Opmerkelijke VAR-suggestie van Gullit: Dit moet een nieuwe regel worden

Opmerkelijke VAR-suggestie van Gullit: "Dit moet een nieuwe regel worden"

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 22:28wo 13-03-2019 om 22:28

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 11:10do 14-03-2019 om 11:10

Ruud Gullit komt met een opmerkelijke suggestie om de VAR te verbeteren: trainers mogen bij discutabele beslissingen de beelden bekijken, maar als blijkt dat ze fout zitten, moeten ze één wisselmogelijkheid inleveren.

Er is de laatste maanden veel te doen om de VAR, dat nog altijd niet waterdicht lijkt. Gullit vindt dat de trainers zelf een flinke vinger in de pap mogen hebben. "Het zou mogelijk moeten zijn om als trainer beelden aan te vragen", zegt hij bij beIN Sports.

"Als je kunt bewijzen dat je het juist hebt is het goed, maar als je het fout hebt, mag je één speler minder wisselen. Je hebt drie wissels. Dit moet een nieuwe regel worden."

Gullit vindt het geen slecht idee. "Tegenwoordig zitten ze met een scherm in de dug-out, waardoor ze het ook al kunnen zien."

Lees meer over:Champions League

Poll

Wat vind je van de suggestie van Gullit?

(2785 stemmen)

Plaats een reactie

power +7735
woensdag 13 maart 2019 om 22:29
Belachelijk de VAR beslissingen
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
woensdag 13 maart 2019 om 22:30
Soms wel. Je kan geen 100% eerlijkheid verwachten. Het helpt echter wel meer fouten eruit te krijgen dan dat het erin krijgt. Ik zeg: houden!
Vind ik leuk
power +7735
woensdag 13 maart 2019 om 22:43
Net vond ik weer slechter beslissing de goal van Lyon.
Vind ik leuk
Gerro +9045
woensdag 13 maart 2019 om 23:03
Idd er zullen altijd momenten blijven waar ze het niet met elkaar eens zullen gaan worden dus 100% word het nooit, goed voorbeeld daarvan is eigenlijk de Var zelf al, de scheids op het veld heeft iets niet gezien en de andere achter zijn schermpje wel en dan moet degene die op het veld staat het nogmaals beoordelen en waarbij deze regelmatig dan toch alsnog bij zijn beslissing blijft. Maar als we daar ook nog trainers aan toevoegen zijn de rapen gaar denk ik dan staat het spel om de haverklap stil. Dat de VAR er is is op zich goed maar we moeten niet gaan dooslaan.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:32
Ik zal hieronder even de VAR oplossen:


--------------------------------------------------------------------
Scheidsrechters mogen geen fouten maken maar spelers en trainers wel?
---------------------------------------------------------------------

Voorheen (in het VAR-loze tijdperk) was een foutieve beslissing eenvoudigweg de schuld van De Scheids.
En omdat mensen fouten kunnen maken was het daarmee af!

Stel je voor......... Er wordt een VAR ingesteld voor de spelers...... zodat ze na iedere foute pass de tijd terug mogen draaien om diezelfde pass opnieuw te mogen geven totdat hij wel goed aankomt.

Stel je voor...... Er wordt een VAR ingesteld voor trainers....... zodat ze bij een wissel die slecht uitpakt de tijd terug mogen draaien om een andere wissel in te zetten.

Lekker klinisch voetbal zonder fouten!
Dat is wat ze nu willen bereiken met de VAR.

DE VAR IS EEN GEDROCHT VAN DE MULTINATIONALS.
De miljoenen van de grote multinationals verneuken het voetbal.

Niemand zou zich storen aan het feit wanneer een club een paar euro misloopt i.p.v. miljoenen toch?

Als je geen geld wil verliezen/mislopen dan moet je als bedrijf niet in het voetbal investeren.

Zo zijn we snel verlost van die achterlijke transferbedragen, de puisant rijke clubeigenaren, de Mino Raiola's, en het stelen van jeugdige talenten die worden verleidt door het grote geld.
Dit maakt het voetbal in totaliteit een stuk eerlijker.

Anders gezegd..... De VAR afschaffen maakt het voetbal een stuk eerlijker.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
donderdag 14 maart 2019 om 11:40
Je lult onzin. Geen discussie mogelijk
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:26
Over 10 jaar bied je je excuses aan.
(bij de FIFA duurt het namelijk een tijd voordat ze een fout toegeven)

Dank je wel alvast :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
donderdag 14 maart 2019 om 15:29
Ik bied mn excuses niet aan wanneer ik niet fout zit.

Houd je zelfgelievende comments maar achterwege
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:56
Bedankt voor je bijdrage!
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
vrijdag 15 maart 2019 om 14:37
Graag gedaan
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:53
Begin je weer over de var of wil je likes?

De var is er en is van toegevoegde waarde. Gullit moet zijn mond houden met domme reactie, dat trainers een wissel moeten inleveren.. Hahah hoe ga je dat vormgeven.

Gewoon lekker praten, want een ploeg trainen Kun je niet.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
donderdag 14 maart 2019 om 01:27
Gullit is gestoord.
Als je al 3 wissels hebt gebruikt, wat dan ?
Kan je zeker geen challenge meer aanvragen ?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 03:15
Maar wel 200x meer bereikt in z'n leven dan jij. ;)
Vind ik leuk
power +7735
donderdag 14 maart 2019 om 06:57
Begin ik Weer over de VAR? Volgens mij je bent niet helemaal goed. Leg uit Wat heb ik aan de likes dan? Misschien jij wel. Maak mij niet uit ik zeg mijn mening gewoon.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:28
En daarom verdien je een like.
Vind ik leuk
power +7735
donderdag 14 maart 2019 om 10:09
En jij krijg ook van mij👍😁
Vind ik leuk
JCJWZ +14867
donderdag 14 maart 2019 om 01:06
Leuk idee maar dan blijf je discussie houden omdat een vBommel bijvoorbeeld nooit zal toegeven dat hij fout zit, dan moet een scheids hem dan elke 2 minuten gaan uitleggen en dan krijg je van dat Psv voetbal, meer janken en klagen dan voetballen. Moeten we toch niet willen met zn alle.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
donderdag 14 maart 2019 om 01:28
Dan mag PSV helemaal niet meer wisselen als Van Bommel 3x fout zit.
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 06:02
Wat een debiel idee haha. Dat kan nooit werken in de praktijk. Dus snel vergeten en doorrrrrr
Vind ik leuk
Mario 1 +2384
donderdag 14 maart 2019 om 11:42
Het is allemaal niet zo moeilijk,
- vasthouden is geel
- vasthouden binnen het strafschopgebied geel plus penalty ( ook een beetje vasthouden.
- hoekschop VAR moment
- ingooi VAR moment.
- arm strak langs het lichaam geen strafschop.
- arm van het lichaam strafschop.
Al deze regels strak hanteren en het probleem is opgelost.

Wat Gullit stelt remt het voetbal nog meer . Niet doen.
VAR heeft eindbeslissing ( discussie weg halen bij de scheidsrechters)
Dubbele VAR zowel aan het veld ( bij het veld ) als mede in Zeist.!!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:30
Smoke weed everyday
Vind ik leuk
Old Star +8260
woensdag 13 maart 2019 om 22:51
Kilootje te veel paddo's gegeten denk ik... man man man wat een wereld idee weer van Gullit...
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 22:51]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:54
Zo werkt het bij Hockey wel volgensmij. Maar als het niks is mogen ze de VAR er niet meer bij roepen voor de rest van de wedstrijd.
Vind ik leuk
Entombed +1448
woensdag 13 maart 2019 om 23:06
Maar ze leren geen wissel in. Dat was het moment voor mij dat ik twijfels had. Maar aan de andere kant.. Fuck it... Laat de trainers er ook maar goed over nadenken.
Vind ik leuk
Dakduif51 +11
woensdag 13 maart 2019 om 23:12
Ja he tb idee is goed, maar dan echt zoals ze het doen bij hockey en niet met dit gekke "wissel minder" oid. Per helft (of wedstrijd) heb je 1 kans om te kijken, en als je twijfelt over een beslissing en als de scheids je gelijk geeft heb je nog een kans. Anders niet. Super easy en super effectief.
Vind ik leuk
Jordtt +1550
woensdag 13 maart 2019 om 23:55
Precies dit roep ik al hele jaar..! Dan gaat de emotie er niet uit voor fans zoals nu de kritiek is, en wordt niet op elke slak zout gelegd
Vind ik leuk
firewire2 +798
woensdag 13 maart 2019 om 23:23
bij hockey lopen normale mensen rond, bij voetbal opgefokte randdebielen
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
woensdag 13 maart 2019 om 22:30
Vreselijk idee aangepast om het nog vreselijker te maken

De VAR is er om het eerlijker te maken. Die moet dus gewoon altijd optreden bij duidelijke fouten, klaar!
Vind ik leuk
Exitium +671
woensdag 13 maart 2019 om 22:41
Dit is juist een prima idee, roep het al jaren. In American Football gebruiken ze dit ook:

- Coach krijgt daar twee challenges, inzet en ongelijk krijgen kost je een timeout. Heb je geen timeouts meer, dan kun je ook niet challengen
- De review booth (VAR in voetbal) kijkt nog steeds naar alle belangrijke zaken. In voetbal zouden dat bijvoorbeeld penalties en doelpunten zijn
- In de laatste twee minuten kan er bij American Football geen challenge gedaan worden door een coach. In voetbal kun je daar de laatste tien minuten van maken, om het ritme niet uit een slotoffensief te halen. Alleen dde review booth kan op dat moment nog zaken bekijken
- Beslissingen worden alleen teruggedraaid als er overtuigend bewijs is op beelden. Bij twijfel staat de beslissing op het veld. Dit zorgt ervoor dat scheidsrechters blijven fluiten op wat ze zien, en niet onder het mom van "als ik het fout doe, wordt het toch wel rechtgezet door de VAR"
- Video referee heeft het laatste woord, niet de scheidsrechter op het veld

De VAR kan echt wel werken, maar ze proberen nu gewoon het wiel opnieuw uit te vinden. Laat ze maar eens afkijken bij de competities waar het al decennia gebruikt, dat scheelt een hoop.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
woensdag 13 maart 2019 om 22:44
Zoals ik al zei. Het is bedoeld voor eerlijkheid. Om de VAR dus gebruik te limiteren zorgt ervoor dat je het alleen maar oneerlijker maakt.



Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:48
Ik vind een timeout wel wat anders dan een wissel. Denk dat daar bij voetbal niet echt iets op te bedenken is. Voor de rest wel redelijk met je eens. Ik snap ook de hele discussie niet over de rol van de VAR. Het staat namelijk al in de naam: Video Assistent Referee. Hij is er dus om te assisteren
Vind ik leuk
Farmer +14403
woensdag 13 maart 2019 om 22:49
Idd, 2 'challenges' per coach, heeft bv de 4e Official ook iets officieels te doen dan alleen met een bodje lopen.(voordat het eerste argument komt van 'maar dan ligt de wedstrijd dus elke keer 3 tot 4x een paar minuten stil!!)

4e man kan met de betreffende coach de beelden bekijken, en deze voorleggen/overleggen met de VAR. Mocht de VAR het dan bv eens zijn met de coach, dán kan bv een besluit alsnog teruggedraaid of genomen worden.

Dan maakt je het idd eerlijker.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1092
woensdag 13 maart 2019 om 22:30
Eigenlijk moet je punten hebben die clubs hebben om de var in te schakelen voor één wedstrijd, net zoals time-outs bij basketbal.
Vind ik leuk
Twente +372
woensdag 13 maart 2019 om 22:30
Gewoon afschaffen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 00:22
Zou idd het beste zijn. Graf-systeem.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:30
Gullit als speler groots, maar daarna .....kleuterschoolgedrag 😎
Vind ik leuk
AFCA 1972 +814
woensdag 13 maart 2019 om 22:33
Gullit met zijn ideeen... en als je nu al je spelers al hebt gewisseld? Wat dan....
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 22:35
trainers wissel
Vind ik leuk
AFCA 1972 +814
woensdag 13 maart 2019 om 22:36
Zie het voor je... Ten Hag en van Bronckhorst die van bank wisselen ;-)
Vind ik leuk
abraksas +2545
woensdag 13 maart 2019 om 22:40
Dan wordt het een partijtje "welke trainer kan het het meest verknallen"
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 22:42
hahaha
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 22:41
nee niet echt nee,;)
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 22:42
eindelijk weer eens leuk discuseren,wat zitten er hier een hoop engnekjes zeg
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:34
Alleen doellijntechnologie. De rest heeft het voetbal niet nodig.
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 22:34
Fantastic Var
Vind ik leuk
pos +9767
woensdag 13 maart 2019 om 22:38
Publiek zou eigenlijk ook per helft 1 keer een fragment moeten kunnen aanvragen. Hebben ze het goed dan gratis bier hebben ze het fout dan krijgt de tegenstander een doelpunt erbij.
Vind ik leuk
B3v3r +808
woensdag 13 maart 2019 om 22:39
En als je al 3x gewisseld hebt?
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
woensdag 13 maart 2019 om 22:39
Gewoon 2 momenten per wedstrijd waarop team VAR in kan roepen (zoals bij Hockey) fout = moment kwijt; goed je houdt je mogelijkheden. En bij ingrijpen de VAR leidend laten zijn en niet de scheids.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4022
woensdag 13 maart 2019 om 22:39
Tja, leuk, maar waarom niet een 'boete' van 10.000 euro en dat bedrag gaat naar een goed doel?
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
donderdag 14 maart 2019 om 04:01
Wat een slecht idee. Bij Man City is dat geen enkele belemmering en FC Dordrecht kan er geen gebruik van maken.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4022
donderdag 14 maart 2019 om 06:39
Precies, het is net zo'n slecht idee als dat van Gullit, kansloos.
Vind ik leuk
Ray01 +152
woensdag 13 maart 2019 om 22:39
Het zou en-en kunnen zijn... de scheidsrechter gebruikt de VAR zoals nu, maar de trainers mogen ook zelf hun eigen VAR momenten kiezen vb 2 keer per wedstrijd op straffe van inleveren wissel bij ongelijk.. En bij een "trainers-VAR" moment dienen minstens 3 VAR collega's in de studio erover te buigen.. de meerderheid beslist.. Waarom? Omdat bij onterecht ongelijk geven aan de trainers, wordt de ploeg dubbel bestraft bijv een strafschop ontnomen en daarnaast een wissel.. voelt dan als dubbele bestraffing.. vandaar extra zorgvuldigheid bij de VAR dan..
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
woensdag 13 maart 2019 om 22:40
Ja dat is een slap aftreksel van hoe het werkt met challenges in de NFL.

Het is echter te debiel voor woorden om dan een wisselmogelijkheid te moeten inleveren, 3 wissels is al bar weinig.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10241
woensdag 13 maart 2019 om 22:41
En als er al 3 x gewisselt is
Vind ik leuk
Biennie +2464
woensdag 13 maart 2019 om 22:42
Ruud zijn verstand zal wel gekoppeld zijn aan zijn alimentatie... hoe meer hij betalen moet hoe minder die bovenkamer werkt.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
woensdag 13 maart 2019 om 22:42
Ja, maar dan blijft het nog steeds interpretatie. Als de trainer het wel een overtreding vind maar de scheidsrechter niet, wie heeft er dan gelijk?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
woensdag 13 maart 2019 om 22:45
Wat een onzin, de scheidsrechters zijn hier gewoon verantwoordelijk voor en niet de trainers. Het is de taak van de arbiters om situaties in te schatten en te beoordelen, niet die van de trainers.
Wat nou als een trainer volgens hem een duidelijke overtreding ziet en de scheidsrechter uiteindelijk oordeelt dat ie het niets vind, wie krijgt er dan gelijk? Moet de trainer dan een wissel inleveren omdat de arbiter een andere mening heeft?

Daarnaast vind ik 3 wissels sowieso al te weinig en lijkt het me juist beter dat dat aantal wordt verhoogd naar 5. Wat heb je nou aan die volle reservebank als e maar 3x mag wisselen? Doe gewoon 5 wissels, hoe meer fitte spelers op het veld hoe leuker de wedstrijd wordt. Trainers kunnen dan meerdere tactieken gebruiken in een wedstrijd en een brede selectie wordt dan ook steeds belangrijker voor de clubs.
Vind ik leuk
Mo +12959
woensdag 13 maart 2019 om 22:46
'Dit moet een nieuwe regel worden.' Nee Ruud, dat moet het niet. Wat is dat nou weer voor kutregel, slaat nergens op.
Vind ik leuk
Farmer +14403
woensdag 13 maart 2019 om 22:51
"Nee Ruud, rook/drink dr nog maar eentje" :p
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:48
Elke club begint met nul wissels en negen spelers.

'Trainers mogen bij discutabele beslissingen de beelden bekijken, en als blijkt dat ze goed zitten, komt er bij de ene trainer een speler bij en bij de andere trainer gaat er eentje af'

Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 06:08
Dit is nog waanzinniger dan Gullit zijn idee hahaha
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:53
Dit is geniaal..
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
woensdag 13 maart 2019 om 22:53
Dat wordt dan vast een fantastic game😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:54
het is veel makkelijker 5 man te betrekken bij beslissingen ze moeten gewoon met 4 man in zeist achter de schermen dan kunnen ze een scheids over rule voorbeeld guzubuyuk had bij de beslissing heereveen geen pingel dus door een overtal aan var een andere beslissing kunnen maken door na de beelden alsnog een pingel te geven en guzubuyuk te overrule
Vind ik leuk
M1GST4R40 +225
woensdag 13 maart 2019 om 22:56
Is geen nieuw idee Gullit windenwaaier..... als ploegen 4 wissels krijgen dan misschien
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:00
Ja leuk en wat als je al 3x gewisseld hebt?
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
donderdag 14 maart 2019 om 04:05
Deze vraag is al door 4 anderen gesteld hierboven. Duimpje omlaag
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 06:09
Dat zouden ze hier ook moeten invoeren. Ik wil altijd duimpje omlaag doen bij Japie Trekhakie 😉
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:24
Jou reactie is ook een duimpje omlaag waard
Vind ik leuk
Ray01 +152
vrijdag 15 maart 2019 om 22:22
Dan geen trainers-VAR moment
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:01
Eerder je hebt 3 var mogelijk heden en er gaat eentje weg als je het fout hebt.
Vind ik leuk
Truth +3458
woensdag 13 maart 2019 om 23:03
Die wissel vind ik dom !
Ik ben eerder voorstander om een call in te roepen zoals in het tennis !
1 per helft waarbij de trainer een fase kan laten herbekijken
Vind ik leuk
Jozef +44890
woensdag 13 maart 2019 om 23:05
Wat als er al 3 keer gewisseld is?
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
donderdag 14 maart 2019 om 04:06
Deze vraag is al door 5 anderen gesteld hierboven. Duimpje omlaag.
Vind ik leuk
Jozef +44890
donderdag 14 maart 2019 om 07:36
Haha, nu zie ik het ook...

Tja, ik vind de opmerking van Gullit zodanig stupide, dat ik weinig zin had om alle reacties erop ook nog eens te lezen.

Sorry hoor...😳
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
donderdag 14 maart 2019 om 08:26
Vooruit, ik vergeef het je 😄
Vind ik leuk
Isakson +284
woensdag 13 maart 2019 om 23:19
Ik vind dat het publiek voortaan mee moet mogen beslissen bij de VAR dan wordt het pas echt leuk.
Vind ik leuk
Jozef +44890
donderdag 14 maart 2019 om 08:37
Zullen we dan verplicht een wei naast elk stadion aan laten leggen om de discussie in goede banen te leiden?

🤣
Vind ik leuk
Kuip +10070
woensdag 13 maart 2019 om 23:30
Er is maar een oplossing. Alleen de scheidsrechter bepaald of hij gebruik wil maken van de VAR.
Dat doet ie dus alleen wanneer hij erg twijfelt over z’n eigen beslissing.
Vind ik leuk
Jozef +44890
donderdag 14 maart 2019 om 08:38
Een scheids kan het toch gewoon fout of niet zien?
Dan is het toch fijn dat hij daarop gewezen wordt?
Vind ik leuk
Kuip +10070
donderdag 14 maart 2019 om 18:21
Nee, het wekt irritatie op zoals het nu gaat. Er is veel oponthoud en bij ieder doelpunt weet je niet of je wel of niet kunt juichen. Pas als er weer is afgetrapt weet je zeker dat ie telt. En hoe ver wil je terugkijken? Nadat de bal van Mazraoui wel of niet over de zijlijn was geweest en de bal nog tig keer gespeeld was en er een doelpunt ontstond, ging men terugkijken. Tja, straks gaan ze een doelpunten de tweede helft afkeuren omdat er in de eerste helft ergens een overtreding was begaan. Bij wijze van spreken dan.
Dat kan nooit de bedoeling zijn. De VAR moet bij hoge uitzondering gebruikt worden. Ik heb in mijn reactie al aangegeven wanneer dat zou moeten gebeuren.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1106
woensdag 13 maart 2019 om 23:32
Ja en wat als de var alsnog zegt de trainer heeft ongelijk? Ik ben voor een andere regel, gele kaart is een tijdstraf van 5 minuten en schop jij iemand eruit zodat hij behandeld moet worden buiten het veld dan moet de dader er ook tijdelijk af
Vind ik leuk
Leodinho +728
donderdag 14 maart 2019 om 01:15
Jij bent net zo dom als Gullit.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1106
vrijdag 15 maart 2019 om 16:06
Je moeder ook
Vind ik leuk
Leodinho +728
vrijdag 15 maart 2019 om 19:18
En de jouwe is een ezel🤙🏼
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 23:42
We gaan dus nu 2a3x per wedstrijd naar beelden extra kijken van 3 minuten.

Vind ik leuk
fr1963 +4367
woensdag 13 maart 2019 om 23:45
Haal de scheids er gewoon uit. Laat de var lekker thuis en geef alleen allebei de trainers een fluitje. Ze mogen elk maximaal 25 x per wedstrijdhelft fluiten.
Vind ik leuk
haarlemx +435
donderdag 14 maart 2019 om 00:03
Van Basten junior?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 00:14
pffff....tis geen monopoly....
Vind ik leuk
Pelemaradona +1085
donderdag 14 maart 2019 om 00:21
Te laat Gullit..
Vind ik leuk
Dropfrans +22
donderdag 14 maart 2019 om 00:25
Die VAR moet uit zich zelf integer zijn en niet constant de schijn van ajaxverstrengeling oproepen...
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
donderdag 14 maart 2019 om 01:02
Dit zijn zulke ontzettend zielige reacties, grow up man!
Vind ik leuk
Dropfrans +22
donderdag 14 maart 2019 om 01:46
Moeten we dan maar van praag op non-actief zetten? Als je het over schijn van belangenverstrengeling hebt, heb je het over van praag...of niet dan? Is slechts een trieste constatering, die ere-voorzitter die 'plotseling' praeses wordt bij de overkoepelende organisatie...
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
donderdag 14 maart 2019 om 06:33
En Van Praag treedt ook op als VAR bij wedstrijden van Ajax of wat?
Vind ik leuk
Dropfrans +22
donderdag 14 maart 2019 om 15:47
Wat doet van praag bij de KNVB eigenlijk? Sinds hij daar zit is het hele Nederlandse voetbal naar de klote, alleen ajax boert goed...Ik geloof niet in toeval...
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
vrijdag 15 maart 2019 om 11:04
Ah, je weet niet wat Van Praag bij de KNVB doet, maar toch al je oordeel klaar. Hoe dom kun je zijn. En Van Praag was nog niet bij de KNVB toen die besloten om kunstgras toe te laten. Misschien moet je je eerst ergens in ve4diepen voordat je wat begint te roepen.
Vind ik leuk
Dropfrans +22
zondag 17 maart 2019 om 14:24
Misschien moet jij je eens verdiepen in klinkklare feiten en niet zo maar iemand voor dom verklaren...Waar heb ik het trouwens over kunstgras gehad? En vertel jij maar eens wat die ras-ajacied bij de KNVB doet..
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
zondag 17 maart 2019 om 15:30
Jij had het toch over dat het Nederlands voetbal naar de klote wordt geholpen. Kunstgras is daar een grote oorzaak van. Ik heb geen idee wat Van Praag daar doet. Ik weet trouwens wel dat er ook mensen werken die bij Feyenoord en Heracles hebben gewerkt. Dat heb je wel eens in de voetballerij he.
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
donderdag 14 maart 2019 om 01:01
Wat een ontzettend dom voorstel....
Vind ik leuk
Leodinho +728
donderdag 14 maart 2019 om 01:15
Wat een kneus zeg. Totaal niet serieus te nemen. Als voetballer fenomenaal maar als trainer en analist totaal mislukt.
Vind ik leuk
De Goffert +836
donderdag 14 maart 2019 om 06:44
Gewoon de VAR volledige zeggenschap geven! Wanneer de VAR ingrijpt moeten ze ook de verantwoordelijkheid nemen of gewoon niet ingrijpen. Als de VAR twijfelt dan moeten ze ook niet ingrijpen en het aan de arbiter laten.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 07:44
Dit slaat echt nergens op... Welke trainer zou een eventuele wissel willen opofferen voor de mogelijkheid om een keer een VAR moment aan te vragen?? Waarom zou je dat risico nemen. Ga je dan bewust max 2 wissels inbrengen in de hoop dat er nog een discutabel moment komt waarmee jij bij je gelijk de wedstrijd kan beslissen?
Vind ik leuk
Watzijnwij +159
donderdag 14 maart 2019 om 08:17
Wat een onzin. Wissels zijn juist een interessant onderdeel. Los van die wissels vind ik dat elke ploeg per helft één VAR moment mag hebben. Nadeel van fit idee is weer dat het waarschijnlijk misbruikt gaat worden voor tijdrekken. Mogelijk dus iets toevoegen van behalve in het lastste kwartier.
Vind ik leuk
Goo..Jari! +148
donderdag 14 maart 2019 om 08:49
Hmm.. oke als trainers dat mogen doen, dan vind ik dat scheidsrechters zich met de opstelling mogen gaan bemoeien ;)
Vind ik leuk
johan2602 +62
donderdag 14 maart 2019 om 09:48
Stom idee hoe kun je zoiets bedenken en als er al 3 x gewisseld is mag je dan de volgende wedstrijd maar 2 x wisselen belachelijk idee..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 10:54
Vondm altijd al dat die man niet goed bij zn hoofd was,maarnu weet ik het zeker.
Gewoon de regel bijhet hockey overnemen, met het verschil dat alleen de coache een var kan aanvragen,heeft hij/zij gelijk dan behoudt hij het recht om nog een de var aan te vragen en heeft hij/zij ongelijk dan mogen ze de var niet meer aanvragen.
Vind ik leuk
goreju +126
donderdag 14 maart 2019 om 11:04
Leuk idee Ruudje.
Ik heb ook een dergelijk voorstel, past wel ijn het rijtje.
Elk team trekt voor aanvang van de wedstrijd een lootje met alle rugnummers uit een hoge hoed. De speler die "getrokken" wordt (he bah) mag niet meespelen en wordt ingewisseld voor een clown met grote schoenen en een rode neus. Of een hond, mag ook.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:20
Ja later ook de supporters laten kijken,en als ze het fout hebben verplicht naar een wedstrijd van NAC
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:31
Gullit denkt weer eens niet na.
Minder wissels (na een slechte VAR ingreep van een coach), betekent namelijk meer ontevreden spelers!

Serieus.... de VAR lost niets op.

Ik zal hieronder even de VAR oplossen:


--------------------------------------------------------------------
Scheidsrechters mogen geen fouten maken maar spelers en trainers wel?
---------------------------------------------------------------------

Voorheen (in het VAR-loze tijdperk) was een foutieve beslissing eenvoudigweg de schuld van De Scheids.
En omdat mensen fouten kunnen maken was het daarmee af!

Stel je voor......... Er wordt een VAR ingesteld voor de spelers...... zodat ze na iedere foute pass de tijd terug mogen draaien om diezelfde pass opnieuw te mogen geven totdat hij wel goed aankomt.

Stel je voor...... Er wordt een VAR ingesteld voor trainers....... zodat ze bij een wissel die slecht uitpakt de tijd terug mogen draaien om een andere wissel in te zetten.

Lekker klinisch voetbal zonder fouten!
Dat is wat ze nu willen bereiken met de VAR.

DE VAR IS EEN GEDROCHT VAN DE MULTINATIONALS.
De miljoenen van de grote multinationals verneuken het voetbal.

Niemand zou zich storen aan het feit wanneer een club een paar euro misloopt i.p.v. miljoenen toch?

Als je geen geld wil verliezen/mislopen dan moet je als bedrijf niet in het voetbal investeren.

Zo zijn we snel verlost van die achterlijke transferbedragen, de puisant rijke clubeigenaren, de Mino Raiola's, en het stelen van jeugdige talenten die worden verleidt door het grote geld.
Dit maakt het voetbal in totaliteit een stuk eerlijker.

Anders gezegd..... De VAR afschaffen maakt het voetbal een stuk eerlijker.

Amen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:59
Snuifje of zo gehad ?? Voor deze onzinnige uitspraak ?? Net zo.n onzinnig idéé dan van Basten mee kon komen.!!!
Gaat nergens over !! Een trainer zal 100% altijd vol blijven houden van zo is het .. dus EIND beslissing blijft Altijd Scheidsrechters en Var ..
Hele idee is gelul in de ruimte
.
Het enigste wat structureel bij alle clubs spelers en arbitrage
Zowel trainers als spelers krijgen GEEL maar trainer kan ook rood krijgen.bij zeuren door zeuren. Dit mag de taak worden van de 4de man.. deze moet trainers op hun nummers zetten en kaarten trekken.
SPELERS wie op de scheids afvliegen GEEL ...2 personen hebben het recht..dat zijn de AANVOERDERS ... rest weg wezen !!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:02]
Vind ik leuk