Voorzichtigheid geboden bij De Jong: 'Overbelasting ligt op de loer'

Voorzichtigheid geboden bij De Jong: 'Overbelasting ligt op de loer'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 18:41wo 13-03-2019 om 18:41

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 18:55wo 13-03-2019 om 18:55

Frenkie de Jong is tegen PEC Zwolle uit voorzorg aan de kant gehouden. Volgens Ajax-trainer Erik ten Hag is waakzaamheid geboden. De Jong heeft last van zijn lies.

"Frenkie is er gewoon bij. Hij kan wel spelen, maar het is zijn eerste volledige seizoen. Dan moet je toch voorzichtig met hem zijn", aldus Ten Hag voor de camera van FOX Sports. "Overbelasting ligt op de loer. Hij heeft wat kleine klachten, die moet je wel serieus nemen."

De Jong kan eventueel wel in actie komen tegen PEC Zwolle. "Hij kan wel invallen, anders zat hij niet op de bank", aldus Ten Hag. Hakim Ziyech, die last heeft van zijn kuit, ontbreekt helemaal bij de selectie. Door het ontbreken van De Jong en Ziyech spelen Zakaria Labyad en Lasse Schöne. "Ik denk wel dat het logische vervangers zijn", meent Ten Hag. "We hebben iedereen nodig. We hebben een pak aan wedstrijden en dan heb je een hele brede selectie nodig."

Plaats een reactie

kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 18:44
Nog meer rust hebben??
Vind ik leuk
Piranha73 +290
woensdag 13 maart 2019 om 18:50
Stuur hem dan naar een rustoord...moet je bij Barcelona zeggen...ik heb last van overbelasting
Vind ik leuk
Polleke +1028
woensdag 13 maart 2019 om 19:00
Tegen Feyenoord in de beker heeft hij ook al rust gepakt inderdaad...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:44
Slimme zet
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:56
Helemaal met je eens
Vind ik leuk
Jandieze +673
woensdag 13 maart 2019 om 18:44
Anders even KNVB vragen of ze het schema willen aanpassen.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 18:59
Het zit diep he..
Vind ik leuk
Jandieze +673
woensdag 13 maart 2019 om 19:01
De corruptie bij de KNVB bedoel je? Ja, vuistdiep. Niet vreemd trouwens gezien de achtergrond van de bondsvoorzitter. Daar zit manipuleren en achterbaksheid in de genen.
Vind ik leuk
RGB +1382
woensdag 13 maart 2019 om 19:31
Het enige dat bij jou vuistdiep zit is je broer.
Vind ik leuk
Boeyakasha +144
donderdag 14 maart 2019 om 05:17
Neej zijn broer tot aan de elleboog erin
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:54
Corruptie? Wauw, je maakt een geintje mag ik hopen?
Vind ik leuk
abraksas +2545
woensdag 13 maart 2019 om 20:50
Ja je moet toch ff een smoesje paraat hebben voor als PSV toch geen kampioen wordt he.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:45
2 ten Hags onderwerpen achter elkaar VP, een beetje Ajax supporter leest dit niet want die zit nu voor de buis of in het stadion.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:47
Vanuit het stadion kun je prima ff VP checken op dit moment...
Vind ik leuk
buddha +10918
woensdag 13 maart 2019 om 20:17
valt ff weinig te juichen voor de ajacieden lijkt mij ;) maar zal wel weer goed komen op de psv manier. in blessure tijd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:13
Ja dan blijven de trollen over,en dat zijn er heel veel.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:17
Gelukkig dan maar zijn er genoeg voetbal supporters van andere clubs die wel mee lezen en reageren ;)
Vind ik leuk
Bixente +426
woensdag 13 maart 2019 om 18:48
Hij moet ook op tijd naar bed vanavond 😄
Vind ik leuk
ech wel +38
woensdag 13 maart 2019 om 18:52
Ik begreep dat het nog steeds 0-0 is.het gaat toch niet ten kosten van het nederlands voetbal knvb deze tussenstand
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 18:52]
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
woensdag 13 maart 2019 om 18:52
Niet laten gaan naar Oranje. Ajax is belangrijker.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:00
Hey droeftoeter
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
woensdag 13 maart 2019 om 19:02
Zeg het eens Brabants zotteke..

Is er toch een mooi plekje om die supergeweldige Jorrit Hendrix ook daar door de mand te zien vallen?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:14
Wie is hendrix
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 18:54
Dat wordt dan wat bij Barca of gaat hij veel rusten op de bank?. Was het mijn zoon had hij nog minimaal 2 Jr bij Ajax, hij is fysiek erg frêle.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:58
Tja vermoeid is nu al toegeslagen.

Neem lekker weekie vrij jongen.

KNVB verzet wel weer een wedstrijdje.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:58
Zondet die 2 zijn we echt geen topploeg hoor. Winnen met 2-0 hoop ik.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 19:28
Je overdrijft wel een beetje, Tadic en Neres en de Ligt dat zijn dus geen toppers?, 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:59
Laat toch voetballen hij is toch verkocht
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:09
Je zou er 75 miljoen voor betaald hebben whahahaha
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 19:17
Die voelen zich straks net zo genaaid als die sjeik die 400 miljoen heeft afgetikt voor die nep da Vinci, maar Ajax heeft de doekoe😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:43
Zou ook in mijn handen wrijven. Slim gedaan.
Vind ik leuk
14forever +9063
woensdag 13 maart 2019 om 19:30
Wat een zaadpot tot nu toe zeg.. Hopelijk zien we Noa en gravenberg nog in de 2de helft.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:33
Prima, geen onnodige risico’s mee nemen. Komen nog wat belangrijkere westrijden aan waar Frenkie harder nodig is. Gelukkig hebben we een brede selectie
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 19:51
Je hebt toch vroeger die über Duitser zien voetballen Lothar Mattheus die vond ik toch beter dan Frenkie, die scoorde ook vaak.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:04
Ja ik weet wie je bedoeld, maar waarom je er bij mij mee reageert kan ik niet helemaal plaatsen ☺️
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 20:06
Je haalde Frenkie aan, en hem rust gunnen, ik snap dat niet.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:09
Hij zal het nodig hebben, lichte pijntjes in de lies. Dus uit voorzorg op de bank, lijkt met de zware wedstrijden voor de boeg geen domme keuze. Jij mag natuurlijk een andere mening hebben
Vind ik leuk
timm0s +636
woensdag 13 maart 2019 om 20:42
Lijkt me ook verstandig, ik had ook al een tijdje last van mijn lies sinds de herfst (soms een training of wedstrijd niet) en afgelopen weekend scheur ik een spier; uit een doodnormaal spelmoment. Nu is het afwachten wanneer ik weer kan spelen...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:58
Kan indd gebeuren, misschien al een scheurtje in gezeten en dan zit je met de ellende. Beterschap
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:01
Wat heb ik voorspeld een kleine overwinning! Een zaadpot was er al bang voor. Hoe kan dat nou? Slappe instelling? Nou ja als we maar winnen.
Vind ik leuk
Blac-ca +563
donderdag 14 maart 2019 om 07:37
Als het nu al niet lukt ,kijk er naar uit in de toekomst .
Klaasen was ook een paar jaar geleden aan het mopperen over te veel wedsstrijden in n korte tijd ,toen naar Everton toen werd het bankie.Alleen De Jong moppert niet die krijgt nu al vrijaf of beter gezegd rust .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws