'Korotaev-soap lijkt tot een einde te komen, rechter doet eind april uitspraak'

'Korotaev-soap lijkt tot een einde te komen, rechter doet eind april uitspraak'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 07:28do 14-03-2019 om 07:28

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 08:57do 14-03-2019 om 08:57

De soap rond Aleksei Korotaev, de investeerder die miljoenen in Roda JC pompte, lijkt binnenkort tot een einde te komen. Het reisverbod van de Rus zou eind april door de rechter opgeheven kunnen worden, waardoor hij weer naar Kerkrade af kan reizen.

Korotaev werd in februari 2017 opgepakt omdat hij een ongedekte cheque zou hebben uitgeschreven. Hij werd in de cel gezet, zat meer dan een half jaar vast en kreeg een boete van de rechter in Dubai. Die rechter heeft volgens De Telegraaf aangegeven dat hij eind april een uitspraak zal doen in de civiele en beroepszaak van Korotaev.

Die uitspraak kan goed nieuws betekenen voor de Zwitsers-Russische investeerder. Zijn reisverbod zou opgeheven kunnen worden, waardoor hij in staat is om weer naar Kerkrade af te reizen. Twee weken geleden gaf Korotaev al aan De Telegraaf aan dat hij dat snel wil doen, zodat hij 'zijn plannen met Roda kan ontvouwen'.

Korotaev stak voordat hij werd opgepakt al zo'n vier miljoen euro in Roda JC. Hij is voor twintig procent eigenaar van de club uit Kerkrade, die op de zesde plaats in de Keuken Kampioen Divisie terug te vinden is.

Plaats een reactie

Khanrudie +56
donderdag 14 maart 2019 om 07:32
Prima, dan kan hij eindelijk al het geld terugstorten aan gemeente Kerkrade. Of zal er weer een heel peleton spelers aan komen?
Vind ik leuk
diekertjedap +5429
donderdag 14 maart 2019 om 07:58
dat geld wordt in ieder geval teruggestort door roda, ik ken een paar clubs waar de belastingbetaler niks meer terug ziet van hun geld, jij ook?
Vind ik leuk
Khanrudie +56
donderdag 14 maart 2019 om 08:26
Krijgt de gemeente dan ook al die kortingen terug die ze hebben op de huur van het stadion? Het ophouden dat de gemeente geen keuze heeft. Nou, ik laat mij graag verrassen. Heel Kerkrade verpaupert, maar de club moet overeind blijven.
Vind ik leuk
diekertjedap +5429
donderdag 14 maart 2019 om 08:31
als je de media eens goed had gevolgd dan kwam je niet met deze vraag. en heel kerkrade verpaupert? ben je niet in de war met 2 steden in de buurt? kerkrade begint er net bovenop te komen. maar het steekt natuurlijk als het grote broertje weer echt het grote broertje gaat worden hé?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 08:32]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:05
Kerkrade staat al jaren in de top 3 van armste gemeentes van Nederland, waar de mensen naar de voedselbank moeten maar er wel tientallen miljoenen in een voetbalclub worden gestoken. Leugen nummer 2 in je 2e reactie, wederom allemaal te vinden op google.

Jij moet je echt eens laten helpen, je bent geen 14 meer, dat kan niet gezien de duur dat ik jou al zie reageren dus je bent toch van volwassen leeftijd maar dan toch zoveel blijven liegen al jarenlang. En zodra je door de leugens verstrikt bent geraakt zoek je snel een andere site om het riedeltje daar weer te achterhalen.
Vind ik leuk
diekertjedap +5429
donderdag 14 maart 2019 om 12:08
dus in sittard moeten er geen mensen naar de voedselbank? waarom vertel jij niet eens hoe fortuna een schuld van 27 miljoen heeft terug betaald? of wat die vrienden van jullie in maastricht allemaal hebben gekuuft? wat ook op google te vinden is, is wat fortuna al gekregen heeft van de gemeente, dan gaat die vlieger niet meer op dat fortuna nooit wat gekregen heeft. en let vooral op het woordje gekregen. want roda krijgt niks in principe, roda kan alles tot aan de laatste cent terug betalen, daarom wordt dat ook leningen genoemd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:10]
Vind ik leuk
Mall00t +5705
donderdag 14 maart 2019 om 13:46
Dat valt nog maar te bezien of de gemeente het geld van de club ooit terugkrijgt, het is te hopen dat het geen gevalletje 'Griekenland' gaat worden.
'In principe krijgt Roda niks', maar hoe wil je die huurverlaging dan noemen?
Waarom was het eigenlijk nodig dat de gemeente miljoenen op tafel legde voor aandelen in Stichting Roda JC? Ach, als Roda-supporter bof je maar met zo'n vrijgevige gemeente.....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:54
Die discussie hebben wij al meermaals gehad, en al meermaals heb ik je het verhaal uitgelegd, bronnen aangeleverd maar daarna was je gevlogen? Waarom moeten wij het over Fortuna of over MVV hebben? Jij beweert wederom iets wat niet klopt, al je beweringen kloppen niet en dat gaat keer op keer over Roda. Jij schetst keer op keer een positiever beeld terwijl de werkelijkheid een stuk slechter is. Ipv. hier mensen te overtuigen van je leugens help je club dmv. acties. Iedereen die weet hoe google werkt weet dat Roda niets terugbetaald. Jij riep 4/5 jaar terug al dat het alleen maar beter zou gaan met Roda, financieel waren ze gezond en de weg naar boven was ingeslagen. Dat was er één die ik nooit ben vergeten. Zie gewoon de realiteit onder ogen, er is genoeg te klagen over MVV en Fortuna en dat mag je ook in de desbetreffende topics, maar kap gewoon met die leugens over Roda omdat je het niet kan hebben dat mensen kritisch zijn op het beleid. Jij zou vooral als Roda supporter kritisch moeten zijn op het beleid bij Roda, laten we eerlijk zijn, een mooie grote club wat zo is afgezakt is gewoon jammer. En ik als Fortuna fan had 100x liever Roda in de ere gezien tegen ons dan wij nu alleen in de ere, die sportieve rivaliteit mis ik. Niet iedereen die de waarheid verkondigd wil je club in diskrediet brengen.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
donderdag 14 maart 2019 om 14:26
Klopt. Roda hangt al decennia aan het infuus.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
donderdag 14 maart 2019 om 14:37
Jij spreekt regelmatig een fatwah uit over Twente, maar Roda heeft al vele, vele miljoenen gekregen. Een paar jaar geleden was de gemeente opgelucht toen de aandelen zijn gekocht door Schrouff. Ze dachten:’ eindelijk hoeven wij , de gemeente, geen geld meer te steken kn die bodemloze put’.
Helaas betaalde Roda al vanaf maart april 2018 geen huur meer. In december is de huur verlaagd naar 4 ton. Het was eigenlijk 1,1 miljoen, maar al verlaagd naar 8 ton omdat Roda WEER in de problemen zat. Die 8 ton dekte al niet de kosten.
Ik denk dat volgend jaar de huurschulden worden kwijtgescholden onder het mom ‘ er zit nu een goed bestuur met streng financieel beleid, als we nu achterstallige huur eisen werpen we de club terug in de tijd en straffen we het huidige fantastische bestuur’.
Rara wie dat gaat betalen....
Ter info ( december 2018):

De gemeente Kerkrade gaat Roda JC definitief helpen in de hoop dat de club de financiën op orde krijgt.

Roda hoeft dit jaar en de komende twee jaar maar de helft van de stadionhuur te betalen. Voor de andere vier ton krijgt de club uitstel van betaling. Dat bedrag zal dus later terugbetaald moeten worden.

Grote meerderheid

Zoals verwacht ging een grote meerderheid van de Kerkraadse gemeenteraad woensdagavond akkoord met de steun aan de voetbalclub. Alleen oppositiepartijen Ons Kerkrade, SP en Ouderenpartij stemden tegen. Volgens veel partijen is steun de enige optie omdat de gemeente een risico van 19 miljoen euro loopt als de club failliet gaat.

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:32
fc limburg was de beste optie :)

Vind ik leuk
diekertjedap +5429
vrijdag 15 maart 2019 om 08:58
wat een onzin.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:56
dsm zou hoofdsponser worden... begroting van meer.dan 25 miljoen per jaar buiten alle andere sponsoren wat het zpu aantrekken... minder kosten omdat je geen 3 stadions meer hoeft te onderhouden

ben zelf een limburger en was de beste optie die geboden is... nu heb je 4 niks zeggende ploegjes die barsten van de schulden

de enige limburgse club die je zelden in het nieuws hoort omdat ze geld van de gemeente nodig hebben is vvv venlo
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:00
Onzin, onzin en pure onzin! Er was bijna een "FC Limburg", volledig gebaseerd op het samenvoegen van het huidige sponsorbestand, waar ze op 8.5 miljoen uitkwamen (zonder een sponsor te vragen of ze wel FC Limburg wilde sponsoren). Daarbij werd de begroting naar 12.5 gekrikt op papier omdat ze in de begroting hadden gezet dat de provincie 5 miljoen zou bijleggen. Ook totaal niet waar en totaal niet overlegd. FC Limburg was een papieren farce, een leugen en een hoop aannames. Dat DSM wil sponsoren is dikke lariekoek, nooit heeft DSM willen sponsoren, ze hebben al meermaals aangeven niets met voetbal te willen doen. Dat is niet het publiek wat ze willen bereiken. Sabic hetzelfde, die zitten in het plastic en ook zij hadden geen reden om het voetbal te sponsoren.

Dus kap met die pure leugens.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:13
grappig dat dsm sinds 2018 dan sponsor is van basel

ze hebben de gezamelijke jeugd in limburg gesponserd en wouden wel degelijk geld steken in fc limburg
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:36
Ik heb de "fusie" op de voet gevolgd, dat komt natuurlijk omdat ik Fortuna fan ben. DSM is nooit een optie geweest om FC Limburg te sponsoren. Je verhaal zit een heel stuk anders in elkaar:

DSM en de voetbalclub FC Basel 1893 gaan samenwerken als partners in voeding en gezondheid. Als onderdeel van deze samenwerking zet DSM zich in voor de promotie van topvoetbal in de Zwitserse regio als nieuwe FCB Premium Partner.

Ze zijn partners in voeding en gezondheid. Dat is wat anders dan sponsoren en het DSM logo op het shirt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:18
Beter ga je je bek houden met FC Limburg!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:59
ik heb gelezen dat psv 48 miljoen niet meer hoeft te betalen aan de gemeente is hun kwijtgescholden voor grond van t stadion, dus waarom altijd zeiken over Roda jc
Vind ik leuk
Dj Storm +402
donderdag 14 maart 2019 om 08:15
Ach ach, meldt zich weer zo'n Schwanz uit Sittard of Maastricht 😂
Vind ik leuk
Khanrudie +56
donderdag 14 maart 2019 om 08:26
Ik kom zelf uit Parkstad, dus waar praat je nu weer over.
Vind ik leuk
denman21 +150
donderdag 14 maart 2019 om 22:46
Dan ben je evengoed een schwanz...
Vind ik leuk
Rodajc +18659
donderdag 14 maart 2019 om 13:35
Die tientallen miljoenen gaan wel over 20+ jaar, en dan mag je er ook wel bij vermelden wat Roda terug naar de gemeente heeft overgemaakt. Natuurlijk heeft Roda heel veel geluk gehad met de gemeente, maar Roda heeft de gemeente ook veel opgeleverd. Zonder Roda was de Roda Ring ook niet zo'n succes geweest, was de Leisure Dome er niet gekomen en had Kerkrade een stuk minder naamsbekendheid gehad. Per saldo is het dus echt niet zo dat Roda de gemeente tientallen miljoenen heeft gekost, bovendien vervult het gewoon een belangrijke maatschappelijke rol in de Parkstad.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
donderdag 14 maart 2019 om 14:41
Met alle respect; er zit tientallen miljoenen steun in Roda en de problemen zijn echt structureel, al decennia. Zie hierboven.

Los daarvan vind ik Roda een mooie club. Tevens gaat de burger en gemeente Kerkrade over wel of geen steun, niet ik. Je bagatelliseert nu wel de situatie.
Vind ik leuk
Rodajc +18659
donderdag 14 maart 2019 om 14:42
Ik geef je geen ongelijk, maar met welke zin van mij ben je het oneens?
Vind ik leuk
Slayerized +1607
donderdag 14 maart 2019 om 14:54
Dat Roda de gemeente veel oplevert. Ik denk dat netto de club tientallen miljoenen heeft gekost.
Maar voetbal mag wat kosten vind ik, voor talloze
mensen is het hun leven.

De enige manier om te overleven is denk ik promoveren.
Dus bij deze succes!
Vind ik leuk
Rodajc +18659
donderdag 14 maart 2019 om 15:21
Roda heeft de gemeente ook veel opgeleverd, naast dat het ze idd veel gekost heeft.
In totaal heeft de gemeente idd tientallen miljoenen besteed aan Roda, maar da's dus bruto. Jij denkt dus dat Roda de gemeente 0 euro heeft opgeleverd?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:03
wat een boelshit... de bevolking van kerkrade betekend meer voor de gemeente dan een stomme voetbalclub... zonder bevolking is er geen gemeente... geen inkomsten en geen voetbalclub

een voetbalclub redde is boelshit... wanneer de burger schuld heeft springt de gemeente ook niet bij... zijn feiten dat mensen met schulden de gemeente geen goed doen... denk aan niet werken... eerder ziek worden... riagg en andere hulp instanties die ingeschaleld moeten worden... een werkende burger zonder schulden is een grote plus voor elke gemeente... het is te triest voor woorden dat gemeentr voetbslclubs recht ip houden na wanbeleid (waar de spelers normaal meer verdienen dan modaal) terwijl ze de belastingbetaler kei hard laten vallen

nee zr zouden elke clib gewoon failliet moeten laten gaan wanneer er wanbeleid wordt gevoerd... of het nu fortuna roda mvv of ajax (mijn clubje) zou zijn

roermond heeft geen eigrn voetbalclub op hoog niveau... maar durf wel te stellen dat het na maastricht de meest bedrijvende stad in limburg is

dus daar is geen voetbalclub voor nodig om iets te bereiken en te maken van je stad
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:06]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 07:35
Ook een verhaal hoor, dit. De beste man blijkt onschuldig te zijn maar dat kost je in zo’n fijn land een aardig deel van je leven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 08:13]
Vind ik leuk
Rodapaus +6150
donderdag 14 maart 2019 om 08:11
Kost idd een hoop, maar wie weet krijgt ie een schadevergoeding
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 07:52
Zo'n rechter in Dubai is ook niet zomaar om te kopen.

Het beginbod is 100 miljoen dollar.
Vind ik leuk
Couto76 +1118
donderdag 14 maart 2019 om 07:56
Ik juich nog niet te vroeg ....
Vind ik leuk
Rodapaus +6150
donderdag 14 maart 2019 om 08:01
Nog maar de vraag in hoeverre hij wat voor Roda gaat betekenen en wat bij gaat dragen, hij zegt t van wel maar vond nou niet echt dat we veel zijn opgeschoten met zijn komst. Maar goed Roda kan alle hulp goed gebruiken...

Hoop in ieder geval wel voor korotaev en Roda dat het nu echt afgesloten word. Leek een jaar geleden ook al maar toen kwam helin weer met nieuwe rechtzaken.
Vind ik leuk
1313 +8755
donderdag 14 maart 2019 om 08:04
Ach, die gast heeft het geld wel, als hij echt ambitie heeft zal hij er nog wel meer in pompen, zo'n vent heeft misschien wel genoeg geld dat hij het niet eens daarvoor hoeft te doen.

Ja, dat krijg je in zo'n land als Dubai. Klopt helemaal niks van.
Vind ik leuk
Rodapaus +6150
donderdag 14 maart 2019 om 08:09
Zijn vermogen is ook nog een beetje vaag volgens mij, maar goed hij moet nog door de screening als t goed is.

Hopelijk is hij er helemaal klaar mee door die rechtzaak en stopt ie er een hoop in.

Vond het wel leuk dat hij Mario Engels en een supportersgroep ontving toen die op vakantie in Dubai was.
Vind ik leuk
1313 +8755
donderdag 14 maart 2019 om 08:13
Ja, dat soort dingen gaan wel duidelijk worden. Ben benieuwd, hahaha zeker dat is een goede zaak, en die Mario Engels, houd jullie wel op de been met zijn goals!
Vind ik leuk
Rodapaus +6150
donderdag 14 maart 2019 om 08:06
Ben benieuwd of hij Anelka weer meeneemt voor de show. Want veel meer heeft die niet toegevoegd...

Al had die gekkigheid ook wel wat haha
Vind ik leuk
Come on Utreg +29699
donderdag 14 maart 2019 om 08:12
Zou dat het eerste zijn wat Korotaev gaat doen? Het vliegtuig richting Nederland pakken? Hij heeft nog wat ongedekte cheques zeker.. We zullen het wel zien. Toch zou ik het leuk vinden als hij flink in Roda gaat investeren. Club als Roda met zo'n stadion hoort natuurlijk niet in de KKD.
Vind ik leuk
Mall00t +5705
donderdag 14 maart 2019 om 10:26
Om op basis van het stadion te zeggen dat de club in de eredivisie hoort gaat mij wat ver, de club heeft namelijk een veel te groot stadion. Bij de bouw van het stadion zijn de toekomstperspectieven voor de club veel te rooskleurig ingeschat.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29699
donderdag 14 maart 2019 om 10:41
Eens. Al heeft Roda natuurlijk ook een aardig verleden. Clubs als Twente, Roda en NEC horen natuurlijk niet in de KKD. Het is wel de realiteit.

Mocht Korotaev terugkomen en hij haalt 5 aardige spelers, dan spelen ze zo weer in de ED.
Vind ik leuk
Mall00t +5705
donderdag 14 maart 2019 om 11:09
Dat aardige verleden heeft het vooral aan suikeroom Hendriks te danken. De club zit in een economisch gezien moeilijke regio met meerdere clubs die in een beperkte sponsorvijver vissen, dan kan je dus zomaar in de eerste divisie terechtkomen. Alleen prestaties op het veld bepalen naar mijn mening of een club in de eredivisie thuishoort, daar gaat het nu eenmaal om in het voetbal. Dus helaas voor clubs als Roda en NEC.

Van Korotaev had de club al heel lang afscheid moeten nemen. Je kan je club toch niet uitleveren aan een vage Russische Zwitser van wie we niet veel meer weten dan dat hij ooit goed was in schoonspringen?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29699
donderdag 14 maart 2019 om 11:42
Fusies in Limburg liggen heel moeilijk.. Best zonde! De ED is wel gebaat bij een sterke subtopper. Begrijpelijk dat het moeilijk ligt. Als supporter zou ik dat ik niet tof vinden uiteraard. Maar als opvulling van de KKD dienen is ook niks. In Kerkrade houden ze hoop op die schoonspringer, ja. Dan is het ook duidelijk hoe erg het gesteld is met Roda. Jammer! Fortuna heeft het dan weer wel getroffen met hun Turkse eigenaar. Blijft altijd een wilde gok. Met Korotaev lijkt het verkeerd uit te pakken. NEC blijft hopen op Boekhoorn. Ook zij kunnen weinig anders. Geen beleid, geen geld, weinig toekomst.. NAC gaat ok die kant op als ze niet oppassen. We krijgen er kleinere goed geleide clubs voor terug. Het is wat het is..
Vind ik leuk
Mall00t +5705
donderdag 14 maart 2019 om 13:24
Als je accepteert dat een club leuk genoeg is voor het tweede niveau dan is een fusie niet echt noodzakelijk. Zo'n MVV bijvoorbeeld heeft het momenteel prima voor elkaar, maar eredivisie zal er voorlopig niet inzitten.
Iemand als Boekhoorn mag dan vermogend zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat hij geld op de plank klaar heeft liggen. Hij is ondernemer en die laat het geld nu eenmaal graag rollen.

Zo'n bescheiden Excelsior laat heel wat leuker voetbal zien dan bijvoorbeeld NAC dat maar wat aan loopt te klootviolen op het veld.
Vind ik leuk
Yoink +414
donderdag 14 maart 2019 om 08:28
Ik zie heel veel positieve berichten, maar kan het niet ook zo zijn dat de rechtbank in zijn nadeel uitspreekt?

En daarna zal hij sowieso nog door de KNVB-screening moeten, als hij veel meer wil investeren.

Ik ben er nog wel even gereserveerd over.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:49
Het precieze weet ik er ook niet van maar las iets van 2 getuigen die Hellin( zeg ik het goed) had opgeroepen maar deze uitspraken heeft de rechter meteen helemaal van tafel geveegd. Denk dat wel positief zal uitpakken maar dat hij door de screening van de knvb moet, staat wel vast.
Vind ik leuk
Rodajc +18659
donderdag 14 maart 2019 om 13:46
Daar heb je gelijk in, geen reden om al euforisch te zijn, zeker gezien het verleden. Maar alle berichten wijzen momenteel de goede richting uit, daarom is een gematigde positieve blik nu wel op zijn plaats. Heel simpel gedacht, maar als hij echt zo'n verkeerd type zou zijn zou het raar zijn om constant in de publiciteit te willen blijven mbt Roda. Mocht het ooit zover komen hoop ik wel dat er niet meteen met miljoenen gaat strooien, er staat nu een mooie basis met talenten als Novakovic, van Eijma, Souren, Remans en nog wat andere talentjes. Zonde om zo'n team dan in de war te gooien met vage buitenlanders.
Vind ik leuk
Dj Storm +402
donderdag 14 maart 2019 om 09:52
Kan mij niet herinneren met jou GEPRAAT te hebben. Maar ik ruik precies waar je vandaan komt of waar je sympathie naar uit gaat!
Vind ik leuk
Uncle Fester +2399
donderdag 14 maart 2019 om 10:00
Naast de civiele zaak loopt er ook nog een strafzaak die niet ten einde is, omdat Korotaev daarin volledige vrijspraak wil hebben ipv de boete die in hoger beroep de gevangenisstraf verving. Dus of het circus eind april ten einde komt is nog maar zeer de vraag.

Maar ook als Korotaev snel naar Kerkrade kan afreizen is het nog maar zeer de vraag of er direct geïnvesteerd kan worden. Hij moet immers nog door de (onlangs sterk verzwaarde) screening vd KNVB heen. Dat duurt zo maar een half jaar. In Den Bosch weten ze er alles van.
Vind ik leuk
Mall00t +5705
donderdag 14 maart 2019 om 10:30
Als de door de club aangeleverde informatie duidelijk genoeg is hoeft zo'n screening echt geen half jaar te duren.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:48
Het gaat hier on de strafzaak de vervalste handtekening

Korotaev moest 100 x een krabbel zetten die zijn vergeleken met de desbtrefende

Deze komen totaal niet overeen daar ging de zaak om in die zaak is celstraf naar boete omgezet en volgt april de uitspraak.

Tevens heeft hij van Dubai uit al een VOG gekregen we zullen zien wat het word in april
Vind ik leuk
Zuid +29
donderdag 14 maart 2019 om 14:31
Alles kunt good wa.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws