Ajax en Barça grootste opleiders van Europese elite: Van Gaal-effect in Manchester

Ajax en Barça grootste opleiders van Europese elite: Van Gaal-effect in Manchester

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 16:30do 14-03-2019 om 16:30

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 16:39do 14-03-2019 om 16:39

Hoe het Europese avontuur van Ajax ook af mag lopen, één fraaie mijlpaal hebben de Amsterdammers al bereikt. Ajax heeft zich bij de Europese elite gevoegd met zeven zelf opgeleide spelers in de selectie, iets wat alleen FC Barcelona ze na kan vertellen. En hoe zit het met de overige kwartfinalisten in het miljardenbal? VP zocht het uit.

Ajax heeft tijdens zijn Europese campagne dus zeven spelers ingezet die (een groot deel van) hun jeugdopleiding in Amsterdam hebben doorlopen: Matthijs de Ligt, Daley Blind, Noussair Mazraoui, Joël Veltman, Carel Eiting, Dani de Wit en Donny van de Beek. De nummer twee van de Eredivisie beschikt ook nog eens over André Onana, Frenkie de Jong en Kasper Dolberg, die echter niet in dit overzicht zijn meegenomen. De drie werden op jonge leeftijd naar Amsterdam gehaald, maar speelden minder dan drie jaar in de jeugdopleiding voordat ze het eerste elftal haalden. Noa Lang en Jurgen Ekkelenkamp speelden dit seizoen wel in de Eredivisie, maar niet in de Champions League.

Alleen FC Barcelona kan soortgelijke cijfers overleggen. Lionel Messi, Sergio Busquets, Gerard Piqué, Sergi Roberto en Jordi Alba liepen jarenlang rond in jeugdopleiding La Masía en groeiden uiteindelijk uit tot bepalende spelers. De Braziliaan Rafinha is al jarenlang de twaalfde man in Camp Nou, maar herstelt momenteel van een zware knieblessure. Carles Aleña mag steeds vaker aan het grote werk ruiken. Aanstormende talenten als Riqui Puig, Guillem Jaime en Oriol Busquets zouden zich in de toekomst bij het bovengenoemde zevental kunnen voegen.

Hoe uniek de cijfers van Ajax en FC Barcelona zijn, blijkt uit de doorstroming bij de overige zes kwartfinalisten. Bij Manchester United breekt nog het meeste lokale talent door: Marcus Rashford en Jesse Lingard kregen hun kans van Louis van Gaal en werkten zich op tot vaste waarde. Scott McTominay krijgt steeds meer speeltijd en zou het voorbeeld van de twee kunnen volgen. Paul Pogba en Andreas Pereira werden bovendien opgepikt uit de opleidingen van Le Havre en PSV en brachten vervolgens minstens drie jaar in de United-jeugd door.

"He's one of our own", zingen de fans van Tottenham Hotspur rgelmatig over Harry Kane. Zij beseffen ongetwijfeld hoe bijzonder het is dat een speler uit de eigen opleiding uitgroeit tot wereldster. Naast Kane bevat de huidige Spurs-selectie nog twee jeugdexponenten: Harry Winks en Kyle Walker-Peters.

Bij Liverpool en Manchester City zijn de zelfopgeleide spelers echter nóg verder te zoeken. Trent Alexander-Arnold is uitgeroeid tot belangrijke pion van The Reds en Phil Foden rammelt aan de poort van de regerend Premier League-kampioen, die verder alleen de reservekeepers Arijanet Muric en Daniel Grimshaw door zag stromen. De twee goalies hoefden echter nog niet ingezet te worden in de Champions League.

Het erkende handelshuis FC Porto liet dit seizoen twee zelf opgeleide spelers in actie komen in de Champions League: verdediger Diogo Leite en spits André Pereira zullen echter nog geduld moeten hebben, voordat ze zijn uitgegroeid tot vaste basisspelers. Middenvelder Bruno Costa mocht vorig seizoen debuteren tegen Liverpool, maar speelde sindsdien alleen nog in de Portugese beker.

De vaste kern van Juventus is al jarenlang bij elkaar, maar komt niet voort uit de Turijnse opleiding. Giorgio Chiellini werd opgeleid in Livorno, Andrea Barzagli brak door bij AC Firenze Rondinella en Leonardo Bonucci genoot zijn jeugdopleiding bij Internazionale. Supertalent Moise Kean is momenteel de enige jeugdexponent die regelmatig aan spelen toekomt bij De Oude Dame. Leandro Spinazzola speelt al jarenlang in Turijn en mag zich, na zes (!) uitleenbeurten, eindelijk volwaardig selectielid noemen, maar is opgeleid bij Siena.

Bron: Transfermarkt

(Hein Nooijens/VoetbalPrimeur)

Poll

Wie van deze clubs gaat de Champions League winnen?

(2281 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 16:32
Ajax - Man UTD ik zeg 0-3.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
donderdag 14 maart 2019 om 16:38
Ik zeg 3-2
Vind ik leuk
Groen +3825
donderdag 14 maart 2019 om 17:10
Pff ik heb er nog nachtmerries van. Alle ballen hoog over het middenveld heen op Pogba en Fellaini. Niemand groot/sterk genoeg om daar ook maar in de buurt te komen...
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
donderdag 14 maart 2019 om 17:40
Lachwekkend hoe men hier over Ajax denkt. Alles en iedereen pakken ze wel even. Aan arrogantie geen gebrek. Hoeveel jaar zijn ze al het lachertje van de CL? Als ze al meededen.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 17:48
PSV is het lachertje van de cl klopt
Feyenoord niks anders dan een figurant
Vind ik leuk
COYG +8185
donderdag 14 maart 2019 om 18:40
Levert wel veel geld op voor een figurant👌. Dus klagen doen we niet, hooguit wat verklaren.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 18:43
Jazeker veel geld natuurlijk.
Abnormaal veel geld
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:54
Geen normaal denkende fan verwacht dat Ajax wel even gaat winnen van welke CL tegenstander dan ook, niet in de poule en niet in de knock out fase. Het is eerder opportunistisch denken dan realistisch. Natuurlijk hebben ze tot nu toe boven verwachting gepresteerd en zijn de verwachtingen daarom misschien wat overtrokken, maar daarmee is alles wel gezegd. Ajax kan een ronde door met goed voetbal, maar ze kunnen er ook hard af gaan. Hoe dan ook, de kwartfinale is een mooie prestatie en een halve finale zou te gek zijn. In ieder is er nog een club uit NL die de eer hoog weet te houden, dus wees daar blij om ipv de hele tijd te zeiken over dat Ajax fans arrogant zijn.
Vind ik leuk
pietprecies +11835
donderdag 14 maart 2019 om 17:59
Lachwekkend hoe je geobsedeerd bent met Ajax als supporter van een andere club
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:40]
Vind ik leuk
Gilze +1132
donderdag 14 maart 2019 om 18:12
Nog nooit zijn we zo roemloos eruit gevlogen als PSV en Feyenoord
Altijd wel een derde plek of overwintering
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:28
Haha 32 jaar geleden heeft Psv voor het laatst een Europese finale gespeeld. Psv is altijd al het lachertje geweest van Europa. Ajax haalt structureel meer punten dan PSV Europees. Je moet wel je plek kennen als simpel boertje.
Vind ik leuk
Lebowski +537
donderdag 14 maart 2019 om 18:52
Dit zijn de feiten. Jij verdraait ze nog steeds op lachwekkende wijze. You're still in denial dude! Relax.
Vind ik leuk
Adjab +1290
donderdag 14 maart 2019 om 19:08
Klopt maar er is een ploeg die nog slechter is De Lampjes . Heel Europa is lyrisch over Ajax nu, dat heeft men toch weer bereikt. Dus wat lachertje ik dacht echt dat je PSV bedoelde 😂😂
Vind ik leuk
Gilze +1132
donderdag 14 maart 2019 om 18:13
Gelukkig speelt ie daar niet meer
Vind ik leuk
14forever +9063
donderdag 14 maart 2019 om 18:45
En dat was dus ook het enige wat ze deden.
Vind ik leuk
Groen +3825
donderdag 14 maart 2019 om 19:05
Ik weet het :(
Vind ik leuk
RebelVox +10802
donderdag 14 maart 2019 om 17:14
5-1
Vind ik leuk
Rabarber +4417
donderdag 14 maart 2019 om 16:39
Prima hoor, dan wordt Man UTD - Ajax 1-4
Vind ik leuk
Op afstand +1335
donderdag 14 maart 2019 om 18:20
Ach, mocht Ajax in de kwartfinale winnen, dan wordt de tegenstander, ongeacht wie, direkt door de Ajaxhaters weer als een zwakke tegenstander bestempeld.
Voorlopig heeft Ajax het nederlandse voetbal europees weer op de kaart gezet en al zouden ze worden uitgeschakeld in de kwartfinale, dan noch blijven we reete trots op ze !!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:17
Haha 40% ziet Ajax de CL winnen, heerlijk die blinde supporters:)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:41
En wat denk je van supporters van andere clubs die snel Ajax aanklikken zodat het percentage hoog is, zodat ze vervolgens lekker kunnen zeiken over de 'blinde supporters' van Ajax ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:42]
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 17:49
Wij kunnen iniedergeval dromen over de cl😉
Vind ik leuk
pietprecies +11835
donderdag 14 maart 2019 om 18:00
Ik heb ook op Ajax gestemd maar meer voor de lol en om mensen als jij een beetje te sarren want die kans is wel heel klein natuurlijk ;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:24
Ach ik moet er ook om lachen:)
Vind ik leuk
Gilze +1132
donderdag 14 maart 2019 om 18:14
1 ding is zeker
En dat is dat jullie m niet winnen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:42
Een grote kans dat je gelijk hebt. Maar niets is 100% zeker.
Vind ik leuk
Gilze +1132
donderdag 14 maart 2019 om 18:45
Wij hebben nog steeds kans om te winnen
Daarin tegen de azijnpissers niet
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:18
Zoveel hebben jullie ook niet gewonnen de laatste jaren............
Vind ik leuk
Gilze +1132
donderdag 14 maart 2019 om 20:54
En dat zegt een Feyenoord fan
Zelf ooit 18 jaar moeten wachten op een titel en dan een 2e plek vieren als een titel
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:01
We zijn bescheiden, kunnen we van jullie niet zeggen.
Vind ik leuk
Gilze +1132
vrijdag 15 maart 2019 om 06:30
Tis maar wat je bescheiden noemt
Ik noem t bezopen om een 2e plek te vieren
Vind ik leuk
Gerardovic +115
donderdag 14 maart 2019 om 18:50
Schijnen idd veel PSV supporters bij te zitten Estudiantes
Vind ik leuk
Rabarber +4417
donderdag 14 maart 2019 om 18:54
Heerlijk die zure mensen die niet kunnen verkroppen dat Ajax de Europese top weg speelt en maar blijven mekkeren.
Vind ik leuk
Wilex +2733
donderdag 14 maart 2019 om 18:54
60% dus niet. Wat een hoop pessimisten hier op dit forum;)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:20
Gelijk heb je man. Denk dat een ploeg als De Graafschap waarschijnlijk veel meer weerstand zou kunnen bieden aan United.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:29
Denk dat ze City gaan overtroeven 0-8
Vind ik leuk
Lebowski +537
donderdag 14 maart 2019 om 18:55
Ah weer op Ajax topics, ik zei het toch. Van City winnen ze niet hoor. Alleen Porto en Liverpool kansje, Spurs. De rest is te zwaar.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:20
Ik hoop dat jullie degraderen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:22
Internetheld ik hoop dat jullie degraderen!
Vind ik leuk
Adjab +1290
donderdag 14 maart 2019 om 19:04
Helemaal mee eens
Heel de wereld praat weer over Ajax dus succes is er al en volgende ronde eruit en dan de dubbel pakken .
Vind ik leuk
Gerro +9045
donderdag 14 maart 2019 om 20:10
Jij heb niet 1 klap maar wel 10 klappen van de molen gehad.
Vind ik leuk
AFP +2977
donderdag 14 maart 2019 om 22:54
Het is pijnlijk te moeten constateren dat volwassen personen zich verlagen tot wensdenken alleen maar om Ajax te devalueren. Werkelijk alles wordt uit de kast gehaald, eerst was het Bayern, toen Real en nu ineens ManU., notabene omdat de eigen club helemaal geen bal voorstelt. Ajax is gewoon een topclub en hoort bij de laatste 8 topclubs van Europa en de beste van Nederland in alle opzichten.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:32
Gewoon effe lekker Spurs loten en je bent weer een ronde verder. Lekker man
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:36
Formaliteit volgens jou ? Zijn stuk voor stuk zware tegenstanders. Ik hoop op United
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:56
Dient natuurlijk maar één doel en was nooit gepost als PSV niet twee keer duidelijk de mindere was tegen Spurs (en over 2 wedstrijden 1 punt pakte met wat geluk).
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:02
Beter achterwege dan dergelijke posts niet ? Dat je achteraf zoiets zou posten (mits je wint) als sneertje denk ik van, nou ja toe maar wel grappig maar om vooraf dergelijke woorden te gebruiken kan heel hard tegen je gebruikt worden en getuigd van weinig respect naar een eventuele tegenstander.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:03
Ach ja, dergelijke onvolwassenheid wordt hier toch aan de lopende band geëtaleerd? En is ook wel iets wat je verwacht op een voetbalsite, ik zou me er i.i.g. niet druk om kaken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:05]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:06
Ja je ziet hier een stel koekerts voorbij komen helaas. Maar met enkelen hier kun je prima discussiëren, ook van andere clubs. Moet ook kunnen, zonder elkaar aan te vallen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:33
Haha Barca geen koopclub....

Alena is in een kleine 10 jaar de enige die is doorgebroken. Rafinha is niet het benoemen waard.

En tering, wat is die Alexander-Arnold slecht zeg. Die heeft gister alleen maar ballen over de zijlijn geschoten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 16:34]
Vind ik leuk
YC93 +860
donderdag 14 maart 2019 om 16:42
Alexander-Arnold is één van de beste rechtsbacks op de Europese velden, niet oordelen obv één wedstrijd
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:57
Gister niet in ieder geval. Van wat ik gister zag mag hij Mazrouai zijn veters niet eens strikken. Maar inderdaad, heb hem verder niet heel vaak in actie gezien.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:19
Die Mazraoui die aan alle kanten door ene Sam Larsson voorbij werd gelopen..........
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:23
Sam Larsson mag toch ieder jaar wel één goede wedstrijd spelen...
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
donderdag 14 maart 2019 om 17:21
Die AA jongen kan wel aardig tegen een bal trappen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:56
Het is best logisch dat er weinig spelers bij barca zijn doorgebroken de afgelopen 10 jaar. Spelers als messi xavi iniesta alba alves pique etc etc speel je niet uit de basis. Barca is wel een koopclub maar dat is elke hedendaagse topclub. Het is kopen of afhaken jammer genoeg..
Vind ik leuk
Fredje.R +325
donderdag 14 maart 2019 om 16:33
Hahahahaha
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
donderdag 14 maart 2019 om 16:33
Pogba. Goeie eigen jeugdspeler.. Kostte daarna wel 100 miljoen pond, maar dan heb je ook wat...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:34
Er schijnen inderdaad goedkopere eigen-jeugdspelers rond te lopen.
Vind ik leuk
Ik zlatan +432
donderdag 14 maart 2019 om 16:59
Pogba zat eerder al in de jeugd van united maar is toen verkocht aan juve en weer terug gekocht
Vind ik leuk
Roffel1998 +2734
donderdag 14 maart 2019 om 17:06
Daar heeft ie t ook over
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
donderdag 14 maart 2019 om 16:35
Hahaha en al die lui die maar beweren dat Ajax een koopclub is. En wat blijkt het valt allemaal wel mee er zijn er die de titel beduidend winnen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:38
Wat boeit het ons wat een ander zegt ? Op plekken waar het nodig is zullen we moeten kopen, en we verkopen natuurlijk ook een hoop spelers waardoor het geld ondertussen tegen de plinten omhoog klotst.
Vind ik leuk
Degraaf +1631
donderdag 14 maart 2019 om 16:40
Ach die dat roepen hebben er duidelijk geen verstand van of reageren uit jaloersheid. Kan ik alleen maar om lachen en genieten!
Vind ik leuk
Rabarber +4417
donderdag 14 maart 2019 om 17:01
Mensen zonder verstand van voetbal zijn niet voor Ajax.
Vind ik leuk
Groen +3825
donderdag 14 maart 2019 om 17:19
Je kan ook overdrijven, is niet zo bevordelijk voor de sfeer.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 16:37
Dani, Joel, Carel hebben eventjes meegedaan, dan blijven er 4 over.
Snap dat het verhaal van opleiding van Ajax de wereld in moet.
Maar de bepalende spelers zijn aankopen, Tadic, Ziyech, de talenten zijn waterdragers.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
donderdag 14 maart 2019 om 16:39
Mazraoui was beslissend in Munchen en Benfica thuis.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 16:45
Ja, dat is waar, uitzondering bevestigt de regel. Hij doet 't prima, maar de bal werd van richting veranderd.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:04
geen gemaar
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
donderdag 14 maart 2019 om 21:19
en die perfect uitgespeelde goal van Mazraoui tegen Bayern, die nog sterker als Benfica is dan?
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 11:15
Ja, er zal vast wel een keer een goal zijn die iets anders bewijst.
Ik vind Mazra een fijne midvelder, zie hem liever dan Frenkie en het is ook knap hoeveel aanvallende kracht hij heeft naast zijn verdedigend werk, ben benieuwd of hij Ronaldo aankan.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
zaterdag 16 maart 2019 om 11:28
die twijfels of die ronaldo aan kan heb ik nu ook bij veltman haha.. weinig wedstrijd ritme ervaring en dan sta je tegen 1 van de 2 G.O.A.T.S
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 12:59
Niemand kan Ronaldo aan maar je kan de schade wel beperken en dat kan Joel wel. Gaat Ronaldo centraal spelen dan moet Mathijs het doen, dan ben ik benieuwd hoe goed hij is. Mooie uitdaging.
Vind ik leuk
Degraaf +1631
donderdag 14 maart 2019 om 16:44
Dat jij de Ligt, Blind en Mazraoui geen bepalende speler vind, zegt meer over jou en dus niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 16:51
Dat mag maar dan heb je geen discussie.
Dan blijf je denken dat ze heel goed zijn en ben je heel verbaast als je toch geen kampioen wordt. Soms is iets van een andere kant bekijken een verademing.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:46
Haha nee onze belangrijkste spelers zijn De Ligt en Frenkie.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 16:49
Mja, balafpakkers en bal-bezorgers daar win je niks mee.
Gaat om spelers die het verschil maken. Donny zou ik er bij willen rekenen maar Frenkie niet Mathijs soms met een kopbal.
Vind ik leuk
Degraaf +1631
donderdag 14 maart 2019 om 17:10
Jij hebt wel een hele erge beperking, zeker over voetbal. Door mensen zoals jij geniet ik er nog meer van ;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:28
Is gewoon een iets genuanceerdere trol als hij niet ziet dat je vooral alleen door de aanwezigheid van Frenkie in je elftal een wedstrijd kunt domineren.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:02
Haha Frenkie bestuurt ons hele spel. Alles gaat via Frenkie. Zag ook hoe erg we hem gister miste in de opbouw. Hij ziet alles en is ook een onwijs goede balafpakker!

En ja De Ligt die wint letterlijk elk duel. Zo iemand in je team is zo belangrijk. Daar win je de wedstrijden mee. Hij staat verdedigend ook altijd heel goed niemand komt er langs.

Ziyech en Tadic zijn hele goede spelers, maar van dat soort spelers kun je er veel meer van vinden. Van De Ligt en vooral Frenkie zijn die er amper tot zelfs niet.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 18:08
Bal-Afpakkers tegen Artiesten 0-5

Frenkie is post-bezorger, die brengt de bal naar de 1e lijn.
Lopen lopen lopen. Als Vilhena dat doet dan krijgt ie alles over zich heen. Cruyff zei dan, niemand loopt sneller dan de bal. Matthijs en Frenkie zijn hollands bloed, daar zit het in, we zijn zo blij dat er nog wat inheemsen tegen een bal trappen dat we ze ophemelen.
Blijf realistisch.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:28
Kom op man! Kijk hem eens voetballen. Zijn dribbels en passes echt buitenaards! Is op zijn positie misschien wel de beste op aarde!

Hoe durf je hem te vergelijken met die Vilhena. Die is voetballend zoveel minder.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:29]
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 18:34
Ik vergelijk zijn vele lopen met de bal met Vilhena.
De passing van Frenkie is ook matig, in 80 w 3 assists en ik geloof 2 goals.
Het is een leuk ventje, ik wens hem al het goede toe en Barca gaat hem echt wel leren voetballen, dat lopen willen ze daar niet. Of hij komt op de bank.
Zijn mazzel is dat er ook bij Barca veel ruimte ligt om te lopen, maar lopen is totaal niet nodig want de bal is veel sneller dan een loper.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:41
Passing van Frenkie matig?? Vlgm heb jij nog geen wedstrijd gezien van Ajax.. Heeft sws de beste korte pass van de ED en miss wel de beste van de wereld en ook zijn lange pass is wss de beste in de ED.

Loopt veel met de bal, maar dat is gewoon zijn stijl er daardoor vallen er ruimtes. Hij lokt mensen naar zicht toe.
Vind ik leuk
Degraaf +1631
donderdag 14 maart 2019 om 18:48
Ja kan hem maar beter links laten liggen, Cookee wil graag meepraten, daar is niks mis mee, maar heeft totaal geen verstand van het spelletje en gaat dan rare uitspraken doen. Ik negeer hem verder maar ;-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:48]
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 11:01
Hij loopt zover door dat zijn medespeler niks meer kan, hij loopt ruimtes dicht, hij zet nooit iemand vrij voor de goal, zijn passes zijn heel simpel want hij zorgt voor aanvoer naar de eerste lijn en dat kan iedereen want daar zijn ruimtes groot.

ALs je tegen Real zoveel ruimte krijgt, dan heb je wat aan Frenkie maar modern voetballende clubs zullen niet zo dom zijn, denk aan PSV of Duitsland.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:23
Pffff hij heeft echt laten zien dat hij wereldtop is. Frankrijk (2 keer), Bayern (2 keer) , Real (2 keer) liet hij echt zien dat hij het middenveld van de tegenstander domineert en het spel naar zich toe zet. Tegen Duitsland wordt hij dan afgerekend op 1 slordigheidje, maar was ook in die beide wedstrijden gewoon de beste man van het veld. Is zo belangrijk in het hele veldspel. Bij Ajax zowel aanvallen en verdedigend zo belangrijk!
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 12:55
Ik geloof niet dat we hier uitkomen.
Er is een filmpje op Youtube over hem, pas na 15 minuten zie een assist, verder loopt hij naar spelers toe waardoor die geen opties hebben vaak ontstaat er balverlies na een pass van hem omdat de ander er op dat moment niks mee kan. Je kan ook de bal verplaatsen, dat geloop is zinloos. En bij een club die niet diep staat zoals Ajax zal hij dat nooit kunnen belopen net als Klaassen onderuit ging bij Everton.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 13:29
Maar deze argumenten slaan natuurlijk nergens op. Ten eerste op zijn positie hoef je helemaal geen assists te geven. Busquets geeft ook nooit assists. En hij gaat naar Barca en daar staan ze ook zo diep als bij Ajax. En dat lopen is helemaal niet zinloos. Als je kijkt zie je dat hij mensen naar zich toe lokt en dat er vervolgens op andere plekken ruimtes vallen, maar jij wil dat niet zien ofz, dus idd discussie is zinloos.
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 13:51
Daar heb je een punt, dat aanspelen niet zijn taak is.

Hij hoeft alleen maar spelers aan te spelen die iets met een bal kunnen, das niet moeilijk want die komen los om zich aan te bieden.
Als hij door te lopen een overtal creeert dan zou het goed zijn.
Maar zijn lopen vertraagt het spel ook want de bal is veel sneller.
Hij moet leren dat te doen als het zin heeft en anders niet.
Maar elke speler wordt beter als hij weg is bij Ajax, zie Blind en Eriksen, dus dat komt allemaal wel. Omdat we ze zo ophemelen hoeven ze niet beter te worden hier.

Ik zou niet happen en hem lekker laten opstomen, dan heb je tijd om in te zakken dankzij Frenkie, hij is geen gevaar, pas als Ziyech of Tadic een bal krijgen is dat er.

Cruyff zei altijd over Seedorf hij loopt maar de bal is sneller.
En nu zijn we lyrisch over een postbode.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:02
Hoeveel goals maakten Xavi en iniesta bij barcalona, kijk een snaar het aantal aanvallen dat bij Frenkie begint, het aantal voorassisten, dan zul je zien wie nu echt bepalend is
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 11:05
Een voor-assist is heel makkelijk te geven want daar zijn de ruimtes groot. Kijk naar ZIyech die vindt de gaatjes waar het om millimeters gaat.
Xavi en Iniesta, zetten vaak spelers vrij voor de keeper maar doen ook defensief geweldig werk, zij hoeven niet zoveel te lopen als Frenkie want de bal is sneller dan je voeten.

Ik geniet van de stijl van Frenkie, maar bijzonder vind ik hem niet en het ophemelen is overdreven maar dat hoort bij Ajax, dat is vaker gebeurd bij spelers waar je nooit meer iets van hoort, zoals Maduro of Riedewald of Babel.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:04
Laat gaan joh. Zijn nuances verbloemen niet zijn totale gebrek aan voetbalkennis.
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 11:08
Je kunt meehuilen met de wolven
maar ook voortrekker zijn, denk na wie je kiest.

Als ik het fout heb dan kan je mijn argumenten weerleggen daar is deze site voor. Kijk naar de cijfers van Frenkie, 80 weds 3 assisten en 1 goal.
Maar je kan ook meehuilen met mensen die hem goed vinden.

Ik vind hem wel potentie hebben maar pas bij Barca zullen ze hem leren voetballen, dan ga je pas de echte Frenkie zien ... of je hoort nooit meer iets van hem.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:45
Ik zou je willen adviseren om een andere sport te gaan volgen.
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 13:14
Jij loopt langs mensen die op een voetstuk staan en als je langzaam loopt dan hoor je ze er weer aflazeren...
Maar er zijn ook reeel denkende Amsterdammers, die snappen dat het ophemelen genuanceerder ligt.
Vind ik leuk
jochempje +4237
donderdag 14 maart 2019 om 16:57
De Ligt is inderdaad gewoon een simpele waterdrager.

Misschien eens je roze oogkleppen afdoen.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 17:11
Ik word niet plezierd door zulke spelers, ik houd van artiesten.
Tadic laat dat nu weer zien en Ziyech, verder is Ajax effectief en daar win je punten mee. Maar ooit was Ajax meer, kijk de beelden maar.
Vind ik leuk
Groen +3825
donderdag 14 maart 2019 om 17:22
Ik denk dat je "bepalende speler" en artiesten een beetje door elkaar haalt.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 17:26
Artiesten spelen niet meer bij topclubs die clubs willen effectiviteit.
Leuke spelers zitten bij Heracles, ADO, Zwolle, H'veen, Fortuna e.a.
Je kan geweldige waterdragers hebben maar dan eindig je toch steeds 0-0.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:28]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:06
Niet plezierd door Frenkie????? Ik persoonlijk geniet na Messi het meest van Frenkie van alle spelers op aarde! Die gast is zo verschrikkelijk goed aan de bal echt niet normaal! En zijn inzicht is ook fantastisch, kan 5 stappen vooruit denken. Ook is hij verdedigend erg goed en maakt flinke stappen!
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 11:11
Als de tegenstander het toelaat wel dan is het leuk om te zien.
Zijn stijl vind ik ook leuk en het is een prettig mannetje.

Maar dat lopen met de bal daarmee loop je ruimtes dicht, daarom heeft ie ook nooit een assist. Want je weet nooit wanneer die bal komt. Ik zou weigeren om met hem te spelen. Waarom denk je dat Huntelaar en Dolberg zo weinig scoren?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:03
Ik heb nog nooit zo iets doms gehoord...
Vind ik leuk
jochempje +4237
donderdag 14 maart 2019 om 20:54
Misschien eens het woord 'sarcasme' opzoeken in het woordenboek. Ik reageer op iemand die zegt dat De Ligt geen bepalende speler is maar een waterdrager.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:18
Oh haha ik las het verkeerd. Je hebt gelijk!
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 17:07
Mijn Mening is:

Eiting belangrijk in voorronde dus mag genoemd worden.

Dani mee eens.

Joel mee eens (dit jaar voorgaande wel belangrijk geweest)

Blind-De Ligt zijn dragend en bepalend.

Mazraoui belangrijk geweest in de groepsfase dus ook bepalend geweest.

Klopt dat aankopen Tadic en Ziyech bepalend zijn maar worden ze daar niet juist ook voor gekocht zodat de jeugd niet de bepalende en dragende speler hoeft te zijn op hun 20e (uitzondering daar gelaten)
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 17:21
Ik vind dat de bijdrage van die spelers niet zo groot was.
Mazra vind ik wel goed ontwikkelen.

Het is prima beleid dat je spelers haalt die intern niet rondlopen.
Maar zou wel weer eens leuk zijn dat Ajax weer een soort Roy, Withsche, Schip, Vanenburg opleidt, das lang geleden dat er artiesten doorkwamen uit de jeugd.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 17:28
Zij staan wel het vaakst op inderdaad maar Maz, Donny en Blind bv gister, staan toch ook wel op wanneer Tadic en Ziyech het niet direct doen, daar ligt toch ook wel de kracht.

Klopt, maar wacht elke supporter daar niet op dan? Welke club ook je hoopt toch die nieuwe ster op te leiden.

Al denk (hoop) ik dat die zich nu wel aan gaan dienen hoor. Heb namelijk redelijk hoge verwachtingen van een Unuvar, Gravenberch en ook Brobbery dat zij die nieuwe 'gouden' generatie gaan worden maar goed die zijn nog maar 15/16 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:31
Traoré, Kühn, Jensen, Danilo en Lang gaan ook dichtbij het 1e elftal komen verwacht ik.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 17:36
Die gaan het ook wel halen alleen zijn mijn verwachtingen aan nieuwe Sneijder, Witsche, Roy meer op die 3 gericht of dat eerlijk is een 2e natuurlijk.

Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 17:45
Ja, iedereen wil verwonderd door artiesten worden.
Maar lijkt nu wel of trainers ons dat niet gunnen.
Het is allemaal effectief.

Dat is mooi nieuws.
Maar je ziet ook dat trainers vaak dat bijzondere eraf halen, Haps was fenomenaal bij AZ en bij Fey komt hij ook wel op maar meer gedoseerd.
Taglia is ook eentje die het verschil maakt natuurlijk.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 17:50
Ja dat zeker, ze worden voet dood gemaakt met regeltjes lijkt het wel.

Met Haps is natuurlijk pech met blessures denk dat hij nog wel los gaat komen, net dat Larsson ook iets beter begint te spelen.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 17:55
Denk jij dat het niet meer kan? Om virtuozen te laten spelen die ook in teambelang kunnen functioneren?

Die creatieve voetballer bij Zwolle, Namli geloof ik maakte een fout. Toen zei Stam, ja soms maakt hij een fout maar andere keren dan redt hij ons.
Nou snap ik dat dat bij Zwolle makkelijker is dan bij een topclub, maar de manier van denken spreekt mij wel aan.
We gaan 't zien wat Jaap straks bij Fey gaat doen.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 18:11
Ik denk/weet zeker dat het kan.

Kijk naar winnaars CL door de jaren heen, je hebt een aantal jaar de voetballende ploegen die winnen, dan de verdedigende. Guardiola's-Mourinho's zeg maar.

Ja dat sprak mij ook wel aan, alleen dit foutje kost je de titel hoe denkt hij dan, al kan dit foutje degradatie betekenen dus dat zegt ook wel iets.


Ben ik heel benieuwd naar als hij een jaar als bij Reading krijgt (1e) dan kan het heel leuk worden voor Feyenoord.

Alleen vind ik die overgang naar Feyenoord wel erg snel, waarom niet net dat meer loyaliteit richting PEC, eerste club om als Assistent aangeboden daarna eerste hoofdklus in ED aangeboden en dan na 3 maand tot ziens.

Wel leuk weer iemand die de 3 achter zijn naam heeft. Zijn er niet veel van.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 18:23
Juist, die spelers maken net het verschil, de Laudrups, Stoichkofs, Barca heeft dat nog enigszins maar verder lijkt het te verdwijnen.

'kost je de titel'
Ja dat is waar, gevolgen kunnen groot zijn, maar iemand die elke wedstrijd de gaatjes ziet, die kan dat ook in de alles beslissende.
Als de trainer dan zegt, 'kies altijd veilig', dan ontstaat de beslissende kans ook niet.

Utrechtman McMod, die heb ik hoog zitten die zegt in een andere draad, dat Stam meer ervaringsman is dan inventief, dat zou kunnen.

Ja, vind ik ook, PEC geeft de kans en hij is meteen weer weg. Dan is het afbreukrisico ook groot, want als hij faalt bij Fey dan wordt hij de nwe Gullit, die heeft ook geen club meer gehad.

Stam heeft wel een mooie erelijst, op basis van geweldige fysiek. Maar heb je daar iets aan als trainer?
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 18:51
Vergeet Litmanen niet ;) hahah.

Ja dat klopt, maar is ook minder maar goed een Xavi en Iniesta vervang je niet 1 2 3 natuurlijk.

Nee klopt met veilig red je het ook niet nee, maar dan kan de reactie wel zijn van 'had hij maar even voor veilig gekozen zo bedoel ik dat, tegen Ajax calculeer je het verlies in dus maakt het niet 'zoveel' uit maar doet hij dat tegen Excelsior dan kan het wel heel duur worden zo bedoel ik dat meer.

McMod komt vaak wel met zinnige dingen ja, is vind ik moeilijk in te schatten maar zou wel eens zo kunnen zijn ja.

Zeker hoop niet dat hij de nieuwe Gullit wordt. Alleen teveel succes moet hij ook niet krijgen ;)

Jawel want dat zorgt wel dat ze luisten omdat je een ere lijst hebt en een uitstraling wat voor jonge spelers wel een ding is, maar de vraag is hoelang houd dat stand.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 20:01
Alinea 3.
Ik hoor analisten elke keer de fout benoemen bij een goal, maar die focus op fouten slaat door, want een goal kan ook goed uitgespeeld zijn. Als mensen zo bang zijn om fouten te maken omdat ze dat de kop kost, dan gaat 't in je hoofd zitten, elke beslissing moet snel genomen worden dus je moet ook durven zonder angst.

Hehe... ach hoe beter de anderen zijn hoe leuker de wedstrijden zijn.

Ja een erelijst helpt maar 1x iets doms en hij is weg idd.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 20:32
Helemaal mee eens als je wilt kun je altijd wel die fout vinden.

Hij dekt niet door, hij staat verkeerd en ga maar door, als er snel gespeeld wordt dekt iemand altijd wel verkeerd door of staat iemand verkeerd maar daar kijkt men inderdaad niet naar. Het is altijd hij maakt de fout nooit goed gespeeld.

Hij moet dus zorgen voor iemand Naast hem die hem aanvult, maakt hij daar de fout in Dan kan het snel klaar zijn, Ik weet dus niet of Van Gastel en of Landzaat die personen zijn daar volg Ik Feyenoord niet genoeg voor.
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 10:56
Ja, je komt in volle sprint aan, maakt 1 beweging naar rechts, de verdediger draait die kant op en dan zegt de analist; Fout van de verdediger... ja hola... die kan nooit meer reageren toch?

Ja, ook commentatoren die zeggen die bal moet er in ... zelfs v Basten of Nistelrooij maakten niet alles af. Soms is het gaatje zo klein en de keeper staat er ook niet voor joker.

Ik heb ook twijfels over Landzaat en Gastel, ik geloof dat je beter iemand naast je kan hebben waarmee je afspreekt; dat vlak doe ik en dat vlak is voor jou.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
zaterdag 16 maart 2019 om 12:09
Ja volgen sommige commentatoren zijn de keepers er voor joker, hoe kan hij missen hahha.

Lijkt mij ook maar Dan ook vooral een bekende waarmee het eigenlijk vanzelf gaat, nu is het Echt afwachten. Is er een klik vullen ze elkaar aan daarom is het beter denk ik wanneer ze een eigen assistent mogen mee nemen.
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 13:19
Ja precies. Ik had ook verwacht dat Stam iemand mee zou nemen.

Want je wilt niet dat je 10 minuten praat met een speler en dat je assistent iets totaal anders zegt. Het moet wel op 1 lijn staan.

En je zin; "is er een klik" zegt alles waar het fout gaat.
Iemand kan zich aardig voordoen.
Maar als je jaren met iemand werkt dan weet je exact wat je krijgt.
Rutten neemt ook nooit iemand mee en vertrouwt dan zijn assistent niet. Daarom neemt ten Hag zijn eigen mannetje mee.
Ik denk ook dat Keizer daar kapot aan ging, geen ruggesteun.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
zaterdag 16 maart 2019 om 17:55
Niet alleen 1 lijn maar ook gewoon tegen iemand dat je kunt war eikel is die ook, wetende dat het tussen jullie blijft is ook belangrijk lijkt mij.

Ja zou kunnen Al heb Ik Keizer nooit een trainer gevonden voor de top. Hij lijkt me te veel op gevoel te vertrouwen een speler met een goed gevoel is het recept. Denk en Ben bang dat niet werkt. Ook mist hij die uitstraling. Zeg niet dat bv Ten Hag dat heeft maar die heeft meer voetbal inhoud.
Vind ik leuk
Cookee +12784
maandag 18 maart 2019 om 15:19
Ja een klankbord hebben en eentje kunnen vertrouwen.

Hag is meer eentje die modern is, die nieuwe techniek omarmt.
Keizer meegemaakt bij Cambuur als TD toen was hij erg goed.
Maar als trainer had hij de oplossing ook niet.
Toch had hij wel wat meer krediet mogen hebben bij Ajax.
Ten Hag heeft betere spelers dan Keizer en helemaal beter dan F. de B.
Ten Hag doet 't ook niet slecht vooral internationaal niet.
Hij steunt de spelers steeds, maar dat houdt ook een keer op als spelers hem laten zakken zoals gister.
Hij heeft ook geen spelers op de bank die een omwenteling teweeg brengen. Gisteren was heel raar, de timing van een off-day kwam heel ongelegen.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 18 maart 2019 om 16:26
Keizer had meer tijd mogen krijgen vind ik ook, al was zijn ontslag op basis van de cijfers gewoon terecht natuurlijk.

spelers materiaal is ook anders, maar daar is ook naar toe gewerkt met met De Boer, Ten Hag had vorig jaar natuurlijk het zelfde materiaal en is het altijd wachten wat je het jaar erop nog over hebt en krijgt, nu is het voor Ten Hag goed uitgepakt.
Vind ik leuk
Cookee +12784
maandag 18 maart 2019 om 17:11
Ja mee eens. Een 1 op 1 vervanging van ZIyech lijkt me lastig.
Odegaard is compleet andere speler.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 18 maart 2019 om 17:20
Kun je ook niet vervangen 1 op 1.

Ziyech speelt als een Rechtsbuiten, Odegaard is een echt CAM.

Bij Ajax kun je ook gewoon Tadic achter de spits zetten en met Neres en Bande(ander jeugd speler wie er beter is) en Dolberg kun je en moet totaal anders spelen dan wanneer je een Ziyech hebt, daar kun je wel kijken naar soort van spelers of wat maar dat past.

Zo zul je dat bij PSV met De Jong ook hebben, een Lammers is een totaal andere spits net als Romero dat is of Bergwijn weg en Malen vult het toch heel anders in dus moet je kijken naar wat mogelijk is en niet naar wat lijkt erop.

Vind ik leuk
Cookee +12784
maandag 18 maart 2019 om 17:25
Er zijn nu veel andere spitsen dan vroeger, Malen is totaal anders dan Luuk of Lammers en Locadia was dat ook. Ooit selecteerde men op types nu is men al blij als iemand er een bal inschiet. Maar gevolg is dan wel dat het totaal niet zo bijelkaar past.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 18 maart 2019 om 17:31
Juist, men kijkt ook niet naar wat past maar wat speelt leuk in de spits lijkt het.

Maar ook supporters die vaak dan een speler de schuld geven is ook zo jammer vind ik altijd.

Ja 3 ego's en naar binnen de 16 intrekende spelers werk niet voor een spits, dat krijg je met Malen, Lozano Romero net als Ajax dat nu heeft met Ziyech, Tadic en Dolberg als het loopt is het geweldig maar loopt het niet is het allemaal het verschil willen maken en niet de ander het gunnen.

Waar is die tijd gebleven zoals Van Gaal, Ik speel dit systeem, zulke spelers heb ik nodig, 1 pitbull, 1 verdelen en een loper voor de basis en een 2e op de bank om te kunnen switchen indien nodig ( bij voorsprong belangrijke wedstrijd 2e pittbull, achterstand verdeler of loper erbij) maar zorgen dat het samen past ipv leuke speler en we zien wel.
Vind ik leuk
Cookee +12784
maandag 18 maart 2019 om 17:48
"supporters die vaak dan een speler de schuld geven"

Ja, men roept dan Huntelaar scoort niet, maar als andere spelers hem dwingen anders te spelen dan komt Huntelaar niet in zijn kracht. Hij moet nu vaker uitzakken om Donny ruimte te geven.

Als Youness of Kluivert naar binnen trekken dan loop je ruimtes dicht, daarom was ik blij voor Klaas-Jan toen Tadic kwam, maar vreemd genoeg zoeken Ziyech en Tadic Huntelaar niet ook met Dolberg hebben ze geen klik lijkt het.
Is dan de ene slecht of de andere... voor Overmars is dat ook een onmogelijk op te lossen probleem, vroeger was de taakverdeling van een vleugel duidelijker... vh Schip maakte een actie en leverde een voorzet, R.de Boer kwam al meer naar binnen.

Zoek je nu een ander type spits... gaat Ziyech weg dan past Odegaard misschien beter met Dolberg... is toch bijna onmogelijk te voorzien?

Ja, precies v Gaal had een nr4, daar hoorde dan die talenten bij.
Een 10 was een speler waarvan ook duidelijk was wat hij kon of niet kon.
Mogelijk zien wij dat verkeerd en is voetbal zo complex geworden dat ik het niet snap... dat kan. Maar soms kan het ook heel simpel zijn, maak een actie geef de bal voor... spring hoger en kop hem erin.
Neres kan toch ook vaker switchen? Dan ben je niet zo gebonden aan die vaste waarden.
Mij maakt niet uit wie waar staat, als elke plek maar ingevuld is. Dan dwing je de tegenstander tot aanpassen of tot zonedekking.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 18 maart 2019 om 17:59
Juist kijken niet verder zoals Dolberg tegen de Graafschap, 8 doelpunten geen van hem, kijk je verder zie dat hij door loopacties, 3 goals mogelijk gemaakt had.

Het was zo dat die van buiten naar binnen trekken, Ziyech maar ook Tadic beginnen vaak al iets aan de binnenkant zodat die ruimte voor de backs komen, daardoor is er minder ruimte voor Dolberg.

Komt dan ook nog bij dat je met Van de Beek ook iemand hebt die vaak de 16 in wil duiken.

Ja nummer 6 doet dit nummer 8 dat zo simpel was het(al denk ik is het nog).

Neres kan zeker switchen en dat is goed, mits de andere spelers daarin goed meekunnen. Tadic in de spits kan dat perfect, Dolberg of Huntelaar niet, dat zijn aanspeelpunten gebruik ze dan ook zo, die moeten linksbuiten of op '10' komen te staan die moeten gewoon rond en in 16 zijn combinatie of voorzet meer niet.
Vind ik leuk
Cookee +12784
maandag 18 maart 2019 om 18:19
Ja, klopt die loopacties ... de medespelers en trainers zien dat wel.
Maar je schrijft er geen geschiedenis mee.

Klopt, ook Taglia komt daar opdagen dan is het vol.

Ik hoop ook dat het nog zo simpel is. Gaat er gewoon om dat je voor de man komt als spits maar dan moet er wel voeling zijn, je moet het moment weten.
Huntelaar is nu een aanspeelpunt hij was meer afmaker en Dolberg ook. Lijkt nu erop dat ze niet passen bij zoals Ajax nu speelt.

Punt is ook dat Huntelaar en Dolberg geen status van scorende spits hebben, hebben ze dat wel dan zoekt Ziyech hun ook en dan blijft Donny weg en loopt Taglia daar niet.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 18 maart 2019 om 18:52
De geschiedenis boeken zullen ze wel halen alleen niet zoals ze willen ;)

Dat gebeurd ja het raakt te vol en moet het met de korte passes en dan komen Huntelaar en Dolberg niet tot hun recht, klopt resultaat Dolberg onder Bosz zegt dat ook ten aanzien van Dolberg.

Niet meer dus is het vertrouwen weg en willen/moeten andere spelers instappen zoals een V/d Beek maar ook Tadic doen.

Daarom zou een kleine leegloop niet direct een ramp hoeven te zijn, alleen zal je kwa spel weer opnieuw beginnen (moeten) omdat er andere dingen gevraagd gaan worden.

Ziyech, De Jong en De Ligt als het daarbij blijft kan dat nog opgevangen worden, gaan Onana, Tagliafico en V/d Beek ook ben je echt weer op een 0 punt beland in spel opvatting en ook in kwaliteit want dan is het wat komt er terug.

Ik heb een stille hoop dat Barca voor De Ligt en Onana komt en dat een Cillessen en Suarez de andere weg bewandelen, al denk ik dat vooral Cillessen daar nog niet op zit te wachten.

Vind ik leuk
Cookee +12784
maandag 18 maart 2019 om 19:05
Ajax hoeft geen oude spelers die afbouwen. Ziyech lijkt me heel lastig op te vangen de anderen moet lukken.

Mooie uitdaging voor Overmars hij heeft tijd genoeg gehad, de geruchten gaan al lang.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
dinsdag 19 maart 2019 om 10:12
Deels mee eens, al zouden die 2 nu nog wel dat extra kunnen brengen, vooral Cillessen kan nog als hij wil 6 jaar mee is nu 29 of 30, Suarez 2 jaar en dan is zijn opvolger (hopelijk jeugd) klaar om het over te nemen.

Ja daar ligt zeker een uitdaging, hopelijk kan hij net zo goed inkopen als dit jaar en over een paar jaar komt jeugd het weer opvullen.
Vind ik leuk
Cookee +12784
dinsdag 19 maart 2019 om 21:27
Dan komt Suarez in een soort v Persie rol, zou jij dat zien zitten?
De ene week wel en dan weer niet? Het is ook een dure jongen.
Kan je niet beter inversteren in iets jongs?
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 20 maart 2019 om 10:16
Als spits of rechtsbuiten, zou dat wel kunnen al denk ik dat Suarez het eerste jaar zeker wel alles kan spelen dat doet hij nu ook bij een Barca.

Kijk je ook naar de jeugd met name in de spits (Brobbey/Danilo) en rechts buiten (Nunnely/Cerny al komt hij denk ik te kort/ Thetani) dan is een overbrugging met 2/3 jaar een ervaren speler niet zo verkeerd.

Tuurlijk zie ik graag goede en jonge spelers komen, maar juist ervaring voor overbrugging zou in dit geval beter zijn in mijn ogen.

Daarnaast als rechtsbuiten is hij dan wel weer een goede en directe vervanger voor Ziyech en iemand die met Neres en spits kan blijven rouleren.

Dus stel, voorin heb je dan LB- Neres CF- Dolberg - RB Suarez en als CAM- Tadic dan heb je dus echt ervaring en jong talent erachter die over een jaar of 2 (hopelijk) op niveau kunnen overnemen.
Vind ik leuk
Cookee +12784
vrijdag 22 maart 2019 om 15:11
Leuk om die namen te lezen, ik heb geen zicht op wat er aan zit te komen bij AJax wie weet gaan ze het halen das leuk.

Ja misschien is het goed, maar zo'n spits is voor die jonkies dan meteen een 'touch act to follow'. Om daar mee de strijd aan te gaan.
Bij Feyenoord doolt ook meteen iedereen als Robin even niet mee doet. Want alles is dan afgestemd op die ene ster.

Tadic op links vind ik wel goed en met mazzel dat Ziyech bleef heb je dan aan beide buitenkanten aanvoer.
Tadic laat nog wel eens een mannetje lopen, dan moet je alles daarachter dichtmaken met controleurs... weet niet of Ajax zo wil spelen voor 1 speler.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:12]
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 25 maart 2019 om 10:56
Sorry, late reactie was weekend weg ;)


Ik volg het een beetje bij Ajax, dat is een touch act to follow alleen als het goed leren die jongere spelers ook weer van de oudere, denk dat een Vente veel meer aan Van Persie dan een Jorgenson heeft om van te leren.

Tadic doet dat inderdaad alleen als je dan zou spelen met de Box to Box( V/d Beek, De Wit) kan die dat opvangen, en 1 verdedigende en voetballende controleur (imo Blind) zal dat wel goed komen omdat er ook nog een verdediger door zal schuiven.

Toch is het natuurlijk moeilijk om die posities zo in te vullen van afstand, denk dat veel afhangt van wie blijft maar ook welke spelers 'klikken' waardoor het makkelijker ingevuld wordt.

De Wit kan een betere speler zijn dan een Eiting maar die heeft weer een betere wisselwerking met Tadic dat is dat weer een keuze die gemaakt moet worden, zo heb je dat bij Feyenoord ook en bij PSV.
Vind ik leuk
Cookee +12784
maandag 25 maart 2019 om 16:40
Geeft niks joh, ik zou hier deze week ook niet zijn ... spraken zaterdag met wat mensen af hier een week niet te komen ivm dat VP niks doet aan Trollen, ik zie dat ze mijn reacties verwijderd hebben in die thread van Rijkaard.

Ik schreef trouwens "Touch" ik bedoelde Tough. Foutje.

Ja hij kan wel leren van Robin maar als hij dan moet spelen dan kan hij nooit tippen aan Robin toch? Dat bedoel ik met als die toppers niet meedoen dan zakt het zo in.

Ja, is geen makkelijke opdracht want als de nwe Ziyech er niet is dan heb je op rechts niks. En die Ta-Zi hebben wel een klik metelkaar... misschien wel iets té.

Ja, vroeger nam men bij Oranje wel eens de hele rechterflank van Ajax dat helpt wel dan.

Daarom was dat idee van Louis niet zo gek, van dat bij elk nummer een bepaald type speler hoort, want dan kan je zo de vervanger van Ziyech doorschuiven. Nadeel ervan is dat je ook voorspelbaar wordt.

Hoop niet dat Ajax weer helemaal leeggekocht wordt, want dan is succes iets wat je liever niet hebt misschien.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:42]
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 25 maart 2019 om 16:49
Tough of tough its in the name, nam het nog over zonder denken ook ;)

Begeleiding op de training zal met en Van Persie toch ook wel beter zijn, al mag hij zeker meer minuten maken.

Nee die vind je ook niet snel maar daarom is een nieuwe gearriveerde naam die iets extra's kan brengen juist goed, jeugd kan het te veel druk geven.

Dat kan helpen alleen kan dat ook weer zorgen voor problemen gezien er kliekjes kunnen onstaan, daarom is Bondcoach niet zo makkelijk als het lijkt.

Van Gaal was ook 'simpel' daarin maar is het ook zo zijn je spelers goed genoeg hoe voorspelbaar het ook is (kijk Robben) kom je er nog doorheen.

Ik ook niet, Overmars zegt mooi van niet meer dan 5 maar dat is al te veel imo.

Zou zeggen 3 echt niet te houden spelers laat je gaan de rest maak je de afspraak volgend jaar.

Dit jaar, De Ligt, De Jong en Ziyech
Volgend jaar Tagliafico, Onana, Van de Beek (Dolberg afhankelijk hoe hij speelt en hoe snel Bobbery stappen maakt)

Zo kun je altijd een deel houden en verder bouwen ipv direct 5/6 spelers weg, maar dat zal wel een Utopie zijn denk ik.
Vind ik leuk
la galaxy +1131
donderdag 14 maart 2019 om 16:37
Psv die pereira laat lopen......
Vind ik leuk
Ero +572
donderdag 14 maart 2019 om 16:37
Dit bericht heeft ook wel weer een erg hoog 'kijk Ajax en ons beste vriendje Barcelona eens goed zijn met jeugd'.

De sterkhouders bij Ajax zijn: Tadic, Ziyech, De Jong, De Ligt en Onana (dat zal iedereen toch me mee eens zijn en ik probeer daar zeker niet de rest mee te devalueren).
Van dat rijtje is alleen De Ligt eigen jeugd. Daarnaast vindt ik Eiting en De Wit hier niet in thuis horen, ook al hebben ze een paar minuten gemaakt. Sterker nog, persoonlijk vindt ik Eiting niet goed genoeg voor het huidige Ajax.

Kortom, zonder afbreuk te doen aan de prestaties van Ajax vind ik het vooral een zinloos artikel.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 16:40
Grote verschil is dat de Barca garde al jaren geleden doorgebroken is en er al heel lang geen nieuw talent meer doorbreekt. Barca is een ordinaire koopclub geworden, ze zijn een slechte kopie van Real geworden met dure aankopen als Dembele, Coutinho en dan ook nog gare aankopen als Vidal en Boateng die al helemaal een schande voor de jeugdopleiding zijn.
Vind ik leuk
popiejopie +2980
donderdag 14 maart 2019 om 16:54
Wat maakt het nu uit waar spelers zijn opgeleid.

Als topclub wil je de beste spelers en die kun je niet allemaal opleiden.

Cruyff was ook gekocht en zelfs Messi is ooit gescout, als jeugd weliswaar maar dat maakt het eigenlijk alleen maar triester. Jongetjes op hun 12e of 13e al weghalen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 17:43
Maakt alles uit, want jongens die bij je club opgeleid zijn kennen elkaar al beter dan spelers die bij elkaar gekocht zijn.

Tevens krijgen zulke spelers meer steun van het eigen publiek omdat het 'eigen jongens' zijn.

Verder hoeven ze zich niet aan te passen aan de cultuur (land en club) en de speelwijze, dus ze kunnen zo ingepast worden.

Messi is opgeleid door Barcelona, was volgens mij 13 toen hij naar Spanje verhuisde, dus dan ben je gewoon eigen jeugd.

Niet alles valt of staat bij eigen jeugd, maar voor een club als Barcelona is het gewoon heel belangrijk, omdat de speelstijl toch specifieke dingen vraagt van spelers en als je die van jongs af aan al mee krijgt is het gewoon stukken makkelijker die in te passen.

Het maakt tevens financieel heel veel uit, op Coutinho en Dembele gaan ze hoogstwaarschijnlijk flink verlies lijden terwijl eigen jeugd een verdienmodel is, zie Frenkie nu al bij Ajax wat dat oplevert en straks ook nog de Ligt en anderen.

Nee, maakt absoluut wel uit of je eigen jeugd hebt of niet, Barcelona had haar succesvolste periode toen Laporta de Cruijff visie implementeerde na de Blauwe Olifant revolutie, zijn opvolger Rossel en de huidige voorzitter zijn gewoon mannetjes met kleine piemeltjes die dachten het allemaal wel beter te kunnen, ondanks dat Barcelona ruim 5 jaar de voetbalwereld domineerde en zie nu, concurrent Real won 4x de CL in de laatste 5 jaar, gek genoeg ook door steeds minder te kopen...
Vind ik leuk
popiejopie +2980
vrijdag 15 maart 2019 om 15:11
Zijn niet bepaald sterke punten als je het mij vraagt.

Cruyff was ook gewoon een aankoop van Barca en Messi (voor mij de beste aller tijden) zou tegenwoordig niet eens meer op zijn 13e naar Spanje mogen vertrekken onder dezelfde voorwaarden als toen. En je eigen jongens stukje ben ik het ook niet mee eens. Ik vind De Ligt en Blind eigen jongens, die komen namelijk uit de regio waar ik en mijn club ook vandaan komt. Frenkies, Vertonghens en Ericksens zijn allemaal leuk en aardig en komen uit de opleiding maar zijn geen Amsterdammers en dus geen eigen jongens. Net als de 2 laatste absolute toppers Suarez en Ibrahimovic. En geloof me wat ben ik blij dat ik die in het Ajaxshirt heb zien spelen.

Vooral jouw laatste zin over Real spreek je meer tegen dan voor. We hebben het namelijk helemaal niet gehad over hoelang een team bij elkaar speelt dat is inderdaad een groot voordeel maar verder zijn het 100% aankopen die het daar doen.

Jeugdspelers vind ik allemaal leuk en aardig maar als topclub moet je gewoon kopen tenzij je Messi, Iniesta, Xavi en Puyol etc. rond hebt lopen, maar dat komt slechts 1x in de 1000 jaar voor heb ik zo een gevoel.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
vrijdag 15 maart 2019 om 15:25
Je verhaal zit vol onzin, eigen jeugd zijn alleen Amsterdammers? Kom op man, moet ik hier serieus op in gaan?
Vind ik leuk
popiejopie +2980
vrijdag 15 maart 2019 om 17:35
We hebben het toch over "eigen jongens"? Dat zijn jouw eigen woorden.

Jongens als Vertonghen kun je inderdaad zien als "eigen jeugd" maar dat zijn geen eigen jongens. Dat zijn gewoon spelers die al vroeg bij Ajax zaten en niks meer of minder zijn dan Suarez, Ibrahimovic of zelfs Ziyech.

Goede spelers zijn altijd welkom maar eigen jongens ben of wordt je niet zomaar. Iemand die overigens voor mij als aankoop een "echte Ajacied" is geworden is Schöne. En dat heeft niks met zijn voetbalkwaliteiten te maken.
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 16:40
Ik hoorde een paar provincialen vanochtend nog anders beweren.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:41
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:07]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4504
donderdag 14 maart 2019 om 16:42
Huilende Feyenoorders en PSV'ers in 1, 2, 3....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:43
😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:51
Die Anna legt de nadruk erop dat ze Amsterdam komt maar stiekem komt ze uit de Achterhoek jongens !!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:52
Geboren onder eindhoven zeelander
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4504
donderdag 14 maart 2019 om 17:24
100% boerin die het wel spannend vindt om Amsterdam in de naam te gebruiken. Weet waarschijnlijk Amsterdam niet eens te vinden.
Vind ik leuk
0260165 +721
donderdag 14 maart 2019 om 16:46
Dacht dat ze het bij doorstroming over Alderweireld, Vertonghen, Eriksen etc. hadden.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:47
Ajax wereldclub
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 16:47
Stelling Hoop Ajax maar verwacht City.

tekst:

Leuke feitjes valt toch tegen bij Juve had er meer verwacht.

Vind ik leuk
popiejopie +2980
donderdag 14 maart 2019 om 16:50
Dit is nu echt een lijstje wat helemaal niks toevoegt.

WTF boeit het nu waar spelers zijn opgeleid?
Vind ik leuk
Reddevil +385
donderdag 14 maart 2019 om 16:51
Van Gaal effect laat me niet lachen
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5632
donderdag 14 maart 2019 om 16:56
Het is ook wel makkelijker om door te breken in ajax dan in de kern van Man City.
Vind ik leuk
silverik +80
donderdag 14 maart 2019 om 16:59
Leuk zo'n poll "wie gaat de champions league winnen" en dan de meeste stemmen op Ajax.
Dan heb je ook het IQ van een visstick.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:14
Totdat men 10.000 euro in het vooruitzicht wordt gesteld als ze de winnaar van de CL voorspellen, dan zul je zien dat er ineens volstrekt anders gestemd wordt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:28
Heb universitaire opleiding, maar doe er nu niets meer mee. Hoop alleen dat Ajax de CL wint. Wat niet heel erg reëel is. Maar dat we van Real zouden winnen had ik ook niet verwacht .
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:38
Dat zei je ook toen fans zeiden dat Real te doen zou zijn. Pannenkoek.
Vind ik leuk
AFP +2977
donderdag 14 maart 2019 om 17:02
Dus toch ! Geen twijfel meer mogelijk als je de lijst ziet dan is Ajax toch weer bovenaan wat de jeugd betreft.
Vind ik leuk
Lebowski +537
donderdag 14 maart 2019 om 17:03
Wel grappig dat veel trolletjes hier over koopclub praten, terwijl ze dit best wel horen te weten..... Kom er maar in, praat maar mee.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:05
Mooie woorden, maar zonder schaal is het gewoon een dramatisch seizoen. De enige die dat anders ziet is Overmars, maar daar hebben de fans weinig aan!
Vind ik leuk
AFP +2977
donderdag 14 maart 2019 om 22:49
Met een schaal maar zonder verdere succes en overal uitgeschakeld worden en thuis blijven met jaloezie en afgunst naar het acteren van het grote broer Ajax op het Europese top voetbaltoneel moeten kijken dat doet pijn. En van de spelers wordt er misschien 1 begeerd ah ah ah. En dat noemt zich Prachtig Schitterend Voetbal !!!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:57
Bij jullie zit nu alles mee, maar eens komt er wel weer moment dat de rollen zijn omgedraaid. Geniet nu maar nog eventjes, voordat je weet zijn jullie weer in mineur!
Vind ik leuk
AFP +2977
donderdag 14 maart 2019 om 23:00
Je draait de boel om, jullie hebben de schaal al 3 jaar in bezit maar wat leverden die 3 jaren op. Man word toch volwassen. Jullie zijn op 31.3 van harte welkom in de Arena. Jullie hadden toch weinig te doen en konden Ajax fijn analyseren in de besloten trainingen maar of het helpt ? Wij mogen in mineur komen maar wij hebben wel wereldfaam en jullie PSV ? Wie schenkt daar nog aandacht aan ? Alleen de terreinknecht van de Herdgang. Nog maar 2 puntjes. Welterusten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:02]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:12
Jullie zijn dit seizoen de beste in de CL, geniet daar nu maar van. Als wij dit seizoen de schaal hebben, zal het mijn een worst wezen wat jullie denken. Groetjes.
Vind ik leuk
AFP +2977
donderdag 14 maart 2019 om 23:19
Ja vriend maar jullie hebben de schaal nog niet en echt waar ik gun jullie uit het diepste van mijn hart de schaal, dan zijn jullie daar blij mee, alleen die schaal die bracht en brengt jullie niks op. Alleen maar anonimiteit en verder is het stil aan de overkant. Aan een schaal alleen en daarna het lachertje van Europa te worden is wel treurig. Moest je het commentaar van die Belgische sportcommentatoren en media horen en lezen om maar te zwijgen van de Duitsers.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:09
Komt er ook een topic van de topclubs die het langste niet bovenaan hebben gestaan of is dat niet grappig?
Vind ik leuk
Lebowski +537
donderdag 14 maart 2019 om 17:14
Er is wel een topic over NL clubs met de minste - Groepsfase-CL- punten en een topic over de langste reeksen zonder overwinning thuis/ uit. Staat drie keer dezelfde club bovenaan. Jij raden welke?
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
donderdag 14 maart 2019 om 17:13
Ohoh, het is in de bol geslagen bij Ajacieden. Er wordt echt gedacht dat Ajax de CL zal winnen. Ik hoop dat ook. Echter hoop is uitgestelde teleurstelling.
Vind ik leuk
Merdocs +33
donderdag 14 maart 2019 om 17:17
Ajax geen koopclub. Laat ons toch niet zo lachen.
Even de afgelopen twee jaar.
Daley Blind
Dusan Tadic
Lisandro Magallán
Hassane Bandé
Zakaria Labyad
Bruno Varela
Mateo Cassierra
Maximilian Wöber
Rasmus Kristensen
Nicolás Tagliafico
Luis Manuel Orejuela
Dennis Johnsen
Siem de Jong
Perr Schuurs
Benjamin van Leer
Konstantinos Lamprou
Klaas-Jan Huntelaar
David Neres
Hakim Ziyech
Mateo Cassierra
Davinson Sánchez
Bertrand Traoré
Heiko Westermann
Tim Krul
Vind ik leuk
WilcoS64 +4022
donderdag 14 maart 2019 om 17:32
Dit is over 3 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:25
Dus wie nu nog zegt dat Ajax een koopclub is. En ja, 100% eigen jeugd bestaat eigenlijk niet want ook de jongetjes in de E en D zijn vaak ergens anders al gescout. En dat doet elke BVO.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:30
Die moeten dus in de finale staan 😁
Vind ik leuk
WilcoS64 +4022
donderdag 14 maart 2019 om 17:30
39% zegt dat Ajax de CL wint!!!! Beetje voorbarig.
Vind ik leuk
AVDV +1446
donderdag 14 maart 2019 om 17:34
Die poll uitslag, lachwekkend.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:34]
Vind ik leuk
Hazelnoot +94
donderdag 14 maart 2019 om 17:35
Staan ze eens 1e, ook al is het gedeeld😉
Vind ik leuk
Iefmeister +7999
donderdag 14 maart 2019 om 17:42
Ik tel 4 zelfopgeleide spelers bij Ajax. De rest is polonaise. En 4 is bewonderenswaardig.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:50
Toch best sneu om te zien dat er op dit topic leden zijn die er totaal geen moeite mee hebben de persoonlijke aanval te openen omdat iemand een andere mening heeft.

Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:54
Wij staan bo ven aan. Wij staan boven aan!
Padoem pats 😂😂
Minstens 3 jaar haha lachwekkend, zelf opgeleid is vanaf de f-jes als je het mij vraagt, blijven er dan ook nog 7 over? Ik heb zelf geen idee hoelang deze huidige A selectie spelers al in de jeugd spelen bij Ajax. Verder leuk feitje natuurlijk 😁
Vind ik leuk
WilcoS64 +4022
donderdag 14 maart 2019 om 20:10
Zelf opgeleid is vanaf de verwekking, daardoor is niemand meer zelf opgeleid en zijn we van dat eeuwige gezeik over Ajax af.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:49
Verwekking is geboorte? Baby's kunnen niet lopen en daardoor niet voetballen.
Eeuwige gezeik van haters bedoel je zeker?
Vind ik leuk
WilcoS64 +4022
donderdag 14 maart 2019 om 22:55
Ja, ziek van al die haters!!
Vind ik leuk
RJC1960 +227
donderdag 14 maart 2019 om 17:58
Wie zijn de Wit en Elting? Wel grappig om te zien dat de ajaxfans denken dat Ajax de CL gaat winnen. Ik gun het ze wel maar ik verwacht het zeker niet. Mijn grootste gok is Barcelona.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:07
Dat zijn twee ballenjongens die enkele minuten mee hebben gedaan omdat hun brede selectie minder breed was dan ze dachten!
Vind ik leuk
WilcoS64 +4022
donderdag 14 maart 2019 om 20:11
De ballenjongens bij PSV komen niet verder dan de vallen opzettelijk lang vasthiuden bij de zoveelste narrow escape van die kut club.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:38
Had tegen Real Madrid maar op gelet, de Wit kwam rond de 70e/75e minuut in het veld dacht ik. Carel Eiting gaan we volgend seizoen denk wel meer zien.
Vind ik leuk
RJC1960 +227
vrijdag 15 maart 2019 om 16:34
Sorry hij was niet eens opgevallen de Wit. Eiting riepen ze vorig ook al en is er nog steeds niet. Als dit ook maar weer niet een gevalletje wordt dat via de zijdeur opeens vertrekt zoals het regelmatig ook gebeurt met talent die voor een appel en een ei naar Ajax komen en waar gelijktijdig een speler van vele miljoenen daarnaast wordt binnen gehaald.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:42
Misschien kan Eiting het niet aan. Dan is dat helaas zo.
Niet alle gehaalde spelers kunnen het niveau aan wat bij Ajax verwacht word, helaas, gebeurt overal. Ajax kan tenminste geld uitgeven. Zoals menigeen riep; kapitaal moet op het veld staan, niet op de bank.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:09
Mooi om te lezen dat de vermeende koopclub Ajax toch een grote opleidingsclub is. Waar Japie trekhaakie nu met z'n geouwehoer
Vind ik leuk
WilcoS64 +4022
donderdag 14 maart 2019 om 20:12
Die hangt aan z'n haakie.
Vind ik leuk
Gilze +1132
donderdag 14 maart 2019 om 18:37
De UEFA zou moeten verplichten dat er minstens 3 jeugdspelers in staan
Vind ik leuk
Gerardovic +115
donderdag 14 maart 2019 om 18:47
Hahaha, koopclub Eindhoven kom er maar in😅
Vind ik leuk
derksen +9164
donderdag 14 maart 2019 om 19:08
Pogba? Kwelman?
Die zijn toch al 30?
Vind ik leuk
MirakelMan +177
donderdag 14 maart 2019 om 19:09
Niet verbazingwekkend, dat zijn ze al jaren.

Dat is in mijn ogen wel het grote onderscheid tussen een koopclub en een traditionele club.

Barcelona en Ajax zijn trouwens ook de mooiste clubs.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2785
donderdag 14 maart 2019 om 19:30
Nu zou Ajax alleen nog een keer the Youth League moeten winnen om hun geweldige jeugdopleiding wat kracht bij te zetten..
Vind ik leuk
Gerro +9045
donderdag 14 maart 2019 om 20:12
Nou als Gravenbergh nog ff zijn debuut maakt dan hebben we de meest opgeleide spelers van Europa in de CL en dan al die droeftoeters maar zeuren over dat we een koopclub zijn.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1496
donderdag 14 maart 2019 om 22:05
Dit is ook de laaste keer dat barca in dit rijtje hoog staat. Alle genoemende spelers zijn inmiddels wel rond de dertig of ouder de jeugd die ze noemen zal via de achterdeur vertrekken als ze weer een zak met geld neerleggen voor iemand anders zijn exponent (de ligt... ) jammer maar zie barca als opleidingsclub een soort van stilvallen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:36
Waarom wekt mij dit geen enkele verbazing?🐸
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:36]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws