PSV-programma 'kan nadeel zijn': 'Kleedkamer managen wordt daardoor lastiger'

PSV-programma 'kan nadeel zijn': 'Kleedkamer managen wordt daardoor lastiger'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 11:47wo 13-03-2019 om 11:47

Hedwiges Maduro denkt dat het voor PSV een nadeel kan zijn dat zij maar één keer in de week actief zijn. De analist van FOX Sports denkt dat wisselspelers van de Eindhovenaren in opstand kunnen komen omdat zij niet zo vaak spelen.

Ajax heeft dat probleem minder, aangezien zij volgens Maduro kunnen rouleren. "Als wisselspeler weet je als je maar één wedstrijd in de week speelt al twee dagen van tevoren dat je niet gaat spelen", legt hij uit in het programma Voetbalpraat. "Het is super moeilijk om er dan in te komen, maar als je twee wedstrijden speelt heb je dat zeker niet."

"En als PSV slecht speelt ga je toch klagen als wisselspeler", vervolgt Maduro. "Dan ga je toch tegen een andere wisselspeler zeggen dat jij vindt dat je moet spelen. Zo werkt het wel een beetje. Maar spelen is moeilijker omdat je minder wedstrijden hebt. Het managen van de kleedkamer kan voor een trainer dus moeilijker worden. Ajax kan veel meer rouleren en dat houdt iedereen tevreden."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Eens met Maduro?

(1683 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 maart 2019 om 11:49
PSV wordt geen kampioen !
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:49]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:49
Precies, wij zijn dat al
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:55
Twente is KKD knul
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
woensdag 13 maart 2019 om 12:02
Nou en toch kampioen
Vind ik leuk
Lucky Kes +7067
woensdag 13 maart 2019 om 12:14
nog niet
Vind ik leuk
dhrwobo +44014
woensdag 13 maart 2019 om 13:25
Twente KKD
Ajax Beker
PSV Eredivisie

Iedereen blij
Vind ik leuk
14forever +9064
woensdag 13 maart 2019 om 13:59
Nahhh daar Ben ik dus niet blij Mee.
Vind ik leuk
Spiegel +11155
woensdag 13 maart 2019 om 14:29
Cl dan i.p.v. beker?
Vind ik leuk
14forever +9064
woensdag 13 maart 2019 om 15:23
Er Is maar web Prijs dat telt en dat is de titel.
Vind ik leuk
Ome Sjakie +678
woensdag 13 maart 2019 om 11:55
Nog wel. Niet voor lang meer.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1635
woensdag 13 maart 2019 om 12:47
"Hedwigis Maduro denkt..."

En toen ben ik gestopt met lezen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:03
Snap ik. Als je al fout gaat bij het goed lezen van zijn naam.
Vind ik leuk
dhrwobo +44014
woensdag 13 maart 2019 om 13:26
"Hedwiges Madurdo denkt..."... al is dat op zichzelf al wel nieuws natuurlijk......
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:57
Lijkt wel een Ajax topic,ze schieten als paddenstoelen uit de grond.
Vind ik leuk
3Bier +14326
woensdag 13 maart 2019 om 12:19
Het is weer eens zover. Negeren, rapporteren, meer kunnen we niet doen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:20
Och joh, t valt nog wel mee dit keer.
Dus rapporteren doe ik alleen als men echt te ver gaat.
Maar t viel me gewoon erg op.
Vind ik leuk
GGbrammyGG +208
woensdag 13 maart 2019 om 11:50
EENS!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:52
Goed onderbouwd!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:55
Tuurlijk wel kerel,lever je glazen bol maar weer in.
Vind ik leuk
Bizzy +23390
woensdag 13 maart 2019 om 11:56
Dat hoor ik de afgelopen jaren ook al.
Vind ik leuk
Yvo +18
woensdag 13 maart 2019 om 12:23
Wij ook niet
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:27
het zou eem afgang zijn voor ajax als psv het wel wordt
Vind ik leuk
Jan ref +1637
woensdag 13 maart 2019 om 15:14
Denk je dat Feyenoord het wordt?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:50
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
3Bier +14326
woensdag 13 maart 2019 om 11:52
Zeer toepasselijk voor dit topic
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:52
Kan iemand een dokter bellen ben bang dat die een beroerte krijgt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:53
Dit is niet leuk Leon, doe het gewoon in het Nederlands voortaan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:51
Tja, dat kan natuurlijk twee kanten op. Of het werkt in je voordeel want je zit in een flow, of vermoeidheid kost je alle prijzen.

Welkom op het wk-open deuren trappen hedwiges.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7067
woensdag 13 maart 2019 om 12:17
Ja en als Ten Hag rouleert en het loopt verkeerd af..................
Eén maal raden wie dan de schuld krijgt.
Vind ik leuk
vierde-ster +4791
woensdag 13 maart 2019 om 11:52
Wat een kul er is lijkt mij ook iets van een hiërarchie
Vind ik leuk
Mazraoui +3135
woensdag 13 maart 2019 om 12:07
Heeft daar eerder wat weg van een anarchie
Vind ik leuk
vierde-ster +4791
woensdag 13 maart 2019 om 12:11
Laat dat zo maar nog 9 wedstrijden duren
Vind ik leuk
leozao +938
woensdag 13 maart 2019 om 11:53
Dit soort "wijze" taal hebben we helemaal niet nodig; ons aller Ajax moet gewoon alles winnen, en dan zijn we kampioen.
Vind ik leuk
Yvo +18
woensdag 13 maart 2019 om 12:25
Daar is geen woord aan gelogen
Vind ik leuk
AFP +2976
woensdag 13 maart 2019 om 11:58
@Hedwiges Maduro denkt dat het voor PSV een nadeel kan zijn dat zij maar één keer in de week actief zijn. @

Niet zo zeuren Maduro, dan had PSV maar er voor zorgen vaker actiever te moeten zijn. En PSV is toch een professionele club ? Dan pak je het toc professioneel aan ? Dit is gezwam op de vierknte millimeter Hedwiges !!
Vind ik leuk
Korm +39906
woensdag 13 maart 2019 om 11:59
CL kon PSV niet veel aan doen, dat ze uit de beker liggen is wel kwalijk!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:06
Tja, en stel dat we nog in de beker zaten, dan heb je maar 1 wedstrijd extra, en blijf je dus 1x per week spelen. Wat Maduro dus eigenlijk zegt; PSV moet gewoon ff kwartfinale CL halen.
Vind ik leuk
Korm +39906
woensdag 13 maart 2019 om 12:07
in een andere poule was het misschien wel mogelijk geweest..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:18
Tja, was zeker wel wat mogelijk hoor. Thuis tegen Barca speelden ze een fantastische pot, maar het was net als Ajax thuis tegen Real, net niet elke keer. Heb er wel vertrouwen in volgend seizoen.
Vind ik leuk
AFP +2976
woensdag 13 maart 2019 om 12:10
Hallo Korm dank voor je reactie.
Dat PSV aan de uitschakeling van de CL niet veel aan kan doen is een beetje narrow minded. PSV is kampioen en mocht aan de CL mee doen dan zorg je er voor dat je het hoogst haalbare kan bereiken, maar PSV kwam niet verder dan 2 schamele puntjes. Dat er zgn. "zware" tegenstanders in de poule zijn moet geen excuus worden dan kan PSV de inschrijving voor de CL maar beter inleveren en alleen in de ED blijven spelen. PSV faalde in tactisch opzicht tg. Inter en The Spurs en PSV was angstig in de wedstrijden, terwijl een Lozano en Bergwijn en Dumfries en Rosario in hun beste vorm waren. Van Bommel valt veel te verwijten in deze gevallen.
Over de Bakere praat ik maar niet over. Ik vermoed dat Van Bommel te licht voor een ambitieuze PSV is, ik verwacht in de nabije toekomst ook meer kritiek op Mark. Mark my words.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:11]
Vind ik leuk
Korm +39906
woensdag 13 maart 2019 om 12:12
Ik ben het niet helemaal eens met je... maar respecteer je mening wel :)
Vind ik leuk
AFP +2976
woensdag 13 maart 2019 om 14:51
Prima Korm, zo hoort het ook, elkaars standpunten en visie respecteren zonder tot polarisatie te geraken.
Fijne dag verder.
Vind ik leuk
Wilex +2707
woensdag 13 maart 2019 om 12:33
Natuurlijk is het geen nadeel, wat een onzin van die Maduro. De 2 beste spelers van Ajax doen door het zware programma vanavond alweer niet meer, wat is daar het nadeel van Psv voor.
Psv laat zich met opzet uitschakelen in de beker en schaamt zich er niet eens voor dat dit in eigen huis gebeurt tegen de nummer 15 van de kkd.
De CL vinden ze alleen maar interessant voor het geld om zo hun verdienmodel overeind te houden.
Ze gaan echt geen 3e worden om zo op donderdagavond laat nog in de EL te moeten spelen, dan kunnen ze het kampioenschap direct vergeten.
Nee psv staat aan het eind weer lachend met die schaal, juist puur omdat Ajax een wedstijdje of 8 extra heeft moeten spelen na de winterstop

[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:35]
Vind ik leuk
AFP +2976
woensdag 13 maart 2019 om 16:59
Hallo Wilex, je ziet het juist. laten we hopen dat wij PSV de titel ontnemen, niet omdat ik het PSV niet gun, maar verder dan de titel doen ze er niets mee met hun voorspelbare voetbal. In Europa zullen ze lampendrager worden, let maar op en dan maakt het niets uit in welke poule ze geloot worden. Ik hoop dan dat ze Real, Bayern en Benfica loten dan zijn wij van hun gezeur af.
Vind ik leuk
Korm +39906
woensdag 13 maart 2019 om 11:58
PSV gaat het sowieso lastig krijgen. Spelen na de winterstop belabberd waar ajax volle toeren draait...
Vind ik leuk
Vrolijkje +2099
woensdag 13 maart 2019 om 12:33
Ten eerste denk ik ook dat ajax het helaas gaat halen.
Maar de zin draait op volle toeren.
Volgens mij hebben ze na de winterstop allebei evenveel verliespunten,dus op volle toeren valt wel mee .
Vind ik leuk
Korm +39906
woensdag 13 maart 2019 om 14:06
Alleen ziet het spel van ajax er gewoon veel beter uit :)

of ik verwacht te veel van PSV, dat kan ook hahaha
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 14:06]
Vind ik leuk
Cappie +7828
woensdag 13 maart 2019 om 11:59
Maduro. Analist. Jezus.
Vind ik leuk
AllAdIn +25077
woensdag 13 maart 2019 om 12:00
Sjezus, stelletje kleuters!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:00
Als Europese en beker ploegen niet meer tegen je willen spelen moet je inderdaad tevreden zijn met één potje in de week
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:04
Dat niet alleen, je raakt ook niet in vorm als team zijnde. Dus daarom Ajax nu wel kampioen...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:08
Het zal denk ik wel meevallen. Naar verwachting speelt ajax vanaf nu nog maar 3 wedstrijden extra dan psv. Dus denk dat het meevalt.
Vind ik leuk
chef voetbal +1034
woensdag 13 maart 2019 om 12:09
Het valt wel op dat Ajax het goede gevoel thuis tegen Madrid weer terug gevonden had en daardoor dat in de competitie ook weer op de rit kreeg, terwijl PSV toch nog steeds niet echt lekker speelt en die goede flow nog niet echt heeft terug gevonden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:14
Of de vermoeidheid gaat in de benen zitten bij de Ajacieden. Zo valt alles te draaien en te speculeren. Ik vind de verschillen zelf nu te klein om al met zekerheid te zeggen wie kampioen wordt. Indien PSV verliest is het namelijk nog niet voorbij: ze lopen dan maar 1 punt achter op ajax en ik kan niet met zekerheid zeggen dat ajax in de laatste 10 wedstrijden meer punten pakt dan PSV. Zeker met zo'n klein verschil. Als PSV wint is het wel voorbij denk ik. Ik heb helaas thuis geen glazen bol. Het verschil zal op het einde wel echt gering zijn. Toch knap dat PSV het zo lang volhoudt, iedereen had ze al afgeschreven aan het begin van het seizoen.
Vind ik leuk
3Bier +14326
woensdag 13 maart 2019 om 12:36
Na Ajax- PSV speelt PSV nog thuis tegen Zwolle, De Graafschap, Ado, Heralces.
Uit tegen Vitesse, Willem II en AZ.
Ajax moet daarna nog thuis tegen Excelsior, Vitesse en Utrecht en uit tegen Emmen, Willem II, Groningen en De Graafschap.

Voor PSV 4 thuiswedstrijden waarin het flink aan het doelsaldo kan werken en 2 lastige uitwedstrijden en Willem II waar vorig jaar met 5-0 werd verloren.

Ajax heeft thuis wat lastigere ploegen maar heeft dan wel het thuisvoordeel. De uitwedstrijden lijkt me vooral Groningen gevaarlijk gezien hun huidige vorm. En natuurlijk is de uitwedstrijd tegen De Graafschap bijzonder pikant.

Gezien het speelschema denk ik dat beide ploegen niet heel veel meer zullen laten liggen na de onderlinge wedstrijd op 31 maart maar PSV lijkt een iets lastiger programma te hebben.
.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:19
Ik ben het niet zo eens met de redenering omtrent Willem 2. PSV haalt hier vaker gewoon de drie punten op. Vorig jaar zijn ze er flink uitgegleden en ik denk daarom ook dat dit juist alleen maar motivatie is. Willem 2 is zijn beste speler kwijt, waardoor ik ook verwacht dat PSV hier gewoon 3 punten haalt. Ik maak mezelf eerlijk gezegd alleen zorgen om AZ uit.

Maar wel goed dat je over Willem 2 begint, dit haalt gelijk mijn punt aan. Je weet nooit wat er gebeurd, en het is denk ik te gevaarlijk om te zeggen dat een van de twee na die wedstrijd kampioen is. Uitglijden door druk kan altijd. Kijk maar naar de graafschap of osijek. PSV speelt zwak en ajax oogde gister ook niet lekker tegen Zwolle.
Vind ik leuk
kees ee +932
woensdag 13 maart 2019 om 12:14
. . alweer een ajacied die z'n licht laat schijnen over psv??, . . hou daarmee op joh !?
Vind ik leuk
karnisse +524
woensdag 13 maart 2019 om 12:33
Dat doen analisten nou eenmaal
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:15
Psychologie van de heel erg koude grond, een beetje opmerking a la Lasse Schöne. We weten hoe dat vorig jasr is afgelopen...
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6531
woensdag 13 maart 2019 om 12:15
het voordeel is wel dat er minder kans is op blessures.

of overbelastheid.

maar we zullen het aan het eind van de competitie wel zien
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:16
De analist van Fox whahahaha omdat hij daar een keer gezeten heeft.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:37
Hij zit daar elke week...🤦🏻‍♂️ Beter op de hoogte blijven.
Vind ik leuk
thierryer +2041
woensdag 13 maart 2019 om 12:25
Lekker allemaal speculeren. Pfff lekker belangrijk.
Vind ik leuk
Mo +12883
woensdag 13 maart 2019 om 12:25
Ajax speelt in de Champions League en de Eredivisie, de wisselspelers weten ook bij Ajax dat ze gewoon 2 keer in de week op het bankje beginnen.
Vind ik leuk
just relax +374
woensdag 13 maart 2019 om 12:30
Maduro, als die gast aan tafel zit als analist valt half Nederland in slaap.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:31
Dat kun jij weten of wisselspelers in opstand komen Hedwiges , jij zat het grootste gedeelte van je carriere op de bank .
En als analist mag je van mij ook naar de tribune , want je reactie is eigenlijk gewoon 1 grote open deur intrappen .
Vind ik leuk
El Cazador +8945
woensdag 13 maart 2019 om 12:40
Daarom is een speler als Huntelaar en Tadic zo enorm belangrijk in de kleedkamer, die bewaken het proces al geen ander!!!
PSV heeft geen bewakers in de selectie en Bommel kan het niet in zijn eentje
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 12:57
fijn zo'n kenner als jij...., en heel bijzonder dat je ook in beide kleedkamers komt zeg..wowww wat een gezever..
Vind ik leuk
El Cazador +8945
woensdag 13 maart 2019 om 13:02
Je doet je naam eer aan "kijk in je eigen bruine konti"
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 13:03
oelalaaa...., erg scherp en zo origineel, sufferd....
Vind ik leuk
El Cazador +8945
woensdag 13 maart 2019 om 13:06
Vergat nog ff te zeggen dat jij wel in de kleedkamers van beide clubs komt en dat de warme gemoedelijke sfeer op De Herdgang doorslag gevend gaat worden, hoe zielig kan iemand zijn!!!
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 13:08
bammm en nog een hersenloze reactie erover heen...
Tsjonge, ik kom nie meer bij...
Vind ik leuk
El Cazador +8945
woensdag 13 maart 2019 om 13:17
Nou ik geloof dat ik hier van doen heb met Prof. Dr.Albert Einstein, alleen deze versie heeft een zeer beperkte Intelligentie
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 13:21
🤣🤣zo gevat, adrem, daar moet je echt iets mee doen. Vast allemaal beter dan wat je nu doet..😂
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 12:55
.... Hedwiges heb ik nou werkelijk nog nooit op een zinnige uitspraak kunnen betrappen, wat een onzin kraamt die uit zeg pfffff...
Vind ik leuk
El Cazador +8945
woensdag 13 maart 2019 om 13:07
Lekker hé dat zeiken om het zeiken, azijnpisser
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 13:10
das zeiken op onzinnige uitspraken, aannames en nog meer van deze zielige psychologie vd koude grond maatje...
Vind ik leuk
Metal +3078
woensdag 13 maart 2019 om 13:23
Alsof Ten Hag zoveel rouleert. Die speelt ook bij voorkeur met een vaste basis
Vind ik leuk
B H +320
woensdag 13 maart 2019 om 13:48
Pro Ajacied die denkt dat zo de pleuris uitbreekt bij Psv. Gaat niet gebeuren. Iedereen weet als Ajax kampioen wordt dat het te maken heeft met Var/ knvb
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:51
Komt goed Madurootje maak je maar geen zorgen om PSV. Maak je zorgen om je ex club die al jaren geen prijs gepakt heeft. De druk ligt bij je ex clubje probeer dat niet te verschuiven zoals de rest van de ajax media.😆
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:28
Ajax draait momenteel gewoon beter dan PSV. Dus hebben ook minder rede om te klagen. En wie zegt dat dat ook niet het geval is.van Bommel rouleert genoeg en grijpt in daar waar nodig is. En het maakt hem niet uit om wie het gaat. En het pakt tot op heden toch aardig goed uit dacht ik. Je moet als trainer dat doen wat nodig is. En je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen.

Er heerst nu een euforische stemming in heel Amsterdam en omstreken en ver daarbuiten. Ze kunnen nog de triple winnen. Is waar. Maar ze kunnen ook zomaar aan het einde van het seizoen met lege handen staan. Kijken wie er dan klaagt.

Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:29
Spijker op zijn kop
Vind ik leuk
Ray01 +148
woensdag 13 maart 2019 om 15:10
Onzin redenering.. Als Ajaxied wilt hij de boel natuurlijk opstoken daar.. ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:49
Ajax wil er met de KNVB alles aan doen om het speelschema zo aan te passen dat ze denken nog kampioen te worden.

Het blijft een illusie.
Vind ik leuk
Isakson +195
woensdag 13 maart 2019 om 18:17
Wat heeft Ajax te maken met dit onderwerp. Die hebben zelf toch ook een dressroom want zo heet dat in het kapitool. Kakwoorden in een Arena dat klopt niet🤔😶
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws