De Ligt en Van Dijk kunnen gouden duo vormen; 'Hij is momenteel de grote meneer'

De Ligt en Van Dijk kunnen gouden duo vormen; 'Hij is momenteel de grote meneer'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 16:51do 14-03-2019 om 16:51

Het koppel Virgil van Dijk - Matthijs de Ligt kan in de toekomst uitgroeien tot 'een gouden koppel'. Dat stelt voormalig Oranje-international Adri van Tiggelen. De Ligt kan wel naar het niveau van Van Dijk toegroeien als hij in een topcompetitie gaat spelen.

"Momenteel is Van Dijk wel de grote meneer van dit koppel", stelt Van Tigggelen tegenover het Algemeen Dagblad. "Hij speelt in een topcompetitie en kan geen enkel moment verslappen. Als De Ligt wekelijks naast Van Dijk zou spelen bij Liverpool, dan duurt het niet lang meer voordat hij ook op dat niveau zit. Daar heeft het Nederlandse voetbal alleen maar profijt van."

Van Tiggelen vindt overigens niet dat Van Dijk by far de beste centrale verdediger van de wereld is. "Hij doet het hartstikke goed, maar we moeten niet doen alsof hij de Messi onder de verdedigers is", stelt hij. "Hoe goed hij is in vergelijking met topverdedigers als Sergio Ramos en Giorgio Chiellini? Een Chiellini of een Ramos zijn niet per se minder dan Van Dijk. Het voordeel van Van Dijk is zijn leeftijd, er zit nog wat rek in. Hij kan alleen nog maar beter worden."

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 16:51
Wat zou dat toch top zijn voor Oranje
Vind ik leuk
Nao Veure +160
donderdag 14 maart 2019 om 16:58
Laten we dan ook hopen dat de aanval van een soortgelijk niveau wordt
Vind ik leuk
voebtalie +2378
donderdag 14 maart 2019 om 17:00
Helaas zie ik geen toppers in de jeugd voor de spitspositie. Wel goede spelers.. geen wereldtop. Depay heeft potentie maar is natuurlijk geen echte centrum spits.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:04
Daishawn Redan
Vind ik leuk
Blutbad +620
donderdag 14 maart 2019 om 17:26
Brian Brobbey
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3403
donderdag 14 maart 2019 om 17:36
Bergwijn, Kluivert. Veel bewegelijke spelers, maar idd geen echte nr9. maar is dat nog wel van deze tijd?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:41
Sam lammers echt nr 9, klasse spits . Ik weet zeker als hij nog betere spelers om zich heen heeft hij aan de lopende band scoort. Flap vormt een ideale combi met hem.
Vind ik leuk
voebtalie +2378
donderdag 14 maart 2019 om 17:48
Misschien was ik niet duidelijk. Ik heb het over wereld top.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:11
Dat kan altijd op een latere leeftijd nog gebeuren met sommige spelers. Kijk maar naar Ruud van Nistelrooy. Ik zou Lammers graag bij Ajax zien. Dat gaat wel een goede worden hoor. Ben dat zeg ik als Ajacied. Het is sowieso leuk om te zien dat ze met van Bommel steeds meer jeugd inpassen. Is alleen maar goed voor het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:49
Eens, maar eerst bij PSV een echte kans krijgen. Hij zou qua techniek en manier van spelen goed bij Ajax passen.Ik weet zeker dat als hij wekelijks tussen betere spelers loopt en het volle vertrouwen van de trainer krijgt, hij nog beter wordt, hij is pas 21.
Vind ik leuk
voebtalie +2378
donderdag 14 maart 2019 om 22:17
Lammers en Ruud in 1 zin benoemen..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:28
Ik had het over potentie omdat te worden omdat de Ligt dat nu ook nog niet is.
Vind ik leuk
voebtalie +2378
donderdag 14 maart 2019 om 20:24
De ligt is dat natuurlijk al wel. Heeft nog weinig dat hij hoeft te verbeteren. Hij heeft geen zwakke plekken.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:06
Ja en nu nog in heel seizoen in buitenlandse competie laten zien. Hij is er zeker nog niet heeft wel de potentie.
Vind ik leuk
voebtalie +2378
donderdag 14 maart 2019 om 21:11
Hij is er wel al. Al een tijdje. Heeft het bewezen tegen teams zoals Bayern en Real.
Vind ik leuk
Bizzy +23387
donderdag 14 maart 2019 om 19:01
Piroe komt eraan.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:58
Een voetbal club kan toch niet zonder echte spits?
Ik snap wel heel goed wat je bedoeld, steeds vaker een valse 9, lekker inzakken en mee kaatsen. Maar dat moet een spits toch ook wel een beetje kunnen?
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3403
donderdag 14 maart 2019 om 18:29
Ja dat zou je zeggen. Maar echte spitsen opleiden is moeilijk. Omdat ik denk dat die technisch iets minder zijn vaak. En minder goed mee voetballen. De echte types van nistelrooij inzaghi. En die worden sneller uit de jeugd opleiding weg gehaald. Want bij Ajax breken ze niet door. Bij Barca niet. Bij geen enkele topclub speelt een zelf opgeleide spits. Spitsen zijn bijzondere talenten
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:36
Ik zit me nu echt af te vragen wie nou het meest recente spitsen talent is? Kane van Tottenham is niet echt talent meer, wel superspits! Bij Ajax was Kluivert de laatste. Patrick Kluivert jah
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3403
donderdag 14 maart 2019 om 18:37
Bij Milan loopt er eentje, die Pool, ben ff zn naam kwijt.
Maar inderdaad, Kluivert bij Ajax, dat is rond 95 geweest.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:39
Zegt me niks, maar het is wel lastig om zelf opgeleide spitsen te noemen zeg 😂
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3403
donderdag 14 maart 2019 om 18:42
Ow ja die gast is ook niet zelf opgeleid door Milan, maar is wel groot talent. Piatek heet hij. als is hij wel al 23
Vind ik leuk
14forever +9063
donderdag 14 maart 2019 om 18:50
Die ex Fey speler, die nu bij Bayern un de jeugd speelt?
Zierikzee of zoiets..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:46
Het schijnt dat er in de jeugd van Ajax een toptalent rondloopt maar die is nog wel erg jong. Boadu, stengs en dan loopt er nog wat talent bij Manchester United en Bayern München. Hopelijk breken die door. Chong is op de goede weg. Nu nog hopen dat Ihattaren op termijn voor Oranje zal kiezen en niet voor Marokko. De statistieken zijn in het voordeel van Marokko. De gemeenschap legt ook vaak druk op die jongens om voor Marokko te kiezen. Mogelijk worden Mazaraoui en Zyech nog wel ingezet om hem te overtuigen. We gaan het zien of deze voorspelling uitkomt.
Vind ik leuk
voebtalie +2378
donderdag 14 maart 2019 om 20:22
Allemaal hele goede spelers. Geen wereld top.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:48
Naci Unuvar is wel wereldtop imo. Maar is uiteraard geen ‘9’.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:48]
Vind ik leuk
voebtalie +2378
vrijdag 15 maart 2019 om 02:52
En nog heel jong.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:15
Van Dijk en de Ligt waarde in 2020 na winst EK, 1,5 miljard! ;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:41
Zeker weten. En dan ook nog de Vrij Achter de hand. Zouden die allen geblesseerd zijn dan hebben wel nog wel wat speler als Bruno en Rekik achter de hand. Nee, het probleem ligt voorin, de centrumspits. Depay doet het fantastisch maar vindt zichzelf geen centrumspits. Luik de Jong zou tegen B landen prima zijn maar komt tegen toplanden tekort. Hij moet in ieder geval worden aangespeeld en dat maakt Nederland voorspelbaar. Met Depay voorin heb je dat niet.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:11
Als ik Liverpool was zou ik Matthijs de Ligt ook halen, dan heb je maar toch een centrum staan met de beste centrumverdedigers te wereld.
Vind ik leuk
Depsvfan +430
donderdag 14 maart 2019 om 16:52
Lekker naar juve! Leren van de beste 💪
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:00
Waarom zou je in een team willen spelen waarvan je weet dat de absolute topspelers binnen 3 jaar, stuk voor stuk met pensioen zijn? Ik weet niet hoe Juve dat op gaat vangen, maar volgens mij is het enige talent wat daar rondloopt Moise Kean. Dybala wil dolgraag weg en verder loopt er amper jeugd.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:21
Dat denk je altijd bij die italiaanse clubs. Maar ondanks dat er steeds spelers stoppen hebben ze altijd een team vol toppers van 35+
Vind ik leuk
Iefmeister +7999
donderdag 14 maart 2019 om 17:05
Precies. Niks te samen in een team.
Vind ik leuk
Och jeh +2550
donderdag 14 maart 2019 om 17:19
van wie dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:04
Chielini en Bonucci.... niet de minste hoor
Vind ik leuk
Och jeh +2550
vrijdag 15 maart 2019 om 10:53
Heb je Chielini gezien? Die 2 zijn vergane glorie.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:53
Als Liverpool goud in handen wil hebben moeten ze snel toeslaan. Ik ben voor in ieder geval!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:53
Als Liverpool bereid is om ook een mega bedrag te betalen zou ik het wel toejuichen
Vind ik leuk
abraksas +2545
donderdag 14 maart 2019 om 17:51
Gezien hoeveel van Dijk ze gekost heeft? ;) En ze plukken daar nu wel de vruchten van dus wie weet.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 14 maart 2019 om 16:53
EK'20 en WK'22 zal onze verdediging in ieder geval een muur zijn met die 2 achterin.

Gewoon lekker dat ons Nationale team weer sterker en sterker word!
Vind ik leuk
Leodinho +728
donderdag 14 maart 2019 om 17:12
Ferguson: Attack wins you games, defence wins you titles.

Zou een geniale zet van Liverpool om De Ligt te halen. Hoop zelf dat Barca hem haalt.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 14 maart 2019 om 18:53
Als Barca nou gewoon de Ligt en van Dijk haalt 🤣
Vind ik leuk
Leodinho +728
donderdag 14 maart 2019 om 19:14
Haha dan zijn ze 300 miljoen lichter ofzo. Umtiti en de Ligt lijkt mij ook een zeer goeie combo overigens.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
donderdag 14 maart 2019 om 16:53
Ramos en Chiellini hebben rare fratsen nodig, van Dijk niet.
Voor Oranje zou het super zijn als de Ligt naar Liverpool zou verkassen..
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:02]
Vind ik leuk
Me! +215
donderdag 14 maart 2019 om 18:30
Exact. Van Dijk is zo goed omdat ie altijd nuchter en cool blijft.
In de PL hoe dan ook meer topduels dan is Spanje.
Vind ik leuk
rinirat +3543
donderdag 14 maart 2019 om 16:54
De ligt zit al op het niveau van v Dijk.
Alleen qua uitstraling is v Dijk verder.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 16:54]
Vind ik leuk
Martinus69 +5816
donderdag 14 maart 2019 om 17:09
?
De ligt zit in de eredivisie heeft heeft daar recent nog fouten gemaakt. De ligt is nog lang niet van hetzelfde niveau. De Ligt heeft ook een fors nadeel, op de eerste meters is hij retetraag en dat noet hij altijd zien te compenseren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:10]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:56
Gelul, de Ligt speelt bijna elke wedstrijd ijzersterk en wordt zelden meer geklopt op snelheid.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:58
Komop man, v.Dijk heeft een CL finale gespeeld, speelde bij Celtic alles, al 3 jaar BPL, meermaals speler vd maand. Maar 1 wedstrijd verloren in zo'n zware competitie, nr. 1 qua lucht en grond duels en regelmatig assists en goals. Daarbij spelen ze in BPL bijna 2x zoveel als bij ons. De Ligt kan(en zal als er niets gebeurd) wel dat niveau kunnen halen maar ik sla v. Dijk momenteel wel iets hoger aan.
Vind ik leuk
Guusman +1277
donderdag 14 maart 2019 om 18:18
De Ligt rent zo raar, beetje als blind, alsof hij op hakken loopt ;)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:50
Tsja, ook De Ligt is niet perfect.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:43
De Ligt moet alleen wel zijn dieptepass weer eens gaan afstoffen.
Liet hij in de jeugd véél meer van zien.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:07
Hou op hoor.... wees aub een beetje objectief!
Vind ik leuk
la galaxy +1131
donderdag 14 maart 2019 om 16:54
Enigste probleem is dat ze Gomez hebben en Matip(die wat ouder word maar alsnog een beetje solide is.) Maar potentiëel is de ligt een prima CB voor Liverpool.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:02
De ligt is nu ongeveer al 10x beter als Matip. Wat is die man ongelooflijk slecht.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:54
De ligt word wereldtop
Vind ik leuk
Rabarber +4418
donderdag 14 maart 2019 om 17:02
Is wereldtop.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:04
Heb je helemaal gelijk in
Vind ik leuk
Jaap124 +91
donderdag 14 maart 2019 om 17:58
Dat is met dt tokkie
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:54
Dat zou helemaal geweldig zijn. En dan ook nog cilessen in de goal...
Lekker voor het nl elftal die boys bij elkaar.
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
donderdag 14 maart 2019 om 16:56
En dan hebben we de Vrij ook nog.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:59
Inderdaad.

Edit: zijn cijfers zijn hoger dan die van De Ligt. Prestaties van de afgelopen twee jaar, dat wel. Zal De Ligt komend seizoen wel op inlopen. Voorlopig De Vrij en Van Dijk bovenaan. Bron Sofascore en Opta.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:04]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:01
De vrij is een koekenbakker ake is veel beter
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:06
Gebaseerd op cijfers klopt dat absoluut niet. Aké en De Ligt zitten dichter bij elkaar in de buurt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:57
Gebaseerd op die blunder gister klopt dat wel
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:49
Gebaseerd op de prestaties van de afgelopen twee jaar ook. Al neem ik aan dat De Ligt volgend jaar in de statistieken op Aké uitloopt op basis van zijn huidige prestaties.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 09:49]
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
donderdag 14 maart 2019 om 17:39
Ake is ook een leuk spelertje ja, niet slecht de defensie.
Is na Heitinga, Mathijsen en kornuiten wel weer fijn.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:59
Wat een geweldig centrum voor het Nederlands elftal 😎
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 16:59
Perfect voor Oranje en Liverpool natuurlijk die 2 naast elkaar te hebben spelen elke week.

Vind Van Dijk zeker wel 1 van de beste omdat hij meer alround is dan de andere.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:00
Van dijk dan maar naar ajax.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:01
Dat er `n bod op de Ligt komt is wel duidelijk,
maar sta niet gek te kijken als er ook `n mega bod komt op van Dijk.



Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:03
De spijker was ook goed en hij heeft gelijk.
Vind ik leuk
Reyhan +422
donderdag 14 maart 2019 om 17:06
Wel grappig eigenlijk.. Nu een Hollander zegt dat we niet moeten doen alsof v. Dijk de Messi is onder de verdedigers, lees ik geen enkele reactie hier waarin met volle overtuiging gezegd wordt dat v. Dijk wel de beste verdediger van de wereld is. Goed zo jongens!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:15
Is toch ook zo, van Dijk kan wel in het rijtje Ramos, Bonucci, Chiellini, Godin bv. Zijn allemaal stuk voor stuk fantastische verdedigers. Allemaal maken ze weleens een foutje, maar over het algemeen is het altijd goed. De Ligt zit er nog onder, maar niet veel en is pas 19. In de Eredivisie maakt hij nog weleens een foutje, maar in de absolute topwedstrijden staat hij er altijd. Franktijk, Duitsland, Belgie, United, Bayern, Madrid, Lyon, Engeland noem het eigenlijk maar op, elke topwedstrijd wat hij speelt komt de spits er niet aan. Dat is pure klasse.
Vind ik leuk
Reyhan +422
donderdag 14 maart 2019 om 18:37
In vergelijking met Ramos, Bonucci, Chiellini en Godin is Virgil van Dijk nog een broekie! Hoelang speelt de beste man bij een topclub? Liverpool speelt sinds jaren voor het 2e jaar op rij CL!! Kom op zeg. Het valt me op dat v. Dijk alleen door Liverpool-fans en Nederlanders wordt bewierookt. Als v. Dijk werkelijk zo goed is als wordt gesuggereerd, dan hadden clubs als Real Madrid/PSG/Barcelona/Bayern Munchen echt wel CONCREET een bod op hem uitgebracht, ongeacht de prijs! Maar dat is niet zo. Dat hij gisteren uit die corner scoorde is knap en ook de credits voor v. Dijk, maar de goal was naar mijn mening een voorbereidende fout van Kovac. Als je weet dat v. Dijk de beste kopper is van Liverpool en tevens de langste speler is, dan zet je als tegenstander je langste speler op hem tijdens vrije trappen en corners. Dat heeft Kovac niet goed gedaan tijdens de wedstrijdbespreking o.i.d. Bij de corner zag ik dat hij gedekt werd door Hummels die 5 cm korter is. Ik had het even opgezocht, maar Sule is maar 1 cm korter dan v. Dijk. Die had vanwege z'n lengte meer kunnen uitrichten tegen v. Dijk. Wat me verder ook tegenviel van Liverpool is dat ze domweg niet in staat waren Bayern (wat niet meer het Bayern is van 2-4 jaar geleden) over 2 wedstrijden van de mat te spelen.
Vind ik leuk
Foarut +84
donderdag 14 maart 2019 om 17:10
De Ligt is inderdaad een topspeler in wording. Toch heeft hij er nog veel slordige momenten tussen zitten en dan vooral zijn inspeelbal en crosspass. Deze zijn niet altijd goed.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:17
Die hebben Chielinni en Ramos ook weleens. Bij de Ligt ishet niet veel vaker dan bij een Ramos bv. Enige verschil is de competitie.
Vind ik leuk
Retweet +752
donderdag 14 maart 2019 om 17:17
Dat komt helemaal goed. Met de ouwe knoepers en de jonge lichting kan dit zomaar eens een gouden elftal gaan worden....eerst maar eens die nations cup gaan pakken 😁
Vind ik leuk
Muscles +1770
donderdag 14 maart 2019 om 17:18
Na drie verloren WK finales durf ik weer te dromen......de tijd gaat dringen.....
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 17:36
Volgens een computeranalyse van Belgische Sportza wordt NL in 2022 wereldkampioen, het is echter een computeranalyse.
Vind ik leuk
DeNeutrale +222
donderdag 14 maart 2019 om 17:28
Dat klopt: Van Dijk is de grote meneer en de Ligt is de 'kleine' meneer. Zeer waarschijnlijk kunnen we de Ligt, na enkele jaren, ook grote meneer noemen!
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 17:35
Ik vermoed dat van Dijk bezig is aan zijn laatste seizoen, die is onhoudbaar.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 18:13
Van Tichelen had 100% concentratie.
Mathijs heeft dat alleen in topwedstrijden.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:15
Alle Engelse voetballiefhebbers zijn razend enthousiast over van Dijk en noemen hem een topkanidaat voor player of the year in bpl.

Dan komen er Nederlandse wijsneuzen en zeggen ja hij maakt ook nog veel fouten, ja we moeten niet overdrijven hoe goed die is. Ligt dat dan aan Van Dijk of aan wij Nederlanders ? Toppers verdienen meer aanzien en respect vind ik i.p.v. altijd maar weer dat geklaag
Vind ik leuk
Gerro +9045
donderdag 14 maart 2019 om 18:16
De ligt zou als hij wil vetrekken er goed aan doen naar Liverpool te gaan.
Vind ik leuk
TheMariner +4107
donderdag 14 maart 2019 om 19:43
Prioriteit is een aanvallende middenvelder en een scorende spits bij Liverpool. Straks is Joe Gomez weer terug naast vDijk en staat er een ijzersterk centrum. Ook Fabinho kan daar uit de voeten en zelfs KiJana Hoever als toekomstig adjudant van generaal vDijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws