker op de hoogte!
Vind ik leuk
Bhj +2302
woensdag 13 maart 2019 om 12:50
Het is bij jou een principe zaak.

Ik heb wel andere dingen om me druk over te maken.
Overigens, ook Barca was afgelopen weekend naar voren gehaald ivm de CL.

Dit is heel normaal in heel Europa, maar de propaganda media voedt mensen als jij graag.
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 12:58
Ja en Real speelden in 5 dgn 2 x tegen Barca ... voor de tegen Ajax moesten

Tis zo principe, dat de KNVB dit dan voortaan altijd in moet plannen
Vind ik leuk
AFCA 1972 +814
woensdag 13 maart 2019 om 12:43
Goed van de KNVB iom de clubs!!!
Vind ik leuk
LOZGUTI +1097
woensdag 13 maart 2019 om 12:44
Even een Vraag over de topic hierboven,

Dat de KNVB de wedstrijden van Ajax verplaats is prima, maar waarom de andere wedstrijden zoals PEC-Wilem 2
Vind ik leuk
Retweet +752
woensdag 13 maart 2019 om 12:50
Commersie!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:51]
Vind ik leuk
LOZGUTI +1097
woensdag 13 maart 2019 om 12:51
Oke thanks

Logisch
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:46
Zouden we ook voor Excelsior doen
Vind ik leuk
Bhj +2302
woensdag 13 maart 2019 om 12:48
Dat is volledig normaal, lekker sensationeel gebracht.

Bovendien, KNVB helpt niet alleen Ajax, de KNVB helpt de club die het NL voetbal enigszins heeft gered.
Puur en alleen dankzij de prestaties van Ajax op Europees vlak in de afgelopen jaren sta je op plek 11.
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 12:57
MISPLAATSTE ARROGANTIE
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 13 maart 2019 om 14:07
Heeft niks met arrogantie te maken maar gewoon objectief naar de situatie kijken. Dan kunnen andere clubs wellicht ook hun vruchten gaan plukken van de resultaten.
Vind ik leuk
Bhj +2302
donderdag 14 maart 2019 om 10:25
Niks misplaatst Kuurie, feitelijke waarheid.

Zonder de prestaties van Ajax zou je nu op plek 14 staan en zou jouw club nog voorronde moeten spelen voor EL als je 3e wordt.

Dus niks misplaats. Arrogant, ja misschien.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:49
Lijkt me logisch toch? Vooral die wedstrijd met Excelsior. Is totaal niet van dezelfde orde als het PEC incident.
Vind ik leuk
Retweet +752
woensdag 13 maart 2019 om 12:50
Dit heeft dus geen invloed op het verloop van de competitie zoals die wedstrijd van vandaag...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:53
Ben wel benieuwd als volgend jaar pakweg een Feyenoord of Fc Utrecht weet te overwinteren in de Europa league,of ze dan ook het schema gaan omgooien.Of telt het enkel voor de Champions league.
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 12:59
Nee alleen voor Ajax
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 12:56
we kunnen ook de hele competitie stilleggen,wachten tot Ajax Europees uitgevoetbald is,en dan Ajax tegen PSV laten voetballen in 2 duels om de kampioen te bepalen,zijn we meteen van het gezeik af.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 13 maart 2019 om 14:02
Goede oplossing.. En ook van al dat geëmmer hier..
Vind ik leuk
JoeyC +4133
woensdag 13 maart 2019 om 13:00
Dit is wel terecht. De eerdere verzetting van Ajax - PEC was dat niet.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:14
Oeps
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 13:16]
Vind ik leuk
SanKev +1072
woensdag 13 maart 2019 om 13:16
Jup, terecht dat ze extra ruimte maken hier. Daarnaast het duel blijft gewoon in hetzelfde weekend, zou geen probleem moeten zijn
Vind ik leuk
wattenstaafje +24035
woensdag 13 maart 2019 om 13:17
Succes aan de hatertjes met het verwerken van deze enorme onrechtvaardigheid.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 20